Рішення
від 09.01.2025 по справі 376/2769/24
СКВИРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Сквирський районний суд Київської області

Справа № 376/2769/24

Провадження № 2-а/376/3/2025

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 січня 2025 року Сквирський районний суд Київської області складі:

головуючого судді Батовріної І.Г.,

за участі секретаря судових засідань Гіптенко Є.О.

позивача ОСОБА_1 ,

представника відповідача Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України Денисенко М.П.,

представників відповідача ГУ ДСНС у Київській області Пальчевського А.А., Якобчук В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Сквира адміністративну справуза позовом ОСОБА_1 до Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України, Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу,

ВСТАНОВИВ:

16.09.2024 р. позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України, Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу.

В обґрунтування позову зазначає, що постановою провідного інспектора ВЗКС Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України у Київській області капітаном служби цивільного захисту Денисенко Мариною Павлівною серія КХ № 000757 від 27.08.2024 р. ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 3400 грн. за ст. 175 КУпАП за те, що 20.08.2024 року о 12:42 год. за адресою: Київська область, Білоцерківський район, м. Сквира, пров. Каштановий, 2 допустила порушення ППБ України.

Позивач не погоджується з даним притягненням до адміністративної відповідальності оскільки при винесенні оскаржуваної постанови не було дотримано вимог ст.ст. 251, 254, 283 КУпАП.

Вказує, що наказом № 100-од від 31.08.2023 відповідальною особою за пожежну, техногенну безпеку та цивільний захист в Сквирському академічному ліцеї № 2 було призначено завідуючого господарством Гандзюка О.В..

Листом № 88/01-30 від 13.05.2021 року було повідомлено відділ освіти Сквирської міської ради про необхідність вжиття заходів для відновлення пожежної безпеки, оскільки Сквирський академічний ліцей № 2 не є розпорядником бюджетних коштів та не може самостійно усувати приписи встановлені регіональним відділенням ДСНС України Київської області.

У свою чергу відділом освіти Сквирської міської ради був направлений відповідний лист № 460 від 06.07.2021 року до Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України в Київській області про необхідність продовження терміну виконання відповідних заходів спрямованих на встановлення пожежної безпеки Сквирського академічного ліцею № 2 до 01 вересня 2022 року у зв?язку з карантином.

З липня 2021 по 20.08.2024 року працівниками Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України в Київській області перевірок, щодо стану пожежної безпеки в Сквирському академічному ліцеї № 2 не здійснювалось, натомість закладом проведено у відповідність більшість недоліків, які виявлені під час перевірки 22-23.01.2020 року.

На підставі цього вказує, що в її діях відсутня суб?єктивна та об?єктивна сторона правопорушення, передбаченого ст. 175 КУпАП, а тому просить скасувати постанову серія КХ № 000757 від 27.08.2024 року. Окрім того просила поновити строк на оскарження постанови.

Ухвалою суду від 16.09.2024 року провадження у вказаній справі відкрито та постановлено здійснювати розгляд у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

14.10.2024 року через систему «Електронний суд» представник Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області Пальчевський А.А. подав відзив, у якому вказав, що доводи та факти викладені у позовній заяві є необґрунтованими, безпідставними та такими, що не відповідають чинному законодавству України, оскільки відповідно до розпорядження Білоцерківської районної військової адміністрації Київської області від 23.07.2024 № 97 Про створення районної комісії з перевірки захисних споруд цивільного захисту, огляду пожежної безпеки закладів Білоцерківського району з метою створення в закладах освіти безпечного освітнього середовища і належних умов для організації та проведення освітнього процесу в 2024-2025 навчальному році в умовах воєнного стану проведено огляд (обстеження) Сквирського академічного ліцею № 2 Сквирської міської ради Київської області щодо забезпечення пожежної безпеки.

У результаті проведення огляду щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Сквирського академічного ліцею № 2 Сквирської міської ради Київської області складено акт від 20.08.2024, яким виявлено наступні порушення:

1. Будівлі та приміщення об`єкту не обладнано системами протипожежного захисту у відповідності до вимог діючих норм (порушення: пункт 1.2 глава 1 розділ V Правил пожежної безпеки в Україні).

2. Металеві несучі конструкції (косоури) сходових клітин не оброблені засобами вогнезахисту (порушення: п. 22 розділ ІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

3. Двері, що ведуть із коридорів на сходові клітки навчального корпусу не обладнано пристроями для самозачинення та ущільнення в притулах (порушення: п. 2.37 глава 2 розділ ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

4. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів в приміщенні укриття та корпусі початкової школи не виконано за допомогою опресування, паяння або затискачів. (порушення: п.1.6 глава1 розділ ІV Правил пожежної безпеки в Україні).

5. Будівлю початкової школи не обладнано приладами захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд». (порушення: п. 1.21 глава 1 розділ ІV Правил пожежної безпеки в Україні).

6. Двері евакуаційних виходів не виконані такими, що відкриваються зсередини без ключа. (порушення: п.2.27 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

7. Виходи на горище навчального корпусу та старої школи виконати через протипожежні люки 2-го типу. (порушення: п.2.3. глава 2 розділ ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

8. Опорядження стін їдальні виконано із матеріалів з вищою пожежною небезпекою. (порушення: п. 2.17 глава 2 розділ ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

9. У приміщенні кухні влаштовано дерев`яні перегородки. (порушення: п. 22 розділ ІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

10. На шляху евакуації із кухні влаштовано кладову. (порушення п. 2.37 глава 2 розділ ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

11. На шляхах евакуації, які ведуть на зовні із добудованої частини будівлі відсутні сходи. (порушення п. 2.23 глава 2 розділ ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

20.08.2024 провідним інспектором ВЗКС Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України у Київській області капітаном служби цивільного захисту Денисенко М.П. складено протокол про адміністративне правопорушення серії КХ № 001177 відносно ОСОБА_1 щодо вчинення адміністративного правопорушення за ст. 175 КУпАП та вказано лише 3 порушення пожежозагрозливого режимного характеру, а саме:

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів в приміщенні укриття та корпусі початкової школи не виконано за допомогою опресування, паяння або затискачів. (порушення: п.1.6 глава1 розділ ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- опорядження стін їдальні виконано із матеріалів з вищою пожежною небезпекою. (порушення: п. 2.17 глава 2 розділ ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні);

- в приміщенні кухні влаштовано дерев`яні перегородки. (порушення: п. 22 розділ ІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

Розгляд протоколу відбувся в присутності пощзивача, проте підписувати останній відмовилась. Таким чином, копію постанови про накладення адміністративного стягнення надіслано рекомендованим листом від 27.08.2024 № 0900102077890.

Стосовно інформації викладеної в позовний заяві щодо наявної відповідальної особи за пожежу, техногенну безпеку та цивільний захист в Сквирському академічному ліцеї № 2 зазначає, що під час складання протоколу від 20.08.2024 серії КХ № 001177 та постанови від 27.08.2024 серії КХ № 000757 Позивачем таку інформацію не надано. До позовної заяві Позивач надає наказ Сквирського академічного ліцею № 2 Сквирської міської ради Київської області від 31.08.2023 Про відповідальність за збереження життя і здоров`я освітнього процесу № 100-од. У пункті 12 вищевказаного наказу зазначено, що контроль за виконанням наказу залишено за директором Сквирського академічного ліцею № 2 Сквирської міської ради Київської області.

На підставі викладеного просить відмовити у задоволенні позовної заяви.

Окрім того, 14.10.2024 року через систему «Електронний суд» представник Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області Пальчевський А.А. подав заяву про залишення позову без розгляду, оскільки дана позовна заява подана з порушенням вимог ст. 160 КАС України та з пропуском встановленого строку на оскарження.

Ухвалою суду від 04.11.2024 р. позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків 5 днів.

11.11.2024 року на виконання вимог ухвали від 04.11.2024 р. позивачем подано клопотання про поновлення строку на оскарження постанови.

Ухвалою суду 11.11.2024 р. постановлено продовжити розгляд адміністративної справиза позовом ОСОБА_1 до Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України, Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу.

У судовому засіданні позивач просила позов задовольнити посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

У судовому засіданні представники відповідачів просили відмовити у задоволенні позову, посилаючись на обставини викладені у відзиві.

Дослідивши та оцінивши зібрані по справі докази в їх сукупності, суд прийшов наступного висновку.

Судом встановлено, що 27.08.2024 року провідним інспектором ВЗКС Білоцерківського РУ ГУ ДСНС Україна у Київській області капітаном службицивільного захистуДенисенко М.П. винесенопостанову серіяКХ №000757про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 175 КУпАП.

Копію вказаної постанови було надіслано позивачу 27.08.2024 року рекомендованим повідомленням № 0900102077890. У той же час позивач отримала постанову 31.08.2024 року, що був вихідним днем.

Згідно з ч. 1 ст.121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

За таких обставин, оскільки позивачем надані докази того, що вона отримала копію постанови 31.08.2024, суд вважає, що позивач з поважних причин пропустила строк на оскарження постанов в справі про адміністративне правопорушення, а тому вважає можливим поновити пропущений строк на звернення до суду із позовом.

Стаття 68 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний неухильно дотримуватись Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від відповідальності.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення адміністративної відповідальності.

Відповідно до ст. 8 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення. Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ч. 1ст. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається противоправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Положеннями ч. 2ст. 19 Конституції Українивстановлено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Згідно з положеннями ст. 223 та ч.2 ст. 255 КУпАП співробітникам ДСНС України та її територіальних органів надано повноваження щодо складення протоколів про адміністративні правопорушення та розгляду справ про адміністративні правопорушення за ст. 175 КУпАП, яка передбачає відповідальність за порушення встановлених законодавством вимог пожежна та техногенної безпеки.

Згідно ч. 3 ст. 55 глави 13 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки покладається на власника (власників) земельної ділянки та іншого об`єкта нерухомого майна або наймачів (орендарів) земельної ділянки та іншого об`єкта нерухомого майна, якщо це обумовлено договором найму (оренди), а також на керівника (керівників) суб`єкта господарювання.

Згідно пункту 2 розділу І «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697, ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами державної влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Відповідно до пункту 5 розділу І «Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України», затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974, забезпечення пожежної безпеки в закладах та установах покладається на їх власників або уповноважені ними органи, керівників (ректори, директори, начальники, завідувачі) (далі - керівники навчальних закладів та установ), керівників структурних підрозділів (факультети, кафедри, лабораторії, навчальні кабінети, цехи, склади, бібліотеки, архіви, майстерні тощо) відповідно до законодавства.

Отже, відповідальною особою за пожежну безпеку є безпосередньо керівник установи.

20.08.2024 провідним інспектором ВЗКС Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України у Київській області капітаном служби цивільного захисту Денисенко Мариною Павлівною складено протокол про адміністративне правопорушення серії КХ № 001177 відносно ОСОБА_1 щодо вчинення адміністративного правопорушення за ст. 175 КУпАП. В протоколі вказано обставини правопорушення встановлені Актом огляду та Позивачем порушено встановлені законодавством вимоги пожежної безпеки, а саме:

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів в приміщенні укриття та корпусі початкової школи не виконано за допомогою опресування, паяння або затискачів. (порушення: п.1.6 глава1 розділ ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- опорядження стін їдальні виконано із матеріалів з вищою пожежною небезпекою. (порушення: п. 2.17 глава 2 розділ ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні);

- в приміщенні кухні влаштовано дерев`яні перегородки. (порушення: п. 22 розділ ІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

20.08.2024 провідним інспектором ВЗКС Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України у Київській області капітаном служби цивільного захисту Денисенко М.П. Малиновській В.С. був вручений один примірник протоколу про адміністративне правопорушення КХ № 001177 особисто під підпис. Крім того, у протоколі було зазначено місце і час розгляду справи про адміністративне правопорушення, про що позивач, також, був ознайомлений під особистий підпис.

27.08.2024 позивач була присутня під час складання постанови про накладення адміністративного стягнення серія КХ № 000757, проте підписувати останній відмовилась. Таким чином, копію постанови про накладення адміністративного стягнення надіслано рекомендованим листом від 27.08.2024 № 0900102077890, про що зазначено у самій постанові.

Відповідно до статей 64, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Відповідно до абзацу 4 підпункту 2 розділу 16 «Плану основних заходів цивільного захисту України на 2023 рік», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 370-р на Державну службу України з надзвичайних ситуацій, відповідні місцеві органи виконавчої влади, покладені завдання щодо оцінки стану готовності закладів освіти до 2023/24 навчального року.

Відповідно до розпорядження Білоцерківської районної військової адміністрації Київської області від 23.07.2024 № 97 Про створення районної комісії з перевірки захисних споруд цивільного захисту, огляду пожежної безпеки закладів Білоцерківського району з метою створення в закладах освіти безпечного освітнього середовища і належних умов для організації та проведення освітнього процесу в 2024-2025 навчальному році в умовах воєнного стану на районні комісії з перевірки захисних споруд цивільного захисту, огляду пожежної безпеки закладів Білоцерківського району покладено завдання щодо оцінки стану готовності закладів освіти до 2024/25 навчального року.

Згідно з ст.ст. 64, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Відповідно до абзацу 4 підпункту 2 розділу 34 «Плану основних заходів цивільного захисту України на 2024 рік», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 370-р на Державну службу України з надзвичайних ситуацій, відповідні місцеві органи виконавчої влади, покладені завдання щодо оцінки стану готовності закладів освіти до 2024/25 навчального року.

Відповідно до ст.223 КУпАП Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки, розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов`язані із самовільним випалюванням рослинності або її залишків, порушенням встановлених законодавством вимог пожежної та техногенної безпеки, здійсненням суб`єктом господарювання господарської діяльності без декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства у сфері пожежної безпеки, невиконанням приписів, розпоряджень та постанов посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки (статті 77, 77-1, 120, 175, 175-2, 188-8).

Від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки, розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право Головний державний інспектор України з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки і його заступники, головні державні інспектори з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення та їх заступники, старші державні інспектори України з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки, державні інспектори з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Так, відповідальність за ст. 175 КУпАП настає за порушення встановлених законодавством вимог пожежної та техногенної безпеки, а також використання протипожежної, аварійно-рятувальної або іншої спеціальної техніки або засобів протипожежного захисту не за призначенням. За вказане правопорушення передбачено накладення стягнення у вигляді штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб та фізичних осіб-підприємців - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з ст. 254 КУпАП, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності. Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Згідно з п.1 розділу ІІ Інструкції з оформлення посадовими особами ДСНС матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 27.07.2016 № 725 при вчиненні посадовими особами підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності (далі - підприємства), громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності та громадянами адміністративного правопорушення уповноваженими на те посадовими особами ДСНС складається протокол про адміністративне правопорушення

Протокол складається не пізніше двадцяти чотирьох годин із моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності. Складати протокол у разі порушення вимог пожежної безпеки в лісах ( стаття 77 КУпАП), самовільного випалювання рослинності або її залишків (стаття 77-1 КУпАП), встановлених законодавством вимог пожежної та техногенної безпеки (стаття 175 КУпАП), здійснення суб`єктом господарювання господарської діяльності без декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства у сфері пожежної безпеки (стаття 175-2 КУпАП) чи невиконання приписів, розпоряджень та постанов посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки (стаття 188-8 КУпАП), згідно зі статтею 255 КУпАП мають право уповноважені на те посадові особи ДСНС. Працівники відомчої, місцевої та члени добровільної пожежної охорони мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 120, 175, 188-8 КУпАП.

Загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та спорудрегулюються Правилами пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МВС України 30.12.2014 № 1417.

Відповідно до пункту 5 розділу І «Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України», затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974, забезпечення пожежної безпеки в закладах та установах покладається на їх власників або уповноважені ними органи, керівників (ректори, директори, начальники, завідувачі) (далі - керівники навчальних закладів та установ), керівників структурних підрозділів (факультети, кафедри, лабораторії, навчальні кабінети, цехи, склади, бібліотеки, архіви, майстерні тощо) відповідно до законодавства.

Вимоги до складення протоколу про адміністративне правопорушення передбачені ст. 256 КУпАП, згідно якої у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання. При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Судом встановлено, що 20.08.2024 провідним інспектором ВЗКС Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України у Київській області капітаном служби цивільного захисту Денисенко Мариною Павлівною складено протокол про адміністративне правопорушення серії КХ № 001177 відносно ОСОБА_1 щодо вчинення адміністративного правопорушення за ст. 175 КУпАП. В протоколі вказано обставини правопорушення встановлені Актом огляду та Позивачем порушено встановлені законодавством вимоги пожежної безпеки, а саме: з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів в приміщенні укриття та корпусі початкової школи не виконано за допомогою опресування, паяння або затискачів. (порушення: п.1.6 глава1 розділ ІV Правил пожежної безпеки в Україні); опорядження стін їдальні виконано із матеріалів з вищою пожежною небезпекою. (порушення: п. 2.17 глава 2 розділ ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні); в приміщенні кухні влаштовано дерев`яні перегородки. (порушення: п. 22 розділ ІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

З протоколу вбачається, що позивачу було роз`яснено його права та обов`язки, передбачені ст. ст. 55, 56, 59, 63 Конституції України, ст. 268 КУпАП та повідомлено, що розгляд справи відбудеться 27.08.2024 о 14 год 00 хв в приміщенні Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України у Київській області. Вказаний протокол особисто підписаний позивачем. У графі «пояснення особи» ОСОБА_1 зроблений запис «Пояснення будуть надано в термін згідно законодавства». Заяв та клопотань від нього не надходило.

Таким чином, судом встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення відносно директора Сквирського академічного ліцею № 2 Малиновської В.С. серії КХ № 001177 від 20.08.2024 року був складений уповноваженою на те особою у відповідності до ст. 256 КУпАП і піддавати його сумніву немає підстав.

Протокол у справі про адміністративне правопорушення є основним джерелом доказів, на підставі якого суд встановлює наявність чи відсутність у діянні особи правопорушення. Лише належно оформлений протокол дозволяє всебічно розглянути справу по суті.

Даючи оцінку твердженням позивача про незаконність винесення постанови про притягнення його до адміністративної відповідальності, суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до ст. 246 КУпАП порядок провадження в справах про адміністративні правопорушення в органах (посадовими особами), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, визначається цим Кодексом та іншими законами України.

Порядок розгляду справи про адміністративне правопорушення встановлено ст. 279 КУпАП.

Судом встановлено, що 27.08.2024 позивач була присутня під час складання постанови про накладення адміністративного стягнення серія КХ № 000757, проте підписувати останній відмовилась. Таким чином, копію постанови про накладення адміністративного стягнення надіслано рекомендованим листом від 27.08.2024 № 0900102077890, про що зазначено у самій постанові.

Як визначено ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Перелік доказів, якими доводиться вина особи у справах про адміністративні правопорушення, визначений ч.1 ст.251 КУпАП.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Таким чином, враховуючи викладені обставини, суд вважає, що оскаржувана постанова винесена уповноваженою на те особою щодо позивача на законних підставах й у межах службових повноважень на підставі зібраних доказів про вчинене адміністративне правопорушення, адміністративне стягнення накладено у відповідності до санкції ст.175 КУпАП, а тому вимоги позивача про її скасування є необґрунтованими й такими, що не підлягають задоволенню.

Оскільки в задоволенні позовних вимог по суті спору суд вважає необхідним відмовити, то у відповідності до ст.139 КАС України понесені позивачем судові витрати по сплаті судового збору слід залишити за позивачем.

Керуючись ст. 2, 5 - 11, 19, 73-77, 79, 90, 132, 139, 241- 246, 286 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України, Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.

Суддя І.Г.Батовріна

СудСквирський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення09.01.2025
Оприлюднено15.01.2025
Номер документу124356048
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —376/2769/24

Рішення від 09.01.2025

Адміністративне

Сквирський районний суд Київської області

Батовріна І. Г.

Рішення від 09.01.2025

Адміністративне

Сквирський районний суд Київської області

Батовріна І. Г.

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Сквирський районний суд Київської області

Батовріна І. Г.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Сквирський районний суд Київської області

Батовріна І. Г.

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Сквирський районний суд Київської області

Батовріна І. Г.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Сквирський районний суд Київської області

Батовріна І. Г.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Сквирський районний суд Київської області

Батовріна І. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні