Постанова
від 13.01.2025 по справі 939/3058/24
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 939/3058/24 Провадження №33/824/676/2025 Суддя у 1-й інстанції - Стасенко Г.В. Суддя у 2-й інстанції - Таргоній Д.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 січня 2025 року Київський апеляційний суд у складі судді: Таргоній Д.О., переглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Бородянського районного суду Київської області від 10 грудня 2024 року, стосовно притягнення

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, керівника політичної партії «Трудова Україна», яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого за ст. 212-21 КУпАП,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою суду від 10 грудня 2024 року ОСОБА_1 визнано винною за ст. 212-21 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 5100 грн, і стягнуто судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп.

Районним судом встановлено, що ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії «Трудова Україна» (Ідентифікаційний код 21679835), всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», не подала звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2023 рік та І квартал 2024 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 просить скасувати постанову суду, оскільки вона не є суб`єктом правопорушення, так як саме керівники місцевих організацій повинні підписувати звіт власним ЄЦП. Крім того, вважає, що судом не враховано відсутність корупційних правопорушень, а також тієї обставини, що партія не мала жодної фінансової діяльності, що не могло бути не відомо податковим органам.

Відповідно до ст. 294 КУпАП, ОСОБА_1 повідомлена належним чином, до апеляційного суду не з`явилася, клопотань про поважні причини не прибуття або відкладення перегляду не отримано до початку судового засідання, тому можливо здійснити перегляд без участі апелянтки.

Заслухавши доповідь головуючого, перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Суд першої інстанції дійшов висновку, що матеріали справи про адміністративне правопорушення містять достатньо фактичних даних, які свідчать про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

Статтею 212-21 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Так, 26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ, що відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.

Положенням ч. 9 ст. 17 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначено, що політична партія зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт (у тому числі її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Згідно з п. 1, 2 розділу ІІ Порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19 лютого 2021 року № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2021 року за № 507/36129, звіт політичної партії є структурованими даними, містять інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання звіту, до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису керівника (уповноваженої особи) політичної партії.

Поданню звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону України "Про політичні партії в Україні".

Листом-зверненням від 16 березня 2024 року № 1, політична партія "Трудова Україна" надала відомості про ОСОБА_1 , як керівника політичної партії "Трудова Україна".

Повноваження ОСОБА_1 , як керівника політичної партії "Трудова Україна" (Партії), також підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру.

Пункт 5.7 ст. 5 Статуту політичної партії "Трудова Україна", затвердженої у новій редакції VI черговим з`їздом партії "Трудова Україна" 28 квітня 2004 року, передбачає, що голова Партії, серед іншого, представляє Партію у всіх зовнішніх відносинах та має право підписувати всі документи від імені Партії.

Стаття 3 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно з партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про політичні партії в Україні", у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності, заборона політичної партії.

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про політичні партії в Україні", Національне агентство з питань запобігання корупції здійснило перевірку звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданих політичною партією "Трудова Україна" (ідентифікаційний код 21679835), за 2023 рік та І квартал 2024 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у звітах політичної партії "Трудова Україна", відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством з питань запобігання корупції встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображені у звітах Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, політична партія "Трудова Україна" має 72 місцеві організації, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи. З них 15 місцевих організацій знаходяться на тимчасово окупованій території відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за № 1668/39004.

Водночас інформація про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 57 місцевих організацій політичної партії "Трудова Україна", які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, не додано до звіту Партії за 2023 року.

Крім того, у Єдиному державному реєстрі та у звіті політичної партії "Трудова Україна" за 2020 рік відображено інформацію про Рахівську районну організацію Партії (ідентифікаційний код 26098679), яка станом на кінець І кварталу 2024 року не перебуває в стані припинення, проте відомості про Рахівську районну організацію політичної партії "Трудова Україна" не відображені у звіті Партії за І квартал 2024 року.

Відповідно до п. 6 розділу IV Порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19 лютого 2021 року № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2021 року № 507/36129, після підписання керівниками (уповноваженими особами) звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до звіту, що подається до Національного агентства з питань запобігання корупції та є його невід`ємними частинами.

Під час формування звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні звіту надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.

Неподання керівником політичної партії "Трудова Україна" відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру всіх місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, за 2023 рік та Рахівської районної організації за І квартал 2024 року є порушенням ч. 9, 11 та 13 ст. 17 Закону України "Про політичні партії в Україні".

Відповідно до абз. 2 та 4 п. 6 розділу ІІІ Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 14 січня 2021 року № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 січня 2021 року за № 117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення звітів.

Виявлені порушення зафіксовано у висновках про результати перевірки звітів політичної партії "Трудова Україна" за 2023 рік та за І квартал 2024 року від 11 червня 2024 року № 516 та № 540, затверджених наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 12 червня 2024 року № 149/24, які опубліковано на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції до вимог ч. 25 ст. 17 Закону України "Про політичні партії в Україні".

Винність ОСОБА_1 підтверджується підтверджуються звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії "Трудова Україна" за 2023 року, звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії "Трудова Україна" за І квартал 2024 року, копією звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії "Трудова Україна" за 2020 рік, який поданий у паперовому вигляді, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо політичної партії "Трудова Україна", відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо місцевих організацій політичної партії "Трудова Україна", копією висновку про результати перевірки звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії "Трудова Україна" за 2023 рік від 11 червня 2024 року № 516, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 12 червня 2024 року № 149/24, копією висновку про результати перевірки звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії "Трудова Україна" за І квартал 2024 року від 11 червня 2024 року № 540, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 12 червня 2024 року № 149/24, копією листа політичної партії "Трудова Україна" від 16 березня 2024 року № 1, у тому числі статутом політичної партії "Трудова Україна".

Відтак, суд першої інстанції дійшов законного та обґрунтованого висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП та наявність підстав для притягнення його до адміністративної відповідальності.

Апеляційний суд відхиляє доводи, що ОСОБА_1 не є суб`єктом правопорушення.

Статтею 17 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» передбачено, що політична партія зобов`язана подати до Національного агентства Звіт за відповідний квартал у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії, який повинен містити інформацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від кожної місцевої організації політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.

Відповідно до п. 1 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315 політичні партії щокварталу, але не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язані подати до Національного агентства Звіт (за підписами керівника політичної партії і головного бухгалтера (особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку), засвідченими печаткою політичної партії) у паперовій формі та в електронному вигляді.

Відповідно о пункту 5.7 ст. 5 Статуту політичної партії "Трудова Україна", затвердженої у новій редакції VI черговим з`їздом партії "Трудова Україна" 28 квітня 2004 року, голова Партії, серед іншого, представляє Партію у всіх зовнішніх відносинах та має право підписувати всі документи від імені Партії.

Враховуючи норми ст. 19 Закону, а також приписи ст.ст. 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП є керівник Партії або уповноважена особа Партії. А тому саме ОСОБА_2 як керівник партії підлягає притягненню до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, що посягає на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Зміст статті 212-21 КУпАП не містить вказівки на те, що суб`єктом відповідальності за цією нормою є юридична особа, в даному випадку політична партія. При цьому за подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру має відповідати конкретна особа, а не політична партія в цілому.

Відсутність фінансової діяльності Партії та не підтвердження фактів корупційного правопорушення, на які посилається ОСОБА_1 в доводах апеляційної скарги, не виключають наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212 -21 КУпАП, зокрема порушення встановленого порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Таким чином, апеляційний суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду без змін.

Керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Постанову Бородянського районного суду Київської області від 10 грудня 2024 року, якою ОСОБА_1 визнано винною за ст. 212-21 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 5100 грн, і стягнуто судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп.- залишити без змін.

Постанова набирає законної сили негайно, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Київського

апеляційного суду Д.О. Таргоній

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2025
Оприлюднено15.01.2025
Номер документу124361277
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —939/3058/24

Постанова від 13.01.2025

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Таргоній Дар'я Олександрівна

Постанова від 10.12.2024

Адмінправопорушення

Бородянський районний суд Київської області

Стасенко Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні