РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
13 січня 2025 р. Справа № 120/14082/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області про зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області (далі - ГУ ПФУ у Вінницькій області, відповідач) із позовом в якому просив:
1)зобов`язати провести з 1 липня 2024 р. перерахунок пільги УБД на комунальні послуги у відповідності до встановлених соціальних норм і нормативів :
-при розрахунку пільг на управління багатоповерховим будинком застосувати соціальну норму житла (для родини 21 кв.м.х3 +10,5 кв.м.=73,5 кв.м.);
-при розрахунку пільг з постачання та розподілу природного газу для індивідуального опалення застосувати соціальну норму житла (для родини 21 кв.м.х3 +10,5 кв.м.=73,5 кв.м.);
2)зобов`язати за наслідками перерахунку пільги виплатити всі належні суми пільг УБД за комунальні послуги починаючи з 01.07.2024 .
В обґрунтування вимог позивач вказує, що пенсійний орган при нарахуванні пільг на комунальні послуги не застосував соціальну норму житла, зокрема 10, 5 кв.м., оскільки пільги нараховані не виходячи із 73,5 кв.м, а лише на площу приміщення, яке перебуває у користуванні.
З такими діями відповідача позивач не погоджується, а тому звернувся до суду із даним позовом.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 25.10.2024 р. відкрито провадження у справі, визначено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження та призначено її до розгляду без виклику учасників справи.
Відповідач не погоджуючись із позицією позивача подав відзив, в якому просив у позові відмовити, вказавши, що пільги розраховано враховуючи фактичний розмір загальної та опалювальної площі житлового приміщення пільговика, зокрема 65, 7 кв.м. (загальної) та 63, 1 кв.м (опалювальної). Відтак, пільги розраховано вірно.
10.01.2025 р. надійшла відповідь на відзив, в якій позивач вказав, що аргументи відповідача стосовно того, що «Оскільки Позивач сплачує за послугу з управління багатоквартирним будинком виходячи з розміру загальної площі житла в 65,7 кв. метра, сплачує за опалення житлового приміщення площею 63,1 кв. метра, пільга, як знижка плати, розрахована за надані послуги з урахуванням характеристики житла. Не можливо надавати пільги на уявну площу, як і не можливо надавати пільги на послуги, якими пільговик не користується» є перекручуванням фактів, про які відповідачу не може бути невідомо.
Згідно статті 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 9 листопада 2017 року № 2189-VIII (в діючий редакції) послуга з управління багатоквартирним будинком, постачання та розподілу природного газу, послуги з постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами це все житлово-комунальні послуги.
Позивач вказав, що внаслідок воєнних дій в Україні часто вимикається світло. Тому, в ті місяці, в яких світло вимикається дуже часто та надовго, фактичний обсяг використаної електроенергії буває значно менше пільгового обсягу електроенергії, розрахованого на підставі встановлених соціальних нормативів, в межах яких держава надає громадянам пільги або субсидії на оплату користування послугами з постачання та розподілу електричної енергії у житлових приміщеннях.
При цьому, пільга на цю житлово-комунальну послугу однаково надається на весь повний, розрахований на підставі соціальних стандартів, пільговий обсяг електричної енергії. На фактичний (менший) обсяг використаної електричної енергії пільга не перераховується (не зменшується). Тобто органи ПФУ фактично надають такі пільги на житлово-комунальні послуги, якими пільговик не користується, але обсяг яких дорівнює соціальній нормі.
Ухвалою від 13.01.2025 р. відмовлено в поновленні строку на подання відповіді на відзив.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази, суд виходить з наступного.
Згідно ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За ст. 22 Конституції України, конституційні права і свободи ґрунтуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Відповідно до ст. 55 Конституції України, права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Згідно із статтею 46 Конституції України, норми якої є нормами прямої дії, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх в разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та інших випадках передбачених законом.
Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Згідно статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту " учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються такі пільги: 75-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю), 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.
Норми споживання житлово-комунальних послуг до їх фактичного обсягу споживання, дотримання принципу соціальної справедливості під час надання пільг і субсидій, відповідно до статей 5 і 9 Закону України Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії , регламентуються постановою КМУ від 6 серпня 2014 р. № 409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування" .
Пунктом 2 даної постанови установлено соціальну норму житла, в межах якої держава надає громадянам пільги на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком для:
1) оплати житлової послуги - послуги з управління багатоквартирним будинком; витрат на управління багатоквартирним будинком - 21 кв. метр загальної площі на одну особу та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю;
2) оплати комунальних послуг - послуг з постачання теплової енергії для потреб централізованого або автономного опалення, з постачання та розподілу природного газу або постачання та розподілу електричної енергії для індивідуального опалення незалежно від джерела та виду енергії - 21 кв. метр опалюваної площі на одну особу та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю.
Згідно статті 9 та 10 Закону України "Про житлово-комунальні послуги " споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором.
Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Ціна послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення .
Із процитованого видно, що учасник бойових дій має право на знижку плати за користування, при цьому така плата обчислюється з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового приміщення, що перебуває в користуванні, а на послуги з опалення- виходячи із опалювальної площі.
Як видно із заяви позивача про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу , загальна житлова площа квартири - 65,7 кв.м., опалювальна - 63,1 кв.м.
Відтак, плата за користування комунальними послугами позивачеві відповідними органами розраховується на 65 , 7 кв. м загальної площі та 63, 1 кв.м. опалювальної.
Суд акцентує увагу, що позивачем не доведено факт, що йому нараховується плата за користування комунальними послугами виходячи із 73, 5 кв.м., а отже відповідачем знижка плати за користування комунальними послугами розрахована вірно, відповідно, відсутні підстави для перерахунку пільг УБД на комунальні послуги.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності оскаржуваної відповіді та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини не підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а відтак, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, що не є суб`єктом владних повноважень у разі відмови у задоволені позову судовий збір не відшкодовуються.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
в задоволенні позову відмовити.
ішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Інформація про учасників справи:
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 )
Відповідач: Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області (вул. Зодчих, 22, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 13322403)
Повний текст судового рішення сформовано: 13.01.2025 р.
СуддяВоробйова Інна Анатоліївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2025 |
Оприлюднено | 15.01.2025 |
Номер документу | 124363812 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні