Постанова
від 10.01.2025 по справі 461/8935/24
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 461/8935/24 Головуючий у 1 інстанції: Мироненко Л. Д. Провадження № 33/811/1805/24 Доповідач в 2-й інстанції: Урдюк Т. М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 січня 2025 року Львівськийапеляційний судв складісудді судовоїпалати зрозгляду кримінальнихсправ УрдюкТ.М.,за участізахисника Білинського-ГродзьЮ.М.,представника Львівськоїмитниці Державноїмитної службиУкраїни РаделицькоїС.П.,розглянувши увідкритому судовомузасіданні вм.Львові апеляційнускаргу захисникаГука А.Р.в інтересахособи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності, ОСОБА_1 ,проживає заадресою: АДРЕСА_1 ,корп.літ.а,на постановусудді Галицькогорайонного судум.Львова від12листопада 2024 року про притягнення його до адміністративної відповідальності за вчинення порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України,

в с т а н о в и в :

вищенаведеною постановою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.485 МК України і накладено на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 7502 (сім тисяч п`ятсот дві) грн. коп.

Стягнуто з ОСОБА_1 на користь Державної судової адміністрації України 605,60 грн. судового збору.

Згідно з постановою 26.09.2024, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів, що надійшли на адресу ТОВ "Харвінд" (ЄДРПОУ 43871582, адреса: 04114, м. Київ, вул. Автозаводська 54/19, літ. А офіс.) від компанії "SHENZHEN MINDRAY BIO-MEDICAL ELECTRONICS CO.,LTD Mindray Building, Keji 12 th Road South, Hi-tech Industrial Park, Nanshan, Shenzhen, 518057, P.R. China.) декларантом ТОВ "Харвінд" (ЄДРПОУ 43871582) ОСОБА_1 до відділу митного оформлення №1 митного посту «Городок» Львівської митниці Держмитслужби подано митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» № 24UA209170080433U3 (далі ЕМД), в якій задекларовано товар №11 «Медичне обладнання, що використовується в медицині: комплектуючі (ремонтні) частини до апарату для штучної вентиляції легень та наркозно - дихального виробництва Mindray: Датчик кисню МОХ-2 до апарату наркозно-дихального - 10шт.

Товар поставлено згідно пакувального листа виробника. Виробник- Shenzhen Mindray Bio- Medical Electronics Co., Ltd Торгівельна марка Mindray. Країна виробництва СN).В графі №33 ЕМД вказано код товару згідно УКТЗЕД 9026208000 (ставка ввізного мита 0%). Під час перевірки ЕМД посадовою особою Львівської митниці винесено рішення про визначення коду товару від 04.10.2024 р. № KT-UA209000-0142-2024 (далі рішення).

Вказаним рішенням змінено заявлений декларантом ОСОБА_1 код товару згідно УКТЗЕД на 9033009000 (ставка ввізного мита 10%). Документи, якими керувалися митні органи під час прийняття рішення є: Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), викладена у додатку до Закону України від 19.10.2022 № 2697-ІХ "Про Митний тариф України"; пояснення до УКТЗЕД, затверджені наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 № 543; Основні правила інтерпретації УКТЗЕД; пояснення до товарної позиції 9026; Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 27.09.2024 за ЕМД; додаткова інформація; фото товарів.

Згідно проведеного розрахунку митних платежів по ЕМД у разі застосування ставок ввізного мита згідно рішення, недобір митних платежів, які мали б були сплачені, у порівнянні з митними платежами, заявленими ОСОБА_1 , складає 15004,83 грн.

Як слідує з акту огляду та класифікаційного рішення декларантом було не вірно зазначено країну походження товару (Китай) та точний опис товару (товар №11). Що в свою чергу змінює код УКТЗЕД та відповідно ставку мита і митних платежів в цілому. Адже країна походження зазначена на товарі як Німеччина.

Таким чином, на думку митного органу, в діях декларанта ОСОБА_1 , що виразилися у заявленні ЕМД, з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів, неправдивих відомостей (а саме щодо країни походження та конкретного опису), необхідних для визначення коду товару № 11 згідно з УКТЗЕД по ЕМД, наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного кодексу України.

Не погоджуючись із цим рішенням судді суду першої інстанції, адвокат Гук А.Р. звернувся з апеляційною скаргою, у якій просить поновити строк апеляційного оскарження, постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 12 листопада 2024 року скасувати; постановити нову, якою закрити провадження у справі за відсутності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

В обґрунтування своїх апеляційних вимог апелянт покликається на те, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Зазначає, що в діях ОСОБА_1 відсутній умисел.

ЕМД було подано 26 вересня 2024 року. Після цього щодо ЕМД було надіслано карту відмови. Після відмови щодо ЕМД ОСОБА_1 подав тимчасову митну декларацію типу «ІМ40ТН» №2.41ІА20917008305116 від 03 жовтня 2024 року» («Тимчасова декларація»). Тимчасова декларація була подана до винесеного Рішення.

Код «ТН» означає тимчасову митну декларацію на товари, точні відомості про код згідно з УКТЗЕД яких можуть бути встановлені після проведення їх дослідження, отримання додаткової інформації тощо (Класифікатор типів декларацій, затверджений Наказ Міністерства фінансів України від 20.09.2012 №1011).

Керуючись Листом та написом на зовнішній стороні коробки Товару, де виробником було зазначено країну - Китай, ОСОБА_1 визначив країну виробника як Китай. Подальше дослідження внутрішніх запчастин Товару дали підстави для встановлення іншої країни виробника - Німеччини.

У графі 34 «Код країни походження» Тимчасової декларації ОСОБА_1 вказав: DE (Deutschland, Німеччина, згідно з Переліком кодів країн світу для статистичних цілей, затвердженим наказом Державної служби статистики України від 08 січня 2020 року N932).

Якщо в полі будь-якої графи митної декларації на паперовому носії не вистачає місця для внесення обов`язкових відомостей або для проставлення посадовою особою митного органу службових відміток (унесення відомостей), відомості зазначаються у доповненні, що є невід`ємною частиною митної декларації. При цьому у відповідній графі митної декларації після внесених відомостей вчиняється запис: «Див. доп.» (п.4.1 Розділу І Порядку заповнення митних декларацій за формою єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року №651). У Доповненні №1 до Тимчасової декларації ОСОБА_1 також вказав код «DE».

Подання Тимчасової декларації з виправленими відомостями щодо країни походження Товару до винесення Рішення свідчить про відсутність умислу ОСОБА_1 на настання протиправних наслідків у вигляді зменшення чи звільнення від сплати митних платежів.

У судове засідання апеляційного суду ОСОБА_1 , адвокат Гук А.Р. будучи належним чином повідомленими про час та місце його проведення, не з`явились. Захисник БілинськийГродзь Ю.М. у суді апеляційної інстанції не заперечував щодо розгляду апеляційної скарги без участі ОСОБА_1 , адвоката Гука А.Р.

За таких обставин, з урахуванням вимог ч. 6 ст. 294 КУпАП, апеляційний суд вважає за можливе здійснити розгляд апеляційної скарги у відсутності ОСОБА_1 , адвоката Гука А.Р.

У суді апеляційної інстанції захисник БілинськийГродзь Ю.М. апеляційну скаргу підтримав, просив її задоволити.

Представник Львівської митниці Раделицька С.П. в суді апеляційної інстанції просила відмовити в задоволенні апеляційної скарги, постанову суді першої інстанції залишити без змін.

Заслухавши доповідача, позицію учасників процесу, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, апеляційний суд дійшов такого висновку.

З метою дотримання прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 на захист, апеляційний суд вважає, що строк на апеляційне оскарження слід поновити.

Статтею 7 КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають істотне значення для правильного вирішення справи.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено ст. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотримання вимог закону.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про міжнародні договори України», ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» стала практика Європейського суду з прав людини є частиною національного законодавства та обов`язкова до застосування судами як джерело права.

Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях зазначав, що допустимість доказів є прерогативою національного права і, за загальним правилом, саме національні суди повноважені оцінювати надані їм докази (п. 34 рішення у справі «Тейксейра де Кастор проти Португалії» від 09.06.98, п. 54 рішення у справі «Шабельника проти України» від 19.02.2009), а порядок збирання доказів, передбачений національним правом, має відповідати основним правам, визнаним Конвенцією про захист прав і основоположних свобод.

Відповідно до ст. 485 Митного кодексу України відповідальність настає за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Склад правопорушення - наявність об`єктивних та суб`єктивних ознак, за наявності яких діяння вважається адміністративним правопорушенням. Відсутність хоча б однієї з ознак означає відсутність складу загалом. Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, про що також вказано в апеляційній скарзі представника митниці.

Відповідно до ст.10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Під час судового розгляду встановлено, що відповідно до рішення уповноваженої особи Львівської митниці про визначення коду товару від 04.10.2024 р. № KT-UA209000-0142-2024, ОСОБА_1 помилково задекларовано товар за кодом товару згідно УКТЗЕД 902620800 як медичне обладнання, що використовується в медицині: комплектуючі (ремонтні) частини до апарату для штучної вентиляції легень та наркозно-дихального виробництва Mindray: Датчик кисню МОХ-2 до апарату наркозно-дихального-10шт.. Виробник- Shenzhen Mindray Bio- Medical Electronics Co., Ltd. Toprівельна марка - Mindray Країна виробництва CN.

З урахуванням Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), яка викладена у додатку до Закону України від 19.10.2022 № 2697-ІХ "Про Митний тариф України"; поясненнях до УКТЗЕД, затверджених наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 № 543; Основних правил інтерпретації УКТЗЕД; поясненнях до товарної позиції 9026; Акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 27.09.2024 за ЕМД;; фото товарів, уповноваженою особою митного органу визначено, що вказані товари слід декларувати за кодом УКТЗЕД 9033009000 як датчик кисню МОХ-2 призначений для застосування в анестезіологічних та дихальних апаратах з метою вимірювання концентрації кисню, який вдихається. Виробник: Envitec-Wismar Gmbh, Alter Holzhafen 18, 23966 Wismar Germany, з графічним маркуванням "CITY". Країна виробництва: Німеччина.

У такому випадку, ставка ввізного мита становить 10%.

Таким чином, судом встановлено, що декларантом не вірно зазначено країну походження товару (Китай) та точний опис товару, що в свою чергу змінює код УКТЗЕД та відповідно ставку мита і митних платежів в цілому. Адже країна походження зазначена на товарі як Німеччина.

Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення.

Наявні в матеріалах справи письмові пояснення ОСОБА_1 надані митному органу, про те, що при визначенні коду УКТЗЕД він керувався досвідом своїх попередніх митних оформлень аналогічних датчиків кисню не є підставою для звільнення останнього від відповідальності за порушення митних правил.

Обставини вчинення правопорушення підтверджуються зібраними в порядку ст. 495 МК доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил № 1373/20900/24 від 27.10.2024 року; митною декларацією типу «ІМ40ДЕ» № 24UA209170080433U3; копією контракту №Н1/050221 від 06.01.2021 року; карткою обліку особи, яка здійснює операції з товарами; актом про проведення огляду товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 27.09.2024 року з фотографією переміщуваного товару; рішенням про визначення коду товару від 04.10.2024 р. № KT-UA209000-0142-2024.

Статтею 245 КУпАП встановлено, що завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги (ч. 7 ст. 294 КУпАП).

Важливе значення для перегляду судового рішення в порядку апеляційного провадження мають форма і зміст апеляційної скарги. Значною мірою від того, які доводи і мотиви викладені у скарзі та які вимоги висуваються скаржником, залежать наслідки апеляційного провадження.

Натомість, в частині доводів апеляційної скарги про те, що ОСОБА_1 не мав умислу на зазначення неправдивих відомостей при декларуванні товару та вказала відомості, які були їй відомі на підставі наявних документів, апеляційний суд вважає їх необґрунтованими з огляду на те, що саме декларант несе відповідальність за заявлення відомостей в митній декларації.

Переглядаючи постанову суду першої інстанції в межах доводів поданої апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що при розгляді даної справи, суддя повно, всебічно і об`єктивно дослідив дані, що містяться в матеріалах справи, належним чином перевірив обставини викладені у протоколі про порушення митних правил, дав цим обставинам належну оцінку, дослідив всі аргументи сторін та, приймаючи рішення про визнання ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, дійшов правильного висновку про те, що митним органом надано доказів, що в діях останнього міститься склад вказаного правопорушення, а загальні посилання скаржника на ухвалення судового рішення всупереч вимогам норм статей 245 КУпАП та 486 МК України не спростовують цих правильних висновків суду.

Стягнення накладено в межах санкції ст. 485 МК України, тому підстави вважати його несправедливим, у апеляційного суду відсутні.

У відповідності до припису п. 1 ч. 8 ст. 294 КУпАП, за наслідками розгляду апеляційної скарги суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін.

Отже, за результатами апеляційного розгляду апеляційний суд вважає, що постанова суду першої інстанції є законною та обгрунтовано, тому підстави для задоволення апеляційної скарги, - відсутні.

Керуючисьст. 294 КУпАП, апеляційний суд

п о с т а н о в и в:

поновити адвокату Гуку А.Р. строк апеляційного оскарження.

Постанову суддіГалицького районногосуду м.Львова від12листопада 2024року,якою ОСОБА_1 визнано винниму вчиненніадміністративного правопорушення,передбаченого ст.485МК України,залишити беззмін,апеляційну скаргу адвоката Гука А.Р. в інтересах останнього без задоволення.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя Т.М. Урдюк

СудЛьвівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2025
Оприлюднено16.01.2025
Номер документу124389681
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —461/8935/24

Постанова від 10.01.2025

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Урдюк Т. М.

Постанова від 12.11.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні