Ухвала
від 10.01.2025 по справі 826/11907/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

10 січня 2025 року № 826/11907/17

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом Державного підприємства «Придніпровська залізниця» до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним дій, визнання протиправною та скасування індивідуальної податкової консультації,

в с т а н о в и в:

Державне підприємство «Придніпровська залізниця» звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним дій, визнання протиправною та скасування індивідуальної податкової консультації.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 19.04.2021 позовну заяву Державного підприємства «Придніпровська залізниця» задоволено:

- визнано протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо надання індивідуальної податкової консультації від 22.08.2017 №1705/6/99-99-15-02-02-15/іпк;

- визнано протиправною та скасовано індивідуальну податкову консультацію Державної фіскальної служби України від 22.08.2017 №1705/6/99-99-15-02-02-15/іпк;

- стягнуто на користь державного підприємства «Придніпровська залізниця» судові витрати щодо сплати судового збору у розмірі 3200,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Законом України від 13.12.2022 №2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі - Закон №2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних Закону №2825-IX, з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

На виконання вимог зазначених приписів, Окружним адміністративним судом у м. Києві адміністративну справу №826/11907/17 скеровано за належністю до Київського окружного адміністративного суду.

29.05.2024 Київським окружним адміністративним судом виданий виконавчий лист №826/11907/17 щодо стягнення на користь державного підприємства «Придніпровська залізниця» судові витрати щодо сплати судового збору у розмірі 3200,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Надалі, до суду від представника Акціонерного товариства «Укрзалізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» надійшла заява про заміну сторони у виконавчому документі, у якій останній просить суд замінити стягувача: Державне підприємство «Придніпровська залізниця» (ЄДРПОУ 01073828) на його правонаступника - Акціонерне товариство «Українська залізниця» (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, буд. 5, ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» (49038, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 108, ЄДРПОУ 40081237) та замінити боржника: з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, 02053, м. Київ, Львівська площа, 8) на його правонаступника Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 02053, м. Київ, Львівська площа, 8).

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями, головуючим суддею визначено Щавінського В.Р.

Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження та матеріали адміністративної справи, суд зазначає наступне.

Частиною 2 статті 379 КАС України передбачено, що суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Суд зазначає, що у зв`язку із розпочатою військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ.

У подальшому, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, Указами Президента України неодноразово продовжено строк дії воєнного стану в Україні, який триває і на даний час.

Відповідно до рішення Ради Суддів України від 24.02.2022 "Щодо вжиття невідкладних заходів для забезпечення сталого функціонування судової влади в Україні в умовах припинення повноважень ВРП та воєнного стану у зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації", рекомендовано, зокрема, особливості роботи суду визначати виходячи з поточної ситуації у відповідному регіоні; по можливості відкладати розгляд справ (за винятком не відкладних судових розглядів), зважаючи на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя; справи, які не є невідкладними, розглядаються лише за наявності письмової згоди на це усіх учасників судового провадження; процесуальні строки по можливості продовжуються щонайменше до закінчення воєнного стану.

Враховуючи встановлення на території України воєнного стану та недопущення створення можливої небезпеки для життя учасників справи, суд дійшов висновку про необхідність розгляду вищевказаної заяви у порядку письмового провадження.

Відповідно до частини 1 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Аналогічні приписи закріплені також частиною п`ятою статті 15 Закону України «Про виконавче провадження», відповідно до якої, у разі вибуття однієї зі сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов`язкові тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Тобто під час виконавчого провадження заміна сторони виконавчого провадження є аналогом інституту процесуального правонаступництва, встановленого статтею 52 КАС України, яка визначає процесуальні наслідки переходу прав і обов`язків від однієї особи до іншої у відносинах, щодо яких виник спір.

Стягувачем у виконавчому листі Київського окружного адміністративного суду від 29.05.2024 у справі № 826/11907/17 визначено Державне підприємство «Придніпровська залізниця» (ЄДРПОУ: 01073828).

Судом встановлено, що у зв`язку з реорганізацією Державної адміністрації залізничного транспорту шляхом злиття, Державне підприємство «Придніпровська залізниця» увійшло в перелік підприємств та установ залізничного транспорту загального користування на базі яких утворилось Акціонерне товариство «Українська залізниця», яке є правонаступником усіх прав та обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту, в тому числі і Державного підприємства «Придніпровська залізниця».

25.06.2014 Кабінетом Міністрів України винесено постанову № 200 «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі - Постанова № 200). Відповідно до п. 1 Постанови № 200 Кабінет Міністрів України постановив утворити публічне акціонерне товариство «Українська залізниця», 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту (ідентифікаційний код: 00034045), підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття, згідно з Додатком 1.

Згідно з Додатком 1 до Постанови № 200 Державне підприємство «Придніпровська залізниця» (ідентифікаційний код: 01073828) увійшло в перелік підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, на базі яких утворюється Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця».

У ч. 6 ст. 2 Закону України від 23.02.2012 № 4442-VI «Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» визначено, що Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця» є правонаступником всіх прав та обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту.

21.10.2015 на виконання п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №735 «Питання публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» проведено державну реєстрацію публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» (ідентифікаційний код: 40075815).

01.12.2015 між головою членами комісії з реорганізації Державного підприємства «Придніпровська залізниця» та головою правління та членами правління ПАТ «Українська залізниця» складено заключний передавальний акт про те, що одна сторона передала, а друга сторона прийняла майно станом на 30.11.2015.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2018 №938 «Деякі питання акціонерного товариства «Українська залізниця» змінено тип публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» з публічного на приватне та перейменовано його в акціонерне товариство «Українська залізниця», а також затверджено Статут акціонерного товариства «Українська залізниця» в новій редакції.

Згідно з п. 1 Статуту Акціонерне товариство «Українська залізниця» є юридичною особою, що утворене відповідно до Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та Постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200 «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця».

Відповідно до п. 2 Статуту товариство утворене як акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Укрзалізниці, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовано шляхом злиття, згідно з Додатком 1 до Постанови № 200. Товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків «Української залізниці» та підприємств залізничного транспорту.

Відповідно до п. 3 Статуту найменування товариства змінено на акціонерне товариство «Українська залізниця».

Згідно з ч. 4 ст. 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (далі у тексті - ЦК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.

Згідно з ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» якщо відомості, які підлягають внесенню до Реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Так, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містяться дані про юридичних осіб, правонаступником яких є Акціонерне товариство «Українська залізниця» (ідентифікаційний код: 40075815), серед яких, зокрема, зазначено Державне підприємство «Придніпровська залізниця» (ідентифікаційний код: 01073828).

З даних витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що 21.10.2015 також був створений відокремлений підрозділ товариства - Регіональна філія «Придніпровська залізниця».

Враховуючи вищевикладені норми права, можна дійти висновку, що Законом України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» визначено особливості утворення Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця», на виконання цього Закону Кабінет Міністрів України прийняв відповідні нормативно-правові акти та діяв не тільки як вищий орган у системі органів виконавчої влади, а й як особа, яка здійснює на підставі цього Закону від імені держави функції вищого органу управління товариством.

Отже, питання правонаступництва Акціонерного товариства «Українська залізниця» стосовно Державного підприємства «Придніпровська залізниця» визначається спеціальним Законом та прийнятою на його виконання постановою № 200, які пов`язують перехід прав і обов`язків Державного підприємства «Придніпровська залізниця» до Акціонерного товариства «Українська залізниця» з інвентаризацією, складанням передавального акта та внесенням майна до статутного капіталу правонаступника.

Таким чином, Акціонерне товариство «Українська залізниця» (ідентифікаційний код: 40081237) є правонаступником Державного підприємства «Придніпровська залізниця» (ідентифікаційний код: 01073828).

Враховуючи зазначене, суд вважає, що слід замінити стягувача у виконавчому листі №826/11907/17, виданого 29.05.2024 - з Державного підприємства «Придніпровська залізниця» (ЄДРПОУ: 01073828) на його правонаступника - Акціонерне товариство «Українська залізниця» (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, буд. 5, ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» (49038, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 108, ЄДРПОУ 40081237).

Також, боржником у виконавчому листі Київського окружного адміністративного суду від 29.05.2024 у справі № 826/11907/17 визначено Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197).

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України», утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Пунктом 2 вказаної Постанови встановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 затверджено положення про Державну податкову службу України, згідно з пунктом 1 якого Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

21.08.2019 Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 682-р «Питання Державної податкової служби», яким встановлено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.05.2019 внесено запис в Єдиному державному реєстрі про державну реєстрацію Державної податкової служби України як юридичної особи.

Враховуючи зазначене, суд вважає, що слід замінити боржника у виконавчому листі №826/11907/17, виданого 29.05.2024 - з Державної фіскальної служби України на правонаступника - Державну податкову службу України.

Таким чином, заява представника Акціонерного товариства «Укрзалізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» про заміну сторони у виконавчому документі підлягає задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. 241-243, 248, 256, 379 КАС України, суд -

у х в а л и в:

1. Заяву Акціонерного товариства «Укрзалізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі №826/11907/17 - задовольнити.

2. Замінити сторону у виконавчому листі Київського окружного адміністративного суду від 29.05.2024 у справі №826/11907/17, а саме стягувача - Державне підприємство «Придніпровська залізниця» (ЄДРПОУ 01073828) на його правонаступника - Акціонерне товариство «Українська залізниця» (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, буд. 5, ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» (49038, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 108; ЄДРПОУ 40081237).

3. Замінити сторону сторони у виконавчому листі Київського окружного адміністративного суду від 29.05.2024 у справі № 826/11907/17, а саме боржника - з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, 02053, м. Київ, Львівська площа, 8) на його правонаступника Державну податкову службу України (02053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393).

4. Копію ухвали надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Суддя Щавінський В.Р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2025
Оприлюднено15.01.2025
Номер документу124390712
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —826/11907/17

Ухвала від 10.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Рішення від 19.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні