Постанова
від 14.01.2025 по справі 420/19637/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 січня 2025 р.м. ОдесаСправа № 420/19637/24

Перша інстанція: суддя Андрухів В.В.,

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Домусчі С.Д.

суддів: Федусика А,Г., Шляхтицького О.І.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області (відокремленого підрозділу ДПС України без статусу юридичної особи публічного права) на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2024 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД до Головного управління ДПС в Одеській області (відокремленого підрозділу ДПС України без статусу юридичної особи публічного права) про визнання протиправними та скасування рішень від 17.06.2024 №3002/АП/15-32-09-04-06, №3003/АП/15-32-09-04-06, №3000/АП/15-32-09-04-06, №3001/АП/15-32-09-04-06 про відмову у видачі ліцензій, зобов`язання видати ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД звернулось з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області (відокремленого підрозділу ДПС України без статусу юридичної особи публічного права), в якому просило суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС в Одеській області від 17.06.2024 року №3002/АП/15-32-09-04-06, №3003/АП/15-32-09-04-06, №3000/АП/15-32-09-04-06, №3001/АП/15-32-09-04-06 Про відмову у видачі ліцензій ТОВ ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД код ЄДРПОУ 43230875, яке оформлено у виді листів;

- зобов`язати ГУ ДПС в Одеській області видати ліцензії Товариству з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД, код ЄДРПОУ 43230875, на право роздрібної торгівлі пальним за наступними адресами місця торгівлі: 1) Україна, Одеська область, Лиманський район, с. Фонтанка, вул. О.Кошевого, 2-А; 2) Україна, Одеська область, Біляївський район, с. Латівка, вул. Степова, 1 Б; 3) Україна, Одеська область, м. Одеса, вулиця Боровського Миколи, буд. 20; 4) Україна, Одеська область, Розділянський район, с. Єгорівка, автодорога Київ Одеса 444км. + 550м.

В обґрунтування позову вказувало, що за результатами розгляду заяв позивача про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та доданих до них документів, Головним управлінням ДПС у Одеській області надано відповіді від 17.06.2024 року №3002/АП/15-32-09-04-06, №3003/АП/15-32-09-04-06, №3000/АП/15-32-09-04-06, №3001/АП/15-32-09-04-06, відповідно до яких, на думку відповідача, позивач не виконав вимоги чинного законодавства, а отже у ГУ ДПС в Одеській області не має законних підстав для видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ ЛЮКС OIЛ ТРЕЙД, за відповідними адресами місць торгівлі пальним, у зв`язку з порушенням наступних вимог, а саме: абз. 3 ч. 37 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (не надано акти вводу в експлуатацію об`єкта або акти готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікати про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для роздрібної торгівлі пальним (з урахуванням вимог ч. 3 ст. 18 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального). Позивач вважає зазначені рішення протиправними та за захистом своїх прав звернувся до суду.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2024 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД до Головного управління ДПС в Одеській області задоволений повністю.

Визнані протиправними та скасовані рішення ГУ ДПС в Одеській області від 17.06.2024 року №3002/АП/15-32-09-04-06, №3003/АП/15-32-09-04-06, №3000/АП/15-32-09-04-06, №3001/АП/15-32-09-04-06 Про відмову у видачі ліцензій ТОВ ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД код ЄДРПОУ 43230875, які оформлено у вигляді листів.

Зобов`язано Головне управління ДПС в Одеській області видати ліцензії Товариству з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД, код ЄДРПОУ 43230875, на право роздрібної торгівлі пальним за наступними адресами місця торгівлі: 1) Україна, Одеська область, Лиманський район, с. Фонтанка, вул. О.Кошевого, 2-А; 2) Україна, Одеська область, Біляївський район, с. Латівка, вул. Степова, 1Б; 3) Україна, Одеська область, м. Одеса, вулиця Боровського Миколи, буд. 20; 4) Україна, Одеська область, Розділянський район, с. Єгорівка, автодорога Київ Одеса 444км. + 550м.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 12112 грн (дванадцять тисяч сто дванадцять гривень).

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Головне управління ДПС в Одеській області (відокремлений підрозділ ДПС України без статусу юридичної особи публічного права) подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт зазначає, що відповідно до статті 15 Закону № 481/95-ВР, для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копія, зокрема, акта вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального.

У відзиві на апеляційну скаргу, позивач, посилався на правомірність оскаржуваного рішення та просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення без змін.

Апеляційний суд, заслухавши суддю-доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД 11.06.2024 року звернулося до Головного управління Державної податкової служби в Одеській області з наступними заявами:

Заява №1 про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, в якій позивач просить видати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на місце торгівлі, що знаходиться за адресою: Україна, Одеська область, Лиманський район, с. Фонтанка, вул. О.Кошевого, 2-А. До вказаної заяви надано наступний пакет документів: Реєстраційне посвідчення №127138; Договір оренди 1750 від 26.09.2022р. з Договором про внесення змін; Ліцензія 15170314201900522; Додаток до ліцензії; Витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 310822377 від 26.09.2022 р.; Акт прийому передачі земельної ділянки від 26.09.2023 року; Договір оренди 1749 від 26.09.2022р. з Договором про внесення змін; Паспорт на резервуар №РГС -10 зав.№1059; Паспорт на резервуар PH 2 -20-2500 зав.№094/17; Сертифікат відповідності серія ВГ №11А 1.066.0017251-17; Свідоцтво на повірку ПМ0961062 23 від 01.08.2023р.; Паспорт перетворювач П25 №ААМЯ365352.038 ПС зав. № НОМЕР_1 ; Паспорт перетворювач П25 № НОМЕР_2 .038 ПС зав. №11180; Висновок Експерта за результатом проведення будівельно - технічного дослідження №115-240 від 06.03.2024 року; платіжне доручення №538 від 29.05.2024 року; Дозвіл №ДЗ-993ЛІД/1-23 від 14.03.2023 року; Дозвіл № ДЗ-992/ПД/1-23 від 14.03.2023 року.

Заява № 2 про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, в якій позивач просить видати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на місце торгівлі, що знаходиться за адресою: Україна, Одеська область, Біляївський район, с. Латівка, вул. Степова, 1-Б. До вказаної заяви надано наступний пакет документів: витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 281373626 від 26.10.2021 р.; договір оренди від 26.10.2021р. зареєстрований за №2116; акт прийому передачі від 26.10.2021р. до договору оренди №2116.; Ліцензія 15090314201900521; Додаток до ліцензії; Паспорт резервуар РН2-20-2500 зав. №095/17.; Свідоцтво про повірку №ПМ0962063 23 від 01.08.2023 р.; перетворювач П25 ААМЯ.365352.038 ПС; Сертифікат відповідності серія ВГ №UA 1.066.0017251-17; Висновок Експерта за результатом проведення будівельно - технічного дослідження №115-240 від 06.03.2024 року; платіжне доручення №537 від 29.05.2024 року; реєстраційне посвідчення №124688 дата реєстрації 06.11.2019 року; Дозвіл №ДЗ-993/ПД/1-23 від 14.03.2023 року; Дозвіл № ДЗ-992/ПД/1-23 від 14.03.2023 року.

Заява №3 про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, в якій позивач просить видати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на місце торгівлі, що знаходиться за адресою: Україна, Одеська область, м. Одеса, вулиця Боровського Миколи, буд. 20. До вказаної заяви надано наступний пакет документів: витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 281374017 від 26.10.2021 р.; договір оренди від 26.10.2021р. зареєстровано за № 2114; акт прийому передачі від 26.10.2021р. до договору оренди №2114; Ліцензія 15520314201900516; Додаток до ліцензії; Декларація про відповідність №017/0121; Паспорт резервуар РД - 25, зав. №142; Формуляр паливороздавальний NOVA, заводський номер 2977; Свідоцтво про повірку №ПМ0960006233 від 01.08.2023р.; Паспорт перетворювач П25 ААМЯ.36352.038 ПС; Висновок Експерта за результатом проведення будівельно - технічного дослідження №115-240 від 06.03.2024 року; платіжне доручення №536 від 29.05.2024 року; реєстраційне посвідчення №124681 дата реєстрації 06.11.2019 року; Дозвіл №ДЗ-993/ПД/1-23 від 14.03.2023 року; Дозвіл № ДЗ-992/ПД/1-23 від 14.03.2023 року.

Заява №4 про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, в якій позивач просить видати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на місце торгівлі, що знаходиться за адресою: Україна, Одеська область, Розділянський район, с. Єгорівка, автодорога Київ - Одеса 444км. + 550м. До вказаної заяви надано наступний пакет документів: витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 377150730 від 03.05.2024 р.; договір оренди від 03.05.2024р. зареєстрований за № 788; акт прийому передачі від 2603.05.2024р. до договору оренди №788; Ліцензія 15240314201900519; Додаток до ліцензії; Паспорт Резервуар РН2-20-2500 зав.№ 093/17; Сертифікат відповідності серії №ВГ №UA1.066.0017251-17; Паспорт перетворювач П25, № ААМЯ.365352.038 ПС; Свідоцтво про повірку №ПМ0959062 23 від 01.08.2023 р.; Висновок Експерта за результатом проведення будівельно - технічного дослідження №115-240 від 06.03.2024 року; платіжне доручення №535 від 29.05.2024 року; реєстраційне посвідчення №124673 дата реєстрації 06.11.2019 року; Дозвіл №ДЗ-993/ПД/1-23 від 14.03.2023 року; Дозвіл № ДЗ-992/ПД/1-23 від 14.03.2023 року.

За результатами розгляду вказаних заяв та доданих до них документів, Головним управлінням ДПС у Одеській області надано відповіді від 17.06.2024 року №3002/АП/15-32-09- 04-06, №3003/АП/15-32-09-04-06, №3000/АП/15-32-09-04-06, №3001/АП/15-32-09-04-06 відповідно до яких позивач не виконав вимоги чинного законодавства, а отже у ГУ ДПС в Одеській області не має законних підстав у видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ ЛЮКС OIЛ ТРЕЙД за відповідними адресами місць торгівлі пальним, у зв`язку з порушенням наступних вимог:

-абз. 3 ч. 37 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (не надано акти вводу в експлуатацію об`єкта або акти готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікати про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для роздрібної торгівлі пальним (з урахуванням вимог ч. З ст. 18 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального).

Вирішуючи спір, суд першої інстанції виходив з того, що розміщення паливно-заправних пунктів, установка та монтаж (зборка) яких проводилась без здійснення будівельних робіт і без улаштування фундаменту, не потребують документів, що дають право на їх виконання, а після закінчення робіт по їх установці та монтажу (зборці) не підлягають прийняттю в експлуатацію в розумінні Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.

Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування норм матеріального і процесуального права, апеляційний суд дійшов такого висновку.

За змістом частини 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Закон України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон №481/95-ВР) визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України.

Згідно зі статтею 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Ліцензія видається за поданою наручно, поштою або в електронному вигляді заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам).

У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.

Отже, для здійснення господарської діяльності, зокрема, з роздрібної торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності.

Відповідно до статті 9 Закону України "Про архітектурну діяльність" будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Суд першої інстанції правильно встановив, що ТОВ ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД звернулося до Регіональної торгово-промислової палати Миколаївської області, з питанням Чи є об`єкт модульні автозаправні станції (МАЗС), що розташовані за адресами Одеська область, Лиманський район, с. Фонтанка, вул. О.Кошевого, 2-А: Одеська область, Біляївський район, с. Латівка, вул. Степова, 1 Б; Одеська область, м. Одеса, вулиця Боровського Миколи, буд. 20; Одеська область, Розділянський район, с. Єгорівка, автодорога Київ Одеса 444км. + 550м, об`єктом будівництва чи нерухомим майном.

Відповідно до наданого висновку Експерта №115-240 від 06.03.2024 року РТПП Миколаївської області за результатом проведення будівельно-технічного дослідження об`єктів модульних автозаправних станцій (МАЗС), що розташовані за адресами Одеська область, Лиманський район, с. Фонтанка, вул. О.Кошевого, 2-А; Одеська область, Біляївський район, с. Латівка, вул. Степова, 1 - Б; Одеська область, м. Одеса, вулиця Боровського Миколи, буд. 20; Одеська область, Розділянський район, с. Єгорівка, автодорога Київ - Одеса 444км. + 550м, - не є об`єктом будівництва та не належить до нерухомого майна. Модульна автозаправна станція (МАЗС), не потребує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, згідно до нормативно-правових актів в галузі будівництва.

Згідно наданого висновку Експерта №115-240 від 06.03.2024 року судом встановлено, що МАЗС - за своїми об`ємно-планувальними рішеннями, конструктивними ознаками та функціональним призначенням не належать до лінійного об`єкту інженерно-транспортної інфраструктури.

У висновку Експерта №115-240 від 06.03.2024 року наведені законодавчі норми у галузі будівництва, відповідно до яких для МАЗС не є об`єктами будівництва та не належать до нерухомого майна, а відповідно не потребують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, згідно нормативно-правових актів в галузі будівництва.

Відповідно до ч.ч. 5, 10 ст.21 Закону України "Про охорону праці" порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

До заяв щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним позивачем надано дозвіл Державної служби з питань праці Південне міжрегіональне управління видано дозвіл від 14.03.2023 року № ДЗ-992/ПД/1-23, яким дозволено експлуатувати машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: устаткування, пов`язане з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням вибухонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, зокрема, МАЗС: Пункти паливо-роздавальні ПЗП1-20-2-1, V-20M3, ІНВ. №093/17, 2017 р.в. Україна, Пункти паливо-роздавальні ПЗГ11-20-2-1, V-20M3, інв. №094/17, 2017 р.в. Україна, Пункти паливо-роздавальні ПЗП1-20-2-1, V-20M3, ІНВ. №095/17, 2017 р.в. Україна, Резервуар РД-25, V- 25мЗ, зав. №142, 2022 р.в., Україна, Резервуар РГС -10, V-10мЗ, зав. №1059, 1991 р.в.. Обладнання та захисні системи, призначені для використання в потенційно вибухових середовищах, а саме: Паливо-роздавальна колонка Шельф 100-50-1-1-1, зав. №12941. 2019 р.в. Україна, Паливо-роздавальна колонка Шельф 100-50-1-1-1, зав. №12942, 2019 р.в. Україна, Паливо-роздавальна колонка Шельф 100-50-1-1-1, зав. №12944, 2019 р.в. Україна, Паливо-роздавальна колонка Шельф 100-50-1-1-1, зав. №12945, 2019 р.в. Україна, Паливо-роздавальна колонка NOVA Al.190-1, зав. №2977, 2022 р.в. розташованих на об`єктах ТОВ ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД на території України. А також, дозвіл від 14.03.2023 року № ДЗ- 993/ПД/1-23, яким дозволено позивачу виконувати роботи підвищеної небезпеки, а саме: використання, зберігання, транспортування, застосування, вибухонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, газонебезпечні роботи у вибухонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах, на об`єктах ТОВ ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД, розташованих на території України.

Відповідно до правового висновку Верховного Суду у складі Судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду, викладеного у постанові від 21.08.2019 у справі № 823/1850/16, розміщення виконаного цілісним заводським виробом стаціонарного заправника газом відноситься до будівельних робіт і потребує отримання дозволу органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Цей висновок застосований також у постановах Верховного Суду від 14.07.2020 у справі № 802/1696/16-а, від 26.01.2021 у справі № 826/10130/18, від 20.04.2021 у справі № 817/1269/17, від 27.05.2021 у справі № 823/1955/16, від 23.11.2021 року у справі № 280/2701/19 та від 08.06.2022 у справі № 340/3135/20.

Водночас, установлення на бетонний майданчик АЗС, які виконані як цілісний заводський виріб і для їх установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема, улаштування фундаменту, не є будівництвом, а тому при розміщені такої АЗС не виникає обов`язку щодо прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.

Такий висновок міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 22.07.2021 у справі № 640/19955/19.

Колегія суддів також враховує правовий висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 08 червня 2022 року у справі № 340/3135/20, відповідно до якого правомірною є відмова у видачі ліцензії суб`єкту господарювання на роздрібну торгівлю пальним у разі неподання таким суб`єктом акта вводу в експлуатацію об`єкта, акта готовності об`єкта до експлуатації або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, а саме стаціонарного заправного комплексу.

Водночас, у вказаній постанові Верховний Суд акцентував увагу на тому, що установлення на бетонний майданчик АГЗС, які виконані як цілісний заводський виріб і для їх установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема, улаштування фундаменту, не є будівництвом, а тому при розміщені такої АГЗС не виникає обов`язку щодо прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.

Приписами частини 1 статті 2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема, будівництво об`єктів; реконструкцію існуючої забудови та територій.

Таким чином, аналізуючи вищевказане, апеляційний суд, як і суд першої інстанції вважає, що Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці фактично дозволила позивачу експлуатувати модульну автозаправну станцію.

Наведене в своїй сукупності спростовує твердження податкового органу в частині обов`язковості подання акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єкта в експлуатацію, що свідчить про помилковість висновків відповідача щодо наявності підстав для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним.

Враховуючи викладене, апеляційний суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним є протиправним та наявні підстави для його скасування.

Доводи апеляційної скарги не заслуговують на увагу, оскільки зводяться до незгоди з оскаржуваним судовим рішенням.

Доводи апеляційної скарги не містять належних та обґрунтованих міркувань, які б спростовували висновки суду першої інстанції.

У ній також не наведено інших міркувань, які б не були предметом перевірки судом першої інстанції та щодо яких не наведено мотивів відхилення наведеного аргументу.

Відповідно до ст. 242 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Таким чином, апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, внаслідок чого апеляційна скарга залишається без задоволення, а оскаржуване судове рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст. ст. 2-12, 72-78, 242, 257, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області (відокремленого підрозділу ДПС України без статусу юридичної особи публічного права) - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2024 року у справі № 420/19637/24 залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, за наявності яких постанова апеляційного суду може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складений 14.01.2025

Суддя-доповідач С.Д. ДомусчіСудді А.Г. Федусик О.І. Шляхтицький

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2025
Оприлюднено17.01.2025
Номер документу124437270
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/19637/24

Постанова від 14.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 26.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Рішення від 27.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 03.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні