Рішення
від 15.01.2025 по справі 280/11191/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

15 січня 2025 року Справа № 280/11191/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді АртоузО.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Бентліс» (69002, м. Запоріжжя, вул. Глісерна, 26А, ЄДРПОУ 43190665) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, ЄДРПОУ 44118663) про визнання протиправними дій (бездіяльності), зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

03 грудня 2024 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Бентліс» (далі позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач) про визнання протиправними дій (бездіяльності), зобов`язання вчинити певні дії, відповідно до якої позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 16.07.2024 №00130160905 про застосування штрафу у сумі 120 928,32 грн. (сто двадцять тисяч дев`ятсот двадцять вісім гривень 32 копійки) за платежем з кодом класифікації доходів бюджету: акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) ПАЛЬНЕ (14021900) як неправомірне в частині 92 601,98грн. (дев`яносто дві тисячі шістсот одна гривня 98 коп.);

судові витрати покласти на відповідачів.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ним 01.08.2024 отримано податкове повідомлення рішення від 16.07.2024 №00130160905 про застосування штрафу у сумі 120 928,32грн., винесене на підставі результатів камеральної дотримання порядку реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних за період з 31.10.2023 по 15.04.2024 включно. Під час перевірки податковим органом встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації перших примірників акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, чим порушено вимоги п. 231.6ст. 231 Податкового Кодексу України. Проте, відповідно до документальних даних позивача ним було допущено прострочку термінів реєстрації акцизних накладних строком на 1 день №№121, 125, 119, 122, 120, 124, 123, 126, на 2 дні - №№33,43, на 12 днів - №51, на 4 дні - № 93. Всі інші, вказані в акті камеральної перевірки акцизні накладні подані платником податків без порушення строків реєстрації. З огляду на зазначене позивач вважає податкове повідомлення рішення від 16.07.2024 №00130160905 про застосування штрафу у сумі 120928,32грн., неправомірним, та таким що підлягає скасуванню як неправомірне в частині 92601,98грн. Позивач просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 06.12.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі, призначено розгляд справи без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Представником відповідача через систему «Електронний суд» 18.12.2024 до суду надано відзив на позовну заяву. Представник відповідачів заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає, що Головним управлінням ДПС у Запорізькій області, на підставі пункту 20.1.4 статті 20 розділу I Податкового кодексу України, у порядку статті 76 розділу II Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку ТОВ «Бентліс» з питання дотримання порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних за період з 31.10.2023 по 15.04.2024 включно. В ході перевірки встановлено, що в період з 31.10.2023 по 15.04.2024,ТОВ «Бентліс» в Єдиному реєстрі акцизних накладних зареєстровано 44 перших примірника акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних з порушення граничних термінів їх реєстрації. За результатами камеральної перевірки складено акт від 10.06.2024 №9159/08-01-09-05/43190665, яким зафіксовано порушення п. 231.6 ст. 231 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації акцизних накладних. Заперечення на акт від 10.06.2024 №9159/08-01-09-05/43190665 від ТОВ «Бентліс» до Головного управління ДПС у Запорізькій області не надходили. Досліджуючи зміст акцизних накладних, які зареєстровані ТОВ «Бентліс» в Єдиному реєстрі акцизних накладних встановлено, що акцизні накладні від 30.11.2023 за №99, 103, 100, 104, 105, 98, 102, від 31.12.2023 за № 104, 110, 111, 106, 105, 108, 109, 107, від 31.01.2024 за №92, 96, 94, 99, 93, 98, 97, 95, від 31.03.2024 №96, 91, 95, 93, 92, 90, 89, 94 мають ознаку зведеної акцизної накладної, а саме у верхній лівій частині накладних посадовими особами підприємства вчинена відмітка «Х». Терміни реєстрації вищенаведених акцизних накладних визначені абз. 7 п.231.6 ст.231 ПК України - не пізніше 15 календарних днів з дня їх складання. Вищевикладений факт спростовує твердження ТОВ «Бентліс» в частині законодавчо визначених термінів реєстрації зведених акцизних накладних. Таким чином, на підставі виявлених порушень, встановлених актом, в межах повноважень та у спосіб, передбачений податковим законодавством, Головним управлінням ДПС у Запорізькій області правомірно прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 16.07.2024 №00130160905. Також, відповідач наголошує на пропуску позивачем строку звернення до суду. Відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 23.12.2024 відмовлено у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Запорізькій області про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.

Ухвалою суду від 10.01.2025 відмовлено у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Запорізькій області про залишення позовної заяви без розгляду

Згідно з положеннями статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Частиною 1 ст. 262 КАС України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивач Товариство з обмеженою відповідальність «Бентліс» (ЄДРПОУ 43190665)» (далі ТОВ «Бентліс») зареєстроване як юридична особа 23.08.2019.

Місцезнаходження юридичної особи за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: Україна, 69002, м. Запоріжжя, вул. Глісерна, 26А.

Відповідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами економічної діяльності за КВЕД позивача зазначено: 47.30 роздрібна торгівля пальним (основний); 16.23 виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій і столярних виробів; 18.12 друкування іншої продукції; 18.13 виготовлення друкарських форм і надання інших поліграфічних послуг; 18.14 брошурувально-палітурна діяльність і надання пов`язаних із нею послуг; 20.14 виробництво інших основних органічних хімічних речовин; 20.59 виробництво іншої хімічної продукції, н.в.і.у.; 23.61 виготовлення виробів із бетону для будівництва; 23.65 виготовлення виробів із волокнистого цементу; 43.29 інші будівельно-монтажні роботи; 43.39 інші роботи із завершення будівництва; 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 неспеціалізована оптова торгівля; 52.10 складське господарство; 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 73.11 рекламні агентства; 73.12 посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації; 37.00 каналізація, відведення й очищення стічних вод.

Головним управлінням ДПС у Запорізькій області, на підставі пункту 20.1.4 статті 20 розділу I Податкового кодексу України, у порядку статті 76 розділу II Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку ТОВ «Бентліс» з питання дотримання порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних за період з 31.10.2023 по 15.04.2024 включно.

За результатами камеральної перевірки податковим органом складено акт від 10.06.2024 №9159/08-01-09-05/43190665, згідно висновків якого в період з 31.10.2023 по 15.04.2024, ТОВ «Бентліс» в Єдиному реєстрі акцизних накладних зареєстровано 44 перших примірника акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних з порушення граничних термінів їх реєстрації чим порушено п. 231.6 ст. 231 Податкового кодексу України.

Заперечення на акт від 10.06.2024 №9159/08-01-09-05/43190665 ТОВ «Бентліс» не подавалися.

На підставі висновків акту камеральної перевірки від 10.06.2024 №9159/08-01-09- 05/43190665, ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.07.2024 №00130160905 про застосування до ТОВ «Бентліс» (ЄДРПОУ 43190665) штрафних санкцій у розмірі 120 928,32 грн з порушення строків реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних.

За результатами адміністративного оскарження позивачем податкового повідомлення-рішення від 16.07.2024 №00130160905 ДПС України було прийнято рішення від 11.10.2024 №30620/6/99-00-06-03-01-06 яким залишено податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 16.07.2024 №00130160905 без змін, а скаргу - без задоволення.

Позивач, не погодившись з податковим повідомленням-рішення від 16.07.2024 №00130160905 в частині штрафу на суму 92 601,98 грн, звернувся з даним позовом до суду.

Приписами частини другої статті 19 Конституції Українивстановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Відповідно до частини 2статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною третьоюстатті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

За правилами частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюютьсяПодатковим кодексом України(далі -ПК України).

Згідно пп. 14.1.212 ст. 14 ПК України реалізація пального або спирту етилового для цілейрозділу VIцього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.

Відповідно до пункту231.1 статті 231 ПК Україниплатник податку при ввезенні на митну територію України пального або спирту етилового, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначенихстаттею 229цього Кодексу, або реалізації пального або спирту етилового зобов`язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно зУКТ ЗЕДреалізованого пального або спирту етилового з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимогЗакону України"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати таку акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Платник податку зобов`язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального або спирту етилового, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановленихстаттею 229цього Кодексу; втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов`язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального або спирту етилового, а також при здійсненні операцій, які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування.

Виробник пального, а також особа, яка здійснює розлив пального у споживчу тару ємністю до 5 літрів (включно), зобов`язані скласти акцизну накладну на обсяги такого пального.

Виробник спирту етилового, що здійснює розлив спирту етилового, який використовується як лікарський засіб, у флакони з медичного скла об`ємом не більше 100 кубічних сантиметрів, зобов`язаний скласти акцизну накладну на обсяги такого спирту етилового.

В акцизній накладній зазначаються в окремих полях такі обов`язкові реквізити:

а) порядковий номер акцизної накладної з номером примірника;

б) дата складання акцизної накладної;

в) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник акцизного податку, - особи, яка реалізує пальне або спирт етиловий;

г) код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) особи, яка реалізує пальне або спирт етиловий, та суб`єкта господарювання - отримувача пального або спирту етилового;

ґ) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - суб`єкта господарювання - отримувача пального або спирту етилового;

д) код товарної підкатегорії згідно зУКТ ЗЕДабо умовний код, визначенийпідпунктом 230.1.3пункту 230.1 цієї статті;

е) опис пального або спирту етилового;

є) обсяг пального в літрах, приведених до температури 15° C, або обсяг спирту етилового в декалітрах 100-відсоткового спирту, приведених до температури 20° C;

ж) уніфікований номер акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, з якого реалізовано пальне або спирт етиловий;

з) уніфікований номер акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, на який отримане пальне;

и) номер реєстрації транспортного засобу в уповноважених органах відповідної держави та тип і ємність транспортного засобу - акцизного складу пересувного, а для трубопровідного транспорту - назва трубопроводу. При зазначенні номера державної реєстрації (української, міжнародної або іноземної) транспортного засобу допускається використання літер (латиниця, кирилиця) та цифр без пропусків та розділових знаків. У разі якщо літерна частина номера збігається в написанні кирилицею та латиницею, вона зазначається латиницею, а якщо зустрічається специфічна літера кирилиці, літерна частина зазначається кирилицею;

і) ознака напряму використання та умов оподаткування пального або спирту етилового;

ї) ознака щодо реалізації пального у паливний бак транспортного засобу або в тару споживача через паливороздавальну або оливороздавальну колонку з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним;

й) ознака щодо ввезення/вивезення пального або спирту етилового на митну територію України/за межі митної території України;

к) ознака щодо реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу до іншого акцизного складу з використанням акцизного складу пересувного, у разі якщо до реалізації пального або спирту етилового такий інший акцизний склад уже відомий;

л) ознака щодо реалізації пального на умовах, визначенихпунктом 229.8статті 229 цього Кодексу, із зазначенням реквізитів податкового векселя, суб`єктів господарювання, які здійснюють авіапаливозабезпечення згідно з чинним сертифікатом на відповідність вимогам авіаційних правил України на здійснення наземного обслуговування, або суб`єктів літакобудування, або замовників, які здійснили закупівлю для забезпечення потреб держави або територіальної громади відповідно доЗакону України"Про публічні закупівлі", або підприємств, установ та організацій системи державного резерву;

м) адреса місця зберігання пального, яке не є акцизним складом, на якому суб`єкт господарювання - не платник податку зберігає пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки;

н) ознака для зведених акцизних накладних;

о) ознака щодо реалізації пального у паливний бак транспортного засобу платника податку через паливороздавальну або оливороздавальну колонку з акцизного складу, який не є місцем роздрібної торгівлі пальним;

п) ознака щодо реалізації пального з акцизного складу пересувного у паливний бак транспортного засобу, обладнання або пристрою.

При реалізації пального через паливороздавальну або оливороздавальну колонку з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, обов`язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, визначені підпунктами "г" та "ґ" цього пункту:

можуть не заповнюватися виключно при реалізації пального не суб`єкту господарювання;

обов`язково заповнюються при реалізації пального суб`єкту господарювання із зазначенням даних, що ідентифікують такого суб`єкта господарювання.

При реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу до іншого акцизного складу з використанням акцизного складу пересувного, у разі якщо до реалізації пального або спирту етилового такий інший акцизний склад уже відомий, складається одна акцизна накладна на реалізацію пального з акцизного складу на такий інший акцизний склад із зазначенням у такій акцизній накладній ідентифікаційних даних такого акцизного складу пересувного.

При заправленні повітряних суден бензинами авіаційними або паливом для реактивних двигунів суб`єктами господарювання, визначенимипідпунктом 1підпункту 229.8.10 статті 229 цього Кодексу, акцизні накладні на такі операції складаються та реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних такими суб`єктами господарювання незалежно від того, кому належать такі бензини авіаційні або паливо для реактивних двигунів.

При переході права власності від одного суб`єкта господарювання до іншого на пальне, що знаходиться у транспортному засобі, змінюється розпорядник акцизного складу пересувного, а транспортний засіб стає іншим акцизним складом пересувним і на таку операцію складається акцизна накладна.

Пунктом231.3 статті 231 ПК Українивизначено, що акцизна накладна складається платником податку в день ввезення на митну територію України пального або спирту етилового чи в день реалізації пального або спирту етилового при кожній повній або частковій операції з реалізації пального або спирту етилового.

Акцизна накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції) за кожним кодом товарної підкатегорії згідно зУКТ ЗЕДу разі здійснення реалізації пального за готівку кінцевому споживачеві (який не є суб`єктом господарювання), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з урахуванням вимог, визначених Кабінетом Міністрів України, або через банк, небанківського надавача платіжних послуг чи платіжний пристрій (безпосередньо на рахунок особи, що реалізує пальне). При цьому окремі обов`язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, визначеніпідпунктами "г"та"ґ"пункту 231.1 цієї статті, не заповнюються.

У разі забезпечення безперервного постачання пального особа, яка реалізує пальне, може скласти для кожного отримувача пального зведені акцизні накладні за кожним кодом товарної підкатегорії згідно зУКТ ЗЕДне пізніше останнього дня такого місяця на весь обсяг реалізованого пального протягом такого місяця.

Для цілей цього пункту під безперервним постачанням вважається забезпечення особою, яка реалізує пальне, можливості для отримувачів пального отримувати пальне в будь-яку годину доби та будь-який день відповідного місяця.

Зведена акцизна накладна також може бути складена за кожним кодом товарної підкатегорії згідно зУКТ ЗЕДта окремо за кожним акцизним складом/акцизним складом пересувним особою, яка реалізує пальне, не пізніше останнього дня звітного місяця на загальний обсяг пального, реалізованого у паливний бак транспортного засобу або в тару споживача через паливороздавальні або оливороздавальні колонки з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі, на яке отримана відповідна ліцензія, якщо акцизні накладні не були складені на ці операції, або використаного для власного споживання чи промислової переробки протягом звітного місяця, або втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, у тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з інших причин, пов`язаних з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування протягом звітного місяця. У разі реалізації пального через паливороздавальну або оливороздавальну колонку у паливний бак транспортного засобу або в тару споживача за готівку кінцевому споживачеві, розрахунки за які проводяться через реєстратори розрахункових операцій або через банк, небанківського надавача платіжних послуг чи платіжний пристрій, платник має право самостійно обирати спосіб складання акцизних накладних на такі операції (зведені або за щоденними підсумками операцій).

Особа, яка реалізує пальне або спирт етиловий, зобов`язана скласти акцизну накладну в одному примірнику у разі реалізації пального або спирту етилового:

а) з акцизного складу: для власного споживання чи промислової переробки або на обсяги втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, у тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов`язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування пального або спирту етилового; будь-яким іншим особам - не платникам податку; платнику податку, суб`єкту господарювання, який не є платником податку, особі, яка не є суб`єктом господарювання, у паливний бак транспортного засобу через паливороздавальну або оливороздавальну колонку з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним; платнику податку в паливний бак транспортного засобу через паливороздавальну або оливороздавальну колонку з акцизного складу, який не є місцем роздрібної торгівлі пальним; пального у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно); у паливний бак транспортного засобу, обладнання або пристрою; при заправленні повітряних суден бензинами авіаційними або паливом для реактивних двигунів;

б) з акцизного складу пересувного: для власного споживання чи промислової переробки або на обсяги втраченого/зіпсованого/знищеного пального або спирту етилового; будь-яким іншим особам - не платникам податку.

Особа, яка ввозить/вивозить пальне або спирт етиловий на митну територію України/за межі митної території України, зобов`язана скласти акцизну накладну в одному примірнику на підставі даних відповідної митної декларації.

Особа, яка склала акцизну накладну в одному примірнику, зобов`язана зареєструвати таку акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Особа, яка реалізує пальне або спирт етиловий, зобов`язана скласти акцизну накладну в двох примірниках у разі реалізації пального або спирту етилового: а) з акцизного складу до іншого акцизного складу, в тому числі через трубопровід або з використанням акцизного складу пересувного, у разі якщо до реалізації пального або спирту етилового такий інший акцизний склад уже відомий; б) з акцизного складу до акцизного складу пересувного; в) з акцизного складу пересувного до іншого акцизного складу пересувного; г) з акцизного складу пересувного до акцизного складу.

Особа, яка склала акцизну накладну в двох примірниках, зобов`язана зареєструвати перший примірник такої акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а другий примірник такої акцизної накладної в день її складання надіслати розпоряднику акцизного складу - отримувачу пального або спирту етилового.

Право на складання акцизних накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники акцизного податку в порядку, передбаченомустаттею 212цього Кодексу. (п.231.4 ст. 231 ПК України).

За приписами пункту231.5 статті 231 ПК Українипри реалізації пального або спирту етилового особа, яка реалізує пальне або спирт етиловий, зобов`язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального або спирту етилового. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального або спирту етилового, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального або спирту етилового суб`єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Пунктом231.6 статті 231 ПК Українипередбачено, що реєстрація в Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється:

акцизних накладних, складених при реалізації пального через паливороздавальну або оливороздавальну колонку у паливний бак транспортного засобу з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, - не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання;

першого примірника акцизної накладної при реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу - у день складання такої акцизної накладної, але не пізніше здійснення операції з реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу;

першого примірника акцизної накладної при реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу пересувного до іншого акцизного складу пересувного - у день складання такої акцизної накладної, але не пізніше здійснення операції з реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу пересувного;

першого примірника акцизної накладної при реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу пересувного до акцизного складу - після фактичного отримання пального або спирту етилового на акцизний склад, але не пізніше трьох календарних днів, наступних за датою складання акцизної накладної;

першого примірника акцизної накладної при реалізації пального з акцизного складу пересувного до паливного баку транспортного засобу, обладнання або пристрою, до місця зберігання пального, яке не є акцизним складом, - протягом трьох календарних днів з дня фактичного отримання пального;

першого примірника зведеної акцизної накладної та акцизної накладної, складеної на операції, визначені в підпункті 1 підпункту 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 цього Кодексу, - не пізніше 15 календарних днів з дня їх складання;

акцизної накладної при ввезенні пального або спирту етилового на митну територію України - не пізніше дня, наступного за днем оформлення належним чином митної декларації;

першого примірника акцизної накладної, що складається при вивезенні пального за межі митної території України, - протягом трьох календарних днів з дня фактичного вивезення пального за межі митної території України, що підтверджено належним чином оформленою митною декларацією;

другого примірника акцизної накладної - після фактичного отримання пального або спирту етилового на акцизний склад/акцизний склад пересувний, але не пізніше трьох календарних днів, наступних за днем отримання пального або спирту етилового на акцизний склад/акцизний склад пересувний розпорядником акцизного складу/акцизного складу пересувного - отримувачем пального або спирту етилового;

розрахунку коригування - не пізніше трьох календарних днів, наступних за датою його складання.

Підтвердженням особі, яка реалізує пальне або спирт етиловий, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані акцизні накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбаченихпунктом 231.1цієї статті, протягом операційного дня отримувачу пального або спирту етилового/особі, яка реалізує пальне або спирт етиловий, надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, такі акцизна накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Платник податку має право зареєструвати акцизну накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, в якій загальний обсяг реалізованого пального або спирту етилового не перевищує обсяг, обчислений відповідно допункту 232.3статті 232 цього Кодексу.

Якщо обсяг, визначений відповідно допункту 232.3статті 232 цього Кодексу, є меншим за обсяг пального або спирту етилового в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних, платник податку зобов`язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального або спирту етилового, самостійно розрахованого за ставками, передбаченимипідпунктами 215.3.1або215.3.4пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

У разі виявлення технічної помилки у програмному забезпеченні або програмних складових, програмно-апаратному устаткуванні, каналах зв`язку, функціонуванні електронного підпису або іншого засобу електронної ідентифікації (далі - проведення технічного обслуговування), що унеможливлює реєстрацію акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, зобов`язаний невідкладно розмістити на своєму офіційному веб-сайті повідомлення про виявлення такої технічної помилки із зазначенням дати та часу її початку, вжити всіх необхідних заходів для відновлення реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, за результатами яких розмістити на своєму офіційному веб-сайті повідомлення про усунення технічної помилки із зазначенням дати та часу її завершення.

У період проведення технічного обслуговування, у разі неможливості зареєструвати акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних, дозволяється переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами за наявності товарно-транспортної накладної, яка повинна містити інформацію з відповідної акцизної накладної, та паперового примірника акцизної накладної, підписаної особою, уповноваженою на її складання.

Платник податку зобов`язаний протягом трьох календарних днів з дня відновлення реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних зареєструвати всі акцизні накладні/розрахунки коригування, граничний термін реєстрації яких припадає на період існування технічної помилки.

Штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на період існування технічної помилки, не застосовуються.

Відповідно до пункту120-2.1 статті 120-2 ПК Українипорушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН, встановленихстаттею 231 цього Кодексу, тягне за собою накладення штрафу в розмірі, визначеному цією нормою.

Як встановлено судом позивач не згоден з висновками податкового органу з приводу того, що ним порушено строки реєстрації акцизних накладних: від 30.11.2023 №99 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 №103 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 №100 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 №104 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 №105 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 №98 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 №102 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 №№104 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 №110 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 111 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 106 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 105 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 108 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 109 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 107 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 92 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 96 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 94 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 99 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 93 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 98 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 97 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 95 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 96 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 91 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 95 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 93 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 92 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 90 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 89 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 94 (зведена акцизна накладна) та щодо тривалості строку порушення по акцизних накладних: від 31.10.2023 №121 (зведена акцизна накладна) на 1 день, від 31.10.2023 № 125 (зведена акцизна накладна) на 1 день, від 31.10.2023 № 119 (зведена акцизна накладна) на 1 день, від 31.10.2023 № 122 (зведена акцизна накладна) на 1 день, від 31.10.2023 № 120 (зведена акцизна накладна) на 1 день, від 31.10.2023 № 124 (зведена акцизна накладна) на 1 день, від 31.10.2023 № 123 (зведена акцизна накладна) на 1 день, від 31.10.2023 № 126 (зведена акцизна накладна) на 1 день, від 13.01.2024 № 33 (перший примірник акцизної накладної при реалізації пального з акцизного складу) на 2 дні, від 16.01.2024 № 43 (перший примірник акцизної накладної при реалізації пального з акцизного складу) на 2 дні, від 19.12.2023 № 51 (другий примірник акцизної накладної) на 12 днів, від 27.12.2023 № 93 (другий примірник акцизної накладної) на 04 дні.

Тобто, позивач не заперечує та визнає, що ним порушено строки реєстрації акцизних накладних від 31.10.2023 №121, від 31.10.2023 № 125, від 31.10.2023 № 119, від 31.10.2023 № 122, від 31.10.2023 № 120, від 31.10.2023 № 124, від 31.10.2023 № 123, від 31.10.2023 № 126 на 01 день, від 13.01.2024 № 33 та від 16.01.2024 № 43 на 02 дні, від 19.12.2023 № 51 на 12 днів, від 27.12.2023 № 93 на 04 дні.

Як вже зазначалося згідно з передбаченими абз. 7 пункту 231.6 статті 231 ПК України правилами зведені акцизні накладні підлягають реєстрації не пізніше 15 календарних днів з дня їх складання.

Судом з матеріалів справи встановлено, що зведені акцизні накладні від 31.10.2023 №121, від 31.10.2023 № 125, від 31.10.2023 № 119, від 31.10.2023 № 122, від 31.10.2023 № 120, від 31.10.2023 № 124, від 31.10.2023 № 123, від 31.10.2023 № 126 зареєстровано 16.11.2023. При цьому, згідно висновку податкового органу граничним строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 14.11.2023. Водночас, позивач зазначає, що кінцевим строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 15.11.2023.

Зведені акцизні накладні від 30.11.2023 № 101, від 30.11.2023 № 103, від 30.11.2023 № 100, від 30.11.2023 № 104, від 30.11.2023 № 105, від 30.11.2023 № 98, від 30.11.2023 № 102 зареєстровано 15.12.2023. Згідно висновку податкового органу граничним строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 14.12.2023. Водночас, позивач зазначає, що кінцевим строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 15.12.2023.

Зведені акцизні накладні від 31.12.2023 № №104, від 31.12.2023 № 110, від 31.12.2023 № 111, від 31.12.2023 № 106, від 31.12.2023 № 105, від 31.12.2023 № 108, від 31.12.2023 № 109, від 31.12.2023 № 107 зареєстровано 15.01.2024. Згідно висновку податкового органу граничним строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 14.01.2024. Водночас, позивач зазначає, що кінцевим строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 15.01.2024.

Зведені акцизні накладні від 31.01.2024 № 92, від 31.01.2024 № 96, від 31.01.2024 № 94, від 31.01.2024 № 99, від 31.01.2024 № 93, від 31.01.2024 № 98, від 31.01.2024 № 97, від 31.01.2024 № 95 зареєстровано 15.02.2024. Згідно висновку податкового органу граничним строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 14.02.2024. Водночас, позивач зазначає, що кінцевим строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 15.02.2024.

Зведені акцизні накладні від 31.03.2024 № 96, від 31.03.2024 № 91, від 31.03.2024 № 95, від 31.03.2024 № 93, від 31.03.2024 № 92, від 31.03.2024 № 90, від 31.03.2024 № 89, від 31.03.2024 № 94 зареєстровано 15.04.2024. Згідно висновку податкового органу граничним строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 14.04.2024. Водночас, позивач зазначає, що кінцевим строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 15.04.2024.

З наведеного суд доходить висновку, що спір щодо строку подання вищевказаних акцизних накладних на реєстрацію між сторонами виник у зв`язку із розбіжностями у тлумаченні положень абз. 7 пункту 231.6 статті 231 ПК України в частині дати початку відліку 15 денного терміну протягом якого акцизні накладні мають бути подані на реєстрацію.

Оскільки норми ПК України не встановлюють особливого порядку обчислення строків в правовідносинах, пов`язаних з оподаткуванням, суд вважає за доцільне застосування до спірних правовідносин загальних положень цивільного законодавства.

Так, відповідно до статей 251 - 253 Цивільного кодексу України строком є певний період у часі, зі спливом якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення.

Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду.

Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.

Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.

Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Аналогічні положення містяться в інших законодавчих актах, в тому числі у частині першій статті 120 КАС України.

Згідно з частиною першою статті 3 Європейської конвенції про обчислення строків від 16.05.1972 строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках починаються опівночі dies a quo і спливають опівночі dies ad quem.

Відповідно до положень статті 2 цієї Конвенції термін «dies a quo» означає день, з якого починається відлік строку, а термін «dies ad quem» означає день, у який цей строк спливає.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відлік 15 денного терміну протягом якого акцизні накладні мають бути подані на реєстрацію має розпочинатися з дня наступного за днем складання відповідної акцизної накладної, тобто без врахування дня складання такої акцизної накладної.

З огляду на вказане, суд вважає слушними доводи позивача про те, що ним не порушено строки реєстрації акцизних накладних: від 30.11.2023 № 99 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 № 103 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 № 100 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 № 104 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 № 105 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 № 98 (зведена акцизна накладна), від 30.11.2023 № 102 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № №104 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 110 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 111 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 106 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 105 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 108 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 109 (зведена акцизна накладна), від 31.12.2023 № 107 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 92 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 96 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 94 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 99 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 93 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 98 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 97 (зведена акцизна накладна), від 31.01.2024 № 95 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 96 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 91 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 95 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 93 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 92 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 90 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 89 (зведена акцизна накладна), від 31.03.2024 № 94 (зведена акцизна накладна), а строк реєстрації акцизних накладних: від 31.10.2023 №121 (зведена акцизна накладна), від 31.10.2023 № 125 (зведена акцизна накладна), від 31.10.2023 № 119 (зведена акцизна накладна), від 31.10.2023 № 122, від 31.10.2023 № 120 (зведена акцизна накладна), від 31.10.2023 № 124 (зведена акцизна накладна), від 31.10.2023 № 123 (зведена акцизна накладна), від 31.10.2023 № 126 (зведена акцизна накладна) порушено на 1 день.

Щодо тривалості строку порушення по акцизних накладних від 13.01.2024 № 33 (перший примірник акцизної накладної при реалізації пального з акцизного складу), від 16.01.2024 № 43 (перший примірник акцизної накладної при реалізації пального з акцизного складу), від 19.12.2023 № 51 (другий примірник акцизної накладної), від 27.12.2023 № 93 (другий примірник акцизної накладної).

Згідно норм абз 3 пункту 231.6 статті 231 ПК України реєстрація в Єдиному реєстрі акцизних накладних першого примірника акцизної накладної при реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу здійснюється у день складання такої акцизної накладної, але не пізніше здійснення операції з реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу.

Акцизну накладну від 13.01.2024 № 33 зареєстровано 15.01.2024. Згідно висновку податкового органу граничним строком подання вказаної акцизної накладної на реєстрацію є 13.01.2024. Водночас, позивач зазначає, що кінцевим строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 14.01.2024.

Акцизну накладну від 16.01.2024 № 43 зареєстровано 18.01.2024. Згідно висновку податкового органу граничним строком подання вказаної акцизної накладної на реєстрацію є 16.01.2024. Водночас, позивач зазначає, що кінцевим строком подання вказаних акцизних накладних на реєстрацію є 17.01.2024.

Беручи до уваги положення абз 3 пункту 231.6 статті 231 ПК України суд вважає, що позивач мав подати на реєстрацію акцизні накладні від 13.01.2024 № 33 та від 16.01.2024 № 43 у день їх складання 13.01.2024 та 16.01.2024 відповідно, але не пізніше здійснення операції з реалізації пального з акцизного складу. При цьому, суд зауважує, що доказів того, що операції з реалізації пального на обсяг якого складено акцизні накладні від 13.01.2024 № 33 та від 16.01.2024 № 43 з акцизного складу здійснені пізніше 13.01.2024 та 16.01.2024 відповідно позивачем до матеріалів справи не додано.

Так само, відповідно до положень абз. 10 пункту 231.6 статті 231 ПК України реєстрація другого примірника акцизної накладної здійснюється після фактичного отримання пального або спирту етилового на акцизний склад/акцизний склад пересувний, але не пізніше трьох календарних днів, наступних за днем отримання пального або спирту етилового на акцизний склад/акцизний склад пересувний розпорядником акцизного складу/акцизного складу пересувного - отримувачем пального або спирту етилового.

Акцизну накладну від 19.12.2023 № 51 зареєстровано 15.01.2024. Згідно висновку податкового органу граничним строком подання вказаної акцизної накладної на реєстрацію є 22.12.2023 і позивачем пропущено строк реєстрації накладної на 10 днів. Згідно доводів позивача строк реєстрації акцизної накладної від 19.12.2023 № 51 ним пропущено на 12 днів.

Акцизну накладну від 27.12.2023 № 93 зареєстровано 15.01.2024. Згідно висновку податкового органу граничним строком подання вказаної акцизної накладної на реєстрацію є 30.12.2023 і позивачем пропущено строк реєстрації накладної на 10 днів. Згідно доводів позивача строк реєстрації акцизної накладної від 27.12.2023 № 93 ним пропущено на 4 дні.

Проте, доказів дати фактичного отримання позивачем пального на акцизний склад/акцизний склад пересувний матеріали справи не містять.

Виходячи з наведених норм у взаємозв`язку з обставинами справи судом встановлено, що позивачем дійсно порушено передбачені пунктом 231.6 статті 231 ПК України граничні терміни реєстрації акцизних накладних від 31.10.2023 №121, від 31.10.2023 № 125, від 31.10.2023 № 119, від 31.10.2023 № 122, від 31.10.2023 № 120, від 31.10.2023 № 124, від 31.10.2023 № 123, від 31.10.2023 № 126, від 30.11.2023 № 101, від 13.01.2024 № 33, від 16.01.2024 № 43, від 19.12.2023 № 51, від 27.12.2023 № 93, що не заперечується й самим позивачем. Зворотного позивачем не доведено, матеріалами справи не підтверджено.

Водночас, згідно з положеннями частини 2 статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивач хоча висловив свою незгоду з тривалістю визначеного податковим органом строку порушення реєстрації акцизних накладних від 13.01.2024 № 33, від 16.01.2024 № 43, від 19.12.2023 № 51, від 27.12.2023 № 93 проте не оскаржує податкове повідомлення-рішення від 16.07.2024 №00130160905 в частині застосування штрафу за порушення строку реєстрації вказаних акцизних накладних.

Порушення строків реєстрації акцизних накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-2.1 ст. 120-2 ПК України.

Так, порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації перших примірників акцизних накладних/перших примірників розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановленихстаттею 231цього Кодексу, або відсутність їх складання чи реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених за результатами проведення документальної перевірки, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі:

2 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, або 2 відсотки суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, на які не складені або не зареєстровані акцизні накладні, - у разі порушення терміну реєстрації або відсутності реєстрації до 15 календарних днів;

10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, або 10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, на які не складені або не зареєстровані акцизні накладні, - у разі порушення терміну реєстрації або відсутності реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, або 20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, на які не складені або не зареєстровані акцизні накладні, - у разі порушення терміну реєстрації або відсутності реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, або 30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, на які не складені або не зареєстровані акцизні накладні, - у разі порушення терміну реєстрації або відсутності реєстрації від 61 до 90 календарних днів;

40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, або 40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, на які не складені або не зареєстровані акцизні накладні, - у разі порушення терміну реєстрації або відсутності реєстрації на 91 і більше календарних днів.

Згідно доданого до оскаржуваного податкового повідомлення-рішення розрахунку штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) до акту камеральної перевірки від 10.06.2024 №9159/08-01-09-05/43190665 податковим органом застосовано до ТОВ «Бентліс» ставку штрафної санкції 2% за порушення строків реєстрації акцизних накладних від 30.11.2023 № 99, від 30.11.2023 № 103, від 30.11.2023 № 100, від 30.11.2023 № 104, від 30.11.2023 № 105, від 30.11.2023 № 98, від 30.11.2023 № 102, від 31.12.2023 № №104, від 31.12.2023 № 110, від 31.12.2023 № 111, від 31.12.2023 № 106, від 31.12.2023 № 105, від 31.12.2023 № 108, від 31.12.2023 № 109, від 31.12.2023 № 107, від 31.01.2024 № 92, від 31.01.2024 № 96, від 31.01.2024 № 94, від 31.01.2024 № 99, від 31.01.2024 № 93, від 31.01.2024 № 98, від 31.01.2024 № 97, від 31.01.2024 № 95, від 31.03.2024 № 96, від 31.03.2024 № 91, від 31.03.2024 № 95, від 31.03.2024 № 93, від 31.03.2024 № 92, від 31.03.2024 № 90, від 31.03.2024 № 89, від 31.03.2024 № 94, від 31.10.2023 №121, від 31.10.2023 № 125, від 31.10.2023 № 119, від 31.10.2023 № 122, від 31.10.2023 № 120, від 31.10.2023 № 124, від 31.10.2023 № 123, від 31.10.2023 № 126, від 13.01.2024 № 33, від 16.01.2024 № 43 та 10 % за порушення строків реєстрації акцизних накладних від 19.12.2023 № 51, від 27.12.2023 № 93.

Водночас, оскільки судом в межах розгляду даної справи встановлено, що позивачем не порушено строки реєстрації акцизних накладних: від 30.11.2023 № 99, від 30.11.2023 № 103, від 30.11.2023 № 100, від 30.11.2023 № 104, від 30.11.2023 № 105, від 30.11.2023 № 98, від 30.11.2023 № 102, від 31.12.2023 № №104, від 31.12.2023 № 110, від 31.12.2023 № 111, від 31.12.2023 № 106, від 31.12.2023 № 105, від 31.12.2023 № 108, від 31.12.2023 № 109, від 31.12.2023 № 107, від 31.01.2024 № 92, від 31.01.2024 № 96, від 31.01.2024 № 94, від 31.01.2024 № 99, від 31.01.2024 № 93, від 31.01.2024 № 98, від 31.01.2024 № 97, від 31.01.2024 № 95, від 31.03.2024 № 96, від 31.03.2024 № 91, від 31.03.2024 № 95, від 31.03.2024 № 93, від 31.03.2024 № 92, від 31.03.2024 № 90, від 31.03.2024 № 89, від 31.03.2024 № 94, податкове повідомлення-рішення від 16.07.2024 №00130160905 в частині застосування штрафу за порушення строку реєстрації вказаних акцизних накладних є протиправним та підлягає скасуванню.

Згідно правової позиції Верховного Суду, яка викладена у постанові від 06.05.2022 року у справі № 826/14188/16, наслідком встановлення судом невідповідності частини рішення суб`єкта владних повноважень (зокрема, помилкового розрахунку суми податкового зобов`язання) вимогам чинного на час виникнення спірних правовідносин законодавства є визнання такого акта частково протиправним, якщо цю частину може бути ідентифіковано (виокремлено, названо) та що без неї оскаржуваний акт в іншій частині (частинах) не втрачає свою цілісність, значення.

За вказаних обставин суд вважає, що відповідач у оскаржуваному податковому повідомленні рішенні помилково визначив розмір штрафу та здійснив помилковий розрахунок.

На підставі вищевикладеного, з метою повного та ефективного захисту прав позивача суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Запорізькій області податкове повідомлення-рішення від 16.07.2024 №00130160905 про застосування штрафу у сумі 120 928,32 грн. (сто двадцять тисяч дев`ятсот двадцять вісім гривень 32 копійки) за платежем з кодом класифікації доходів бюджету: акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) ПАЛЬНЕ (14021900) як неправомірне в частині штрафу 92 601,98 грн. (дев`яносто дві тисячі шістсот одна гривня 98 коп.)

Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17.07.1997 №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11.09.1997.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Частиною 1 статті 143 КАС України встановлено, що суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Розподіл судових витрат визначений ст. 139 КАС України.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає, що у відповідності до приписів частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Матеріалами справи встановлено факт сплати судового збору у розмірі 3 028 грн.

Враховуючи задоволення позовних вимог, судовий збір у розмірі 3 028 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління ДПС у Запорізькій області, яким прийнято протиправні рішення.

Доказів понесення позивачем інших судових витрат матеріали справи не містять.

Керуючись статтями 6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, 262, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Бентліс» (69002, м. Запоріжжя, вул. Глісерна, 26А, ЄДРПОУ 43190665) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, ЄДРПОУ 44118663) про визнання протиправними дій (бездіяльності), зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 16.07.2024 №00130160905 про застосування штрафу у сумі 120 928,32 грн. (сто двадцять тисяч дев`ятсот двадцять вісім гривень 32 копійки) за платежем з кодом класифікації доходів бюджету: акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) ПАЛЬНЕ (14021900) як неправомірне в частині 92 601,98 грн. (дев`яносто дві тисячі шістсот одна гривня 98 коп.).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Бентліс» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області сплачений позивачем судовий збір в сумі 3 028,00 гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 15 січня 2025 року.

СуддяО.О. Артоуз

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2025
Оприлюднено20.01.2025
Номер документу124466878
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —280/11191/24

Рішення від 15.01.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 10.01.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні