ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
16 січня 2025 р. м. Чернівці Справа № 600/898/24-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Левицький В.К., розглянув у порядку письмового провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Чернівецької міської ради, другий відповідач виконавчий комітет Чернівецької міської ради, про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії.
В С Т А Н О В И В:
У провадження суду перебуває справа ОСОБА_1 до Чернівецької міської ради, другий відповідач виконавчий комітет Чернівецької міської ради, про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії.
У позові позивачка просить:
визнати протиправною бездіяльність Чернівецької міської ради щодо нездійснення обліку самовільно збудованої споруди (гаража) на прибудинковій території будинку №13-В на вул. Бережанській у м. Чернівці;
зобов`язати Чернівецьку міську раду взяти на облік самовільно збудовану споруду (гараж) на прибудинковій території будинку № 13-В на вул. Бережанській у м. Чернівці;
зобов`язати Чернівецьку міську раду здійснити знесення самовільно збудованої споруди (гаража) на прибудинковій території будинку №13-В на вул. Бережанській у м. Чернівці за рахунок коштів місцевого бюджету.
Розглянувши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Положеннями ч. 1 ст. 46 Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом (ч. 2, 4 ст. 46 КАС України).
Згідно визначень наведених в п. 7, 8 та 9 ч. 1 ст. 4 КАС України, суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг; позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду; відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Завданням адміністративного судочинства згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. ч. 3 4 ст. 48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Пунктами 31, 44 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання: прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення; встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно п.п. 7 п. "а" ч. 1 ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (власні (самоврядні) повноваження) належать організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
Відповідно до пунктів 2.7.21, 2.7.22 Правил благоустрою населених пунктів Чернівецької міської територіальної громади, затверджених рішення Чернівецької міської ради VІІІ скликання від 29.06.2023 № 1282, моніторинг порушень щодо розміщення незаконних (самовільно встановлених) тимчасових споруд здійснюють управління порядку та контролю за благоустроєм міської ради, департамент урбаністики та архітектури міської ради, департамент транспорту та окремих питань комунального господарства Чернівецької міської ради, інші виконавчі органи міської ради відповідно до наданих повноважень. У разі підтвердження факту розміщення та використання тимчасових споруд з порушенням чинного законодавства та цих Правил, управління порядку та контролю за благоустроєм міської ради чи інший уповноважений орган (посадова особа) складає на власника таких конструкцій протокол про адміністративне правопорушення згідно зі статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення та/або припис (додаток 3), який вручається особисто власнику (уповноваженій особі) з вимогою щодо її демонтажу в 10-денний строк.
Підпунктом 3.1.4 пункту 3.1 Положення про Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю Чернівецької міської ради, затвердженого рішення міської ради VІІ скликання від 26.05.2016 № 248, встановлено, що Інспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації щодо об`єктів, розташованих у межах м. Чернівців.
Згідно абзацу 3 пункту 9 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, у разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, щодо якого неможливо встановити суб`єкта містобудування, який будує чи збудував такий об`єкт, перевірка проводиться із залученням представників органів місцевого самоврядування та органів Національної поліції. Документи, оформлені за результатами такої перевірки, надсилаються до відповідного органу Національної поліції для встановлення особи суб`єкта містобудування.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що до повноважень міської ради не належить знесення самочинно збудованих споруд. Дані повноваження належать до виконавчих органів місцевого самоврядування, які в свою чергу є окремими юридичними особами та діють в межах виключної компетенції наділеною Чернівецькою міською радою.
З огляду на викладене, Управління порядку та контролю за благоустроєм Чернівецької міської ради, Департамент урбаністики та архітектури Чернівецької міської ради, Департамент транспорту та окремих питань комунального господарства Чернівецької міської ради, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю Чернівецької міської ради та Департамент інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської є суб`єктами, які здійснюють управлінські функції у спірних правовідносинах.
Оскільки наведені обставини позивачем не враховано при пред`явлені позову, а також за відсутності його згоди на заміну неналежного відповідача, суд вважає за необхідне залучити Управління порядку та контролю за благоустроєм Чернівецької міської ради, Департамент урбаністики та архітектури Чернівецької міської ради, Департамент транспорту та окремих питань комунального господарства Чернівецької міської ради, Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю Чернівецької міської ради, Департамент інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської, до участі у справі як других відповідачів.
В силу вимог ч. 1 та ч. 4 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Згідно ч. 3 ст. 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
З метою з`ясування всіх обставин у справі, суд вважає за необхідне витребувати від других відповідачів всі документи та матеріали, що стосуються спірних правовідносин.
Беручи до уваги вимоги ст. ст. 44, 80, 94 КАС України, суд зобов`язує Управління порядку та контролю за благоустроєм Чернівецької міської ради, Департамент урбаністики та архітектури Чернівецької міської ради, Департамент транспорту та окремих питань комунального господарства Чернівецької міської ради, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю Чернівецької міської ради, Департамент інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської надати витребувані докази (документи, що надаються в копіях мають бути належним чином посвідчені та придатні для читання) в п`ятнадцятиденний строк з дати отримання копії ухвали.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 44, 48, 80, 94, 248, 256 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Залучити до участі у справі як другого відповідача Управління порядку та контролю за благоустроєм Чернівецької міської ради (м. Чернівці, вул. Якоба фон Петровича, 18).
2. Залучити до участі у справі як другого відповідача Департамент урбаністики та архітектури міської ради (м. Чернівці, вул. Б. Хмельницького, 64-А, код ЄДРПОУ 44158575).
3. Залучити до участі у справі як другого відповідача Департамент транспорту та окремих питань комунального господарства Чернівецької міської ради (м. Чернівці, вул. Чехова, 23, код ЄДРПОУ 44173515).
4. Залучити до участі у справі як другого відповідача Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю Чернівецької міської ради (м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 7).
5. Залучити до участі у справі як другого відповідача Департамент інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради (м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 176, код ЄДРПОУ 44327100).
6. Встановити другим відповідачам п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позов з врахуванням положень ст. 162 КАС України. Одночасно з наданням (надісланням) відзиву до суду, його копія та додані до нього документи повинні бути надіслані (надані) іншим учасникам відповідно до ч. 3 ст. 162 КАС України.
У разі ненадання другими відповідачами відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 КАС України).
7. Витребувати з Управління порядку та контролю за благоустроєм Чернівецької міської ради, Департамент урбаністики та архітектури Чернівецької міської ради, Департамент транспорту та окремих питань комунального господарства Чернівецької міської ради, Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Чернівецької міської ради, Департамент інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради наступні докази: всі документи та матеріали, що стосуються спірних правовідносин.
8. Для подання до суду витребуваних доказів встановити Управлінню порядку та контролю за благоустроєм Чернівецької міської ради, Департаменту урбаністики та архітектури Чернівецької міської ради, Департаменту транспорту та окремих питань комунального господарства Чернівецької міської ради, Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Чернівецької міської ради, Департаменту інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради п`ятнадцятиденний строк з дати отримання копії ухвали.
Згідно ст. 256 КАС України ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя В.К. Левицький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2025 |
Оприлюднено | 20.01.2025 |
Номер документу | 124499355 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні