Справа №766/11789/23
н/п 1-кп/766/1192/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.01.2025 року м. Херсон
Херсонський міський суд Херсонської області в складі:
головуючого судді: ОСОБА_1 ,
секретар судового засідання: ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду у м. Херсоні в режимі відеоконференції клопотання про застосування примусових заходів медичного характеру у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22023000000001141 від 01.11.2023 року, відносно:
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця Республіки Молдова, громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,
суспільно небезпечне діяння якого, підпадає під ознаки кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, -
за участю сторін кримінального провадження:
прокурора: ОСОБА_4 ,
особи, стосовно якої ставиться питання про застосування примусових заходів медичного характеру: ОСОБА_3 ( в режимі відеоконференції),
законного представника: ОСОБА_5 ,
захисника: адвоката ОСОБА_6 ,
в с т а н о в и в:
І. Виклад встановлених судом обставин та статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність, що передбачає відповідальність за суспільно небезпечне діяння, яке визнане судом доведеним .
24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі - ООН).
До складу ООН входять Україна, російська федерація та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.
Відповідно до ч. 4 ст. 2 Статуту ООН усі Члени вказаної організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із Цілями Об`єднаних Націй.
Декларацією Генеральної Асамблеї ООН № 36/103 від 9 грудня 1981 року про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями: № 2131 (XX) від 21 грудня 1965 року, що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та про захист їх незалежності та суверенітету; № 2625 (XXV) від 24 жовтня 1970 року, що містить Декларацію про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН; № 2734 (XXV) від 16 грудня 1970 року, що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; № 3314 (XXIX) від 14 грудня 1974 року, що містить Визначення агресії, - установлено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію чи втручання у будь-якій формі або з будь-якої причини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Цими ж міжнародними документами закріплено обов`язок держав: утримуватися від озброєної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації, здійснення сприяння, заохочення чи підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній території навчання, фінансування та вербовки найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.
Крім того, у статтях 1-5 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року № 3314 (XXIX) серед іншого визначено, що ознаками агресії є:- застосування збройної сили державою проти суверенітету, територіальної недоторканності чи політичної незалежності іншої держави;- застосування збройної сили державою в порушення Статуту ООН.
Будь-яке з наступних діянь, незалежно від оголошення війни, кваліфікується як акт агресії:- вторгнення або напад збройних сил держави на територію іншої держави або будь-яка військова окупація, який би тимчасовий характер вона не мала, яка є результатом такого вторгнення або нападу, або будь-яка анексія із застосуванням сили території іншої держави або частини її;- бомбардування збройними силами держави території іншої держави або застосування будь-якої зброї державою проти території іншої держави;- блокада портів або берегів держави збройними силами іншої держави; - напад збройними силами держави на сухопутні, морські або повітряні сили, або морські та повітряні флоти іншої держави;- застосування збройних сил однієї держави, що знаходяться на території іншої держави за угодою з приймаючою державою, у порушення умов, передбачених в угоді, або будь-яке продовження їх перебування на такій території після припинення дії угоди;- дія держави, яка дозволяє, щоб її територія, яку вона надала в розпорядження іншої держави, використовувалася цією іншою державою для здійснення акту агресії проти третьої держави;- засилання державою або від імені держави збройних банд, груп, іррегулярних сил або найманців, які здійснюють акти застосування збройної сили проти іншої держави, які мають настільки серйозний характер, що це є рівносильним наведеним вище актам, або її значна участь у них.
Жодні міркування будь-якого характеру, чи то політичного, економічного, військового чи іншого характеру, не можуть слугувати виправданням агресії.
У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року (далі - Декларація) вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.
Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.
24 серпня 1991 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави - України. Згідно з указаним документом територія України є неподільною та недоторканною.
Незалежність України визнали держави світу, серед яких і Російська Федерація.
Згідно з пунктами 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 5 грудня 1994 року російська федерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтвердили Україні своє зобов`язання згідно з принципами Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 1 серпня 1975 року поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України, зобов`язалися утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, і що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони, або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом ООН.
Відповідно до пунктів 3, 8 Меморандуму про підтримку миру та стабільності в Співдружності Незалежних Держав від 10 лютого 1995 року, що укладений між державами СНД, серед яких є Україна та російська федерація, держави підтвердили непорушність існуючих кордонів один одного та зобов`язалися виступати проти будь-яких дій, що підривають їхню непорушність, а також вирішувати усі суперечки, що виникають з питань кордонів і територій, тільки мирними засобами. Держави також зобов`язалися не підтримувати на території інших держав-учасниць сепаратистські рухи, а також сепаратистські режими, якщо такі виникнуть; не встановлювати з ними політичних, економічних та інших зв`язків; не допускати використання ними територій і комунікацій держав-учасниць Співдружності; не надавати їм економічної, фінансової, військової та іншої допомоги.
31 травня 1997 року відповідно до положень Статуту ООН і зобов`язань згідно із Заключним актом Наради з безпеки і співробітництва в Європі, Україна та р уклали Договір про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і рф (ратифікований Законом України від 14 січня 1998 року №13/98- ВР та федеральним законом РФ від 2 березня 1999 року № 42-ФЗ). Відповідно до статей 2, 3 зазначеного Договору рф зобов`язалася поважати територіальну цілісність України, підтвердила непорушність існуючих між ними кордонів та зобов`язалася будувати відносини одна з одною на основі принципів взаємної поваги, суверенної рівності, територіальної цілісності, непорушності кордонів, мирного врегулювання спорів, незастосування сили або погрози силою, у тому числі економічні та інші способи тиску, права народів вільно розпоряджатися своєю долею, невтручання у внутрішні справи, додержання прав людини та основних свобод, співробітництва між державами, сумлінного виконання взятих міжнародних зобов`язань, а також інших загальновизнаних норм міжнародного права.
Статтями 1, 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Згідно зі статтею 5 Конституції України носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.
Відповідно до статі 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Статтею 73 Конституції України визначено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішується питання про зміну території України.
Відповідно до статей 132-134 Конституції України територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території.
До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська. Луганська. Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська. Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь. Місто Севастополь має спеціальний статус, Автономна Республіка Крим (далі - АР Крим) є невід`ємною складовою частиною України і в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання.
Статтями 1 та 2 III Конвенції про відкриття воєнних дій (Гаага, 18 жовтня 1907 року), яка вступила в дію 26 січня 1910 року, яку 7 березня 1955 року визнано Союзом Радянських Соціалістичних Республік, правонаступником якого є російська федерація (далі -ф), передбачено, що військові дії між державами не повинні починатися без попереднього і недвозначного попередження, яке буде мати форму мотивованого оголошення війни або форму ультиматуму з умовним оголошенням війни. Стан війни повинен бути без уповільнення оповіщений нейтральним державам і буде мати для них дійсну силу лише після одержання оповіщення.
22 лютого 2022 року президент рф направив до ради федерації звернення про використання Збройних сил (далі - ЗС) рф за межами рф, яке було задоволено.
24 лютого 2022 року приблизно о 05 годині ранку президент рФ публічно оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України.
У подальшому Збройними силами рф, які діяли за наказом керівництва рф і ЗС рф, здійснено пуск крилатих та балістичних ракет по аеродромам, військовим штабам і складам ЗС України, а також підрозділами ЗС та інших військових формувань,рф здійснено вторгнення на територію суверенної держави Україна, шляхом збройної агресії, через державні кордони України в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, житлові масиви та інші цивільні об`єкти та здійснили окупацію частини території України, чим вчинили дії з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується по теперішній час та призводить до загибелі значної кількості людей та інших тяжких наслідків.
Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні», який затверджено Верховною Радою України, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб та у подальшому неодноразово продовжено та діє по даний час.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 (в редакції від 07.05.2022, далі за текстом - Закон №1207-VII), тимчасово окупована російською федерацією територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до п.п. 6, 7 ч. 1 ст. 1-1 Закону № 1207-VII, окупаційна адміністрація РФ - сукупність державних органів і структур РФ, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних рф самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.
Тимчасова окупація рф території України, визначених ч. 1 ст. 3 цього Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для Російської Федерації жодних територіальних прав.
За державою України, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованій території, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб`єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходяться на тимчасово окупованій території. Відповідно до п. 7 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована рф територія України (далі - тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування РФ та окупаційна адміністрація рф встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування рф встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації рф.
Згідно з ч. 2, 3 ст.9 Закону України № 1207-VII від 15.04.2014 будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом.Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження, смерті, реєстрації (розірвання) шлюбу особи на тимчасово окупованій території, які додаються до заяви про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану.
Внаслідок розв`язання і ведення агресивної війни, починаючи з 24.02.2022 збройними формуваннями рф тимчасово окуповано частини території Херсонської області.
Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (в редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 07.06.2023), Херсонська міська територіальна громада Херсонської області (код UA65100150000057191) перебувала в тимчасовій окупації рф з 01.03.2022 по 11.11.2022.
Після окупації зазначених територій Херсонської області, представниками збройних формувань рф фактично було узурповано всі владні повноваження на тимчасово окупованій ними території області шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, запровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади міста, фактичної ліквідації приватної власності, свободи слова, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного та психологічного впливу до окремих категорій суспільства та верств населення, в тому числі шляхом незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.
Встановлено, що з метою інтеграції організації поштового зв`язку на окупованій території Херсонської області, з поштовими органами рф, головою військово-цивільної адміністрації Херсонської області ОСОБА_7 та іншими невстановленими представниками рф прийнято рішення про створення так званого незаконного «Державного унітарного підприємства «Пошта Херсон» (далі - ДУП «Пошта Херсон»).
Згідно з виписки військово-цивільної адміністрації № 01/192 від 08.07.2022, наказом № 180-р від 07.07.2022 «Про створення державного унітарного підприємства «Пошта Херсон» створювалось на базі цілісного майнового комплексу Регіональної дирекції Акціонерного товариства «Укрпошта» (код ЕДРПОУ 22740252) ДУП «Пошта Херсон», за адресою: Херсонська область, м. Херсон, проспект Ушакова, буд. 41.
При цьому громадянин України ОСОБА_3 , усвідомлюючи, що держава-агресор рф окупувала, серед іншого, частину Херсонської області та сформувала окупаційну адміністрацію для управління вказаними територіями, перебуваючи на вказаній тимчасово окупованій території Херсонської області, діючи умисно, добровільно, незаконно, підтримуючи ідеї проросійської спрямованості, у тому числі щодо подальшого розвитку України, виходячи з геополітичних інтересів рф, які передбачають перебування України у сфері її впливу, з метою завдання шкоди Україні, надав допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора з реалізації та підтримки рішення, а саме наказу військово-цивільної адміністрації № 180-р від 07.07.2022 «Про створення державного унітарного підприємства «Пошта Херсон». Також, за невстановлених обставин, наказом директора ДУП «Пошта Херсон» № 13-к від 11.07.2022 був призначений на посаду так званого «начальника юридичного відділу», в так званому ДУП «Пошта Херсон» за адресою: Херсонська область, м. Херсон, проспект Ушакова, б. 41.
Основними завданнями та функціями ОСОБА_3 , відповідно до посадової інструкції є: організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов`язків, представництво та захист інтересів підприємства в судах та інших органах державної влади, організація роботи, пов`язану із укладанням договорів (контрактів), прийняття участі у їх підготовці та здійсненні контролю за їх виконанням, надання правової оцінки проектам таких договорів (контрактів), організація претензійної та позовної роботи, проведення аналізу її результатів, здійснення розробки проекту положення про підрозділ та його подання у встановленому порядку на затвердження, розподілення обов`язків між працівниками підрозділу, розробка посадових інструкцій та контроль їх виконання та інші завдання в межах функціоналу підрозділу та інші.
У подальшому, в період з початку липня 2022 року по листопад 2022 року ОСОБА_3 , виконуючи обов`язки так званого «начальника юридичного відділу», в так званого ДУП «Пошта Херсон» організовував правову роботу незаконно створеного підприємства ДУП «Пошта Херсон», інтегрував юридичну базу ДУП «Пошта Херсон» відповідно до стандартів рф та контролював їх виконання, організовував документообіг, погоджував документацію незаконно створеного підприємстваДУП «Пошта Херсон», проводив перевірки разом із представниками окупаційної влади рф. Крім того, ОСОБА_3 розробляв документи, що сприяли присвоєнню матеріальної бази Херсонської дирекції АТ «Укрпошта» на користь незаконно створеного підприємстваДУП «Пошта Херсон».
Зазначеними діями він спряв функціонуванню зазначеного підприємства, налагодженню мережі поштового зв`язку, забезпеченню прийому, обробці, перевозці, доставці поштових відправлень, здійсненню поштових переказів грошових коштів та надання інших послуг поштового зв`язку на території Херсонської області та відповідно з іншими органами, підприємствами рф, що у свою чергу посприяло інтеграції поштового зв`язку на окупованій території Херсонської області з поштовими органами рф.
Вказаними діями ОСОБА_3 забезпечив реалізацію та підтримку рішення і дій окупаційної адміністрації рф по створенню та функціонуванню ДУП «Пошта Херсон», тим сам сприяв діяльності незаконно створеного підприємства рф, зміцненню російської влади на території України, що в свою чергу завдало шкоди Україні у вигляді матеріальних збитків та людських жертв.
Дії ОСОБА_3 підпадають під ознаки кримінального правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 111-2 КК України, а саме: умисні дії, спрямовані на допомогу (пособництво) окупаційній адміністрації держави-агресора, вчинених громадянином України, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень і дій окупаційної адміністрації держави-агресора.
II. Позиція сторін та інших учасників судового провадження.
У судовому засіданні прокурор підтримала заявлене клопотання і просила суд застосувати відносно ОСОБА_3 примусові заходи медичного характеру у вигляді госпіталізації до закладу з надання психіатричної допомоги із звичайним наглядом з конфіскацію усього належного йому майна.
Особа, стосовно якої ставиться питання про застосування примусових заходів медичного характеру - ОСОБА_3 , під час розгляду клопотання зазначив, що вимушено обійняв посаду в незаконно створеному ДУП «Пошта Херсон», оскільки перебував в окупації та не мав коштів для існування
Захисник в ході проведення судових дебатів відзначив, що факт вчинення суспільно небезпечного діяння ОСОБА_3 , яке підпадає під ознаки кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 1 ст.111-2 КК України, на його думку, не доведено. Наданні стороною обвинувачення докази не доводять обставин щодо здійснення підзахисним дій, зазначених у клопотанні про застосування примусових заходів медичного характеру.
Законний представник в ході проведення судових дебатів повністю підтримав позицію захисника.
IІІ. Докази, досліджені судом на підтвердження встановлених обставин щодо вчиненого суспільно небезпечного діяння.
Факт вчинення ОСОБА_3 зазначеного вище суспільно-небезпечного діяння, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 111-2 КК України, під час судового розгляду знайшло своє підтвердження на підставі перевірених та досліджених судом наступних доказів.
- протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 21.02.2023 року зі свідком ОСОБА_8 , під час якого свідок за сукупністю ознак обличчя впізнав ОСОБА_3 , як особу, який під час тимчасової окупації м. Херсон обіймав посаду начальника юридичного відділу в незаконно створеному окупаційною владою підприємстві ГУП «Почта Херсон»;
- протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 23.02.2023 року зі свідком ОСОБА_9 , під час якого свідок за сукупністю ознак обличчя впізнав ОСОБА_3 , як особу, який під час тимчасової окупації м. Херсон обіймав посаду начальника юридичного відділу в незаконно створеному окупаційною владою підприємстві ГУП «Почта Херсон»;
- протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 28.02.2023 року зі свідком ОСОБА_10 , під час якого свідок за сукупністю ознак обличчя впізнала ОСОБА_3 , як особу, який під час тимчасової окупації м. Херсон обіймав посаду начальника юридичного відділу в незаконно створеному окупаційною владою підприємстві ГУП «Почта Херсон»;
- протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 13.03.2023 року зі свідком ОСОБА_11 , під час якого свідок за сукупністю ознак обличчя впізнала ОСОБА_3 , як особу, який під час тимчасової окупації м. Херсон обіймав посаду начальника юридичного відділу в незаконно створеному окупаційною владою підприємстві ГУП «Почта Херсон»;
- протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 30.03.2023 року зі свідком ОСОБА_12 , під час якого свідок за сукупністю ознак обличчя впізнав ОСОБА_3 , як особу, який під час тимчасової окупації м. Херсон обіймав посаду начальника юридичного відділу в незаконно створеному окупаційною владою підприємстві ГУП «Почта Херсон»;
- протоколом огляду від 12.04.2023 року з додатком - оптичним диском з в ході якого оглянуто приміщення кабінету № 202 Херсонської дирекції ХД АТ «Укрпошта» за адресою: м. Херсон, пр-т Ушакова, 41, де виявлено та вилучено документи, що свідчать про незаконну діяльність незаконно створеного окупаційною владою підприємства ГУП «Почта Херсон»:
- протоколом огляду від 08.06.2023 року з додатком - оптичним диском з в ході якого оглянуто приміщення кабінету № 306 Херсонської дирекції ХД АТ «Укрпошта» за адресою: м. Херсон, пр-т Ушакова, 41, де виявлено та вилучено документи, що свідчать про незаконну діяльність незаконно створеного окупаційною владою підприємства ГУП «Почта Херсон» та перебування ОСОБА_3 на посаді так званого начальника юридического отдела ГУП «Почта Херсон», зокрема:
- «Объяснительная от ОСОБА_13 от 10.10.22»;
- Счет на оплату №35 от 30.09.22»;
- «Акт сдачи-приемки работ от 30.09.22»;
- «Объяснительная от ОСОБА_14 от 03.08.2022»
- Аркуш паперу з відтиском печатки з написом на ній «Для документов Государственное унитарное предприятие «Почта Херсон», г. Херсон, 1022103752»;
- Копія «Договор о предоставлении охранных услуг №278/2022 от 23.08.22»;
- Копія акту «Принятия в эксплуатацию системы охранной сигнализации объекта от 23.08.2022»;
- «Должностная инструкция техника участка сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон», яка містить надпис, виконаний від руки у графі «Начальник юридического отдела ГУП «Почта Херсон» - ОСОБА_15 ;
- «Должностная инструкция почтальона сопровождения, ГУП «Почта Херсон», яка містить надпис, виконаний від руки у графі «Начальник юридического отдела ГУП «Почта Херсон» - ОСОБА_15 ;
- «Должостная инструкция охранника ГУП «Почта Херсон», яка містить надпис, виконаний від руки у графі «Начальник юридического отдела ГУП «Почта Херсон» - ОСОБА_15 ;
- «Должностная инструкция начальника участка сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон», яка містить надпис, виконаний від руки у графі «Начальник юридического отдела ГУП «Почта Херсон» - ОСОБА_15 ;
- «Положение об участке сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон» , яке містить надпис, виконаний від руки у графі «Начальник юридического отдела ГУП «Почта Херсон» - ОСОБА_15 ;
«Должостная инструкция техника участка сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон», яка містить надпис, виконаний від руки у графі «Начальник юридического отдела ГУП «Почта Херсон» - ОСОБА_15 ;
- Бланки посвідчень на ім`я « ОСОБА_16 » та « ОСОБА_17 »;
- Копія «Распоряжения №ЦРМКХО/33 от 15.08.2022»;
- «Договор на оказание услуг на бронирование ячейки абонементного почтового шкафа (наличный расчет) от 19.08.2022»;
- «Лист №ЦРМКХО/7 від 18.07.2022»;
- Документ з написом, виконаним друкарським способом «Журнал реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту поглибленої безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях» та рукописним написом «Государственное унитарное предприятие «Почта Херсон» з рукописними написами, зокрема «Приказ о прийме ОСОБА_15 »;
- Документ з написом, виконаним друкарським способом «ГУП «Почта Херсон» Журнал регистрации приказов 2022» з рукописними записами;
- Документ з написом, виконаним друкарським способом «Журнал учета табельних номеров» з рукописними записами, зокрема під № 0013 ОСОБА_15 ;
- Копія документу з написом, виконаним друкарським способом «Должностная инструкция ведущего специалиста группы обработки письменных и электронных обращений ХД ГУП «Почта Херсон», де у графі «юридический отдел» - підпис ОСОБА_15 від 03.08.2022;
- Копія документу, виконаного друкарським способом, барвником чорного кольору на папері формату А4, з написом «указ №216-р от 13.07.2022 об утверджений Устава государсвенного унітарного предприятия «Почта Херсон»;
- Копія документу, виконаного друкарським способом, барвником чорного кольору на папері формату А 4 з написом «устав» ГУП «Пошта Херсон»;
- Копія «Указ № 180 от 07.07.2022 «О создании государсвенного унітарного предприятина «Почта Херсон»;
- протоколом огляду від 25.07.2023 року в ході якого оглянуто документи, вилучені в ході огляду службового кабінету № 306 Херсонської дирекції ХД АТ «Укрпошта» за адресою: м. Херсон, пр-т. Ушакова, 41;
- висновком №23222/23-32 від 16.10.2023 року за результатами проведення судової почеркознавчої експертизи, відповідно до якої встановлено, що підписи від імені ОСОБА_3 у графі «Начальник юридического отдела ГУП «Почта Херсон» у «Должностная инструкция ох ранника участка сопровождения, физической защити и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон», у графі «Начальник юридического отдела ГУП «Почта Херсон» у «Должностная инструкция почтальона участка сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон», у графі «Начальник юридического отдела ГУП «Почта Херсон» у «Должостная инструкция техника участка сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон» - виконані однією і тією ж особою, а саме ОСОБА_3 ;
- протоколом огляду від 26.07.2023 року сайту мережі Інтернет, в якому зафіксовано факт наявності Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (в редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 07.06.2023), з якого убачається, що Херсонська міська територіальна громада Херсонської області (код UA65100150000057191) перебувала в тимчасові окупації з 01.03.2022 року по 11.11.2022 року;
- протоколом огляду від 31.10.2023 року електронної пошти, якою користувався ОСОБА_3 : обліковий запис ІНФОРМАЦІЯ_2 та обліковий запис ОСОБА_18 , в ході якого виявлено особисті та робочі повідомлення (відправлення) ОСОБА_3 щодо діяльності ГУП «Почта Херсон» та ФГУП «Почта Крыма», а також документи, які надходили ОСОБА_3 на погодження і є додатками до вказаного протоколу;
- протоколом обшуку від 09.08.2023 року, проведеного за адресою фактичного проживання ОСОБА_3 , за адресою: АДРЕСА_2 , в ході якого виявлено та вилучено Моноблок ASUS, модель А 4110 та мобільний телефон марки «Samsung Galaxy А6+», ІМЕІ 1 НОМЕР_1 , ІМЕІ 2 НОМЕР_2 , з сім картою мобільного оператора «Vodafone» № НОМЕР_3 , якими користувався ОСОБА_3 ;
- протоколом огляду від 05.10.2023 року моноблоку ASUS, модель А 4110 та мобільного телефон марки «Samsung Galaxy А6+», ІМЕІ 1 НОМЕР_1 , ІМЕІ 2 НОМЕР_2 , з сім картою мобільного оператора «Vodafone» № НОМЕР_3 , в ході якого встановлено, що вказані мобільний пристрій та моноблок містять електронну пошту «Gmail», якою особисто користувався ОСОБА_3 : обліковий запис ІНФОРМАЦІЯ_2 ;
- протоколом огляду від 05.10.2023 року за участі спеціаліста, під час проведення якого було оглянуто мобільний телефон «Samsung Galaxy А6+», ІМЕІ 1 НОМЕР_1 , ІМЕІ 2 НОМЕР_2 , з сім картою мобільного оператора «Vodafone» № НОМЕР_3 . В ході огляду встановлено, що в розділі «Паролі», містяться збережені паролі до електронної пошти «Gmail», якою особисто користувався ОСОБА_3 : обліковий запис під назвою ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також до електронної пошти «Rambler.ru» обліковий запис з назвою ІНФОРМАЦІЯ_3 . В розділі «Електронна пошта» міститься інформація про обліковий запис ІНФОРМАЦІЯ_2 , яким особисто користується ОСОБА_3 та міститься на мобільному телефоні «Samsung Galaxy А6+», ІМЕІ 1 НОМЕР_1 , ІМЕІ 2 НОМЕР_2 , з сім картою мобільного оператора з абонентським номером НОМЕР_3 .
- листом державної міграційної служби від 29.10.2023 № 5-13995/6-23, з якого убачається, що інформація щодо втрати громадянства ОСОБА_3 відсутня та листом Офісу Президента від 26.10.2020 № 4301/1031 в якому зазначено, що матеріали щодо припинення або втрати громадянства відносно ОСОБА_3 не надходили, що в сукупності свідчить про наявність у останнього громадянства України;
- висновком №1073 від 17.10.2023 року за результатами проведення судової судово-психіатричної експертизи, відповідно до якої встановлено, що в період діяння, в скоєнні якого ОСОБА_3 підозрюється, він виявляв ознаки хронічного психічного захворювання «Шизофренії параноїдної, епізодичний перебіг, стан ремісії». За своїм психічним станом в період діяння, в скоєнні якого підозрюється, ОСОБА_3 міг усвідомлювати свої дії та керувати ними. В теперішній час ОСОБА_3 виявляє ознаки хронічного психічного захворювання «Шизофренії параноїдної, галюцинаторно-параноїдний синдром». За своїм психічним станом ОСОБА_3 в період діяння, в скоєнні якого він підозрюється, міг правильно сприймати, запам`ятовувати обставини, що мають значення для справи, але за своїм психічним станом в теперішній час не може їх відтворювати. ОСОБА_3 в теперішній час виявляє ознаки хронічного психічного захворювання «Шизофренії параноїдної, галюцинаторно-параноїдний синдром» і за своїм психічним станом не може усвідомлювати свої дії та керувати ними, потребує поміщення в спеціальний лікувальний заклад з метою обов`язкового лікування, а також запобігання вчиненню суспільно-небезпечних діянь.
Також, факт вчинення ОСОБА_3 суспільно небезпечного діяння, підтверджуюся показами свідків, допитаних в ході судового засідання.
Так, свідок ОСОБА_9 , допитаний у судовому засіданні показав, що під час тимчасової окупації м. Херсон він працював в кав`ярні «Печкин», яка була розташована на першому поверсі в будівлі АТ «Укрпошта» за адресою: м. Херсон, пр-т. Ушакова, 41. Особисто знайомий з ОСОБА_3 , останній займав посаду юриста в незаконно створеному окупаційною владою підприємстві ГУП «Почта Херсон» під час тимчасової окупації м. Херсон.
Допитана у судовому засіданні свідок ОСОБА_10 показала, що під час тимчасової окупації м. Херсон з 07.07.2022 року вона працювала у незаконно створеному окупаційною владою підприємстві ГУП «Почта Херсон» на посаді начальника відділення 73003. Особисто знайома із ОСОБА_3 , який займав керівну посаду у юридичному відділі ГУП «Почта Херсон»;
Свідок ОСОБА_12 під час його допиту показав, що під час тимчасової окупації м. Херсон він працював охоронцем у незаконно створеному окупаційною владою підприємстві ГУП «Почта Херсон», яке працювало за законодавством рф. ОСОБА_3 отримував ключі від кабінету № 415, який розташований на четвертому поверсі в будівлі АТ «Укрпошта» за адресою: м. Херсон, пр-т. Ушакова, 41, на базі якого і було створено ГУП «Почта Херсон». Зі слів працівників, зокрема секретаря директора на ім`я ОСОБА_19 , йому стало відомо, що ОСОБА_3 це новий юрист підприємства.
Свідок ОСОБА_8 , допитаний у судовому засіданні показав, що ОСОБА_3 на початку червня 2022 року почав працювати на посаді начальника юридичного відділу у незаконно створеному окупаційною владою підприємстві ГУП «Почта Херсон». Він знав ОСОБА_3 саме як керівника юридичного відділу, оскільки також працював в ГУП «Почта Херсон» на посаді керівника пересувного відділення поштового зв`язку. В обов`язки ОСОБА_3 входило забезпечення законодавства рф та окупаційної адміністрації, групи «Почта Крыма». Бачив представників ФСБ в робочому кабінеті ОСОБА_3 . Свідок особисто знайомий зі змістом посадової інструкції начальника юридичного відділу, оскільки йому також пропонувалась посада начальника юридичного відділу, яку зайняв ОСОБА_3 .
Одночасно слід зазначити, що суд не покладає в обґрунтування даної ухвали в якості доказів вчинення ОСОБА_3 суспільно-небезпечного діяння інші матеріали та процесуальні документи, що надані прокурором, оскільки за своїм змістом вказані документи не містять ознак доказів, що мають значення для вирішення клопотання, а лише засвідчують відповідність окремих проведених слідчих та процесуальних дій вимогам закону та належними процесуальними особами.
Під час судового слідства не встановлено обставин, на підтвердження того, що дії ОСОБА_3 вчинено під фізичним чи психологічним примусом.
Аналізуючи, чи наявна у діях ОСОБА_3 ознака добровільності, суд враховує постанову Третьої судової палати Касаційного кримінального суду у складі Верховного Суду від 31.01.2024 року у справі №638/5446/22, провадження №51-4092км23, відповідно до якої зазначено, що в кримінальному праві добровільним вважається діяння, яке вчинено при можливості вибрати декілька варіантів поведінки, з урахуванням сукупності обставин, які можуть виключати кримінальну протиправність за приписами статей 39, 40 КК України.
Зміст досліджених судом доказів, а також показів свідків, допитах в судовому засіданні, дає підстави стверджувати, що ОСОБА_3 , будучи громадянином України, перебуваючи на тимчасово окупованій території м. Херсона, виконуючи обов`язки так званого «начальника юридичного відділу», в так званому ДУП «Пошта Херсон» організовував правову роботу незаконно створеного підприємства, інтегрував юридичну базу ДУП «Пошта Херсон» відповідно до стандартів рф, погоджував документацію незаконно створеного підприємства, тим самим забезпечував реалізацію та підтримку рішення і дій окупаційної адміністрації рф по створенню та функціонуванню ДУП «Пошта Херсон», тим сам сприяв зміцненню російської влади на території України, що в свою чергу завдало шкоди Україні. При цьому ОСОБА_3 мав вибір та можливість відмовитись від вказаних дій, оскільки за своїм психічним станом в період діяння, міг усвідомлювати свої дії та керувати ними, а також міг правильно сприймати обставини.
ІV Мотиви суду щодо застосування примусових заходів медичного характеру.
Відповідно до частини третьої статті 19 КК України не підлягає покаранню особа, яка вчинила кримінальне правопорушення у стані осудності, але до постановлення вироку захворіла на психічну хворобу, що позбавляє її можливості усвідомлювати свої дії (бездіяльність) або керувати ними. До такої особи за рішенням суду можуть застосовуватися примусові заходи медичного характеру, а після одужання така особа може підлягати покаранню.
Згідно зі ст. 93 КК України примусові заходи медичного характеру можуть бути застосовані судом до осіб, які вчинили кримінальне правопорушення у стані осудності, але захворіли на психічну хворобу до постановлення вироку або під час відбування покарання.
Статтею 94 того самого Кодексу встановлено вичерпний перелік видів примусових заходів медичного характеру, які можуть бути, залежно від характеру та тяжкості захворювання, тяжкості вчиненого діяння, з урахуванням ступеня небезпечності психічно хворого для себе або інших осіб, застосовані судом до таких осіб.
Відповідно ч. 3 ст. 94 КК України госпіталізація до закладу з надання психіатричної допомоги із звичайним наглядом може бути застосована судом щодо психічно хворого, який за своїм психічним станом і характером вчиненого суспільно небезпечного діяння потребує тримання у закладі з надання психіатричної допомоги і лікування у примусовому порядку.
Згідно положень ст. 512 КПК України судовий розгляд кримінального провадження щодо застосування примусових заходів медичного характеру завершується постановленням ухвали про застосування примусових заходів медичного характеру або про відмову в їх застосуванні, а в силу положень ст. 513 КПК України визнавши доведеним, що особа вчинила суспільно небезпечне діяння у стані неосудності або після вчинення кримінального правопорушення захворіла на психічну хворобу, яка виключає можливість застосування покарання, суд постановляє ухвалу про застосування примусових заходів медичного характеру.
Згідно правової позиції Європейського суду з прав людини викладеної у п.18 справи «G. V. France, п.39 «Halilovis v. BosniaandHerzegovina», почуття неповноцінності й безсилля, яке є типовим для особи, що страждає на психічні розлади, вимагає підвищеної уваги в контексті питання щодо дотримання вимог Конвенції.
У рішенні ЄСПЛ від 03 вересня 2015 року в справі «Берланд проти Франції» щодо природи та мети примусової госпіталізації високий суд зауважив, що такий захід медичного характеру може бути призначений лише у випадку, коли психіатричним заключенням встановлено наявність у особи психічного розладу, що свідчить про її неосудність та становить ризик для безпеки людей чи дотримання громадського порядку. Проголошення особи неосудною з підстав наявності психічного розладу та вжиття пов`язаних з цим заходів процесуального примусу не є «покаранням» в розумінні п. 1 ст. 7 Конвенції, проте розглядається як запобіжний (превентивний) захід.
Відповідно до роз`яснень Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №7 «Про практику застосування судами примусових заходів медичного характеру та примусового лікування», примусові заходи медичного характеру мають застосовуватися лише за наявності у справі обґрунтованого висновку експертів-психіатрів про те, що особа страждає на психічну хворобу чи має інший психічний розлад, які зумовлюють її неосудність або обмежену осудність і викликають потребу в застосуванні щодо неї таких заходів, а примусове лікування щодо осіб, які вчинили злочини та страждають на хворобу, що становить небезпеку для здоров`я інших осіб (ст.96 КК) висновку судово-медичної експертизи.
Частиною 1 статті 509 КПК України унормовано, що слідчий, дізнавач, прокурор зобов`язані залучити експерта (експертів) для проведення психіатричної експертизи у разі, якщо під час кримінального провадження будуть встановлені обставини, які дають підстави вважати, що особа під час вчинення суспільно небезпечного діяння була в неосудному або обмежено осудному стані або вчинила кримінальне правопорушення в осудному стані, але після його вчинення захворіла на психічну хворобу, яка позбавляє її можливості усвідомлювати свої дії або керувати ними.
Отже, примусові заходи мають застосовуватися лише за наявності у справі обґрунтованого висновку експертів-психіатрів про те, що особа страждає на психічну хворобу чи має інший психічний розлад, які зумовлюють її неосудність і викликають потребу в застосуванні щодо неї таких заходів.
Поняття неосудності включає в себе співвідношення медичного (біологічного) і юридичного (психологічного) критеріїв.
Медичний критерій полягає у наявності у особи психічного захворювання, що істотно впливає на свідомість і волю людини (хронічне психічне захворювання, тимчасовий розлад психічної діяльності, недоумство, інший хворобливий стан психіки).
Юридичний у нездатності особи під час вчинення суспільно небезпечного діяння усвідомлювати свої дії (бездіяльність) або керувати ними.
При цьому юридичний критерій виражається двома ознаками: 1) інтелектуальною особа не може усвідомлювати фактичну сторону своїх дій (бездіяльності) та/або не здатна усвідомлювати їх суспільно небезпечний характер; 2) вольовою особа не може керувати своїми діями (бездіяльністю) внаслідок руйнування психічною хворобою її вольової сфери.
За таких обставин, з урахуванням даних, що містяться у зазначеному вище висновку судово-психіатричної експертизи №1073 від 17.10.2023 року, суд вважає, що ОСОБА_3 , після вчинення суспільно небезпечного діяння, яке підпадає під ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111-2 КК України, виявляє ознаки хронічного психічного захворювання «Шизофренії параноїдної, галюцинарно-параноїдний синдром», що виключає можливість застосування покарання, оскільки він за своїм психічним станом не може усвідомлювати свої дії та керувати ними.
А тому враховуючи характер та тяжкість захворювання, тяжкість вчинених діянь, ступінь небезпечності ОСОБА_3 , а також обставини вчиненого суспільно небезпечного діяння, що характеризує останнього, як особу, що становить небезпеку для суспільства, а тому суд приходить до обґрунтованого висновку, що клопотання про застосування примусових заходів медичного характеру відносно ОСОБА_3 слід задовольнити і застосувати до нього примусові заходи медичного характеру у виді госпіталізації до закладу з надання психіатричної допомоги із звичайним наглядом. Підстав для призначення амбулаторного лікування не вбачається.
Виходячи із роз`яснень Пленуму Верховного Суду України, що викладені у постанові №7 від 03 червня 2005 року «Про практику застосування судами примусових заходів медичного характеру та примусового лікування», суд не визначає лікувальну установу, в якій до особи будуть застосовані примусові заходи медичного характеру та не визначає строк, на який ці заходи призначені.
ІV. Мотиви ухвалення інших рішень щодо питань, які вирішуються судом при постановленні ухвали, та положення закону, якими керувався суд.
Ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 10.08.2023 року відносно ОСОБА_3 застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без визначення розміру застави,який ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 31.10.2023 року змінено на запобіжний захід у вигляді поміщення до закладу з надання психіатричної допомоги в умовах, що виключають його небезпечну поведінку.
Запобіжний захід, який застосований до ОСОБА_3 у вигляді поміщення до закладу з надання психіатричної допомоги в умовах, що виключають небезпечну поведінку, слід залишити без змін до набрання ухвалою законної сили, з метою забезпечення виконання даної ухвали, з огляду на наявність раніше встановлених у кримінальному провадженні ризиків, передбачених ст. 177 КПК України.
Відповідно до ч. 4 ст. 174 КПК України суд одночасно з ухваленням судового рішення, яким закінчується судовий розгляд, вирішує питання про скасування арешту майна. Суд скасовує арешт майна, зокрема, у випадку закриття кримінального провадження судом, якщо майно не підлягає спеціальній конфіскації, не призначення судом покарання у виді конфіскації майна та/або незастосування спеціальної конфіскації, залишення цивільного позову без розгляду або відмови в цивільному позові.
Згідно п.3 ч.2 ст.96-1 КК України спеціальна конфіскація застосовується на підставі: ухвали суду про застосування примусових заходів медичного характеру.
Відповідно до ч. 1 ст. 96-1 КК України , спеціальна конфіскація полягає у примусовому безоплатному вилученні за рішенням суду у власність держави грошей, цінностей та іншого майна у випадках, визначених цим Кодексом, за умови вчинення умисного кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого Особливою частиною цього Кодексу, за які передбачено основне покарання у виді позбавлення волі або штрафу понад три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян,
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 96-2 КК України спеціальна конфіскація застосовується у разі, якщо гроші, цінності та інше майно були підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення, крім тих, що повертаються власнику (законному володільцю), який не знав і не міг знати про їх незаконне використання.
Згідно п.3 ч.2 ст.96-1 КК України спеціальна конфіскація застосовується на підставі: ухвали суду про застосування примусових заходів медичного характеру.
Положення ст. 96-1 , 96-2 КК України є імперативними.
З урахуванням зазначеного, на підставі ст. 96-1 КК України слід застосувати спеціальну конфіскацію до вилученого в ході проведення 09.08.2023 року обшуку за адресою фактичного проживання ОСОБА_3 , за адресою: АДРЕСА_2 , майна, а саме: моноблоку ASUS, модель А 4110 та мобільного телефон марки «Samsung Galaxy А6+», ІМЕІ 1 НОМЕР_1 , ІМЕІ 2 НОМЕР_2 , з сім картою мобільного оператора «Vodafone» № НОМЕР_3 , яке належить ОСОБА_3 та було використане останнім, під час його перебування на посаді так званого «начальника юридичного відділу», в так званому ДУП «Пошта Херсон».
Ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 06.09.2023 року (справа № 761/31078/23) накладено арешт на майно, що належить підозрюваному ОСОБА_3 , а саме: частина будинку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , з метою забезпечення конфіскації майна.
З огляду на те, що у даному провадженні вказане нерухоме майно не підлягає спеціальній конфіскації та судом не призначено покарання у виді конфіскації майна, а тому арешт, накладений ухвалою слідчого судді від 06.09.2023 року у справі № 761/31078/23, підлягає скасуванню.
Процесуальні витрати на залучення експертів під час досудового розслідування склали: - за проведення судової почеркознавчої експертизи №23222/23-32 від 16.10.2023 року у розмірі 14338,80 гривень. Процесуальні витрати мають бути віднесені на рахунок держави.
Речовими доказами і вилученими речами суд вважає можливим розпорядитися у відповідності до ст.100 КПК України.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 19, 93, 94 КК України, ст. ст. 512-513 КПК України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Клопотання про застосування примусових заходів медичного характеру у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22023000000001141 від 01.11.2023 року за ознаками суспільно-небезпечного діяння, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, відносно: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - задовольнити.
Застосувати до ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , примусові заходи медичного характеру у виді госпіталізації до психіатричного закладу зі звичайним наглядом.
Запобіжний захід щодо ОСОБА_3 , у вигляді поміщення до закладу з надання психіатричної допомоги в умовах, що виключають небезпечну поведінку до набрання ухвалою законної сили - залишити без змін.
Застосувати спеціальну конфіскацію майна, відносно вилученого в ході проведення 09.08.2023 року обшуку, за адресою фактичного проживання ОСОБА_3 : АДРЕСА_2 , майна, а саме: моноблоку ASUS, модель А 4110 та мобільного телефон марки «Samsung Galaxy А6+», ІМЕІ 1 НОМЕР_1 , ІМЕІ 2 НОМЕР_2 , з сім картою мобільного оператора «Vodafone» № НОМЕР_3 , яке належить ОСОБА_3 та конфіскувати його у власність держави.
Судові витрати на залучення експерта за проведення судової почеркознавчої експертизи №23222/23-32 від 16.10.2023 року в розмірі 14338 гривень 80 копійок віднести на рахунок держави.
Арешт, накладений ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 06.09.2023 року (справа № 761/31078/23) на майно, що належить ОСОБА_3 , а саме: частину будинку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , після набрання ухвалою законної сили - скасувати.
Речові докази:
- «Объяснительная от ОСОБА_13 от 10.10.22»; - «Счет на оплату №35 от 30.09.22»; - «Акт сдачи-приемки работ от 30.09.22»; - «Объяснительная от ОСОБА_14 от 03.08.2022»; - Аркуш паперу з відтиском печатки з написом на ній «Для документов Государственное унитарное предприятие «Почта Херсон», г. Херсон, 1022103752»; - Копію «Договор о предоставлении охранных услуг №278/2022 от 23.08.22»; - Копію акту «Принятия в эксплуатацию системы охранной сигнализации объекта от 23.08.2022»; - «Должностная инструкция техника участка сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон»; - «Должностная инструкция почтальона сопровождения, ГУП «Почта Херсон»; - «Должостная инструкция охранника ГУП «Почта Херсон»; - «Должностная инструкция начальника участка сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон»; - «Положение об участке сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон»; - «Должостная инструкция техника участка сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон»; - «Должостная инструкция техника участка сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон»; - Бланки посвідчень на ім`я « ОСОБА_16 » та « ОСОБА_17 »; - Копію «Распоряжения №ЦРМКХО/33 от 15.08.2022»; - «Договор на оказание услуг на абонирование ячейки абонементного почтового шкафа (наличный расчет) от 19.08.2022»; - «Лист №ЦРМКХО/7 від 18.07.2022»; - Документ з написом, виконаним друкарським способом «Журнал реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту поглибленої безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях» та рукописним написом «Государственное унитарное предприятие «Почта Херсон» з рукописними записами; - Документ з написом, виконаним друкарським способом «ГУП «Почта Херсон» Журнал регистрации приказов 2022» з рукописними записами; - Документ з написом, виконаним друкарським способом «Журнал учета табельных номеров» з рукописними записами; - Копія документу з написом, виконаним друкарським способом «Должностная инструкция ведущего специалиста группы обработки письменных и электронных обращений ХД ГУП «Почта Херсон»; - Копію документу, виконаного друкарським способом, барвником чорного кольору на папері формату А4.з написом «указ №216-р от 13.07.2022 об утверждении Устава государсвенного унитарного предприятия «Почта Херсон»; - Копію документу, виконаного друкарським способом, барвником чорного кольору на папері формату А 4 з написом «устав» ГУП «Пошта Херсон»; - Копію «Указ № 180 от 07.07.2022 о создании государсвенного унитарного предприятина «Почта Херсон»; - «Положение об участке сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон»; - «Должностная инструкция начальника участка сопровождения, физической защиты и технического обслуживания средств сигнализации ГУП «Почта Херсон»; - Приказ о приеме работника на работу №851-к от 05.09.2022»; - Папку з написом «Справа №1 ОПС 20 (7) ОСОБА_20 г. Херсон 2022 г.» - зберігати в матеріалах кримінального провадження.
Індивідуальну амбулаторну кару на ім`я ОСОБА_3 - повернути до КНП «Херсонський міський психіатричний центр» ХМР, долучивши до матеріалів кримінального провадження копію.
Ухвала може бути оскаржена протягом 30 (тридцяти) днів з дня її проголошення до Херсонського апеляційного суду через Херсонський міський суд Херсонської області.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2025 |
Оприлюднено | 22.01.2025 |
Номер документу | 124529658 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Пособництво державі-агресору |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Єпішин Ю. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні