П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/11954/24
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Заброцька Людмила Олександрівна
Суддя-доповідач - Сушко О.О.
20 січня 2025 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сушка О.О.
суддів: Залімського І. Г. Мацького Є.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Ойл" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Вінницькій області "Про видачу, відмову у видачі та анулювання ліцензій, видачу дублікатів ліцензій також видачі Витягів з Єдиного реєстру про внесення місця зберігання" №149/Р/Л від 30.08.2024 в частині відмови у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним суб`єкту господарювання - товариству з обмеженою відповідальністю «Солар Ойл» за адресою місця роздрібної торгівлі пальним: Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, будинок 137;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Вінницькій області видати товариству з обмеженою відповідальністю «Солар-Ойл» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, будинок 137.
Відповідно до рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року позов задоволено повністю.
Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.
Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що ТОВ Солар-Ойл 28.08.2024 звернулось до ГУ ДПС у Вінницькій області із заявою щодо одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, до якої було долучено такий пакет документів: платіжна інструкція №1087 від 17.06.2024 плата за ліцензію; договір здачі в оренду основних засобів від 29.11.2023; дозвіл ГУ Держпраці у Київській області №76.21.32 від 15.02.2021 на виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах на об`єктах ТОВ Солар Ойл; Акт введення в експлуатацію двох рівнемірів із заводськими номерами 1912161 та 2006047 від 29.09.2020; Акт введення в експлуатацію двох паливнороздавальних колонок Геркон із заводським номером 1135 та 1200 в ТОВ Солар Ойл; акт введення в експлуатацію заправного обладнання №09 від 28.10.2017 ; акт введення в експлуатацію заправного обладнання №08 від 28.10.2017; дозвіл управління Держпраці у Вінницькій області №111.22.05 від 05.05.2022; Реєстраційне посвідчення №133894 від 01.10.2019.
В п. 14 вказаної заяви уповноваженою особою ТОВ " Солар Ойл" відмічено, що заявник ознайомлений з вимогами законодавства у сфері ліцензування та здійснення контролю за обігом пального, а в п. 16 заяви заявником підтверджено достовірність інформації, зазначеної в заяві та доданих документах ( відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник ).
За наслідком розгляду поданої заяви та долучених до неї документів, згідно з п. 3 витягу з розпорядження ГУ ДПС України у Вінницькій області "Про видачу, відмову у видачі, та анулювання ліцензій, видачу дублікатів ліцензій також видачі Витягів з Єдиного реєстру про внесення місця зберігання" №149/р/л від 30.08.2024 року, прийнято рішення про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним суб`єкту господарювання ТОВ Солар-Ойл (код за ЄДРПОУ 41523174) адреса місця роздрібної торгівлі пальним: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137, за порушення вимог абз.3 ч.42 ст.15 Закону №481, в частині ненадання необхідних копій документів, а саме акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального за адресою: Вінницька область, м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, будинок 137.
30.08.2024 директору ТОВ Солар-Ойл Козаченку О.С. було надано копію витягу з вказаного розпорядження.
Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Так, згідно з окремими положеннями статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі - Закон № 481/95-ВР) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів згідно із законодавством.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.
Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.
Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Зазначені в цьому Законі документи (крім документів, які подаються заявником для отримання ліцензії на право виробництва пального, оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального) подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа або посадовою особою органу ліцензування. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.
Тобто, для здійснення господарської діяльності, у тому числі з роздрібної торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності. Вичерпний перелік документів, що подається разом із заявою про отримання ліцензії, визначений статтею 15 Закону № 481/95-ВР. У цьому переліку, крім іншого, визначено акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства.
Аналогічна правова позиція висловлена у постановах Верховного Суду від 06.04.2021 року у справі № 240/8544/20, від 22.07.2021 року у справі № 640/19955/19, від 08.06.2022 року у справі № 340/3135/20 та від 09.08.2022 року у справі № 580/2513/21.
Надаючи оцінку підставам прийняття контролюючим органом оскаржуваного рішення, зокрема, що заявником ТОВ « Солар Ойл» не надано необхідних копій документів, а саме акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для роздрібної торгівлі пальним за адресою: Вінницька область, м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, будинок 137, виходячи з встановлених фактичних обставин справи, слід зазначити таке.
Верховний Суд у постанові від 08.06.2022 року у справі № 340/3135/20 сформував висновок, відповідно до якого правомірною є відмова у видачі ліцензії суб`єкту господарювання на роздрібну торгівлю пальним у разі неподання таким суб`єктом акта вводу в експлуатацію об`єкта, акта готовності об`єкта до експлуатації або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, а саме стаціонарного заправного комплексу.
Разом з тим, установлення на бетонний майданчик АЗС, які виконані як цілісний заводський виріб і для їх установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема улаштування фундаменту, не є будівництвом, а тому при розміщені такої АЗС не виникає обов`язку щодо прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.
Наведений правовий висновок, викладено в постанові Верховного Суду від 22.07.2021 року у справі № 640/19955/19 та від 09.08.2022 року у справі № 580/2513/21.
Отже, обов`язок щодо надання до ліцензійного органу акту вводу в експлуатацію об`єкта, акту готовності об`єкта до експлуатації або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта не виникає, якщо АЗС розміщено на бетонному майданчику як цілісний заводський виріб і для його установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема улаштування фундаменту.
Відповідно до оскаржуваного рішення, підставою для відмови у видачі запитуваної ліцензії зазначено ненадання ТОВ « Солар Ойл» акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним, необхідних для роздрібної торгівлі пальним.
Стосовно тверджень відповідача про наявність у позивача обов`язку надати в пакеті документів акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єкту в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для роздрібної торгівлі пальним (з урахуванням вимог ч. 3 ст. 18 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального), слід зауважити таке.
Визначення поняття автозаправна станція (скорочено - АЗС) наводиться у п. 3.2. ДБН Б.2.2.-12:2019 Планування і забудова територій, згідно з яким це комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту).
Водночас, у цьому ж ДБН наявна таблиця 10.9 під назвою Класифікація АЗС за їх категорією, де чітко визначено 4 типи АЗС за їх технологічним рішенням, а саме залежно від розміщення резервуара відносно ПРК, визначення яких наведено в розділі 3 Терміни і визначення:
- традиційна АЗС - АЗС з підземним розташуванням резервуарів зберігання палива, технологічне обладнання якої призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розосередженим розташуванням резервуарів і паливно-роздавальних колонок (ПРК) (п. 3.65);
- блочна АЗС - АЗС з підземним розташуванням резервуарів зберігання палива, технологічне обладнання якої призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розміщенням ПРК над резервуаром та виконана як цілісний заводський виріб (п. 3.9);
- модульна АЗС - АЗС з наземним розташуванням резервуарів для зберігання палива, технологічне обладнання якої призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розосередженим розташуванням ПРК та резервуара зберігання палива (п. 3.40);
- контейнерна АЗС - установка для відпуску нафтопродуктів, яка складається з резервуара і ПРК, зблокованих в єдиному контейнері (п. 3.34).
Також, цей розділ закріплює визначення і інших термінів, які пов`язані з обігом пального: багатопаливна АЗС - АЗС, технологічне обладнання якої призначено для заправлення автотранспорту моторним паливом двох або трьох видів, серед яких дозволяється рідке моторне паливо (бензин / дизельне паливо) (п. 3.6); паливозаправний пункт - АЗС, яка розташована на території підприємства і призначена для заправлення автотранспорту, який належить підприємству (п. 3.42): пересувна АЗС - комплексна установка технологічного обладнання, змонтованого на автомобільному шасі або причепі, для транспортування та відпуску нафтопродуктів (п. 3.44).
Як свідчать матеріали справи, до заяви щодо здійснення роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137 позивачем було додано такі документи: платіжна інструкція №1087 від 17.06.2024 плата за ліцензію; договір здачі в оренду основних засобів від 29.11.2023; дозвіл ГУ Держпраці у Київській області №76.21.32 від 15.02.2021 на виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах на об`єктах ТОВ Солар Ойл; Акт введення в експлуатацію двох рівнемірів із заводськими номерами 1912161 та 2006047 від 29.09.2020; Акт введення в експлуатацію двох паливнороздавальних колонок Геркон із заводським номером 1135 та 1200 в ТОВ Солар Ойл; акт введення в експлуатацію заправного обладнання №09 від 28.10.2017; акт введення в експлуатацію заправного обладнання №08 від 28.10.2017 року; дозвіл управління Держпраці у Вінницькій області №111.22.05 від 05.05.2022; Реєстраційне посвідчення №133894 від 01.10.2019.
Зокрема, у складі наданого пакету документів для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним позивачем було подано: висновок експертного дослідження Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру Міністерства внутрішніх справ України від 16.11.2023 № КЕД-19-23/43777, відповідно до якого встановлено, що за результатами опрацювання наданих матеріалів, об`єкт дослідження ТОВ Солар Ойл, який розташований на земельній ділянці площею близько 25 кв.м., на орендованій території промислового майданчику за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка 137 відноситься до контейнерних автозаправних станцій (КАЗС).
Контейнерна автозаправна станція ТОВ Солар Ойл, яка розташована на земельній ділянці площею близько 25 кв.м., на орендованій території промислового майданчику за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка 137, в цілому для закінченого комплексу улаштування застосованих механізмів, технологічного та допоміжного обладнання за характерними ознаками притаманними для способу компонування окремих технологічних вузлів, їх вигляду, якості зварних з`єднань, відносяться до переміщуваної (пересувної), не капітально улаштованих контейнерних автозаправних станцій промислового (заводського) виготовлення, що встановлюються на горизонтальну поверхню та спеціально улаштованого фундаменту (залізобетонного, бутобетонного, цегляного), не потребує.
За наданими матеріалами, на улаштованій КАЗС ТОВ Солар Ойл, яка розташована на земельній ділянці площею близько 25 кв.м., на орендованій території промислового майданчику за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка 137 з резервуарів ємністю 8 000 та 14 000 літрів, відповідно, розповсюджуються вимоги ДБН В.1.1.7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва та вимоги НАПБ А.01.001- 2014 Правила пожежної безпеки в Україні.
За наданими матеріалами КАЗС ТОВ Солар Ойл, яка розташована на земельній ділянці площею близько 25 кв.м., на орендованій території промислового майданчику за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка 137, вбачається можливість здійснення переміщення (пересування, демонтажу, монтажу), як матеріального об`єкту дослідження, без заподіяння технічної шкоди, яка може призвести до аварії, пожежі чи/або інших наслідків порушення вимог безпеки життєдіяльності громадян.
Зважаючи на наведене, контейнерна автозаправна станція (КАЗС), яка розташована на земельній ділянці площею близько 25 кв.м., на орендованій території промислового майданчику за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137 за своїми технічними характеристиками є технологічним обладнанням.
При цьому, ТОВ Солар Ойл отримано необхідні дозволи на експлуатацію цього обладнання та введено в експлуатацію як основний засіб за місцем здійснення торгівлі.
Варто зауважити, що контейнерна автозаправна станція ТОВ Солар Ойл, яка розташована на земельній ділянці площею близько 25 кв.м., на орендованій території промислового майданчику за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137, є тимчасовою спорудою та не є об`єктом, що підпадає під визначення об`єктів завершеного будівництва у зв`язку з тим, що будь-яких будівельних робіт щодо їх створення не здійснювалось.
Відтак, розміщення контейнерної автозаправної станції ТОВ Солар Ойл, яка розташована на земельній ділянці площею близько 25 кв.м., на орендованій території промислового майданчику за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137, установка та монтаж (збір) якої проводився без здійснення будівельних робіт та без улаштування фундаменту, не потребують документів, що дають право на їх виконання, а така контейнерна автозаправна станція, після закінчення робіт по їх установці та монтажу (зборці) не підлягає прийняттю в експлуатацію в розумінні Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.
Вирішуючи дану справу, слід враховувати правовий висновок, викладений в постанові Верховного Суду від 23 серпня 2023 у справі № 640/27953/21, як такий, що є ревалентним до спірних правовідносин, відповідно до якого визначено, що установлення на бетонний майданчик АЗС, які виконані як цілісний заводський виріб і для їх установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема улаштування фундаменту, не є будівництвом, а тому при розміщені такої АЗС не виникає обов`язку щодо прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.
Таким чином, розміщення тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, а саме контейнерної автозаправної станції ТОВ Солар Ойл, яка розташована на земельній ділянці площею близько 25 кв.м., на орендованій території промислового майданчику за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137, не підлягає прийняттю в експлуатацію. Відповідно, на цю контейнерну АЗС не може бути видано документів, котрі підтверджують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта відповідно до статті 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.
Отже, оскільки встановлення контейнерних АЗС не є будівництвом, то у позивача не виникло обов`язку, зокрема щодо прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.
В силу частин 5 та 10 статті 21 Закону України "Про охорону праці" порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
З матеріалів справи встановлено, що Управлінням Держапраці у Вінницькій області надано дозвіл ТОВ "Солар Ойл" № 111.22.05 від 05.05.2022 року, відповідно до якого дозволено експлуатувати обладнання та захисні системи, призначені для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, зазначених у додатку 1 до Технічного регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, затвердженого постановою КМУ від 28.12.2016 № 1055, а саме за адресою місцезнаходження устаткування: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка (колишня назва Ватутіна), 137: резервуар наземний для зберігання світлих нафтопродуктів (бензин, дизельне паливо) типу КАЗС-8000, V=8м3, заводський №120218, технологічний (інвентарний) № 1003, рік реконструкції 2018, країна походження Україна; резервуар наземний для зберігання світлих нафтопродуктів (бензин, дизельне паливо) типу КАЗС-14000, V=14м3, заводський № 131117, технологічний (інвентарний) №б/н, рік реконструкції 2017, країна походження Україна. Даний дозвіл діє з 05.05.2022 до 05.05.2027 (а.с. 28-29).
Тобто, Управління Держпраці у Вінницькій області фактично дозволило позивачеві експлуатувати контейнерні АЗС бензином та дизельним паливом, що розташовані за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка (колишня назва Ватутіна), 137.
Так само, Головним управлінням Держпраці у Київській області надано дозвіл №76.21.32 від 15.02.2021, яким ТОВ "Солар Ойл" дозволено виконувати газонебезпечні роботи та роботи у вибухонебезпечних зонах на об`єктах ТОВ "Солар Ойл". Дозвіл діє з 15.02.2021 до 15.02.2026.
Вказаний дозвіл також долучений позивачем до заяви на отримання ліцензії для здійснення роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137.
Підсумовуючи слід констатувати, що для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним суб`єкт господарювання зобов`язаний подати до ліцензійного органу акт вводу в експлуатацію об`єкта, акт готовності об`єкта до експлуатації або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта щодо стаціонарного АЗС, проте такий обов`язок не виникає, якщо АЗС розміщено на бетонному майданчику як цілісний заводський виріб і для його установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема улаштування фундаменту.
Беручи до уваги викладене, у ТОВ Солар Ойл не виникло обов`язку щодо отримання акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального для провадження підприємницької діяльності за адресою м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137. Відтак, такі документи не підлягають поданню позивачем до контролюючого органу в пакеті документів з заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 22.07.2021 у справі №640/19955/19, постановах Сьомого апеляційного адміністративного суду від 04.06.2021 у справі №120/3653/21-а, від 16.02.2021 у справі №560/361/20 року, від 11.12.2023 у справі №120/13163/23 року та від 10.07.2024 у справі № 600/643/24-а.
А тому, розпорядження Головного управління ДПС України у Вінницькій області "Про видачу, відмову у видачі, та анулювання ліцензій, видачу дублікатів ліцензій також видачі Витягів з Єдиного реєстру про внесення місця зберігання" №149/Р/Л від 30.08.2024 в частині відмови у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним суб`єкту господарювання ТОВ Солар-Ойл ( код за ЄДРПОУ 41523174) адреса місця роздрібної торгівлі пальним: м. Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137, є протиправним та підлягає скасуванню.
Визначаючись щодо способу захисту прав позивача суд зазначає, що згідно з п. 10 ч. 2 ст. 245 КАС України суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
З огляду на висновок суду щодо протиправності розпорядження Головного управління ДПС України у Вінницькій області "Про видачу, відмову у видачі, та анулювання ліцензій, видачу дублікатів ліцензій також видачі Витягів з Єдиного реєстру про внесення місця зберігання" №149/Р/Л від 30.08.2024 року в частині відмови у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним суб`єкту господарювання ТОВ Солар Ойл адреса місця торгівлі пальним: Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, вул. Левка Лук`яненка 137 та його скасування, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що для належного способу захисту прав позивача в спірних правовідносинах слід зобов`язати Головне управління ДПС у Вінницькій області видати товариству з обмеженою відповідальністю Солар-Ойл ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137.
Слід враховувати, що відповідно до ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Разом з тим, варто враховувати, що підстави відмови, викладені в оскаржуваному рішенні, щодо видачі товариству з обмеженою відповідальністю Солар-Ойл ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, визнані судом необгрунтованими, в той же час судом не встановлено інших підстав, які б перешкоджали товариству з обмеженою відповідальністю Солар-Ойл отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, вул. Левка Лук`яненка, 137, відповідно до поданої заяви та долученого пакету документів.
Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 12 листопада 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Сушко О.О. Судді Залімський І. Г. Мацький Є.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 22.01.2025 |
Номер документу | 124539271 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Сушко О.О.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні