РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2025 р. Справа № 120/11846/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши у місті Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні) адміністративну за позовом Державної екологічної інспекції у Вінницькій області до приватного підприємства агрофірми "Вікторія" про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
УСТАНОВИВ:
06.09.2024 до суду надійшов адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Вінницькій області до приватного підприємства агрофірми "Вікторія" (далі ? ППА "Вікторія").
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідно до наказу начальника Державної екологічної інспекції від 14.08.2024 № 54-П та направлення на проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 14.08.2024 № 054 посадовими особами інспекції проведено позапланову перевірку ППА "Вікторія" на предмет виконання суб`єктом господарювання пунктів 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 припису від 19.12.2023, складеного під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної 19.12.2023.
За результатами проведеної перевірки складено акт планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів від 15.08.2024 № 047/ВН.
Зі змісту акту слідує, що відповідач не виконав вимог згадуваного вище припису, зокрема, не здійснює засобами вимірювальної техніки (у тому числі автоматизованими) облік забору та використання води, а також не дотримується умов дозволу на спеціальне водокористування від 17.10.2023 № 243/ВН/49д-23.
У зв`язку з невиконанням вимог припису від 19.12.2023, головним спеціалістом відділу державного екологічного нагляду (контролю) поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами Державної екологічної інспекції у Вінницькій області винесено постанову про накладення на відповідача адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 510 грн.
Позивач зазначає, що відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року № 275, інспекція звертається до суду з позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
З огляду на викладене позивач просить застосувати до ППА "Вікторія" заходи державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення використання відповідачем забору води з криниці, розташованої в межах м. Погребище Погребищенської міської територіальної громади Вінницького району Вінницької області, басейн річки Рось, район басейну річки Дніпро та поверхневого водного об`єкту ставку, площею 3,5292 га, розташованого за межами села Черемошне цієї ж громади, на річці Струмок Рибаково, басейн річки Рось, район басейну річки Дніпро до початку здійснення засобами вимірювальної техніки (у тому числі автоматизованими) обліку забору та використання води.
Ухвалою суду від 11.09.2024 відкрито провадження у справі за вказаним позовом.
Розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
24.09.2024 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги заперечує.
Відповідач зазначає, що його діяльність як сільськогосподарського підприємства, яке є бюджетоутворюючим у регіоні та критично важливим для продовольчої безпеки, не може бути припинена через вимоги, що не мають належного правового підґрунтя.
Відповідач наголошує, що підприємство усунуло всі можливі порушення, які могли б стати підставою для адміністративного позову, шляхом придбання та встановленння засобу вимірювальної техніки обліку забору та використання води, лічильник Е-Т 1,6-U, заводський номер 00916707, що відповідає вимогам засобів вимірювальної техніки та ДСТУ та має сертифікат відповідності UA.TR.001 24 40-24.
Відтак, на думку відповідача, адміністративний позов є безпідставним, а запропоновані заходи не враховують принцип пропорційності та легітимну мету державного регулювання.
Позивач відповіді на відзив не подав.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені сторонами доводи, суд встановив, що відповідно до наказу начальника Державної екологічної інспекції від 14.08.2024 № 54-П та направлення на проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 14.08.2024 № 054 головним спеціалістом відділу державного екологічного нагляду (контролю) поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Вінницької області Дідуром С.М. і головним спеціалістом відділу державного екологічного нагляду (контролю) поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Вінницької області Водзінським М.В. 15.08.2024 була проведена позапланова перевірка ППА "Вікторія" на предмет виконання суб`єктом господарювання пунктів 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 припису від 19.12.2023, складеного під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної 19.12.2023 (акт від 19.12.2023 № 007/BH).
Так, попередньою перевіркою було встановлено, що ППА "Вікторія" має дозвіл на спеціальне водокористування № 243/ВН/49д-23 від 17.10.2023, виданий строком дії до 17.10.2026.
В переліку місць водокористування (водозабору) міститься:
- криниця глибиною 30 м, розташована в межах м. Погребище Погребищенської територіальної громади Вінницького району, басейн річки Рось, район басейну річки Дніпро (підземне джерело);
- поверхневий водний об`єкт, а саме ставок площею 3,5292 га, розташований за межами с. Черемошне Погребищенської територіальної громади Вінницького району Вінницької області, на річці Струмок Рибаково, басейн річки Рось, район басейну річки Дніпро (поверхневе джерело).
Дозволом встановлені ліміти забору та використання води:
- з поверхневого джерела 55,7 тис.м3/рік;
- з підземного джерела 0,108 тис.м3/рік.
Під час проведення позапланової перевірки щодо виконання пунктів припису, державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Вінницької області в присутності директора ППА "Вікторія" Пушкара А.О. було складено акт планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів від 15.08.2024 № 047/??.
В описі виявлених порушень вимог законодавства зазначено, що ППА "Вікторія" не виконало такі пункти припису: здійснювати засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання води із криниці глибиною 30 м, дебіт 1 куб.м/год, яка розташована в межах м. Погребище Погребищенської територіальної громади Вінницького району (басейн річки Рось, район басейну річки Дніпро) та здійснювати облік забору та використання води із поверхневого водного об`єкту, ставок площею 3,5292 га, розташованого за межами с. Черемошне Погребищенської територіальної громади Вінницького району Вінницької області, на річці Струмок Рибаково, басейн річки Рось, район басейну річки Дніпро, та дотриматися умов дозволу на спеціальне водокористування № 243/ВН/49д-23 від 17.10.2023.
За наслідками невиконання відповідних пунктів припису від 19.12.2023 головним спеціалістом відділу державного екологічного нагляду (контролю) поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами Водзінським М.В. відносно директора ППА "Вікторія" ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення № 015316 від 15.08.2024.
За результатами розгляду адміністративного матеріалу, головним спеціалістом відділу державного екологічного нагляду (контролю) поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами Водзінським М.В. винесено постанову про накладення адміністративного стягнення № 03/172 від 19.08.2024, згідно з якою ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 188-5 КУпАП, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 510 грн. Штраф сплачено в повному обсязі.
Водночас на підставі Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275, інспекція звертається до суду з позовом щодо застосування до ППА "Вікторія" заходів державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення використання підприємством забору води з криниці, розташованої в межах м. Погребище Погребищенської міської територіальної громади Вінницького району Вінницької області, басейн річки Рось, район басейну річки Дніпро та поверхневого водного об`єкту (ставку) площею 3,5292 га, розташованого за межами села Черемошне цієї ж громади, на річці Струмок Рибаково, басейн річки Рось, район басейну річки Дніпро до початку здійснення засобами вимірювальної техніки (у тому числі автоматизованими) обліку забору та використання води.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується такими мотивами.
Відповідно до ст. 16 Конституції України забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України є обов`язком держави.
Статтею 44 Водного кодексу України передбачено, що водокористувачі зобов`язані:
1) економно використовувати водні ресурси, дбати про їх відтворення і поліпшення якості вод;
2) використовувати воду (водні об`єкти) відповідно до цілей та умов їх надання;
3) дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території;
4) використовувати ефективні сучасні технічні засоби і технології для утримання своєї території в належному стані, а також здійснювати заходи щодо запобігання забрудненню водних об`єктів стічними (дощовими, сніговими) водами, що відводяться з неї;
5) не допускати порушення прав, наданих іншим водокористувачам, а також заподіяння шкоди господарським об`єктам та об`єктам навколишнього природного середовища;
6) утримувати в належному стані зони санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, прибережні захисні смуги, смуги відведення, берегові смуги водних шляхів, очисні та інші водогосподарські споруди та технічні пристрої;
7) здійснювати засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання вод, контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об`єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об`єктів у контрольних створах, а також подавати відповідним органам звіти в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законодавчими актами;
8) здійснювати погоджені у встановленому порядку технологічні, лісомеліоративні, агротехнічні, гідротехнічні, санітарні та інші заходи щодо охорони вод від вичерпання, поліпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених стічних вод;
9) здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу;
10) безперешкодно допускати на свої об`єкти державних інспекторів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, а також громадських інспекторів з охорони довкілля, які здійснюють перевірку додержання вимог водного законодавства, і надавати їм безоплатно необхідну інформацію;
11) своєчасно сплачувати збори за спеціальне водокористування та інші збори відповідно до законодавства;
12) своєчасно інформувати центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування про виникнення аварійних забруднень;
13) здійснювати невідкладні роботи, пов`язані з ліквідацією наслідків аварій, які можуть спричинити погіршення якості води, та надавати необхідні технічні засоби для ліквідації аварій на об`єктах інших водокористувачів у порядку, встановленому законодавством;
14) виконувати інші обов`язки щодо використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів згідно з законодавством.
За змістом положень ст. 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.
Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.
Не належать до спеціального водокористування:
- пропуск води через гідровузли (крім гідроенергетичних);
- скид води з водних об`єктів відповідно до встановлених для них режимів роботи для підтримання екологічних витрат у річці та з метою запобігання виникненню гідродинамічних аварій; подача (перекачування) води водокористувачам у маловодні регіони;
- усунення шкідливої дії вод (підтоплення, засолення, заболочення); використання підземних вод для вилучення корисних компонентів;
- вилучення води з надр разом з видобуванням корисних копалин; виконання розчистки русел річок, каналів і дна водойм, будівельних, днопоглиблювальних і вибухових робіт;
- видобування корисних копалин (крім підземних вод) і водних рослин;
- прокладання трубопроводів і кабелів; проведення бурових, геологорозвідувальних робіт; використання поверхневих вод для судноплавства;
- проведення робіт з експлуатаційного днопоглиблення; забір та/або використання води в об`ємі до 5 кубічних метрів на добу, крім тієї, що використовується для виробництва (входить до складу) напоїв та фасованої питної води;
- інші роботи, які виконуються без забору води та скидання зворотних вод.
Отже, водокористувачі зобов`язані здійснювати облік забору та використання води за допомогою засобів вимірювальної техніки, включаючи автоматизовані системи. Цей облік є обов`язковим для всіх підприємств незалежно від форми власності та підпорядкування.
Засоби обліку води повинні відповідати вимогам Технічного регламенту засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 163 від 24 лютого 2016 року. Регламент визначає технічні вимоги до засобів вимірювальної техніки та процедури їх відповідності. Окрім цього, прилади повинні проходити періодичну повірку в уповноважених лабораторіях для підтвердження точності та придатності до експлуатації. Термін експлуатації таких приладів має становити не менше 12 років.
Первинний облік водокористування передбачає фіксацію даних про забір та використання води, а також скидання зворотних вод і забруднюючих речовин. Ці дані стають основою для складання звітності за формою № 2ТП-водгосп (річна), яка подається щорічно через Портал електронних послуг Державного агентства водних ресурсів України. Термін подання звітів з 1 січня по 1 лютого наступного за звітним року.
Недотримання вимог обліку водокористування може призвести до застосування санкцій, включаючи обмеження чи зупинення діяльності підприємства до усунення порушень. Це передбачено Положенням про Державну екологічну інспекцію України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року № 275.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (далі ? Закон № 877).
Згідно зі ст. 1 Закону № 877 державний нагляд (контроль) діяльність уповноважених і законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних контрольних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі органи державного нагляду (контролю)) в межах їх повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушення вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до положень ч.ч. 7, 8 ст. 7 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Припис обов`язковий для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
При цьому частиною першою статті 12 Закону № 877 передбачено, що невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб`єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.
Згідно з ч. 5 ст. 4 Закону № 877 виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Позивач просить застосувати до ПАА "Вікторія" заходи державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення використання відповідачем забору води з криниці та ставка до початку здійснення обліку забору та використання води засобами вимірювальної техніки, посилаючись на порушення відповідачем норм чинного законодавства та невиконання вимог припису щодо обліку води.
Разом з тим судом встановлено, що під час розгляду справи відповідач усунув те порушення, що стало підставою для пред`явлення адміністративного позову, зокрема, підприємство придбало та установило засіб вимірювальної техніки для обліку води ? лічильник Е-Т 1,6-U (заводський номер 00916707), який відповідає вимогам ДСТУ та має сертифікат відповідності UA.TR.001 24 40-24.
Своєю черго, позивач як суб`єкт владних повноважень вказаного не заперечив та не надав суду належних й допустимих доказів, які б спростовували твердження відповідача про усунення відповідного порушення, а також, що встановлення відповідного обладнання не свідчить про виконання обов`язку, визначеного пунктом 7 статті 44 Водного кодексу України, щодо обліку забору та використання води.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" заходи впливу у вигляді зупинення діяльності підприємства можуть бути застосовані лише за рішенням суду, однак за наявності порушень, які продовжують існувати на момент розгляду справи.
У цьому випадку відповідач довів, що порушення, які стали підставою для звернення позивача до суду, були усунуті, а діяльність підприємства приведена у відповідність до вимог чинного законодавства.
Суд враховує, що Водний кодекс та Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" спрямован іна забезпечення балансу між контролем за дотриманням екологічних норм та стимулюванням виправлення порушень суб`єктами господарювання. Основною метою заходів державного нагляду є не покарання, а забезпечення правомірної діяльності суб`єктів господарювання.
Відтак, оскільки у суду немає підстав вважати, що відповідач не виконав необхідні заходи для усунення раніше виявлених порушень, задоволення позовних вимог, спрямованих на зупинення діяльності підприємства, було б надмірним та необґрунтованим.
Крім того, з урахуванням принципу пропорційності застосування таких обмежувальних заходів як зупинення діяльності підприємства є виправданим лише за умови наявності реальних і незаперечних порушень, які загрожують екологічній безпеці чи призводять до значної шкоди довкіллю. Втім, беручи до уваги вжиті відповідачем заходи та усунення вказаних у позові порушень, суд виходить з того, що підстави для застосування заходів ввпливу натепер відпали.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Статтею 242 КАС України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Перевіривши доводи сторін та оцінивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд приходить до переконання, що у задоволенні адміністративного позову належить відмовити.
Враховуючи положення статті 139 КАС України, позивач немає права на відшкодування будь-яких понесених у цій справі судових витрат.
Керуючись ст.ст. 72, 77, 90, 139, 242, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Інформація про учасників справи:
1) позивач: Державна екологічна інспекція у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 37979894, вул. 600-річчя, 19, м. Вінниця, 21100);
2) відповідач: приватне підприємство агрофірма "Вікторія"( код ЄДРПОУ 30088241, вул. Вінницька, буд. 34, м. Погребище, Вінницький район, Вінницька область, 22200).
Повне судове рішення складено 20.01.2025.
Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 23.01.2025 |
Номер документу | 124568517 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сало Павло Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні