ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
21 січня 2025 року м. Дніпросправа № 160/19667/22
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Головко О.В. (доповідач),
суддів: Суховарова А.В., Ясенової Т.І.,
за участю секретаря судового засідання Личкатої Н.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційні скарги Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2023 року (суддя Сидоренко Д.В.) в адміністративній справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КСГ «Дніпро»
до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «КАТАРІНІ ГРУП»
про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «КСГ «Дніпро» звернулося до суду з позовом, в якому просить: визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо вжиття заходів, передбачених п. 201.10 ст. 201, пп. 78.1.9 п. 78.1. ст. 78 ПК України, по заяві/скарзі ТОВ «КСГ «Дніпро» на контрагентів (додаток № 7 (№ 9162575871 від19.08.2022) до нової звітної Декларації з ПДВ № 9162575964 від 19.08.2022); скасувати реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених ТОВ «КСГ «Дніпро», а саме: № 52 від 19.06.2018 (сума ПДВ - 32 558,33 грн); № 55 від 19.06.2018 (сума ПДВ - 68 042,00 грн); № 112 від 27.06.2018 (сума ПДВ - 91 500,00 грн); № 8 від 03.07.2018 (сума ПДВ - 65 000,00 грн); № 14 від 09.07.2018 (сума ПДВ - 30 000,00 грн); № 90 від 30.07.2018 (сума ПДВ - 107 500,00 грн); № 101 від 31.07.2018 (сума ПДВ-2 280,00 грн); № 54 від 15.08.2018 (сума ПДВ - 67 500,00 грн); № 99 від 17.08.2018 (сума ПДВ - 33 178,03 грн); № 229 від 18.08.2018 (сума ПДВ - 22 000,00 грн); № 99 від 20.08.2018 (сума ПДВ - 155 000,00 грн); № 230 від 31.08.2018 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 59 від 03.09.2018 (сума ПДВ - 21 100,00 грн); № 60 від 03.09.2018 (сума ПДВ - 44 800,00 грн); № 61 від 04.09.2018 (сума ПДВ - 62 500,00 грн); № 106 від 05.09.2018 (сума ПДВ - 83 833,33 грн); № 115 від 17.09.2018 (сума ПДВ - 31 500,00 грн); № 155 від 20.09.2018 (сума ПДВ - 51 500,00 грн); № 162 від 25.09.2018 (сума ПДВ - 31 500,00 грн); № 166 від 26.09.2018 (сума ПДВ - 22 390,67 грн); № 206 від 30.09.2018 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 7 від 01.10.2018 (сума ПДВ - 108 500,00 грн); № 15 від 12.10.2018 (сума ПДВ - 40 000,00 грн); № 18 від 15.10.2018 (сума ПДВ - 84 583,14 грн); № 54 від 16.10.2018 (сума ПДВ - 72 916,68 грн); № 56 від 16.10.2018 (сума ПДВ - 61 249,86 грн); № 61 від 16.10.2018 (сума ПДВ - 35 000,00 грн); № 73 від 24.10.2018 (сума ПДВ - 72 916,67 грн); № 80 від 24.10.2018 (сума ПДВ - 32 083,33 грн); № 91 від 31.10.2018 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 1 від 01.11.2018 (сума ПДВ -39 666,62 грн); № 2 від 01.11.2018 (сума ПДВ - 44 307,61 грн); № 18 від 01.11.2018 (сума ПДВ - 37 500,00 грн); № 25 від 01.11.2018 (сума ПДВ - 67 384,80 грн); № 26 від 13.11.2018 (сума ПДВ - 67 083,34 грн); № 30 від 16.11.2018 (сума ПДВ - 87 500,01 грн); № 107 від 21.11.2018 (сума ПДВ - 30 000,00 грн); № 102 від 30.11.2018 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 19 від 01.01.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 19 від 15.01.2019 (сума ПДВ - 98 583,34 грн); № 33 від 21.01.2019 (сума ПДВ - 50 000,00 грн); № 13 від 31.01.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 19 від 31.01.2019 (сума ПДВ -2 280,00 грн); № 27 від 11.02.2019 (сума ПДВ - 133 333,33 грн); № 29 від 12.02.2019 (сума ПДВ - 66 666,67 грн); № 37 від 14.02.2019 (сума ПДВ - 63 333,34 грн); № 30 від 18.02.2019 (сума ПДВ - 79 166,70 грн); № 39 від 18.02.2019 (сума ПДВ - 100 000,00 грн); № 31 від 19.02.2019 (сума ПДВ - 95 000,04 грн); № 52 від 28.02.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 5 від 11.03.2019 (сума ПДВ - 49 583,33 грн); № 10 від 11.03.2019 (сума ПДВ - 52 500,00 грн); № 20 від 11.03.2019 (сума ПДВ - 46 666,67 грн); № 29 від 12.03.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 12 від 14.03.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 44 від 16.03.2019 (сума ПДВ - 70 000,00 грн); № 47 від 16.03.2019 (сума ПДВ - 97 416,67 грн); № 45 від 16.03.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 35 від 18.03.2019 (сума ПДВ - 75 000,00 грн); № 43 від 18.03.2019 (сума ПДВ - 19 166,67 грн); № 48 від 20.03.2019 (сума ПДВ - 61 250,00 грн); № 53 від 26.03.2019 (сума ПДВ - 52 991,67 грн); № 54 від 26.03.2019 (сума ПДВ - 26 350,00 грн); № 57 від 26.03.2019 (сума ПДВ - 37 776,67 грн); № 71 від 31.03.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 57 від 03.04.2019 (сума ПДВ - 91 666,67 грн); № 64 від 03.04.2019 (сума ПДВ - 64 166,67 грн); № 11 від 05.04.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 56 від 05.04.2019 (сума ПДВ - 10 974,17 грн); № 68 від 13.04.2019 (сума ПДВ - 78 400,00 грн); № 69 від 15.04.2019 (сума ПДВ - 78 400,00 грн); № 13 від 16.04.2019 (сума ПДВ - 96 250,00 грн); № 74 від 16.04.2019 (сума ПДВ - 75 000,00 грн); № 12 від 30.04.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 42 від 03.05.2019 (сума ПДВ - 110 000,00 грн); № 51 від 03.05.2019 (сума ПДВ - 55 000,00 грн); № 5 від 22.05.2019 (сума ПДВ - 105 000,00 грн); № 7 від 22.05.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 6 від 27.05.2019 (сума ПДВ - 81 666,67 грн); № 8 від 27.05.2019 (сума ПДВ - 89 833,33 грн); № 10 від 31.05.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 14 від 03.06.2019 (сума ПДВ - 145 833,33 грн); № 41 від 16.06.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 44 від 18.06.2019 (сума ПДВ - 62 500,00 грн); № 42 від 19.06.2019 (сума ПДВ - 29 166,67 грн); № 47 від 30.06.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 64 від 02.07.2019 (сума ПДВ - 33 333,33 грн); № 74 від 02.07.2019 (сума ПДВ - 66 666,67 грн); № 89 від 10.07.2019 (сума ПДВ - 135 000,00 грн); № 16 від 17.07.2019 (сума ПДВ - 110 000,00 грн); № 15 від 18.07.2019 (сума ПДВ - 80 949,87 грн); № 26 від 19.07.2019 (сума ПДВ - 29 133,33 грн); № 20 від 31.07.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 51 від 06.08.2019 (сума ПДВ - 53 666,67 грн); № 5 від 16.08.2019 (сума ПДВ - 163 333,33 грн); № 6 від 16.08.2019 (сума ПДВ - 46 666,67 грн); № 1 від 19.08.2019 (сума ПДВ - 20 000,00 грн); № 2 від 19.08.2019 (сума ПДВ - 60 000,00 грн); № 14 від 21.08.2019 (сума ПДВ - 133 333,33 грн); № 15 від 21.08.2019 (сума ПДВ - 33 333,33 грн); № 20 від 31.08.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 38 від 02.09.2019 (сума ПДВ - 133 333,33 грн); № 134 від 16.10.2019 (сума ПДВ - 75 000,00 грн); № 155 від 16.10.2019 (сума ПДВ - 75 000,00 грн); № 161 від 16.10.2019 (сума ПДВ - 50 000,00 грн); № 53 від 31.10.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 113 від 01.11.2019 (сума ПДВ - 62 500,00 грн); № 117 від 01.11.2019 (сума ПДВ - 66 000,00 грн); № 155 від 01.11.2019 (сума ПДВ - 75 000,00 грн); № 124 від 16.11.2019 (сума ПДВ - 105 933,33 грн); № 137 від 19.11.2019 (сума ПДВ - 52 500,00 грн); № 136 від 20.11.2019 (сума ПДВ - 53 333,33 грн); № 40 від 22.11.2019 (сума ПДВ - 8 500,00 грн); № 60 від 01.12.2019 (сума ПДВ - 60 000,00 грн); № 65 від 01.12.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 27 від 16.12.2019 (сума ПДВ - 25 000,00 грн); № 72 від 16.12.2019 (сума ПДВ - 100 000,00 грн); № 92 від 16.12.2019 (сума ПДВ - 54 166,67 грн); № 98 від 16.12.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 11 від 31.12.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 32 від 02.01.2020 (сума ПДВ - 80 000,00 грн); № 7 від 16.01.2020 (сума ПДВ - 20 000,00 грн); № 8 від 16.01.2020 (сума ПДВ - 60 000,00 грн); № 9 від 16.01.2020 (сума ПДВ - 113 333,33 грн); № 10 від 16.01.2020 (сума ПДВ - 20 000,00 грн); № 21 від 31.01.2020 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 31 від 01.02.2020 (сума ПДВ - 90 000,00 грн); № 38 від 03.02.2020 (сума ПДВ - 150 000,00 грн); № 41 від 04.02.2020 (сума ПДВ - 76 000,00 грн); № 1 від 17.02.2020 (сума ПДВ - 40 000,00 грн); № 4 від 17.02.2020 (сума ПДВ - 68 000,00 грн); № 5 від 18.02.2020 (сума ПДВ - 60 666,67 грн); № 14 від 29.02.2020 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 24 від 02.03.2020 (сума ПДВ - 87 500,00 грн); № 25 від 02.03.2020 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 28 від 03.03.2020 (сума ПДВ - 66 666,67 грн); № 38 від 03.03.2020 (сума ПДВ - 200 000,00 грн); № 4 від 16.03.2020 (сума ПДВ - 150 000,00 грн); № 5 від 16.03.2020 (сума ПДВ - 26 666,67 грн); № 19 від 31.03.2020 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); зобов`язати ДПС України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості про скасування реєстрації вищенаведених податкових накладних, складені ТОВ «КСГ «Дніпро»; визнати право ТОВ «КСГ «Дніпро» на зменшення суми податкових зобов`язань (на податковий кредит) з податку на додану вартість в загальній сумі 8 135 799,55 грн, за період червень 2018 року - квітень 2020 року, саме: червень 2018 року - 192 100,33 грн; липень 2018 року - 204 780,00 грн; серпень 2018 року - 279 958,03 грн; вересень 2018 року - 351 404,00 грн; жовтень 2018 року - 509 529,70 грн; листопад 2018 року - 375 722,39 грн; січень 2019 року - 155 423,34 грн; лютий 2019 року - 539 780,08 грн; березень 2019 року - 765 981,67 грн; квітень 2019 року - 555 470,83 грн; травень 2019 року - 502 113,33 грн; червень 2019 року - 298 113,33 грн; липень 2019 року - 457 363,20 грн; серпень 2019 року - 512 613,33 грн; вересень 2019 року - 133 333,33 грн; жовтень 2019 року - 202 280,00 грн; листопад 2019 року - 423 766,00 грн; грудень 2019 року - 302 060,00 грн; січень 2020 року - 295 613,33 грн; лютий 2020 року - 486 946,67 грн; березень 2020 року - 591 446,66 грн; зобов`язати ДПС України відновити/збільшити в системі електронного адміністрування ПДВ показника на суму, яку ТОВ «КСГ «Дніпро» має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН (реєстраційний ліміт) у розмірі 8 135 799,55 грн та відобразити відповідне відновлення/ збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (СЕА ПДВ).
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2023 року позов задоволено повністю.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачі подали апеляційні скарги, в яких просять його скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити. Апеляційні скарги ґрунтуються на тому, що судом першої інстанції не надано належної оцінки обставинам справи та нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення. Також наполягають на пропуску строку звернення до суду з даним позовом, що залишилось без належної оцінки суду першої інстанції.
У відзиві на апеляційні скарги позивач просить відмовити в їх задоволенні, рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів дійшла таких висновків.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що в період з червня 2018 року по квітень 2020 року посадовою особою Товариства з обмеженою відповідальністю «КСГ «Дніпро» складено та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні по взаємовідносинам з контрагентом ТОВ «КАТАРІНІ ГРУП», а саме: № 52 від 19.06.2018 (сума ПДВ - 32 558,33 грн); № 55 від 19.06.2018 (сума ПДВ - 68 042,00 грн); № 112 від 27.06.2018 (сума ПДВ - 91 500,00 грн); № 8 від 03.07.2018 (сума ПДВ - 65 000,00 грн); № 14 від 09.07.2018 (сума ПДВ - 30 000,00 грн); № 90 від 30.07.2018 (сума ПДВ - 107 500,00 грн); № 101 від 31.07.2018 (сума ПДВ-2 280,00 грн); № 54 від 15.08.2018 (сума ПДВ - 67 500,00 грн); № 99 від 17.08.2018 (сума ПДВ - 33 178,03 грн); № 229 від 18.08.2018 (сума ПДВ - 22 000,00 грн); № 99 від 20.08.2018 (сума ПДВ - 155 000,00 грн); № 230 від 31.08.2018 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 59 від 03.09.2018 (сума ПДВ - 21 100,00 грн); № 60 від 03.09.2018 (сума ПДВ - 44 800,00 грн); № 61 від 04.09.2018 (сума ПДВ - 62 500,00 грн); № 106 від 05.09.2018 (сума ПДВ - 83 833,33 грн); № 115 від 17.09.2018 (сума ПДВ - 31 500,00 грн); № 155 від 20.09.2018 (сума ПДВ - 51 500,00 грн); № 162 від 25.09.2018 (сума ПДВ - 31 500,00 грн); № 166 від 26.09.2018 (сума ПДВ - 22 390,67 грн); № 206 від 30.09.2018 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 7 від 01.10.2018 (сума ПДВ - 108 500,00 грн); № 15 від 12.10.2018 (сума ПДВ - 40 000,00 грн); № 18 від 15.10.2018 (сума ПДВ - 84 583,14 грн); № 54 від 16.10.2018 (сума ПДВ - 72 916,68 грн); № 56 від 16.10.2018 (сума ПДВ - 61 249,86 грн); № 61 від 16.10.2018 (сума ПДВ - 35 000,00 грн); № 73 від 24.10.2018 (сума ПДВ - 72 916,67 грн); № 80 від 24.10.2018 (сума ПДВ - 32 083,33 грн); № 91 від 31.10.2018 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 1 від 01.11.2018 (сума ПДВ -39 666,62 грн); № 2 від 01.11.2018 (сума ПДВ - 44 307,61 грн); № 18 від 01.11.2018 (сума ПДВ - 37 500,00 грн); № 25 від 01.11.2018 (сума ПДВ - 67 384,80 грн); № 26 від 13.11.2018 (сума ПДВ - 67 083,34 грн); № 30 від 16.11.2018 (сума ПДВ - 87 500,01 грн); № 107 від 21.11.2018 (сума ПДВ - 30 000,00 грн); № 102 від 30.11.2018 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 19 від 01.01.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 19 від 15.01.2019 (сума ПДВ - 98 583,34 грн); № 33 від 21.01.2019 (сума ПДВ - 50 000,00 грн); № 13 від 31.01.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 19 від 31.01.2019 (сума ПДВ -2 280,00 грн); № 27 від 11.02.2019 (сума ПДВ - 133 333,33 грн); № 29 від 12.02.2019 (сума ПДВ - 66 666,67 грн); № 37 від 14.02.2019 (сума ПДВ - 63 333,34 грн); № 30 від 18.02.2019 (сума ПДВ - 79 166,70 грн); № 39 від 18.02.2019 (сума ПДВ - 100 000,00 грн); № 31 від 19.02.2019 (сума ПДВ - 95 000,04 грн); № 52 від 28.02.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 5 від 11.03.2019 (сума ПДВ - 49 583,33 грн); № 10 від 11.03.2019 (сума ПДВ - 52 500,00 грн); № 20 від 11.03.2019 (сума ПДВ - 46 666,67 грн); № 29 від 12.03.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 12 від 14.03.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 44 від 16.03.2019 (сума ПДВ - 70 000,00 грн); № 47 від 16.03.2019 (сума ПДВ - 97 416,67 грн); № 45 від 16.03.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 35 від 18.03.2019 (сума ПДВ - 75 000,00 грн); № 43 від 18.03.2019 (сума ПДВ - 19 166,67 грн); № 48 від 20.03.2019 (сума ПДВ - 61 250,00 грн); № 53 від 26.03.2019 (сума ПДВ - 52 991,67 грн); № 54 від 26.03.2019 (сума ПДВ - 26 350,00 грн); № 57 від 26.03.2019 (сума ПДВ - 37 776,67 грн); № 71 від 31.03.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 57 від 03.04.2019 (сума ПДВ - 91 666,67 грн); № 64 від 03.04.2019 (сума ПДВ - 64 166,67 грн); № 11 від 05.04.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 56 від 05.04.2019 (сума ПДВ - 10 974,17 грн); № 68 від 13.04.2019 (сума ПДВ - 78 400,00 грн); № 69 від 15.04.2019 (сума ПДВ - 78 400,00 грн); № 13 від 16.04.2019 (сума ПДВ - 96 250,00 грн); № 74 від 16.04.2019 (сума ПДВ - 75 000,00 грн); № 12 від 30.04.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 42 від 03.05.2019 (сума ПДВ - 110 000,00 грн); № 51 від 03.05.2019 (сума ПДВ - 55 000,00 грн); № 5 від 22.05.2019 (сума ПДВ - 105 000,00 грн); № 7 від 22.05.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 6 від 27.05.2019 (сума ПДВ - 81 666,67 грн); № 8 від 27.05.2019 (сума ПДВ - 89 833,33 грн); № 10 від 31.05.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 14 від 03.06.2019 (сума ПДВ - 145 833,33 грн); № 41 від 16.06.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 44 від 18.06.2019 (сума ПДВ - 62 500,00 грн); № 42 від 19.06.2019 (сума ПДВ - 29 166,67 грн); № 47 від 30.06.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 64 від 02.07.2019 (сума ПДВ - 33 333,33 грн); № 74 від 02.07.2019 (сума ПДВ - 66 666,67 грн); № 89 від 10.07.2019 (сума ПДВ - 135 000,00 грн); № 16 від 17.07.2019 (сума ПДВ - 110 000,00 грн); № 15 від 18.07.2019 (сума ПДВ - 80 949,87 грн); № 26 від 19.07.2019 (сума ПДВ - 29 133,33 грн); № 20 від 31.07.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 51 від 06.08.2019 (сума ПДВ - 53 666,67 грн); № 5 від 16.08.2019 (сума ПДВ - 163 333,33 грн); № 6 від 16.08.2019 (сума ПДВ - 46 666,67 грн); № 1 від 19.08.2019 (сума ПДВ - 20 000,00 грн); № 2 від 19.08.2019 (сума ПДВ - 60 000,00 грн); № 14 від 21.08.2019 (сума ПДВ - 133 333,33 грн); № 15 від 21.08.2019 (сума ПДВ - 33 333,33 грн); № 20 від 31.08.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 38 від 02.09.2019 (сума ПДВ - 133 333,33 грн); № 134 від 16.10.2019 (сума ПДВ - 75 000,00 грн); № 155 від 16.10.2019 (сума ПДВ - 75 000,00 грн); № 161 від 16.10.2019 (сума ПДВ - 50 000,00 грн); № 53 від 31.10.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 113 від 01.11.2019 (сума ПДВ - 62 500,00 грн); № 117 від 01.11.2019 (сума ПДВ - 66 000,00 грн); № 155 від 01.11.2019 (сума ПДВ - 75 000,00 грн); № 124 від 16.11.2019 (сума ПДВ - 105 933,33 грн); № 137 від 19.11.2019 (сума ПДВ - 52 500,00 грн); № 136 від 20.11.2019 (сума ПДВ - 53 333,33 грн); № 40 від 22.11.2019 (сума ПДВ - 8 500,00 грн); № 60 від 01.12.2019 (сума ПДВ - 60 000,00 грн); № 65 від 01.12.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 27 від 16.12.2019 (сума ПДВ - 25 000,00 грн); № 72 від 16.12.2019 (сума ПДВ - 100 000,00 грн); № 92 від 16.12.2019 (сума ПДВ - 54 166,67 грн); № 98 від 16.12.2019 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 11 від 31.12.2019 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 32 від 02.01.2020 (сума ПДВ - 80 000,00 грн); № 7 від 16.01.2020 (сума ПДВ - 20 000,00 грн); № 8 від 16.01.2020 (сума ПДВ - 60 000,00 грн); № 9 від 16.01.2020 (сума ПДВ - 113 333,33 грн); № 10 від 16.01.2020 (сума ПДВ - 20 000,00 грн); № 21 від 31.01.2020 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 31 від 01.02.2020 (сума ПДВ - 90 000,00 грн); № 38 від 03.02.2020 (сума ПДВ - 150 000,00 грн); № 41 від 04.02.2020 (сума ПДВ - 76 000,00 грн); № 1 від 17.02.2020 (сума ПДВ - 40 000,00 грн); № 4 від 17.02.2020 (сума ПДВ - 68 000,00 грн); № 5 від 18.02.2020 (сума ПДВ - 60 666,67 грн); № 14 від 29.02.2020 (сума ПДВ - 2 280,00 грн); № 24 від 02.03.2020 (сума ПДВ - 87 500,00 грн); № 25 від 02.03.2020 (сума ПДВ - 58 333,33 грн); № 28 від 03.03.2020 (сума ПДВ - 66 666,67 грн); № 38 від 03.03.2020 (сума ПДВ - 200 000,00 грн); № 4 від 16.03.2020 (сума ПДВ - 150 000,00 грн); № 5 від 16.03.2020 (сума ПДВ - 26 666,67 грн); № 19 від 31.03.2020 (сума ПДВ - 2 280,00 грн).
Товариством з обмеженою відповідальністю «КСГ «Дніпро», відповідно до наказу від 12.05.2020 № 7-ОС/12.05, було призначено службове розслідування та службову перевірку з питань дотримання норм діючого законодавства під час ведення бухгалтерського та податкового обліку ТОВ «КСГ «Дніпро» з боку головного бухгалтера підприємства, повноти відображення операцій та наявності первинних бухгалтерських документів, з інших питань, що віднесені до її компетенції та службових обов`язків.
За результатом службового розслідування встановлено, що головним бухгалтером ТОВ «КСГ «Дніпро», в порушення п. 185.1 ст. 185, ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 192.1 ст. 192, п. 198.1 ст. 198, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, норм Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», в період з 2018 по 2020 роки реєструвались податкові накладні по взаємовідносинах з ТОВ «КАТАРІНІ ГРУП», які фактично не відбулися.
Матеріали службового розслідування направлено до правоохоронних органів.
З метою усунення виявлених порушень, позивачем 02.08.2022 подано до податкового органу: податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2022 року; відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у ПН/РК до податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1); довідку про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2); заяву про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН ПН/РК (Д7).
Також 19.08.2022 ТОВ «КСГ Дніпро» подано: податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2022 року; відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у ПН/РК до податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1); заяву про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН ПН/РК (Д7).
Листом від 15.09.2022 № 47047/6/04-В6-07-04-16, ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомило позивача, що податкові декларації з ПДВ за звітний (податковий) період липень 2022 (№ 9146302943 від 02.08.2022) та додатки до неї, отримали статус недіючих документів. Зазначені документи не є предметом розгляду.
Щодо нової звітної декларації за липень 2022 року, податковий орган повідомив, що в порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України, ТОВ «КСГ Дніпро» до Додатку 7 податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період липень 2022 року, не надано копії первинних документів, що підтверджують здійснене контрагентом порушення.
Позивач 21.09.2022 направив до податкового органу пояснення, в яких зазначив про відсутність будь-яких взаємовідносин з контрагентом ТОВ «ДАВІС ГРУП» (нова назва ТОВ «КАТАРІНІ ГРУП»), та просив здійснити заходи по поданій заяві, передбачені пунктом 201.10 статті 201 ПК України.
Листом від 14.10.2022 № 54995/6/04-36-04-03-10, ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомило платника податків, що подання заяви до декларацій з ПДВ не є підставою для зменшення суми податкових зобов`язань продавцем товарів/послуг. Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до ПН відповідно до пп. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192 ПК України. Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПКУ, останнім звітнім (податковим) періодом, за який ТОВ «КСГ Дніпро» мав право подати заяву зі скаргою на продавця/покупця до податкової декларації з ПДВ, є 21.06.2021 за травень 2021 року протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано ПН або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів ПН та/або порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН. Тобто, подання заяви (додатка 7) за реєстраційним № 9162575871 від 19.08.2022 до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період липень 2022 року (№ 9162575964 від 19.08.2022) із декларуванням незареєстрованих в ЄРПН розрахунків коригування з датою виписки 31.05.2020, є неправомірним та не відповідає вимогам п. 201.10 ст. 201 ПКУ.
Позивач вбачає в таких діях податкового органу протиправну бездіяльність, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом до суду.
В процесі розгляду справи, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було заявлено клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, в обґрунтування якої відповідач зазначив, що предметом позовних вимог у справі № 160/19667/22 є скасування податкових накладних, зареєстрованих з червня 2018 року з похідною вимогою щодо відновлення реєстраційного ліміту в СЕА ПДВ. В той же час, з подібними позовними вимогами ТОВ «КСГ Дніпро» звернувся до суду в червні 2020 року (справа № 160/6673/20), при цьому позивачем не наведено поважних причин, які об`єктивно не залежали від останнього та позбавляли його права на звернення за захистом до суду з вимогами, заявленими в даній справі.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2023 року, в задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про залишення позову без розгляду, відмовлено.
Суд першої інстанції дійшов висновку, що позивач 02.08.2022 подав податкову декларацію з ПДВ за липень 2022 року разом з Додатком № 7 (заява про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН ПН/РК), проте відповідачем не проведено дій, які передбачені законодавством після отримання заяви/скарги. Незгода з бездіяльністю відповідача щодо вжиття відповідних заходів по заяві/скарзі позивача, стали підставою для звернення до суду з даним позовом.
Щодо позовної вимоги про скасування реєстрації податкових накладних згідно з переліком (за 2018-2020 рік), суд вказав, що вона фактично є похідною від вимоги про визнання протиправною бездіяльності Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, отже, позивачем строк звернення до суду не пропущено.
З огляду на те, що апеляційна скарга містить заперечення на висновки суду першої інстанції в частині строку звернення до суду з позовом, відповідне питання підлягає першочерговій перевірці.
Суд апеляційної інстанції вважає помилковим висновок суду першої інстанції, що предметом спору в даній справі є бездіяльність податкового органу щодо розгляду заяви ТОВ «КСГ «Дніпро» про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН ПН/РК, поданої разом з податковою декларацією з ПДВ за липень 2022 року разом з Додатком № 7.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відтак, предметом позову вважається вимога позивача до суду про захист його прав або законних інтересів шляхом задоволення матеріально-правових інтересів.
Пунктом 23 частини 1 статті 4 КАС України визначено, що похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).
Визначаючи предмет позову, суд має виокремити головне від похідного, дійсну мету звернення до суду.
Спір в даній справі пов`язаний із встановленням права позивача на коригування показників ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ та скасування раніше зареєстрованих податкових накладних, а не з формальною бездіяльністю податкового органу щодо розгляду поданої платником податків заяви.
Відтак, тільки після встановлення відповідного права платника податків можна вести мову про протиправну бездіяльність відповідача в задоволенні поданої заяви, а тому саме така позовна вимога за своєю правовою природою є похідною.
Відповідно до приписів статті 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Отже, для правильного вирішення питання щодо початку перебігу строку звернення до суду з даним позовом, суд має встановити коли ТОВ «КСГ «Дніпро» дізнався про своє порушене право.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що обставини, з якими позивач пов`язує порушення його прав та інтересів, виникли внаслідок проведення службового розслідування та встановлення факту необґрунтованої реєстрації податкових накладних за відповідним переліком. Цей факт став відомий позивачеві в травні 2020 року, що не заперечується останнім.
Відтак, саме з травня 2020 року позивач мав вчинити активні дії, направлені на відновлення порушеного права, тоді як подання до податкового органу відповідної заяви, що передувало зверненню до суду з цим позовом, було здійснено лише в серпні 2022 року.
При цьому позивач ані до суду першої інстанції, ані до суду апеляційної інстанції не надав обґрунтованих пояснень, які підтверджуються належними доказами, про наявність непереборних обставин, які стали перешкодою для звернення до податкового органу або до суду протягом 6 місяців після встановлення таких обставин, як безпідставна реєстрація податкових накладних.
Суд апеляційної інстанції доходить висновку, що отримання відповідей від податкового органу щодо результату розгляду податних позивачем заяв, не змінює момент, з якого ТОВ «КСГ «Дніпро» дізналося про порушення своїх прав, а свідчить лише про час, коли позивач почав вчиняти активні дії щодо реалізації свого права, направленого на відновлення порушених прав та інтересів.
Також, суд апеляційної інстанції враховує висновки Верховного Суду, викладені в постанові від 13 березня 2024 року в справі № 160/22582/21, яка є подібною до справи № 160/19667/22.
Верховний Суд зауважив, що при визначенні початку перебігу строку звернення до суду, суд з`ясовує момент, коли особа фактично дізналася або мала реальну можливість дізнатися про наявність відповідного порушення (рішення, дії, бездіяльності), а не коли вона з`ясувала для себе, що певні рішення, дії чи бездіяльність стосовно неї є порушенням. Незнання про порушення через байдужість до своїх прав або небажання дізнатися про дійсний стан свого права (інтересу) не є поважною причиною пропуску строку звернення до суду.
Колегія суддів зауважує, що встановлення процесуальних строків законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними. Після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.
Суд апеляційної інстанції ще раз наголошує, що поважними причинами визнаються ті обставини, існування яких є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами та труднощами для своєчасного звернення до суду з даним позовом.
Як було зазначено вище, позивач такі обставини ані в позовній заяві, ані в апеляційній скарзі не наводить.
Таким чином, суд першої інстанції необґрунтовано відкрив провадження в справі, прийняв позовну заяву ТОВ «КСГ «Дніпро» до розгляду та вирішив спір по суті, не взявши до уваги приписи процесуального закону.
Частиною 3 статті 123 КАС України встановлено, якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Враховуючи викладене, колегія суддів доходить висновку, що рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з залишенням позовної заяви без розгляду.
Керуючись ст.ст. 243, 319, 322 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
п о с т а н о в и в :
Апеляційні скарги Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області задовольнити частково.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2023 року в адміністративній справі № 160/19667/22 скасувати.
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «КСГ «Дніпро» залишити без розгляду.
Постанова суду набирає законної сили з 21 січня 2025 року та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повної постанови.
Повна постанова складена 21 січня 2025 року.
Головуючий - суддяО.В. Головко
суддяА.В. Суховаров
суддяТ.І. Ясенова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2025 |
Оприлюднено | 23.01.2025 |
Номер документу | 124573777 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Головко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні