Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 січня 2025 року Справа№200/8030/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 )
до 1) ІНФОРМАЦІЯ_1 (адреса: АДРЕСА_2 ЄДРПОУ НОМЕР_2 ),
2) ІНФОРМАЦІЯ_2 (адреса: АДРЕСА_3 ЄДРПОУ НОМЕР_3 ),
3) Військової частини НОМЕР_4 (адреса: АДРЕСА_4 ЄДРПОУ НОМЕР_5 )
про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення коштів на відшкодування шкоди, заподіяної прийнятими протиправними рішеннями і бездіяльністю,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , Військової частини НОМЕР_4 , в якому просить:
-визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_3 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) в частині забезпечення організації проведення перевірок стану бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації;
-визнати протиправним і скасувати наказ ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) від 09.08.2024, в частині призову на військову службу під час мобілізації громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_1 ;
-визнати протиправним і скасувати наказ командира військової частини НОМЕР_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) (по стройовій частині) №237 від 10.08.2024, про зарахування громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_1 , до списків особового складу військової частини НОМЕР_4 на відповідну посаду;
-зобов`язати військову частину НОМЕР_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) виключити солдата ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_1 , зі списків особового складу військової частини НОМЕР_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 );
-стягнути на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_3 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) солідарно 450000 (чотириста п`ятдесят тисяч) гривен на відшкодування (моральної та матеріальної) шкоди, заподіяної прийнятими протиправними рішеннями і бездіяльністю.
Ухвалою від 21 листопада 2024 року суд прийняв до розгляду позовну заяву ОСОБА_1 та відкрив провадження в адміністративній справі № 200/8030/24. Розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні). Вказаною ухвалою відмовлено позивачу у задоволенні клопотання про залучення до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів, Військової частини НОМЕР_6 , Міністерства оборони України та Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ».
Ухвалами від 21 листопада 2024 року та від 27 грудня 2024 року витребувано докази у справі.
Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином.
За правилами частини 5 та частини 8 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Позивач в обґрунтування позову зазначає, що він працевлаштований на підприємстві Державне підприємство «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ». 05.08.2024 Державним підприємством «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» видано наказ №84/1-К «Про бронювання ОСОБА_1 », згідно якого ОСОБА_1 , фахівця відділу експертизи, заброньовано з 05.08.2024. Цього ж дня - 05.08.2024 Державним підприємством «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» вжито заходи щодо бронювання військовозобов`язаних працівників за списками, які формує керівник установи через портал "Дія", в тому числі і по бронюванню працівника підприємства громадянина ОСОБА_1 . В день видання наказу 05.08.2024, підприємство де працевлаштований позивач повідомило ІНФОРМАЦІЯ_4 про бронювання працівників і видало ОСОБА_1 для передачі «військомату» наказ від 05.08.2024 №84/1-К «Про бронювання ОСОБА_1 » та супровідний лист від 05.08.2024 №01-612/1/К. Передача документів по бронюванню працівника для «військомату», була необхідна, і в тому числі, у зв`язку з тим, що портал «ДІЯ», де здійснюється електронне бронювання, видавав 05.08.2024 помилки і не надавав можливість реалізувати заходи по бронюванню заброньованих працівників підприємства. При цьому, неможливість підприємством забронювати засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг («ДІЯ»), стосувалась не лише позивача працевлаштованого ОСОБА_1 , а і інших заброньованих працівників підприємства. 05.08.2024 ОСОБА_1 особисто навідався до ІНФОРМАЦІЯ_5 і передав документи по його бронюванню відповідальним особам даної установи, і повідомив, що підприємство - ДП «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ», наразі 05.08.2024 здійснює його бронювання у встановлений порядок, але у зв`язку з технічними недоліками вебпорталу електронних послуг («ДІЯ») така можливість, за причин, які не залежать від підприємства, обмежена, і саме у зв`язку з цим позивач прибув та центру комплектування з метою повідомлення та передачі документів щодо його бронювання. Посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_5 05.08.2024 прийнявши документи, у грубій формі відмовились реєструвати їх і відразу невідомими особами у військовій формі без знаків розрізнення заблоковано вихід ОСОБА_1 з даної установи та погрожуючи застосуванням вогнепальної зброї примусово заштовхнули громадянина України ОСОБА_1 до автомобіля, який був припарковано біля ІНФОРМАЦІЯ_5 , і відвезли ОСОБА_1 , поза його волі в невідоме місце, де він утримувався до 10.08.2024, поки його, не передали до військової частини НОМЕР_4 . Відносно таких протиправних дій складено заяву про злочин. З 22.10.2024 розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024105020001546, за ознаками кримінального проступку, передбаченого ст. 356 Кримінального кодексу України. ДП «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» вживало заходи щодо бронювання з 05.08.2024 року по 08.08.2024, проте, внаслідок, незалежних від волі і дій підприємства третьої особи, технічних недоліків, заброньований підприємством ще 05.08.2024 громадянин ОСОБА_1 , зареєстровано у всіх реєстрах, як заброньований лише 08.08.2024. Отже, на час проведення мобілізації позивача (прийняття рішення про мобілізацію) 09.08.2024, позивач був вже заброньований 08.08.2024, як наслідок, в силу п.1 ч.1 ст. 23 Закону України «Про мобілізацію та мобілізаційну підготовку», не підлягав призову на військову службу під час мобілізації, і рахувався у всіх електронних реєстрах («ДІЯ», «Обергі»), в тому числі і в реєстрі «Резерв +», як заброньована особа з 08.08.2024 до 08.08.2025. Позивач мобілізований згідно наказу 09.08.2024 і на теперішній час проходить службу у військовій частині НОМЕР_4 . На момент проведення мобілізації позивача 09.08.2024 ІНФОРМАЦІЯ_6 не вжив належних (і взагалі ніяких) заходів щодо з`ясування обставин наявної відстрочки від мобілізації у позивача в період з 08.08.2024 по 08.08.2025. Реєстрація бронювання, як зазначалось вище, здійснена у відповідних реєстрах 08.08.2024, тобто в будь-якому випадку до дати прийняття наказу про мобілізацію. А ні ІНФОРМАЦІЯ_6 , а ні ІНФОРМАЦІЯ_7 не було вжито належних заходів щодо з`ясування обставин наявного бронювання позивача на момент проведення мобілізації. Прийняття відповідачем-1 наказу від 09.08.2024, в частині призову та направлення для проходження військової служби ОСОБА_1 , мало наслідком прийняття військовою частиною наказу, яким позивача було зараховано до списків особового складу військової частини, в якій позивач рахується дотепер. Таким чином, прийняті внаслідок реалізації наказу від 09.08.2024 решта наказів, що пов`язані з проходженням позивачем військової служби, є похідними від наказу про мобілізацію, а тому підлягають скасуванню. Також позивач зазначає, що не може нести відповідальність за належність доведення до відповідача інформації про відстрочку від призову, позаяк така процедура залежна від комунікації між підприємством де працює позивач, відкритими реєстрами Міністерства оборони України, інших відкритих реєстрів щодо бронювання (портал «ДІЯ»), а не від дій самого позивача. Щодо сум моральної та матеріальної шкоди позивач зазначив, що сума матеріальної шкоди у розмірі 80000 грн. є сумою заробітної плати, яку позивач отримував би на підприємстві де працевлаштований, але не отримує внаслідок протиправних дій відповідача-1 щодо незаконної мобілізації. Моральна шкода була завдана бездіяльністю посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_5 та посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_8 щодо забезпечення організації проведення перевірок стану бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації і прийняття очевидно незаконного наказу про мобілізацію особи, яка не підлягає мобілізації і заброньована, яку позивач оцінює в 450000 грн.
Відповідач-2 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 ) надав відзив на позовну заяву, в якому заперечував проти позовних вимог позивача та просив відмовити у задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 у повному обсязі. В обґрунтування відзиву зазначив, що ОСОБА_1 перебував на обліку військовозобов`язаних у ІНФОРМАЦІЯ_1 . Відповідно до висновку військово-лікарської комісії № 155/19 від 02.08.2024 військовозобов`язаного ОСОБА_1 було визнано придатним до військової служби. Відповідно до наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_10 (з питань мобілізації та мобілізаційної готовності) № 72 від 05.08.2024 ОСОБА_1 було призвано до лав Збройних Сил України та направлено до Київського міського збірного пункту для формування військових команд та їх направлення до військових частини (установ) за межі міста Києва. Позивач у позовні заяві зазначає, що підприємство, де працевлаштований позивач повідомило ІНФОРМАЦІЯ_6 про бронювання працівників. За інформацією наявною в ІНФОРМАЦІЯ_10 даний лист на офіційну поштову та електронну адресу не надходив. Доказів надсилання даного листа позивач не надав. Документи, які надав ОСОБА_1 , а саме наказ від 05.08.2024 № 84/1-К «Про бронювання ОСОБА_1 » та супровідний лист від 05.08.2024 № 01-612/1/К не є належними доказами бронювання громадянина ОСОБА_1 , що дають йому право на відстрочку від мобілізації. Станом на час прийняття оскарженого наказу про мобілізацію позивача (тобто станом на 05.08.2024) до ІНФОРМАЦІЯ_10 не надходило повідомлення (за формою згідно з додатком 5 Порядку № 76) про бронювання громадянина ОСОБА_1 від Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ». Зокрема, не надходило рішення про бронювання громадянина ОСОБА_1 від Міноборони. Громадянином ОСОБА_1 також не було надано належних документів, що підтвердили б його бронювання. Автоматичного переведення громадянина ОСОБА_1 на спеціальний військовий облік (як зазначено пунктом 19 постанови № 650) не відбулось, тобто станом на 05.08.2024 в Єдиному Державному реєстрі військовозобов`язаних була відсутня інформація про перебування позивача на спеціалізованому обліку (бронь). Враховуючи вищенаведене, станом на 05.08.2024 ОСОБА_1 не мав належного підтвердження наявності в нього відстрочки. ІНФОРМАЦІЯ_11 правомірно призвав ОСОБА_1 на військову службу під час мобілізації, оскільки за даними АІС «Оберіг» громадянин ОСОБА_1 на спеціалізованому військовому обліку не перебував, витяг з рішення про бронювання у встановленому згідно з постановою Кабінету Міністрів України №76 від 27.01.2023 порядку не надавав. Станом на 08.08.2025 громадянин ОСОБА_1 вже був військовослужбовцем, тому відповідач не мав правових та фактичних підстав для перегляду прийнятого ним рішення. Відповідач також зазначає, що з 05.08.2024 по 07.08.2024, за інформацією наданою позивачем, у порталі «ДІЯ» за результатами бронювання щодо ОСОБА_1 відображався статус «не заброньовано» по причині «особа не працевлаштована на підприємстві». Згідно наказу № 84-К від 5 серпня 2024 року громадянин ОСОБА_1 був прийнятий на роботу з 5 серпня 2024 року до ДП «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ». І в той же день щодо позивача було подано документи в Порталі «ДІЯ» для здійснення бронювання. У додатку № 7, а саме «результат бронювання за заявою № 20240805-96961 від 05.08.2024» зазначено, що даний запит робився 05.08.2024 о 11:25. Тобто, документи до порту «ДІЯ» були подані до 11:25 05.08.2024. Хоча громадянин ОСОБА_1 тільки працевлаштувався на підприємство 05.08.2024, в момент призову на військову службу за мобілізацією. Дані факти можуть привести до висновку, що мало місце фіктивне працевлаштування з метою оформлення бронювання та подальшого уникнення призову на військову службу за мобілізацією. У зв`язку з вищенаведеним, ІНФОРМАЦІЯ_6 діяв відповідно до вимог встановлених законодавством.
Відповідач-1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) надав відзив на позовну заяву, в якому заперечував проти позовних вимог позивача та просив відмовити у задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 у повному обсязі. В обґрунтування відзиву зазначив, що стороною позивача не надано доказів того, що під час проведення мобілізаційних процедур, 05.08.2024, позивач надавав відповідачу належний документ для підтвердження наявності у нього підстав для відстрочки від мобілізації у зв`язку з бронюванням та оформлення права на відстрочку від призову на військову службу у встановлений законодавством спосіб. Наданий позивачем лист № 01/612/1/к від 05.08.2024, яким Державне підприємство «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» звернулося до ІНФОРМАЦІЯ_12 з проханням «оновити військово-облікові дані ОСОБА_1 , та видачі військового квитка для подання документів по бронюванню Інститутом «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» оскільки Інститутут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» є критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності, у галузях транспорту, поштового зв`язку, будівництва та енергоефективності в особливий період не є таким документом в розумінні Порядку бронювання військовозобов`язаних за списком військовозобов`язаних під час дії воєнного стану, затвердженого Постановою КМУ № 76 від 27.01.2023. З наданих позивачем доказів а саме результату бронювання за заявою №20240807-107528 від 08.08.2024 року також вбачається, що право на відстрочку у позивача виникло лише 08.08.2024 в день бронювання через Портал «ДІЯ», що також підтверджує відсутність у позивача відповідного права станом на 05.08.2024. Отже, позивач можливістю реалізації права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та оформлення його у відповідний спосіб не скористався. Відтак, підстави для визнання протиправними дій відповідача щодо мобілізації ОСОБА_1 відсутні.
Позивач надав відповідь на відзив, в якій вимоги за позовом підтримав у повному обсязі зазначив, що не є предметом позовних вимог визнання протиправним і скасування наказу відповідача 1 від 05.08.2024 №72, тому посилання відповідача-2 на цей наказ і надання суду витягу із наказу №72 від 05.08.2024 не є доречним. ОСОБА_1 мобілізовано згідно наказу ІНФОРМАЦІЯ_1 від 09.08.2024 і саме про це зазначено у його військовому квитку. Як станом на 09.08.2024, так і станом на теперішній час жодним районним територіальним центром комплектування, в тому числі і ІНФОРМАЦІЯ_6 , не вносились відповідні зміни щодо дати мобілізації ОСОБА_1 і не ініціювались такі питання щодо внесення змін. Вказані дії (зміни до військового квитка) не мали місце у зв`язку з тим, що мобілізації ОСОБА_1 відбулась 09.08.2024 і саме такі обставини відображені у військово-обліковому документі. 05.08.2024 ОСОБА_1 особисто навідався до ІНФОРМАЦІЯ_5 і передав документи по його бронюванню (а саме, наказ від 05.08.2024 №84/1-К «Про бронювання ОСОБА_1 » та супровідний лист від 05.08.2024 №01-612/1/К) відповідальним особам даної установи. При цьому, особисте відвідування позивачем даної установи пов`язано було виключно з тим, що підприємство - ДП «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ», у зв`язку з технічними недоліками вебпорталу електронних послуг («ДІЯ»), не мала фізичної змоги здійснити бронювання позивача у встановлений порядок, за причин, які не залежали від підприємства. Відповідач 2 навмисно не надає і не надасть суду наказ про мобілізацію ОСОБА_1 від 09.08.2024 (дата і суть наказу якого вказано у виданому відповідачем 1 військово-обліковому документі), оскільки вочевидь обізнаний проте, що мобілізація позивача була незаконна і відбулась в період його бронювання і відповідальні працівники установи, як ІНФОРМАЦІЯ_10 так і ІНФОРМАЦІЯ_13 , які зобов`язані були перевірити обставини бронювання не здійснили своїх обов`язків. Крім того, щодо фіктивності працевлаштування позивач зазначає, що є кваліфікованим фахівцем і працював до 02.08.2024 на цьому ж підприємстві у Східній філії ДП «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ», і у зв`язку з високою кваліфікацією останнього було прийнято рішення про його перехід до головного офісу підприємства з подальшим бронюванням, як особи, яка дійсно важлива для підприємства та безперебійного його функціонування. Обов`язок щодо перевірки наявності відстрочки від призову під час мобілізації на військову службу та підстав для її надання імперативно покладено на територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, а тому відповідач (1, 2) не мав право, а був зобов`язаний перевірити наявність чи відсутність у військовозобов`язаного права на відстрочку від призову за мобілізацією на момент проведення мобілізації, в тому числі ураховуючи відповідне повідомлення з боку позивача та підприємства про бронювання, та відкритих електронних реєстрів («ДІЯ», «Оберіг», в тому числі і реєстру «Резерв +», адміністратором якого є Міністерство оборони України. Статус органу військового управління визначено за відповідачем-2 не наказом Генерального штабу ЗСУ №12 від 30.01.2023, який не надано суду і якого не існує, а наказом Міністерства оборони України від 20.05.2016 №270 (із змінами), пункт 11 Переліку органів військового управління, юрисдикція яких поширюється на територію Автономної Республіки Крим, однієї або кількох областей, міста Києва або Севастополя. І при цьому, наявність у відповідача 2 статусу органу військового управління не звільняє останнього виконувати покладені на нього зобов`язання визначені п.3 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України 23.02.2022 №154 та ч.3 ст. 25 Закону України «Про мобілізація та мобілізаційну підготовку».
Відповідач-2 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 ) надав заперечення на відповідь на відзив, в якому зазначив, що ІНФОРМАЦІЯ_14 у відзиві було надано витяг з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_10 (з питань мобілізації та мобілізаційної готовності) № 72 від 05.08.2024, в якому зазначається, що ОСОБА_1 було призвано до лав Збройних Сил України та направлено до Київського міського збірного пункту для формування військових команд та їх направлення до військових частини (установ) за межі міста Києва (копія витягу з наказу додається). Тобто, громадянин ОСОБА_1 був призваний до лав Збройних Сил України 05.08.2024, що підтверджується даним наказом. Крім того, представник позивача зазначає «позивач є кваліфікованим фахівцем і працював до 02.08.2024 на цьому ж підприємстві у Східній філії ДП «Державний науководослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ», і у зв`язку з високою кваліфікацією останнього було прийнято рішення про його перехід до головного офісу підприємства з подальшим бронюванням, як особи, яка дійсно важлива для підприємства та безперебійного його функціонування». Проте, відповідно до трудової книжки, доданої до позовної заяви зазначено, що попереднє місце роботи ОСОБА_1 ТОВ «Проектна компанія Аркон», з якого він був звільнений 23.02.2024. Після 23.02.2024 до 05.08.2024 (дати влаштування та ДП «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ») жодних записів в трудовій книжці зроблено не було. Тому аргументи представника позивача щодо попереднього місця роботи громадянина ОСОБА_1 на Східній філії ДП «Державний науково-дослідний та проектно вишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» не мають підтвердження. З приводу вимоги про визнання протиправною бездіяльності ІНФОРМАЦІЯ_13 в частині забезпечення організації проведення перевірок стану бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації відповідач зазначає, що станом на 05.08.2024 ОСОБА_1 не мав належного підтвердження наявності в нього відстрочки. Обов`язок перевірки стану бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації, дійсно закріплений п. 15 постанови Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 року № 154 Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки. Вищевказаний пункт положення було дотримано ІНФОРМАЦІЯ_6 , оскільки 05.08.2024 було здійснено перевірку статусу бронювання громадянина ОСОБА_1 та на момент перевірки за даними АІС «Оберіг» громадянин ОСОБА_1 на спеціалізованому військовому обліку не перебував, витяг з рішення про бронювання у встановленому згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 76 від 27.01.2023 порядку не надавав. Тому дії ІНФОРМАЦІЯ_5 є правомірними.
Відповідачем-2 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 ) на виконання ухвали суду від 27 грудня 2024 року в частині витребування доказів надані письмові пояснення, в яких відповідач наголошує, що станом на час прийняття оскарженого наказу про мобілізацію ОСОБА_1 (тобто станом на 05.08.2024) до ІНФОРМАЦІЯ_10 не надходило повідомлення (за формою згідно з додатком 5 Порядку № 76) про бронювання громадянина ОСОБА_1 від Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ». Зокрема, не надходило рішення про бронювання громадянина ОСОБА_1 від Міноборони. Громадянином ОСОБА_1 також не було надано належних документів, що підтвердили б його бронювання. Автоматичного переведення громадянина ОСОБА_1 на спеціальний військовий облік (як зазначено пунктом 19 постанови № 650) не відбулось, тобто станом на 05.08.2024 в Єдиному Державному реєстрі військовозобов`язаних була відсутня інформація про перебування позивача на спеціалізованому обліку (бронь). Враховуючи вищенаведене, станом на 05.08.2024 ОСОБА_1 не мав належного підтвердження наявності в нього відстрочки. ІНФОРМАЦІЯ_11 правомірно призвав громадянина ОСОБА_1 на військову службу під час мобілізації.
Відповідач-1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) на виконання ухвали від 27 грудня 2024 року надав письмові пояснення, в яких зазначив, що Порядком № 560 передбачено перелік документів, що подаються військовозобов`язаними для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації. Під час проведення мобілізаційних процедур, 05.08.2024 року позивачем не було надано належних документів щодо підтвердження наявності у нього підстав для відстрочки від мобілізації у зв`язку з бронюванням та оформленням права на відстрочку.
Відповідач-3 (Військової частини НОМЕР_4 ) правом на подання відзиву не скористався.
Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , як військовозобов`язаний перебував на обліку в ІНФОРМАЦІЯ_16 , що підтверджується матеріалами справи та сторонами не оспорюються.
02 серпня 2024 року ОСОБА_1 проведено медичний огляд ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 та на підставі графи ІІ Розкладу хвороб, графи І-ІІ Таблиці додаткових вимог позивача визнано придатним до військової служби, що підтверджується довідкою військово-лікарської комісії № 155/19 від 02 серпня 2024 року.
Згідно з наказом в.о. директора Інституту «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» № 84-К від 05 серпня 2024 року, ОСОБА_1 прийнято на роботу з 05 серпня 2024 року до відділу експертизи на посаду фахівця без випробування, умови роботи: основна, про що у трудовій книжці позивача серії НОМЕР_7 зроблено відповідний запис № 23.
Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України № 650 від 17.07.2024 року Державне підприємство «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут» «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» (ЄДРПОУ 04653199) визначено критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Наказом Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут» «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» № 84/1-к від 05 серпня 2024 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час» та наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України № 650 від 17.04.2024 р. фахівця відділу експертизи ОСОБА_1 заброньовано з 05 серпня 2024 року.
В матеріалах справи наявний лист Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут» «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» від 05 серпня 2024 року № 01-612/1/к, адресований ІНФОРМАЦІЯ_1 , в якому ДП «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут» «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» просить оновити військово-облвкові дані ОСОБА_1 , фахівця відділу експертизи. ІНФОРМАЦІЯ_3 , в ТЦК та надати військовий квиток для подання документів по бронюванню Інститутом «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ». Зазначено, що Інститутом «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» включено ОСОБА_1 до наказу «Про бронювання військовозобов`язаних» від 05.08.2024 року № 84/1-К.
У відповідь на запит представника позивача Державне підприємство «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут» «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» листом від 24 жовтня 2024 року № 12-752/К повідомило, що 05 серпня 2024 року Державним підприємством «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут» «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» вжито заходи щодо бронювання військовозобов`язаних працівників за списками, які формує керівник установи через портал «Дія», в тому числі і працівника підприємства ОСОБА_1 . Оформлення бронювання здійснювалось у чіткій відповідності до умов Порядку бронювання військовозобов`язаних під час воєнного стану засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 року № 650.
В листі міститься інформація щодо оформлення ДП «Державний науково-дослідний та проектновишукувальний інститут «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» заяв про бронювання працівника ОСОБА_1 через вебпортал електронних послуг («ДІЯ»): за заявою №20240805-96961 від 05.08.2024 (11:25), статус не заброньовано, підстава особа не працевлаштована на підприємстві; за заявою №20240805-98241 від 05.08.2024 (13:32), статус не заброньовано, підстава особа не працевлаштована на підприємстві; за заявою №20240806-101954 від 06.08.2024 (07:07), статус не заброньовано, підстава - особа не працевлаштована на підприємстві; за заявою №20240806-102247 від 06.08.2024 (12:35), статус не заброньовано, підстава - особа не працевлаштована на підприємстві; за заявою №20240806-106057 від 06.08.2024 (18:32), статус не заброньовано, підстава - особа не працевлаштована на підприємстві; за заявою №20240807-107528 від 07.08.2024 (11:18), статус не заброньовано, підстава - особа не працевлаштована на підприємстві.
Як зазначено в листі, необхідність подання підприємством повторних (однакових по суті) заяв на бронювання було пов`язано виключно зі збоями у системі порталу «Дія» та збоєм електронної взаємодії з Пенсійним фондом України, саме так відповідальні працівники порталу «Дія» обґрунтовували неможливість оформлення заяви та вказували на необхідність подання підприємством заяв на бронювання повторно.
На підставі заяви №20240808-110597 від 08.08.2024 ОСОБА_1 заброньований на строк до 08.08.2025 року.
В матеріалах справи також наявне повідомлення про бронювання військовозобов`язаного, згідно з яким ОСОБА_1 надано відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації строком на 12 місяців до 08.08.2025 року.
У листі Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут» «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» від 24 жовтня 2024 року № 12-752/К також зазначено, що після видання наказу від 05.08.2024 року № 84/1-К «Про бронювання ОСОБА_1 » підприємство одразу цього ж дня повідомило ІНФОРМАЦІЯ_17 і видало громадянину ОСОБА_1 для передання районному центру комплектування супровідний лист від 05.08.2024 року № 01-612/1/К та наказ від 05.08.2024 року № 84/1-К.
Наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 (з питань мобілізації та мобілізаційної готовності) від 05 серпня 2024 року № 72 відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2024 року № 65/2022 «Про загальну мобілізацію» ОСОБА_1 призвано до лав Збройних Сил України і направлено до Київського міського збірного пункту (вул.. Зрошувальна, 17А) для формування військових команд (зведених) та їх направлення до військових частин (установ) за межі міста Києва.
Відповідно до листа ІНФОРМАЦІЯ_2 від 12.09.2024 року № 10/13640, за результатами проведеної перевірки встановлено, що на момент призову, а саме 05.08.2024 року, громадянин ОСОБА_1 не був заброньований та не мав права на відстрочку. 06.08.2024 року ОСОБА_1 був зарахований до в/ч НОМЕР_8 для проходження базової військової підготовки.
Наказом командира військової частини НОМЕР_4 (по стройовій частині) від 10 серпня 2024 року № 237 ОСОБА_1 , призваний ІНФОРМАЦІЯ_18 , зарахований до списків особового складу військової частини НОМЕР_4 з 10 серпня 2024 року.
Відповідно до довідки № 343 від 16.08.2024 року, виданої військовою частиною НОМЕР_4 , ОСОБА_1 , який відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2024 року № 69/2022 «Про мобілізацію», призваний по мобілізації та з 10 серпня 2024 року по теперішній час проходить військову службу у військовій частині НОМЕР_4 .
Листом від 19.08.2024 року № 01-632/к Державне підприємство «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут» «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» звернулось до начальника ІНФОРМАЦІЯ_19 , в якому просило надати інформацію стосовно працівника підприємства ОСОБА_1 , який 05.08.2024 пішов до ІНФОРМАЦІЯ_19 за оновленням військо-облікових даних та на даний момент відсутній на робочому місці. Відповідь на вказаний лист матеріали справи не містять.
Цивільної дружиною позивача ОСОБА_2 26 серпня 2024 року до Головного управління Національної поліції у місті Київ подана заява про злочин щодо вчинення 05 серпня 2024 року невідомими особами неправомірних дій відносно ОСОБА_1 .
Ухвалою судді Шевченківського районного суду м. Києва від 04 жовтня 2024 року у справі № 761/32338/24 зобов`язано уповноважену особу Головного управління Національної поліції у м. Києві внести до ЄРДР відомості на підставі заяви ОСОБА_2 про злочин від 26.08.2024, розпочати досудове розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.
У зв`язку з невиконанням ухвали судді Шевченківського районного суду м. Києва від 04 жовтня 2024 року у справі № 761/32338/24 01 листопада 2024 року ОСОБА_2 подана заява до Київської міської прокуратури щодо прийняття заяви про кримінальне правопорушення та внесення відомостей до ЄРДР, а також визнання її потерпілою від кримінального злочину.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також загальні засади проходження в Україні військової служби визначає Закон України «Про військовий обов`язок і військову службу» від 25.03.1992 №2232-XII (далі Закон № 2232-XII).
Відповідно до частин 1 3 статті 1 Закону № 2232-ХІІ захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.
Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.
Військовий обов`язок включає: підготовку громадян до військової служби; взяття громадян на військовий облік; прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов (направлення) на військову службу; проходження військової служби; виконання військового обов`язку в запасі; проходження служби у військовому резерві; дотримання правил військового обліку.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан, який триває до цього часу.
Воєнний стан в розумінні положень статті 1 Закону України від 12.05.2015 № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України № 69/2022 «Про загальну мобілізацію» від 24.02.2022 було оголошено про загальну мобілізацію на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва, яка на даний час триває.
Отже, спірні правовідносини виникли в період дії в Україні воєнного стану та проведення загальної мобілізації.
Правові основи мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні, засади організації цієї роботи, повноваження органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також обов`язки підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності (далі - підприємства, установи і організації), повноваження і відповідальність посадових осіб та обов`язки громадян щодо здійснення мобілізаційних заходів визначає Закон України від 21.10.1993 №3543-XII «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі - Закон № 3543-XII).
Відповідно до статті 1 Закону № 3543-ХІІ мобілізація - комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано.
Положеннями статті 22 Закону №3543-ХІІ визначені обов`язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації, які передбачають, серед іншого, з`явитися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів та визначення їх призначення на особливий період.
Призов громадян на військову службу під час мобілізації або залучення їх до виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, забезпечують місцеві органи виконавчої влади та здійснюють територіальні центри комплектування та соціальної підтримки або командири військових частин (військовозобов`язаних, резервістів Служби безпеки України - Центральне управління або регіональні органи Служби безпеки України, військовозобов`язаних, резервістів розвідувальних органів України - відповідний підрозділ розвідувальних органів України, осіб, які уклали контракти про перебування у резерві служби цивільного захисту, - відповідні органи управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту). Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період визначається Кабінетом Міністрів України (частина 5 статті 22 Закону № 3543-ХІІ).
Відповідно до частини 1 статті 21 Закону № 3543-ХІІ підприємства, установи і організації зобов`язані вести військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів із числа працюючих, здійснювати заходи щодо бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та в особливий період і надавати звітність з цих питань відповідним органам державної влади, іншим державним органам та органам місцевого самоврядування в установленому порядку;
Пунктом 1 частини 1 статті 23 Закону № 3543-ХІІ не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані, заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку.
Бронювання військовозобов`язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період (стаття 24 Закону № 3543-ХІІ).
Згідно з частиною 1 статті 25 Закону №3543-ХІІ бронюванню підлягають військовозобов`язані, які працюють або проходять службу:
1) в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування на посадах:
державної служби категорії "А", голів обласних, районних, районних у місті (у разі створення) рад, сільських, селищних, міських голів - усі військовозобов`язані;
державної служби категорій "Б", "В", в органах місцевого самоврядування - не більше 50 відсотків кількості військовозобов`язаних цих категорій у зазначених органах;
2) в органах державної влади, інших державних органах, Національній поліції України, Національному антикорупційному бюро України, Державному бюро розслідувань, органах прокуратури, Бюро економічної безпеки України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державній кримінально-виконавчій службі України, Службі судової охорони, в судах, установах системи правосуддя та органах досудового розслідування (крім військовозобов`язаних, зазначених у пункті 1 цієї частини), а також на штатних посадах патронатних служб державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
3) на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі якщо це необхідно для виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень);
4) на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань або функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, у тому числі кінцеві бенефіціарні власники таких підприємств, які не є їх працівниками. Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань в особливий період, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини 2 статті 25 Закону №3543-ХІІ порядок та організація бронювання, критерії, перелік посад і професій, а також обсяги бронювання військовозобов`язаних визначаються цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, прийнятими на його виконання.
Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, що здійснюють бронювання військовозобов`язаних, зобов`язані оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язаних, які заброньовані у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, на території відповідальності якого вони розміщуються (частина 3 статті 25 Закону №3543-ХІІ).
Порядок бронювання військовозобов`язаних під час воєнного стану затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 (далі - Порядок № 76) (в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин).
Приписами пункту 1 Порядку № 76 встановлено, що цей Порядок визначає механізм бронювання під час воєнного стану військовозобов`язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, які працюють або проходять службу, зокрема, на підприємствах, в установах та організаціях, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.
Згідно з пунктом 2 Порядку № 76 бронювання військовозобов`язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється згідно з рішенням Мінекономіки за списками військовозобов`язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі - список), погодженими Міноборони (військовозобов`язаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органі Міноборони, - за списками, погодженими СБУ, Службою зовнішньої розвідки, розвідувальним органом Міноборони), в паперовій та/або електронній формі або в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) відповідно до Порядку бронювання військовозобов`язаних під час воєнного стану засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2024 р. № 650 "Деякі питання бронювання військовозобов`язаних під час воєнного стану" (далі - Порядок бронювання засобами Єдиного державного вебпорталу).
Заброньованим військовозобов`язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації (далі - відстрочка).
У рішенні Мінекономіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати: строку проведення мобілізації, - для військовозобов`язаних, зазначених в абзаці другому пункту 1 цього Порядку, та військовозобов`язаних, які працюють або проходять службу в Державній кримінально-виконавчій службі; строку дії контракту (договору) на поставку товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, - для військовозобов`язаних, зазначених в абзаці третьому пункту 1 цього Порядку; 12 місяців, - для військовозобов`язаних, зазначених в абзаці четвертому пункту 1 цього Порядку; строк договору (контракту) або строку, на який їх обрано (призначено), - для військовозобов`язаних, зазначених в абзаці п`ятому пункту 1 цього Порядку.
Відповідно до пункту 3 Порядку № 76 керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій відповідають за включення військовозобов`язаних працівників до списків, а також за відповідність облікових даних військовозобов`язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.
Нормами пункту 8 Порядку бронювання визначено, що підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, подають список до Міноборони - підприємства, установи та організації, визначені ним критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.
Список подається в електронній формі засобами Порталу Дія (у разі наявності технічної можливості) відповідно до Порядку бронювання засобами Єдиного державного вебпорталу або у паперовій та/або електронній формі за формою згідно з додатком 1 разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов`язаних за формою згідно з додатком 2.
Центральні органи виконавчої влади, що здійснюють керівництво Збройними Силами, іншими військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, СБУ, Мінстратегпром проводять перевірку повноти заповнення списку, наявності наданого до нього обґрунтування, а також дотримання вимог щодо кількості військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню, та у строк не більш як п`ять робочих днів з дня отримання списку подають його до Міноборони (СБУ, Служби зовнішньої розвідки, розвідувального органу Міноборони) для погодження.
Згідно з пунктом 10 Порядку №76 з метою погодження списки, подані в паперовій та/або в електронній формі, крім поданих засобами Порталу Дія відповідно до пунктів 4-9 цього Порядку, розглядаються щодо повноти заповнення та наявності обґрунтувань Міноборони (СБУ, Службою зовнішньої розвідки, розвідувальним органом Міноборони) у строк не більш як 10 робочих днів з дня їх отримання.
Міноборони (СБУ, Служба зовнішньої розвідки, розвідувальний орган Міноборони) подає погоджені відповідно до абзацу першого цього пункту списки до Мінекономіки.
Відповідно до пункту 11 Порядку №76 за результатами перевірки списків, поданих відповідно до пункту 10 цього Порядку, щодо повноти їх заповнення, наявності обґрунтувань та погодження Міноборони (СБУ, Службою зовнішньої розвідки, розвідувальним органом Міноборони) Мінекономіки приймає у строк не більш як п`ять робочих днів з дня отримання зазначених списків рішення про бронювання військовозобов`язаних.
Приписами пункту 12 Порядку №76 визначено, що з метою оформлення військовозобов`язаним відстрочки Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов`язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони).
Міноборони (СБУ, Служба зовнішньої розвідки, розвідувальний орган Міноборони) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідного підрозділу розвідувального органу Міноборони).
Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа та організація видають військовозобов`язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.
Витяг, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов`язаному відстрочки.
Витяг видається військовозобов`язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.
Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації у п`ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов`язаному надсилають територіальному центру комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов`язаний перебуває на військовому обліку (відповідному підрозділу Центрального управління та/або регіональному органу СБУ, відповідному підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідному підрозділу розвідувального органу Міноборони), повідомлення про бронювання військовозобов`язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.
Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов`язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки, відповідний підрозділ розвідувального органу Міноборони), на підставі рішення про бронювання військовозобов`язаних зараховує у строк не більш як п`ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов`язаного на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.
Тобто з метою ведення районними територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки спеціального обліку військовозобов`язаних, резервістів, які мають право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, на останніх покладено обов`язок із своєчасного повідомлення органу, в якому вони перебувають на військовому обліку, про наявність таких підстав.
Механізм бронювання під час воєнного стану військовозобов`язаних засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, які працюють або проходять службу: в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування (далі - державні органи); на підприємствах, в установах та організаціях, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період (далі - підприємства); на підприємствах, в установах та організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (далі - установи), визначений Порядком бронювання військовозобов`язаних під час воєнного стану засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2024 р. № 650 (далі Порядок № 650) (у редакції. чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Цей Порядок визначає механізм бронювання під час воєнного стану військовозобов`язаних засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, які працюють або проходять службу: в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування (далі - державні органи); на підприємствах, в установах та організаціях, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період (далі - підприємства); на підприємствах, в установах та організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (далі - установи) (пункт 1 Порядку № 650).
Відповідно до пунктів 12, 13, 17 19 Порядку № 560 бронювання військовозобов`язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється за списками засобами Порталу Дія.
Списки подаються державними органами, підприємствами, установами, які включені до Єдиного переліку.
Керівник державного органу, підприємства, установи або уповноважена ним особа засобами Порталу Дія у довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, формує списки після проходження ідентифікації та автентифікації.
Формування списку засобами Порталу Дія завершується накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису керівника державного органу, підприємства, установи або уповноваженої ним особи.
Сформований список перевіряється засобами Реєстру військовозобов`язаних з метою перевірки наявності особи в зазначеному Реєстрі.
У разі позитивного результату перевірки, проведеної відповідно до пункту 18 цього Порядку, засобами Реєстру військовозобов`язаних автоматично здійснюється переведення військовозобов`язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки.
З моменту переведення військовозобов`язаного на спеціальний військовий облік він вважається заброньованим та йому надається відстрочка на період, визначений пунктом 2 Порядку бронювання військовозобов`язаних під час воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 15, ст. 940), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2024 р. № 650.
Згідно з пунктом 20 Порядку № 650 військовозобов`язаний не підлягає бронюванню, про що керівнику державного органу, підприємства, установи повідомляється засобами Порталу Дія, у разі: відсутності в Реєстрі військовозобов`язаних відомостей про військовозобов`язаного; відсутності в Реєстрі військовозобов`язаних відомостей про перебування військовозобов`язаного у трудових відносинах з державним органом, підприємством, установою.
Відповідно до пункту 21 Порядку № 650 інформація (відомості, дані) про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації (бронювання) відображається у військово-обліковому документі в електронній формі.
Пунктами 22 23 Порядку № 650 передбачено, що за заявою працівника в електронній формі, поданою засобами Порталу Дія, може формуватися витяг про бронювання військовозобов`язаного (далі - витяг), який є документом, що підтверджує надання військовозобов`язаному відстрочки. Витяг формується в електронній формі засобами Порталу Дія у довільній формі, придатній для сприйняття його змісту. Витяг надсилається засобами Порталу Дія в електронний кабінет користувача.
Отже, військовозобов`язаний вважається заброньованим з моменту переведення його на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки.
Відповідно до пункту 1 Положення «Про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 року № 154 (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Положення №154), територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Відповідно до абз. 9 пункту 11 Положення № 154 районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, крім функцій, зазначених у пункті 9 цього Положення, оформляють для військовозобов`язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації, які надаються в установленому порядку, та проводять перевірку підстав їх надання, ведуть спеціальний облік військовозобов`язаних.
Також за приписами пункту 15 Положення №154 керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов`язаний організовувати, серед іншого, проведення перевірок готовності підприємств до оповіщення та забезпечення явки громадян, що підлягають призову на військову службу під час мобілізації та у воєнний час, на пункти збору або у військові частини, перевірок стану бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час і виконання військово-транспортного обов`язку
Аналізуючи вищевикладені норми суд зазначає, що органи ТЦК зобов`язані перевіряти та володіти інформацією щодо заброньованих осіб з метою недопущення протиправних дій щодо особи.
Так, судом встановлено, що позивач пройшов огляд військово-лікарською комісію, висновком якої від 02 серпня 2024 року був визнаний придатним до військової служби, та відповідно до Наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 (з питань мобілізації та мобілізаційної готовності) від 05 серпня 2024 року № 72 був призваний до Збройних Сил України 05 серпня 2024 року відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2024 року № 65/2022 «Про загальну мобілізацію».
Станом на час прийняття оскарженого наказу про мобілізацію ОСОБА_1 , тобто станом на 05 серпня 2024 року в Єдиному Державному реєстрі військовозобов`язаних інформація про перебування військовозобов`язаного ОСОБА_1 на спеціалізованому обліку (бронь) була відсутня.
Щодо посилання позивача на наказ Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут» «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» № 84/1-к від 05 серпня 2024 року «Про бронювання ОСОБА_1 » та лист Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут» «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» від 05 серпня 2024 року № 01-612/1/к, в якому підприємство просило оновити військово-облвкові дані ОСОБА_1 в ТЦК та надати військовий квиток для подання документів по бронюванню Інститутом «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ», які були надані позивачем до ІНФОРМАЦІЯ_1 05 серпня 2024 року, суд зазначає, що такі документи не є в розумінні Порядку № 76 та Порядку № 650 документами, що підтверджують наявність у особи підстав для відстрочки від мобілізації у зв`язку з бронюванням.
Відповідно до пункту 12 Порядку № 76 документом, що підтверджує надання військовозобов`язаному відстрочки є витяг з рішення Мінекономіки про бронювання військовозобов`язаних, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації.
Згідно з пунктами 22-23 Порядку № 650 документом, що підтверджує надання військовозобов`язаному відстрочки є витяг про бронювання військовозобов`язаного, сформований в електронній формі засобами порталу «Дія».
Водночас відповідно до положень Порядку № 650 військовозобов`язаний вважається заброньованим з моменту переведення його на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки.
Оскільки у період з 05.08.2024 по 07.08.2024 включно не було здійснено бронювання позивача, автоматичного переведення ОСОБА_1 засобами Реєстру військовозобов`язаних на спеціальний військовий облік (як зазначено пунктом 19 постанови № 650) не відбулось. Отже, станом на 05.08.2024 в Єдиному Державному реєстрі військовозобов`язаних була відсутня інформація про перебування позивача на спеціалізованому обліку (бронь).
Матеріали справи не містять доказів того, що під час проведення мобілізаційних процедур 05 серпня 2024 року позивач надавав до ІНФОРМАЦІЯ_1 належний документ для підтвердження наявності у нього підстав для відстрочки від мобілізації у зв`язку з бронюванням та оформлення права на відстрочку від призову на військову службу у встановлений законодавством спосіб.
Доводи позивача про те, що призов відбувся 09 серпня 2024 року (як зазначено у військовому квитку позивача) спростовуються наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 (з питань мобілізації та мобілізаційної готовності) від 05 серпня 2024 року № 72, яким позивач був призваний до Збройних Сил України, а також листом ІНФОРМАЦІЯ_2 від 12.09.2024 року № 10/13640, в якому зазначено, що за результатами проведеної перевірки встановлено, що на момент призову, а саме 05.08.2024 року, громадянин ОСОБА_1 не був заброньований та не мав права на відстрочку. 06.08.2024 року ОСОБА_1 був зарахований до в/ч НОМЕР_8 для проходження базової військової підготовки.
Крім того, в наказі командира військової частини НОМЕР_4 (по стройовій частині) від 10 серпня 2024 року № 237 щодо зарахування ОСОБА_1 до списків особового складу частини, зазначено, що станом на 10 серпня 2024 року вислуга років останнього у Збройних Силах України складає 00 років 00 місяців 04 дні, що відповідає часу проходження позивачем базової військової підготовки (з 06.08.2024 по 09.08.2024 включно), про яку зазначено у вказаному вище листі ІНФОРМАЦІЯ_2 від 12.09.2024 року № 10/13640.
З наведеного вбачається, що у військовому квитку позивача серії НОМЕР_9 має місце технічна помилка у даті призову у Збройні Сили України.
Враховуючи вищенаведене, станом на 05.08.2024 ОСОБА_1 не мав належного підтвердження наявності в нього відстрочки. А відтак, ІНФОРМАЦІЯ_17 під час здійснення мобілізаційних процедур 05 серпня 2024 року відносно ОСОБА_1 діяв у відповідності до норм чинного законодавства.
З приводу вимоги позивача щодо скасування наказів про призов на військову службу під час мобілізації та зарахування до особового складу військової частини суд зазначає, що згідно з частинами першою, другою статті 25 Закону N 3543-XII бронюванню підлягають військовозобов`язані, які працюють на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань або функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, у тому числі кінцеві бенефіціарні власники таких підприємств, які не є їх працівниками. Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань в особливий період, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
За колом осіб бронювання стосується тільки військовозобов`язаних і є для них підставою для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.
Відповідно до положень частин другої, третьої статті 2 Закону № 2232-XII проходження військової служби здійснюється: громадянами України - у добровільному порядку (за контрактом), за направленням або за призовом; іноземцями та особами без громадянства - у добровільному порядку (за контрактом) на посадах у Збройних Силах України, Державній спеціальній службі транспорту та Національній гвардії України.
Громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які проходять військову службу, є військовослужбовцями.
Судом встановлено, що позивач був призваний на військову службу 05 серпня 2024 року під час мобілізації в умовах воєнного стану, отже саме з цієї дати він втратив статус військовозобов`язаної особи і набув статусу військовослужбовця.
ОСОБА_1 заброньовано 08 серпня 2024 року на підставі заяви №20240808-110597 від 08.08.2024. В матеріалах справи також наявне повідомлення про бронювання військовозобов`язаного, сформоване у відповідності до Додатку 5 Проядку № 76, згідно з яким ОСОБА_1 надано відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації строком на 12 місяців до 08.08.2025 року.
Таким чином, саме з 08 серпня 2024 року ОСОБА_1 набув право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації за пунктом 1 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Проте, реалізація такого права може бути здійснена лише до моменту набуття ним статусу військовослужбовця.
Вказаний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, наведеною в постановах від 22.05.2023 № 260/1851/22, від 18.01.2024 у справі №280/6033/22, від 11.04.2024 у справі №520/7954/22.
Враховуючи викладене та з огляду на встановлені обставини справи, суд доходить висновку про відсутність підстав для визнання протиправними наказу ІНФОРМАЦІЯ_1 від 05 серпня 2024 року № 72 в частині призову ОСОБА_1 на військову службу під час мобілізації, та відповідно наказу командира військової частини НОМЕР_4 (по стройовій частині) №237 від 10.08.2024, про зарахування ОСОБА_1 , до списків особового складу військової частини НОМЕР_4 .
Також відсутні підстави для стягнення з ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_2 матеріальної та моральної шкоди, з огляду на наступне.
Стаття 56 Конституції України передбачає, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.
Частиною першою статті 22 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.
Відповідно до частини 1 статті 23 ЦК України особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав.
Згідно зі статтею 1166 ЦК майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Згідно зі статтею 1167 ЦК України, моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
З наведеного вбачається, що особа має право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Така шкода відшкодовується особою, яка її завдала неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю.
Обґрунтовуючи позовну заяву щодо стягнення моральної та матеріальної шкоди позивач оцінює матеріальну шкоду у 80000 грн. (сума заробітної плати, яку позивач отримував би на підприємстві де працевлаштований, але не отримує внаслідок протиправних дій відповідача-1 щодо незаконної мобілізації), моральну у 370000 грн. та зазначає, що така йому була завдана протиправною бездіяльністю посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_5 та посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_8 щодо забезпечення організації проведення перевірок стану бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації і прийняття очевидно незаконного наказу про мобілізацію особи, яка не підлягає мобілізації і заброньована, завдала моральної шкоди позивачу.
Проте, судом не встановлена протиправність дій ІНФОРМАЦІЯ_5 та посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_8 в частині забезпечення організації проведення перевірок стану бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації і прийняття наказу про призов позивача на військову службу під час мобілізації.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).
Завданням адміністративного судочинства відповідно до положень статті 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з нормами частини 2 другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Приймаючи до уваги наведене, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні, оскільки суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову.
Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224, 225-228, 229-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) до 1) ІНФОРМАЦІЯ_1 (адреса: АДРЕСА_2 ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), 2) ІНФОРМАЦІЯ_2 (адреса: АДРЕСА_3 ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), 3) Військової частини НОМЕР_4 (адреса: АДРЕСА_4 ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) про визнання протиправною бездіяльності ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_2 в частині забезпечення організації проведення перевірок стану бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації; визнання протиправним і скасування наказу ІНФОРМАЦІЯ_1 від 09.08.2024, в частині призову на військову службу під час мобілізації громадянина України ОСОБА_1 ; визнання протиправним і скасування наказу командира військової частини НОМЕР_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) (по стройовій частині) № 237 від 10.08.2024, про зарахування громадянина України ОСОБА_1 до списків особового складу військової частини НОМЕР_4 на відповідну посаду; зобов`язання військову частину НОМЕР_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) виключити солдата ОСОБА_1 зі списків особового складу військової частини НОМЕР_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ); стягнення на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_2 солідарно 450000 (чотириста п`ятдесят тисяч) гривен на відшкодування (моральної та матеріальної) шкоди, заподіяної прийнятими протиправними рішеннями і бездіяльністю, відмовити повністю.
Рішення ухвалене та повне судове рішення складене 21 січня 2025 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Смагар
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2025 |
Оприлюднено | 24.01.2025 |
Номер документу | 124604435 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні