Постанова
від 23.01.2025 по справі 160/20952/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

23 січня 2025 року м. Дніпросправа № 160/20952/24

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Лукманової О.М., Дурасової Ю.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.11.2024 в адміністративній справі №160/20952/24 (суддя Коренева А.О.) за позовом Приватного сільськогосподарського підприємства Журавлинка-М до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и В:

У серпні 2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Приватне сільськогосподарське підприємство "Журавлинка-М" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, у якому позивач просив суд: визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області: рішення від 26.07.2024 року № 11491488/44045119, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 20.06.2024 року; рішення від 26.07.2024 року № 11491487/44045119, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 02.07.2024 року; рішення від 26.07.2024 року № 11491489/44045119, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 04.07.2024 року; рішення від 26.07.2024 року № 11491490/44045119, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.07.2024 року; рішення від 26.07.2024 року № 11491491/44045119, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 06.07.2024 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 20.06.2024 року; № 1 від 02.07.2024 року; № 2 від 04.07.2024 року; № 3 від 04.07.2024 року; № 4 від 06.07.2024 року.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.11.2024 адміністративний позов здоволено.

Не погодившись з рішенням суду, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області подало апеляційну скаргу, де просили скасувати рішення суду та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що комісія контролюючого органу при прийнятті оскаржуваного рішення діяла у межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачений законом. Також, зазначає, що дії по реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями, а тому позовні вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати спірну податкову накладну є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши обставини по справі, колегія суддів, вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з огляду на наступне.

Як встановлено судом першої інстанції та матеріалами справи підтверджено, Приватне сільськогосподарське підприємство ЖУРАВЛИНКА-М" (код ЄДРПОУ 44045119) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи 15.12.2020. Основним видом економічної діяльності підприємства за КВЕД 01.11 є Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

20 червня 2024 року укладено договір поставки № 20/06 із покупцем сільськогосподарської продукції ТОВ Дощ Україна (код ЄДРПОУ 44914366) надалі Покупець. Відповідно до умов п.1.1. цього Договору ПСП Журавлинка-М (надалі Продавець) зобов`язується поставити (передати у власність) Покупцеві сільськогосподарську продукцію, іменовану в подальшому Товар (найменування, кількість, ціна за одиницю та загальна вартість якого зазначається у видатковій(их) накладній(их) та специфікації(ях)). Специфікації є невід`ємними частинами цього Договору.

Відповідно п.1.2 Договору - поставка Товару може здійснюватися як однією, так і декількома партіями. Під партією Товару Сторони розуміють кількість Товару, на яку оформлена одна видаткова накладна та специфікація, рахунок-фактура.

У зв`язку з отриманням попередньої оплати (перша подія), на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ПСП ЖУРАВЛИНКА-М була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних: податкова накладна № 1 від 20.06.2024 року на суму 400560,00 /Чотириста тисяч п`ятсот шістдесят гривень 00 коп./, в тому числі ПДВ 14% - 49191,58 грн.

Реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 ПСП ЖУРАВЛИНКА-М подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 26.07.2024 року № 11491488/44045119 у реєстрації податкової накладної № 1 від 20.06.2024 року було відмовлено.

На виконання вимог статей 187, 201 ПК України ПСП ЖУРАВЛИНКА-М була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних: податкова накладна № 1 від 02.07.2024 року на суму 400000,00/Чотириста тисяч гривень 00 коп./, в тому числі ПДВ 14% - 49122,81 грн.

Реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 ПСП ЖУРАВЛИНКА-М подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 26.07.2024 року № 11491487/44045119 у реєстрації податкової накладної № 1 від 02.07.2024 року було відмовлено.

На підставі договору поставки від 20.06.2024 року № 20/06 було здійснено поставку товару за видатковою накладною № 1 від 04.07.2024 року в кількості 53,660 тн на суму 965880,00 /Дев`ятсот шістдесят п`ять тисяч вісімсот вісімдесят гривень 00 коп./, в тому числі ПДВ 14% - 118616,84 грн., яка підписана директорами ПСП ЖУРАВЛИНКА-М та ТОВ ДощУкраїна. Поставка Товару здійснюється автомобільним транспортом Покупця зі складу Продавця.

На виконання вимог статей 187, 201 ПК України ПСП ЖУРАВЛИНКА-М була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних: податкова накладна № 2 від 04.07.2024 року на суму 165320,00 /Сто шістдесят п`ять тисяч триста двадцять гривень 00 коп./, в тому числі ПДВ 14% - 20302,45 грн.

Згідно з отриманою квитанцією, реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 ПСП ЖУРАВЛИНКА-М подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 26.07.2024 року № 11491489/44045119 у реєстрації податкової накладної № 2 від 04.07.2024 року було відмовлено.

Кірм того, відповідно Специфікації № 2 від 06 липня 2024 року поставці партії Товару підлягає Ріпак (код товару з УКТ ЗЕД 1205) в кількості 78,540 метричних тонн (тн) +\- 10% за ціною 19000,00 гривень за 1 тн. разом з ПДВ. Відповідно п.4.2 Договору. Покупець проводить попередню оплату вартості товару у розмірі 86% вартості Товару на підставі рахунку Продавця. ТОВ Дощ Україна частково перерахувало грошові кошти згідно рахунку-фактури № 1 від 04.07.2024 року за платіжною інструкцією № 80 від 04,07,2024 року в сумі 1000000,00 грн., зарахування яких підтверджується відповідною випискою по особовому рахунку АБ Укргазбанк від 04,07,2024 року.

У зв`язку з отриманням попередньої оплати (перша подія), на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ПСП ЖУРАВЛИНКА-М була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних: податкова накладна № 3 від 04.07.2024 року на суму 1000000,00 /Один мільйон гривень 00 коп./, в тому числі ПДВ 14% - 122807,02 грн.

Проте, згідно з отриманою квитанцією, реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 ПСП ЖУРАВЛИНКА-М подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 26.07.2024 року № 11491490/44045119 у реєстрації податкової накладної № 3 від 04.07.2024 року було відмовлено.

Крім Того, поставка Товару здійснено за видатковою накладною № 2 від 06.07.2024 року в кількості 78,540 тн на суму 1492260,00 /Один мільйон чотириста дев`яносто дві тисячі двісті шістдесят гривень 00 коп./, в тому числі ПДВ 14% - 183260,00 грн., яка підписана директорами ПСП ЖУРАВЛИНКА-М та ТОВ Дощ Україна.

У зв`язку з відвантаженням товару (перша подія) і різницею попередньої оплати, на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ПСП ЖУРАВЛИНКА-М була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних: податкова накладна № 4 від 06.07.2024 року на суму 492260,00 /Чотириста дев`яносто дві тисячі двісті шістдесят гривень 00 коп./, в тому числі ПДВ 14% - 60452,98 грн. ТОВ Дощ Україна частково перерахувало грошові кошти за отриманий товар згідно рахунків-фактур № 1 від 20.06.2024 року, № 1 від 04,07,2024 року, № 1/дод від 04,07,2024 року та № 2/дод від 06,07,2024 року за платіжною інструкцією № 89 від 15.07.2024 року в сумі 302580,00 грн., зарахування яких підтверджується відповідною випискою по особовому рахунку АБ Укргазбанк від 15.07.2024 року.

Згідно з отриманою квитанцією, реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 ПСП ЖУРАВЛИНКА-М подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 26.07.2024 року № 11491491/44045119 у реєстрації податкової накладної № 4 від 06.07.2024 року було відмовлено.

Переглядаючи рішення суду в межах доводів апеляційної скарги колегія суддів виходить із такого.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, який набрав чинності з 01.02.2020 року визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

У відповідності до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункти 6, 7, 10, 11 Порядку №1165).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Апеляційним судом досліджено, що згідно змісту квитанція про зупинення реєстрації податкових накладних № 1 від 20.06.2024 року; № 1 від 02.07.2024 року; № 2 від 04.07.2024 року; № 3 від 04.07.2024 року; № 4 від 06.07.2024 року підставою для такого зупинення став п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Крім того, контролюючий орган зупинивши реєстрацію податкових накладних, запропонував платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних у Реєстрі, без зазначення переліку документів.

В свою чергу, платником податків з метою реєстрації податкових накладних подані контролюючому органу пояснення та документи на підтвердження обґрунтованості виписування податкових накладних, однак ці пояснення та документи контролюючим органом визнано недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.

Колегія суддів враховує, що у квитанціях не конкретизовано, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Надані на виконання вимог Порядку № 520 пояснення та обсяг документів, встановлюють обсяги господарських операцій та є достатнім для цілей реєстрації відповідної податкової накладної.

Отже, формальне зазначення у квитанції пропозиції "надання пояснень та копій документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних /розрахунку коригування в ЄРПН" є лише дублюванням норми пп. 3 п. 11 Порядку № 1165.

Колегія суддів зазначає, що невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Зі змісту матеріалів справи вбачається, що позивач, одержавши квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних, з метою спростування сумнівів контролюючого органу щодо реальності господарської операції, направляв до контролюючого органу пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій.

Натомість, комісія скаржника розглянувши надані позивачем пояснення та копії документів прийняла спірне рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, без зазначення чіткого переліку документів, що не подані позивачем, однак які є необхідними для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкових накладних.

Таким чином, вищенаведене свідчить про необґрунтованість спірного рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а отже це рішення є протиправними та підлягає скасуванню.

Доводи скаржника, що ним прийняте спірне рішення через надання позивачем копій документів, складених з порушенням законодавства, вищевказаний висновок суду не спростовують.

Судова колегія наголошує, що оскаржуванні рішення суб`єкта владних повноважень повинні містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних із зазначенням, зокрема, які, саме, документи не надані платником податків, що були б достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкових накладних.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що перевірка первинної документації суб`єкта господарювання на предмет реальності господарської діяльності не входить до кола питань, які вирішуються податковим органом під час реєстрації податкових накладних. У випадку наявності обґрунтованих сумнівів податкового органу щодо реального характеру здійснення господарської діяльності та відображення її результатів в податковому обліку, контролюючий орган має низку повноважень щодо перевірки платника податків шляхом направлення запитів, призначення та проведення податкових перевірок тощо.

Суд апеляційної інстанції також зазначає, що в даному випадку належним способом захисту порушеного права є не, лише, скасування спірного рішення контролюючого органу, а й зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні, оскільки, саме, такий спосіб захисту порушеного права є свідченням того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Відтак, аргументи скаржника стосовно способу захисту порушеного права свого підтвердження не знайшли.

Згідно із ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Підсумовуючи вищевикладене, апеляційний суд дійшов висновку, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права.

Керуючись ст. ст. 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.11.2024 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий - суддяЛ.А. Божко

суддяО.М. Лукманова

суддяЮ. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124644836
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/20952/24

Постанова від 23.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 09.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 09.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 13.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 16.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні