Постанова
від 23.01.2025 по справі 340/2654/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

23 січня 2025 року м. Дніпросправа № 340/2654/24

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі апеляційну скаргу Фермерського господарства «Сакура-12»

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23 липня 2024 року (суддя Дегтярьова С.В.) у справі №340/2654/24 за позовом Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Фермерського господарства «Сакура-12» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій,-

в с т а н о в и В :

Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулося до суду з позовом, в якому просило стягнути з відповідача адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році у розмірі 40646,46грн. та пеню у сумі 142,24грн.

В обґрунтуванні заявлених вимог посилався на те, що відповідно до вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю для відповідача складає 1 робоче місце, а фактично у 2023 році на підприємстві відповідача не було працевлаштовано осіб з інвалідністю. Враховуючи середньорічну заробітну плату на підприємстві відповідача, позивачем розраховано суму штрафних санкцій та пеню за невиконання нормативу створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, які і просив стягнути позивач.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23 липня 2024 року позов задоволено.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не було дотримано нормативу створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю і відповідачем не вживалися заходи щодо працевлаштування осіб з інвалідністю.

Такі висновки суд обгрунтував тим, що на відповідача у 2023 році покладався обов`язок по створенню 1 робочого місця для працевлаштування особи з інвалідністю та повідомлення Державну службу зайнятості про створення такого місця. У період з 01.01.2023 до 18.09.2023 особи з інвалідністю у відповідача не були працевлаштовані та відповідачем, у вказаний період, не подавалися звіти за формою №3-ПН до Центру зайнятість про попит на робочу силу.

Не погодившись з рішенням суду, відповідач, посилаючись на порушення норм матеріального права, неповне з`ясування обставин справи, подав апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову. Обгрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач, зокрема, посилається на те, що суд першої інстанції не звернув увагу на те, що з вересня 2023 року на

підприємстві була працевлаштована особа з інвалідністю, а з жовтня 2023 року іншому працівнику на підприємстві було встановлено групу інвалідності. Таким чином, як зазначає відповідач, на підприємстві у звітному 2023 році було працевлаштовано 2 особи з інвалідністю, чим дотримано норматив працевлаштування осіб з інвалідністю.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін з огляду на його законність та обгрунтованість.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду, в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

У відповідності до положень статті 19 Закону № 875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю.

У спірному випадку, задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що на відповідача у 2023 році покладався обов`язок по створенню 1 робочого місця для працевлаштування особи з інвалідністю, який останнім не був дотриманий, а особа з інвалідністю у відповідача була працевлаштована лише 18.09.2023, при цьому, починаючи з 01.01.2023 по день працевлаштування особи з інвалідністю відповідачем не подавалися звіти за формою №3-ПН до Центру зайнятість про попит на робочу силу.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на таке.

Так, судом першої інстанції залишено поза увагою надані відповідачем докази, які свідчать про те, що окрім працевлаштування особи з інвалідністю ОСОБА_1 з 18.09.2023 (а.с.40), іншому працівнику підприємства ОСОБА_2 з 06.10.2023 встановлено третю групу інвалідності (а.с.36-37).

Таким чином, протягом звітного періоду (2023 рік) на підприємстві відповідача було працевлаштовано дві особи з інвалідністю.

У свою чергу, для визначення середньооблікової кількості працівників з інвалідністю, які фактично працювали у відповідача у 2023 році, задля визначення наявності чи відсутності підстав для сплати адміністративно-господарських санкцій, слід підсумувати кількість таких працівників за кожний місяць та розділити на кількість місяців у році.

Як зазначено вище, ОСОБА_1 на підприємстві відповідача працевлаштований 18.09.2023, тобто фактично відпрацював 13 календарних днів у вересні, а отже середньооблікова кількість працівників з інвалідністю у вересні 2023 року на підприємстві становила 0,43 із розрахунку: (13 днів х 1 особу + 17 днів х 0)/30 календарних днів у місяці.

Середньооблікова кількість працівників з інвалідністю за жовтень 2023 року, які працювали у відповідача, становить: 1 особа ОСОБА_1 , а також ОСОБА_2 , якій встановлено інвалідність з 06.10.2023, тобто фактично відпрацювала у жовтні 26 днів: (26 днів х 1 особу + 5 днів х 0)/31 (кількість днів у жовтні) = 0,83. Таким чином, середньооблікова кількість працівників з інвалідністю за жовтень 2023 року становила 1,83 (1 + 0,83).

У листопаді та грудні 2023 на підприємстві відповідача працювало 2 особи з інвалідністю ( ОСОБА_1 та ОСОБА_2 ).

Таким чином, середньооблікова кількість працівників з інвалідністю у відповідача становила: у вересні 2023 0,43, у жовтні 2023 1,83, у листопаді 2023 2, у грудні 2, а всього 6,26.

Отже, середньооблікова кількість працівників з інвалідністю у 2023 році становила 0,52 (6,26 / 12 місяців).

Таким чином, за правилами округлення на підприємстві відповідача середньооблікова кількість працівників з інвалідністю у 2023 році становила 1 особу, що свідчить про дотримання підприємством нормативу щодо працевлаштуванні осіб з інвалідністю.

З цих підстав суд апеляційної інстанції приходить до висновку про наявність підстав для задоволення апеляційної скарги, скасування рішення суду першої інстанції та прийняття нової постанови про відмову в задоволенні позову.

У зв`язку із задоволенням апеляційної скарги на користь відповідача підлягає сплаті судовий збір у розмірі 4542,0грн., сплачений за подання апеляційної скарги.

На підставі викладеного, керуючись п.2 ч.1 ст.315, ст.ст. 317, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Фермерського господарства «Сакура-12» задовольнити.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23 липня 2024 року (суддя Дегтярьова С.В.) у справі №340/2654/24 скасувати та прийняти нову постанову.

В задоволенні позову Кіровоградському обласному відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кіровоградського обласного відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю на користь Фермерського господарства «Сакура-12» судовий збір у розмірі 4542,0грн.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, визначені ст.ст.328, 329 КАС України.

Повний текст постанови складено 23.01.2025

Головуючий - суддяЯ.В. Семененко

суддяН.А. Бишевська

суддяІ.Ю. Добродняк

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124644983
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —340/2654/24

Постанова від 23.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 30.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 23.07.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні