ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/40250/24
У Х В А Л А
про відмову у відкритті апеляційного провадження
22 січня 2025 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Черпака Ю.К. та суддів Кобаля М.І., Штульман І.В., перевіривши апеляційну скаргу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2024 року у справі за адміністративним позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Зоря" до Ірпінського відділу державної виконавчої служби у Бучанському районі Київської області Центрального Міжрегіонального управління юстиції (м. Київ) про визнання протиправною та скасування постанови та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И Л А:
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2024 року позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Зоря" задоволено.
В апеляційній скарзі, поданій 05 грудня 2024 року за допомогою підсистеми "Електронний суд", Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області просить скасувати зазначене рішення та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування підстав для подачі апеляційної скарги Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, яке не було учасником у розгляді в суді першої інстанції, зазначило, що предметом спору у цій справі є визнання протиправною та скасування постанови Ірпінського відділу державної виконавчої служби у Бучанському районі Київської області Центрального Міжрегіонального управління юстиції (м. Київ) про відкриття виконавчого провадження № НОМЕР_1 від 17 липня 2023 року, у якому цей суб`єкт владних повноважень є стягувачем.
Ухвалою судді Шостого апеляційного адміністративного суду від 16 грудня 2024 року апеляційну скаргу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області залишено без руху з мотивів її невідповідності вимогам Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: ненадання доказів сплати судового збору, пропуску 10 денного строку апеляційного оскарження судового рішення з дня його проголошення без подання заяви про його поновлення з доказами на її обґрунтування, оскільки оскаржуване рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2024 року прийнято у порядку письмового провадження, а апеляційну скаргу Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області подало 05 грудня 2024 року, тобто після закінчення строку на апеляційне оскарження та без заяви про поновлення цього строку із зазначенням поважності причин його пропуску з додаванням доказів на підтвердження цієї обставини.
Апелянту надано строк для усунення недоліків протягом 5 днів з дня вручення ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
З довідки про доставку електронного листа вбачається, що зазначену ухвалу доставлено до електронного кабінету апелянта 17 грудня 2024 року о 13 год. 23 хв., тобто останнім днем для усунення недоліків є 23 грудня 2024 року (з урахуванням вихідних днів).
На виконання вимог зазначеної ухвали апелянтом подано квитанцію про сплату судового збору у встановленому судом розмірі та заяву про поновлення строку звернення до апеляційного суду.
У зазначеній заяві в обґрунтування підстав для поновлення строку звернення до апеляційного суду апелянт посилається на воєнний стан в Україні та часті повітряні тривоги, які давали право працівникам установи бути відсутніми на роботі в цей період.
Розглянувши заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження, колегія суддів зазначає наступне.
Дотримання строків оскарження судового рішення є однією з гарантій додержання у суспільних відносинах принципу правової визначеності як складової принципу верховенства права. Такі строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними та після завершення таких строків, якщо ніхто не звернувся із скаргою до суду вищої інстанції, відносини стають стабільними.
Виконання обов`язку дотримання вимог процесуального закону стосовно форми, змісту і строку подання апеляційної скарги покладається на особу, яка має намір її подати, а тому, остання повинна вчиняти усі необхідні для цього дії.
Поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що оскаржує судове рішення та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій, що підтверджені належними доказами.
Верховний Суд у постанові від 03 листопада 2022 року у справі № 560/15534/21 та ухвалах від 27 липня 2022 року у справі №560/1209/22, від 26 липня 2022 року у справі № 560/19843/21 щодо питання поновлення строків звернення до суду, які пропущено у зв`язку з обставинами воєнного стану, зазначив, що саме лише посилання на введення воєнного стану на території України не може бути поважною причиною для поновлення строку на подання апеляційної скарги для органу державної влади без зазначення конкретних обставин, які вплинули на своєчасність звернення до суду та без надання відповідних доказів того, як саме введення воєнного стану вплинуло на роботу цього державного органу, що, в свою чергу, обумовило пропуск строку на подання апеляційної скарги.
Окрім того, Верховний Суд у постанові 02 серпня 2023 року у справі № 620/830/23 констатував, що дійсно, введений в країні воєнний стан суттєво ускладнює (інколи унеможливлює) повноцінне функціонування, зокрема, органів державної влади (місцевого самоврядування). Між тим, сама по собі ця обставина, без належного її обґрунтування крізь призму неможливості ситуативного (в конкретних умовах) виконання процесуальних прав і обов`язків учасника справи, й підтвердження її належними й допустимими доказами, не може слугувати підставою для поновлення пропущеного процесуального строку.
Додані до клопотання роздруківки з сайту Air-alarms.in.ua про загальну кількість повітряних тривог у Київській області та місті Києві за період з 05 жовтня по 26 грудня 2024 року загальною тривалістю 139,9 годин не доводять поважності причин пропуску строку, оскільки вони не підтверджують наявність обставин непереборної сили, які перешкоджали чи суттєво утруднювали своєчасно реалізувати право на апеляційне оскарження.
Апелянт не надав доказів того, що повітряні тривоги в період в період 10-денного строку на подачу апеляційної скарги порушили нормальну діяльність державної установи, призвели до зупинення виконання працівниками свої функціональних обов`язків, зокрема, юридичною службою, чи до повного блокування її роботи.
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області оскаржує рішення суду, яким скасовано постанову державного виконавця про відкриття виконавчого провадження.
Обсяг апеляційної скарги і, зокрема її мотивувальної частини, не свідчить про необхідність затрат значного часу на її складання і подачу. Тому, надсилання апеляційної скарги через систему "Електронний суд" після спливу 20 днів з дня закінчення строку на апеляційне оскарження є надмірним часом на виготовлення зазначеного процесуального документу в правовідносинах, що не є складними.
При цьому колегія суддів враховує, що апелянт не послався як на причину пропуску строку звернення до апеляційного суду на несвоєчасне отримання копії рішення суду, яке оскаржується, чи на тривалу необізнаність з існуванням такого рішення і його змістом.
Дані Єдиного державного реєстру судових рішень свідчать про те, що для загального доступу оскаржуване рішення суду від 05 листопада 2024 року було наявним з 07 листопада 2024 року.
У зв`язку з наведеним, посилання апелянта на воєнний стан в Україні, як поважну причину для поновлення строків, колегія суддів вважає необґрунтованими, оскільки доказів на підтвердження того, що він створив істотні перешкоди чи труднощі для своєчасного вчинення процесуальних дій, не надано.
Таким чином, наведені апелянтом доводи не можуть бути підтвердженням поважності причин пропуску строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними.
Отже, у відкритті апеляційного провадження у даній справі слід відмовити.
Керуючись статтями 169, 248, 296, 298, 299, 321, 325, 328-331 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
Визнати неповажними причини пропуску Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області строку звернення до апеляційного суду.
Відмовити у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2024 року у справі за адміністративним позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Зоря" до Ірпінського відділу державної виконавчої служби у Бучанському районі Київської області Центрального Міжрегіонального управління юстиції (м. Київ) про визнання протиправною та скасування постанови та зобов`язання вчинити дії.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями та може бути оскаржена протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Суддя-доповідач Черпак Ю.К.
Судді Кобаль М.І.
Штульман І.В.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2025 |
Оприлюднено | 27.01.2025 |
Номер документу | 124646277 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпак Юрій Кононович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні