Рішення
від 24.01.2025 по справі 240/1923/23
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2025 року м. Житомир справа № 240/1923/23

категорія 113070000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Гуріна Д.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Житомирській області, Національної поліції України, Міністерства внутрішніх справ України про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 із позовом до Головного управління Національної поліції у Житомирській області, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції України в Житомирській області;

- зобов`язати Головне управління Національної поліції України в Житомирській області зняти з автоматизованого обліку адміністративних правопорушень протокол про адміністративне правопорушення серії БР №183660 від 29.05.2017.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що він звернувся до ГУНП в Житомирській області з питання знаття з обліку протоколу про адміністративне правопорушення. На своє звернення позивач отримав відповідь, що вказаний протокол до Народицького районного суду Житомирської області не надходив, а провести службове розслідування неможливо, оскільки відділ забезпечення дорожнього руху ГУНП в Житомирській області було ліквідоване восени 2017 року. Крім того, 12.12.2022 позивач звернувся із заявою до ТСЦ МВС №1843 з питання зняття з автоматизованого обліку адміністративних правопорушень протоколу про адміністративне правопорушення, однак отримав відповідь про те, що ТСЦ МВС є лише користувачем "Інформаційного порталу Національної поліції України" та немає повноважень і технічної можливості щодо внесення будь-яких змін до вказаної системи та відповідно до законодавства не зобов`язане мати такі повноваження.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 15.02.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.

02.03.2023 на адресу суду від відповідача - ГУНП в Житомирській області надійшов відзив на адміністративний позов вх. №16180/23, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначає, що Положенням №676 та Законом України "Про Національну поліцію" не передбачено можливості підрозділами поліції самостійно виключати інформацію з ІПНП "Адмінпрактика". Також зазначено, що ГУНП в Житомирській області не має повноважень щодо видалення відомостей з ІПНП, оскільки, відповідно до п.1 розділу IV Положення №676, власником системи ІПНП є Національна поліція України. Пунктом 2 розділу IV Положення №676 визначено, що адміністратором системи ІПНП є уповноважений структурний підрозділ апарату центрального органу управління Національної поліції України. В свою чергу ГУНП в Житомирській області наділене функціями користувача.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 28.10.2024 залучено Національну поліцію України та Міністерство внутрішніх справ України до участі у справі №240/1923/23, як співвідповідачів.

Відповідачі Національна поліція України та Міністерство внутрішніх справ України відзиви на адміністративний позов не надали, про причини неподання відзивів не повідомили, тому суд, у відповідності до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до положень частини 5 статті 262, частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 09.11.2021 було направлено на адресу ГУНП в Житомирській області звернення щодо зняття з обліку протоколу про адміністративне правопорушення серії БР №183660 від 29.05.2017.

08.12.2021 за вих. №2052/20/01-2021 на адресу позивача надійшла відповідь з ГУНП в Житомирській області, в якій зазначено, що з невідомих причин вищевказаний протокол до Народицького районного суду Житомирської області не надійшов, а провести службове розслідування неможливо, оскільки відділ забезпечення безпеки дорожнього руху ГУНП в Житомирській області було ліквідовано восени 2017 року, Відповідно до пункту 9 розділу ІІІ інструкції з автоматизованого обліку адміністративних правопорушень, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04.07.2016 №595, зняття з обліку адміністративних правопорушень, вчинених особами, яких притягнуто до адміністративної відповідальності за їх вчинення, а також яких звільнено від адміністративної відповідальності за іншими підставами, здійснюється у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення або якщо після закінчення строків особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню, згідно зі статтями 38, 39 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Однак, електрону картку про адміністративне правопорушення, створену у підсистемі «Адмінпрактика» ITC ІПНП щодо вчинення ОСОБА_1 зазначеного правопорушення не можливо зняти підрозділами НПУ у зв`язку із ліквідацією підрозділу працівниками якого складався адміністративний матеріал, а також у зв`язку з відсутністю технічної можливості (доступу). У даному листі позивачу було запропоновано звернутися до Територіального сервісного центру МВС (а.с.12).

12.12.2022 позивач звернувся із заявою до ТСЦ МВС №1843 з вимогою про зняття з обліку протоколу про адміністративне правопорушення серії БР №183660 від 29.05.2017 та/або надати роз`яснення як діяти і куди ще необхідно звернутися.

03.01.2023 на адресу позивача надійшов лист з ТСЦ МВС №1843 за вих. №1014, в якому зазначено, що ТСЦ №1843 є лише користувачем «Інформаційного порталу Національної поліції України» (далі - ITC ІПНП) та не має повноважень і технічної можливості щодо внесення будь-яких змін до вказаної системи та відповідно до законодавства не зобов`язано мати такі повноваження, а тому позивачу запропоновано знову звернутись до відповідного підрозділу поліції, який вказаними повноваженнями володіє (а.с.13).

Вважаючи таку бездіяльність протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України визначено Законом України від 02.07.2015 №580-VІІІ «Про Національну поліцію» (далі - Закон №580-VIII).

Відповідно до статті 1 Закону №580-VIII Національна поліція України це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

Частиною 1 статті 8 Закону №580-VIII визначено, що поліція діє виключно на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження поліції у сфері інформаційно-аналітичного забезпечення та формування інформаційних ресурсів передбачено статтями 25, 26 Закону №580-VIII.

Пунктом 1 частини 2 статті 25 цього Закону передбачено, що поліція в рамках інформаційно-аналітичної діяльності формує бази (банки) даних, що входять до єдиної інформаційної системи МВС.

Пунктом 2 частини 1 статті 26 Закону №580-VIII визначено, що поліція наповнює та підтримує в актуальному стані бази (банки) даних, що входять до єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, стосовно виявлених кримінальних та адміністративних правопорушень, осіб, які їх учинили, руху кримінальних проваджень; обвинувачених, обвинувальний акт щодо яких направлено до суду.

Частиною 1 статті 27 Закону №580-VIII встановлено, що поліція має безпосередній оперативний доступ до інформації та інформаційних ресурсів інших органів державної влади за обов`язковим дотриманням Закону України «Про захист персональних даних».

Відповідно до частин 1 та 2 статті 28 Закону №580-VIII поліція вживає всіх заходів для недопущення будь-яких порушень прав і свобод людини, пов`язаних з обробкою інформації. Поліцейські несуть персональну дисциплінарну, адміністративну та кримінальну відповідальність за вчинені ними діяння, що призвели до порушень прав і свобод людини, пов`язаних з обробкою інформації.

Згідно зі статтею 1 Закону України від 02.10.1992 №2657-ХІІ «Про інформацію» інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Серед основних принципів інформаційних відносин статтею 2 цього Закону закріплено правомірність одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації.

Згідно зі статтею 1 Закону України від 01.06.2010 №2297-VІ «Про захист персональних даних» (далі - Закон №2297-VІ) цей Закон регулює правові відносини, пов`язані із захистом і обробкою персональних даних, і спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв`язку з обробкою персональних даних.

Цей Закон поширює свою дію на діяльність з обробки персональних даних, здійснюється повністю або частково із застосуванням автоматизованих засобів, а також на обробку персональних даних, що містяться у картотеці чи значені до внесення до картотеки, із застосуванням неавтоматизованих засобів.

Відповідно до статті 5 цього ж Закону об`єктами захисту є персональні дані.

Мета обробки персональних даних має бути сформульована в законах, інших нормативно-правових актах, положеннях, установчих чи інших документах, які регулюють діяльність володільця персональних даних, та відповідати законодавству про захист персональних даних (частина 1 статті 6 Закону №2297-VІ).

Персональні дані мають бути точними, достовірними та оновлюватися в міру потреби, визначеної метою їх обробки (частина 2 статті 6 Закону №2297-VІ).

Згідно з частиною 1 статті 12 Закону №2297-VІ збирання персональних даних є складовою процесу їх обробки, що передбачає дії з підбору і впорядкування відомостей про фізичну особу.

Відповідно до пункту 6 частини 2 статті 8 вказаного Закону, суб`єкт персональних даних має право пред`являти вмотивовану вимогу щодо зміни або нищення своїх персональних даних будь-яким володільцем та розпорядником персональних даних, якщо ці дані обробляються незаконно чи є недостовірними.

Статтею 15 Закону №2297-VІ встановлено, що персональні дані видаляються або знищуються в порядку, встановленому відповідно до вимог закону.

Персональні дані підлягають видаленню або знищенню у разі:

1) закінчення строку зберігання даних, визначеного згодою суб`єкта персональних даних на обробку цих даних або законом;

2) припинення правовідносин між суб`єктом персональних даних та володільцем чи розпорядником бази, якщо інше не передбачено законом;

3) видання відповідного припису Уповноваженого або визначених ним посадових осіб секретаріату Уповноваженого;

4) набрання законної сили рішенням суду щодо видалення або знищення персональних даних.

Персональні дані, зібрані з порушенням вимог цього Закону, підлягають видаленню або знищенню у встановленому законодавством порядку.

Персональні дані, зібрані під час виконання завдань оперативно-розшукової чи контррозвідувальної діяльності, боротьби з тероризмом, видаляються або знищуються відповідно до вимог закону.

Таким чином, даною нормою чітко визначений перелік підстав видалення або знищення персональних даних щодо певної особи.

Порядок формування, ведення Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху (далі - Реєстр), який є функціональною підсистемою Єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ (далі - ЄІС МВС), що забезпечує збирання, зберігання, захист, облік, пошук, узагальнення даних про адміністративні правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, та порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, у тому числі зафіксовані у режимі фотозйомки (відеозапису) (далі - адміністративні правопорушення), що використовуються для формування звітності, а також надання відомостей з нього визначає Положення про Реєстр адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху, затверджене Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 10.05.2019 №359 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 11.07.2019 за №766/33737 (далі - Положення №359). Пунктом 3 цього Положення №359 визначено, що картка обліку адміністративного правопорушення - картка в електронній формі, що містить інформацію про адміністративне правопорушення, особу, яка його вчинила, та рішення, прийняті за результатами розгляду адміністративного правопорушення.

Пунктом 2 розділу II Положення №359 передбачено, що реєстр забезпечує збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення та надання відомостей про: осіб, до яких застосовано адміністративні стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху; протоколи про адміністративні правопорушення (далі - протокол) та постанови у справах про адміністративні правопорушення (далі - постанова); стан проходження інформації та постанов; протоколи, надіслані до суду; постанови, надіслані до органів державної виконавчої служби; відомості про прийняті у справі про адміністративне правопорушення рішення; виконання постанов про накладення адміністративного стягнення; надходження коштів від сплати адміністративних штрафів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху; тимчасово вилучені посвідчення водія; видані тимчасові дозволи на право керування транспортними засобами; тимчасове затримання транспортних засобів; направлення водіїв транспортних засобів для огляду щодо алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду; штрафні бали; облік бланкової продукції (облік використаної бланкової продукції).

Відомості, які вносяться до картки обліку адміністративного правопорушення визначені пунктом 5 розділу III Положення №359.

Підпунктами 1-3 частини 2 статті 25 Закону України Про Національну поліцію передбачено, що поліція в рамках інформаційно-аналітичної діяльності: формує бази (банки) даних, що входять до єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України; користується базами (банками) даних Міністерства внутрішніх справ України та інших органів державної влади; здійснює інформаційно-пошукову та інформаційно-аналітичну роботу.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.26 Закону №580-VIII поліція наповнює та підтримує в актуальному стані бази даних, що входять до єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, стосовно виявлених кримінальних та адміністративних правопорушень, осіб, які їх учинили, руху кримінальних проваджень; обвинувачених, обвинувальний акт щодо яких направлено до суду.

Згідно з ч.1 ст.28 Закону №580-VIII поліція вживає всіх заходів для недопущення будь-яких порушень прав і свобод людини, пов`язаних з обробкою інформації.

Мету, призначення, завдання, статус, структуру та склад Інтегрованої інформаційно-пошукової системи органів внутрішніх справ України визначає Положення про Інтегровану інформаційно-пошукової системи органів внутрішніх справ України, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 12.10.2009 №436 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 28.12.2009 за №1256/17272 (далі - Положення №436), Законів України «Про міліцію», «Про організаційно правові основи боротьби з організованою злочинністю», «Про оперативно розшукову діяльність», «Про інформацію», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про Національну програму інформатизації», Указу Президента України від 20.10.2000 №1497 «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», постанов Кабінету Міністрів України від 04.10.2006 №1383 «Про затвердження Положення про Міністерство внутрішніх справ України», від 20.12.2006 №1767 Про затвердження Комплексної програми профілактики правопорушень на 2007 2009 роки.

Згідно з пунктом 1.3 Положення №436 інтегрована інформаційно-пошукова система органів внутрішніх справ України (далі - ІІПС) - це сукупність організаційно-розпорядчих заходів, програмно-технічних та інформаційно-телекомунікаційних засобів, що забезпечують формування та ведення довідково-інформаційних, оперативно-розшукових обліків, авторизований доступ до інформаційних ресурсів ІІПС.

Пунктом 3.1 Положення №436 визначено, що інформаційними ресурсами (об`єктами обліку) ІІПС є об`єктивно поєднаний набір відомостей, що безпосередньо стосується осіб, кримінальних та адміністративних правопорушень, а також інших подій, який накопичується в процесі службової діяльності ОВС в обсязі, структурі й порядку, що визначаються завданнями, покладеними на ОВС, відповідно до чинного законодавства. До складу інформаційних ресурсів належать відомості щодо, зокрема, осіб, які скоїли адміністративні правопорушення, щодо яких уповноваженими на те працівниками ОВС згідно зі статтями 254, 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення складено протоколи про адміністративні правопорушення, а органами (посадовими особами), які розглядали ці справи, було винесено постанови, передбачені статтею 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Також, відповідно до п.4.2 та п.4.3 Положення №436, держателем (власником) ІІПС є Міністерство внутрішніх справ України, а розпорядником ІІПС є Департамент інформаційно-аналітичного забезпечення МВС.

Повноваження розпорядника ІІПС на регіональному рівні надаються управлінням (відділам) інформаційно-аналітичного забезпечення ГУМВС, УМВС.

Додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 №730, ГУМВС та УМВС ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства внутрішніх справ. А Положення №436 втратило чинність на підставі наказу МВС України від 06.01.2022 №1 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказ Міністерства внутрішніх справ України від 12.10.2009 №436».

Разом з тим, Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2018 №1024 (далі - Положення №1024).

Додатком до постанови Кабінету міністрів України від 14.11.2018 №1024 визначено, що суб`єктом єдиної інформаційної системи МВС, який обробляє відомості, що формуються у процесі провадження оперативно-розшукової діяльності відповідно до закону є Національна поліція.

Відповідно до п.3 Положення №1024 власником і розпорядником єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ (ЄІС МВС) є держава в особі МВС.

Згідно з абзацом другим п.21 Положення №1024 інформація, що обробляється в єдиній інформаційній системі МВС, може бути змінена засобами функціональних підсистем єдиної інформаційної системи МВС уповноваженим працівником суб`єкта єдиної інформаційної системи МВС лише у випадках, передбачених положеннями про функціональні підсистеми єдиної інформаційної системи МВС. У переліку пріоритетних інформаційних ресурсів єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ, який є додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2018 №1024, зазначено інформаційні ресурси єдиної інформаційної системи МВС та визначено суб`єктів єдиної системи МВС.

Так, відповідно до п.1 цього Переліку, суб`єктом єдиної інформаційної системи МВС щодо відомостей, які містяться у інтегрованій інформаційно-пошуковій системі є також МВС.

Національною поліцією України підтримується в актуальному стані бази даних єдиної інформаційної системи МВС тільки щодо тієї інформації, яка утворюється виключно в процесі діяльності поліції, зокрема, в процесі оперативно розшукової діяльності, що відповідає вимогам Положення про автоматизовану інформаційну систему оперативного призначення єдиної інформаційної системи МВС, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 20.10.2017 №870 та Положенням про інформаційно-телекомунікаційну систему «Інформаційний портал Національної поліції України», затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 03.08.2017 №676 (далі - Положення №676).

Згідно з пунктом 2 розділу І Положення №676 інформаційно-телекомунікаційна система "Інформаційний портал Національної поліції України" (далі - система ІПНП) - сукупність технічних і програмних засобів, призначених для обробки відомостей, що утворюються у процесі діяльності Національної поліції України та її інформаційно-аналітичного забезпечення. Система ІПНП є складовою частиною єдиної інформаційної системи МВС (далі - ЄІС МВС).

Розділ ІІ Положення №676 закріплює основні завдання та призначення системи ІПНП, зокрема п.1 Розділу ІІ встановлено, що основними завданнями системи ІПНП є: інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності Національної поліції України; забезпечення наповнення та підтримки в актуальному стані інформаційних ресурсів баз (банків) даних, що входять до ЄІС МВС; забезпечення щоденної діяльності органів (закладів, установ) поліції у сфері трудових, фінансових, управлінських відносин, відносин документообігу; забезпечення електронної взаємодії з МВС та іншими органами державної влади.

Система ІПНП призначена для: формування інформаційних ресурсів ЄІС МВС; обробки інформації, яка утворена в процесі діяльності поліції; аналітичної обробки інформації, отриманої з автоматичної фото- і відеотехніки; надання безпосереднього оперативного доступу до інформаційних ресурсів ЄІС МВС; генерації інтерфейсів та функціонування вебсервісів для здійснення інформаційної взаємодії органів (підрозділів) поліції з іншими органами державної влади, органами правопорядку іноземних держав, міжнародними організаціями; здійснення пошукових та аналітичних функцій для використання інформації з інформаційних ресурсів (баз даних) поліції, МВС та інших органів державної влади в межах службової діяльності відповідно до рівня доступу і повноважень за запитом або регламентом; використання програмних компонентів геоінформаційних підсистем для візуалізації інформації у вигляді електронних карт, автоматичної зміни зображеного образу об`єкта в залежності від зміни його характеристик, зміни масштабу та деталізації картографічної інформації в інформаційних ресурсах; забезпечення автоматизації процесів управління силами та засобами поліції; забезпечення електронного документообігу в органах (підрозділах) поліції, обміну електронними документами з МВС; комплексного захисту інформації та розмежування доступу до інформації, що зберігається в базах даних системи ІПНП (пункт 2 Розділу ІІ Положення №676).

Пунктом 1 розділу III Положення №676 визначено, що інформаційними ресурсами системи ІПНП є інформація, що утворена в процесі діяльності поліції та використовується для формування, зокрема, тимчасових наборів створюються в процесі діяльності поліції та використовуються для наповнення та підтримки в актуальному стані баз (банків) даних, які входять до ЄІС МВС та визначені статтею 26 Закону України "Про Національну поліцію".

Наказом Міністерства внутрішніх справи України від 13.03.2023 №180, затверджено Інструкцію з формування та ведення інформаційної підсистеми «Адміністративна практика» інформаційно-комунікаційної системи «Інформаційний портал Національної поліції України», зареєстровану в Міністерстві юстиції України 02.05.2023 за №727/39783 (далі - Інструкція).

Ця Інструкція визначає порядок формування та ведення в центральному органі управління поліції, територіальних (у тому числі міжрегіональних) органах поліції (далі - орган (підрозділ) поліції) інформаційної підсистеми «Адміністративна практика» (далі - ІП «Адмінпрактика») інформаційно-комунікаційної системи «Інформаційний портал Національної поліції України» (далі - система ІПНП), призначеної для забезпечення формування поліцією інформаційних ресурсів щодо автоматизованого обліку адміністративних правопорушень, крім адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі, та порушень правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, у тому числі зафіксованих у режимі фотозйомки (відеозапису) (далі - адміністративні правопорушення), та осіб, які їх вчинили (пункт 1 Інструкції).

Метою ІП «Адмінпрактика» системи ІПНП є автоматизація процесів обробки органами (підрозділами) поліції інформації про адміністративні правопорушення та осіб, які їх вчинили, здійснення перевірки особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, на наявність (відсутність) даних про повторне протягом року вчинення однорідного правопорушення, за яке на особу було накладено адміністративне стягнення, аналізу стану застосування законодавства України про адміністративні правопорушення органами (підрозділами) поліції та формування статистичної звітності (пункт 3 Інструкції).

Аналіз вищевказаних правових норм дає підстави для висновків, що ІП "Адмінпрактика" та ІПНП це інформаційні бази даних Міністерства внутрішніх справ України та Національної поліції.

Відомості в цих інформаційних базах даних використовуються для автоматизації процесів обробки інформації про адміністративні правопорушення, тобто використовуються у внутрішній діяльності Міністерства внутрішніх справ України та Національної поліції та не впливають на права позивача.

Згідно інформації, що зазначена у відповіді УПД ГУНП в Житомирській області від 08.12.2021 №2052/20/01-2021 встановлено, що 29.05.2017 відносно ОСОБА_1 складено адміністративний протокол серії БР №183660 від 29.05.2017. У подальшому, вказані відомості внесені до ІПНП «Адмінпрактика» працівником відділу забезпечення безпеки дорожнього руху УПД ГУНП в Житомирській області. Також вказаний протокол 01.06.2017 був направлений до органу поліції, за місцем проживання позивача, - Народицького районного відділення поліції Коростенського відділу поліції ГУНП в Житомирській області для подальшого направлення матеріалів до Народицького районного суду Житомирської області для розгляду та прийняття рішення.

Позивачу було повідомлено про те, що було направлено запит до Народицького районного суду Житомирської області. Згідно відповіді наданої Народицьким районним судом вищевказаний адміністративний протокол до суду не надходив та рішення по ньому відповідно не приймалося, отже ОСОБА_1 не був притягнутий до адміністративної відповідальності.

Інформація в ІП "Адмінпрактика" та ІПНП про складення адміністративного протоколу жодним чином не впливає на права та обов`язки позивача, оскільки збирається та використовується у внутрішній діяльності органів МВС та Національної поліції, не впливає та не використовується для притягнення позивача до адміністративної відповідальності, у зв`язку з чим суд відмовляє у задоволенні адміністративного позову.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, враховуючи відмову в задоволенні позову, суд не стягує з відповідачів на користь позивача судові витрати.

Керуючись статтями 9, 77, 90, 139, 243, 262, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Національної поліції у Житомирській області (вул.Старий бульвар, 5/37, м.Житомир, 10008, код ЄДРПОУ 40108625), Національної поліції України (вул.Академіка Богомольця, 10, м.Київ, 01601, код ЄДРПОУ 40108578), Міністерства внутрішніх справ України (вул.Академіка Богомольця, 10, м.Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00032684) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Д.М. Гурін

24.01.25

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2025
Оприлюднено27.01.2025
Номер документу124671194
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —240/1923/23

Рішення від 24.01.2025

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні