ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО РОЗСТРОЧЕННЯ ВИКОНАННЯ СУДОВОГО РІШЕННЯ
23 січня 2025 рокуСправа № 280/2944/23 об 11 год. 50 хв. м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Чернової Ж.М.,
секретаря судового засідання Юхименка Г.В.,
за участю: представника позивача - Богач А.О.,
представника відповідача Гришун О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву представника Комунального некомерційного підприємства "Міська Лікарня №10" Запорізької міської ради про розстрочення виконання судового рішення у справі №280/2944/23 за позовом Комунального некомерційного підприємства "Міська Лікарня №10" Запорізької міської ради до Головного управління ДПС у Запорізьій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Комунального некомерційного підприємства «Міська Лікарня №10» Запорізької міської ради (далі позивач) до Головного управління ДПС у Запорізьій області (далі відповідач), в якій позивач просить суд:
визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.04.2023 №3532408, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, пені з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 10 694,75 гривень;
визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.04.2023 №0003500703, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму 2 190 166,25 гривень;
визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.04.2023 №0003510703, яким застосовано штраф у розмірі 368 771,53 гривень за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг);
визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.04.2023 №3542408, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1 020 гривень;
визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.04.2023 №0003520708, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб на загальну суму 7 201,11 гривень.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2023 року по справі №280/2944/23 в задоволенні позовних вимог Комунального некомерційного підприємства «Міська Лікарня №10» Запорізької міської ради до Головного управління ДПС у Запорізьій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовлено.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 30 жовтня 2024 року по справі №280/2944/23 апеляційну скаргу Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня №10» Запорізької міської ради на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 02.11.2023 в адміністративній справі №280/2944/23 задоволено частково. Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 02.11.2023 в адміністративній справі №280/2944/23 скасовано в частині відмови у визнанні протиправним та скасуванні податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 21.04.2023 № 0003520708 та в цій частині ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 21.04.2023 №0003520708. В іншій частині рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 02.11.2023 в адміністративній справі №280/2944/23 залишено без змін.
Комунальне некомерційне підприємство «Міська лікарня №10» Запорізької міської ради звернулось до суду з заявою про розстрочення виконання рішення, в якій представник заявника просить: розстрочити виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 02.11.2023 по справі № 280/2944/23 (з урахуванням постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 30.10.2024) шляхом сплати боргу за податковими повідомленнями-рішеннями від 21.04.2023 № 3532408, від 21.04.2023 №0003500703, від 21.04.2023 № 0003510703, від 21.04.2023 № 3542408 рівними частинами щомісяця, а саме: у січні 2025 р. 257 065,25 грн., у лютому 2025 р. 257 065,25 грн., у березні 2025 р. 257 065,25 грн., у квітні 2025 р. 257 065,25 грн., у травні 2025 р. 257 065,25 грн., у червні 2025 р. 257 065,25 грн., у липні 2025 р. 257 065,25 грн., у серпні 2025 р. 257 065,25 грн., у вересні 2025 р. 257 065,25 грн., у жовтні 2025 р. 257 065,28 грн.
В обґрунтування поданої заяви зазначено, що ППР від 21.04.2023 № 3532408, від 21.04.2023 № 0003500703, від 21.04.2023 № 0003510703, від 21.04.2023 № 3542408 не є скасованими та залишені в силі. При цьому, за змістом таких ППР, загальна сума, яка нині підлягає сплаті (стягненню) з КНП «Міська лікарня № 10» ЗМР становить: 2 570 652,53 грн (10 694,75 + 2 190 166,25 + 368 771,53 + 1 020,00). Зазначено, що КНП «Міська лікарня №10» Запорізької міської ради є комунальним некомерційним підприємством, яке фінансується здебільшого за рахунок бюджетних коштів та коштів з НСЗУ, проте які мають цільове призначення і не можуть спрямовуватися на погашення податкових зобов`язань, в тому числі за судовими рішеннями, наголошуємо на тому, що станом на теперішній час у Підприємства виникли певні труднощі у здійсненні розрахунків за наведеними попередньо ППР, які не були скасовані у судовому порядку. Зазначено, що загальна сума за ППР нині складає 2570652,53 грн, що є суттєвою сумою для КНП «Міська лікарня №10» ЗМР аби мати змогу сплатити її одразу, зокрема одним платежем. При цьому, зазначено, що зазначені кошти у такій сумі є відсутніми на рахунках КНП «Міська лікарня №10» ЗМР, що також істотно ускладнює виконання судового рішення у цій справі та сплаті таких коштів у повному обсязі на рахунки відповідача. Також, вказує на те, що позивач нині перебуває у скрутному матеріальному становищі та має також заборгованість перед своїми працівниками з виплати заробітної плати. Крім того, КНП «Міська лікарня №10» ЗМР має також заборгованість по коду 2220 «Медикаменти і перев`язувальні засоби» (витратні матеріали), для міського центру нефрології та діалізу, а також заборгованість за іншими поточними видатками. Крім того, згідно бухгалтерської довідки КНП «Міська лікарня №10» ЗМР слідує, що на рахунках позивача нині відсутні вільні кошти для здійснення розрахунків. А два рахунки, на яких знаходяться певні суми кошти мають цільове призначення (кошти НСЗУ та для виплати заробітної плати) і не можуть спрямовуватися на інші цілі, зокрема оплату штрафів за ППР, за рішеннями судів, тощо. Наведені обставини свідчать про наявність достатніх підстав, які ускладнюють виконання судового рішення у справі № 280/2944/23 та свідчать про неможливість з боку позивача здійснити сплату усієї суми у розмірі 2 570 652,53 грн відповідачу за відповідними наведеними попередньо ППР. Проте, зауважує, що КНП «Міська лікарня № 10» ЗМР не відмовляється від сплати такої заборгованості, не вчиняє дій, які б свідчили про таке уникнення та не має на меті перешкоджати виконанню судового рішення, тощо. КНП «Міська лікарня № 10» ЗМР, лише просить суд, з урахуванням значної суми боргу (2 570 652,53 грн) та зважаючи на те, що Підприємство є комунальним закладом, яке фінансується переважно за кошти місцевого бюджету та за рахунок інших надходжень, які не є суттєвими та беручи до уваги, що таке Підприємство є лікарняним закладом, яке потребує закупки відповідних медикаментів, витратних матеріалів та фінансування інших цілей пов`язаним із наданням медичної допомоги населенню здійснити розстрочення виконання рішення суду у справі № 280/2944/23.
Для розгляду питання про розстрочення виконання судового рішення, судом призначене судове засідання на на 23 січня 2025 року о 10 год. 00 хв., про що повідомлено сторін.
Представник Головного управління ДПС у Запорізькій області проти задоволення заяви заперечив, у відзиві на заяву, зокрема зазначив, що заява є не обґрунтованою та не містить в повній мірі викладу обставин та документально підтверджених фактів, які б свідчили про неможливість виконання позивачем судового рішення по справі 280/2944/23. Вказує, що законом не встановлено вичерпного переліку обставин, за наявності яких суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою сторони відстрочити або розстрочити виконання судового рішення. Поряд з цим, обов`язковою умовою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є доведення заявником факту існування обставин, які істотно ускладнюють виконання рішення та/або роблять його неможливим. Така позиція суду кореспондує висновку Великої Палати Верховного Суду, викладеному в постанові від 03 червня 2021 року по справі №9901/598/19. Відстрочення виконання судового рішення передбачає наявність дійсних та реальних обставин, що об`єктивно унеможливлюють, або створюють значні перешкоди у виконанні рішення суду. Водночас, позивач у своїй заяві посилається на заборгованість із заробітної плати у підприємства та те, що КНП «Міська лікарня №10» ЗМР має заборгованість по коду 2220 «Медикаменти і перев`язувальні засоби». Представник Головного управління ДПС у Запорізькій області зазначає, що статтями 18 та 19 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992, № 2801-XII (далі Закон України №2801-XII) (зі змінами та доповненнями) визначено порядок фінансового, матеріально-технічного забезпечення закладів охорони здоров`я. Отже, стає не зрозумілим, яким чином виникла заборгованість у позивача по коду 220 «Медикаменти і перев`язувальні засоби», якщо фінансування здійснюється державою і кошти виділяються. Щодо заборгованості із заробітної плати зазначено, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про оплату праці» визначено умови і розміри оплати праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету визначаються Кабінетом Міністрів України. Крім того, посилаючись на дві обставини щодо відсутності можливості сплатити свій податковий борг позивач посилається на дві обставини 1) заборгованість по заробітній платі і 2) заборгованість по коду 2220, однак на сторінці 5 своєї ж заяви позивач сам спростовує ці твердження зазначаючи: « Два рахунки, на яких знаходяться певні суми коштів мають цільове призначення (кошти НСЗУ та для виплати заробітної плати) і не можуть спрямовуватися на інші цілі, зокрема оплату штрафів за ППР, рішення судів, тощо», отже, позивачем не наведено обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Просить суд відмовити позивачеві у задоволенні заяви про розстрочення виконання судового рішення по справі 280/2944/23.
Розглянувши заяву про розстрочення виконання судового рішення, суд вважає її такою, що підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Стаття 124 Конституції України та стаття 370 КАС України встановлюють, що судові рішення, зокрема, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, за її межами. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
За приписами ч. 1 ст. 378 КАС України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (частина 3 статті 378 КАС України).
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (частина 5 статті 378 КАС України).
Тобто, вирішуючи питання про розстрочку виконання судового рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, можливі негативні наслідки для боржника при виконанні рішення у встановлений строк тощо.
Підставою для розстрочення виконання рішення, в розумінні ст. 378 КАС України, є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Заявник просить розстрочити виконання рішення суду у зв`язку з тим, що КНП «Міська лікарня № 10» Запорізької міської ради є комунальним некомерційним підприємством, яке фінансується здебільшого за рахунок бюджетних коштів та коштів з НСЗУ, проте які мають цільове призначення і не можуть спрямовуватися на погашення податкових зобов`язань, в тому числі за судовими рішеннями, наголошує на тому, що станом на теперішній час у Підприємства виникли певні труднощі у здійсненні розрахунків за ППР, які не були скасовані у судовому порядку. Зазначає, що загальна сума за ППР - 2 570 652,53 грн є суттєвою сумою для КНП «Міська лікарня №10» ЗМР аби мати змогу сплатити її одразу, зокрема одним платежем. При цьому, зазначає, що зазначені кошти у такій сумі є відсутніми на рахунках КНП «Міська лікарня №10» ЗМР, що також істотно ускладнює виконання судового рішення у цій справі та сплаті таких коштів у повному обсязі на рахунки відповідача. Також, зазначає, що позивач нині перебуває у скрутному матеріальному становищі та має також заборгованість перед своїми працівниками з виплати заробітної плати.
Зазначене підтверджується:
листом до Департаменту з питань охорони здоров`я та медичного забезпечення ЗМР від 02.12.2024 № 01-12/414, в якому КНП «Міська лікарня №10» ЗМР просило виділити кошти за рахунок місцевого бюджету в сумі 2 516 541,16 грн для недопущення кредиторської заборгованості з виплати заробітної плати (у листопаді);
листом до Департаменту з питань охорони здоров`я та медичного забезпечення ЗМР від 17.12.2024 р. № 01-12/438, в якому КНП «Міська лікарня №10» ЗМР просило виділити кошти за рахунок місцевого бюджету в сумі 1 601 250 грн для недопущення кредиторської заборгованості з виплати заробітної плати (у грудні).
Крім того, з вказаних листів також слідує, що КНП «Міська лікарня №10» ЗМР має також заборгованість по коду 2220 «Медикаменти і перев`язувальні засоби» (витратні матеріали), для міського центру нефрології та діалізу, а також заборгованість за іншими поточними видатками. Крім того, згідно бухгалтерської довідки КНП «Міська лікарня №10» ЗМР слідує, що на рахунках позивача нині відсутні вільні кошти для здійснення розрахунків. А два рахунки, на яких знаходяться певні суми кошти мають цільове призначення (кошти НСЗУ та для виплати заробітної плати) і не можуть спрямовуватися на інші цілі, зокрема оплату штрафів за ППР, за рішеннями судів, тощо.
Наведені обставини свідчать про наявність достатніх підстав, які ускладнюють виконання судового рішення у справі № 280/2944/23.
Суд враховує, що на даний час на території України діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України «Про правовий режим воєнного стану».
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
З огляду на встановлені вище обставини, суд вважає, що наведені заявникои обставини є такими, що істотно ускладнюють виконання рішення суду в цій справі, оскільки у позивача відсутня можливість швидко погасити заборгованість.
Крім того, суд враховує, що заявник не ухиляється від виконання рішення, а шукає способи погашення заборгованості. Така поведінка є виявом добросовісності намірів заявника в частині виконання своїх зобов`язань щодо сплати заборгованості.
Враховуючи наявність обставин, які істотно ускладнюють виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від суду від 02 листопада 2023 року по справі №280/2944/23, та відсутність у КНП «Міська лікарня № 10» ЗМР можливості сплатити заборгованість у сумі 2 570 652,53 грн одним платежем, суд приходить до висновку про наявність підстав для розстрочення виконання судового рішення.
Керуючись ст.ст. 241, 243, 248, 378 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Комунального некомерційного підприємства "Міська Лікарня №10" Запорізької міської ради про розстрочення виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2023 року по справі №280/2944/23 - задовольнити.
Розстрочити виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2023 року по справі №280/2944/23 строком на 10 (десять) місяців з 30 січня 2025 року, зі сплатою Комунальним некомерційним підприємством "Міська Лікарня №10" Запорізької міської ради боргу за податковими повідомленнями-рішеннями від 21.04.2023 №3532408, від 21.04.2023 №0003500703, від 21.04.2023 №0003510703, від 21.04.2023 №3542408 рівними частинами щомісяця, а саме: до 30 січня 2025 року 257 065,25 грн, до 28 лютого 2025 року 257 065,25 грн, до 30 березня 2025 року 257 065,25 грн, до 30 квітня 2025 року 257 065,25 грн, до 30 травня 2025 року 257 065,25 грн, до 30 червня 2025 року 257 065,25 грн, до 30 липня 2025 року 257 065,25 грн, до 30 серпня 2025 року 257 065,25 грн, до 30 вересня 2025 року 257 065,25 грн, до 30 жовтня 2025 року 257 065,28 грн.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення. Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня її постановлення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Ухвала виготовлена у повному обсязі та підписана 24.01.2025.
Суддя Ж.М. Чернова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2025 |
Оприлюднено | 27.01.2025 |
Номер документу | 124671678 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо валютного регулювання і валютного контролю, з них за участю органів доходів і зборів |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні