Справа № 686/18233/24
Провадження № 1-кс/686/793/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2025 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання старшого слідчого першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_3 про передачу майна в управління у кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62024240010000357 від 27.06.2024, у якому ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 410, ч.5 ст. 4261 КК України, а ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 4261 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Першим слідчим відділом (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62024240010000357 від 27.06.2024, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 410, ч. 5 ст. 4261 КК України, ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч.5 ст. 4261 КК України та за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 14, ч. 2 ст. 146, ч. 4 ст. 410, ч. 3 ст. 368, ч. 2 ст. 209 КК України.
21 січня 2025 року до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області надійшло клопотання старшого слідчогопершого слідчоговідділу (здислокацією ум.Хмельницькому)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Хмельницькому, ОСОБА_3 про передачу активів Національному агенству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними.
В клопотанні зазначено, що ОСОБА_4 підозрюється у тому, що він, будучи допущеним відповідно до наказу № 51 (по стройовій частині) командира військової частини НОМЕР_1 від 15.05.2023 до тимчасового виконання обов`язків за посадою начальника логістики заступника командира бригади військової частини НОМЕР_1 , а з 30.08.2024 будучи призначеним відповідно до наказу № 680 (по особовому складу) командира військової частини НОМЕР_1 на посаду начальника логістики заступника командира бригади військової частини НОМЕР_1 , будучи службовою особою, на яку покладено адміністративно-господарські та організаційно-розпорядчі функції у військовій частині НОМЕР_1 володів інформацією про фактичну наявність особового складу по підрозділах, місця їх дислокації, відомості про призначення та переведення військовослужбовців по посадах, знав про штатну чисельність та володів інформацією про задіяний до виконання завдань особовий склад в підрозділах військової частини НОМЕР_1 та інші відомості, які міг використати у власних інтересах з метою організації злочинної схеми по заволодінню грошовими коштами.
Разом із тим, ОСОБА_4 розумів, що штатна чисельність особового складу військової частини НОМЕР_1 є значною, має структурні підрозділи, які дислокуються та виконують завдання на різних ділянках, що територіально віддалених одна від одної, а тому військовослужбовці військової частини не мають фізичної можливості знати один одного та володіти інформацією про місця перебування інших військовослужбовців під час несення військової служби. Вказані обставини надають можливість приховати відсутність військовослужбовця у військовій частині НОМЕР_1 та створити умови фіктивного проходження ним військової служби.
ОСОБА_4 , також, розумів, що використовуючи надану йому владу та службові повноваження, може створити умови за яких до списку особового складу військової частини НОМЕР_1 буде включено військовослужбовців, які отримуватимуть грошове забезпечення, проте в дійсності вони службу проходити не будуть. Військовослужбовці, що фіктивно проходять військову службу після зарахування на особисті карткові рахунки грошового забезпечення матимуть можливість заволодіти вказаними грошовими коштами. За свої дії, як службової особи, що полягають у впливі на підлеглих діяти в його злочинних інтересах, складанні, погодженні ряду фіктивних документів в тому числі рапортів, наказів, що в подальшому стануть підставою для нарахування грошового забезпечення, дії спрямовані на приховання справжнього місця перебування військовослужбовців ОСОБА_4 для власного збагачення та його невстановлені на теперішній час спільники зможуть отримувати грошові кошти, в тому числі кошти нараховані на картковий рахунок військовослужбовця який проходитиме військову службу фіктивно.
Одночасно, ОСОБА_4 розумів, що для заволодіння грошовими коштами, які нараховуватимуться військовослужбовцям за фіктивне проходження ними служби військової частини НОМЕР_1 , він має залучити спільника з числа особового складу штабу військової частини, який уповноважений на ведення обліку особового складу та підготовку проектів наказів по стройовій частині. Також, для реалізації злочинного плану ОСОБА_4 мав залучити вже діючого військовослужбовця військової частини НОМЕР_1 або підшукати особу, яка буде формально зарахована до списків особового складу та жодних дій пов`язаних із проходженням військової служби виконувати не буде.
ОСОБА_4 , у силу своїх службових повноважень достеменно розумів, що процес нарахування та виплати грошового забезпечення військовослужбовцям військової частини НОМЕР_1 включає у себе стадії, у т.ч., у яких безпосередній контроль та участь приймає він, як службова особа, а також інші військовослужбовці військової частини НОМЕР_1 , які перебувають у його підпорядкуванні.
Таким чином у ОСОБА_6 у січні 2024 року (точної дати та часу у ході досудового розслідування не установлено), виник умисел на вчинення діянь із заволодіння грошовими коштами, які призначені для нарахування та виплати грошового забезпечення військовослужбовцям військової частини НОМЕР_1 .
Для заволодіння грошовими коштами державного бюджету передбаченими для виплати грошового забезпечення військовослужбовців військової частини НОМЕР_1 та додаткової грошової винагороди передбаченою постановою КМУ № 168 від 28.02.2022 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» у кожному випадку залучення військової частини НОМЕР_1 до виконання бойових завдань за бойовими розпорядженнями на території Донецької області, ОСОБА_4 усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій та їх наслідки, залучив інших підпорядкованих йому військовослужбовців військової частини НОМЕР_1 , які в дійсності військову службу не проходили, а займались власними справами та в зону ведення бойових дій не відряджались.
У результаті вчинення умисних дій ОСОБА_4 та інших невстановлених на теперішній час військовослужбовців військової частини НОМЕР_1 , спрямованих на заволодіння грошовим коштами державного бюджету на карткові рахунки АТ КБ «Приватбанк» чотирьох військовослужбовців військової частини НОМЕР_1 у період часу з 01.01.2024 по 30.09.2024, які у вказаний період часу перебували за місцями проживання та фактично обов`язки військової служби за посадою не виконували, безпідставно зараховано кошти в сумі понад 2 млн. гривень.
Після зарахування на власні карткові рахунки незаконно отриманих грошових коштів військовослужбовці військової частини НОМЕР_1 отримали можливість розпорядитись ними на власний розсуд, та частину таких грошових коштів повна сума яких встановлюється передали ОСОБА_4 , як винагороду за неперебування в зоні ведення бойових дій та їх прикриття з боку останнього.
На підставі викладеного, протиправними діями начальника логістики заступника командира бригади військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_4 заподіяно шкоду державним інтересам на загальну суму 2119411 гривень, що із врахуванням положень статті 169.1 Податкового кодексу України і Закону України «Про державний бюджет на 2024 рік», якими визначено застосування розміру податкової соціальної пільги для кваліфікації діянь як злочинів, є тяжкими наслідками, оскільки у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Окрім того, підполковник ОСОБА_4 відповідно до наказу від 15.05.2023 № 51 (по стройовій частині) командира військової частини НОМЕР_1 допущений до тимчасового виконання обов`язків за посадою начальника логістики заступника командира бригади військової частини НОМЕР_1 .
Поряд з тим у підпорядкуванні ОСОБА_4 перебував головний сержант взводу ремонту і відновлення автомобілів військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 , який фактично виконував обов`язки особистого водія ОСОБА_4 ..
21.06.2024 ОСОБА_4 та ОСОБА_7 перебували у м. Корсунь-Шевченківський, Черкаської області, за місцем постійної дислокації військової частини НОМЕР_1 , при цьому пересувались службовим автомобілем марки «Хюндай Соната» в.н.з. НОМЕР_2 , у салоні якого ОСОБА_7 помітив особистий рюкзак ОСОБА_4 , який був наповнений грошовими коштами, які останній незаконно отримав у наслідок зловживання своїм службовим становищем.
22.06.2024 близько 01 год. 00 хв. ОСОБА_7 з метою звернення до правоохоронних органів щодо протиправної діяльності ОСОБА_4 , забрав вказаний рюкзак останнього, з грошовими коштами та на службовому автомобілі марки «Хюндай Соната» в.н.з. НОМЕР_2 , без відома ОСОБА_4 направився до м. Умань, Черкаської області де залишив вказане авто та направився до м. Хмельницького.
Надалі 22.06.2024 ОСОБА_4 виявивши відсутність вказаних грошових коштів, почав шантажувати ОСОБА_7 , по мобільному телефону, висловлюючи погрози на його адресу, вказував що направлять стосовно нього матеріали до правоохоронного органу за фактом самовільного залишення місця несення служби зі зброєю та боєприпасами. При цьому, ОСОБА_4 достовірно знав про місце зберігання, за місцем дислокації його підрозділу у м. Покровськ, Донецької області закріпленого за ОСОБА_8 автомату ТК6 серії НОМЕР_3 та чотирьох магазинів спорядженими набоями калібру 7.62х39 мм.
У подальшому 27.06.2024 ОСОБА_7 добровільно з`явився до ТУ ДБР у м. Хмельницькому із заявою про вчинення, на його думку, протиправних дій підполковником ОСОБА_4 щодо незаконних нарахувань виплат військовослужбовцям та з інших порушень. На підтвердження своїх доводів ОСОБА_7 добровільно видав рюкзак камуфльованого зразку у якому під час огляду виявлено грошові кошти на загальну суму 1120350 грн. та 11000 доларів. США, які на його думку, були отримані ОСОБА_4 у наслідок зловживання своїм службовим становищем.
Надалі ОСОБА_4 , у період часу із 23 по 24.06.2024 усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій та їх наслідки, діючи умисно, перебуваючи у м. Покровськ, Донецької області, будучи військовою службовою особою наділеною адміністративно-розпорядчими функціями незаконно заволодів закріпленою за головним сержантом взводу ремонту і відновлення автомобілів військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 зброєю та боєприпасами, а саме: автоматом ТК6 серії НОМЕР_3 та чотирьома магазинами спорядженими набоями калібру 7.62х39 мм.
11.07.2024 за ініціативи ОСОБА_4 до ТУ ДБР у м. Краматорськ скеровано матеріали про вчинення ОСОБА_8 кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 407, ч. 4 ст. 408, ч. 4 ст. 410 КК України.
27.12.2024 під час проведення обшуку за місцем тимчасового проживання ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_1 , вилучено закріплений за ОСОБА_8 автомат ТК6 серії НОМЕР_3 разом із чотирьома магазинами спорядженими набоями калібру 7.62х39 мм.
28.12.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 410, ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 4261 КК України.
Обставини, що дають підстави обґрунтовано підозрювати ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 410, ч. 5 ст. 4261 КК України, підтверджуються наступними матеріалами кримінального провадження, а саме:
- протоколом прийняття заяви від 27.06.2024 у ОСОБА_7 , який повідомив обставини вчинення кримінальних правопорушень ОСОБА_4 ;
- показаннями свідка ОСОБА_7 , який вказав, що 27.06.2024 він добровільно з`явився до ТУ ДБР у м. Хмельницькому та повідомив про вчинення протиправних на його думку дій начальником логістики - заступником командира військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_4 . При цьому, ОСОБА_7 повідомив, що є водієм ОСОБА_4 та йому відомо, що останній штучно нараховує грошове забезпечення іншим військовослужбовцям в/ч НОМЕР_1 , які за це отримують грошову винагороду, при цьому у бойові відрядження вказані військовослужбовці на лінію зіткнення не направляються. Також він зазначив, що частина даної незаконно нарахованої грошової винагороди передається безпосередньо ОСОБА_4 . Окрім того, ОСОБА_7 вказав, що був свідком отримання так званих «відкатів» ОСОБА_4 від підрядника за здійснення ремонту приміщень для військової частини НОМЕР_1 . Розуміючи, що ОСОБА_4 вчиняє протиправні дії, ОСОБА_7 зазначив, що забрав рюкзак останнього із незаконно отриманими на його думку грошовими коштами та вирішив його передати працівникам правоохоронного органу, для підтвердження своїх показань. Окрім того, ОСОБА_7 повідомив, що ОСОБА_4 погрожував йому фізичною розправою та застерігав про небезпеку для його родичів у разі не повернення грошових коштів, а також вказував про передачу до правоохоронних органів матеріалів щодо самовільного залишення ним місця несення служби зі зброєю. Також ОСОБА_7 повідомив, що ОСОБА_4 після даної події присилав за ним до м. Хмельницького для його розшуку та викрадення інших військовослужбовців в/ч НОМЕР_1 ;
- протоколом огляду місця події за участі свідка ОСОБА_7 у присутності двох понятих, із застосуванням безперервного відеозапису у приміщенні першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, під час якого встановлено, що при ОСОБА_7 знаходився рюкзак камуфльованого зразку, в якому виявлено та вилучено грошові кошти на загальну суму 1 120 350 грн. (один мільйон сто двадцять тисяч триста п`ятдесят), 11 000 (одинадцять тисяч) доларів США, які визнано речовими доказами у даному кримінальному провадженні;
- протоколом огляду мобільного телефону марки «Redmi Note 13» належного ОСОБА_7 під час якого зафіксовано переписку у месенджері «WhatsApp» між останнім та ОСОБА_4 , з приводу грошових коштів із висловлюванням з боку ОСОБА_4 погроз щодо ОСОБА_7 та його родичів у разі не повернення грошей ( ОСОБА_4 зазначає що грошові кошти є так званим «общаком»);
- показаннями свідка ОСОБА_9 , який перебуває на посаді заступника начальника тилової логістики військової частини НОМЕР_1 , який повідомив, що за вказівкою ОСОБА_4 готував документи для преміювання певних військовослужбовців, які займались з його слів логістичними питаннями. Серед такий військовослужбовців були і ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 ;
- показаннями свідків ОСОБА_10 та ОСОБА_13 , які підтвердили, що частину грошового забезпечення передавали ОСОБА_4 та при цьому майже постійно перебували у м. Дніпро, де займались власними справами;
- протоколом обшуку від 27.12.2024 проведеного за місцем тимчасового проживання ОСОБА_4 , за адресою: АДРЕСА_1 , у ході якого серед інших речей та документів виявлено та вилучено грошові кошти 101100 доларів США, походження яких останній пояснити не зміг, 189 100 грн., а також зброю та набої закріплені за ОСОБА_7 , а саме: автомат ТК6 серії БН 832 разом із чотирьма магазинами стоярженими набоями калібру 7.62х39 мм. Окрім того, під час обшуку зафіксовано перебування у будинку за місцем проживання ОСОБА_4 військовослужбовців ОСОБА_13 та ОСОБА_10 зі слів яких вони прибули з м. Дніпра для передачі ОСОБА_4 частини грошових коштів отриманих 25.12.2024;
- протоколами за наслідками проведення НСРД, які оглянуто та зафіксовано обставини, які підтверджують протиправні дії ОСОБА_4 відносно ОСОБА_7 щодо заволодіння зброєю та боєприпасами, які були закріплені за останнім, а також факт безпідставного преміювання військовослужбовців військової частини НОМЕР_1 повне коло яких встановлюється;
- іншими матеріалами кримінального провадження № 62024240010000357 в їх сукупності.
27.06.2024 за участі свідка ОСОБА_7 у присутності двох понятих, із застосуванням безперервного відеозапису здійснено огляд місця події у приміщенні першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, що знаходиться у м. Хмельницькому по вул. Пилипчука, 28, під час якого встановлено, що при ОСОБА_7 знаходився рюкзак камуфльованого зразку, в якому з його слів перебувають грошові кошти в сумі 11 тисяч доларів США, купюрами по 100 доларів та 1 120 350 грн. різними купюрами. Зі слів ОСОБА_7 вказаний рюкзак належать начальнику логістики-заступнику командира військової частини НОМЕР_1 підполковнику ОСОБА_4 та вказані грошові кошти здобуті останнім злочинним шляхом. Надалі, ОСОБА_7 добровільно надав вказаний рюкзак для огляду та вилучення.
Оскільки кошти є матеріальними об`єктами, які містять на собі сліди вчиненого, та можуть бути використані як докази обставин вчинення кримінального правопорушення, 27.06.2024 постановою старшого слідчого-криміналіста першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_14 вказане виявлене та вилучене під час огляду майно визнано речовими доказами у кримінальному провадженні.
Враховуючи наявність у кримінальному провадженні арештованих активів, вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, слідчий просить передати їх в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.
В судове засідання слідчий не з`явився, на адресу суду надав заяву про розгляд клопотання у його відсутності, в якій зазначив, що клопотання підтримує повністю та просить задовольнити.
Вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 2 КПК України передбачено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області у справі № 686/18233/24 (провадження № 1-кс/686/6171/24) від 23.07.2024 накладено арешт, з тимчасовим позбавленням права відчуження, розпорядження та користування, на майно, яке 27.06.2024 р., у ході проведення огляду, було тимчасово вилучено у ОСОБА_7 , а саме на: грошові кошти, у загальній сумі 1120350 гривень та 11000 доларів США.
Крім того, 27.12.2024 на підставі ухвали слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області проведено обшук за місцем проживання ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 в ході якого виявлено та вилучено зокрема: грошові кошти в сумі 31500 грн., вилучених з чорної чоловічої сумки; грошові кошти в сумі 101100 доларів США, які вилучено із кімнати в якій проживає ОСОБА_4 ; грошові кошти в сумі 157 600 грн., які вилучено із кімнати в якій проживає ОСОБА_4
28.12.2024 постановою слідчого зазначене вилучене майно визнано речовими доказами.
Ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області у справі № 686/18233/24 (провадження № 1-кс/686/11012/24) від 29.12.2024 накладено арешт, із забороною відчуження, розпорядження та користування, в тому числі на: грошові кошти в сумі 31500 грн., вилучених з чорної чоловічої сумки; грошові кошти в сумі 101100 доларів США, які вилучено із кімнати в якій проживає ОСОБА_4 ; грошові кошти в сумі 157 600 грн., які вилучено із кімнати в якій проживає ОСОБА_4 ..
Також, 27.12.2024 на підставі ухвали слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області проведено обшук за місцем проживання ОСОБА_11 , за адресою: АДРЕСА_2 в ході якого виявлено та вилучено зокрема: грошові кошти в сумі 17000 доларів США.
28.12.2024 постановою слідчого майно, що вилучене під час обшуку визнано речовими доказами.
Ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області у справі № 686/18233/24 (провадження № 1-кс/686/11010/24) від 29.12.2024 накладено арешт, із забороною відчуження, розпорядження та користування, в тому числі на: грошові кошти в сумі 17000 доларів США.
Станом на 17.01.2025 11000 доларів США згідно курсу НБУ становить 476520 грн. та з врахуванням суми 1120350, в загальному складає 1596870 гривень, тобто 527,36 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Станом на 17.01.2025 101100 доларів США згідно курсу НБУ становить 4 379 652 гривень та з врахуванням сум 31500 гривень та 157 600 гривень в загальному складає 4 568 752 гривень, тобто 1508,83 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Станом на 17.01.2025 17000 доларів США згідно курсу НБУ становить 736440 грн., тобто 243,21 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.
Згідно з п. 4 частини першої статті 1 Закону управління активами - діяльність із володіння, користування та розпорядження активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави і вирішено питання про їх передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, тобто забезпечення збереження активів, збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості, передача їх в управління або реалізація активів у випадках та порядку, передбачених цим Законом, а також реалізація активів, конфіскованих у кримінальному провадженні чи стягнених за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими
Відповідно до частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.
Згідно з частиною другою статті 19 Закону у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень. У разі прийняття в управління цінних паперів інформація також надсилається відповідним учасникам депозитарної системи України.
Статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління. Управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості.
Враховуючи вищевикладене, з метою забезпечення збереження грошових коштів, а також збереження їхньої економічної вартості, досягнення завдань кримінального провадження, суддя приходить до висновку про задоволення клопотання та передачу речових доказів, а саме грошових коштів до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними.
При цьому звертає увагу на те, що відповідно до ч. 8 ст. 21 Закону у разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора або судового рішення, що набрало законної сили, якими скасовано арешт прийнятих в управління активів та/або скасовано передачу активів в управління Національному агентству, за умови наявності судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, Національне агентство протягом десяти робочих днів повертає їх законному власнику.
Керуючись ст. ст. 100, 309 КПК України, ст.ст. 1, 9, 19, 21 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", слідчий суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_3 про передачу майна в управління - задовольнити.
Передати Національномуагентству Україниз питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів(ЄДРПОУ41037901),для здійсненнязаходів зуправління нимиречові докази,а саме:
- грошові кошти, у загальній сумі 1120350 (один мільйон сто двадцять тисяч триста п`ятдесят) гривень, 11 000 (одинадцять тисяч) доларів США, які 27.06.2024, виявлені та вилучені при огляді місця події за участі ОСОБА_7 та на які ухвалою Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 23.07.2024 накладено арешт;
- грошові кошти в сумі 31500 (тридцять одна тисяча п`ятсот) гривень, грошові кошти в сумі 101100 (сто одна тисяча сто) доларів США, грошові кошти в сумі 157600 (сто п`ятдесят сім тисяч шістсот) гривень, які 27.12.2024 виявлено і вилучено за місцем проживання ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_1 та на які ухвалою Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 29.12.2024 накладено арешт;
-грошові коштив сумі17000(сімнадцятьтисяч)доларів США,які 27.12.2024виявлено івилучено замісцем проживання ОСОБА_11 за адресою: АДРЕСА_2 та на які ухвалою Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 29.12.2024 накладено арешт, з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, в порядках та на умовах, визначених ст.ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
Ухвала суду оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя хмельницького
міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2025 |
Оприлюднено | 28.01.2025 |
Номер документу | 124679272 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Трембач О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні