Провадження № 2/742/183/25
Єдиний унікальний № 742/5383/24
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2025 року м.Прилуки
Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області у складі головуючого судді Фетісової Н.В., за участю секретаря судового засідання Сороки Ю.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави, в особі Міністерства охорони здоров`я України, Національної служби здоров`я України, Ічнянської міської ради до ОСОБА_1 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів: Національна дитяча спеціалізована лікарня «Охматдит» Міністерства охорони здоров`я України, Комунальне некомерційне підприємство «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради про стягнення коштів,
УСТАНОВИВ:
Заступник керівника Прилуцької окружної прокуратури звернувся до суду з позовом в інтересах держави, в особі Міністерства охорони здоров`я України, Національної служби здоров`я України, Ічнянської міської ради до ОСОБА_1 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів: Національна дитяча спеціалізована лікарня «Охматдит» Міністерства охорони здоров`я України, Комунальне некомерційне підприємство «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради про стягнення коштів, витрачених на стаціонарне лікування потерпілих від кримінального правопорушення.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що Прилуцькою окружною прокуратурою здійснювалося процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №12022270330001168 від 05.12.2022 відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , щодо вчинення останнім кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 286 КК України. Вироком Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області від 06.06.2023, по справі №747/1755/23 (набрав законної сили 07.07.2023), ОСОБА_1 у кримінальному провадженні №12022270330001168 визнано винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 286 КК України, та призначено покарання у виді позбавлення волі на строк 4 роки, на підставі ст. 75 KK України звільнено від відбування покарання з встановленням іспитового строку в 1 рік.
Відповідно до зазначеного вироку суду, встановлено, що 04.12.2022, близько 11 год. 15 хв., ОСОБА_1 , керуючи автомобілем марки «HYUNDAI SANTA FE», р.н. НОМЕР_1 , рухаючись проїзною частиною автодороги Т-25-27 Бобровиця-Свидовець-Новий Биків-Ічня від с. Монастирище в напрямку с. Світанок Прилуцького району, діючи необережно, проявляючи кримінальну протиправну недбалість, не передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків своїх дій, хоча повинен був і міг їх передбачити, проявив неуважність, на нерегульованому перехресті із автодорогою Р-67 Чернігів-Ніжин-Прилуки-Пирятин, а саме на 131 км. 300 м. автодороги Р-67, не надав перевагу в русі автомобілю марки «MITSUBISHI OUTLANDER», р.н. НОМЕР_2 , під керуванням ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка рухалась проїзною частиною автодороги Р-67 від м. Ніжин в напрямку м. Прилуки, внаслідок чого відбулось зіткнення вказаних транспортних засобів.
У результаті дорожньо-транспортної пригоди пасажир автомобіля «HYUNDAI SANTA FE» ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , відповідно до висновку експерта від 14.03.2023 №49 отримав тілесні ушкодження у вигляді закритої травми хребта, неускладнених компресійних переломів тіл 1 та 2 поперекових хребців, які відносяться до категорії тілесних ушкоджень середнього ступеню тяжкості, як такі, що спричинили тривалий розлад здоров`я.
У результаті дорожньо-транспортної пригоди пасажир автомобіля «HYUND?I SANTA FE» ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , відповідно до висновку експерта від 06.03.2023 №40, отримав тілесні ушкодження у вигляді закритої травми хребта, закритого неускладненого компресійно-уламкового перелому тіл С6.С7 (3ст.) з поширенням на дуги та суглобові відростки, травматичним антелістезом 3ст., уламкового перелому дужки С6 справа з формуванням зчепленого переломо-вивиху, сублюксації С6-С7 зліва, відносного стенозу вертебрального каналу на рівні С6-С7 з помірною компресією, деформацією, забоєм та набряком спинного мозку, травматичної компресії тіл thl-th3, th5-th6 1ст., компресійно-уламкового перелому тіла Тп4 1ст., ЗЧМТ, струсу головного мозку, забійної рани лівої лобної ділянки, стан після ПХО, ерозивного езофагіту, еритематозної гастропатії, виразки цибулини ДПК, двобічної застійної нижньодольової гіпостатичної пневмонії, які у своїй сукупності відносяться до категорії тяжких тілесних ушкоджень, за ознакою небезпеки для життя в мить спричинення.
У даній дорожній обстановці водій ОСОБА_1 порушив вимоги Правил дорожнього руху України, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306, а саме: п.п. б п.2.3. - для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов`язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну; п.16.12. - на перехресті рівнозначних доріг водій нерейкового транспортного засобу зобов`язаний дати дорогу транспортним засобам, що наближаються праворуч. Вказані порушення Правил дорожнього руху є причиною і умовою виникнення та настання даної дорожньо-транспортної пригоди та перебувають у прямому причинному зв`язку з наслідками, які настали у результаті дорожньо-транспортної пригоди.
У зв`язку з отриманими тілесними ушкодженнями потерпілий неповнолітній ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , перебував на стаціонарному лікуванні у хірургічному відділенні КНП «Ічнянська міська лікарня» 04.12.2022, що становить 1 ліжко-день, що підтверджується листом КНП «Ічнянська міська лікарня» №01-22/681 від 18.07.2024. Вартість витрачених коштів на лікування останнього склала 1 356,76 грн., з яких: 257,10 грн. - сума витрачених коштів на лікування потерпілого за рахунок коштів місцевого бюджету Ічнянської територіальної громади та 1 099,66 грн. - за рахунок коштів Державного бюджету України, з розрахунку загальної вартості 1 ліжко дня у грудні 2022 року у хірургічному відділенні КНП «Ічнянська міська лікарня» у сумі 1 356,76 грн.
У зв`язку з отриманими тілесними ушкодженнями потерпілий неповнолітній ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , перебував на стаціонарному лікуванні у хірургічному відділенні КНП «Ічнянська міська лікарня» з 04.12.2022 по 05.12.2022, що становить 2 ліжко-дні, що підтверджується листом КНП «Ічнянська міська лікарня» №01-22/681 від 18.07.2024. Вартість витрачених коштів на лікування останнього склала 2 713,52 грн., з яких: 514,20 грн. - сума витрачених коштів на лікування потерпілого за рахунок коштів місцевого бюджету Ічнянської територіальної громади та 2 199,32 грн. - за рахунок коштів Державного бюджету України, з розрахунку загальної вартості 1 ліжко дня у грудні 2022, року у хірургічному відділенні КНП «Ічнянська міська лікарня» у сумі 1 356,76 грн.
Також, у зв`язку з отриманими тілесними ушкодженнями потерпілий неповнолітній ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , перебував на стаціонарному лікуванні у Національній дитячій спеціалізованій лікарні «Охматдит» Міністерства охорони здоров`я України (далі - НДСЛ «Охматдит» МОЗ України) у період з 05.12.2022 по 23.12.2022, що становить 18 ліжко-днів, що підтверджується листами НДСЛ «Охматдит» МОЗ України №2162/02.1-10./-23 від 30.08.2023 та №2544/02.1-10.1-23 від 13.08.2024. Вартість витрачених коштів на лікування останнього склала 249 768,64 грн., з яких: 112 736, 34 грн. вартість перебування у закладі з розрахунку вартості 1 ліжко-дня у відділенні дитячої нейрохірургії у сумі 6 263,13 грн., та 137 032,3 грн. вартість проведених лабораторних та інструментальних досліджень (загалом 51 послуга), що підтверджується наданим розрахунком фактичних витрат (додаток №1 до листа НДСЛ «Охматдит» МОЗ України №2162/02.1-10./-23 від 30.08.2023). Усі вищезазначені послуги проведені за кошти державного бюджету.
Цивільний позов про відшкодування витрат на лікування потерпілих в межах даного кримінального провадження №12022270330001168 від 05.12.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 286 КК України, не заявлявся.
Разом з тим, відповідач не відшкодував витрати на лікування потерпілих неповнолітніх від злочину ні у ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження, ні після набрання вироком Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області від 06.06.2023 законної сили - 07.07.2023, що підтверджується листом КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради №01-22/681 від 18.07.2023, листами НДСЛ «Охматдит» МОЗ України №2162/02.1-10./-23 від 30.08.2023 та №2544/02.1-10./-23 від 13.08.2024, листом Ічнянської міської ради №02-04/3273 від 09.08.2024, листом Національної служби здоров`я України №29007/2-16-24 від 27.08.2024 та листом Міністерства охорони здоров`я України №10.5-10/33658/2-24 від 28.08.2024.
Факт отримання потерпілими неповнолітніми ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 тілесних ушкоджень та перебування останніх на стаціонарному лікуванні знаходиться у прямому причинно-наслідковому зв`язку із кримінальним правопорушенням та кримінально-караними діями ОСОБА_1 .
Невідшкодування витрат, призводить до порушення інтересів держави у сфері дотримання прав і свобод людини і громадянина в галузі охорони здоров`я, забезпечення пов`язаних з ними державних гарантій, що і є підставою звернення прокурора до суду на захист державних інтересів.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями 18 вересня 2024 року дану справу передано на розгляд судді Фетісовій Н.В. (а.с.82).
Ухвалою Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області від 19 вересня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання, яке відкладено до 25 листопада 2024 року.
24 листопада 2024 року ухвалою Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні, яке відкладено до 24 січня 2025 року.
Прокурор в судове засідання не з`явився. Згідно письмової заяви просили розгляд справи проводити без їх участі. Заявлені вимоги підтримують, просять суд їх задовольнити. Проти заочного розгляду справи не заперечують.
Представник Міністерства охорони здоров`я України в судове засідання не з`явився, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Згідно письмової заяви просили розгляд справи проводити без їх участі. Позовні вимоги підтримують, просять суд їх задовольнити.
Представник Національної служби здоров`я України в судове засідання не з`явився. Згідно письмової заяви просили розгляд справи проводити без їх участі. Позовні вимоги підтримують в повному обсязі та просять їх задовольнити.
Представник Ічнянської міської ради в судове засідання не з`явився, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Згідно письмової заяви просили розгляд справи проводити без їх участі. Позовні вимоги підтримують, просять суд їх задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з`явився, хоча про дату, час та місце судових засідань неодноразово повідомлявся належним чином.
Крім того, про судові засідання повідомлявся на сайті Судової влади України.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивачів: НДСЛ «Охматдит» Міністерства охорони здоров`я України не з`явився, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивачів: КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради не з`явився, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.
У зв`язку з цим суд на підставі ст. 280 ЦПК України вважає за можливе ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів.
Відповідно до ч.2 ст.247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи в разі якщо відповідно до положень ЦПК України розгляд справи здійснюється судом за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, розглядаючи позов в межах заявлених вимог, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, вислухавши пояснення учасників справи, оцінивши всі необхідні, зібрані по справі докази для ухвалення обґрунтованого рішення, виходячи зі свого внутрішнього переконання, суд доходить наступного висновку.
З огляду на матеріали справи Прилуцькою окружною прокуратурою здійснювалося процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №12022270330001168 відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , щодо вчинення останнім кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 286 КК України (а.с.52).
Відповідно до копії вироку Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області від 06.06.2023, провадження №1-кп/742/272/23 (єдиний унікальний №742/1755/23), який набрав законної сили 07.07.2023, ОСОБА_1 було визнано винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 286 КК України, та призначено покарання у виді позбавлення волі на строк 4 (чотири) роки без позбавлення права керувати транспортними засобами. На підставі ст.75 КК України звільнено засудженого ОСОБА_1 від відбування призначеного основного покарання з випробуванням, з встановленням іспитового строку тривалістю в 1 рік, якщо він протягом визначеного судом іспитового строку не вчинить нового кримінального правопорушення і виконає покладені на нього обов`язки (а.с.59-61).
Вироком було встановлено, що ОСОБА_1 04 грудня 2022 року близько 11 год. 15 хв., керуючи автомобілем марки «HYUNDAI SANTA FE», р.н. НОМЕР_3 , рухаючись проїзною частиною автодороги Т-25-27 Бобровиця-Свидовець-Новий Биків-Ічня від с. Монастирище в напрямку с. Світанок Прилуцького району, діючи необережно, проявляючи кримінальну протиправну недбалість, не передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків своїх дій, хоча повинен був і міг їх передбачити, проявив неуважність, на нерегульованому перехресті із автодорогою Р-67 Чернігів-Ніжин-Прилуки-Пирятин, а саме на 131 км. 300 м. автодороги Р-67, не надав перевагу в русі автомобілю марки «MITSUBISHI OUTLANDER», р.н. НОМЕР_2 , під керуванням ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка рухалась проїзною частиною автодороги Р-67 від м. Ніжин в напрямку м. Прилуки, внаслідок чого відбулось зіткнення вказаних транспортних засобів. У результаті дорожньо-транспортної пригоди пасажир автомобіля «HYUNDAI SANTA FE» ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , відповідно до висновку експерта від 06.03.2023 №40, отримав тілесні ушкодження у вигляді закритої травми хребта, закритого неускладненого компресійно-уламкового перелому тіл С6.С7 (3ст.) з поширенням на дуги та суглобові відростки, травматичним антелістезом 3ст., уламкового перелому дужки С6 справа з формуванням зчепленого переломо-вивиху, сублюксації С6-С7 зліва, відносного стенозу вертебрального каналу на рівні С6-С7 з помірною компресією, деформацією, забоєм та набряком спинного мозку, травматичної компресії тіл th1-th3, th5-th6 1ст., компресійно-уламкового перелому тіла Тп4 1ст., ЗЧМТ, струсу головного мозку, забійної рани лівої лобної ділянки, стан після ПХО, ерозивного езофагіту, еритематозної гастропатії, виразки цибулини ДПК, двобічної застійної нижньодольової гіпостатичної пневмонії, які у своїй сукупності відносяться до категорії тяжких тілесних ушкоджень, за ознакою небезпеки для життя в мить спричинення. У результаті дорожньо-транспортної пригоди пасажир автомобіля «HYUNDAI SANTA FE» ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 відповідно до висновку експерта від 14.03.2023 № 49 отримав тілесні ушкодження у вигляді закритої травми хребта, неускладнених компресійних переломів тіл 1 та 2 поперекових хребців, які відносяться до категорії тілесних ушкоджень середнього ступеню тяжкості, як такі, що спричинили тривалий розлад здоров`я. У даній дорожній обстановці водій ОСОБА_1 порушив вимоги Правил дорожнього руху України, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306, а саме: п.п. б п. 2.3. - для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов`язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну; п.16.12. - на перехресті рівнозначних доріг водій нерейкового транспортного засобу зобов`язаний дати дорогу транспортним засобам, що наближаються праворуч. Вказані порушення Правил дорожнього руху є причиною і умовою виникнення та настання даної дорожньо-транспортної пригоди та перебувають у прямому причинному зв`язку з наслідками, які настали у результаті дорожньо-транспортної пригоди (а.с.59-61).
Згідно копії листа КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради від 18.07.2024 за №01-22/681 повідомляє, що ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , перебував на стаціонарному лікуванні в хірургічному відділенні з 04.12.2022р. по 05.12.2022р. Діагноз: Забій хребта. Перелом L2-3 хребців. Кількість проведених ліжко-днів - 1, вартість 1 л/д у грудні 2022 року - 1356,76 грн., загальна вартість лікування - 1356 грн. 76 коп., з яких 257 грн. 10 коп. за рахунок місцевого бюджету, 1099 грн. 66 коп. за рахунок НСЗУ. Детальний розрахунок витрат на лікування ОСОБА_3 , у грудні 2022 року: зарплата - 933 грн. 79коп., комунальні послуги - 257грн. 10 коп., медикаменти - 78 грн. 83 коп., продукти харчування - 18 грн. 00коп., інші - 39грн. 04коп. Фінансування закладу від НСЗУ здійснювалось згідного договору №0783-E122-P000 від 08.02.2022р.
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , перебував на лікуванні в хірургічному відділенні з 04.12.2022р. по 05.12.2023р. на стаціонарному лікуванні в хірургічному відділенні з 04.12.2022р. по 05.12.2023р. Діагноз: Забій шийного, грудного та поперекового відділу хребта. Забійна рана скроневої ділянки голови. Кількість проведених ліжко-днів - 2, вартість 1 л/д у грудні 2022 року - 1356,76 грн., загальна вартість лікування - 2713,52 грн., з яких 514 грн. 20 коп. за рахунок місцевого бюджету, 2199грн.32 коп. за рахунок НСЗУ. Детальний розрахунок витрат на лікування ОСОБА_4 у грудні 2022 року: зарплата - 1867грн. 58коп., комунальні послуги - 514грн. 20 коп., медикаменти - 157 грн. 66коп., продукти харчування - 36 грн. 00коп., інші - 138 грн. 08 коп.
Станом на 01.07.2024року ОСОБА_1 грошові кошти в добровільному порядку, як відшкодування витрат на лікування неповнолітніх потерпілих ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , що понесені КНП «Ічнянська МЛ» на стаціонарне лікування - не відшкодовані. Заходи щодо стягнення витрат на лікування, неповнолітніх потерпілих ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , що понесені КНП «Ічнянська МЛ» на стаціонарне лікування від злочину не вживались, в зв`язку з тим, що до КНП «Ічнянська МЛ» Ічнянської міської ради не надходила судова ухвала про встановлення в судовому порядку відповідних грошових стягнень. КНП «Ічнянська МЛ» до суду з вказаною позовною заявою не зверталася (а.с.33, зворот).
Згідно копії листа Національна дитяча спеціалізована лікарня «Охматдит» МОЗ України від 30.08.2023 за №21-62/02.1-10./23 повідомляє, що пацієнт ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , знаходився на стаціонарному лікуванні у відділенні дитячої нейрохірургії НДСЛ «Охматдит» МОЗ України з 05.12.2022 по 23.12.2022 року. Кількість проведених ліжко-днів у Лікарні - 18 (вісімнадцять). Вартість перебування в НДСЛ «Охматдит» МОЗ України 112 736,34 грн., вартість проведених лабораторних та інструментальних досліджень 137 032,30 грн. Розмір витрат на стаціонарне лікування ОСОБА_4 становить 249 768,64 грн. (двісті сорок дев`ять тисяч сімсот шістдесят вісім гривень 64 коп.). без ПДВ. Надані медичні послуги проведені за кошти державного бюджету. На поточну дату витрати на стаціонарне лікування ОСОБА_4 в добровільному порядку ОСОБА_1 не відшкодовано. НДСЛ «Охматдит» МОЗ України не зверталася до суду з позовною заявою до ОСОБА_1 про відшкодування шкоди завданої кримінальним правопорушенням на відповідну суму витрат, понесених Лікарнею та не має можливості звернутися до суду з відповідною заявою (а.с.36,37, зворот).
Відповідно до копії відповіді №10.5-10/33658/2-24 від 28.08.2024 Міністерство охорони здоров`я повідомляє, що станом на сьогодні між Національною службою здоров`я України (далі - НСЗУ) та надавачем медичних послуг - НДСЛ «Охматдит» діє договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій від 16.02.2024 №4109-Е124-Р000. Строк дії вказаного договору з 01.01.2024 по 31.12.2024. У період стаціонарного лікування у НДСЛ «Охматдит» неповнолітнього ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , з 05.12.2022 по 23.12.2022, договору між НДСЛ «Охматдит» та НСЗУ укладено не було. Також повідомляють, на поточну дату витрати на стаціонарне лікування неповнолітнього ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , в добровільному порядку ОСОБА_1 НДСЛ «Охматдит» не відшкодовано. Про винесення вироку Прилуцьким міськрайонним судом від 06.06.2023 у кримінальному провадженні №12022270330001168 від 05.12.2022, МОЗ стало відомо з листа Прилуцької окружної прокуратури від 20.08.2024 №54-77-5553BX-24. Відсутність належним чином засвідчених копій документів, а також бюджетних асигнувань, необхідних для сплати судового збору, унеможливлює вжиття МОЗ відповідних заходів спрямованих на усунення порушень законодавства та відшкодування збитків завданих державі, у тому числі здійснення відповідної позовної роботи в порядку визначеному процесуальним законодавством. На підставі викладеного, з урахуванням наданої інформації, з метою захисту інтересів держави в особі Міністерства охорони здоров`я України, просять прокуратуру вжити заходів реагування представницького характеру в порядку, визначеному положеннями статті 23 Закону України «Про прокуратуру» (а.с.21,22).
Згідно копії листа №29007/2-18-24 від 27.08.2024 Національна служба здоров`я України повідомляє, що НСЗУ не наділена повноваженнями представляти інтереси держави у справах про відшкодування коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від злочину. Одночасно, НСЗУ не заперечує щодо звернення до суду в інтересах держави органами прокуратури для відшкодування витрат на лікування потерпілого від кримінального правопорушення та готова до співпраці, в межах повноважень. На даний час, в НСЗУ відсутня інформація про відшкодування до Державного бюджету України витрат, понесених на лікування потерпілих ОСОБА_4 та ОСОБА_3 (а.с.26,27).
Згідно копії листа №02-04/3273 від 09.08.2024 Ічнянська міська рада повідомляє, що остання не входить до переліку юридичних осіб, які мають право подавати позовну заяву в порядку цивільного судочинства про стягнення суми коштів на лікування потерпілого (а.с.30).
Відповідно до ч.6 ст. 82 ЦПК України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчиненні вони цією особою.
Відповідно до ст. 128 КПК України особа, якій кримінальним правопорушенням або іншим суспільно небезпечним діянням завдано майнової та/або моральної шкоди, має право під час кримінального провадження до початку судового розгляду пред`явити цивільний позов до підозрюваного, обвинуваченого або до фізичної чи юридичної особи, яка за законом несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями підозрюваного, обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння.
Відповідно до ч.3 ст. 128 КПК України цивільний позов в інтересах держави пред`являється прокурором.
У частині 7 вказаної статті зазначено, що особа, яка не пред`явила цивільного позову в кримінальному провадженні, а також особа, цивільний позов якої залишено без розгляду, має право пред`явити його в порядку цивільного судочинства.
Згідно ст. 1191 ЦК України держава, Автономна республіка Крим, територіальні громади, юридичні особи мають права зворотної вимоги до фізичної особи, винної у вчиненні злочину, у розмірі коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від цього злочину.
Відповідно до частин 1, 3 ст. 1206 Цивільного кодексу України особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, зобов`язана відшкодувати витрати закладові охорони здоров`я на лікування потерпілого від цього кримінального правопорушення, крім випадку завдання шкоди при перевищенні меж необхідної оборони або у стані сильного душевного хвилювання, що виникло раптово внаслідок насильства або тяжкої образи з боку потерпілого.
Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, спільній власності територіальних громад, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету, за рахунок якого таке лікування фінансувалося. Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, який за відповідні надані медичні послуги отримує кошти згідно з договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, такі кошти зараховуються до Державного бюджету України.
Відповідно до п.3 постанови Пленуму Верховного суду України №11 від 07.07.1995 «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину та судових витрат» питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується згідно з «Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання» затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №545 від 16 липня 1993 року.
Витрачені на стаціонарне лікування кошти підлягають відшкодуванню у повному обсязі і зараховуються до відповідного державного бюджету залежно від джерел фінансування закладу охорони здоров`я або на рахунок юридичної особи, якій належить останній.
Відповідно до п.2 «Порядку обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнення з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №545 від 16.07.1993 (надалі Порядок), сумакоштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі, та вартості витрат на його лікування в день. Кількість ліжко-днів визначається на підставі медичної картки стаціонарного хворого (форма 003/у) або інших документів, які підтверджують дату госпіталізації та виписки хворого із стаціонару лікувального закладу.
Визначення суми витрат на лікування потерпілого за один ліжко-день провадиться виходячи з фактичної кількості ліжко-днів і загальної суми фактичних витрат за місяць (в якому проводилось лікування) на утримання лікувального закладу, за винятком витрат на капітальні вкладення, капітальний ремонт і придбання інвентаря та обладнання.
Пунктами 3, 4 Порядку визначено, що сума коштів на лікування потерпілого стягується судом з обвинуваченого або фізичної чи юридичної особи, яка за законом несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільне небезпечне діяння, при ухваленні вироку за позовом закладу охорони здоров`я або прокурора. У разі, коли при ухвалені вироку сума коштів, витрачених на стаціонарне лікування потерпілого, ще не була визначена і рішення про їх відшкодування не було прийнято, стягнення повадиться в порядку цивільного судочинства за позовом вказаних юридичних осіб. Стягнені в установленому порядку кошти залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховуються до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я.
Пунктом 4 Порядку вказано, що стягнені в установленому порядку кошти, залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховується до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я.
Відповідно до ст. 89 Бюджетного кодексу України, до видатків, що здійснюються з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад належать у тому числі видатки на охорону здоров`я.
Відповідно до інформації КНІ «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради про стаціонарне лікування потерпілих від кримінального правопорушення неповнолітніх ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , лікарня фінансувалася за рахунок коштів за програмою медичних гарантій Національної служби здоров`я України.
Окрім того, на лікування потерпілих неповнолітніх ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради затрачено кошти місцевого бюджету Ічнянської територіальної громади у сумі 771,30 грн. (514,20 грн. + 257,10 грн.).
Згідно інформації КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради від 18.07.2024 та Національної служби здоров`я України (далі - НСЗУ)№29007/2-16-24 від 27.08.2024, між НСЗУ та КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради було укладено Договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій №0783-E122-Р000, який діяв у період проходження лікування потерпілих неповнолітніх ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Таким чином, у період проходження стаціонарного лікування потерпілих від кримінального правопорушення неповнолітніх ОСОБА_3 та ОСОБА_4 . КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради фінансувалися за рахунок коштів за програмою медичних гарантій НСЗУ.
Відповідно до листа НСЗУ №29007/2-16-24 від 27.08.2024, послуги «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних гарантій пацієнтам, оплачено НСЗУ як замовником медичних послуг за рахунок коштів Державного бюджету України.
У пункті 8 Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2018 №410 передбачено, що надавач зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник зобов`язується оплачувати такі послуги відповідно до, встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів.
Частиною 1 статті 3 Закону України «Про державні фінансові гаранті медичного обслуговування населення» передбачено, що держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
У п.2 ч.1 ст. 2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» дається визначення програми медичних гарантій як програми, що визначає перелік та обсяг медичних послуг (включаючи медичні вироби) та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями паталогічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.
Перелік медичних послуг, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України у 2022 році, визначений Порядком реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2022 році, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2021 №1440.
Таким чином, як вбачається із вищевказаного листа НСЗУ та норм діючого законодавства України, послуги КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради, у якому проходили стаціонарне лікування потерпілі неповнолітні ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних гарантій пацієнтам та оплачені НСЗУ як замовником медичних послуг за рахунок Державного бюджетуУкраїни.
Відповідно до ч.3 ст. 1206 ЦК України якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, спільній власності територіальних громад, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету, за рахунок якого таке лікування фінансувалося. Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, який за відповідні надані медичні послуги отримує кошти згідно з договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, такі кошти зараховуються до Державного бюджету України.
Таким чином, медичні послуги неповнолітнім ОСОБА_3 та ОСОБА_4 надавалися КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради на підставі договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій укладеного із НСЗУ.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» закладом охорони здоров`я є юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників і фахівців з реабілітації.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних інших медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
Тобто, послуги КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради, пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних гарантій пацієнтам, оплачено НСЗУ як замовником медичних послуг за рахунок коштів Державного бюджету України.
Механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення» (КПКВК 2308060) визначено «Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 №1086.
НСЗУ є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня та відповідальним виконавцем бюджетної програми, зокрема на 2022 рік.
У той же час, оскільки НСЗУ витратила державні (бюджетні) кошти при наданні медичних послуг - лікуванні потерпілих, які перебували на стаціонарному лікуванні з вини ОСОБА_1 - на підставі договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, дані кошти необхідно стягнути з ОСОБА_1 тазарахувати до Державного бюджету України.
Окрім того, в частині витрачених КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради коштів за рахунок місцевого бюджету у сумі 771,30 грн., органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, також є Ічнянська міська рада, яка є власником та засновником КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради.
Понесені закладом охорони здоров`я витрати на лікування потерпілого у кримінальному провадженні за рахунок місцевого бюджету у розмірі 771,30 грн. також не були відшкодовані, що спричинило збитки державі.
Згідно Статуту КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради (далі - Статут), затвердженого рішенням 25 сесії Ічнянської міської ради 8 скликання від 17.02.2023, КНП «Ічнянська міська лікарня» є закладом охорони здоров`я.
Лікарня створена за рішенням Ічнянської міської ради на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Пунктом 1.4. Статуту передбачено, що засновником (власником) підприємства є Ічнянська міська рада.
Основною метою діяльності Підприємства є забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому медичних послуг в порядку та обсязі, встановлених законодавством (п.3.1. розділу 3 Статуту).
Відповідно до абз.6.3.2. п.6.3. розділу 6 Статуту, одним із джерел формування майна та коштів Підприємства є кошти місцевого бюджету.
У Конституції України (ст. 142) та Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 16) визначено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Обласні та районні ради, згідно ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними міськими радами.
Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межа яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Згідно ст. 18 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» фінансування охорони здоров`я здійснюється за рахунок Державного бюджету України та місцевих бюджетів, фондів медичного страхування, благодійних фондів та будь-яких інших джерел, не заборонених законодавством. Кошти державного бюджету України та місцевих бюджетів, асигновані на охорону здоров`я, використовуються для забезпечення населенню гарантованого рівня медичної допомоги, фінансування державних цільових і місцевих програм щодо охорони здоров`я та фундаментальних наукових досліджень з цих питань.
Статтею 15 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» передбачено, що реалізацію державної політики у сфері охорони здоров`я забезпечують центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я.
Згідно Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 №267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.01.2020 №90) (далі - Положення), Міністерство охорони здоров`я України (МОЗ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
МОЗ є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, а також захисту населення від інфекційних хвороб, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, попередження та профілактики неінфекційних захворювань, забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах, зокрема розвитку медичних послуг, забезпечення державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення (п.1 Положення).
Відповідно до п.1 Розділу І Статуту НДСЛ «Охматдит» МОЗ України, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України №2163 від 29.11.2022, НДСЛ «Охматдит» МОЗ України є державним закладом охорони здоров`я лікувально-профілактичного профілю, заснований на державній власності, що належить до сфери управління Міністерства охорони здоров`я України і є підзвітний йому.
Заклад є державною бюджетною неприбутковою установою, уповноваженим органом управління є Міністерство охорони здоров`я України (п.2. Розділу І Статуту).
Відповідно до п.1 Розділу III Статуту, заклад утворений з метою реалізації державної політики у сфері охорони здоров`я, що передбачає задоволення потреб населення у медичних послугах: реалізацію права на життя та охорону здоров`я, забезпечення рівного доступу до високоякісної медичної допомоги незалежно від місця проживання та соціального статусу.
Заклад є бюджетною неприбутковою установою (п. 3 розділу ІV Статуту).
Майно Закладу становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Закладу (п. 1 розділу V Статуту).
Відповідно до п.5 розділу V Статуту, одним із джерел формування майна Закладу є кошти загального фонду Державного бюджету України.
Пунктом 8 розділу V Статуту передбачено, що фінансування діяльності Закладу здійснюється за рахунок Державного бюджету України, а також інших джерел не заборонених законодавством. Обсяги бюджетних асигнувань встановлюються відповідно до затверджених кошторисів доходів і видатків.
У частині витрачених НДСЛ «Охматдит» коштів за рахунок Державного бюджету України під час перебування на стаціонарному лікуванні у відділенні дитячої нейрохірургії дитячого закладу неповнолітнього ОСОБА_4 , Міністерством охорони здоров`я України листом №10.5-10/33658/2-24 від 28.08.2024 повідомлено окружну прокуратуру, що МОЗ є головним розпорядником бюджетних коштів державного бюджету України. НДСЛ «Охматдит» є державним багатопрофільним діагностично-лікувальним закладом, розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, уповноваженим органом управління якого є МОЗ. Обсяги бюджетних асигнувань НДСЛ «Охматдит» встановлюються відповідно до кошторисів доходів і видатків, затверджених МОЗ.
У межах повноважень, встановлених законодавством, МОЗ здійснює фінансування закладів охорони здоров`я, які входять до сфери його управління з метою забезпечення медичної допомоги населенню з розрахунку забезпечення діяльності ліжкового фонду та не здійснює цільового фінансування окремих осіб. У період стаціонарного лікування у НДСЛ «Охматдит» неповнолітнього ОСОБА_4 договір між НСЗУ та НДСЛ «Охматдит» на надання медичних послуг не укладався. Послуги НДСЛ «Охматдит», у якій проходив стаціонарне лікування потерпілий неповнолітній ОСОБА_4 , оплачені НДСЛ «Охматдит» за рахунок Державного бюджету України.
Таким чином, надані НДСЛ «Охматдит» медичні послуги неповнолітньому ОСОБА_4 при його перебуванні на стаціонарному лікуванні у відділенні дитячої нейрохірургії дитячого закладу здійснено відповідно до його статутної діяльності, як державного закладу охорони здоров`я лікувально-профілактичного профілю, заснованого на державній формі власності, що належить до сфери управління МОЗ та кошторису на 2022 рік, затвердженого МОЗ.
Предметом позовних вимог є, відшкодування витрат, понесених МОЗ Національною службою здоров`я України та Ічнянською міською радою на стаціонарне лікування потерпілих від кримінального правопорушення: неповнолітнього ОСОБА_3 який перебував на стаціонарному лікуванні у КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради, та неповнолітнього ОСОБА_4 , який перебував на стаціонарному лікуванні у КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради та НДСЛ «Охматдит внаслідок отримання тілесних ушкоджень, неповернення яких і спричинило порушення інтересів держави, які потребують захисту у судовому порядку та свідчить про порушення економічних інтересів Ічнянської міської ради та держави України вцілому, ускладнює належну реалізацію нею державнополітики в галузі охорони здоров`я, оскільки кошти, виділені з обласного та місцевого бюджету у сумі на вказані цілі, залишаються до цього часу не відшкодовані, що згідно ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» потребує втручання органів прокуратури шляхом подання позовної заяви.
Оскільки, МОЗ, НСЗУ, Ічнянська міська рада не звернулися самостійно до суду із позовом про відшкодування понесених витрат закладами охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілих від злочину, вказане свідчить про неналежне здійснення захисту інтересів держави, а відтак, у прокурора виникло право на звернення із позовом до суду на захист інтересів, оскільки вказана бездіяльність позивачів призводить до ненадходження коштів до місцевого та державного бюджетів.
Таким чином, сума витрачених НДСЛ «Охматдит» коштів за надані медичні послуги за час стаціонарного лікування потерпілого неповнолітнього ОСОБА_4 , що надійшли до лікарні з державного бюджету України становить 249 768, 64 грн. що підтверджено інформацією НДСЛ «Охматдит», а сума витрачених КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради коштів за надані медичні послуги за програмою медичних гарантій НСЗУ за час стаціонарного лікування потерпілих неповнолітніх ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради, що надійшли до лікарні з державного бюджету України становить 3 298,98 грн., коштів місцевого бюджету у розмірі 771,30 грн., що підтверджено інформацією КНП «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради.
Оскільки відповідачем не здійснено жодних дій щодо сплати витрачених лікарнями коштів та не надав заперечень проти позову, то саме така сума і повинна бути стягнута з відповідача на користь держави в особі: Міністерства охорони здоров`я України, Національної служби здоров`я України та Ічнянської міської ради Прилуцького району на відшкодування витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілих від кримінального правопорушення.
На підставі ст.141 ЦПК України суд вважає, оскільки позов підлягає задоволенню в повному обсязі, судові витрати по справі необхідно стягнути з відповідача на користь держави.
На підставі наведеного та ст.1166, 1191, 1206 ЦК України, Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров`я», Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину та судових витрат», керуючись ст.82, 141, 247, 263-265, 268, 280, 354-355 ЦПК України, суд
У Х В А Л И В :
Позов заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави, в особі Міністерства охорони здоров`я України, Національної служби здоров`я України, Ічнянської міської ради до ОСОБА_1 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів: Національна дитяча спеціалізована лікарня «Охматдит» Міністерства охорони здоров`я України, Комунальне некомерційне підприємство «Ічнянська міська лікарня» Ічнянської міської ради про стягнення коштів - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , кошти витрачені на лікування потерпілих від кримінального правопорушення неповнолітніх: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , на користь держави в особі:
- Міністерства охорони здоров`я України (код ЄДРПОУ 00012925) у сумі 249 768 (двісті сорок дев`ять тисяч сімсот шістдесят вісім) гривень 64 коп. із зарахуванням коштів до державного бюджету на розрахунковий рахунок IBAN UA698201720343110001000000199 в ДКСУ м. Київ; одержувач Міністерства охорони здоров`я України ГУК у м.Києві/Шевченківський р-н/24060300, код банку 0820172;
- Національної служби здоров`я України (код ЄДРПОУ 42032422) у сумі 3 298 (три тисячі двісті дев`яносто вісім) гривень 98 коп. із зарахуванням коштів до державного бюджету на розрахунковий рахунок IBAN UA978999980380313080115000026011; отримувач ГУК у м. Києві/Шевченківський р-н/24060300, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код ЄДРПОУ 37993783;
- Ічнянської міської ради Прилуцького району (код ЄДРПОУ 04061748) у сумі 771,30 грн. із зарахуванням коштів до місцевого бюджету Ічнянської міської територіальної громади на розрахунковий рахунок IBAN UA108201720344310006000043620, ДКСУ м. Київ, МФО 820172.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , РНОКПП НОМЕР_4 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
Позивач має право оскаржити заочне рішення в загальному порядку, встановленому ЦПК України.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку безпосередньо до Чернігівського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя Наталія ФЕТІСОВА
Суд | Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2025 |
Оприлюднено | 29.01.2025 |
Номер документу | 124681641 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них фізичній особі, яка потерпіла від кримінального правопорушення |
Цивільне
Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області
ФЕТІСОВА Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні