Ухвала
від 16.11.2010 по справі 2а-3720/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-3720/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Шрамко Ю.Т.

Суддя-доповідач: Федоро ва Г. Г.

У Х В А Л А

Іменем України

"16" листопада 2010 р. м. Київ

Київський апеляційн ий адміністративний суд у ск ладі колегії суддів:

Головуючого судді:

суддів:

при секретарі:

за участю: Федорової Г.Г.,

Вівдиченко Т.Р., Сауляка Ю.В.,

Скирді Б.К.,

представника позивача - Капустіної А.А.

розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою Державної податк ової інспекції у Шевченківсь кому районі м. Києва на постан ову Окружного адміністратив ного суду м. Києва від 16 липня 20 10 року по справі за позовом Де ржавної податкової інспекці ї у Шевченківському районі м . Києва до Товариства з обмеже ною відповідальністю «Перша Національна Миловарна Компа нія», за участю третьої особи : Шевченківської районної де ржавної адміністрації у м. Ки єві про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

У березні 2010 року Державн а податкова інспекція у Шевч енківському районі м. Києва (д алі - позивач) звернулася до Окружного адміністративног о суду м. Києва із позовом до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Перша Національ на Миловарна Компанія»(далі - відповідач), за участю трет ьої особи: Шевченківської ра йонної державної адміністра ції у м. Києві про припинення ю ридичної особи.

Позовні вимоги мотивувала тим, що Товариство з обмежено ю відповідальністю «Перша На ціональна Миловарна Компані я»за адресою свого місцезнах одження відсутнє, що унеможл ивлює здійснення контролю та нагляду за його діяльністю з боку уповноважених державни х органів, в тому числі, органі в державної податкової служб и, а також тим, що неповідомле ння про факт зміни адреси є по рушенням законодавства.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 16 липня 2010 року у задоволенн і позову Державної податково ї інспекції у Шевченківськом у районі м. Києва відмовлено.

Позивач не погоджуючись з п рийнятим рішенням суду, звер нувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржува на постанова суду не відпові дає вимогам матеріального та процесуального права, а саме , судом першої інстанції непо вно з' ясовано та не доведен о обставини, що мають значенн я для справи, висновки суду пе ршої інстанції не відповідаю ть обставинам справи, в зв' я зку з чим просить скасувати п останову Окружного адмініст ративного суду м. Києва від 16 л ипня 2010 року та прийняти нове р ішення, яким задовольнити йо го позов в повному обсязі.

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення учасників процесу, які з' явилися в судове засідан ня, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга не пі длягає задоволенню з наст упних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, як що визнає, що суд першої інста нції правильно встановив обс тавини справи та ухвалив суд ове рішення з додержанням но рм матеріального та процесуа льного права.

Завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень (ч.1 ст. 2 КАС У країни).

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.

Як вбачається з матеріалі в справи та встановлено судо м першої інстанції, ТОВ «Перш а Національна Миловарна Комп анія»зареєстроване Шевченк івською районною у м. Києві де ржавною адміністрацією 13.06.2002 року за № 10001378809 за адресою: м. Киї в, вул. Старокиївська, 14 (а.с. 7).

Згідно довідки про взяття н а облік платника податків ві дповідач перебуває на обліку в ДПІ у Шевченківському райо ні м. Києва з 10.07.2002 року за № 15357/3029 (а. с. 12).

У витягу з Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з роблено запис про відсутніст ь юридичної особи за місцезн аходженням (а.с. 7).

Виходячи з положень п. 2 ч. 1 ст . 9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991 року № 1251-ХІІ, платники податків зобо в'язані подавати до державни х податкових органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов'я зані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов' язк ових платежів).

Згідно ч. 8 ст. 19 Господарсько го кодексу України, усі суб'єк ти господарювання, зобов'яза ні вести первинний (оператив ний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону с татистичну інформацію та інш і дані, визначені законом, а та кож вести бухгалтерський обл ік та подавати фінансову зві тність згідно із законодавст вом.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб підприємців" від 15.05.2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755-IV), під ставами для постановляння су дового рішення щодо припинен ня юридичної особи, що не пов'я зано з банкрутством юридично ї особи, крім іншого, зокрема є : неподання протягом року орг анам державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів фінансової звітн ості відповідно до закону; на явність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутні сть юридичної особи за вказа ним її місцезнаходженням.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач виконує п окладені на нього обов'язки т а своєчасно подає до органів державної податкової служби звітність, що підтверджуєть ся довідкою про подання звіт ності по ТОВ «ПНМК»№17015-01 від 13.05.2 010 року та довідкою про відсут ність заборгованості з подат ків і зборів (обов' язкових п латежів), що контролюються ДП І у Шевченківському районі м . Києва № 7972/10/24-120 від 18.05.2010 року.

Статтею 8 Конституції Украї ни передбачено, що в Україні в изнається і діє принцип верх овенства права. Відповідно д о ст. 19 Конституції України, ор гани державної влади, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень, та у спосіб, що перед бачені виключно Конституціє ю та законами України.

Згідно ст. 13 ЗУ «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року № 509-XII (далі - Закон № 509-XII), посадові особи органів д ержавної податкової служби з обов'язані дотримуватись Кон ституції і законів України, і нших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інт ересів громадян, підприємств , установ, організацій.

Відповідно Закону № 509-XII, орга ни державної податкової служ би у випадках, межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів).

Крім того, на податкові орга ни покладається контроль за додержанням платниками пода тків законодавства у сфері п одаткового законодавства.

Згідно з п. 1.17 Методичних рек омендацій щодо порядку взаєм одії між підрозділами органі в державної податкової служб и України при організації та проведенні перевірок платни ків податків, затверджені На казом ДПА України № 355 від 27.05.2008 р оку (далі - Методичні рекоме ндації), у разі неможливості р озпочати перевірку у зв'язку з відсутністю платника пода тків (посадових осіб платник а податків) за його місцезнах одженням, складається акт до вільної форми, в якому виклад аються причини неможливості розпочати перевірку у термі ни, визначені в направленні н а її проведення, та робиться в ідповідний запис про здійсне ння зазначеної перевірки піс ля усунення причин, які призв ели до неможливості її прове дення. Цей акт фіксується у сп еціальному журналі реєстрац ії актів відповідно до встан овленого порядку оформлення та реалізації матеріалів пе ревірок органами державної п одаткової служби.

Відповідно до п. 1.15 Методични х рекомендацій, при встановл енні відсутності платника по датків за місцезнаходженням , складається акт перевірки щ одо не встановлення місцезна ходження платника податків т а підрозділу податкової мілі ції передається окремий запи т на встановлення місцезнахо дження платника податків. У с вою чергу цей підрозділ здій снює оперативно-розшукові за ходи щодо встановлення місце знаходження платника податк ів. Не пізніше 10 календарних д нів з дня отримання запиту на встановлення місцезнаходже ння підрозділ податкової міл іції в обов'язковому порядку письмово повідомляє підрозд іл, який здійснює перевірку, т а підрозділ обліку платників податків про результати зді йснених заходів щодо встанов лення місцезнаходження плат ника податків та (або) його пос адових осіб, залучення їх до п роведення перевірки шляхом в ручення платнику податків (п осадовим особам платника под атків) письмового запрошення про необхідність явки до орг ану ДПС для ознайомлення з пі дставами проведення перевір ки та датою початку її провед ення. У разі не встановлення п ідрозділом податкової міліц ії протягом 10 календарних дні в місцезнаходження платника податків та його посадових о сіб, підрозділ податкової мі ліції продовжує здійснювати вичерпні заходи до моменту з алучення такого платника до проведення перевірки, про що повідомляє підрозділ органу ДПС, що надавав запит.

Частиною 1 ст. 71 КАС України п ередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення, крім випад ків, встановлених статтею 72 ць ого Кодексу.

Однак позивачем не було над ано доказів щодо виконання н им вимог Методичних рекоменд ацій при встановлені відсутн ості ТОВ «Перша Національна Миловарна Компанія»за місце знаходженням, а також неможл ивості проведення планових т а позапланових перевірок пла тників податків та ненадходж ення податкових зборів до бю джету.

За таких підстав колегія су ддів приходить до висновку, щ о відсутність юридичної особ и за вказаним її місцезнаход женням за умови подання Това риством з обмеженою відповід альністю «Перша Національна Миловарна Компанія»відпові дної податкової звітності не являється підставою для при пинення Товариства як юридич ної особи.

Згідно зі ст. 159 КАС України с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.

З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що суд першо ї інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, д ослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване ріше ння, з дотриманням норм матер іального і процесуального пр ава, а тому підстав для його ск асування не вбачається.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Шевченківському районі м. К иєва на постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 16 липня 2010 року - залиш ити без задоволення.

Постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 16 липня 2010 року - залиши ти без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена протяг ом двадцяти днів з дня склада ння в повному обсязі, шляхом п одачі касаційної скарги безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України.

Головуючий суддя :

Суддя:

Суддя:

Г.Г. Федорова

Т.Р. Вівдиченко

Ю.В. Сауляк

Повний текст ухвали скла дено та підписано - 22.11.10 р.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2010
Оприлюднено29.11.2010
Номер документу12471435
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3720/10/2670

Ухвала від 12.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Постанова від 18.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 16.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федорова Г. Г.

Постанова від 16.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні