Постанова
від 28.01.2025 по справі 120/13539/23
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/13539/23

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Віятик Н.В.

Суддя-доповідач - Гонтарук В. М.

28 січня 2025 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Гонтарука В. М.

суддів: Моніча Б.С. Білої Л.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2024 року (ухвалене в м. Вінниця) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Дакса Бунге Україна до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Рішенням Вінницькогоокружного адміністративного суду від 10 вересня2024 року адміністративний позов задоволено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нову постанову, якою відмовити в задоволенні адміністративного позову.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.

Позивач своїми правами, передбаченими ст.ст. 300, 304 КАС України, не скористався та не подав відзив на апеляційну скаргу.

Сьомий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 18 листопада 2024 року, вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

За таких умов згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що остання не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду неоспорені факти про те, що на підставі направлень від 30.06.2023 №3091, виданого ГУ ДПС у Вінницькій області, головним державним інспектором відділу планових перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Вінницькій області Мельником О., від 30.06.2023 №3091 виданого ГУ ДПС у Вінницькій області, головним державним інспектором відділу планових перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Вінницькій області Подзірей Т., та наказу ГУ ДПС У Вінницькій області від 19.06.2023 №1787к, виданого на підставі пп. 19'16 п. 19.1 ст. 19, п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, п.69.2 ст.69 підрозділу 10 розділу ХХ перехідних положень Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями), проведена позапланова виїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Дакса Бунге Україна" (код за ЄДРПОУ: 42246638), щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень 2023 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 22.05.2023 №9118052508 (з урахуванням уточнюючого розрахунку від 20.06.2023 №9146112017) (далі - Декларація) від`ємного значення з податку на додану вартість (далі - ПДВ), у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, яке визначено з урахуванням від`ємного значення з ПДВ, задекларованого у попередніх звітних періодах.

За результатами перевірки складено акт від 17.07.2023 №12118/02-32-07-01/42246638, відповідно до якого встановлено порушення:

1. п. 198.1, 198.2, ст. 198, п.201.1., п.201.4.,п.201.7 п. 201.10 ст.201 абзацу б) п.200.4 п.200.7 п.200.9 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями) та п.5 р.V «Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016р. №21 (із змінами та доповненнями), оскільки ТОВ "Дакса Бунге Україна" завищено суму від`ємного значення з ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку (р.20.2.1 Декларації) за квітень 2023 року на суму 442242 грн.

28.07.2023 позивачем подано заперечення до акту документальної позапланової виїзної перевірки до ГУ ДПС у Вінницькій області.

У листі від 09.08.2023 №24729/6/02-32-07-01-14 відповідач повідомив ТОВ «Дакса Бунге Україна», що висновки, викладені в акті від 17.07.2023 залишає без змін, а заперечення позивача без задоволення.

На підставі акту від 17.07.2023 №12118/02-32-07-01/42246638 Головним управлінням ДПС у Вінницькій області винесено податкове повідомлення-рішення від 11.08.2023 №0124090703, яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 221121,00 грн.

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням ТОВ «Дакса Бунге Україна» звернулось до суду за захистом своїх порушених прав.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам що виникли між сторонами, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів врегульовані положеннями Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Згідно зі статтею 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Абзацом «а» підпункту 195.1.3 пункту 195.1 статті 195 Податкового кодексу України встановлено, що за нульовою ставкою оподатковуються операції з: постачання таких послуг: а) міжнародні перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом; б) послуги, що передбачають роботи з рухомим майном, попередньо ввезеним на митну територію України для виконання таких робіт та вивезеним за межі митної території України платником, що виконував такі роботи, або отримувачем-нерезидентом; в) послуги з обслуговування повітряних суден, що виконують міжнародні рейси.

Як визначено пунктом 198.1 статті 198 Податкового кодексу України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Законом України «Про транспортно-експедиторську діяльність» транспортно-експедиторська діяльність визначена, як підприємницька діяльність із надання транспортно-експедиторських послуг з організації та забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів (стаття 1 Закону).

Експедитор (транспортний експедитор) - суб`єкт господарювання, який за дорученням клієнта та за його рахунок виконує або організовує виконання транспортно-експедиторських послуг, визначених договором транспортного експедирування.

Клієнт - споживач послуг експедитора (юридична або фізична особа), який за договором транспортного експедирування самостійно або через представника, що діє від його імені, доручає експедитору виконати чи організувати або забезпечити виконання визначених договором транспортного експедирування послуг та оплачує їх, включаючи плату експедитору.

Перевізник - юридична або фізична особа, яка взяла на себе зобов`язання і відповідальність за договором перевезення вантажу за доставку до місця призначення довіреного їй вантажу, перевезення вантажів та їх видачу (передачу) вантажоодержувачу або іншій особі, зазначеній у документі, що регулює відносини між експедитором та перевізником.

Учасники транспортно-експедиторської діяльності - клієнти, перевізники, експедитори, транспортні агенти, порти, залізничні станції, об`єднання та спеціалізовані підприємства залізничного, авіаційного, автомобільного, річкового та морського транспорту, митні брокери та інші особи, що виконують роботи (надають послуги) при перевезенні вантажів.

У разі залучення експедитором до виконання його зобов`язань за договором транспортного експедирування іншої особи у відносинах з нею, експедитор може виступати від свого імені або від імені клієнта.

Експедитори для виконання доручень клієнтів можуть укладати договори з перевізниками, портами, авіапідприємствами, судноплавними компаніями тощо, які є резидентами або нерезидентами України.

Платою експедитору вважаються кошти, сплачені клієнтом експедитору за належне виконання договору транспортного експедирування.

Відповідно до пункту 1 статті 929 Цивільного кодексу України за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу. Договором транспортного експедирування може бути встановлено обов`язок експедитора організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором або клієнтом, зобов`язання експедитора укласти від свого імені або від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечити відправку і одержання вантажу, а також інші зобов`язання, пов`язані з перевезенням.

Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Підпунктом «ж» пункту 186.3 статті 186 Податкового кодексу України визначено, що місцем постачання транспортно-експедиторських послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб`єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання.

Аналіз вищенаведених норм свідчить, що вартість послуг з міжнародних перевезень оподатковується за ставкою 0% у разі, якщо платник податку діяв як експедитор в інтересах споживача послуг з міжнародних перевезень вантажу морським транспортом, організовував такого роду перевезення, отримував на свій рахунок грошові кошти від замовників цих послуг, перераховував ці кошти перевізнику, тобто здійснював операції з постачання послуг з міжнародного перевезення вантажів морським транспортом.

За ставкою ж 20% в податковому обліку має оподатковуватись обсяг продаж з операцій з постачання експедиторських послуг (вартість винагороди експедитора).

Суть порушення, на думку відповідача, полягала в тому, що ТОВ «Дакса Бунге Україна» при визначенні податкових зобов`язань з послуг міжнародного перевезення залізничним транспортом вантажів, що належать позивачу, повинен був застосувати ставку ПДВ у розмірі 0%, як того вимагає стаття 195 Податкового кодексу України, однак застосував іншу ставку ПДВ, а саме, у розмірі 20%. Як результат, позивачем неправомірно віднесено до складу операцій, що оподатковуються за ставкою 20%, податкові накладні на вартість послуг міжнародного перевезення вантажів, складені ТОВ «Перша логістична компанія», що призвело до завищення позивачем податкового кредиту на загальну суму ПДВ 442242 грн.

З матеріалів справи встановлено, що 25.11.2022 між ТОВ «Дакса Бунге Україна» та ТОВ «Перша логістична компанія» укладено договір транспортного експедирування №1129 (далі Договір).

Відповідно до п. 1.1, цей Договір регулює взаємовідносини сторін, пов`язані з наданням Експедитором за плату і за рахунок клієнта послуг з організації та супроводу перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів (зернових та олійних культур).

Згідно п. 2.1.6. Договору у разі необхідності Експедитор, за дорученням Клієнта: ??отримує доручення на ім`я керівника елеватора, в хлібоприймального підприємства, комбікормового заводу на відвантаження Вантажу, складську квитанцію; перед початком навантаження отримує на елеваторі, в хлібоприймального підприємства, комбікормового заводу, карантинної інспекції, ветеринарної інспекції рахунки на оплату за навантаження, зберігання, сертифікацію Вантажу; оплачує рахунки, виставлені карантинною та ветеринарною інспекціями; направляє Клієнту для оплати рахунки, виставлені елеватором, хлібоприймальним підприємством, комбікормовим заводом; оформлює на елеваторі, хлібоприймальному підприємстві, комбікормовому заводі наказ на навантаження і посвідчення якості Вантажу; забезпечує та організовує митне оформлення Вантажу при експортно-імпортному відправленні; організовує навантаження Вантажу у вагони, встановлює на них запірно-пломбувальні пристрої.

Пунктом 2.2.6. Договору передбачено, що Клієнт зобов`язується здійснювати своєчасно та в повному обсязі оплату вартості послуг та витрат Експедитора згідно даного Договору

Відповідно до п. 4.1. Договору загальна вартість послуги транспортно-експедиторського обслуговування включає в себе: винагороду Експедитора, плату за надання вагонів, плату за користування вагонами на під`їзних коліях, відшкодування інших витрат Експедитора та компенсацій за надані по Заявкам Клієнта послуги, у тому числі оплату провізних платежів, додаткових зборів, сертифікацію вантажу та ін. На ціну послуг за Договором, як і на кожну складову ціни, нараховується податок на додану вартість у розмірі встановленому чинним законодавством.

Згідно п. 4.2. Договору вартість робіт і послуг третіх осіб та інші витрати, збори, платежі, які не були передбачені Сторонами, але є необхідними для виконання даного Договору, покладаються на Клієнта і він зобов`язаний відшкодувати їх Експедитору.

29.11.2022 між ТОВ «Дакса Бунге Україна» та ТОВ «Перша логістична компанія» було укладено Додаткову угоду №1 до Договору, умовами якої сторони погодили, що у вартість комплексної ставки з організації перевезень включаються: ветеринарний аналіз, додаткові станційні збори, провізна плата УЗ, повернення порожнього, проведення аналізів на вміст ГМО та визначення показників безпеки, послуги по проведенню ЗПП, оренда вагонів, проведення лабораторних досліджень, інспектування вагонів та послуги з митного оформлення.

Таким чином, за умовами Договору з урахуванням положень додаткової угоди №1 до нього, сторони дійшли взаємної згоди, що ТОВ «Перша логістична компанія» надаватиме ТОВ «Дакса Бунге Україна» як послуги безпосередньо з міжнародного перевезення (провізна плата), так і інші супутні послуги (які надаються на території України окремо від послуг з перевезення).

На виконання зобов`язань за Договором 07.12.2022 було оформлено митну декларацію №22UA401030016914U1 на експорт 346,85 т. Кукурудзи компанії Dacsa Polska.

Згідно пункту 4.5. Договору факт надання послуг Експедитора підтверджується залізничною накладною, або іншими документами, які відображають шлях прямування Вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.

Для підтвердження надання послуг Експедитором було надано СМГ №42266684 та акт виконаних робіт №881 від 09.12.2022 із зазначенням номерів вагонів та залізничної накладної.

09.12.2022 ТОВ «Перша логістична компанія» виставило рахунок №937 на загальну суму 1 028 411,34 грн., виділивши при цьому окремо провізну плату та транспортно-експедиційні послуги.

Згідно виставленого рахунку та акту виконаних робіт :

- провізна плата склала: 145 500,50 грн., ПДВ 0%, що складає 419,49 грн. за одну тону

- вартість транспортно-експедиційних послуг склала 882 910,84 грн. з ПДВ 20%, або2 545,51 грн. з ПДВ 20% за одну тону.

Таким чином, вартість транспортно-експедиторського обслуговування за 1 тонну склала 2 965,00 грн., що відповідає умовам Додаткової угоди №1 від 29 листопада 2022 року до Договору.

12.12.2022 було оформлено митну декларацію №22UA40103001716509 на експорт 276,75 т. кукурудзи компанії Dacsa Polska., 15.12.2022 митну декларацію №22UA401030017400U8 на експорт 348,3 т., 16.12.2022 митну декларацію №22UA4010300175128 на експорт 70,30 т. Загальна кількість кукурудзи на експорт склала 695,35 тони.

Для підтвердження надання послуг Експедитором було надано СМГС №42353839, №42353821 та №42289298, а також акт виконаних робіт №904 від 19.12.2022 із зазначенням номерів вагонів та залізничних накладних.

19.12.2022 ТОВ «Перша логістична компанія» виставили рахунок №958 на загальну суму 2 061 719,51 грн, виділивши при цьому окремо провізну плату та транспортно-експедиційні послуги.

Згідно виставленого рахунку та акту виконаних робіт: провізна плата склала: 291 180,40 грн., ПДВ 0%, що складає 418,75 грн. за одну вартість транспортно-експедиційних послуг склала 1 475 449,26 грн. з ПДВ 20%, або 2 546,26 грн. з ПДВ 20% за одну тону.

Таким чином, вартість транспортно-експедиторського обслуговування за 1 тону складає: 2 965,00 грн., що відповідає умовам Додаткової угоди №1 від 29 листопада 2022 року до Договору.

ТОВ «Перша логістична компанія» у встановленому законом порядку склало і зареєструвало у ЄРПН податкову накладну №22 від 09.12.2022 на підставі акту виконаних робіт №881 від 09.12.2022, оплата даних послуг була проведена 13.12.2022. Тобто вказана ПН складена за правилом першої події і віднесена до податкового кредиту.

Крім того, ТОВ «Перша логістична компанія» у встановленому законом порядку склало і зареєструвало у ЄРПН податкову накладну №40 від 19.12.2022 на підставі акту виконаних робіт №904 від 19 грудня 2022 року, оплата даних послуг була проведена 20.12.2022. Тобто вказана ПН складена за правилом першої події і віднесена до податкового кредиту.

З матеріалів справи встановлено, що позивач, у відповідності із укладеними договорами з ТОВ «Перша логістична компанія», є отримувачем транспортно-експедиційних послуг, а не окремих послуг з міжнародного перевезення вантажів, місцем постачання таких послуг є місце реєстрації позивача.

Господарські операції позивача, пов`язані з ТОВ «Перша логістична компанія», відповідають меті діяльності позивача та підтверджуються первинними документами бухгалтерського та податкового обліку.

При цьому, безпосередньо визначена відповідачем вартість міжнародного перевезення належного позивачу товару ТОВ «Перша логістична компанія», як експортної операції, не зазначена ні в Договорі №1129 від 25.11.2022, ні в Додатковій угоді, ні у податкових накладних, ні в актах про надані послуги.

З огляду на це, податковим органом помилково ототожнюються ТЕО (транспортно-експедиторське обслуговування) до складу якого входить як вартість перевезення, так і власно експедиторські послуги, з вартістю послуг з міжнародного перевезення.

Враховуючи вищенаведені обставини та правові норми чинного законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість висновків відповідача щодо завищення позивачем суми податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ «Перша логістична компанія» та завищення позивачем від`ємного значення різниці між сумою податкових зобов`язань та податкового кредиту, сум податку, що підлягають бюджетному відшкодуванню, а тому прийняте ГУ ДПС у Вінницькій області податкове повідомлення-рішення від 11.08.2023 №0124090703 підлягає скасуванню.

Вказане узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеній у Постанові від 08.06.2021 у справі №808/860/16.

Оцінюючи позицію апелянта, колегія суддів вважає, що обставини, наведені в апеляційній скарзі, були ретельно перевірені та проаналізовані судом першої інстанції та їм була надана належна правова оцінка. Жодних нових аргументів, які б доводили порушення судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права при винесенні оскаржуваного рішення, у апеляційній скарзі не зазначено.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2024 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий Гонтарук В. М. Судді Моніч Б.С. Біла Л.М.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2025
Оприлюднено30.01.2025
Номер документу124747850
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них бюджетного відшкодування з податку на додану вартість

Судовий реєстр по справі —120/13539/23

Постанова від 28.01.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Рішення від 10.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні