У Х В А Л А
Справа № 240/13049/24
28 січня 2025 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Моніча Б.С.
суддів: Гонтарука В. М. Білої Л.М.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Військової частини НОМЕР_1 на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії та стягнення моральної шкоди,
В С Т А Н О В И В :
в провадженні Сьомого апеляційного адміністративного суду знаходиться вищезазначена адміністративна справа.
Дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що з метою повного та всебічного з`ясування обставин у справі є необхідність в отриманні додаткових доказів.
Частиною 4 статті 9 КАС України передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до ч. 2 ст. 74 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до частини 3 статті 77 КАС України суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно з частиною 3 статті 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Як слідує з матеріалів справи, наказом командира військової частини НОМЕР_1 (по стройовій частині) № 52 від 25.02.2022 ОСОБА_1 був призваний на військову службу на посаду стрільця 1 стрілецького відділення 1 стрілецького взводу 2 стрілецької роти.
Згідно направлення військової частини НОМЕР_1 від 29.01.2024 ОСОБА_1 скеровано до військової частини НОМЕР_2 для проходження медичного огляду військово-лікарською комісією з метою визначення ступеню придатності до військової служби, термін прибуття: 16.02.2024.
З 23.01.2024 по 07.02.2024 позивач перебував на стаціонарному лікуванні в комунальному некомерційному підприємстві "Обласна клінічна лікарня ім.О.Ф.Гербачевського" Житомирської обласної ради, що підтверджується випискою № 2032 із медичної карти стаціонарного хворого від 07.02.2024.
З 08.02.2024 по 29.02.2024 позивач проходив стаціонарне лікування в закладі охорони здоров`я з кодом ЄДРПОУ 01991458, яким відповідно до інформації з відкритих джерел є Комунальне некомерційне підприємство "Обласний медичний центр реабілітації" Житомирської обласної ради, що підтверджується виписним епікризом № 616 із медичної карти стаціонарного хворого.
Згідно направлення № 2978 від 26.02.2024 військова частина НОМЕР_2 скерувала позивача на консультацію до кардіолога щодо придатності до військової служби, а 27.02.2024 ця ж військова частина направила позивача на госпіталізацію до кардіологічного відділення до НВМКЦ "ГВКГ" м. Київ.
У період з 01.03.2024 по 29.03.2024 позивач проходив стаціонарне лікування у ДУ "Центр кардіології та кардіохірургії МОЗ України", що підтверджується випискою із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого.
З 30.03.2024 по 01.04.2024 ОСОБА_1 знаходився на лікуванні з приводу гіпертонічного кризу в Науково-практичному медичному центрі дитячої кардіології та кардіохірургії, що підтверджується відповідною довідкою.
У період з 02.04.2024 по 18.04.2024 позивач перебував на стаціонарному лікуванні в Державній установі "Національний науковий центр радіаційної медицини, гематології та онкології Національної академії медичних наук України", що підтверджується випискою із медичної карти стаціонарного хворого № 2166/317 від 18.04.2024.
У період з 19.04.2024 по 26.04.2024 ОСОБА_1 знаходився на стаціонарному лікуванні у КНП "Обласна клінічна лікарня ім.О.Ф.Гербачевського" Житомирської обласної ради, що підтверджується випискою № 10099 із медичної карти стаціонарного хворого від 26.04.2024.
Водночас матеріали справи не містять належної інформації щодо обставин, які були передумовами для проходження позивачем стаціонарного лікування саме в перелічених вище закладах охорони здоров`я.
24.04.2024 командиром військової частини НОМЕР_1 прийнято оскаржуваний наказ (з основної діяльності) № 52 «Про результати службового розслідування по факту неприбуття після лікування до місця служби молодшого сержанта ОСОБА_1 , військовослужбовця військової частини НОМЕР_1 », пунктом 2 якого ухвалено оголосити сувору догану за порушення військової дисципліни, а саме вимог Статуту внутрішньої служби ЗСУ, Інструкції з організації обліку особового складу в системі Міністерства оборони України: неприбуття після завершення лікування безпосередньо до підрозділу військової частини НОМЕР_1 за місцем проходження служби до захворювання; вибуття на стаціонарне лікування поза розташування військової частини без висновку лікаря військової частини; невчасну доповідь своєму безпосередньому начальнику про планове стаціонарне лікування поза розташуванням військової частини; неприбуття безпосередньо до військової частини за місцем проходження служби до захворювання.
Підставою для проведення цього службового розслідування слугував той факт, що ОСОБА_2 01.04.2024 завершивши лікування, та 02.04.2024 не прибув до військової частини НОМЕР_1 .
Згідно зі статтями 254-256 Статуту внутрішньої служби ЗСУ військовослужбовці зобов`язані негайно повідомити про захворювання безпосередньому начальникові, який зобов`язаний направити хворого до медичного пункту частини.
За положеннями пункту 260 Статуту внутрішньої служби ЗСУ на стаціонарне лікування поза розташуванням військової частини військовослужбовці направляються за висновком лікаря військової частини, а для подання невідкладної допомоги за відсутності лікаря - черговим фельдшером (санітарним інструктором) медичного пункту з одночасним доповіданням про це начальникові медичної служби і черговому військової частини. До лікувальних закладів хворі доставляються у супроводі фельдшера (санітарного інструктора).
Згідно статті 261 Статуту внутрішньої служби ЗСУ про прибуття військовослужбовців, яких направлено до військового закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування, начальник військового закладу охорони здоров`я зобов`язаний у той самий день повідомити командира військової частини, з якої вони прибули, а про військовослужбовців, які прибули з інфекційними захворюваннями, - також найближчий санітарно-епідеміологічний заклад охорони здоров`я. Військовослужбовці, які захворіли в період відпустки або відрядження, на стаціонарне лікування направляються начальниками відповідних органів управління Служби правопорядку в гарнізонах або керівниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Статтею 262 Статуту внутрішньої служби ЗСУ начальник військового закладу охорони здоров`я зобов`язаний за п`ять днів до виписки військовослужбовців повідомити про це командира військової частини, з якої вони прибули. У день виписки із військового закладу охорони здоров`я військовослужбовцям видаються відповідні документи і вони самостійно (якщо не прибув супроводжуючий із військової частини) направляються до військової частини, з якої прибули. Після повернення до військової частини і доповіді безпосередньому командирові (начальникові) військовослужбовці направляються до медичного пункту військової частини, де здають медичні документи; інші документи здаються сержантові із матеріального забезпечення (старшині) роти.
Згідно з пунктом 8 розділу IV Інструкції з організації обліку особового складу в системі Міністерства оборони України, затвердженої наказом Міністерств оборони України від 15.09.2022 №280, військовослужбовці з числа тих, що перебували на лікуванні або оздоровленні (змінний склад), після лікування (оздоровлення) направляються закладами охорони здоров`я безпосередньо до військових частин за місцем їхньої служби. Про виписаних військовослужбовців командири (керівники) закладів охорони здоров`я повідомляють командирів їхніх військових частин.
Як підтверджується матеріалами справи, згідно направлення військової частини НОМЕР_1 від 29.01.2024 ОСОБА_2 мав прибути до військової частини ще 16.02.2024. При цьому, починаючи з 23.01.2024 і по 26.04.2024 позивач безперервно проходив лікування в різних закладах охорони здоров`я, які не належать до сфери Міністерства оборони України.
Згідно направлення військової частини НОМЕР_2 від 27.02.2024 позивача скеровано на госпіталізацію до кардіологічного відділення до НВМКЦ "ГВКГ" м. Київ, проте жодної інформації щодо проходження лікування позивачем в цьому закладі матеріали справи не містять.
Утім, у військової частини НОМЕР_1 з 16.02.2024 (позивач мав прибути до військової частини згідно направлення від 29.01.2024) та аж до 02.04.2024 не виникало будь-яких питань до позивача з приводу його неприбуття до військової частини 16.02.2024, щодо обставин проходження ним тривалий час лікування в різних закладах охорони здоров`я, які не належать до сфери Міністерства оборони України, а також непроходження ним лікування в НВМКЦ "ГВКГ" згідно направлення військової частини НОМЕР_2 від 27.02.2024.
І чомусь лише після неприбуття позивача до військової частини 02.04.2024, відповідач вирішив провести службове розслідування.
З огляду на викладене, для повного та всебічного розгляду справи, з метою вжиття заходів щодо з`ясування обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, колегія суддів вважає за необхідне витребувати від військової частини НОМЕР_1 обґрунтовані пояснення щодо відсутності будь-яких питань до позивача з приводу його неприбуття до військової частини 16.02.2024 згідно вимоги направлення від 29.01.2024, проходження ним тривалий час лікування, а саме з 23.01.2024 по 01.04.2024, без відповідних висновків та направлень в різних закладах охорони здоров`я, які не належать до сфери Міністерства оборони України, а також непроходження ним лікування в НВМКЦ "ГВКГ" згідно направлення військової частини НОМЕР_2 від 27.02.2024, непроходження ВЛК.
Також колегія суддів вважає за необхідне запропонувати ОСОБА_1 подати до суду обґрунтовані пояснення щодо передумов проходження ним лікування в період з 23.01.2024 по 01.04.2024 в закладах охорони здоров`я, які не належать до сфери Міністерства оборони України, а також непроходження ним лікування в НВМКЦ "ГВКГ" згідно направлення військової частини НОМЕР_2 від 27.02.2024, непроходження ВЛК.
Згідно з ч.7 ст.80 КАС України, особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.
Частиною 8 статті 80 КАС України встановлено, що у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Керуючись ст.ст. 80, 205, 243, 308, 325, 328, 329 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
Зобов`язати Військову частину НОМЕР_1 надати суду обґрунтовані пояснення щодо відсутності будь-яких питань до ОСОБА_1 з приводу його неприбуття до військової частини 16.02.2024 згідно вимоги направлення від 29.01.2024, щодо обставин проходження ним тривалий час лікування, а саме з 23.01.2024 по 01.04.2024, в різних закладах охорони здоров`я, які не належать до сфери Міністерства оборони України, а також непроходження ним лікування в НВМКЦ "ГВКГ" згідно направлення військової частини НОМЕР_2 від 27.02.2024, непроходження ВЛК.
Запропонувати ОСОБА_1 подати до суду обґрунтовані пояснення щодо передумов проходження ним лікування в період з 23.01.2024 по 01.04.2024 в закладах охорони здоров`я, які не належать до сфери Міністерства оборони України, а також непроходження ним лікування в НВМКЦ "ГВКГ" згідно направлення військової частини НОМЕР_2 від 27.02.2024, непроходження ВЛК.
Надані пояснення підтвердити відповідними документальними доказами.
Витребовувані документи подати до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом 5 днів з дня отримання цієї ухвали.
У разі неможливості виконання вимог ухвали повідомити суд про причини у письмовому вигляді через канцелярію суду.
Роз`яснити, що згідно зі ст.80 КАС України:
- будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду;
- особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали;
- у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Копію ухвали направити особам, що беруть участь у справі.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає .
Головуючий Моніч Б.С. Судді Гонтарук В. М. Біла Л.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2025 |
Оприлюднено | 30.01.2025 |
Номер документу | 124749758 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Моніч Б.С.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Леміщак Дмитро Михайлович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Леміщак Дмитро Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні