Ухвала
від 23.01.2025 по справі 752/11667/24
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/11667/24

Провадження № 1-кс/752/876/25

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2025 року слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора Голосіївської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , подане у кримінальному провадженні, № 12024100010000599 від 01.03.2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України про звернення речових доказів для потреб Міністерства Оборони України,

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора Голосіївської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , подане у кримінальному провадженні, № 12024100010000599 від 01.03.2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України про звернення речових доказів для потреб Міністерства Оборони України.

В обгрунтуання клопотання прокурор посилається на те, що 24.02.2022 відповідно до Указу Президента України, який затверджений Законом №2102-ІХ від 24.02.2022, на території України у зв`язку із військовою агресією російської Федерації проти України, відповідно до пункту 20 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, строком на 30 діб, який продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб згідно з Указом Президента України №133/2022 від 14.03.2022, з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб згідно з Указом Президента України №259/2022 від 18.04.2022, з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента України №341/2022 від 17.05.2022, з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента України №573/2022 від 12.08.2022, з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента України №757/2022 від 07.11.2022, з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб, згідно з Указом Президента України №58/2023 від 06.02.2023, з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента України №254/2023 від 01.05.2023, з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб згідно Закону України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 3275-IX від 27.07.2023.

В подальшому в Україні воєнний стан систематично продовжувався по даний час, а саме Указом Президента України від 23 липня 2024 року № 469/2024 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»» від 23 липня 2024 року №3891-ІХ продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 12 серпня 2024 року строком на 90 діб.

Згідно з вимогами ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Відповідно до положень ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) - це надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсацій донорам.

Гуманітарна допомога це цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема, внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог ст. 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Положеннями ст. 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» визначено, що цілями благодійної діяльності є надання допомоги для сприяння законним інтересам бенефіціарів у сферах благодійної діяльності, визначених цим Законом, а також розвиток і підтримка цих сфер у суспільних інтересах. Сферами благодійної діяльності є, зокрема допомога постраждалим внаслідок катастроф, збройних конфліктів і нещасних випадків, а також біженцям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах; сприяння обороноздатності та мобілізаційній готовності країни, захисту населення у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного стану тощо.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про гуманітарну допомогу», не відносяться до гуманітарної допомоги підакцизні товари, крім, у тому числі: транспортних засобів, що надходять у період проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях для отримання і використання Збройними Силами України, Національною гвардією України, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями, Службою безпеки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною прикордонною службою України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України для забезпечення проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.

У той же час, статтею 12 Закону України «Про гуманітарну допомогу» встановлено, що особи, винні у порушенні законодавства про гуманітарну допомогу несуть відповідальність згідно із законами України. Порушеннями законодавства про гуманітарну допомогу, що тягне за собою кримінальну або адміністративну відповідальність згідно із законом, є: використання гуманітарної допомоги не за цільовим призначенням; використання гуманітарної допомоги з метою отримання прибутку; нерозміщення та/або несвоєчасне розміщення спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги рішення про визнання товарів (предметів) гуманітарною допомогою на своєму офіційному веб-сайті; не направлення та/або несвоєчасне направлення спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги рішення про визнання товарів (предметів) гуманітарною допомогою до митних органів, податкових органів та інших державних органів; порушення органами, які безпосередньо проводять заходи офіційного контролю щодо товарів (предметів) гуманітарної допомоги, строків проведення відповідних видів контролю товарів (предметів) гуманітарної допомоги. Товари (предмети) гуманітарної допомоги, які продаються за грошові кошти або передаються за інші види компенсації, та (або) виручка, отримана за такий продаж, вилучаються або конфіскуються у встановленому законом порядку.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 за № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» ввезення на територію України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Досудовим розслідуванням встановлено, що у невстановлений час, але не пізніше ніж 11 травня 2023 року всупереч вищевказаним положенням законодавства у ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , виник умисел спрямований на отримання незаконного прибутку з метою власного збагачення, шляхом продажу предметів гуманітарної допомоги, а саме транспортних засобів, ввезених на територію України в якості гуманітарної допомоги, для потреб Збройних Сил України під час дії правового режиму воєнного стану.

Так, з метою здійснення діяльності пов`язаної з отриманням прибутку від продажу транспортних засобів, ввезених на територію України в якості гуманітарної допомоги ОСОБА_4 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, у невстановлений час, створив 11 травня 2023 року благодійну організацію «Благодійний фонд Крузак» (ЄРДПОУ 44978486).

Відповідно до статуту благодійної організації «Благодійний фонд Крузак» код ЄРДПОУ 44978486, організація є непідприємницьким товариством, основною метою якої не є одержання прибутку.

Відповідно до розділу 9 Статуту встановлено, що організація може мати у власності кошти та інше майно, необхідне для здійснення статутної діяльності. Майно Організації складається з коштів та майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань, в тому числі внесків Організації.

Так, з метою здійснення діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку від продажу транспортних засобів, ввезених на територію України в якості гуманітарної допомоги ОСОБА_4 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин у період часу з 04.07.2023 по 27.02.2024 здійснив ввезення на територію України транспортних засобів в якості гуманітарної допомоги, для потреб Збройних Сил України під час дії правого режиму воєнного стану, а саме:

- 04.07.2023 транспортний засіб MITSUBISHI L 200 VIN-код НОМЕР_1 , 2007 року випуску;

- 09.07.2023 транспортний засіб MERCEDES-BENZ W203, VIN-код НОМЕР_2 , 2001 року випуску;

- 24.11.2023 транспортний засіб RENAULT KANGO VIN-код НОМЕР_3 , 2005 року випуску;

- 25.01.2024 транспортний засіб NISSAN NAVARA VIN-код НОМЕР_4 , 2011 року випуску;

- 27.02.2024 транспортний засіб NISSAN PATHFINDER VIN-код НОМЕР_5 , 2008 року випуску;

Так, з метою здійснення діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку від продажу транспортних засобів, ввезених на територію України в якості гуманітарної допомоги ОСОБА_4 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, 04.07.2023 організував прибуття до місця перетину державного кордону у пункті пропуску «Зосин-Устилуг», за адресою: Волинська область, Володимирський район, місто Устилуг на автошляху Н22, наступний транспортний засіб, а саме автомобіль «Mitsubishi L200», 2007 року випуску, VIN-код НОМЕР_1 , з номером державної реєстрації НОМЕР_6 , ввезений по декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 04.07.2023.

У подальшому, з метою безперешкодного перетину кордону вищевказаним транспортним засобом та уникнення інших формальностей у пункті пропуску через державний кордон, ОСОБА_4 , надав лист до Державної митної служби України з проханням у сприянні ввезення гуманітарної допомоги № 0014 від 26.06.2023 а саме транспортного засобу, який буде переданий для потреб ЗСУ під час воєнного стану в Україні.

Після направлення зазначеного листа-прохання, гуманітарна допомога у виді транспортного засобу, а саме автомобіль «Mitsubishi L200», 2007 року випуску, VIN-код НОМЕР_1 , з номером державної реєстрації НОМЕР_6 , перетнув державний кордон України.

У подальшому, 03.06.2024 ОСОБА_4 , реалізуючи свій протиправний умисел, спрямований на продаж товарів гуманітарної допомоги у виді транспортного засобу для потреб сил оборони, під час дії правового режиму воєнного стану, продав транспортний засіб автомобіль «Mitsubishi L200», 2007 року випуску, VIN-код НОМЕР_1 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який в подалі на власний розсуд розпорядився ним.

Відповідно до висновку експерта від 28.10.2024 № 339 за результами проведення судової транспортно-товарознавчої експертизи, ринкова вартість транспортного засобу «Mitsubishi L200», 2007 року випуску, VIN-код НОМЕР_1 станом на 03.06.2024 становить 241 133,88 грн.

Продовжуючи свій протиправний умисел, з метою здійснення діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку від продажу транспортних засобів, ввезених на територію України в якості гуманітарної допомоги ОСОБА_4 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, 09.07.2023 організував прибуття до місця перетину державного кордону у пункті пропуску «Зосин-Устилуг», за адресою: Волинська область, Володимирський район, місто Устилуг на автошляху Н22, наступний транспортний засіб, а саме автомобіль «Mercedes-Benz W203», 2001 року випуску, VIN-код НОМЕР_2 , з номером державної реєстрації НОМЕР_7 ввезений по декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 09.07.2023.

У подальшому, з метою безперешкодного перетину кордону вищевказаним транспортним засобом та уникнення інших формальностей у пункті пропуску через державний кордон, ОСОБА_4 , надав лист до Державної митної служби України з проханням у сприянні ввезення гуманітарної допомоги від 08.07.2023 №0017 а саме транспортного засобу, який буде переданий для потреб ЗСУ під час воєнного стану в Україні.

Після направлення зазначеного листа-прохання, гуманітарна допомога у виді транспортного засобу, а саме автомобіль «Mercedes-Benz W203», 2001 року випуску, VIN-код НОМЕР_2 , з номером державної реєстрації НОМЕР_7 , перетнув державний кордон України.

У подальшому, 01.02.2024 ОСОБА_4 , реалізуючи свій протиправний умисел, спрямований на продаж товарів гуманітарної допомоги у виді транспортного засобу для потреб сил оборони, під час дії правового режиму воєнного стану, передав для власного користування ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , автомобіль «Mercedes-Benz W203», 2001 року випуску, VIN-код НОМЕР_2 , з номером державної реєстрації НОМЕР_7 .

Відповідно до висновку експерта від 28.10.2024 № 339 за результами проведення судової транспортно-товарознавчої експертизи, ринкова вартість транспортного засобу Mercedes-Benz W203», 2001 року випуску, VIN-код НОМЕР_2 станом на 01.02.2024 становить 65 100,20 грн.

Продовжуючи свій протиправний умисел, з метою здійснення діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку від продажу транспортних засобів, ввезених на територію України в якості гуманітарної допомоги ОСОБА_4 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, 24.11.2023 організував прибуття до місця перетину державного кордону у пункті пропуску «Зосин-Устилуг», за адресою: Волинська область, Володимирський район, місто Устилуг на автошляху Н22, наступний транспортний засіб, а саме автомобіль «Renault Kango», 2005 року випуску, VIN-код НОМЕР_3 , з номером державної реєстрації НОМЕР_8 , ввезений по декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.11.2024.

У подальшому, з метою безперешкодного перетину кордону вищевказаним транспортним засобом та уникнення інших формальностей у пункті пропуску через державний кордон, ОСОБА_4 , надав лист до Державної митної служби України з проханням у сприянні ввезення гуманітарної допомоги а саме транспортного засобу, який буде переданий для потреб ЗСУ під час воєнного стану в Україні.

Після направлення зазначеного листа-прохання, гуманітарна допомога у виді транспортного засобу, а саме автомобіль Renault Kango», 2005 року випуску, VIN-код НОМЕР_3 , перетнув державний кордон України.

У подальшому, 24.01.2024 ОСОБА_4 , реалізуючи свій протиправний умисел, спрямований на продаж товарів гуманітарної допомоги у виді транспортного засобу для потреб сил оборони, під час дії правового режиму воєнного стану, передав ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , автомобіль «Renault Kango», 2005 року випуску, VIN-код НОМЕР_3 з номером державної реєстрації НОМЕР_8 для власного користування.

Відповідно до висновку експерта від 11.11.2024 № 351 за результами проведення судової транспортно-товарознавчої експертизи, ринкова вартість транспортного засобу «Renault Kango», 2005 року випуску, VIN-код НОМЕР_3 станом на 24.01.2024 становить 73 458, 43 грн.

Продовжуючи свій протиправний умисел, з метою здійснення діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку від продажу транспортних засобів, ввезених на територію України в якості гуманітарної допомоги ОСОБА_4 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, 24.11.2023 організував прибуття до місця перетину державного кордону у пункті пропуску «Зосин-Устилуг», за адресою: Волинська область, Володимирський район, місто Устилуг на автошляху Н22, наступний транспортний засіб, а саме автомобіль «Renault Kango», 2005 року випуску, VIN-код НОМЕР_3 , з номером державної реєстрації НОМЕР_8 , ввезений по декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.11.2024.

У подальшому, з метою безперешкодного перетину кордону вищевказаним транспортним засобом та уникнення інших формальностей у пункті пропуску через державний кордон, ОСОБА_4 , надав лист до Державної митної служби України з проханням у сприянні ввезення гуманітарної допомоги, а саме транспортного засобу, який буде переданий для потреб ЗСУ під час воєнного стану в Україні.

Після направлення зазначеного листа-прохання, гуманітарна допомога у виді транспортного засобу, а саме автомобіль Renault Kango», 2005 року випуску, VIN-код НОМЕР_3 , перетнув державний кордон України.

Продовжуючи свій протиправний умисел, з метою здійснення діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку від продажу транспортних засобів, ввезених на територію України в якості гуманітарної допомоги ОСОБА_4 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, 25.01.2024 організував прибуття до місця перетину державного кордону у пункті пропуску «Зосин-Устилуг», за адресою: Волинська область, Володимирський район, місто Устилуг на автошляху Н22, наступний транспортний засіб, а саме автомобіль «NISSAN NAVARA», 2011 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , з номером державної реєстрації НОМЕР_9 , ввезений по декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 25.01.2024, унікальний код гуманітарної допомоги 3181790.

У подальшому, з метою безперешкодного перетину кордону вищевказаним транспортним засобом та уникнення інших формальностей у пункті пропуску через державний кордон, ОСОБА_4 , надав лист до Державної митної служби України з проханням у сприянні ввезення гуманітарної допомоги № 0142 від 24.01.2024, а саме транспортного засобу, який буде переданий для потреб ЗСУ під час воєнного стану в Україні.

Після направлення зазначеного листа-прохання, гуманітарна допомога у виді транспортного засобу, а саме автомобіль NISSAN NAVARA», 2011 року випуску, VIN - НОМЕР_4 , з номером державної реєстрації НОМЕР_9 , перетнув державний кордон України.

У подальшому, ОСОБА_4 , реалізуючи свій протиправний умисел, спрямований на продаж товарів гуманітарної допомоги у виді транспортного засобу для потреб сил оборони, під час дії правового режиму воєнного стану, розмістив 08 лютого 2024 року оголошення на інтернет-платформі «OLX» про продаж транспортного засобу NISSAN NAVARA», 2011 року випуску, VIN - НОМЕР_4 .

Так, в ході проведення контролю за вчиненням злочину, 11 червня 2024 року ОСОБА_4 , під час телефонної розмови з особою, яка заздалегідь погодилась на конфіденційне співробітництво, ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , повідомив про можливість продажу та передачу у постійне володіння транспортний засіб «Nissan Navara» 2011 року випуску, VIN: НОМЕР_10 . А також повідомив, що для передачі транспортного засобу Nissan Navara» 2011 року випуску, VIN: НОМЕР_10 необхідно надати гроші кошти у розмірі 7 000 доларів США.

Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, спрямованого на незаконний продаж товарів (предметів) гуманітарної допомоги, призначеної для потреб сил оборони, під час дії правового режиму воєнного стану, а саме автомобілів ввезених на територію України, ОСОБА_4 , залучив до злочинного умислу співзасновника благодійної організації «Благодійний фонд Крузак» (ЄРДПОУ 44978486) ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , якому доручив 13.06.2024 здійснити показ ОСОБА_8 , транспортного засобу «Nissan Navara» 2011 року випуску, VIN: НОМЕР_10 .

13 червня 2024 року приблизно 07 год. 45 хв. ОСОБА_8 отримав грошові кошти у розмірі 2 000 грн та імітаційні засоби у вигляді грошових коштів в сумі 7000 (сім тисяч) доларів США у кількості 70 одиниць з серією КВ 14859854 М кожна, на яких наявний напис білим кольором «Імітаційний засіб» для передачі ОСОБА_4 , на зустрічі, яка відбудеться 13 червня 2024 року.

Так, в ході проведення контролю за вчиненням злочину, 13 червня 2024 року, приблизно о 10 годині 00 хвилин, ОСОБА_9 , зустрівся з ОСОБА_8 , біля будинку № 15, що за адресою м. Київ, вул. Метрологічна та здійснив показ транспортного засобу «Nissan Navara» 2011 року випуску, VIN: НОМЕР_10 та отримав від ОСОБА_8 , грошові кошти у розмірі 2 000 грн та імітаційні засоби у вигляді грошових коштів в сумі 7000 (сім тисяч) доларів США у кількості 70 одиниць з серією КВ 14859854 М кожна, на яких наявний напис білим кольором «Імітаційний засіб».

Відповідно до розрахункової довідки Державної Митної Служби України від 13.06.2024, №7.3-2/15-02/8/6619 встановлена орієнтовна вартість автомобіля Nissan Navara» 2011 року випуску, VIN: НОМЕР_10 , що складає 304 724 грн., без митних платежів.

Продовжуючи свій протиправний умисел, з метою здійснення діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку від продажу транспортних засобів, ввезених на територію України в якості гуманітарної допомоги ОСОБА_4 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, 27.02.2024 організував прибуття до місця перетину державного кордону у пункті пропуску «Зосин-Устилуг», за адресою: Волинська область, Володимирський район, місто Устилуг на автошляху Н22, наступний транспортний засіб, а саме автомобіль «Nissan Pathfinder», 2008 року випуску, VIN-код НОМЕР_5 , ввезений по декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 27.02.2024.

У подальшому, з метою безперешкодного перетину кордону вищевказаним транспортним засобом та уникнення інших формальностей у пункті пропуску через державний кордон, ОСОБА_4 , надав лист до Державної митної служби України з проханням у сприянні ввезення гуманітарної допомоги а саме транспортного засобу, який буде переданий для потреб ЗСУ під час воєнного стану в Україні.

Після направлення зазначеного листа-прохання, гуманітарна допомога у виді транспортного засобу, а саме автомобіль «Nissan Pathfinder», 2008 року випуску, VIN-код НОМЕР_5 перетнув державний кордон України.

У подальшому, 27.02.2024 ОСОБА_4 , реалізуючи свій протиправний умисел, спрямований на продаж товарів гуманітарної допомоги у виді транспортного засобу для потреб сил оборони, під час дії правового режиму воєнного стану, передав для власного користування ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , автомобіль «Nissan Pathfinder», 2008 року випуску, VIN-код НОМЕР_5 з номером державної реєстрації НОМЕР_11 .

Відповідно до висновку експерта від 06.11.2024 № 338 за результами проведення судової транспортно-товарознавчої експертизи, ринкова вартість транспортного засобу «Nissan Pathfinder», 2008 року випуску, VIN-код НОМЕР_5 з номером державної реєстрації НОМЕР_11 станом на 27.02.2024 становить 286 533,88 грн.

Загальна вартість отриманого прибутку ОСОБА_4 , від продажу зазначених транспортних засобів, ввезених як гуманітарна допомога, для потреб Збройних Сил України під час дії правого режиму воєнного стану, станом на 13.06.2024 становила 970 950,39 грн.

13 червня 2024 року у період часу з 14 год. 05 хв. по 17 год. 46 хв. на підставі ухвали слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва (справа № 752/11667/24; провадження № 1-кс/752/4611/24) слідчим в рамках кримінального провадження було проведено обшук станції технічного обслуговування за адресою: м. Київ, вул. Метрологічна, 14-Б в ході якого виявлено та вилучено:

- транспортний засіб марки «Мitsubishi Pajero Sport», сірого кольору, VIN НОМЕР_12 ;

- транспортний засіб марки «Nissan Navaro», чорного кольору, VIN НОМЕР_13 ;

- транспортний засіб марки «Мitsubishi Outlander», чорного кольору, VIN НОМЕР_14 ;

- транспортний засіб марки «Мercedes-benz» Е220, чорного кольору, д.н.з. НОМЕР_15 VIN НОМЕР_16 ;

- транспортний засіб марки «Peugeot», сірого кольору, д.н.з. НОМЕР_17 VIN НОМЕР_18 ;

Визначені транспортні засоби є речовими доказами у кримінальному провадженні на які накладено арешт.

У зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 - 34, 38, 39, 41 - 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".

Також, вказаним Указом доручено невідкладно забезпечити фінансування та вжиття в межах повноважень інших заходів, пов`язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

Прокурор зазначає, що з метою забезпечення територіальної цілісності та незалежності України є необхідність у забезпеченні підтримки органів, що покликані забезпечувати територіальну цілісність, державний суверенітет, а також публічний порядок та безпеку громадян України у зв`язку із введенням воєнного стану в Україні, збройною агресією РФ та небезпекою для державної незалежності України, виникла необхідність у зверненні речових доказів для потреб Міністерства оборони України.

На підставі зазначеного прокурор, просить звернути речові докази по кримінальному провадженню № 12024100010000599 від 01.03.2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України на баланс Міністерства Оборони України для використання їх за призначенням , а саме:

- транспортний засіб марки «Мitsubishi Pajero Sport», сірого кольору, VIN НОМЕР_12 ;

- транспортний засіб марки «Nissan Navaro», чорного кольору, VIN НОМЕР_13 ;

- транспортний засіб марки «Мitsubishi Outlander», чорного кольору, VIN НОМЕР_14 ;

- транспортний засіб марки «Мercedes-benz» Е220, чорного кольору, д.н.з. НОМЕР_15 VIN НОМЕР_16 ;

- транспортний засіб марки «Peugeot», сірого кольору, д.н.з. НОМЕР_17 VIN НОМЕР_18 ;

Прокурор в судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання у його відсутність.

Слідчий суддя, на підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, вважає за можливе розглянути дане клопотання без повідомлення власника майна.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів не здійснювалося.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання з таких підстав.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 100 Кримінального процесуального кодексу України, речовий доказ, який був наданий стороні кримінального провадження або нею вилучений, повинен бути якнайшвидше повернутий володільцю, крім випадків, передбачених статтями 160-166, 170-174 цього Кодексу.

Речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий. Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов`язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні (ч. 2 ст. 100 КПК України).

Відповідно до положень абз. 7 ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.

Згідно ч. 7 ст. 100 КПК України у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із ст.ст. 171-173 цього Кодексу.

Встановлено, що слідчими СВ Голосіївського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке 01.03.2024 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № № 12024100010000599, за ознаками вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України.

13.06.2024, на підставі ухвали слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва у справі № 752/11667/24, провадження № 1-кс/752/4611/24, проведено обшук станції технічного обслуговування за адресою: м. Київ, вул. Метрологічна, 14-Б, в ході якого виявлено та вилучено: транспортний засіб марки «Мitsubishi Pajero Sport», сірого кольору, VIN НОМЕР_12 ; транспортний засіб марки «Nissan Navaro», чорного кольору, VIN НОМЕР_13 ; транспортний засіб марки «Мitsubishi Outlander», чорного кольору, VIN НОМЕР_14 ; транспортний засіб марки «Мercedes-benz» c220, сірого кольору, д.н.з. НОМЕР_19 VIN НОМЕР_20 ; оригінал акту прийому-передачі гуманітарної благодійної допомоги БО «КРУЗАК» від 24.11.2023 на 1 арк.; тимчасовий реєстраційний талон ХХР № 068561 на 1 арк.; оригінал акту прийому-передачі гуманітарної благодійної допомоги БО «КРУЗАК» від 29.11.2023 на 1 арк.; чорнові записи щодо ремонту авто БО «КРУЗАК» на 11 арк.; мобільний телефон «VIVO» в чохлі IMEI НОМЕР_21 ; IMEI 2 НОМЕР_22 ; sim Kyivstar НОМЕР_23 ; свідоцтво про реєстрацію ТЗ F546203 SAIIT6M94xa206265 на 1 арк.; транспортна накладна G58511 на 1 арк.; оригінал декларації БО «КРУЗАК» на 1 арк.; оригінал акту прийому-передачі від 10.06.2024 БО «КРУЗАК» «Land rover»; тимчасовий реєстраційний талон ХХР № 079778 БО «КРУЗАК» на 1 арк.; документи щодо транспортного засобу «Mercedes benz» E200 на 13 арк.; транспортний засіб марки «Land rover discovery», чорного кольору, д.н.з. НОМЕР_24 ; транспортний засіб марки «Мercedes-benz» Е220, чорного кольору, д.н.з. НОМЕР_15 VIN НОМЕР_16 ; транспортний засіб марки «Peugeot», сірого кольору, д.н.з. НОМЕР_17 VIN НОМЕР_18 .

Постановою слідчого від 14.06.2024 вилучені під час обшуку речі та документи визнані речовими доказами у кримінальному провадженні, що підтверджується матеріалами клопотання.

Ухвалою слідчого судді від 04.07.2024 року на вищезазначені речі та документи накладено арешт.

Відповідно до ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Питання щодо зберігання речових доказів і документів у кримінальному провадженні врегульоване статтею 100 КПК України.

Так, згідно з ч. 9 ст. 100 КПК України питання про спеціальну конфіскацію та долю речових доказів і документів, які були надані суду, вирішується судом під час ухвалення судового рішення, яким закінчується кримінальне провадження. Такі докази і документи повинні зберігатися до набрання рішенням законної сили. У разі закриття кримінального провадження слідчим або прокурором питання про спеціальну конфіскацію та долю речових доказів і документів вирішується ухвалою суду на підставі відповідного клопотання, яке розглядається згідно із статтями 171-174 цього Кодексу. При цьому:

1) гроші, цінності та інше майно, які підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та/або зберегли на собі його сліди, конфіскуються, крім випадків, коли власник (законний володілець) не знав і не міг знати про їх незаконне використання. У такому разі зазначені гроші, цінності та інше майно повертаються власнику (законному володільцю);

2) гроші, цінності та інше майно, які призначалися (використовувалися) для схиляння особи до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення або винагороди за його вчинення, конфіскуються;

3) майно, що було предметом кримінального правопорушення, пов`язаного з незаконним обігом, та/або вилучене з обігу, передається відповідним установам або знищується;

4) майно, яке не має ніякої цінності і не може бути використане, знищується, а у разі необхідності - передається до криміналістичних колекцій експертних установ або заінтересованим особам на їх прохання;

5) гроші, цінності та інше майно, що були предметом кримінального правопорушення або іншого суспільно небезпечного діяння, конфіскуються, крім тих, які повертаються власнику (законному володільцю), а якщо його не встановлено - переходять у власність держави в установленому Кабінетом Міністрів України порядку;

6) гроші, цінності та інше майно, що одержані фізичною або юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення та/або є доходами від нього, а також майно, в яке їх було повністю або частково перетворено, конфіскуються;

6-1) майно (грошові кошти або інше майно, а також доходи від них) засудженого за вчинення корупційного злочину, легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, його пов`язаної особи конфіскується, якщо в суді не підтверджено законність підстав набуття прав на таке майно.

Згідно ч. 7 ст. 100 КПК України, у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування

Відповідно до ч. 6 ст. 9 КПК України у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч.1 ст.7 цього Кодексу.

Згідно з п.п.2,9 ст.7 КПК України законність та недоторканність права власності є одними із загальних засад кримінального провадження.

Слідчий суддя враховує, що в умовах військової агресії російської федерації проти України відповідно до Указу Президента України № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан, який на даний час триває.

Враховуючи вищевикладене, конкретні обставини справи, зметою забезпечення територіальної цілісності та незалежності України є необхідність у забезпеченні підтримки органів, що покликані забезпечувати територіальну цілісність, державний суверенітет, а також публічний порядок та безпеку громадян України у зв`язку із введенням воєнного стану в Україні, збройною агресією РФ та небезпекою для державної незалежності України, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість підстав для передачі на баланс Міністерству Оборони України вищезгаданого майна та задоволення клопотання.

На підставі вищевикладеного, керуючись вимогами ст. 100, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання - задовольнити.

Звернути речові докази по кримінальному провадженню №12024100010000599 від 01.03.2024 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України, а саме:

- транспортний засіб марки «Мitsubishi Pajero Sport», сірого кольору, VIN НОМЕР_12 ;

- транспортний засіб марки «Nissan Navaro», чорного кольору, VIN НОМЕР_13 ;

- транспортний засіб марки «Мitsubishi Outlander», чорного кольору, VIN НОМЕР_14 ;

- транспортний засіб марки «Мercedes-benz» Е220, чорного кольору, д.н.з. НОМЕР_15 VIN НОМЕР_16 ;

- транспортний засіб марки «Peugeot», сірого кольору, д.н.з. НОМЕР_17 VIN НОМЕР_18 на баланс Міністерства Оборони України для використання їх за призначенням.

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Ухвала слідчого судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КПК України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Слідчий суддя : ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.01.2025
Оприлюднено31.01.2025
Номер документу124768449
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —752/11667/24

Ухвала від 23.01.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 23.01.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 08.11.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 08.11.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 08.11.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 08.11.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 08.11.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 08.11.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 30.10.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 13.08.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Митрофанова А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні