Рішення
від 29.01.2025 по справі 380/23822/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 січня 2025 рокусправа № 380/23822/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув у порядку спрощеного позовного справу за позовом Фермерського господарства «Під`ярків» до Головного управління ДПС України у Львівській області, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернувся звернулося Фермерське господарство «Під`ярків» (далі позивач, ФГ «Під`ярків») з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі відповідач, ГУ ДПС у Львівській області), в якому, з урахуванням ухвали від 29.11.2024 про роз`єднання позовних вимог, просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області від 22.10.2024 №11947394/33826690 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області від 22.10.2024 №11947396/33826690 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області від 22.10.2024 №11947393/33826690 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області врахувати подану таблицю даних платника податків на додану вартість №9310466338 від 18.10.2024;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області врахувати подану таблицю даних платника податків на додану вартість №9310464855 від 18.10.2024;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області врахувати подану таблицю даних платника податків на додану вартість №9310461676 від 18.10.2024.

Ухвалою суду від 29.11.2024 позовну заяву залишено без руху. Позивач у встановлений строк недоліки позовної заяви усунув належним чином.

Ухвалою суду від 13.12.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі без виклику сторін.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем складено таблиці даних платника податку на додану вартість, які разом із поясненнями та первинними бухгалтерськими документами направлено на реєстрацію до податкового органу. Однак відповідачем прийнято рішення про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість.

Відповідач відзиву на позов у встановлений строк не подав. Про розгляд справи повідомлений належним чином.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (частина 6 статті 162 КАС України).

Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі (частина 2 статті 262 КАС України).

Суд на підставі позовної заяви, відзиву, а також долучених письмових доказів,-

в с т а н о в и в :

Фермерське господарство «Під`ярків» є юридичною особою; створене 01.09.2006; є платником податку на додану вартість.

Видами діяльності товариства є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 01.50 Змішане сільське господарство; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.

ФГ «Під`ярків» 18.10.2024 подало до ГУ ДПС у Львівській області таблиці даних платника податку на додану вартість за формою, затвердженою Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. До таблиць даних позивач додав пояснення та первинні документи, у кількості 40 документів: ОСВ 10 рахунок за 2021-2024; договір оренди приміщення №22/09 від 22.09.2020 з ОСОБА_1 ; звіти про посівні площі сільськогосподарських культур №4-сг за 2021-2024 роки; звіти про площі та валові збори сільськогосподарських культур №29-сг за 2021-2024 роки; повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність форми 20-ОПП від 16.06.2021; договір надання послуг №14/07 від 14.07.2020 з ПП «Агрофірма «Лугове»; договір з приймання, очистки, сушіння та зберігання №05/07/2021 від 14.07.2021 з ТОВ «Буське сорто-насінницьке підприємство»; договір купівлі-продажу №З.115 від 08.01.2024 з ТОВ «Збаразький КХП»; договір поставки №020220225 від 02.02.2022 з ТОВ «Полігран-Трейд»; договір про поставку зі складу №П-04/03-7087 від 09.03.2022; договір поставки №531/22/312 від 17.03.2022 з ТОВ «Фірма Ерідон»; договір поставки №ВІН22-01742 від 21.07.2021 з ТОВ «Кернел-Трейд»; договір поставки №1/07-2020 від 01.07.2020 з ТОВ «Буське сорто-насінницьке підприємство»; видаткову накладну ТОВ «Збаразький КХП» №7 від 18.01.2024; акти виконаних робіт ПП «Агрофірма «Лугове» №115 від 17.12.2021, №94 від 18.12.2023; акт виконаних робіт на послуги елеватора ТОВ «Буське сорто-насінницьке підприємство» №93 від 32.12.2023; виписки по рахунку за 18.03.2022, за 01.06.2022, за 29.08.2023, за 23.03.2022, за 09.05.2023, за 11.01.2024-29.01.2024, за 31.01.2024, за 30.07.2024; видаткову накладну ТОВ «Буське сорто-насінницьке підприємство» №1 від 27.04.2023; видаткову накладну ТОВ «Полігран-Трейд» №8 від 01.03.2022; видаткову накладну ПАТ «Галнафтохім» №ОЖД00000115 від 18.03.2022; видаткову накладну ТОВ «Фірма Ерідон» №22712 від 28.03.2022; видаткову накладну ТОВ «Кернел-Трейд» №20 від 08.08.2021; договір поставки № СГ-Р/160 від 17.01.2024; договір поставки сільськогосподарської продукції №Р/51 від 25.01.2024; видаткову накладну ТОВ «Кременчанка» №4 від 17.01.2024; видаткову накладну ТОВ «Дар-Трейд» №13 від 26.01.2024.

У поясненнях позивачем зазначено, що ФГ «Під`ярків» має у власності та орендує землі, на яких вирощує пшеницю, ячмінь, кукурудзу, соняшник, сою, ріпак, що відповідає основному економічному виду діяльності. Договори на оренду землі зареєстровані в установленому законі порядку. Позивач за цими договорами сплачує орендну плату та відповідні податкові зобов`язання. Сплата відповідних податків відображена, зокрема, у звіті податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 2 квартал 2024 року (зареєстрований за №9224757289 від 08.08.2024).

Також, зазначено, що підприємство подає статистичну звітність таку, як звіт про посівні площі сільськогосподарських культур №4-сг, звіт про площі та валовий збір сільськогосподарських культур №29-сг. Копія таких долучена до пояснень.

Обробка земельних ділянок здійснюється власною сільськогосподарською технікою та транспортними засобами, обладнанням, що належить підприємству, що відображено в повідомленні форми №20-ОПП. Також, підприємством залучено до обробки землі контрагентів, зокрема, ПП «Агрофірма «Лугове» (договір №14/07 від 14.07.2020; долучений до пояснень).

На підприємстві станом на 01.10.2024 оформлено 7 кваліфікованих працівників згідно штатного розпису.

Зерносклад підприємство орендує у ОСОБА_1 на підставі договору оренди приміщення №22/09 від 22.09.2020, які долучено до пояснень.

Крім того, у поясненнях позивач зазначив перелік контрагентів в яких здійснює закупівлю ресурсів (зокрема, насіння, добрив (ТОВ «Фірма Ерідон»), послуги приймання, очистки, сушки, зберігання зерна (ТОВ «Буське сорто-насінницьке підприємство»).

Також, позивач вказав і контрагентів, яким здійснює реалізацію власної сільськогосподарської продукції (зокрема, ТОВ «Кернел-Трейд», «Збаразький КХП»).

Вказав, що підприємство володіє всіма матеріальними, трудовими та майновими ресурсами для здійснення реальних операцій. Враховуючи викладене просив прийняти таблиці даних платника податків.

Комісією Головного управління ДПС у Львівській області 22.10.2024 прийнято рішення №11947394/33826690, №11947396/33826690, №11947393/33826690 про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість. Підставою для неврахування зазначено: «Недостатня кількість необхідних матеріальних ресурсів (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутність постачання сільськогосподарської продукції за відсутності придбання такої продукції, тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів».

У квитанціях, отриманих позивачем, зазначено: «Інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому орган,і не враховано згідно з рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Вважаючи протиправними рішення про відмову у врахування таблиць даних платника податку на додану вартість позивач звернувся за захистом своїх прав до суду.

Вирішуючи справу суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України).

Відповідно до статті 16 ПК України платники податків зобов`язані сплачувати належні суми податків у встановлені законом терміни.

Згідно з підпунктами 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Розділ V ПК України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165 (набрання чинності з 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 2 Порядку №1165 таблиця даних платника податку зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пунктом 12 Порядку №1165 передбачено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

Відповідно до пункту 13 Порядку №1165 у таблиці даних платника податку зазначаються:

види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

коди послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (пункт 14 Порядку №1165).

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання (пункт 15 Порядку №1165).

Згідно з пунктом 16 Порядку №1165 комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги»(додаток 6).

Відповідно до пункту 16-1 Порядку №1165 у разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про врахування таблиці даних платника податку відповідно до пункту 16 цього Порядку або прийняття комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрація яких зупинена відповідно до пункту 1 додатка 3 до дня, що передує даті прийняття рішення про врахування таблиці даних платника податку або рішення про неврахування таблиці даних платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку, підлягають автоматичній реєстрації в Реєстрі на п`ятий робочий день, що настає за днем прийняття такого рішення, якщо одночасно виконуються такі умови:

- відсутнє рішення контролюючого органу про неврахування такої таблиці даних платника відповідно до пункту 19 цього Порядку;

- у податкових накладних/розрахунках коригування зазначені операції з кодами товарів згідно з УКТЗЕД/кодами послуг згідно з Державним класифікатором/умовним кодом такого товару, що відображені у такій таблиці даних платника податку, та операції, які на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в Реєстрі, не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій згідно з додатком 3, та стосовно платника податку відсутнє діюче рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

- такі податкові накладні/розрахунки коригування складені та подані для реєстрації в Реєстрі не раніше календарного місяця, що передує місяцю, у якому комісією регіонального рівня прийняте рішення про врахування таблиці даних платника податку або рішення про неврахування таблиці даних платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку;

- щодо таких податкових накладних/розрахунків коригування платника податку комісією регіонального рівня не прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520;

- у день такої автоматичної реєстрації в Реєстрі наявна сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати такі податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 або 200-1.9 статті 200-1 Кодексу.

Відповідно до пункту 17 Порядку №1165 у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з приписами пункту 18 Порядку №1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

- така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

- зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Відповідно до пункту 19 Порядку №1165 комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), врахованої відповідно до пунктів 16 та/або 18 цього Порядку, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої відповідно до рішення про задоволення скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що надсилається платнику податку в електронний кабінет технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі, з дотриманням вимог Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», якщо:

- стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;

- до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Рішення про неврахування таблиці даних платника податку може бути оскаржено:

- в адміністративному або судовому порядку у разі прийняття рішення комісією регіонального рівня;

- у судовому порядку у разі прийняття рішення комісією центрального рівня.

Відповідно до пункту 20 Порядку №1165 якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Якщо рішення про врахування таблиці даних платника податку прийнято до дати набрання чинності цим Порядком, таке рішення залишається чинним до прийняття контролюючим органом рішення про неврахування таблиці даних платника податку (пункт 21 Порядку №1165).

Таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили (пункт 22 Порядку №1165).

Згідно з пунктом 23 Порядку №1165 таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з урахуванням вимог Законів України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №1165).

Отже, з викладених норм права, суд висновує, що рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних обов`язково має містити чітку підставу для такого неврахування.

При цьому, за своїм змістом спірне рішення відповідача, є індивідуально-правовим актом, яке повинно відповідати вимогам, встановленим статтею 2 КАС України, водночас можливість оскарження такого рішення в судовому порядку передбачена абзацом 3 пункту 19 Порядку №1165.

Відповідно до положень частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд встановив, що 18.10.2024 ФГ «Під`ярків» подало до Головного управління ДПС у Львівській області таблиці даних платника податку на додану вартість за формою, затвердженою Порядком №1165. До таблиць даних позивач додав пояснення та первинні документи, якими підтверджується здійснення ним господарської діяльності щодо вирощування, зокрема, пшениці, ріпаку, що відповідає основному економічному виду діяльності позивача.

Комісією Головного управління ДПС у Львівській області 22.10.2024 прийнято рішення №11947394/33826690, №11947396/33826690, №11947393/33826690 про неврахування таблиць даних платника податку на додану вартість.

Підставою для прийняття оскаржених рішень про неврахування таблиць даних платника податку до додану вартість відповідач вказав: «Недостатня кількість необхідних матеріальних ресурсів (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутність постачання сільськогосподарської продукції за відсутності придбання такої продукції, тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів».

Однак суд зазначає, що рішення відповідача не містить конкретних причин неврахування таблиці даних, як і не містить жодних обставини невідповідності визначених у таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

У цьому контексті слід зауважити, що позивач разом із таблицею даних направив до податкового органу пояснення, до яких долучив первинні документи у кількості 40 документів. З позиції суду такі в повній мірі підтверджують надання позивачем на постійній основі вказаних у такій таблиці даних послуг.

Водночас в оскарженому рішенні контролюючий орган не вказав обставин, які стали підставою для викладених у ньому висновків. Також не надано обґрунтувань щодо твердження про те, які конкретно види діяльності позивача не відповідають наявним у нього основним засобам. Окрім того, сам по собі аналіз діяльності позивача та податкова інформація, не є безумовною підставою для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, поданої позивачем

Відповідачем не надано жодних доказів, які стали підставою для прийняття комісією Головного управління ДПС у Львівській області спірного рішення.

Також, суд звертає увагу, що Порядком №1165 чітко передбачено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях повинна зазначатися детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Однак відповідно до змісту оскаржених рішень, контролюючим органом не вказано детальної інформації, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Затверджена форма Рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість згідно додатку 6 містить такі графи (рядки) для зазначення підстав неврахування Таблиці даних:

- наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій;

- прийнято рішення про відповідність критерію ризиковості платника податку згідно з пунктом


(зазначається пункт 1-5) додатка 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165;

- відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності: (зазначити необхідне);

- недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для провадження господарської діяльності): (зазначити необхідне);

- постачання сільськогосподарської продукції за відсутності придбання такої продукції, сплати земельного податку (сплати єдиного податку для платника податку, який перебуває на спрощеній системі оподаткування четвертої групи) та/або придбання пального, мінеральних добрив, допоміжних послуг з вирощування сільськогосподарської продукції за наявності земельних ділянок: (зазначити необхідне);

- відсутні пояснення до таблиці даних платника/у поясненні не достатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку (зазначити необхідне);

- інше (зазначити причини неврахування таблиці даних платника податку).

Отже, відповідач мав можливість вказати детальну інформацію у рядку «інше», чого зроблено не було, однак вказано загальну підставу.

Таким чином суд звертає увагу, що зазначення підстави неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість без конкретизації, зокрема, без детальної інформації, що передбачена Порядком №1165, порушує права та інтереси позивача з підстав невизначеності.

При цьому, загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. Тобто, обов`язок контролюючого органу викласти в рішенні конкретні підстави прийняття такого (фактичні та юридичні), а також, переконливі та зрозумілі мотиви його прийняття.

Таким чином, встановлені обставини справи свідчать, що рішення відповідача є необґрунтованим та належно невмотивованим, що не відповідає встановленим КАС України критеріям правомірності індивідуально-правового акту, а тому, таке є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог позивача про зобов`язання відповідача врахувати подані таблиці даних платника податку, суд зазначає таке.

Пунктом 22 Порядку №1165 встановлено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

З викладеного висновується, що врахування таблиці даних платника податку є законодавчо встановленим обов`язком для контролюючого органу, у разі скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку в судовому порядку.

Враховуючи викладене, суд з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області врахувати, подані позивачем таблиці даних платника податку.

Обраний судом спосіб захисту порушеного права позивача відповідає завданням адміністративного судочинства та гарантує, що спір буде вирішений по суті остаточно.

Викладене узгоджується із позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 20.04.2023 у справі №380/4746/22 та від 31.05.2023 у справі №280/1255/20.

Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та протиправність рішення відповідача. Отже, позов необхідно задовольнити повністю.

Сплачений позивачем судовий збір, згідно з частиною 1 статті 139 КАС України, відшкодовується в повному обсязі за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 8-10, 14, 72-77, 90, 139, 241-246, 255, 257, 293, 295 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №11947394/33826690, №11947396/33826690, №11947393/33826690 від 22.10.2024.

3. Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; ЄДРПОУ ВП 43968090) врахувати таблиці даних платника податків на додану вартість №9310466338, №9310464855, №9310461676 від 18.10.2024, подані Фермерським господарством «Під`ярків» (81214, вул. Транспортна, 1Б, с. Під`ярків, Перемишлянський район, Львівська область; ЄДРПОУ 33826690).

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Фермерського господарства «Під`ярків» (81214, вул. Транспортна, 1Б, с. Під`ярків, Перемишлянський район, Львівська область; ЄДРПОУ 33826690) судовий збір в сумі 7267 (сім тисяч двісті шістдесят сім) грн 20 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної

скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кравців Олег Романович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2025
Оприлюднено31.01.2025
Номер документу124776981
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/23822/24

Рішення від 29.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні