Чернігівський районний суд чернігівської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 січня 2025 року Чернігів Справа № 620/15017/24
Чернігівський окружний адміністративний суду складі:
головуючого суддіКлопота С.Л.,
за участю секретаряШевченко А.В.,
представника позивача Торбєєва М.О.,
представник відповідача Правосуда О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління освіти Прилуцької міської ради в Чернігівській області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління освіти Прилуцької міської ради в Чернігівській області та просить наступне.
1. Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії по проведенню конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького ліцею № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області про визнання ОСОБА_2 переможцем конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького ліцею № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії по проведенню конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького ліцею № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області від 20 вересня 2024 року № 6.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії по проведенню конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 7 (ліцей № 7) Прилуцької міської ради Чернігівської області про визнання ОСОБА_3 переможцем конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 7 (ліцей № 7) Прилуцької міської ради Чернігівської області, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії по проведенню конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 7 (ліцей № 7) Прилуцької міської ради Чернігівської області від 19 вересня 2024 року № 6.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії по проведенню конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького ліцею № 13 імені Святителя Іоасафа Бєлгородського Прилуцької міської ради Чернігівської області про визнання переможця конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького ліцею № 13 імені Святителя Іоасафа Бєлгородського Прилуцької міської ради Чернігівської області, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії.
4. Зобов`язати Управління освіти Прилуцької міської ради оголосити та провести повторний конкурс на посаду директора Прилуцького ліцею № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області, директора Прилуцького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 7 (ліцей № 7) Прилуцької міської ради Чернігівської області, директора Прилуцького ліцею № 13 імені Святителя Іоасафа Бєлгородського Прилуцької міської ради Чернігівської області відповідно до положень статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» та Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти міста Прилуки (нова редакція), затвердженого рішенням міської ради (70 сесія 7 скликання) 10 липня 2020 року.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що проведення конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького ліцею № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області, проведення конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького закладу загальної середньої освіти І-Ш ступенів №7 (ліцей №7) Прилуцької міської ради Чернігівської області та проведення конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького ліцею № 13 імені Святителя Іоасафа Бєлгородського Прилуцької міської ради Чернігівської області та прийняття рішення про визнання переможцями було прийнято з грубим порушенням норм діючого законодавства і що такі рішення підлягають скасуванню як прийняті з порушенням встановленого законом порядку.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просила відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судом установлено, що, відповідно до пункту 1.1 Положення про Управління освіти Прилуцької міської ради, затвердженого рішенням Прилуцької міської ради (72 сесія 7 скликання) від 15 вересня 2020 року № 15, управління освіти Прилуцької міської ради (далі - Відповідач) є самостійним структурним підрозділом Прилуцької міської ради.
Утворюється, реорганізується та ліквідовується Прилуцькою міською радою Чернігівської області, є підзвітним і підконтрольним міській раді, що його утворила.
У своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про службу в органах місцевого самоврядування», актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, наказами управління освіти і науки обласної державної адміністрації, рішеннями міської ради та виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також вищевказаним Положенням.
Норми щодо обрання, призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу загальної середньої освіти регулюються статтями 37, 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту».
Відповідно до частини 2 статті 37 і частини 4 статті 39 зазначеного Закону Засновник закладу загальної середньої освіти (в даному випадку - міська рада) затверджує Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, формує та затверджує склад конкурсної комісії. Згідно з нормою частини 2 статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рішення про проведення конкурсу приймається Засновником державного чи комунального закладу загальної середньої освіти або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
Зважаючи на вимоги статей 37, 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» та керуючись статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міська рада (70 сесія 7 скликання) ухвалила рішення від 10 липня 2020 року №16 «Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти міста Прилуки» (далі - Положення).
Зазначеним Положенням міська рада визначила, що уповноваженою посадовою особою, що приймає рішення про проведення конкурсу є начальник управління освіти Прилуцької міської ради, який видає відповідний наказ. А також визначила, що зазначене рішення приймається:
-одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;
-не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;
-не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення (прийняття рішення про дострокове припинення) договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Зважаючи на надані повноваження та враховуючи ті обставини, що в керівників наступних закладів загальної середньої освіти: Прилуцький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №7 (ліцей №7) Прилуцької міської ради Чернігівської області, Прилуцький ліцей №9 Прилуцької міської ради Чернігівської області, Прилуцький ліцеї №13 імені Святителя Іоасафа Бєлгородського Прилуцької міської ради Чернігівської області 28 серпня 2024 року закінчувався термін дії строкових трудових договорів (контрактів) начальником управління освіти міської ради було видано накази:
-від 27 червня 2024 року №61 «Про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти» щодо проведення конкурсу на посаду директора Прилуцького закладу загальної середньої освіти №7 (ліцей №7);
-від 27 червня 2024 року №62 «Про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти» щодо проведення конкурсу на посаду директора Прилуцького ліцею №9;
-від 27 червня 2024 року №63 «Про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти» щодо проведення конкурсу на посаду директора прилуцького ліцею №13 імені святителя Іоасафа Бєлгородського.
Зазначені накази встоновлювали факт проведення конкурсу та містили текст оголошення, без визначення дат та відомостей про уповноважену особу для прийому документів від претендентів на зайняття посади.
Також, пунктом 2 зазначених наказів, було надано доручення сектору з питань кадрової та юридичної роботи управління освіти міської ради оприлюднити оголошення про проведення конкурсу на офіційному сайті Прилуцької міської ради, офіційному сайті Управління освіти Прилуцької міської ради наступного робочого дня після отримання рішення міської ради та проведення засідання конкурсної комісії на посаду директора Прилуцького закладу загальної середньої освіти.
Частина 4 статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» встановлює, що вимоги до членів конкурсної комісії та порядок її формування визначаються Положенням про таку комісію. Зауважуємо, що відповідно до пункту 7 Положення, проект рішення міської ради щодо складу комісії подає управління освіти міської ради, підготовлений за результатами проведеної роботи, визначеної пунктом 6 Положення.
Відповідачем були підготовлені наступні проекти рішень міської ради: «Про формування та затвердження складу конкурсної комісії по проведенню конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 7 (ліцей № 7) Прилуцької міської ради Чернігівської області», «Про формування та затвердження складу конкурсної комісії по проведенню конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького ліцею № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області», «Про формування та затвердження складу конкурсної комісії по проведенню конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького ліцею № 13 імені Святителя Іоасафа Бєлгородського Прилуцької міської ради Чернігівської області», що оприлюднені на сайті міської ради 05 червня 2024 року.
В ті самі терміни проекти рішень направлені для розгляду міською радою для ухвалення рішення.
Факт правильності видання наказів начальником Відповідача підтверджується вимогами частини 5 статті 39 ЗУ «Про повну загальну середню освіту» та пункту 11 Положення де зазначено, що визначені документи подають особисто (або подає уповноважена згідно з довіреністю особа) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що може становити від 20 до 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
Тобто начальник Відповідача, діючи в межах чинного законодавства та у відповідності до повноважень, наданих Положенням, забезпечив організацію подання проектів рішень міської ради для розгляду на черговій сесії, проте, з об`єктивних причин, сесія міської ради не відбулася в термін до дати повідомлення про конкурс.
Позивач стверджує, що виключно після видачі наказу про оголошення конкурсу, уповноважена особа формує склад конкурсної комісії та мотивує це вимогами пункту 6 Положення.
Проте, вказаний пункт Положення визначає: «Для формування конкурсної комісії начальник управління освіти направляє повідомлення щодо формування конкурсної комісії..».
Послідовність пунктів у Положенні не визначає тієї ж послідовності дій по процедурі проведення конкурсу та повністю відповідає вимогам частин 4,5 статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту».
Вказана стаття визначає, що, на час оголошення конкурсу, вже повинна бути створена конкурсна комісія. Ї
Виходячи з норм чинного законодавства та керуючись Положенням, Відповідач спочатку готує проект рішення міської ради та проводить для цього необхідні дії і у визначені терміни видає наказ про факт проведення конкурсу.
Міська рада ухвалила відповідні рішення 08 серпня 2024 року, що надійшли на виконання в управління освіти 09 серпня 2024 року.
З урахуванням вихідних днів 10-11 серпня, накази видані 13 серпня 2024 року та внесено зміни 16 серпня 2024 року, в зв`язку з допущеною помилкою.
Зазначені накази, відповідно до пункту 2 Положення, визначили конкретні дати початку конкурсних відборів, етапи його проведення та тривалість і є логічним продовженням процедури повідомлення про конкурс, тобто наказів начальника Відповідача від 27 червня 2024 року № № 61, 62, 63.
Як зазначалося вище, відповідно до пункту 11 Положення, документи подаються до конкурсної комісії. Уповноважена особа приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає. З чого слідує, що конкурсна комісія визначає уповноважену особу.
Важливим фактом проведення процедури конкурсу є те, що публікація оголошення можлива лише після отримання відповідних даних визначених частиною 3 статті 39 ЗУ «Про повну загальну середню освіту» та відповідно пунктом 3 Положення в тому числі і прізвище та ім`я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, яка уповноважена надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі у конкурсі.
Отже, для розміщення оголошення Відповідачу безумовно необхідно мати дані про утворення конкурсної комісії, дати етапів конкурсу та даних про уповноважену особу.
В пункті 22 Позовної заяви Позивач зазначає, що його право на проведення конкурсу належним та повноважним складом конкурсної комісії було порушено і як наслідок допущено прийняття не законного та не обґрунтованого рішення.
Тобто, стверджує Позивач, конкурс було проведено не уповноваженим колегіальним органом та прийнято незаконне рішення.
Проте, як установлено судом, конкурс проводила конкурсна комісія, сформована та створена Засновником закладів загальної середньої освіти - міською радою.
Право на створення такої комісії законодавець надає виключно засновнику (частина 4 статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
Позивач не заявляла відводів членам конкурсної комісії під час оголошення конкурсу, визначення його учасників та проведення конкурсу, а також, що вказаний склад конкурсної комісії безпосередньо впливав на права позивача, обмежував їх або спричиняв будь-які інші негативні наслідки.
Відповідно Позивач не надала доказів того, що порушення процедури створення комісії, як власне і доказів порушення процедури проведення конкурсу.
Окремо суд зазначає, що конкурси відбулися у визначені терміни та у відповідності до вимог пункту 14 Положення. На вимогу пункту 16 Положення засновником було забезпечено відео фіксацію та відео трансляцію конкурсного відбору. Як слідує з позовної заяви жодних претензій до дій конкурсної комісії та до процедури проведення конкурсного відбору у Позивача не заявлялось.
Зважаючи на наведене, суд дійшов переконання, що рішення конкурсної комісії по проведенню конкурсного відбору на посаду директора Прилуцького ліцею № 9, на посаду директора Прилуцького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 7 (ліцей № 7) та на посаду директора Прилуцького ліцею № 13 імені Святителя Іоасафа Бєлгородського, були прийняті із дотримання норм чинного законодавства, є правомірними та не підлягають скасуванню.
Враховуючи вищевикладене, в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 необхідно відмовити.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління освіти Прилуцької міської ради в Чернігівській області (вул. Вокзальна, 24,м. Прилуки,Чернігівська обл., Прилуцький р-н,17500) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити в повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції.
Повний текст рішення виготовлено 30 січня 2025 року.
Суддя Сергій КЛОПОТ
Суд | Чернігівський районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124812914 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Сергій КЛОПОТ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні