Постанова
від 28.01.2025 по справі 279/37/25
КОРОСТЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Справа № 279/37/25

Провадження №3/279/135/25

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 січня 2025 року м. Коростень

Суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області Пацко О.О., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції департамент формування доброчесності політичних фінансів про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, місце реєстрації та проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , паспорт НОМЕР_2 , виданий РВ УМВС в Закарпатській обл., 15.11.2007 р., керівника політичної партії «Партія твого міста» (до 12.08.2019 - політична партія «Патріоти Волині»,

за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

До Коростенського міськрайонного суду Житомирської області 02.01.2025 року з Національного агентства з питань запобігання корупції департамент формування доброчесності політичних фінансів надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальностіОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП.

Постановою від14.01.2025року справи:№ 279/37/25,провадження №3/279/135/25;№ 279/40/25,провадження №3/279/136/25;№279/43/25провадження №№ 3/279/138/25; № 279/45/25, провадження № 3/279/139/25; № 279/46/25, провадження № 3/279/140/25 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП об`єднано в одне провадження. Об`єднаній справі присвоєно номер № 279/37/25 провадження № 3/279/135/25.

Відповідно до протоколів про адміністративні правопорушення №50-33/544; №50-33/545; №50-33/546; № 50-33/547; №50-33/548 від «11»грудня 2024року керівником відділуреалізації матеріалівперевірок Департаментуформування доброчесностіполітичних фінансівяк уповноваженаособа Національногоагентства зпитань запобіганнякорупції (далі-Національнеагентство) було здійснено перевірку звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за: І, ІІ, ІІІ, ІV квартали 2021 року, а також за 2021 рік; І, ІІ, ІІІ, ІV квартали 2022 року, а також за 2022 рік; І, ІІ, ІІІ, IV квартали 2023 року, а також за 2023 рік, І, ІІ квартали 2024 року (далі - Звіти), поданих політичною партією «Партія твого міста» (ідентифікаційний код 40142729, далі - Партія) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звітах Партії, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено, що такі звіти подано з порушенням строку, встановленого пунктом 6 розділу VI «Заключні положення» Закону України «Про політичні партії в Україні», а також неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звітах Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 2 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.

26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ (далі - Закон № 3337-ХІ), який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти. Політичні партії мали подати Звіт за 2023 рік (квартальні або річний) протягом 90 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-ІХ. Граничний термін подання політичними партіями Звітів (квартальні або річний) -26 березня 2024 року. При цьому це стосується усіх політичних партій та не залежить від обраного варіанту подання Звіту (квартальний або річний).

Частиною 20 статті 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбачено їзаконом.

Оскільки Звіти Партії за I, II, ІІІ, IV квартали 2021, 2022, 2023 р.р., а також за 2021, 2022, 2023 р.р., І, ІІ квартали 2024 року підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та несвоєчасно подано до Національного агентства через Реєстр, а саме: 09 травня 2024 року та 10 травня 2024 року, зазначене свідчить про порушення пункту 6 розділу VI «Заключні положення» Закону України «Про політичні партії в Україні». Партія листом від 09.05.2024 № 1-01 (вх. № 56565/0/07-24 від 10.05.2024) надала пояснення щодо несвоєчасності подання Звітів. Водночас зазначена в листі інформація не спростовує факту наявності складу адміністративного правопорушення.

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) станом на кінець звітного періоду Партія має 2 місцевих організації, які у встановленому порядісу набули статусу юридичної особи (за попередньою назвою - політична партія «Патріоти Волині»):

1. Черкаська обласна організація політичної партії «Патріоти Волині» (ідентифікаційний код 40431052);

2. Сумська обласна організація політичної партії «Патріоти Волині» (ідентифікаційний код 40401033).

Водночас у пункті 6 розділу «Загальні відомості» Звітів Партії не відображено відомості про зазначені місцеві організації, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи.

До Звітів Партії за періоди зазначені в протоколах не додано інформацію щодо цих місцевих організацій. Відповідно до пункту 6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами).

Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами. Під час формування Звітів політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звітів надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.

Отже, невідображення у Звітах Партії за I, II, III, IV квартали 2021,2022, 2023 р.р., а також за 2021,2022,2023 роки відомостей про 2 місцеві організації, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи; а також подання Звітів Партії за I, II, III, IVквартали 2021,2022,2023 року, а також за 2021,2022, 2023 р.р. без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 2 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи та на дату подання Звітів Партії за вказані періоди не знаходилися на тимчасово окупованих територіях або територіях активних бойових дій, є порушенням частин дев`ятої, одинадцятої та тринадцятої статті 17 Закону.

Відповідно до абзаців, другого та четвертого пункту 6 розділу ІІІ Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № о/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звітів. Виявлені порушення зафіксовано у Висновках про результати перевірки Звітів Партії за І, ІІ, ІІІ, IV квартали 2021, 2022, 2023 р.р., а також за 2021,2022,2023 р.р. від 31.07.2024 №1242, №1243, №1244, №1245, №1246, № 1248, № 1249, № 1250, № 1251 та № 1252, затверджених наказом Національного агентства від 31.07.2024 № 221/24, які опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону. Виявлені порушення за І квартал 2024 зафіксовано у Висновках про результати перевірки Звітів Партії №989 від 03.07.2024. Про результати перевірки Звіту Партії за ІІ квартал 2024 зафіксовано у висновку від 26.09.2024 №1472, затвердженого наказом Національного агентства від 27.09.2024 №301/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону.

Положенням частини 9 статті 17 Закону визначено, що політична партія зобов`язана подати до Національного агентства Звіт (у т. ч. її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства.

Згідно з пунктами 1,2 розділу ІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 507/36129, Звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту, до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису керівника (уповноваженої особи) політичної партії.

Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону. Слід зазначити, що пункт 6.7 статті 7 Статуту Партії, затвердженого протоколом ІІ чергового з`їзду політичної партії «Патріоти Волині» від 16.07.2019 № 1, передбачає, що Голова Партії, серед іншого, без доручення представляє Організацію Партію у керівних органах Партії вищого рівня, в органах державної влади та місцевого самоврядування, у відносинах з підприємствами, установами, закладами, організаціями, іншими юридичними та фізичними особами, а також має право підпису документів та вчинення дій від імені Організації Партії (копія СтатутуПартії додається).

Партія листом за вх. № 57748/0/07-24 від 14.05.2024 надала відомості про ОСОБА_1 як керівника Партії.

Повноваження ОСОБА_1 , як керівника Партії підтверджуються копією протоколу ІІІ-го чергового з`їзду політичної партії «Партія твого міста» від 10.01.2022 № 1, копією наказу від 23.02.2022 № 1 та витягом з Єдиного державного реєстру (копія протоколу, наказу та витяг з Єдиного державного реєстру додаються).

Стаття 3 Закону передбачає, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом , прийнятим у визначеному цим Законом порядку. Відповідно до частини 1 статті 19 Закону у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності, заборона політичної партії.

Отже, враховуючи норми статті 19 Закону, а також приписи статей 7, 9, 23,24 КУпАП, суб`єктом вчиненню правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП є керівник Партії або уповноважена особа, якою підписано та подано Звіт до Національного агентства.

Таким чином, ОСОБА_1 , як посадова особа (керівник) Партії є суб`єктом адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 212-21 КУпАП.

Статтею 14 КУпАП визначено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил, зокрема, забезпечення виконання яких входить до їх службових обс в`язків. Отже, ОСОБА_1 - посадова особа (керівник) Партії підлягає притягненню до відповідальності за вчинення ним адміністративного правопорушення, що посягає на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Національне агентство листом від 04.12.2024 № 50-20/92217-24 з роз`ясненням прав, передбачених статтею 63 Конституції України та статтею 268 КУпАП, запросило ОСОБА_1 з`явитися 11.12.2024 за адресою: АДРЕСА_2 з метою надання пояснень по суті вчиненого правопорушення та складання протоколу про адміністративне правопорушення. У зазначених листах ОСОБА_1 запропоновано у разі неможливості, з поважний причин, з`явитися на зазначену дату, узгодити дату прибуття до Національногс агентства за номером телефону НОМЕР_3 .

На зазначену дату ОСОБА_1 не з`явився, листом від 10.12.2024 № 12-01 повідомив про неможливість з`явитися до Національного агентства на запропоновану дату, просив питання щодо складання протоколу про адміністративне правопорушення розглянути без його участі, а другий примірник протоколу надіслати за адресою місця державної реєстрації Партії.

Отже, ОСОБА_1 усвідомлював протиправний характер своїх дій, тому повинен був передбачати шкідливі наслідки та свідомо допускав їх настання, що свідчить про умисне вчинення правопорушення.

ОСОБА_1 неодноразово повідомлялося про місце, дату і час складання адміністративного протоколу, однак він не з`явися на виклики до Національного агентства.

Судове засідання, з розгляду адміністративних мтаеріалів, призначено на 14.01.2025 року, у зв`язку з неявкою ОСОБА_1 , і відсутністю відомостей щодо отримання ним повістки про призначення судового засідання, розгляд був відкладений на 28.01.2025 року.

28.01.2025 року ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про час і місце розгляду справи належним чином повідомлений, надіслав заяву про розгляд справи без його участі, просив до адміністративної відповідальності не притягувати, у зв`язку із тим, що строки подачі звітів пропустив з поважних причин.

Керуючись ст. 268 КУпАП вважаю за можливе розглянути справу за відсутності ОСОБА_1 за наявними матеріалами.

Дослідивши адміністративні протоколи, суд приходить до наступних висновків.

Згідност.245КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно ст.280КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації,трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 9КУпАПвстановлено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 188-46 КУпАП, адміністративна відповідальність настає за невиконання законних вимог (приписів) Національного агентства з питань запобігання корупції щодо усунення порушень законодавства про запобігання і протидію корупції, ненадання інформації, документів, а також порушення встановлених законодавством строків їх надання, надання завідомо недостовірної інформації або не у повному обсязі.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 ставиться в провину не подання звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, за що передбачена відповідальність згідно статті 212-21 КУпАП.

Відповідно до ст. 212-21 КУпАП, адміністративна відповідальність настає за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАПзнайшли своє підтвердження в ході розгляду справи, оскільки підтверджується наступними матеріалами: Протоколами проадміністративне правопорушеннявід 11.12.2024№50-33/545,№50-33/546,№50-33/547,№50-33/548стосовно ОСОБА_1 ; звітами про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Партія твого міста» за за І, ІІ, ІІІ, IV квартали 2021,2022, 2023 р.р., І, ІІ квартали 2024 року; витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.05.2024 за кодом 324736079151, від 30.05.2024 за кодом 464819053973, від 30.05.2024 за кодом 573064524090; листом політичної партії Партія твого міста» за вх. № 57748/0/07-24 від 14.05.2024, у т.ч. статутом політичної партії «Партія твого міста», протоколу ІІІ-го чергового з`їзду політичної партії «Партія твого міста» від 10.01.2022 № 1 та наказу від 23.02.2022 № 1; наказом Національного агентства від 04.10.2024 № 320/24 «Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.01.2024 № 24/24»; роздруківкою з вебсайту Національного агенства щодо повідомлення про дату, на яку ОСОБА_1 запрошено для надання пояснень та складання протоколу про адміністративне правопорушення від 13.12.2024 № 50-20/95868-24.

Суд, враховуючи дотримання процесуальної форми їх отримання, оцінку в їх сукупності, приходить до висновку про належність і допустимість доказів, наданих працівниками НАЗК, якими підтверджено наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

При накладені адміністративного стягнення за вчинене адміністративне правопорушення, у відповідності до ч. 2 ст. 33 Кодексу України про адміністративні правопорушення, враховується характер вчиненого адміністративного правопорушення, особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ступінь її вини у вчиненому правопорушенні, враховується її майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, передбачених ст. 34-35 КУпАП, судом не встановлено.

Враховуючи обставини вчинення адміністративних правопорушень, вважаю, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП доведена.

Відповідно до ч. 2 ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Постановою від14.01.2025року справи:№ 279/37/25,провадження №3/279/135/25;№ 279/40/25,провадження №3/279/136/25;№279/43/25провадження №№ 3/279/138/25; № 279/45/25, провадження № 3/279/139/25; № 279/46/25, провадження № 3/279/140/25 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП об`єднано в одне провадження. Об`єднаній справі присвоєно номер № 279/37/25 провадження № 3/279/135/25.

Вважаю за необхідне застосувати до особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, адміністративне стягнення в межах санкції ст. 212-21 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Керуючись ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 33-35, 36, ч. 1 ст. 188-46, 212-21, 276-279, 280, 283-285 КУпАП України, п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір», суд,

ПОСТАНОВИВ:

ВизнатиОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень 00 копійок в дохід держави.

Штраф належить стягнути: Отримувач коштів ГУК у Жит.обл./Коростенський район/21081100, код отримувача: (ЄДРПОУ) 37976485, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), ККД 21081100, розрахунковий рахунок: UA228999980313070106000006827.

Стягнути зОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. на користь держави.

Судовий збір має бути сплачений: Отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача: (ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), розрахунковий рахунок: UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106).

У разі несплати порушником штрафу не пізніш як через 15 днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення, у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу стягується штраф у подвійному розмірі та витрати на облік адміністративних правопорушень, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Коростенський міськрайонний суд Житомирської області протягом 10 діб з моменту її винесення.

Постанова підлягає виконанню протягом трьох місяців з дня винесення. В разі оскарження постанови перебіг строку зупиняється до розгляду апеляційної скарги.

Суддя О.О. Пацко

СудКоростенський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення28.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124823965
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —279/37/25

Постанова від 28.01.2025

Адмінправопорушення

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Пацко О. О.

Постанова від 14.01.2025

Адмінправопорушення

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Пацко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні