ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 січня 2025 рокум. Ужгород№ 260/6524/24
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Рейті С.І., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі відповідач 1, ІНФОРМАЦІЯ_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі відповідач 2, ІНФОРМАЦІЯ_4 ), в якому просить: визнати протиправною відмову відповідача в оформленні і наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за повідомленням № 13174 від 03.09.2024 року із зобов`язанням відповідача (уповноважену особу ІНФОРМАЦІЯ_5 ) оформити і надати військовозобов`язаному ОСОБА_1 відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.
В обґрунтування заявлених вимог позивач вказує, що як військовозобов`язаний, виконав всі дії передбачені Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», і як рідний брат загиблого ОСОБА_2 , 1982 р.н. (який загинув ІНФОРМАЦІЯ_6 у зв`язку з виконанням обов`язків військової служби), з`явився в ІНФОРМАЦІЯ_4 , оновив всі відомості про себе, (одружений, виховує четверо дітей, двоє з них неповнолітні), пред`явив усі оригінали документів.
Так, у позивача забрали військовий квиток і повідомили що має підстави для відстрочки від призову під час мобілізації, виписали повістку, але згодом надали повідомлення про відмову від отримання відстрочки (лист від 03.09.2024 року згідно п.4, ч. З ст. 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» додатку 5 до порядку... затвердженого Постановою КМУ № 560 від 16.05.2024 року) хоча п. 3 ч. 3 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (зміни згідно ЗУ № 3916-ІХ від 21.08.2024 року), позивач має право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з обставин вищенаведених, а відмова за повідомленням № 13174 від 03.09.2024 року є протиправною.
Ухвалою судді від 08.11.2024 року відкрито провадження у даній адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Одночасно, вказаною ухвалою витребувано у ІНФОРМАЦІЯ_2 належним чином засвідчену копію протоколу комісії з розгляду питань щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.
02.12.2024 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, зі змісту якого, відповідач 1 вважає позовні вимоги такими, що не підлягають до задоволенню.
Зазначає, що ІНФОРМАЦІЯ_4 , який є відокремленим підрозділом ІНФОРМАЦІЯ_7 , як суб`єкт владних повноважень, надав ОСОБА_1 повідомлення, у якому зазначено, що протоколом засідання комісії з розгляду питань надання військовозобов`язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при ІНФОРМАЦІЯ_8 від 03.09.2024 року №15 ухвалене рішення про відмову у наданні ОСОБА_1 відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.
Це обґрунтовано ненаданням документів, зазначених у додатку 5 до Порядку №560, які підтверджують наявність підстав для відстрочки відповідно до пункту 4 частини 3 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Відповідно до абзацу третього пункту 63 Порядку №560, у разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов`язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.
Вимоги вищевикладеного ОСОБА_1 не виконано.
Так, відповідно до абзацу першого, другого та третього пункту 7 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, яке затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 року №154 (далі - Положення № 154), територіальні центри комплектування та соціальної підтримки областей є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства.
Районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є відокремленими підрозділами відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки областей.
Проте, в позовній заяві ОСОБА_1 не викладено зміст позовних вимог до ІНФОРМАЦІЯ_7 , оскільки ІНФОРМАЦІЯ_3 не є учасником спірних правовідносин.
09.12.2024 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач 2 зазначає, що позовні вимоги є безпідставними та такими, що не підлягають до задоволення з огляду на наступне.
Так, ОСОБА_1 особисто подав на ім`я голови комісії районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додав копії документи, що, на думку заявника, підтверджують право на відстрочку згідно з додатком 5.
03.09.2024 року протоколом № 15 комісія ІНФОРМАЦІЯ_2 розглянула заяву ОСОБА_1 про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на підставі п.4 ч. 3 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та ухвалила рішення про відмову у наданні відстрочки на підставі п.4 ч. 3 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Рішення комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 оформлено належним чином (Повідомлення згідно додатку 7 Постанови KM України № 560) за вих. №13174 від 03.09.2024 року.
Підставою відмови у наданні позивачу відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації була відсутність документів, що підтверджують родинні зв`язки (у тому числі посвідчення члена сім`ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці або посвідчення члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни, в якому проставляється відмітка про норму Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", на підставі якої особі надано статус, або витяг із Єдиного державного реєстру ветеранів війни), військовий квиток, витяг із наказу про проходження військової служби, витяг із наказу про виключення із списків особового складу у зв`язку із смертю, повідомлення про смерть за формою, затвердженою Міноборони, висновок судово-медичної експертизи (крім випадків, коли особа пропала безвісти), який підтверджує загибель (смерть) особи під час участі в антитерористичній операції, рішення суду про визнання особи, зниклою безвісти за особливих обставин.
При цьому, законодавець передбачає обов`язкову наявність посвідчення члена сім`ї загиблого (померлого) в пакеті документів, для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, а тому позивачу комісією було відмовлено у наданні вище зазначеної відстрочки.
Разом з тим, доводить до відому суду, що позивач повторно особисто подав на ім`я голови комісії районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додав копії документи, що підтверджують право на відстрочку згідно з додатком 5 від 01.12.2024 року вх. № 20084, до якої вже було додано копію посвідчення члена сім`ї загиблого (померлого), і які комісією з надання відстрочки було розглянуто (протокол № 30 від 03.12.2024 року), погоджено, прийнято рішення про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, яке оформлено довідкою від 03.12.2024 року вих. №2660.
В контексті наведеного, суд зазначає, що відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Тобто для закриття провадження у справі з наведених вище підстав необхідні дві обов`язкові умови: 1) виправлення суб`єктом владних повноважень тих порушень, що є предметом оскарження в суді; 2) відсутність підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Як зауважив Верховний Суд у постанові від 08.05.2024 року у справі № 240/17530/23, з огляду на пункт 8 частини першої статті 238 КАС України закриття провадження у справі можливе щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Відтак закриття провадження у справі з цієї підстави можливо за таких умов:
- законні права та інтереси позивача відновлені після виправлення суб`єктом владних повноважень оскаржуваних порушень;
- у суду немає підстав для визнання протиправними рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень.
Предметом оскарження у цій справі є оскарження відмови ІНФОРМАЦІЯ_2 в оформленні і наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації ОСОБА_1 та зобов`язання відповідача (уповноважену особу ІНФОРМАЦІЯ_5 ) оформити і надати військовозобов`язаному ОСОБА_1 відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.
Разом з тим, як встановлено судом і підтверджено матеріалами справи (зокрема, довідкою від 03.12.2024 року, а.с.81), відповідачем прийняте рішення за результатом розгляду заяви позивача - надана відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації до 02.12.2025 року.
Відтак існують достатні фактичні та правові підстави для закриття провадження у справі відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України.
Керуючись ст. ст. 238, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Закрити провадження у адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_3 код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії.
2. Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 256 КАС України, та може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
СуддяС.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124841072 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні