Справа № 420/15677/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 січня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО ТАЙМ 23» (код ЄДРПОУ 45148898, місце знаходження: 67571, Одеська область, м. Одеса, вул. Ак.Заболотного, 63/1, прим.2-ц) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду 22 травня 2024 року через підсистему Електронний суд (сформовано 20.05.2024) надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО ТАЙМ 23» (код ЄДРПОУ45148898, місце знаходження: 67571, Одеська область, м. Одеса, вул. Ак.Заболотного, 63/1, прим.2-ц) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, в якій представник просить:
-Визнати протиправними та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області № 10963485/45148898 від 25.04.2024 року, № 10963484/45148898 від 25.04.2024 року, № 10948617/45148898 від 23.04.2024 року;
-Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКО ТАЙМ 23» № 18 від 31.03.2024 року, № 17 від 31.03.2024 року № 26 від 13.03.2024 року.
Ухвалою від 27 травня 2024 року позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.
На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що оскаржувані позивачем рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, з огляду на таке.
Так, для провадження господарської діяльності у Товариства є 112 торгівельних магазинів, що підтверджується довідкою 20- ОПП. У вказаних магазинах підприємством реалізуються наступні товари за наступними кодами УКТЗЕД: 1604160000 анчоуси солоні сушені (снеки), 1604199790 морські солоні сушені снеки, 1605540000 каракатиці і кальмари сушені солоні (снеки), 1704109000 жувальні гумки, 1704906500 желейні цукерки, 1905 сухарики, 1905905500 палички Cheetos, 1905908000 чіпси Doritos, 2005 чіпси Lay`s, 2008 арахіс BigBob та насіння "Сан Санич", 009 соки, 2201 Води, включаючи природні або штучні мінеральні, газовані, без додання цукру чи інших підсолоджувальних або ароматичних речовин; лід та сніг, 2202 Води, включаючи мінеральні та газовані, з доданням цукру чи інших підсолоджувальних або ароматичних речовин, інші безалкогольні напої, крім фруктових, горіхових або овочевих соків товарної позиції 2009, 2202100000 води, включаючи мінеральні та газовані, з доданням цукру чи інших підсолоджувальних або ароматичних речовин, 2202901000 Пиво Безалкогольне, 2202991900 безалкогольні напої, 2203000100 Пиво, 2203000900 пиво, 2204219700 вино, 2204219800 вино, 2205101000 Вермут, 2206003100 сидр і перрі, 2208201800 коньяк, 2208202900 коньяк, 2208304100 віскі, 2208601100 водка, 2208906900 настоянка, 2402100090 сигарили, 2402209020 сигарети з фільтром, 2404110010 тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, 2404911000 продукти, що містять нікотин, призначені для сприяння припиненню вживання тютюну, 8517620000 навушники, розумні годинники, фітнес браслети, 8518210090 комп. Акустика, 8518220090 портативна акустика, 8518309590 навушники, 8525801900 комп. Камера.
З метою отримання прибутку, від господарської діяльності та розвитку додаткового напрямку діяльності, ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» (Виконавець) 21 березня 2024 року укладає з ПАТ «ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ» Договір № 1-000018226.
Так, на підставі укладеного договору 31.03.2024 року на підставі акту № 1 ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» надало, а ПАТ «ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ» прийняло комплекс маркетингових послуг щодо тютюнових виробів та іншої продукції групи компаній JTI, відповідно до переліку та умов, визначених у Договорі №1-000018226 від 21.03.2024 та у відповідному Додатку (всі разом та/ або окремо Послуги), а саме:
- Послуги з постійного забезпечення в наявності у продажу в Торговельних точках Виконавця Продукції, згідно з переліком, передбаченим у п. 2 Додатку №1 до Договору (Додаток №2);
- Комплекс маркетингових послуг, відповідно до переліку, в порядку та на умовах, визначених Додатком №3.
31 березня 2024 року ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» виписано на ПАТ «ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ» податкову накладну № 18, яку направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте реєстрацію якої зупинено.
З метою отримання прибутку, від господарської діяльності та розвитку додаткового напрямку діяльності, ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» (Виконавець) 01 жовтня 2023 року укладає з Підприємством з Іноземною інвестицією «ІМПЕРІАЛ ТОБАКО ЮКРЕЙН» Договір № С-03761819.
Так, на підставі укладеного договору 31.03.2024 року на підставі акту приймання передачі наданих послуг ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» надало, а Підприємством з Іноземною інвестицією «ІМПЕРІАЛ ТОБАКО ЮКРЕЙН» прийняло комплекс маркетингових послуг щодо тютюнових виробів та іншої продукції, відповідно до переліку та умов, визначених у Договорі № С-03761819 від 01.10.2023 та у відповідному Додатку (всі разом та/ або окремо Послуги), а саме:
- Послуги з постійного забезпечення в наявності у продажу в Торговельних точках Виконавця Продукції, згідно з переліком, передбаченим у п. 2 Додатку №1 до Договору (Додаток №2);
- Комплекс маркетингових послуг, відповідно до переліку, в порядку та на умовах, визначених Додатком №3.
31 березня 2024 року ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» виписано на Підприємством з Іноземною інвестицією «ІМПЕРІАЛ ТОБАКО ЮКРЕЙН» податкову накладну № 17, яку направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте реєстрацію якої зупинено.
З метою отримання прибутку, від господарської діяльності та розвитку додаткового напрямку діяльності, ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» (Виконавець) 01 січня 2024 року укладає з ТОВ «ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШИН» Угоду № 1ЮСД0429.
Так, на підставі укладеної угоди 13.03.2024 року на підставі акту наданих послуг ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» надало, а ТОВ «ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШИН» прийняло комплекс маркетингових послуг щодо тютюнових виробів та іншої продукції, відповідно до переліку та умов, визначених у Угоді №1ЮСД0429 від 01.01.2024 року.
13 березня 2024 року ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» виписано на ТОВ «ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШИН» податкову накладну № 26, яку направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте реєстрацію якої також зупинено.
Як вбачається з квитанції № 1, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 18 від 31.03.2024 року, № 17 від 31.03.2024 року № 26 від 13.03.2024 року стало те, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Представник позивача звертає увагу, що у квитанції № 1 зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Таким чином, зупинення податкових накладних, виписаних ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень, Комісією ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 10963485/45148898 від 25.04.2024 року, № 10963484/45148898 від 25.04.2024 року, № 10948617/45148898 від 23.04.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладні.
Представник позивача зауважує, що дана стрічка рішення містить вимогу «(документи, які не надано підкреслити)», проте підкреслення в рішенні відсутні. Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.
Враховуючи те, що на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» подані пояснення з належним чином оформленими підтверджуючими первинними документами, та враховуючи наявність первинних документів, які підтверджують проведення господарської операції між ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» та його контрагентом, а також, враховуючи те, що відповідні пояснення та документи були надані контролюючому органу, можна дійти висновку, що Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10963485/45148898 від 25.04.2024 року № 10963484/45148898 від 25.04.2024 року, № 10948617/45148898 від 23.04.2024 року є противоправним та мають бути скасовані.
Через канцелярію суду 12.06.2024 року від Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні з огляду на таке.
Відповідно до фактичних обставин справи, Товариство направило на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 18 від 31.03.2024; № 17 від 31.03.2024; № 26 від 13.03.2024, на загальну суму з урахуванням ПДВ 1 475 394,00 грн.
За отриманими Квитанціями №1 з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних № 18 від 31.03.2024; № 17 від 31.03.2024; № 26 від 13.03.2024 зупинена, оскільки: «Обсяг постачання товару/послуги 82.99 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=5.8232%, "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»
Також, ТОВ «ЕКО ТАЙМ 23» було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної.
На виконання п. 11 Порядку №1165, та у відповідності п.4 порядку № 520, ТОВ «ЕКО ТАЙМ 23» було подано до контролюючого органу Повідомлення №1 від 22.04.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №18 від 31.03.2024 року, разом з яким ТОВ направило до контролюючого органу додаткові документи, в загальній кількості 6.
Повідомлення №1 від 19.04.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №17 від 31.03.2024 року, разом з яким ТОВ направило до контролюючого органу додаткові документи, в загальній кількості 10.
Повідомлення №2 від 22.04.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №2 від 22.04.2024, разом з яким ТОВ направило до контролюючого органу додаткові документи, в загальній кількості 8.
Серед наданих платником документів були виявлені такі недоліки:
- Відповідно до п. 3 Листа Державної реєстраційної служби України від 07.02.2013 № 43-06-15-13: «Посвідчення документа керівником підприємства, установи, організації здійснюється відповідно до вимог Національного стандарту України «Вимоги до оформлювання документів « ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55. Так, завіряти документи слід із зазначенням назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, з відміткою «Згідно з оригіналом», засвідченою печатко, дати засвідчення копії». А отже, пояснення до податкової накладної № 18 від 31.03.2024; Реєстр ПРРО; штатний розпис; Наказ № 3-Ш від 29.02.2024 про затвердження штатного розпису; пояснення до податкової накладної № 17 від 31.03.2024; акт приймання-передачі наданих послуг від 31.03.2024; звіт наданих послуг; акт надання послуг № АІІ_296270 від 13.03.2024; додаткова угода № 1 ЮСДО429/4С від 01.01.2024; пояснення до податкової накладної № 26 від 3131.03.2024 завірені неналежним чином.
- Акт порушення умов договору; Звіт наданих послуг; Акт прийманняпередачі наданих послуг не заповнені належним чином.
Крім того, під час моніторингу наданих Позивачем документів, контролюючим органом було виявлено відсутність платіжних інструкцій, як підтвердження оплати за послуги.
В оскаржуваному рішенні Комісії було зазначено причину відмови в реєстрації податкової накладної ТОВ «ЕКО ТАЙМ 23» а саме: надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
На переконання Відповідачів, надіслані позивачем пояснення на додані до них документи поза розумним сумнівом не можливо вважати достатніми для розкриття та підтвердження інформації, зазначеної у направленій на реєстрацію податкових накладних № 18 від 31.03.2024; № 17 від 31.03.2024; № 26 від 13.03.2024.
Підсумовуючи, комісією Головного управління ДПС в Одеській області, на підставі наданих Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКО ТАЙМ 23» документів, були правомірно винесені рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 31.03.2024; № 17 від 31.03.2024; № 26 від 13.03.2024.
Відповідь на відзив до суду не надходила.
Ухвалою суду від 22 січня 2025 року зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКО ТАЙМ 23» у п`ятиденний строк з дати отримання цієї ухвали надати суду належним чином засвідчену копію договору № С-03761819 від 01.10.2023 року, а також запропонувати надати документи, на підставі яких позивач обґрунтовує заявлені позовні вимоги у паперовому вигляді.Та у зв`язку з цим зупинено провадження у справі до одержання вказаних документів.
Через канцелярію суду 23.01.2025 року від представника позивача надійшли витребувані судом документи.
Ухвалою від 31 січня 2025 року провадження у справі поновлено зі стадії на якій його було зупинено.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКО ТАЙМ 23» зареєстроване 10.05.2023 року.
Основний вид господарської діяльності: 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.
Інші: 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 47.26 Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах; 47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах; 47.41 Роздрібна торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах;47.42 Роздрібна торгівля телекомунікаційним устаткованням у спеціалізованих магазинах;47.54 Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах;82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.;46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;73.11 Рекламні агентства;73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки;46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами;45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами;45.19 Торгівля іншими автотранспортними засобами;49.41 Вантажний автомобільний транспорт;68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів;77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів;77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.
Так, судом встановлено, що з метою отримання прибутку, від господарської діяльності та розвитку додаткового напрямку діяльності, ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» (Виконавець) 21.03.2024 рокуукладено з ПАТ «ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ» (замовник) Договір № 1-000018226, відповідно до умов якого, Виконавець зобов`язується надати Замовнику комплекс маркетингових послуг щодо тютюнових виробів групи компаній JTI, реалізація яких в Україні забезпечується Замовником (надалі «Продукція»), відповідно до переліку, умов, визначених у Договорі та Додатку (-ів) до нього, та, за необхідності, інші послуги в порядку та на умовах, визначених у Додатку (ах) до цього Договору («Послуги»). Послуги надаються в Торговельних Точках Виконавця, зазначених в п.1 Додатку №1 до Договору (надалі «Торговельні точки» або «Точки»). Замовник, у свою чергу, зобов`язується прийняти Послуги та оплатити їх в порядку та на умовах, передбачених цим Договором (п. 1.1 договору).
Послуги приймаються Замовником за періоди, визначені у відповідному Додатку, шляхом підписання Акту приймання-передачі Послуг, наданого Виконавцем. (п. 2.3 договору)
Відповідно до п. 2.4 Договору, Підставою для здійснення оплати є: - надісланий в електронному вигляді належним чином оформлений Акт …; - податкова накладна, належним чином зареєстрована Виконавцем в Єдиному Державному реєстрі податкових накладних, оформлена останнім днем періоду надання Послуг датою оформлення Акту.
Відповідно до п. 1 Додатку №3 до договору, з метою виконання цього Додатку №3 Виконавець надає такі Послуги Замовнику (надалі Послуги): 1.1. Забезпечення розміщення Продукції (відповідних асортиментних позицій - SKU) на вітрині Виконавця згідно із вимогами Замовника; 1.2. Забезпечення належного вигляду Продукції, що розміщується в Точках (в тому числі - на вітрині), обладнання та самої вітрини з Продукцією у Точках відповідно до вимог Замовника; 1.3. Проведення ротації Продукції на вітрині згідно з вимогами Замовника; 1.4. Забезпечення розміщення/ оформлення цінників, розділювачів на вітрині, відповідно до вимог Замовника.
Так, судом встановлено, що на виконання вказаного договору та надання передбачених послуг між сторонами було підписано Акт приймання-передачі послуг №1 від 31.03.2024 року про надання послуг у період з 01.01.2024 по 31.03.2024:
1.1. Послуги з постійного забезпечення в наявності у продажу в Торговельних точках Виконавця Продукції, згідно з переліком, передбаченим у п. 2 Додатку №1 до Договору (Додаток №2) на суму 834 390,00 грн;
1.2. Комплекс маркетингових послуг, відповідно до переліку, в порядку та на умовах, визначених Додатком №3 на суму 99 000,00 грн.
За фактом надання вказаних послуг було сформовано податкову накладну №18 від 31.03.2024 року на суму 933 390,00 грн.
Також, з метою отримання прибутку, від господарської діяльності та розвитку додаткового напрямку діяльності, ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» (Виконавець) 01 жовтня 2023 року укладає з Підприємством з Іноземною інвестицією «ІМПЕРІАЛ ТОБАКО ЮКРЕЙН» (замовник) Договір № С-03761819, відповідно до умов якого замовник замовляє, а виконавець зобов`язується надати послуги, що споживаються в процесі ведення господарської діяльності замовника, які замовник зобов`язується прийняти та оплатити н6а умов даного договору. (п. 2.1 договору)
Відповідно до п. 1.1 Договору, Послуги заходи, спрямовані виконавцем на забезпечення комерційних інтересів замовника на відповідній території у сфері вивчення ринку, політики цін, організації та управління рухом продукції до споживача, а також забезпечення споживача інформацією про продукцію та належним рівнем обслуговування.
Після закінчення звітного періоду виконавець відображає обсяг та рівень фактично наданих послуг у звіті наданих послуг за формою у додатку. Факт надання послуг у звітному періоді засвідчується сторонами в акті приймання-передачі наданих послуг за формою у додатку 5 до договору, що складається не пізніше останнього дня періоду надання послуг на підставі погодженого замовником звіту виконавця. (п. 5.1-5.2 Договору)
Так, судом встановлено, що за фактом надання послуг, між сторонами договору було підписано Акт приймання-передачі наданих послуг від 31.03.2024 року, а саме щодо надання: інші допоміжні комерційні послуги за період березень 2024 року, на загальну суму з ПДВ 186 480,00 грн.
За фактом надання послуги позивачем було сформовано податкову накладну № 17 від 31.03.2024 року на суму 186 480,00 грн.
Крім того, з метою отримання прибутку, від господарської діяльності та розвитку додаткового напрямку діяльності, ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» (роздрібний торговець) 01 січня 2024 року було укладено угоду № 1ЮСД0429 з ТОВ «ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШН», за умовами якої роздрібний торговець зобов`язується надавати Філіп Морріс послуги/проводити (виконувати) торгові програми (умови програм), що визначені у додаткових угодах до цієї угоди, а Філіп Морріс зобов`язується оплатити такі послуги у розмірі та у порядку, визначених цією угодою та додатковими угодами до неї. (п. 2 Угоди)
Так, за фактом виконання умов договору та надання послуг «з віртуальної презентації продукту в пункті торгівлі згідно з додатковою угодою №АІ_2024_1 від 01.01.2024 року за звітний період з 01.01.2024 по 31.01.2024 року», між сторонами було укладено акт надання послуг № АИ_296270_ЕкоСіч від 13.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 355 524,00 грн.
За фактом надання послуг позивачем було сформовано податкову накладну №26 від 13.03.2024 року на суму 355 524,00 грн.
Вказані податкові накладні було направлено на реєстрацію до ЄРПН, проте їх реєстрацію було зупинено з однакових підстав, а саме:
«відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 82,99 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"= 5,8232%. "Рпоточ"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
На пропозицію податкового органу позивачем були подані повідомлення № 1 від 22.04.2024 року, № 1 від 19.04.2024 року та №2 від 22.04.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо всіхПН/РК, реєстрацію яких зупинено.
У поясненнях позивачем вказано:сплата за послуги здійснюється згідно договору №1-000018226 від 21.03.2024 року, на підставі Акту приймання-передачі наданих послуг №1 від 31.03.2024 року (щодо ПН №18 від 31.03.2024 року); сплата за послуги здійснюється згідно договору № С-03761819 від 01.10.2023 року, на підставі акту приймання-передачі наданих послуг б/н від 31.03.2024 року (щодо ПН №17 від 31.03.2024 року); сплата за послуги здійснюється згідно угоди №1ЮСД0429 від 01.01.2024 року, на підставі акту наданих послуг №АМ296270 ЕкоСіч від 13.03.2024 року (щодо ПН №26 від 13.03.2024 року).
До зазначених повідомлень було надано 6,10 та 8 додатків, серед яких і змістовні пояснення стосовно кожної операції та наданої послуги.
Проте, за результатами розгляду вказаних пояснень, ГУ ДПС в Одеській області прийняли рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- №10963485/45148898 від 25.04.2024;
- №10948617/45148898 від 23.04.2024;
- №10693484/45148898 від 25.04.2024.
Підставою для відмови у реєстрації вказаних накладних зазначено: надання платником податків копій документів складених/оформленихіз порушенням законодавства.
Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.
Не погодившись із вказаними рішеннями позивач подав скарги, проте ДПС України за результатами розгляду скарг прийнято рішення № 29746/45148898/2 від 10.05.2024 року, №29739/45148898/2 від 10.05.2024 року та №29738/45148898/2 від 10.05.2024 року якими залишено скарги без задоволення, а рішення регіонального рівня без змін.
На думку позивача, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.
Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).
Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.
Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно з п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).
Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом надання послугпозивачем було сформовано податкові накладні №18 від 31.03.2024 року, №17 від 31.03.2024 року та №26 від 13.03.2024 року, які направленона реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до отриманих квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена з підстав:«відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 82,99 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"= 5,8232%. "Рпоточ"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».
При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих податкових накладних до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.
Сторонами не заперечується, що на пропозицію податкового органу, позивачем було надано повідомлення № 1 від 22.04.2024 року, № 1 від 19.04.2024 року та №2 від 22.04.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо всіх ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.
У поясненнях позивачем вказано: сплата за послуги здійснюється згідно договору №1-000018226 від 21.03.2024 року, на підставі Акту приймання-передачі наданих послуг №1 від 31.03.2024 року (щодо ПН №18 від 31.03.2024 року); сплата за послуги здійснюється згідно договору № С-03761819 від 01.10.2023 року, на підставі акту приймання-передачі наданих послуг б/н від 31.03.2024 року (щодо ПН №17 від 31.03.2024 року); сплата за послуги здійснюється згідно угоди №1ЮСД0429 від 01.01.2024 року, на підставі акту наданих послуг №АМ296270 ЕкоСіч від 13.03.2024 року (щодо ПН №26 від 13.03.2024 року).
До зазначених повідомлень було надано 6,10 та 8 додатків, серед яких і змістовні пояснення стосовно кожної операції та наданої послуги.
Проте, за результатами розгляду пояснень та наданих позивачем документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, були прийняті рішення №10963485/45148898 від 25.04.2024 року, №10948617/45148898 від 23.04.2024 року та №10693484/45148898 від 25.04.2024рокупро відмову в реєстрації податковихнакладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, підставою для відмови в реєстрації поданих позивачем податкових накладних було зазначено: «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податк».
Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.
Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основний вид господарської діяльності позивача 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.Інші види: 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 47.26 Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах; 47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах; 47.41 Роздрібна торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах;47.42 Роздрібна торгівля телекомунікаційним устаткованням у спеціалізованих магазинах;47.54 Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах;82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.;46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;73.11 Рекламні агентства;73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки;46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами;45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами;45.19 Торгівля іншими автотранспортними засобами;49.41 Вантажний автомобільний транспорт;68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів;77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів;77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.
Судом встановлено, що з метою отримання прибутку від господарської діяльності та розвитку додаткового напрямку діяльності, ТОВ «ЕКО ТАЙМ 2023» було укладено договори зПАТ «ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ», Підприємством з Іноземною інвестицією «ІМПЕРІАЛ ТОБАКО ЮКРЕЙН» та ТОВ «ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШН» з метою надання маркетингових послуг.
За фактами надання відповідних послуг за договорами та угодами, сторонами були підписані відповідні Акти приймання-передачі послуг, а саме:
З ПАТ «ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ» - Акт приймання-передачі послуг №1 від 31.03.2024 року про надання послуг у період з 01.01.2024 по 31.03.2024: 1.1. Послуги з постійного забезпечення в наявності у продажу в Торговельних точках Виконавця Продукції, згідно з переліком, передбаченим у п. 2 Додатку №1 до Договору (Додаток №2) на суму 834 390,00 грн; 1.2. Комплекс маркетингових послуг, відповідно до переліку, в порядку та на умовах, визначених Додатком №3 на суму 99 000,00 грн.За фактом надання вказаних послуг було сформовано податкову накладну №18 від 31.03.2024 року на суму 933 390,00 грн
З Підприємством з Іноземною інвестицією «ІМПЕРІАЛ ТОБАКО ЮКРЕЙН» - Акт приймання-передачі наданих послуг від 31.03.2024 року, а саме щодо надання: інші допоміжні комерційні послуги за період березень 2024 року, на загальну суму з ПДВ 186 480,00 грн. За фактом надання послуги позивачем було сформовано податкову накладну № 17 від 31.03.2024 року на суму 186 480,00 грн.
З ТОВ «ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШН» - акт надання послуг № АИ_296270_ЕкоСіч від 13.03.2024 року на загальну суму з ПДВ 355 524,00 грн.За фактом надання послуг позивачем було сформовано податкову накладну №26 від 13.03.2024 року на суму 355 524,00 грн.
Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем було надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарськоїоперації по зупиненим податковим накладним№ 1 від 22.04.2024 року, № 1 від 19.04.2024 року та №2 від 22.04.2024 року на розгляд Комісії було надано відповідні документи та змістовні пояснення стосовно кожної ПН, що сторонами не заперечується.
Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити послідовність дій позивача щодо надання такого виду послуг.
У свою чергу, суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
В той же час, у квитанціях зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.
При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.
Суд відхиляє доводи представника відповідача викладені у відзиві, що позивач має орієнтуватись на визначений перелік документів а також, стосовно неналежно завірених та заповнених документів, з підстав того, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.
Таким чином, зупинення податкової накладної, виписаної позивачем не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.
Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.
Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваному рішенні, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкової накладної «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».
В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваних рішень, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податк.
Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданих податкових накладних в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.
Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.
Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.
Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні№18 від 31.03.2024 року, №17 від 31.03.2024 року та №26 від 13.03.2024 року, суд зазначає таке.
Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні є дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.
Таким чином, сплачений позивачем судовий збір підлягає поверненню на користь позивачав розмірі 9084,00 за основними вимогами,за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО ТАЙМ 23» (код ЄДРПОУ 45148898, місце знаходження: 67571, Одеська область, м. Одеса, вул. Ак.Заболотного, 63/1, прим.2-ц) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування №10963485/45148898 від 25.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №18від 31.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування №10948617/45148898 від 23.04.2024року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №17від 31.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування №10693484/45148898 від 25.04.2024року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №26від 13.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО ТАЙМ 23» (код ЄДРПОУ 45148898, місце знаходження: 67571, Одеська область, м. Одеса, вул. Ак.Заболотного, 63/1, прим.2-ц)сплачений судовий збір в розмірі 9084,00грн (дев`ять тисяч вісімдесят чотири гривні 00 копійок).
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124842315 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні