Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 листопада 2010 р. спра ва № 2а-25645/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Логойди Т. В.
при секретарі Чалян Н.А.
з участю представника поз ивача Кудінової Н.В..,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Олександрівському рай оні Донецької області до від ділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхуван ня від нещасних випадків на в иробництві та професійних за хворювань України в Олександ рівському районі Донецької о бласті про стягнення коштів,
в с т а н о в и в :
У листопаді 2010 року управлін ня Пенсійного фонду України в Олександрівському районі Д онецької області звернулося до суду з вказаним адміністр ативним позовом, в якому зазн ачало, що відділенням викона вчої дирекції Фонду соціальн ого страхування від нещасних випадків на виробництві та п рофесійних захворювань Укра їни в Олександрівському райо ні Донецької області не підп исано акти щомісячної звірки витрат по особових справах п отерпілих, яким виплачено пе нсії по інвалідності внаслід ок нещасного випадку на виро бництві або професійного зах ворювання та пенсії у зв' яз ку з втратою годувальника, як ий помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або п рофесійного захворювання, за період з січня 2010 року по верес ень 2010 року на загальну суму 210 33 0,05 грн., по наступним позиціям:
- пенсія пенсіонеру ОСОБА _2 - на загальну суму 5 971,73 грн., як у не прийнято відповідачем у зв' язку з отриманням пенсі онером травми за межами Укра їни;
- адресна допомога згідно з постановою Кабінету Міністр ів України від 26 березня 2008 рок у №265 «Деякі питання пенсійног о забезпечення громадян» - на суму 202 130,79 грн.;
- підвищення до пенсії згідн о з постановою Кабінету Міні стрів України від 11 березня 200 9 №198 «Деякі питання соціально го захисту окремих категорій громадян» за період з 01 січня 2010 року по 30 квітня 201 року - на су му 2 227,53 грн.
У зв' язку з наведеним пози вач просив стягнути з відпов ідача понесені витрати на за гальну суму 210 330,05 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і та просив задовольнити поз ов.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про час і місце розгляду сп рави повідомлявся належним ч ином. Причин неявки суду не по відомив, заяв про відкладенн я розгляду справи не надсила в.
Враховуючи наведене суд ви рішує справу на підставі ная вних у справі доказів.
Судом встановлено, що управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Олександрівському район і Донецької області направил о на адресу відділення викон авчої дирекції Фонду соціаль ного страхування від нещасни х випадків на виробництві та професійних захворювань Укр аїни в Олександрівському рай оні Донецької області акти щ омісячної звірки витрат по о собових справах потерпілих, яким виплачено пенсії по інв алідності внаслідок нещасно го випадку на виробництві аб о професійного захворювання та пенсії у зв' язку з втрато ю годувальника, який помер вн аслідок нещасного випадку на виробництві або професійног о захворювання, за період з 01 с ічня 2010 року по 30 вересня 2010 року .
Відповідач відмовився при йняти до відшкодування та пі дписати акти щомісячної звір ки витрат на загальну суму 210 330 ,05 грн., по наступним позиціям:
- пенсія пенсіонеру ОСОБА _2 - на загальну суму 5 971,73 грн., як у не прийнято відповідачем у зв' язку з отриманням пенсі онером травми за межами Укра їни;
- адресна допомога згідно з постановою Кабінету Міністр ів України від 26 березня 2008 рок у №265 «Деякі питання пенсійног о забезпечення громадян» - на суму 202130,79 грн.;
- підвищення до пенсії згідн о з постановою Кабінету Міні стрів України від 11 березня 200 9 №198 «Деякі питання соціально го захисту окремих категорій громадян» за період з 01 січня 2010 року по 30 квітня 201 року - на су му 2 227,53 грн.
Позивач вважав, що має право на відшкодування з боку відп овідача понесених витрат по виплаті пенсій шляхом стягне ння з нього відповідних кошт ів, у зв' язку з чим звернувся до суду з позовом.
Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов підлягає задов оленню з таких підстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України та ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України органи державно ї влади зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чений Конституцією та закона ми України.
Відповідно до п. 2 ст. 7 «Прикі нцеві положення» Закону Укра їни «Про страхові тарифи на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування від н ещасного випадку на виробниц тві та професійного захворюв ання, які спричинили втрату п рацездатності» Фонд соціаль ного страхування від нещасни х випадків на виробництві та професійних захворювань Укр аїни сплачує страхові виплат и та надає соціальні послуги працівникам (членам їх сімей ), які потерпіли на виробництв і до 1 квітня 2001 року, з того часу , коли відповідні підприємст ва передали в установленому порядку Фонду документи, що п ідтверджують право цих праці вників (членів їх сімей) на так і страхові виплати та соціал ьні послуги, або коли таке пра во встановлено в судовому по рядку.
Потерпілі, документи яких н е передані до Фонду, продовжу ють отримувати належні випла ти та соціальні послуги від с вого роботодавця, Пенсійного фонду України та Фонду соціа льного страхування України. При цьому кошти, виплачені по терпілому страхувальником, з араховуються Фондом у рахуно к його страхових внесків на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування від н ещасного випадку на виробниц тві та професійного захворюв ання, а між страховиками з інш их видів страхування і Фондо м в подальшому відбуваються відповідні розрахунки.
Частиною 2 ст. 24 Закону Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня від нещасного випадку на в иробництві та професійного з ахворювання, які спричинили втрату працездатності» визн ачено, що якщо після призначе ння застрахованій особі мате ріальної допомоги чи надання соціальних послуг між Фондо м соціального страхування ві д нещасних випадків і страхо виками з інших видів соціаль ного страхування виникають с пори щодо понесених витрат, в иплата здійснюється страхов иком, до якого звернувся заст рахований. При цьому страхов ик, до якого звернувся застра хований, має право звернутис я до відповідного страховика з інших видів соціального ст рахування щодо відшкодуванн я понесених ним витрат.
За змістом ч. 2 ст. 2 зазначено го Закону особи, право яких на отримання відшкодування шко ди раніше було встановлено з гідно із законодавством СРСР або законодавством України про відшкодування шкоди, зап одіяної працівникам внаслід ок травмування на виробництв і або професійного захворюва ння, пов'язаних з виконанням н ими трудових обов'язків, мают ь право на забезпечення по ст рахуванню від нещасного випа дку відповідно до цього Зако ну.
При цьому право на таке забе зпечення, яке встановлено в У країні, не залежить від того, у якій з колишніх республік СР СР стався нещасний випадок н а виробництві з застраховано ю особою або виникло професі йне захворювання, пов'язане з виконанням нею трудових обо в'язків.
Підпунктом «а» ст. 27 Закону У країни «Про пенсійне забезпе чення» встановлено, що грома дянам України - переселенцям з інших держав, які не працюва ли в Україні, пенсії по інвалі дності внаслідок трудового к аліцтва або професійного зах ворювання призначаються нез алежно від стажу роботи.
Відповідно до п. 3 розділу XI « Прикінцеві положення» Закон у України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування від нещасного випа дку на виробництві та профес ійного захворювання, які спр ичинили втрату працездатнос ті» відшкодування шкоди, мед ична, професійна та соціальн а реабілітація провадяться Ф ондом соціального страхуван ня від нещасних випадків на в иробництві та професійних за хворювань України також зазн аченим у статті 8 цього Закону особам, які потерпіли до набр ання ним чинності та мали пра во на зазначені страхові вип лати і соціальні послуги.
Абзацом 3 п. 3 розділу XI встано влено, що уся заборгованість потерпілим на виробництві т а членам їх сімей, яким до набр ання чинності цим Законом пі дприємства, установи та орга нізації не відшкодували мате ріальної і моральної (немайн ової) шкоди, заподіяної ушкод женням здоров'я, виплачуєтьс я цими підприємствами, устан овами і організаціями, а в раз і їх ліквідації без правонас тупника - Фондом соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и.
Отже, за змістом наведеної н орми обов' язок Фонду та чле нам їх сімей матеріальну і мо ральну (немайнову) шкоду, запо діяну ушкодженням здоров'я, н е залежить від того, чи сплачу вали Фонду страхові платежі підприємства, що ліквідували ся та на яких було ушкоджено з доров`я потерпілого.
Як вбачається з абзацу 7 нав еденого вище пункту, Фонд соц іального страхування від нещ асних випадків на виробництв і та професійних захворювань є правонаступником державно го, галузевих та регіональни х фондів охорони праці, перед бачених статтею 21 Закону Укра їни «Про охорону праці», які л іквідуються.
Доводи Відділення ФССНВ пр о поширення на спірні віднос ини положень Угоди про взаєм не визнання прав на відшкоду вання шкоди, завданої праців никам каліцтвом, професійним захворюванням або іншим ушк одженням здоров' я, пов' яза ні з виконанням ними трудови х обов' язків, підписаної 09 в ересня 1994 року між частиною де ржав колишнього СРСР, не є обґ рунтованими.
Статтею 2 цієї Угоди передба чено, що відшкодування шкоди , завданої працівнику внаслі док трудового каліцтва, іншо го ушкодження здоров' я (у то му числі при настанні втрати працездатності в результаті нещасного випадку на виробн ицтві, пов' язаного з викона нням працівниками трудових о бов' язків, після переїзду п отерпілого на територію іншо ї Сторони), смерті здійснюєть ся роботодавцем Сторони, зак онодавство якої поширювалос ь на працівника в момент одер жання каліцтва, іншого ушкод ження здоров' я, смерті.
Роботодавець, відповідаль ний за завдання шкоди, здійсн ює її відшкодування відповід но до свого національного за конодавства.
Зі змісту процитованої нор ми випливає, що вона регулює і нші відносини, а не ті, які є пр едметом спору у даній справі та пов' язані з відшкодуван ням витрат ПФУ, понесених у зв ' язку з виплатою пенсій осо бам, які стали інвалідами вна слідок нещасного випадку на виробництві на території інш их республік СРСР до проголо шення Україною незалежності .
Відповідно до статті 1 Угоди про гарантії прав громадян д ержав-учасниць Співдружност і Незалежних Держав у сфері п енсійного забезпечення від 1 3 березня 1992 року, пенсійне забе зпечення громадян держав-уча сниць даної Угоди та членів ї х сімей здійснюється за зако нодавством держави, на терит орії якої вони проживають.
Статтею 3 цієї Угоди встанов лено, що всі витрати, пов' яза ні зі здійсненням пенсійного забезпечення за даною Угодо ю, несе держава, яка надає забе зпечення.
За змістом цієї норми взаєм ні розрахунки між державами можуть проводитися лише на п ідставі двосторонніх догово рів.
Таким чином суд приходить в исновку про те, що страховико м, який має виплачувати пенсі ю по інвалідності особі, яка с тала інвалідом від нещасного випадку на виробництві на те риторії колишніх республік С РСР, а в разі виплати такої орг анами Пенсійного фонду Украї ни - відшкодувати останньому витрати, є Фонд соціального с трахування від нещасних випа дків на виробництві та профе сійних захворювань України.
Статтею 24 Закону України «П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування ві д нещасного випадку на вироб ництві та професійного захво рювання, які спричинили втра ту працездатності» визначен о, що Фонд соціального страху вання від нещасних випадків зобов'язаний, зокрема, співпр ацювати з фондами з інших вид ів соціального страхування у фінансуванні заходів, пов'яз аних з матеріальним забезпеч енням та наданням соціальних послуг застрахованим, у кожн ому конкретному випадку спіл ьно приймаючи рішення щодо т ого, хто з них братиме участь у фінансуванні цих заходів.
Якщо після призначення зас трахованій особі матеріальн ої допомоги чи надання соціа льних послуг між Фондом соці ального страхування від неща сних випадків і страховиками з інших видів соціального ст рахування виникають спори що до понесених витрат, виплата здійснюється страховиком, д о якого звернувся застрахова ний. При цьому страховик, до як ого звернувся застрахований , має право звернутися до відп овідного страховика з інших видів соціального страхуван ня щодо відшкодування понесе них ним витрат.
Статтею 25 вказаного Закону, яка регулює питання фінансу вання страхових виплат, соці альних послуг та профілактич них заходів, визначено, що усі види страхових виплат і соці альних послуг застрахованим та особам, які перебувають на їх утриманні, а також усі види профілактичних заходів, пер едбачених статтями 21 та 22 цьог о Закону, провадяться Фондом соціального страхування від нещасних випадків за рахуно к коштів цього Фонду.
Відповідно до ст. 7 «Прикінц еві положення» Закону Україн и «Про страхові тарифи на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань, які спричинили втрату праце здатності» Фонд сплачує стра хові виплати та надає соціал ьні послуги працівникам (чле нам їх сімей), які потерпіли на виробництві до 1 квітня 2001 року , з того часу, коли відповідні підприємства передали в уста новленому порядку Фонду доку менти, що підтверджують прав о цих працівників (членів їх с імей) на такі страхові виплат и та соціальні послуги, або ко ли таке право встановлено в с удовому порядку.
Потерпілі, документи яких н е передані до Фонду, продовжу ють отримувати належні випла ти та соціальні послуги від с вого роботодавця, Пенсійного фонду України та Фонду соціа льного страхування України. При цьому кошти, виплачені по терпілому страхувальником, з араховуються Фондом у рахуно к його страхових внесків на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування від н ещасного випадку на виробниц тві та професійного захворюв ання, а між страховиками з інш их видів страхування і Фондо м в подальшому відбуваються відповідні розрахунки.
Постановою правління Пенс ійного фонду України, правлі ння Фонду соціального страху вання від нещасних випадків на виробництві та професійни х захворювань України від 04 бе резня 2003 року № 5-4/4 відповідно до Законів України «Про загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування від нещасно го випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працез датності», «Про страхові тар ифи на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня від нещасного випадку на в иробництві та професійного з ахворювання, які спричинили втрату працездатності» та «П ро пенсійне забезпечення» ро зроблено Порядок відшкодува ння Фондом соціального страх ування від нещасних випадків на виробництві та професійн их захворювань України Пенсі йному фонду України витрат, п ов'язаних з виплатою пенсій п о інвалідності внаслідок нещ асного випадку на виробництв і або професійного захворюва ння та пенсій у зв'язку із втра тою годувальника, який помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або професій ного захворювання.
Отже, двома органами - Пенсі йним фондом України та Фондо м соціального страхування ві д нещасних випадків на вироб ництві та професійних захвор ювань України розроблено та затверджено нормативно-прав овий акт, який визначає певни й порядок відшкодування одни м органом іншому понесених в итрат на відповідні виплати.
Вказаний Порядок передбач ає певну процедуру, яка перед ує відшкодуванню коштів та п очинається з взаємодії терит оріальних органів одного та другого фондів між собою, узг одженню певних питань, потім - Головних управлінь вказани х фондів, а закінчується відш кодуванням на централізован ому рівні Фондом соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и Пенсійному фонду України п онесених витрат шляхом перер ахування відповідних коштів Пенсійному фонду, про що підп исується відповідний акт (п. 7 й 8 Порядку).
Встановлене вказаним Поря дком правило підписання щомі сячних актів звірок розрахун ків має застосовуватися за в ідсутності спору, а спірні пи тання щодо їх підписання пов инні бути узгоджені між орга нами, а не в судовому порядку.
Отже, відповідно до вказано го Порядку відшкодування вит рат відбувається на централі зованому рівні Фондом соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійних захворювань Ук раїни Пенсійному фонду Украї ни.
Враховуючи те, що даним норм ативно-правовим актом Пенсій ний фонд України та Фонд соці ального страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань України врегулювали питання відшкодування понесених вит рат одного органу іншим шлях ом перерахування коштів, том у даний Порядок повинен бути дотриманий територіальними органами одного та другого ф ондів.
Між тим, судова палата в адм іністративних справах Верхо вного Суду України висловлюв ала правову позицію щодо зас тосування норм права при роз гляді спорів цієї категорії. Зокрема, у постановах від 20 бе резня 2007 року у справах № 21-897во06 і № 21-1087во06 викладено висновок пр о те, що у разі незгоди Фонду с оціального страхування від н ещасних випадків на підписан ня актів звірки в судах адмін істративної юрисдикції мают ь вирішуватися вимоги про ст ягнення витрат, а не вимоги пр о зобов'язання підписання ци х актів.
Орган Пенсійного фонду Укр аїни звернувся з позовом про стягнення понесених ним вит рат.
Права управління Пенсійно го фонду України в районі, міс ті і районі у місті визначені Положенням про управління П енсійного фонду України в ра йонах, містах і районах у міст ах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 квітня 2002 року №8-2, п. 2.3 якого визначено, що управл іння має право, зокрема, засто совувати адміністративні ст ягнення, передбачені законом ; стягувати з платників страх ових внесків їх несплачені с уми, також інші права, передба чені чинним законодавством.
Згідно з п. 3 й 4 Порядку відшк одування Фондом соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и Пенсійному фонду України в итрат, пов'язаних з виплатою п енсій по інвалідності внаслі док нещасного випадку на вир обництві або професійного за хворювання та пенсій у зв'язк у із втратою годувальника, як ий помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або п рофесійного захворювання, за твердженого постановою прав ління Пенсійного фонду Украї ни, правління Фонду соціальн ого страхування від нещасних випадків на виробництві та п рофесійних захворювань Укра їни від 04 березня 2003 року № 5-4/4, ві дшкодуванню підлягають пенс ії, призначені відповідно до пунктів "а", "в", "г" статті 26, стате й 37, 38, та пенсії, виплачені відп овідно до статей 91, 92 Закону Укр аїни «Про пенсійне забезпече ння» в разі настання страхов их випадків, визначених Пере ліком обставин, за яких наста є страховий випадок державно го соціального страхування г ромадян від нещасного випадк у на виробництві та професій ного захворювання, затвердже ним постановою Кабінету Міні стрів України від 21 серпня 2001 р оку №1094 (Зазначена постанова в тратила чинність у зв' язку з прийняттям постанови Кабін ету Міністрів України від 25 с ерпня 2004 року № 1112, якою затвердж ено, зокрема, Перелік обстави н, за яких настає страховий ви падок державного соціальног о страхування громадян від н ещасного випадку на виробниц тві та професійного захворюв ання. Вказаний Перелік місти ть обставини, які пов' язує з виконанням потерпілим дій, р оботи, трудових (посадових) об ов'язків)).
Відшкодуванню підлягають суми, що виплачуються відпов ідно до Законів України «Про пенсійне забезпечення», «Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування від нещасного випадку на виробн ицтві та професійного захвор ювання, які спричинили втрат у працездатності» та інших н ормативно-правових актів, а с аме:
сума основного розміру пен сії по інвалідності внаслідо к нещасного випадку на вироб ництві або професійного захв орювання та пенсії у зв'язку і з втратою годувальника, який помер внаслідок нещасного в ипадку на виробництві або пр офесійного захворювання;
щомісячна цільова грошова допомога на прожиття, якщо та ка надавалася пенсіонеру, як ий одержував вищезазначену п енсію;
допомога на поховання сім'ї померлого або особі, яка здій снила поховання особи, яка от римувала вищезазначену пенс ію;
сума витрат Пенсійного фон ду з виплати і доставки вищез азначених пенсій.
Розмір допомоги на похован ня в частині, що підлягає відш кодуванню Фондом соціальног о страхування від нещасних в ипадків, визначається управл іннями Пенсійного фонду Укра їни в районах, містах і района х у містах, виходячи з основно го розміру вищезазначеної пе нсії померлого пенсіонера та щомісячної цільової грошово ї допомоги на прожиття, якщо т ака надавалася пенсіонеру, я кий отримував вищезазначену пенсію.
Суму витрат з виплати і дост авки пенсій визначають орган и Пенсійного фонду на підста ві Граничних тарифів на осно вні послуги зв'язку, затвердж ених наказом Державного комі тету зв'язку та інформатизац ії України від 07 червня 2002 року №120 та зареєстрованих у Мініс терстві юстиції України 19 лип ня 2002 року за №595/6883.
Отже, пенсії по інвалідност і внаслідок нещасного випадк у на виробництві або професі йного захворювання та пенсії у зв' язку з втратою годувал ьника, який помер внаслідок н ещасного випадку на виробниц тві або професійного захворю вання, за період з 01 січня 2010 рок у по 30 вересня 2010 року на загаль ну суму 5 971,73 грн., яку не прийнят о відповідачем у зв' язку з о триманням пенсіонером травм и за межами України, підлягає відшкодуванню відповідачем .
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання», яка регулює питання со ціальних виплат непрацездат ним громадянам, непрацездатн і громадяни крім пенсійних в иплат із системи пенсійного забезпечення мають право отр имувати доплати, надбавки та підвищення до зазначених ви плат, додаткову пенсію в поря дку та за рахунок коштів, визн ачених законодавством.
У разі якщо сукупність випл ат, зазначених у частині перш ій цієї статті, разом з пенсій ними виплатами із системи пе нсійного забезпечення та інш ими доходами не досягають ро зміру прожиткового мінімуму , визначеного законом для неп рацездатних громадян, такі г ромадяни мають право на отри мання державної соціальної д опомоги в порядку, розмірах т а за рахунок коштів, визначен их законом.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 26 березня 2008 р оку №265 «Деякі питання пенсійн ого забезпечення громадян» у становлено, що у разі, коли щом ісячний розмір пенсійних вип лат (з урахуванням надбавок, п ідвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації та інших допл ат до пенсій, встановлених за конодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Укра їною та щомісячної доплати д о пенсії у зв'язку з втратою го дувальника членам сімей шахт арів, смерть яких настала вна слідок нещасного випадку на виробництві або професійног о захворювання) не досягає в о сіб, яким призначено пенсію у зв'язку з втратою годувальни ка, на одного непрацездатног о члена сім'ї 100 відсотків, на дв ох - 120 відсотків, на трьох і біл ьше - 150 відсотків прожитковог о мінімуму, встановленого за коном для осіб, які втратили п рацездатність, таким особам надається щомісячна державн а адресна допомога до пенсії у сумі, що не вистачає до зазн ачених розмірів.
У разі, коли щомісячний розм ір пенсійних виплат, державн ої соціальної допомоги інвал ідам з дитинства і дітям-інва лідам, особам, які не мають пра ва на пенсію, та інвалідам (з у рахуванням надбавок, підвище нь, додаткових пенсій, цільов ої грошової допомоги, сум інд ексації та інших доплат, вста новлених законодавством, крі м пенсій за особливі заслуги перед Україною) не досягає пр ожиткового мінімуму, встанов леного законом для осіб, які в тратили працездатність, таки м особам надається щомісячна державна адресна допомога у сумі, що не вистачає до зазнач еного прожиткового мінімуму .
Виплата щомісячної держав ної адресної допомоги, перед баченої п. 4 цієї постанови, зд ійснюється за рахунок коштів , з яких виплачується пенсія а бо державна соціальна допомо га.
Таким чином, з викладеного в бачається, що державна адрес на допомога є складовою пенс ії, а тому як і пенсія підлягає відшкодуванню відповідачем .
Пунктами 1 й 2 постанови Кабі нету Міністрів України від 11 б ерезня 2009 №198 «Деякі питання со ціального захисту окремих ка тегорій громадян», в редакці ї, що діяла до 07 травня 2005 року, б уло встановлено, що у 2009 році з 1 квітня підвищення до пенсії , щомісячного довічного грош ового утримання, державної с оціальної допомоги інваліда м з дитинства та дітям-інвалі дам, особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам (далі - підвищення), у розмірі 7,5 гривн і, збільшуючи його з 1 липня - до 14,2 гривні, а з 1 жовтня - до 28,4 грив ні. Підвищення здійснюється незалежно від дати призначен ня (перерахунку) пенсії (щоміс ячного довічного грошового у тримання, державної соціальн ої допомоги) непрацюючим осо бам, а особам, які одержують пе нсію (державну соціальну доп омогу) на дітей та/або недієзд атних осіб - незалежно від оде ржуваного доходу.
Виплата підвищення, передб аченого пунктом 1 цієї постан ови, проводиться понад розмі ри, передбачені постановами Кабінету Міністрів України в ід 26 березня 2008 року №265 «Деякі п итання пенсійного забезпече ння громадян» і від 16 липня 2008 р оку №654 «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення гро мадян», в межах розмірів, зазн ачених у пункті 10 постанови Ка бінету Міністрів України від 28 травня 2008 року №530 «Деякі пита ння соціального захисту окре мих категорій громадян», за р ахунок коштів, з яких виплачу ється пенсія, щомісячне дові чне грошове утримання або де ржавна соціальна допомога.
Пункти 1 і 2 постанови Кабіне ту Міністрів України від 11 бер езня 2009 року №198 на підставі пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни від 05 травня 2010 року №331 «Д еякі питання реалізації Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2010 рік» - з 07 трав ня 2010 року втратили чинність.
У зв' язку з наведеним відш кодуванню підлягали витрати на підвищення пенсії, понесе ні Пенсійним фондом України під час дії вказаної Постано ви до 07 травня 2010 року, які і були понесені позивачем.
Оскільки понесені територ іальним органом Пенсійного ф онду України витрати на адре сну допомогу, підвищення до п енсії відшкодовані не були, т ому відповідно до наведених вимог законодавства вони під лягають стягненню з відповід ача на користь територіально го органу Пенсійного фонду У країни.
Керуючись статтями 23, 94, 162, 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов управління Пенсійно го фонду України в Олександр івському районі Донецької об ласті до відділення виконавч ої дирекції Фонду соціальног о страхування від нещасних в ипадків на виробництві та пр офесійних захворювань Украї ни в Олександрівському район і Донецької області про стяг нення коштів задовольнити.
Стягнути з відділення вико навчої дирекції Фонду соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійних захворювань Ук раїни в Олександрівському ра йоні Донецької області на ко ристь управління Пенсійного фонду України в Олександрів ському районі Донецької обла сті (рахунок 256093772018 в ДОУ ВАТ «ДОБ У», МФО 335106, код ЄДРПОУ 21995044) понесе ні ним витрати в сумі 210 330 (двіст і десять тисяч триста тридця ть) грн. 05 (п' ять) коп.
Постанова набирає законно ї сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС Укра їни, і може бути оскаржена до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через суд першої інстанції у порядку, в изначеному статтею 186 КАС Укра їни, шляхом подачі апеляційн ої скарги протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови.
Суддя Логойда Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2010 |
Оприлюднено | 30.11.2010 |
Номер документу | 12485970 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Юрко Ирина Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Юрко Ирина Володимирівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Логойда Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні