СЕМЕНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Шевченка, 41а, с-ще Семенівка, Кременчуцький район., Полтавська область, 38200
тел.(05341)9-17-39,факс 9-17-39,9-15-37,E-mailinbox@sm.pl.court.gov.ua
Справа №547/76/25
Провадження №3/547/75/25
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 лютого 2025 року с-ще Семенівка
Суддя Семенівського районного суду Полтавської області Самойленко Л.М., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, що надійшла з Головного управління ДПС у Полтавській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , керівник ФГ "Пласт", ЄДРПОУ 22520036, місцезнаходження: Полтавська обл., Кременчуцький р-н., с. Вербки, за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 1632 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
УстановиЛА:
17.01.2025 до Семенівського районного суду Полтавської області надійшли матеріали справ про адміністративні правопорушення: справа № 547/76/25, провадження №3/547/75/25, справа № 547/77/25, провадження № 3/547/76/25 відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 1632 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП).
17.01.2025 головуючою суддею визначено Самойленко Л.М. відповідно до протоколів автоматизованого розподілу справи між суддями.
Постановою Семенівського районного суду Полтавської області від 17.01.2025 вище зазначені матеріали відносно ОСОБА_1 об`єднанні в одне провадження та присвоєно номер справи № 547/76/25, провадження №3/547/75/25.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 18.12.2024 головним державним інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб у галузі сільського господарства управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Полтавській області Немич Н.М. при проведенні камеральної перевірки своєчасності сплати грошового зобов`язання по податковій декларації з податку на додану вартість виявлено порушення граничного терміну сплати за вересень 2024 (акт перевірки №16098/16-31-04-09-03/22520036 від 12.11.2024), а саме несвоєчасне подання ОСОБА_1 платіжного доручення до установи банку на сплату податку на додану вартість за вересень 2024 по строку 30.10.2024 (платіжне доручення № 736 від 04.11.2024), чим порушено п. 57.1 ст. 57 та п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України (далі ПК України).
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 203.2 ст. 203 ПК України сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Крім цього, згідно протоколу про адміністративне правопорушення від18.12.2024 головним державним інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб у галузі сільського господарства управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Полтавській області Немич Н.М. при проведенні камеральної перевірки своєчасності сплати грошового зобов`язання по податковій декларації з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків за ІІІ квартал 2024 року виявлено порушення: несвоєчасне подання ОСОБА_1 платіжного доручення до установи банку на сплату єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків за ІІІ квартал 2024 по строку 30.10.2024 (платіжне доручення № 738 від 04.11.2024 та № 737 від 04.11.2024), чим порушено п.п. 295.9.2, 295.9 ст. 295 ПК України.
Відповідно до п. 295.9.2 ст. 295 ПК України платники єдиногоподатку четвертоїгрупи:сплачують податокщоквартально протягом30календарних днів,що настаютьза останнімкалендарним днемподаткового (звітного)кварталу,у такихрозмірах: уIкварталі -10відсотків; уIIкварталі -10відсотків; уIIIкварталі -50відсотків; у IV кварталі - 30 відсотків.
Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч.2 ст. 163-2 КУпАП - неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів) (дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення).
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про розгляд справи повідомлений належним чином, судову повістку одержав 30.01.2025, причини неявки суду не повідомив, клопотань до суду не направив.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до таких висновків.
За змістом ч.1 ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до вимог ст.ст.245,251,252,280 КУпАП суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинене адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і в залежності від встановленого, прийняти законне, обґрунтоване і вмотивоване рішення.
Згідно з ч.2 ст.251 КУпАПобов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративне правопорушення, визначених ст.255 цього Кодексу.
Згідно з положеннями ч.1 ст.256 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення як документ, що засвідчує факт неправомірних дій особи, є одним із основних джерел доказів, складається за встановленою формою і має містити усі дані, необхідні для вирішення справи.
За змістом ст. 279 КУпАП справа про адміністративне правопорушення має суддею розглядатись у межах тих обставин, які зазначенні у протоколі про таке порушення, тобто, суд має здійснювати судовий розгляд справи в межах протоколу про адміністративне правопорушення, шляхом перевірки суті зазначеного в ньому адміністративного правопорушення, яке висувається особі та під час підтвердження обставин описати їх в своєму рішення.
В межах зазначених у протоколі про адміністративне правопорушення обставин, інкримінованого особі адміністративного правопорушення, і повинен провадитися їх розгляд.
Частиною 1 ст.163-2 КУпАП передбачена відповідальність за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).
Частиною 2 ст. 163-2 КУпАП передбачена відповідальність за дії, передбачені ч.1 ст. 163-2 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за ті ж порушення.
Для притягнення особи до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 163-2 КУпАП ця особа протягом року має бути визнана винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-2 КУпАП та на неї має бути накладено адміністративне стягнення і даний факт має бути підтверджений постановою суду, яка набрала законної сили.
В протоколі про адміністративне правопорушення при викладенні суті адміністративного правопорушення, вчиненого ОСОБА_1 не зазначається вказівка на повторність вчинення правопорушення, особою, яку було піддано адміністративному стягненню за ті ж порушення протягом року, як кваліфікуюча ознака об`єктивної сторони цього адміністративного правопорушення. В протоколі про адміністративне правопорушення лише в графі «Притягався до адміністративної відповідальності раніше і за що» зазначено про притягнення до відповідальності за несвоєчасну сплату грошового зобов`язання по податковій декларації з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків за ІІ квартал 2024. Постанова Пирятинського районного суду Полтавської області від 05.12.2024 по справі № 547/1228/24.
Разом з тим, в матеріалах справи про адміністративне правопорушення відсутні докази притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, зокрема, цей факт має бути підтверджений постановою суду про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 за скоєння нею адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, яка набрала законної сили.
У відповідності до положень КУпАП суд не може самостійно встановлювати обставини вчинення адміністративного правопорушення та виходити за межі обставин, зазначених у протоколі про вчинення адміністративного правопорушення.
Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях зазначав, що допустимість доказів є прерогативою національного права і, за загальним правилом, саме національні суди повноважені оцінювати надані їм докази (п.34 рішення у справі «Тейксейра де Кастор проти Португалії» від 09 червня 1998 року, п.54 рішення у справі «Шабельник проти України» від 19 лютого 2009 року), а порядок збирання доказів, передбачений національним правом, має відповідати основним правам, визнаним Конвенцією про захист прав і основоположних свобод.
При цьому, суд не вправі самостійно змінювати на шкоду особі фабулу, викладену у протоколі про адміністративне правопорушення, яка є викладом обставин складу адміністративного правопорушення, що ставиться у вину особі, винуватість якої у вчиненні правопорушення має доводитися в суді; суд також не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, оскільки суд, діючи таким чином, порушує вимоги ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, перебираючи на себе функції прокурора та позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя.
Таким чином, належних та допустимих доказів, які б підтверджували вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 163-2 КУпАП, матеріали справи не містять.
Згідно ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Разом з тим, судом, дослідивши матеріали справи, встановлено, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.1632КУпАП.
Вина ОСОБА_1 у вказаних правопорушеннях підтверджена відповідними даними протоколів про адміністративне правопорушення від 18.12.2024, актами про результати камеральних перевірок щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, боргів від 12.11.2024, де встановлено граничний термін сплати 30.10.2024, а дата фактичної сплати суми податку/грошового зобов`язання 04.11.2024.
Ураховуючи зазначене, роблю висновок про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 1632 КУпАП, за зазначених обставин, за яке він підлягає адміністративній відповідальності.
Обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність, не встановлено.
При накладенні адміністративного стягнення за адміністративне правопорушення враховуються вид та межі стягнення, установлені КУпАП, характер вчинених правопорушень, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан.
Ураховуючи зазначене вважаю за необхідне накласти на ОСОБА_1 стягнення у межах санкції, ч.1 ст.163-2 КУпАП у виді штрафу в розмірі 10 (десяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", ст.ст. 401, 283 КУпАП стягнути з ОСОБА_1 605,60 грн судового збору.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1632, 247, 251, 252, 283-285, 294 КУпАП,
ПОСТАНОВИЛА:
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 1632 КУпАП, наклавши адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 10 (десяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 170,00(стосімдесят)грн (По коду 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", отримувач ГУК у Полтавській області/ ТГ смт. Семенівка/21081100: код за ЄДРПОУ 37959255, рахунок отримувача: UA388999980313040106000016575, банк отримувача Казначейство України, код банку отримувача 899998).
Стягнути з ОСОБА_1 605,60грн судовогозбору на користь держави (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106).
Копію постанови протягом трьох днів вручити або вислати особі, щодо якої її винесено.
У разі несплати порушником 170,00 грн штрафу не пізніш як через 15 днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення, у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу стягується штраф у подвійному розмірі та витрати на облік адміністративних правопорушень, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга подається до Полтавського апеляційного суду через Семенівський районний суд Полтавської області.
Постанова підлягає виконанню протягом трьох місяців з дня винесення. В разі оскарження постанови перебіг строку зупиняється до розгляду апеляційної скарги.
Суддя Л.М.Самойленко
Суд | Семенівський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2025 |
Оприлюднено | 05.02.2025 |
Номер документу | 124867963 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) |
Адмінправопорушення
Семенівський районний суд Полтавської області
Самойленко Л. М.
Адмінправопорушення
Семенівський районний суд Полтавської області
Самойленко Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні