ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.11.10 Справа № 1/289пн
За позовом Лисичансько-Рубіжанського міжрайонного природоохоронного прокурора, м. Сєвєродонецьк Луганської області в інтересах держави в особі Троїцької сільської ради Луганської області, с. Троїцьке Попаснянського району Луганської області
до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, м. Попасна Луганської області
про звільнення земельної діялнки
Суддя Н.М.Зюбанова
П р е д с т а в н и к и :
від позивача –Ковтун С.В., голова сільради;
від відповідача –ОСОБА_1;
прокурор Колесніченко В.І.
Суть спору: про зобов’язання відповідача звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,0023 га та повернути її за приналежністю.
Відповідач у відзиві на позовну заяву від 25.11.10 позов визнав та повідомив про вирішення питання про перенесення вагончика, яким зайнято земельну ділянку.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника позивача, відповідача та прокурора, встановивши фактичні обставини справи, оцінивши надані докази, суд дійшов до наступного.
Так, ст. 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом. Зокрема, ст. 2 ГПК України передбачений обов’язок господарського суду порушувати справи за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави.
Відповідно до ст. 20 Закону України „Про прокуратуру” прокурор або його заступник при виявленні порушень закону має право звертатись до суду з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.
Статтею 36-1 Закону України „Про прокуратуру” визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з державою.
При цьому закон зобов’язує прокурора самостійно визначати, в чому полягає порушення інтересів держави та обгрунтовувати необхідність їх захисту, а також визначати орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Конституційний Суд України у Рішенні від 08.04.1999 зазначив, що підставою для порушення справи у суді є заява, у якій прокурор обгрунтовує порушення чи загрозу порушення інтересів держави, зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, під яким відповідно до статей 6, 7, 143 Конституції України розуміється орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.
Підставою звернення прокурора з даною позовною заявою до суду в інтересах держави в особі Троїцької сільської ради є порушення відповідачем встановленого державою порядку користування земельною ділянкою, з огляду на зайняття землі без відповідного дозволу.
Так, згідно ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.97 № 280/97-ВР /далі – Закон України № 280/97-ВР/, органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Також ст. ст. 26, ст. 33 Закону України № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить вирішення питань регулювання земельних відносин.
та, як делеговані повноваження, здійснення контролю за додержанням природоохоронного законодавства.
Крім того, згідно ст.15 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", місцеві ради здійснюють контроль за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища; координують діяльність відповідних спеціально уповноважених державних органів управління в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів на території місцевої ради.
В ст. 143 Конституції України зазначено, що органам місцевого самоврядування можуть надаватися законом окремі повноваження органів виконавчої влади.
Враховуючи викладене, а також те, що порушення вимог земельного законодавства відбулося на території Троїцької сільської ради, зазначена рада є належним позивачем по справі, оскільки місцеві ради як представницький орган територіальної громади вправі виступати в інтересах територіальної громади, тому прокурором належним чином обґрунтовано наявність інтересів держави за поданим позовом.
Щодо фактичних обставин справи, то її матеріалами підтверджено, що у серпні 2010 року Відділом Держкомзему у Попаснянському районі Луганської області було проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства відповідачем – приватним підприємцем ОСОБА_1, за результатами якої був складений відповідний протокол № 000021 від 19.08.10 та встановлений факт самовільного зайняття земельної ділянки площею 0,0023 га на землях Троїцької сільської ради Луганської області, що є порушенням ст. ст. 125, 126 ЗК України.
За результатами перевірки Відділом Держкомзему у Попаснянському районі Луганської області ухвалено постанову про накладення адміністративного стягнення № 19 від 19.08.10.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про охорону земель" об'єктом особливої охорони держави є всі землі в межах території України.
Статтею 35 Закону України "Про охорону земель" передбачено, що власники і
землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської
діяльності зобов'язані: дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України; проводити на земельних ділянках господарську діяльність способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів; підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі на основі застосування еколого-безпечних технологій обробітку і техніки, здійснення інших заходів, які зменшують негативний вплив на ґрунти, запобігають безповоротній втраті гумусу, поживних елементів тощо; дотримуватися стандартів, нормативів при здійсненні протиерозійних, агротехнічних, агрохімічних, меліоративних та інших заходів, пов'язаних з охороною земель, збереженням і підвищенням родючості грунтів тощо.
Матеріалами перевірки підтверджено відсутність правових підстав для використання відповідачем землі, оскільки радою не приймалось відповідних рішень, тому прокурором заявлено вимогу про зобов’язання відповідача звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,0023 га.
Так, згідно ст. 125 ЗК України приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі /на місцевості/, одержання документа, що посвідчує право на неї, та одержання державної реєстрації забороняється.
У відповідності до ст. 212 ЗК України самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними; повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
Відповідачем позов визнаний, доказів виконання постанови не надано.
За таких обставин вимоги прокурора цілком обгрунтовані та підлягають до задоволення повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Зобов‘язати приватного підприємця ОСОБА_1, АДРЕСА_1 ідент. номер НОМЕР_1 звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,0023 га, розташовану на землях Троїцької сільської ради Луганської області. та повернути її Троїцькій сільській раді, с. Троїцьке Попаснянського району Луганської області, пров. Паризької Комуни, б. 1, ідент. код 04337771, видати на виконання наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Дата підписання повного рішення –29.11.10.
Суддя Н.М.Зюбанова
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2010 |
Оприлюднено | 30.11.2010 |
Номер документу | 12488793 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Зюбанова Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні