Рішення
від 31.01.2025 по справі 420/34041/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/34041/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Грабової Т.П., представника позивача адвоката Крета О.І., представника відповідача Панчошака О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР до Одеської митниці про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР" звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Одеської митниці, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Одеської митниці Державної митної служби України від 05.06.2024 року №7.10-4/28.2-03/13/10069 від 05.06.2024 року щодо відмови в задоволенні заяв ТзОВ Радехівський цукор, від імені якого діє Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Мар Шипінг, від 27.05.2024 року №34 стосовно внесення змін до МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 №24UA500090004935U7;

- зобов`язати Одеську митницю Державної митної служби України надати дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю Радехівський цукор, від імені якого діє Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Мар Шипінг, на внесення змін до митних декларацій від 07.05.2024 №24UA500090004935U7.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до контракту від 4 березня 2024 року №P403337 між ТзОВ Радехівський цукор та EDF Man Sugar Ltd позивач здійснював поставку цукру в кількості 5000,00 метричних тон +/- 3 % (на вибір покупця). На підставі даного зовнішньоекономічного контракту для декларування цукру позивачем 24.04.2024 року було подано періодичну митну декларацію 24UA500090004471U2, в якій було передбачено 5150000 кг товару на суму 2884515,00 євро, а 07.05.2024 року в межах строку на подання додаткової декларації було подано декларацію 24UA500090004935U7 з завантаженою кількістю товару 4812150 кг на суму 2695285,22 євро.

Відповідно до умов договору - розділ Якість зазначено: Кольоровість - максимум 45 Ікумса (метод GS9/1/2/3-8 (2011), поляризація - мінімально 99,8%, вологість - 0,06% макс, уміст золи - 0,027 % макс. Інші параметри - згідно з вимогами ДСТУ 4623-2006. Цукор білий. Технічні умови для цукру першої категорії.

Відповідно до умов контракту ціна товару фіксується проти SEO Продавця на загальну кількість 100 лотів і визначається на базі ф`ючерсних контрактів Міжконтинентальної Біржі наступним чином: SEO ICE LDN Ф`ючерсний контракт Травень 2024 р. з дисконтом 35,00 доларів США за метричну тону, для визначення ціни на умовах FOB порт Чорноморськ.

Відповідно до умов контракту Покупець має можливість за власний рахунок призначити міжнародно визнану та незалежну сюрвеєрську компанію. У разі використання такого вибору сертифікати, видані міжнародно визнаною та незалежною наглядовою компанією будуть остаточними.

Покупець залишає за собою права, передбачені Правилами Асоціації рафінованого цукру.

Відповідно до декларації ЕК 10ДР 24UA500090004935U7 від 07.05.2024 року представником ТзОВ Радехівський цукор ТОВ Компанія Мар Шіппінг в графі 21 зазначено: 1. Цукор білий кристалічний, з цукрового буряку, врожай 2023 року, рік виробництва 2023, кольоровість макс. 45 ICUMSA, поляризація мін. 99,8 гр. ДСТУ 4623:2006 для цукру першої категорії; Пакування: 96243 поліпропіленових мішків по 50 кг. нетто у кожному, упаковані у 4583 поліпропіленових біг-бегів; Виробник: ТОВ Радехівський цукор; Країна виробництва UA (Україна); Торговельна марка нема даних.

В графі 42 зазначено: 2695285,22.

03.05.2024 року товар вибув з порту Чорноморськ.

08.05.2024 року на адресу ТзОВ Радехівський цукор надійшла претензія від 08.05.2024 року, в якій зазначено, що виявлено Кольоровість 49 ICUMSA та даний факт підтверджується сертифікатом №AGR/UA/0704-2024 від 07.05.2024 року, виданим Amspec Ukraine LLC.

У зв`язку із вищенаведеним та керуючись правом Покупця, відповідно до Контракту №40337 від 04.03.2024 р. у разі передачі рекламації за якістю товару вимагати від Продавця зниження вартості Контракту на суму неякісного товару, ED F MAN Sugar Ltd вимагає зменшення ціни товару з 560,1 євро/тонну до 553,81 євро/тонну в зв`язку із зміною якісних показників цукру шляхом внесення відповідних змін до Контракту.

До даної претензії було долучено сертифікат №AGR/UA/0704-2024 від 07.05.2024 року.

Відтак, відповідно до додаткової угоди №3 до Контракту P40337 від 4 березня 2024 року від 09 травня 2024 року визначено: Ціна визначена в Євро та становить 553, 81 євро за 1 тонну на умовах FOB Чорноморськ. Загальна сума контракту становить 2 665 016,79 євро.

Відповідно до додаткової угоди №4 до Контракту P40337 від 4 березня 2024 року від 09 травня 2024 року визначено: Кольоровість максимум 49 ICUMSA (метод GS9/1/2/3-8(2011).

На суму 2 665 016, 79 євро ТзОВ Радехівський цукор було видано інвойс №2 від 09 травня 2024 року.

14 травня 2024 року ED F MAN Sugar Ltd здійснило оплату за товар в розмірі 2 665 016,79 євро.

27 травня 2024 року ТОВ Компанія Мар Шіппінг (декларант) подала до відповідача заяву у відповідності до ст. 269 Митного кодексу України про надання дозволу на внесення змін до митної декларації №24UA500090004935U7.

Обґрунтування внесення змін у митну декларацію: необхідність внесення змін у гр. 22, 42, 46, 44, 31 митної декларації у зв`язку з підписанням додаткової угоди №3 та №4 від 09/05/2024 до контракту №P40337 від 04/03/2024 і зміною якісних та вартісних характеристик вантажу.

Однак Одеська митниця у рішенні №7.10-4/28.2-03/13/10069 від 05.06.2024 року зазначає: Митне оформлення за МД типу ЕК 10ДР №24UA500090004935U7 було завершене 07.05.2024. при цьому сертифікат аналізу №AGRI/UA/0704-2024 був зроблений 07.05.2024, але на момент митного оформлення не надавався. Враховуючи зазначене, даний документ, а також рахунок-фактура від 09.05.2024 №2 та додаткові угоди від 09.05.2024 №3 та 4 не можуть бути підставою для внесення змін до МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 №24UA500090004935U7.

Згідно інформації ЄАІС Держмитслужби пропуск товару митний кордон України було здійснено на підставі коносаменту від 03.05.2024 №1. Вибуття судна AB MOLY через державний кордон України відбулося 04.05.2024.

Враховуючи вищевикладене, з урахуванням положень частини 1 статті 269 МК України, а також те, що МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 №24UA500090004935U7 була подана як така, що містить точні відомості про товари, задекларовані за періодичною МД типу ЕК 10 РР від 24.04.2024 №24UA500090004471U2, у наданні дозволу на внесення змін у МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 №24UA500090004935U7 відмовлено.

Тобто єдиною підставою відмови відповідача для внесення змін до митної декларації є неподання позивачем сертифікату аналізу №AGRI/UA/0704-2024 на момент оформлення МД типу ЕК 10 ДР №24UA500090004935U7, так як дата оформлення митної декларації співпадає з датою видачі сертифікату аналізу 07 травня 2024 року.

При цьому, як зазначив позивач, відповідачем не враховано, що на момент оформлення митної декларації 07 травня 2024 року у позивача була відсутня як інформація про невідповідність якісних показників, так і документ, який би підтверджував таку зміну.

Сертифікат аналізу №AGRI/UA/0704-2024 від 07.05.2024 року позивачем було отримано разом із претензією покупця EDF Man Sugar Ltd лише 08 травня 2024 року, тобто вже після оформлення митної декларації. Тому це унеможливило надання позивачем сертифікату аналізу №AGRI/UA/0704-2024 під час оформлення митної декларації типу ЕК 10 ДР №24UA500090004935U7 07 травня 2024 року

Ухвалою від 05.11.2024 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою від 14.11.2024 року задоволено заяву представника позивача та ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання.

Ухвалою від 26.12.2024 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів.

Ухвалою від 26.12.2024 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

У судове засідання, призначене на 22.01.2025 року о 10:00 год., з`явилися представник позивача та представник відповідача.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача вважав позов необґрунтованим, проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у відзиві.

21.11.2024 року до суду надійшов відзив Одеської митниці на позовну заяву, в якому відповідач зазначив, зокрема, таке.

У зоні діяльності митного поста Чорноморськ Одеської митниці за періодичною МД типу ЕК 10 РР від 24.04.2024 № 24UA500090004471U2 на підставі зовнішньоекономічного договору від 04.03.2024 № P40337 та рахунку-проформи від 24.04.2024 № 1 було здійснено митне оформлення товару - Цукор білий кристалічний. Згідно поданих документів продавцем товару є ТОВ Радехівський цукор (ЄДРПОУ 36153189), Україна, покупцем товару є EDF Man Sugar Limited, 3 London Bridge StreetLondon, SE1 9SG, United Kingdom. Відповідно до рахунку_проформи № 1 від 24.04.2024 ціна за товар зафіксована на рівні 560,10 євро/т. Декларантом згідно гр. 14 вказаної МД є ТОВ Компанія Мар Шіппінг.

Відповідно до положень статті 261 Митного кодексу України декларантом ТОВ Компанія Мар Шіппінг була подана додаткова декларація типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7, яка містить точні відомості про товари, задекларовані за періодичною митною декларацією.

З урахуванням положень ст.ст. 257, 264, ч. 3 ст.335 МК України, Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Мінфіну від 30.05.2012 № 651, 07.05.2024 митним брокером ТОВ Компанія Мар Шіппінг МД типу ЕК 10 ДР подана на товар Цукор білий кристалічний на підставі зовнішньоекономічного договору від 04.03.2024 № P40337 та рахунку-фактури від 07.05.2024 № 1. Згідно поданих документів продавцем товару є ТзОВ Радехівський цукор, код ЄДРПОУ 36153189, Україна, покупцем товару є EDF Man Sugar Limited, 3 London Bridge StreetLondon , SE1 9SG, United Kingdom. Ціна за товар зафіксована на рівні 560,10 євро/т.

Після виконання всіх необхідних митних формальностей, митне оформлення за МД типу ЕК 10 ДР № 24UA500090004935U7 було завершене 07.05.2024. Згідно інформації ЄАІС Держмитслужби пропуск товару через митний кордон України було здійснено на підставі коносаменту від 03.05.2024 № 1. Вибуття судна AB MOLY через державний кордон України відбулося 04.05.2024.

27.05.2024 до митного поста Чорноморськ Одеської митниці надійшла заява ТОВ Компанія Мар Шіппінг від 27.05.2024 № 34 стосовно внесення змін до МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7.

Разом із заявою ТОВ Компанія Мар Шіппінг від 27.05.2024 № 34 стосовно внесення змін до МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7 до митного поста Чорноморськ Одеської митниці були надані скан-копії МД від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7, рахунку-фактури від 09.05.2024 № 2, додаткової угоди від 09.05.2024 № 3, додаткової угоди від 09.05.2024 № 4, сертифікату аналізу від 07.05.2024 №AGRI/UA/0704-2024 згідно яких ціна за товар зафіксована на рівні 553,81 євро/т.

Митне оформлення за МД типу ЕК 10 ДР № 24UA500090004935U7 було завершене 07.05.2024. При цьому, сертифікат аналізу №AGRI/UA/0704-2024 був зроблений 07.05.2024, але на момент митного оформлення не надавався. Враховуючи зазначене, даний документ, а також рахунок-фактура від 09.05.2024 № 2 та додаткові угоди від 09.05.2024 № 3 та 4 не могли бути підставою для внесення змін до МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7.

Згідно інформації ЄАІС Держмитслужби пропуск товару через митний кордон України було здійснено на підставі коносаменту від 03.05.2024 № 1. Вибуття судна AB MOLY через державний кордон України відбулося 04.05.2024.

Враховуючи вищевикладене, з урахуванням положень частини 1 статті 269 МК України, а також те, що МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7 була подана як така, що містить точні відомості про товари, задекларовані за періодичною МД типу ЕК 10 РР від 24.04.2024 № 24UA500090004471U2, у наданні дозволу на внесення змін до МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7 відмовлено, декларанта проінформовано листом Одеської митниці від 05.06.2024 №7.10-4/28.2-03/13/10069.

Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що у зоні діяльності митного поста Чорноморськ Одеської митниці за періодичною МД типу ЕК 10 РР від 24.04.2024 № 24UA500090004471U2 на підставі зовнішньоекономічного договору від 04.03.2024 № P40337 та рахунку-проформи від 24.04.2024 № 1 було здійснено митне оформлення товару - Цукор білий кристалічний. Згідно поданих документів продавцем товару є ТОВ Радехівський цукор (ЄДРПОУ 36153189), Україна, покупцем товару є EDF Man Sugar Limited, 3 London Bridge StreetLondon, SE1 9SG, United Kingdom.

Відповідно до рахунку_проформи № 1 від 24.04.2024 ціна за товар зафіксована на рівні 560,10 євро/т. Декларантом згідно гр. 14 вказаної МД є ТОВ Компанія Мар Шіппінг.

Відповідно до положень статті 261 Митного кодексу України декларантом ТОВ Компанія Мар Шіппінг була подана додаткова декларація типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7.

З урахуванням положень ст.ст. 257, 264, ч. 3 ст.335 МК України, Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Мінфіну від 30.05.2012 № 651, 07.05.2024 митним брокером ТОВ Компанія Мар Шіппінг МД типу ЕК 10 ДР подана на товар Цукор білий кристалічний на підставі зовнішньоекономічного договору від 04.03.2024 № P40337 та рахунку-фактури від 07.05.2024 № 1. Згідно поданих документів продавцем товару є ТзОВ Радехівський цукор, код ЄДРПОУ 36153189, Україна, покупцем товару є EDF Man Sugar Limited, 3 London Bridge StreetLondon , SE1 9SG, United Kingdom. Ціна за товар зафіксована на рівні 560,10 євро/т.

Після виконання всіх необхідних митних формальностей, митне оформлення за МД типу ЕК 10 ДР № 24UA500090004935U7 було завершене 07.05.2024.

Згідно інформації ЄАІС Держмитслужби пропуск товару через митний кордон України було здійснено на підставі коносаменту від 03.05.2024 № 1. Вибуття судна AB MOLY через державний кордон України відбулося 04.05.2024.

27 травня 2024 року ТОВ Компанія Мар Шіппінг (декларант) подала заяву у відповідності до ст.269 Митного кодексу України про надання дозволу на внесення змін до митної декларації №24UA500090004935U7. Обґрунтування внесення змін у митну декларацію: необхідність внесення змін у гр. 22, 42, 46, 44, 31 митної декларації у зв`язку з підписанням додаткової угоди №3 та №4 від 09/05/2024 до контракту №P40337 від 04/03/2024 і зміною якісних та вартісних характеристик вантажу. Разом із заявою ТОВ Компанія Мар Шіппінг від 27.05.2024 № 34 стосовно внесення змін до МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7 до митного поста Чорноморськ Одеської митниці були надані скан-копії МД від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7, рахунку-фактури від 09.05.2024 № 2, додаткової угоди від 09.05.2024 № 3, додаткової угоди від 09.05.2024 № 4, сертифікату аналізу від 07.05.2024 №AGRI/UA/0704-2024 згідно яких ціна за товар зафіксована на рівні 553,81 євро/т.

Митне оформлення за МД типу ЕК 10 ДР № 24UA500090004935U7 було завершене 07.05.2024.

Згідно інформації ЄАІС Держмитслужби пропуск товару через митний кордон України було здійснено на підставі коносаменту від 03.05.2024 № 1. Вибуття судна AB MOLY через Державний кордон України відбулося 04.05.2024.

Враховуючи вищевикладене, з урахуванням положень частини 1 статті 269 МК України, а також те, що МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7 була подана як така, що містить точні відомості про товари, задекларовані за періодичною МД типу ЕК 10 РР від 24.04.2024 № 24UA500090004471U2, у наданні дозволу на внесення змін до МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 № 24UA500090004935U7 відмовлено, про що декларанта проінформовано листом Одеської митниці від 05.06.2024 №7.10-4/28.2-03/13/10069.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно пункту 20 частини 1 статті 4 Митного кодексу України (далі Митний кодекс) митна декларація - заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури.

Відповідно до частин 1, 3 статті 257 Митного кодексу, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи. Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбачено цим Кодексом, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.

Згідно частини 1 статті 258 Митного кодексу, під митною декларацією, заповненою у звичайному порядку, розуміється митна декларація, що містить обсяг відомостей (даних), достатній для завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлений митний режим. Оформлення митним органом митної декларації, заповненої у звичайному порядку, є випуском товарів у заявлений митний режим.

Частинами 1, 2, 7 статті 269 Митного кодексу встановлено, що за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу митного органу відомості, зазначені в митній декларації, можуть бути змінені або митна декларація може бути відкликана.

У разі відмови у наданні такого дозволу митний орган зобов`язаний невідкладно, письмово або в електронному вигляді, повідомити декларанта про причини і підстави такої відмови.

Внесення змін до митної декларації, прийнятої митним органом, допускається до моменту завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до заявленого митного режиму, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення. Зміни повинні стосуватися лише товарів, транспортних засобів комерційного призначення, зазначених у митній декларації.

Порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними визначається Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, Митний кодекс містить спеціальні норми, які регулюють право декларанта та порядок дій на внесення змін до митної декларації.

Водночас, підпунктом 2 пункту 912 Розділу XXI "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу встановлено, що тимчасово, на період до припинення чи скасування воєнного, надзвичайного стану на території України: зупиняється перебіг строків, визначених частиною четвертою статті 45, частиною другою статті 46, частиною четвертою статті 48, статями 55, 125, 204, 240, частиною шостою статті 244, частиною тринадцятою статті 264, частиною другою статті 269, частинами п`ятою і шостою статті 299, частиною дев`ятою статті 309, частиною четвертою статті 321, частиною шостою статті 334 нього Кодексу.

Таким чином, норми Прикінцевих та перехідних положень Митного кодексу зупинили перебіг строків, визначених, зокрема в частині другій статті 269 Митного кодексу (щодо строків внесення змін до митної декларації), тобто вказані строки продовжені на період дії воєнного, надзвичайного стану на території України.

Вимоги до оформлення і використання митних декларацій, на підставі яких декларуються товари, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України підприємствами, та інші товари, що відповідно до законодавства України декларуються шляхом поданням митної декларації, передбаченої для підприємств, а також порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними визначає Положення про митні декларації, затверджене постановою Кабінету Міністрів України №450 від 21 травня 2012 року (далі - Положення №450).

Згідно пункту 37 Положення №450, після завершення митного оформлення зміни до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом: подання з метою сплати митних платежів у випадках, передбачених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової декларації та оформлення її митним органом; подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, для сплати рівними частинами податку на додану вартість у разі надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання на підставах, визначених Податковим кодексом України, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом; заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4.

Внесення змін до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа шляхом оформлення аркуша коригування здійснюється в порядку, що встановлюється Мінфіном. Після оформлення аркуша коригування його електронний примірник засвідчується електронним цифровим підписом посадової особи митного органу, вноситься до локальних баз даних митного органу і Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України посадовою особою митного органу, що його оформила, та передається спеціалізованим митним органом до відповідного органу державної податкової служби згідно з пунктом 32 цього Положення.

Оформлений митним органом аркуш коригування є невід`ємною частиною відповідної митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа.

Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі: необхідності виправлення відомостей, пов`язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв`язку із скасуванням рішення митного органу; необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей, пов`язаних з коригуванням ціни товару, що вивозиться за межі митної території України, для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, якщо таке коригування не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету; необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи помилково зазначених в оформленій митній декларації на бланку єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією; необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією на бланку єдиного адміністративного документа. Електронні копії аркушів коригування зберігаються в локальних базах даних митних органів та Єдиній автоматизованій інформаційній системі митних органів України окремо від електронних копій відповідних митних декларацій (електронних митних декларацій), без внесення змін до таких електронних копій митних декларацій (електронних митних декларацій).

Якщо під час вивезення товарів, що відправляються залізничним транспортом (зокрема в митному режимі транзиту під час перевантаження чи заміни активного транспортного засобу на залізничний транспорт або поміщення товарів у митний режим транзиту не в пункті пропуску через митний кордон України), відомості про номер залізничного вагона, платформи, яким (якими) відправлені товари, та залізничні накладні не зазначалися у митній декларації у зв`язку з відсутністю інформації, такі відомості подаються декларантом або уповноваженою ним особою митному органу, зокрема, з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій не пізніше ніж через дві доби з дати прийняття товарів до перевезення шляхом оформлення реєстру за формою згідно з додатком 2.

Водночас, відповідно до пункту 34 Положення № 450 не дозволяється: внесення змін до граф 1 (перший і другий підрозділи), 14, 37 (перший підрозділ) і 54 митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа; внесення змін або відкликання митної декларації у разі виявлення порушень митних правил щодо задекларованих у цій митній декларації товарів; внесення змін до митної декларації, якщо з поданих документів не випливає, що відомості, зазначені у цій митній декларації, необхідно змінювати; внесення змін або відкликання митної декларації після надання декларанту або уповноваженій ним особі митним органом, якому подана така митна декларація, інформації про призначення митним органом митного огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення або перевірки документів на товари (крім випадків, коли після проведення зазначених митних формальностей порушень митних правил не виявлено); внесення змін до митної декларації або її відкликання у разі відсутності документів, що підтверджують необхідність внесення таких змін або її відкликання; внесення змін до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа з метою подання відомостей у випадках, коли МК України передбачена необхідність подання з цією метою додаткової декларації.

Крім того, приписи пункту 34 Положення № 450 містять вичерпний перелік підстав, коли не дозволяється вносити зміни до митних декларацій.

Згідно вказаного пункту не дозволяється:

внесення змін до граф 1 (перший і другий підрозділи), 14, 37 (перший підрозділ) і 54 митної декларації за формою єдиного адміністративного документа;

внесення змін або відкликання митної декларації у разі виявлення порушень митних правил щодо задекларованих у цій митній декларації товарів;

внесення змін до митної декларації, якщо з поданих документів не випливає, що відомості, зазначені у цій митній декларації, необхідно змінювати;

внесення змін або відкликання митної декларації після надання декларанту або уповноваженій ним особі митним органом, якому подана така митна декларація, інформації про призначення митним органом митного огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення або перевірки документів на товари (крім випадків, коли після проведення зазначених митних формальностей порушень митних правил не виявлено);

внесення змін до митної декларації або її відкликання у разі відсутності документів, що підтверджують необхідність внесення таких змін або її відкликання;

внесення змін до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа з метою подання відомостей у випадках, коли Митним кодексом України передбачена необхідність подання з цією метою додаткової декларації.

Додаткова декларація

1. У разі подання відповідно до статей 259-260-1 цього Кодексу попередньої, тимчасової, спрощеної або періодичної митної декларації декларант або уповноважена ним особа повинні протягом строків, визначених відповідно до цього Кодексу, подати митному органу додаткову декларацію, яка містить точні відомості про товари, задекларовані за попередньою, тимчасовою, спрощеною або періодичною митною декларацією, що подавалися б у разі декларування цих товарів за митною декларацією, заповненою у звичайному порядку.

2. У разі відсутності інформації, необхідної для визначення числових значень складових митної вартості товарів, яка стане відомою після випуску товарів у вільний обіг та сплати роялті, ліцензійних платежів, інших складових вартості, які визначаються залежно від обсягів продажу або прибутку від продажу, декларант або уповноважена ним особа має право подати додаткову декларацію протягом 180 днів з дати випуску товарів.

3. У разі випуску товарів за спрощеною митною декларацією підприємство зобов`язане подати до митного органу, який здійснив такий випуск, додаткову декларацію (додаткові декларації) на такі товари та сплатити митні та інші платежі, якими відповідно до законодавства України обкладаються товари під час поміщення їх у відповідний митний режим, протягом строків, визначених відповідно до цього Кодексу.

4. Додаткова декларація також може бути подана для сплати мита на товари, що ввезені на митну територію України та випущені у відповідний митний режим із звільненням або умовним звільненням від сплати мита і використані у виробництві інших товарів, та якщо така сплата є умовою набуття виробленими в Україні товарами походження з України та це передбачено законами України та/або міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

5. У разі якщо значення ціни товару в зовнішньоекономічному договорі визначається за формулою і на дату декларування невідоме, декларант або уповноважена ним особа має право подати додаткову декларацію протягом 90 днів з дати випуску товарів.

6. Додаткова декларація подається до відповідного митного органу, яким була оформлена відповідна попередня, тимчасова, спрощена або періодична митна декларація.

7. Дозволяється подання однієї додаткової декларації до кількох попередніх, тимчасових, спрощених або періодичних митних декларацій, що були оформлені одним митним органом в межах одного зовнішньоекономічного договору та одного митного режиму, за умови дотримання строків подання додаткової декларації, визначених відповідно до цього Кодексу.

8. У межах строків подання додаткової декларації, визначених відповідно до цього Кодексу, дозволяється подання кількох додаткових декларацій до однієї попередньої, тимчасової, спрощеної, періодичної митної декларації або митної декларації, заповненої у звичайному порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, єдиною підставою відмови відповідача для внесення змін до митної декларації є неподання позивачем сертифікату аналізу №AGRI/UA/0704-2024 на момент оформлення МД типу ЕК 10 ДР №24UA500090004935U7, так як дата оформлення митної декларації співпадає з датою видачі сертифікату аналізу 07 травня 2024 року.

При цьому, суд бере до уваги доводи позивача, що відповідачем не враховано, що на момент оформлення митної декларації 07 травня 2024 року у позивача була відсутня як інформація про невідповідність якісних показників товару, так і документ, який би підтверджував таку зміну.

Як зазначив позивач, сертифікат аналізу №AGRI/UA/0704-2024 від 07.05.2024 року позивачем було отримано разом із претензією покупця EDF Man Sugar Ltd лише 08 травня 2024 року, тобто вже після оформлення митної декларації. Тому це унеможливило надання Позивачем сертифікату аналізу №AGRI/UA/0704-2024 під час оформлення митної декларації типу ЕК 10 ДР №24UA500090004935U7 07 травня 2024 року.

Також суд бере до уваги, що правомірність зменшення ціни в зв`язку із зміною якісних показників товару та, відповідно, укладення додаткових угод № 3 і № 4 від 09.05.2024 року підтверджується й висновком Торгово-промислової палати № 2480/1.5- 7.1 від 24.10.2024 року.

Відповідно до висновку ТПП № 2480/1.5-7.1 від 24.10.2024 року щодо наявності підстав обгрунтованого зменшення ціни на 30268,43 євро за поставку частково неякісного товару (цукор білий буряковий) згідно Контракту №P40337 від 04 березня 2024 року зазначається: Враховуючи викладене та для завершення здійснення валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків у валюті, керуючись статтями 651, 652 Цивільного кодексу України, статтями 188, 265, 266 Господарського кодексу України, ст. 6 Закону України Про зовнішньо економічну діяльність, Закону України Про торгово-промислові палати в Україні та умовами Контракту №Р40337 від 04.03.2024 р, враховуючи всі обставини справи, встановлені зі звернення ТзОВ Радехівський цукор, які підтверджуються наданими ними доказами та документами, можна визначити, що Продавець та Покупець правомірно узгодили внесення змін до умов Контракту №P40337 від 04.03.2024 р, а саме: підписання Додаткової угоди №3 від 09.05.2024 р. щодо встановлення остаточної ціни на рівні 553,81 євро за тонну та Додаткової угоди №4 від 09.05.2024 р. щодо внесення змін до якісних показників товару - кольоровість цукру - максимум 49 ICUMSA (метод GS9/1/2/3-8 (2011) і , відповідно, щодо зменшення ціни на 30268,43 євро за поставку неякісного Товару у зв`язку з невідповідністю його якісних характеристик умовам Контракту №Р40337 від 04.03.2024 р. у кількості 4812,15 тон.

Слід також зазначити, що відмова митного органу у внесенні змін до митної декларації типу ЕК 10 ДР №24UA500090004935U7 від 07.05.2024 року спотворює відомості про ціну зовнішньоекономічної господарської операції, що зумовить в подальшому неправдиве формування показників податкової звітності: внаслідок внесення змін у ціну договору через зміну якісного показника 49 замість 45 ICUMSA розбіжність у задекларованій митній вартості товару та фактичній вартості товару згідно внесених змін у договір становить 30269,22 євро, а тому така відмова митного органу є незаконною, що також підтверджується і наступним.

Відповідно до п.44.1 ст.44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (згідно п.44.2 ст.44 Кодексу).

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України (далі МФУ), яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Згідно із Законом Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 № 996-XIV із змінами і доповненнями (далі Закон №996), підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.

Первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію. Господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

У листі Міністерства фінансів України від 23.01.2013 № 31-08410-07-16/2073 зазначено, що митна декларація є первинним документом. Крім того, ВМД зараховується до первинних документів, на яких базується бухгалтерський облік зовнішньоекономічних операцій, і разом з інвойсом, транспортною накладною та умовами зовнішньоекономічного контракту підтверджує факт здійснення господарської операції.

Відтак відмова митного органу прийняти зміни у ціні товару в розмірі 30269,22 євро порушує права позивача в межах правил валютного контролю щодо правил повернення валютної виручки, а також впливає на достовірність ведення бухгалтерського обліку, який ведеться на підставі первинних документів, а відтак виникає неузгодженість між фактичними надходженнями коштів на рахунок позивача, ціною зовнішньоекономічної господарської операції та вартості товару, внесеній у митну декларацію, яка наразі є недостовірною.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що відповідач протиправно прийняв спірне рішення від 05.06.2024 року №7.10-4/28.2-03/13/10069 щодо відмови в задоволенні заяви ТзОВ РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР, від імені якого діє Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Мар Шипінг, від 27.05.2024 року №34 стосовно внесення змін до МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 №24UA500090004935U7, тому воно підлягає скасуванню, а позов ТзОВ РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР - задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, а саме: судовий збір у розмірі 6056 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 139, 241-246, 293 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР (адреса: пр. Юності, буд. 39, село Павлів, Шептицький район, Львівська область, 80250, код ЄДРПОУ 36153189) до Одеської митниці (адреса: вул. Лип Івана та Юрія, буд. 21А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ ВП 44005631) задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Одеської митниці від 05.06.2024 року №7.10-4/28.2-03/13/10069 щодо відмови в задоволенні заяви ТзОВ РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР, від імені якого діє Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Мар Шипінг, від 27.05.2024 року №34 стосовно внесення змін до МД типу ЕК 10 ДР від 07.05.2024 №24UA500090004935U7.

Зобов`язати Одеську митницю надати дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР, від імені якого діє Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Мар Шипінг, на внесення змін до митної декларації від 07.05.2024 №24UA500090004935U7.

Стягнути з Одеської митниці за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість) гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 03 лютого 2025 року.

Суддя В.В. Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2025
Оприлюднено06.02.2025
Номер документу124914144
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —420/34041/24

Ухвала від 05.03.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 17.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Рішення від 31.01.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні