Постанова
від 04.02.2025 по справі 160/10994/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

04 лютого 2025 року м. Дніпросправа № 160/10994/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Дурасової Ю.В., Лукманової О.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Дніпровської митниці

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.02.2024 в адміністративній справі №160/10994/23 (суддя Калугіна Н.Є.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю А-ЕНЕРГІЯ до Дніпровської митниці про визнання протиправними та скасування рішень,-

в с т а н о в и В:

У травні 2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю А-ЕНЕРГІЯ до Дніпровської митниці , у якій позивач просив суд: визнати протиправним та скасувати Рішення щодо класифікації товарів від 26.04.2023 № 23UА11000000026-КТ та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 27.04.2023 № UA110080/2023/000109 Дніпровської митниці; визнати протиправним та скасувати Рішення щодо класифікації товарів від 26.04.2023 № 23UА11000000025-КТ та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 27.04.2023 № UA110080/2023/000110 Дніпровської митниці.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.02.2024 адміністративний позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду, Дніпровська митниця подала апеляційну скаргу, де просили скасувати рішення суду та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що суд першої інстанції допустив порушення норм права, яке полягає в неправильному застосуванні норм матеріального права, які викладені в ч. 2 ст. 19, 67 Конституції України, ст. 68, 69 Митного кодексу України , Законі України від 19.09.2013 № 584-VII «Митний тариф України», які підлягали застосуванню.

Також судом порушені норми процесуального права, а саме ст. 73-76 КАС України щодо належності, допустимості, достовірності та достатності доказів у справі, ст. 90 КАС України, якою встановлені правила оцінки доказів.

Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши обставини по справі, колегія суддів, вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з огляду на наступне.

Як встановлено судом першої інстанції та матеріалами справи підтверджено, Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГІЯ» зареєстроване 24.10.2016, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань вчинено запис № 1 204 102 0000 003929 про державну реєстрацію юридичної особи за ідентифікаційним кодом 40912217; основний вид діяльності за КВЕД: 19.10 Виробництво коксу та коксопродуктів.

23.01.2023 між «QUIMICA DEL NALON S/A», Іспанія (Продавець) і ТОВ «А-ЕНЕРГІЯ» (Покупець) укладено міжнародний договір купівлі та продажу №WO-23012023 (далі Договір), за яким Продавець повинен поставити Покупцю, а Покупець, відповідно до умов, зазначених в цьому договорі, приймає поставку наступних товарів: масло кам`яновугільне поглинальне (пункт Договору 1.1.)

На підставі пункту Договору 1.2. загальна кількість Товару складається з суми інвойсів.

Згідно з пунктом 4.1. Договору ціна товару вказується в інвойсах на кожну партію товару.

Відповідно до пункту 4.2. Договору загальна сума Договору становить 197000 євро +/- 10%. Ціна договору включає в себе всі витрати, які покриваються Продавцем відповідно до цього Договору.

На виконання п.4.1 Договору виробником «QUIMICA DEL NALON S/А» було надіслано на адресу ТОВ «А-ЕНЕРГІЯ» інвойс-проформу від 20.03.2023 № 20000808 на оплату 100 000 кг (100 т) товару на загальну суму 98 500,00 євро.

ТОВ «А-ЕНЕРГІЯ» було здійснено оплату за вищевказаний товар на умовах передбачених Договором, що підтверджується платіжною інструкцією в іноземній валюті від 27 березня 2023 року №4.

Так, з метою здійснення митного оформлення ввезених в режимі імпорту товарів, ТОВ «А-ЕНЕРГІЯ» було задекларовано до Дніпровської митниці товар «масло кам`яновугільне вбирне - являє собою непрозору, рухливу рідину темно-коричневого кольору із специфічним запахом (фенольним), сумішевий продукт в якому переважають ароматичні компоненти та який містить в тому числі:ароматичні вуглеводні (біфеніл. бензалерен, фенантрен), конденсовані ароматичні сполуки (нафталін, 1 -метилнафталін, 2 -метилнафталін аценафтен та інші похідні нафталіну) ароматичні азотовмісні гетероциклічні сполуки (хінолін), фізичні і Хімічні властивості: - дистиляція 5% -243.0 град.С-дистиляція 50% -253,0 град, с- дистиляція 60% -253,0 град, с-дистиляція 70% -254,0 град.С-дистиляція 95% -283,0 град.С - щільність (при 20 град.С) -1036 кд/тЗ - вміст нафталина -3,8% -вміст вологи -0 010% - температура спалаху -112 град, споглинальне кам`яновугільне масло отримують перегонкою кам`яновугільної смоли і застосовують головним чином для уловлювання бензольних вуглеводнів з коксового газу бензолу та його гомологів, а також приготування інших технічних масел. та присадок, флотореагента», що надійшов в Україну згідно з вищезазначеним Контрактом та подано електронні митні декларації (далі - ЕМД) №23UA110080001720U8 та №23UA110080001719U5, в яких товар було задекларовано за кодом 27079919 згідно з УКТЗЕД.

З метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації заявленого до митного оформлення товару згідно з УКТЗЕД, посадовою особою митниці, відповідно до ст.ст. 69, 356, 357 МКУ та п. 9 розділу III «Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 02.07.2012 за № 1085/21397, наплавлено запити від 13.04.2023 №7.5-15-03-08/11 та №7.5-15-03-08/10 до Дніпропетровського управління експертиз та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби України про проведення дослідження заявленого до митного оформлення товару.

В ході проведення митного оформлення відповідачем було відібрано проби (зразки) товарів, задекларованих за ЕМД №23UA110080001720U8 та №23UA110080001719U5, для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації та кодування товарів, що підтверджується Актами про взяття проб (зразків) товарів від 13.04.2023 №7.5-28-04-02-44/184 та №7.5-28-04-02-44/185 та які були направлені на дослідження до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби України.

За результатами проведених досліджень Спеціалізованою лабораторією з питань і експертизи та досліджень Держмитслужби України складено Висновок від 20.04.2023 №142000-3700-0150 та Висновок від №142000-3700-0149.

Відповідно до Висновків від 20.04.2023 №142000-3700-0150 та №142000-3700-0149 експертами було визначено, що товар «Масло кам`яновугільне вбирне» являє собою непрозору, рухливу рідину темно-коричневого кольору, сумішевий продукт в якому переважають ароматичні компоненти та який містить в тому числі: ароматичні вуглеводні (зокрема, 1-біфеніл, 3-метил-1, 1-біфеніл, фенантрен), конденсовані ароматичні сполуки (зокрема, нафталін, 2- та 1-метилнафталін, флуорен, аценафталін та інші похідні нафталіну), ароматичні азотовмісні гетероциклічні сполуки (зокрема, хінолін, ізохінолін, 7- та 8-метилхінолін), ароматичні сірковмісні гетероциклічні сполуки (бензотіофен, 2-метил-1-бензотіофен), ароматичні кисневмісні гетероциклічні сполуки (дібензофуран). Сполуки з масовою часткою більше 50% не виявлено. Густина проби при температурі 20 град.С - (1,036+/-0,005) г/см.куб. Густина при температурі 15 град.С - (1,039+/-0,005) г/см.куб. Методами, зазначеними в п. 11.2 Висновку, газойлів не виявлено. Оскільки проба являє собою суміш в якій переважають ароматичні компоненти, визначення наявності дисульфіду молібдену не проводилось. Визначений фракційний склад проби не суперечить хімічному складу, зазначеному в гр. 31 МД

26.04.2023 Дніпровською митницею прийнято рішення про визначення коду товару № 23UА11000000026-КТ та № 23UА11000000025-КТ, якими визначено код задекларованого за митними деклараціями №23UA110080001720U8 та №23UA110080001719U5 товару - 2707500090 згідно з УКТЗЕД та є «інші суміші ароматичних вуглеводнів, з яких 65 об.% або більше (включаючи втрати) переганяється при температурі до 250°C: «Масло кам`яновугільне вбирне» являє собою непрозору, рухливу рідину темно-коричневого кольору, сумішевий продукт в якому переважають ароматичні компоненти та який містить в тому числі: ароматичні вуглеводні (біфеніл, 3-метил-1,1-біфенілфенантрен), конденсовані ароматичні сполуки (нафталін, 1- та 2-метилнафталін, флуорен, аценафтен та інші похідні нафталіну), ароматичні азотовмісні гетероциклічні сполуки (хінолін, ізохінолін, 7- та 8-метилізохінолін, індол), ароматичні сірковмісні гетероциклічні сполуки (бензотіофен, 2-метилбензотіофен), ароматичні кисневмісні гетероциклічні сполуки (дібензофуран). Сполуки з масовою часткою більше 50% відсутні. Густина при температурі 15°C - (1,039+/-0,005) г/см.куб. Густина при температурі 20°C - (1,036+/-0,005) г/см.куб. При температурі 250°C переганяється 74,0+/-0,5 об.%. Температура кінця кипіння 293,1+/-0,5°C та 283,8+/-0,5°C Використовують для уловлювання бензольних вуглеводнів з коксового газу, виготовлення технічних масел та присадок, флотореагента».

У зв`язку з прийняттям митницею вищевказаних рішень щодо класифікації товарів, позивачу відмовлено в митному оформленні та видано:

- картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 27.04.2023 №UA110080/2023/000109 (у графі 33 МД невірно зазначено код товару №1 та опис у гр. 31 МД. Відповідно Рішення № КТ-UА11000000026-2023 від 26.04.2023 необхідно провести зміну коду товару №1 на код згідно УКТ ЗЕД 2707500090 та змінити опис товарів відповідно до Рішення);

- картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 27.04.2023 №UA110080/2023/000110 (у графі 33 МД невірно зазначено код товару №1 та опис у гр. 31 МД. Відповідно до рішення № КТ-UА11000000025-2023 від 26.04.2023 заявлений товар з необхідно провести зміну коду товару №1 на код згідно УКТ ЗЕД 2707500090 та змінити опис товарів відповідно до Рішення).

Переглядаючи рішення суду в межах доводів апеляційної скарги колегія суддів виходить із такого.

Відносини, що виникають при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, регулюються нормами Митного кодексу України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи.

Відповідно до пунктів 23 та 24 ч. 1 ст.4 МК України митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення; митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.

Частиною 1 ст. 246 МК України встановлено, що метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Відповідно до ст. 67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності наведений у ст. 68 МК України.

Ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Ведення УКТ ЗЕД передбачає:

1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією;

2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД;

3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру;

4) забезпечення однакового застосування всіма митними органами правил класифікації товарів;

5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках;

6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування;

7) своєчасне ознайомлення суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД;

8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.

Частинами 1, 2 ст. 69 МК України встановлено, що

товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

За частинами 3-5 ст. 69 МК України на вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Для цілей класифікації товарів під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Для цілей класифікації товарів під товарами з ідентичними характеристиками розуміються товари, які мають однакові характерні для них ознаки (фізичні характеристики, хімічний склад, призначення та порядок застосування тощо) і відмінності між цими товарами не впливають на характеристики, визначальні для класифікації таких товарів за одним класифікаційним кодом згідно з УКТ ЗЕД.

Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення відповідно до глави 4 цього Кодексу (ч. 7 ст. 69 МК України).

Відповідно до Указу Президента України "Про приєднання України до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів" від 17.05.2002 № 466/2002 (далі - Указ № 466) Україна приєдналась до вказаної системи.

Згідно п. "а" ст. 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.1983, що є частиною національного законодавства України, кожна Договірна Сторона Конвенції зобов`язується, за виключенням випадків застосування положень (а) даного параграфу, що її митно-статистичні номенклатури будуть знаходиться відповідно до Гармонізованої системи з моменту набуття чинності даної Конвенції по відношенню до цієї Сторони. Тим самим вона зобов`язується по відношенню до своєї номенклатури митних тарифів і статистичної номенклатури: використовувати всі товарні позиції і субпозиції Гармонізованої системи, а також цифрові коди, що відносяться до них, без будь-яких доповнень або змін; застосовувати основні правила класифікації для тлумачення Гармонізованої системи, а також всі примітки до розділів, груп і субпозицій і не змінювати об`єм розділів, груп, товарних позицій і субпозицій Гармонізованої системи; дотримуватись порядку кодування, прийнятий в Гармонізованій системі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 428,затверджено Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (Порядок № 428).

За п. 3 Порядку № 428 УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).

Відповідно до п. 6 , п. 12 Порядку № 428 пропозиції щодо внесення змін до УКТЗЕД у зв`язку із змінами, що вносяться Всесвітньою митною організацією до Гармонізованої системи, а також Європейським Союзом до Комбінованої номенклатури, надсилаються Держмитслужбою до Мінфіну для їх опрацювання та подання Мінекономіки з метою врахування під час підготовки пропозицій щодо внесення змін до Митного тарифу України.

Пояснення до УКТЗЕД розробляються та затверджуються Держмитслужбою з урахуванням змін, які вносяться Всесвітньою митною організацією до пояснень до Гармонізованої системи та Європейським Союзом до пояснень до Комбінованої номенклатури. У разі потреби Держмитслужба розробляє пояснення до кодів товарів, що деталізовані на національному рівні.

Порядок роботи митних органів при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджено наказом Міністерства фінансів України 30 травня 2012 року № 650 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23 грудня 2022 року № 455).

Згідно термінології наведеної у п. 2 розділу 1 Порядку №650 класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України Про Митний тариф України (далі - Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику відповідно до вимог Митного кодексу України (далі - Кодекс), до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення;

контроль правильності класифікації товарів - перевірка відповідності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення або після них

За пунктами 1, 2 розділу ІІ Порядку №650 посадові особи Підрозділу, ПМО здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час виконання митних формальностей. Обсяг митного контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів, визначається на підставі результатів застосування системи управління ризиками.

Контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності:

опису товару в митній декларації процедурі декларування відповідно до вимог Кодексу;

відомостей про товар та код товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, із врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, відповідно до вимог Кодексу.

Пунктом 9 розділу ІІ Порядку №650 передбачено, що посадова особа Підрозділу або підрозділу митних компетенцій у строк не більше 10 календарних днів з дня отримання Запиту здійснює класифікацію товарів, за результатами якої: підтверджує задекларований код товару згідно з УКТЗЕД; або приймає Рішення.

Рішення приймається у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для його класифікації.

Для прийняття Рішення використовуються відомості, які містяться у митній декларації, інших документах, поданих для митного оформлення, а також документи та відомості, надані разом із Запитом та/або у порядку, передбаченому пунктом 12 цього розділу (п. 11 розділу ІІ Порядку №650).

Відповідно до пунктів 15- 18 розділу ІІ Порядку №650, якщо для вирішення питання класифікації товару виникає потреба у спеціальних знаннях з різних галузей науки, техніки, мистецтвознавства тощо або у використанні спеціального обладнання і техніки, митний орган може звернутися до спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, чи до його відокремленого підрозділу або іншої експертної установи (організації).

Залучення спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або іншої експертної установи (організації) здійснюється у разі виникнення: необхідності ідентифікації або лабораторної перевірки характеристик товарів, визначальних для їх класифікації; складних випадків класифікації товарів, вирішення яких потребує проведення досліджень.

У такому разі Підрозділ або підрозділ митних компетенцій готує та надсилає запит про проведення дослідження (аналізу, експертизи) проб (зразків) товарів до спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або іншої експертної установи (організації) із зазначенням переліку завдань та питань, що мають бути з`ясовані для встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Взяття проб (зразків) товарів та операції із ними здійснюються відповідно до статей 356 та 357 Кодексу.

Результати проведеного дослідження (аналізу, експертизи) проб (зразків) товарів доводяться до Підрозділу, який надіслав запит, передбачений пунктом 15 цього розділу.

У разі проведення дослідження (аналізу, експертизи) проб (зразків) товарів строк прийняття Рішення не має перевищувати 40 календарних днів з дня отримання Запиту.

У разі складного випадку класифікації товару Підрозділ має право в електронній формі звернутися до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, для отримання методологічної допомоги щодо класифікації товару згідно з УКТ ЗЕД. До такого звернення додаються копії:

митної декларації, згідно з якою заявлено товар до митного контролю та митного оформлення;

документів, наданих разом із митною декларацією;

акта про проведення митного огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу (у разі його проведення);

акта про взяття проб (зразків) товарів (у разі їх взяття);

результатів дослідження (аналізу, експертизи) проб (зразків) товарів (у разі їх проведення);

інших документів та/або відомостей, наданих декларантом або уповноваженою ним особою.

Виходячи з наведених норм визначальним для класифікації товару відповідно до УКТЗЕД є його характеристика.

Судом першої інстанції вірно зазначено, що митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТЗЕД.

За частинами 3-5 статті 69 МК України на вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Для цілей класифікації товарів під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Для цілей класифікації товарів під товарами з ідентичними характеристиками розуміються товари, які мають однакові характерні для них ознаки (фізичні характеристики, хімічний склад, призначення та порядок застосування тощо) і відмінності між цими товарами не впливають на характеристики, визначальні для класифікації таких товарів за одним класифікаційним кодом згідно з УКТ ЗЕД.

Судом першої інстанції правильно встановлено: «Відповідно до п. 14 Порядку № 650 рішення приймається посадовими особами митниці на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД.»

Отже, судом першої інстанції враховано, що спірний товар Позивача, завезений на територію України, є готовою продукцію - маслом кам`яновугільним вбирним (Wash oil), яке відповідає ТУ У 20.1-00190443-117:2017 «Масло камяновугільне вбирне Технічні умови», має сертифікат якості виробника, паспорт безпеки, а це означає, що такий товар має чіткі фізичні характеристики, хімічний склад, призначення та порядок застосування тощо, що є самостійною підставою для віднесення його саме до групи товарів за кодом УКТЗЕД - 2707991900.

Щодо висновків Спеціалізованої лабораторії з питань і експертизи та досліджень Держмитслужби України від 20.04.2023 №142000-3700- 0150 та від 20.04.2023 №142000-3700-0149, суд зазнчає наступне.

Відповідно до пункту 4 Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 липня 2012 р. за № 1085/21397), контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності: опису товару в митній декларації процедурі декларування згідно з вимогами статті 257 Кодексу; відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу; заявленого коду товару відомостям, наведеним у базі даних "Класифікаційні рішення" програми "Інспектор 2006" ЄАІС. При цьому така відповідність поділяється на три категорії: а) ідентичні товари; б) подібні (аналогічні) товари; в) товари, які не підпадають під вимоги підпунктів "а" та "б" абзацу четвертого цього пункту, але мають схожі: характеристики, які є визначальними для класифікації товару; призначення або принцип дії яких є основним для класифікації товару; перевірки відповідності заявленого опису товару та коду товару згідно з УКТ ЗЕД відомостям, наведеним у ПРК, у разі якщо до митного контролю та митного оформлення разом з пакетом документів надається ПРК.

Згідно з пунктом 9 цього Порядку, якщо для вирішення питання класифікації товару виникає потреба в спеціальних знаннях з різних галузей науки, техніки, мистецтвознавства тощо або у використанні спеціального обладнання і техніки, то митний орган може звернутися до спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або до іншої експертної установи (організації).

Залучення спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або іншої експертної установи (організації) здійснюється у разі: виникнення необхідності ідентифікації або лабораторної перевірки характеристик товарів, визначальних для їх класифікації; виникнення складних питань при класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує експертних досліджень.

Відповідно до підпункту 3 пункту 4 Положення про Спеціалізовану лабораторію з питань експертизи та досліджень Міндоходів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 29.05.2013 № 133, Спеціалізована лабораторія відповідно до покладених на неї завдань: проводить дослідження (аналізи, експертизи) проб (зразків) товарів у рамках процедур податкового, митного контролю та оформлення з метою встановлення характеристик, визначальних для: ідентифікації (визначення складу, фізичних, фізико-хімічних характеристик тощо) товарів; класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД; перевірки задекларованої митної вартості товарів; встановлення країни походження товарів; встановлення належності товарів до таких, що містять наркотичні засоби, психотропні речовини, їх аналоги, прекурсори, сильнодіючі чи отруйні речовини; встановлення (перевірки) достовірності даних, зазначених у сертифікаті про походження товару з України.

Таким чином, саме Спеціалізована лабораторія з питань експертизи та досліджень Держмитслужби України (СЛЕД) мала ідентифікувати спірний товар за його хімічними характеристиками та фракційним складом.

У висновках СЛЕД від 20.04.2023 №142000-3700-0150 та від 20.04.2023 №142000-3700-0149 не визначено (не ідентифіковано), як конкретного виду товару, так і коду УКТЗЕД товару, наданого на дослідження.

Щодо посилання відповідача на те, що Дніпровською митницею на підставі рішень про визначення коду товару від 03.08.2020 №КТ-UA110000-0122-2020 та від 03.08.2020 № КТ-UA110000-0123-2020 здійснені митні оформлення ідентичного товару ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» «Поглинальне масло/WASH OIL» з ідентичними показниками фракційних складів проб, а саме: при 250°С переганяється 75-77об.%, в товарній підкатегорії 2707500090 згідно з УКЗТЕД. Відправником/експортером та виробником даного товару була ідентична компанія «IndustrialQuimicadelNalon S.A. Avda. Galicia 31, 33005 Oviedo (Asturias) Spain», суд першої інстанції вірно зазначив , не звернення ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» до суду із позовом про оскарження рішень митного органу не впливає на наявність або відсутність порушеного права позивача у данній справі.

Підсумовуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Передбачені ст. 317 КАС України підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Дніпровської митниці - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.02.2024 - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, за винятком наявності підстав передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяЛ.А. Божко

суддяЮ. В. Дурасова

суддяО.М. Лукманова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2025
Оприлюднено06.02.2025
Номер документу124917526
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —160/10994/23

Рішення від 29.04.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 18.02.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 04.02.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 04.02.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні