КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 лютого 2025 року справа №320/40950/24
Суддя Київського окружного адміністративного суду Парненко В.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Києві адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної установи «Кагарлицька виправна колонія (115)» про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державної установи «Кагарлицька виправна колонія (115)» (с. Зікрачі, Обухівський район, Київська область, 09214), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:
- визнати дії адміністрації державної установи «Кагарлицька виправна колонія (115)», що стосуються нарахування та виплати ОСОБА_1 грошового забезпечення в березні та жовтні 2018 року протиправними;
- зобов`язати адміністрацію державної установи «Кагарлицька виправна колонія (115)» провести перерахунок та виплатити ОСОБА_1 належне грошове забезпечення в сумі 3395,18 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проходження служби в Державній установі «Кагарлицька виправна колонія (115)» відповідач протиправно не виплатив позивачу премію в жовтні 2018 року в розмірі 19% та надбавку за особливості проходження служби за березень 2018 року.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.10.2024 позовну заяву залишено без руху та надано строк на усунення недоліків позову.
На виконання ухвали суду від 11.10.2024 надійшла заява про усунення недоліків позову, до якої додано уточнену позовну заяву.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 відкрито провадження в адміністративній справі №320/40950/24 та вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, яку отримано відповідачем в системі «Електронний суд», що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.
Відповідно до частини 7 статті 18 КАС України особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.
Суд вважає відповідача належним чином повідомленим про можливість подання відзиву у зазначені строки та належним чином повідомленим про судовий розгляд справи.
В матеріалах справи наявний відзив на позовну заяву, згідно якого відповідач заперечує проти вимог позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
ОСОБА_1 перебуває на обліку у територіальному органі Пенсійного фонду України та отримує пенсію за вислугу років відповідно до вимог Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, проходив службу в Державній установі «Кагарлицька виправна колонія (115)» до 19.11.2018.
З довідки про грошове забезпечення позивача вбачається, що відповідачем не було нараховано та виплачено останньому премію в жовтні 2018 року в розмірі 19% та надбавку за особливості проходження служби за березень 2018 року.
04.01.2024 позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій просив здійснити нарахування та виплату премії за жовтень 2018 року в розмірі 19% та надбавки за особливості проходження служби за березень 2018 року.
Листом від 18.01.2024 відповідачем у задоволенні вказаної заяви відмовлено, посилаючись на відсутність правових підстав, зазначено, що згідно з протоколом балансової комісії № 18 від 09.11.2018 позивачеві встановлено премію за жовтень 2018 року у розмірі 0%.
Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Стосовно нарахування та виплати позивачеві премії за жовтень 2018 року в розмірі 19%, суд зазначає наступне.
Правові основи організації та діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України, її завдання та повноваження визначені Законом України «Про Державну кримінально-виконавчу службу України».
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону України "Про Державну кримінально-виконавчу службу України" на осіб рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої служби поширюється соціальний захист поліцейських, визначений Законом України "Про Національну поліцію", а також порядок і умови проходження служби, передбачені для поліцейських. Умови і розміри грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати праці працівників кримінально-виконавчої служби визначаються Кабінетом Міністрів України.
Наказом Міністерства юстиції України від 28.03.2018 № 925/5 затверджено Порядок виплати грошового забезпечення та компенсаційних виплат особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України (далі - Порядок №925/5).
За приписами абзацу першого пункту 5 розділу І Порядку №925/5 виплата грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу здійснюється за місцем їх служби в межах асигнувань, затверджених кошторисом відповідного органу або установи на грошове забезпечення.
Згідно з пунктом 9 розділу І Порядку №925/5 підставою для виплати грошового забезпечення особі рядового чи начальницького складу зокрема є наказ органу або установи про призначення на штатну посаду, яка відноситься до його номенклатури, про присвоєння спеціального звання, встановлення конкретного розміру посадового окладу (тарифного розряду за посадою), підвищень до посадових окладів, надбавок та доплат, премії, одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Положеннями глави 5 розділу ІІ Порядку №925/5 визначено, що особам рядового і начальницького складу за рішенням керівника органу чи установи в межах кошторисних призначень встановлюється надбавка за особливості проходження служби у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за вислугу років.
Розмір надбавки за особливості проходження служби визначається залежно від якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків особою рядового або начальницького складу за посадою. У разі несвоєчасного або неякісного виконання завдань надбавка скасовується або розмір її зменшується у порядку, визначеному у пункті 5 цієї глави.
Розмір надбавки, визначеної пунктом 1 цієї глави, встановлюється особам рядового і начальницького складу індивідуально наказом органу або установи на підставі мотивованого подання керівника структурного підрозділу, а начальникам цих органів або установ - згідно із пунктом 24 розділу I цього Порядку.
У разі зміни якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків розмір надбавки за особливості проходження служби змінюється наказом органу або установи на підставі мотивованого подання керівника структурного підрозділу, а начальникам цих органів або установ - згідно із пунктом 24 розділу I цього Порядку.
У поданні обов`язково зазначаються конкретні причини, що стали підставою для цього.
У разі недостатності фонду грошового забезпечення розмір встановленої надбавки за особливості проходження служби переглядається в порядку, визначеному для її встановлення.
Положеннями глави 13 розділу II Порядку №925/5 визначено, що керівники органів і установ мають право преміювати осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальні результати служби.
Преміювання осіб рядового і начальницького складу здійснюється згідно з положенням про преміювання, що затверджується в кожному органі та установі, в межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менше ніж 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення з урахуванням фактичних обсягів фінансування, затверджених для бюджетних установ у кошторисах, а також фінансових можливостей підприємств установ виконання покарань.
Премія виплачується разом iз виплатою грошового забезпечення в поточному місяці за результатами оперативно-службової діяльності за минулий місяць.
Виплата премії особам рядового і начальницького складу та позбавлення їх премії здійснюються згідно з наказами.
Накази про преміювання осіб рядового і начальницького складу видаються на підставі поданих рапортів (заяв) керівників структурних підрозділів щодо преміювання осіб рядового і начальницького складу, погоджених з фінансовим підрозділом у частині дотримання фонду преміювання, а начальникам цих органів або установ - згідно із пунктом 24 розділу I цього Порядку. У рапортах з клопотанням про встановлення премії, позбавлення (зменшення) премії та у відповідних наказах про преміювання зазначаються конкретні причини, визначені затвердженими показниками, що стали підставою для цього.
У випадку допущення особами рядового або начальницького складу порушень чи проступків, які впливають на розмір премії, до наказу вносяться відповідні зміни та проводиться перерахунок премії в наступному місяці.
Керівники органів і установ мають право позбавляти осіб рядового і начальницького складу премії повністю або частково за той розрахунковий період, у якому допущено або виявлено порушення чи проступок, у тому числі за: порушення службової дисципліни; невихід на службу без поважних причин; порушення статутних правил несення служби у варті, добовому наряді; під час патрулювання та чергування; незадовільні показники службової діяльності; викривлення фінансової, бюджетної та статистичної звітності.
З матеріалів справи вбачається, що згідно протоколу №18 засідання балансової комісії Державної установи «Кагарлицька виправна колонія (115)» від 09.11.2018, нарахована премія ОСОБА_1 в розмірі 19% була знята (згідно рапорту начальника ВНіБ Артеменко О.В. про де преміювання ОСОБА_1 в зв`язку з відсутністю показників в службі).
Звертаючись з позовом в межах даної справи позивач не заявляє вимог про скасування вказаного протоколу в частині встановлення йому премії на рівні 0% від посадового окладу.
Тому, у суду відсутні правові підстави вважати, що відповідач, не нарахувавши та невиплативши ОСОБА_1 премію за жовтень 2018 року, порушив права позивача.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне відмовити в заявлені позовних вимог про визнання протиправних дій та зобов`язання Державної установи «Кагарлицька виправна колонія (115)» провести перерахунок та виплатити ОСОБА_1 належне грошове забезпечення в сумі 3395,18 грн, в частині премії за жовтень 2018 року.
Стосовно нарахування та виплати надбавки за особливості проходження служби за березень 2018 року, суд зазначає наступне.
30.08.2017 Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 704, яка набрала чинності 01.03.2018 та якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років, пунктом 2 якої установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Зокрема, постановою № 704 установлено такі додаткові види грошового забезпечення:
надбавка за особливості проходження служби в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років, порядок та умови виплати якої визначається керівниками державних органів залежно від якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків за посадою (абзац четвертий підпункту 1 пункту 5 постанови № 704);
надбавка за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу (пункт 6 постанови № 704).
При цьому підпунктом 2 пункту 5 постанови № 704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.
Таким чином, саме з 01.03.2018 позивач набув право на нарахування та виплату такого додаткового виду грошового забезпечення - надбавки за особливості проходження служби, поряд із тим, така виплата не була встановлена позивачеві в березні 2018 року.
Також, з матеріалів справи не встановлено, що відповідачем, в межах своїх повноважень, було прийнято будь-яке внутрішнє рішення про позбавлення ОСОБА_1 надбавки за особливості проходження служби в березні 2018 року.
Таким чином, суд, здійснивши системний аналіз законодавства та дослідивши правову природу такого виду додаткового грошового забезпечення, як надбавка за особливості проходження служби, встановив, що вказана надбавка повинна була бути нарахованою позивачеві в березні 2018 року.
Враховуючи викладене вище, суд вважає протиправними дії відповідача щодо видачі нової довідки про розмір грошового забезпечення позивача без урахування такого додаткового виду грошового забезпечення, як надбавка за особливості проходження служби.
Суд зауважує, що у даному випадку, належним способом захисту порушеного права позивача є визнання протиправними дій державної установи «Кагарлицька виправна колонія (115)», щодо ненарахування та невиплаті ОСОБА_1 надбавки за особливості проходження служби за березень 2018 року та зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити ОСОБА_1 надбавку за особливості проходження служби за березень 2018 року.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, положень проаналізованого законодавства, наявних у матеріалах справи доказів та встановлених судом обставин справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Розподіл судових витрат за наслідками розгляду даної справи не здійснюється, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір».
Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Державної установи «Кагарлицька виправна колонія (115)» про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Київського обласного територіального центру визнання протиправними дій державної установи «Кагарлицька виправна колонія (115)» щодо ненарахування та невиплаті ОСОБА_1 надбавки за особливості проходження служби за березень 2018 року.
Зобов`язати Державну установу «Кагарлицька виправна колонія (115)» нарахувати та виплатити ОСОБА_1 надбавку за особливості проходження служби за березень 2018 року.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Парненко В.С.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2025 |
Оприлюднено | 07.02.2025 |
Номер документу | 124944168 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Парненко В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні