Рішення
від 04.02.2025 по справі 520/23896/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 лютого 2025 р. № 520/23896/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КСК-ПЕРЕРОБКА" до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «КСК-ПЕРЕРОБКА» (далі - ТОВ «КСК-ПЕРЕРОБКА», позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України (далі - ГУ ДПС в Харківській області, відповідач, контролюючий орган), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Харківській області від 25 жовтня 2022 року за № 1925/20-40-18-04-25 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку;

- зобов`язати ГУ ДПС у Харківській області прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання Товариством з обмеженою відповідальністю «КСК - Переробка» своїх податкових обов`язків в період з 24 лютого 2022 року - по липень 2023 року.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 02.09.2024 у справі № 520/23896/24 відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КСК-ПЕРЕРОБКА" до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

16.09.2024 відповідачем подано заяву про залишення позову без розгляду, в якій, посилаючись на положення статті 122 КАС України, стверджував про пропуск позивачем строку звернення до суду із позовом, що зумовлює необхідність залишення позовної заяви ТОВ «КСК-ПЕРЕРОБКА» без розгляду.

Пояснив, що в силу правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 26.11.2020 у справі № 500/2486/19, строк звернення до суду з адміністративним позовом про оскарження рішення контролюючого органу після закінчення процедури адміністративного оскарження становить один місяць. А відтак, враховуючи дату отримання ТОВ «КСК-ПЕРЕРОБКА» рішення за результатами розгляду скарги від 18.08.2023, яке було направлено через Електронний кабінет платника податків 21.02.2024, наявні підстави вважати, що позовні вимоги ТОВ «КСК-ПЕРЕРОБКА» про оскарження рішення відповідача від 25.10.2022 №1925/20-40-18-04-25 щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, яке було направлено на адресу позивача 28.10.2022 через Електронний кабінет платника податків, є такими, що підлягають залишенню без розгляду.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 02.10.2024 у справі № 520/23896/24 клопотання представника Головного управління ДПС у Харківській області про залишення адміністративного позову без розгляду - задоволено.

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "КСК-ПЕРЕРОБКА" (вул. Силікатна, буд. 1, с-ще Куп`янськ-Вузловий, Куп`янський р-н, Харківська обл., 63709, ЄДРПОУ 42145323) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - залишено без розгляду.

Позивач, не погодившись із вказаною ухвалою суду першої інстанції, подав до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 27.11.2024 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КСК-ПЕРЕРОБКА" - задоволено. Ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 02.10.2024 по справі № 520/23896/24 - скасовано. Справу № 520/23896/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КСК-ПЕРЕРОБКА» до Головного управління ДПС у Харківській області про протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - направлено до Харківського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення відповідача щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку є протиправним та таким, що прийнято всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Представником відповідача до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення відповідача є правомірними, та прийнятими з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.

Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Харківській області було прийнято рішення від 25 жовтня 2022 року за № 1925/20-40-18-04-25 (надалі - Рішення) відносно ТОВ «КСК-Переробка» щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку за наслідками розгляду заяви товариства від 17 вересня 2022 року (за вих. № 7), направленої контролюючому органу в електронній формі шляхом надсилання через Електронний кабінет, про неможливість своєчасного виконання податкового обов`язку, відповідно до пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення ПК України» та Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 29 липня 2022 року № 225 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 р. за № 967/38303).

Підставою прийняття податковим органом Рішення є «відсутність відповідних документів (копій документів), що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку, передбаченого Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи».

Позивач не погоджуючись зі спірним рішенням відповідача звернувся до суду з даним позовом.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Законом України від 03 березня 2022 року № 2118-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», який набрав чинності 07 березня 2022 року, доповнено підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України пунктом 69, згідно з яким установлено тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Відповідно до п.п. 69.1. п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - Порядок № 225), який набрав чинності 6 вересня 2022 року, відповідно до пункту 1 розділу II якого до платників податків і податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком.

Підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:

посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;

юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

5) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження/знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями російської федерації;

б) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

Відповідно до пункту 3 розділу II Порядку № 225, до платників податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, які на дату набрання чинності цим Порядком мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.

У разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків-юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 (далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Заява має містити: повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) платника податків; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); податкову адресу платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається заява; дату подання заяви; чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів; вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ); які саме податкові обов`язки не мав / не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією російської федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями російської федерації; підписи платника податку - фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

За наявності інших документів, інформації, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок, платники податків-юридичні особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, надають такі документи (копії документів).

До переліку документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, включено:

1. Акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 року № 2030.

2. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року № 599).

3. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна.

4. Інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії російської федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року №326.

5. Документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків).

6. Копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості)).

7. Документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації.

8. Документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану.

9. Копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку.

10. Документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану.

11. Повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках.

12. Документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера).

13. Документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо).

14. Документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо).

15. Документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви.

16. Документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави 1 розділу II Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України).

17. Подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).

Враховуючи наведені норми профільного законодавства, заяву про неможливість своєчасного виконання податкового обов`язку ТОВ «КСК - Переробка» обґрунтувало тим, що місцезнаходженням підприємства є адреса (податкова адреса): Харківська область, місто Куп`янськ, селище Куп`янськ-Вузловий, вулиця Силікатна, будинок 1, що входить до Куп`янської міської територіальної громади, яка в період з 24.02.2022 по 17.09.2022, тобто на дату складання заяви, відносилась до територій України, тимчасово окупованих російською федерацією, відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (Затверджено Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 року № 309).

Відповідно до статті 93 ЦК України, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

При цьому, відповідно до п. 45.2. ст. 45 ПК України, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Тобто, за своїм місцезнаходженням (податковою адресою) підприємство здійснювало управлінську діяльність та облік, а також виробничу діяльність, зберігало первинну та іншу документацію, пов`язаною з його господарською діяльністю, комп`ютерну техніку та інше обладнання, необхідне для ведення діяльності.

Крім того, у товариства з метою забезпечення реалізації основного виду діяльності, яким є виготовлення виробів із бетону для будівництва (23.61 КВЕД), в оренді з 2020 року перебувають виробничі потужності (завод) за адресою: Харківська область, місто Куп`янськ, селище Куп`янськ-Вузловий, вулиця Силікатна, будинок 1, про що відповідачу було подано повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма № 20-ОПП).

Тобто, внаслідок окупації територіальної громади підприємство повністю втратило контроль над господарською діяльністю та майном товариства, було позбавлено доступу до всієї документації, у тому числі до первинної (бухгалтерської), складеної за наслідками здійснення господарських операцій з контрагентами, зробило неможливим її вивезення разом з комп`ютерною технікою та обладнанням, оскільки за таких умов існувала об`єктивна загроза життю та здоров`ю працівників підприємства.

Також, відсутність на той час комунікації з трудовим колективом (блокуванням Інтернету, мобільного зв`язку) призвело до зупинки виробничого процесу, оскільки товариством було втрачено логістичні зв`язки щодо доставки сировини, відправки готової продукції, через блокування/пошкодження залізничного сполучення, автошляхів, неможливості виконання замовлень на поставку продукції (отримання нових), відсутності доступу до будь-яких ресурсів, внаслідок чого, директором ТОВ «КСК- Переробка» було видано наказ (розпорядженням) № 274-К від 01 квітня 2022 року про призупинення дії трудових договорів з працівниками на період дії правового режиму воєнного стану (його припинення або скасування), але не раніше відновлення можливості забезпечення працівників роботою за укладеними трудовими договорами.

За фактом втрати доступу до майна підприємства (основних засобів), вартістю понад 7 000 000 (сім мільйонів) гривень, первинної документації, внаслідок протиправних дій невстановлених осіб збройних сил російської федерації, ТОВ «КСК - Переробка» звернулось із заявою - повідомленням від 09.06.2022 (вих. №3) про вчинення кримінального правопорушення до ГУ НП в Харківській області.

У зв`язку з вищевикладеними обставинами, які підприємство вважає форс - мажорними, у заяві до контролюючого органу надано інформацію з приводу об`єктивної неможливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок через відсутність доступу до первинної (бухгалтерської) документації, що негативно впливає на ведення бухгалтерського обліку підприємства щодо формування та подачі всієї податкової (фінансової) звітності, точність визначення об`єктів оподаткування, які підлягають декларуванню, починаючи з лютого 2022 року, а також з вказаних причин сплачувати податки, збори, інші обов`язкові платежі.

Як було зазначено вище, прийняте контролюючим органом рішення щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку обґрунтовано відсутністю відповідних документів (копій документів), що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку, передбаченого Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.

Так, до платників податків / податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком (абзац 2 пункту 1 розділу ІІ Порядку №255).

Відповідно до пунктів 6, 7 абзацу 3 пункту 1 розділу ІІ Порядку №255 підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:

6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями російської федерації;

7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

Положеннями Розділу III Порядку № 225 врегульовано процедуру розгляду документів платників податків щодо можливості чи неможливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок.

Згідно з положеннями пункту першого Розділу III Порядку № 225, заява платника податків у довільній формі та відповідні документи (копії документів) розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання, з можливістю продовження терміну розгляду з урахуванням строку, передбаченого для направлення попереднього рішення. Платники податків надають документ чи кілька документів (копію документа чи документів), інформацію, що можуть бути використані для підтвердження неможливості виконання ними своїх податкових обов`язків.

У разі недостатності документів (копій документів), що підтверджують неможливість виконання у платника податків податкових обов`язків, контролюючий орган направляє попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі - Попереднє рішення) за Формою, що додається, з пропозицією щодо надання платником податку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків.

Попереднє рішення має бути направлене платнику податків не пізніше 20 календарних днів з дня, наступного за днем отримання контролюючим органом заяви та відповідних документів (копії документів), інформації у порядку передбаченому пунктом 3 цього розділу.

Платник податку може подати до контролюючого органу додаткові документи (копії документів) обґрунтування / пояснення на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем отримання попереднього рішення.

Додаткові документи (копії документів) обґрунтування / пояснення розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання.

Якщо платник податку не надав додаткових документів (копій документів), обґрунтувань / пояснень на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання податкових обов`язків, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення на підставі попередньо поданої платником податків заяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податку своїх податкових обов`язків.

Контролюючий орган у разі потреби може звертатися до компетентних органів щодо додаткового підтвердження обставин, викладених у заяві платника податків та відповідних документах.

Обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії російської федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі - Рішення) за формою, що додається.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржено відповідно до Кодексу в адміністративному чи судовому порядку. У разі прийняття контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов`язку, визначеного цим Порядком, до такого платника податків не застосовується відповідальність, передбачена Кодексом або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання / несвоєчасне виконання (пункт другий Розділу ІІІ Порядку № 225).

Відповідно до положень пункту третього Розділу III Порядку № 225, контролюючий орган направляє попереднє рішення та рішення платнику податків у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

Направлення попереднього рішення та рішення шляхом його надіслання до Електронного кабінету платника податків здійснюється з одночасним надісланням на електронну адресу (адреси) платника податків інформації про вид документа, дату та час його надіслання до Електронного кабінету.

Попереднє рішення та рішення, надіслане контролюючим органом до Електронного кабінету, вважається врученим платнику податків, якщо воно сформовано з дотриманням вимог, встановлених розділом II Кодексу.

Беручи до уваги норми Розділу III Порядку № 225, ТОВ «КСК-Переробка» звернулось в порядку адміністративного оскарження до ДПС України зі скаргою від 15.11.2022 (вих. № 9) на рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку ГУ ДПС у Харківській області від 25 жовтня 2022 року № 1925/20-40-18-04-25, відповідно до пункту 2 розділу III Порядку № 225, ст. 55 - ст. 56 ПК України, зазначивши про те, що внаслідок формального підходу контролюючого органу до обставин, на які посилалось підприємство в направленій на розгляд заяві, а також до наданих документів було прийнято Рішення, яке очевидно не є вмотивованим, оскільки відповідачем не було застосовано процедури прийняття попередньо рішення, з пропозицією щодо надання товариством конкретних додаткових документів, на підтвердження відомостей в заяві для встановлення причинно-наслідкового зв`язку між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії російської федерації та безпосереднім впливом таких обставин саме на ТОВ «КСК-Переробка» та можливістю виконання ним податкового обов`язку.

При цьому, прийняте відповідачем спірне Рішення в цілому не містить інформації про те, які конкретно документи товариство не надало податковому орган, що є порушенням принципу правової визначеності, який має бути застосований під час прийняття контролюючим органом акту індивідуальної дії.

Вживання податковим органом загального посилання на Порядок, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком необхідного для податкового органу, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Відповідач обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, без доведення до відома позивача, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, а тому рішення прийняте відповідачем ніяк не обґрунтовано, прийнято без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а отже відповідач діяв не у спосіб, який визначено чинним законодавством, що є підставою для скасування такого рішення суб`єкта владних повноважень.

Враховуючи норми пункту 1 розділу III Порядку № 225, можливість подання достатніх документів для належного підтвердження платником податків неможливості виконання податкових обов`язків перебуває у взаємозалежності від направлення контролюючим органом протягом встановленого двадцятиденного строку попереднього рішення з пропозицією щодо надання платником податку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання податкових обов`язків.

Тобто, податковим органом, під час прийняття спірного Рішення не дотримано процедури розгляду заяви підприємства щодо неможливості своєчасного виконання податкових обов`язків, передбаченої розділом III Порядку № 225.

Подана підприємством скарга тривалий час перебувала на розгляді в контролюючому органі вищого рівня, оскільки відповідно до п.п. 69.9. п.69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення розділу XX Перехідних положень» ПК України, тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім наведених у підпункті випадків.

09 січня 2023 року, ТОВ «КСК- Переробка» звернулось з листом до ДПС України, в якому попросило надати інформацію з приводу розгляду скарги по суті та у відповідь на звернення, отримало інформацію про перебування скарги на розгляді, про результати якого, підприємство буде повідомлено відповідно до вимог чинного законодавства (лист ДПС України від 12.01.2023 року за вих. № 1115/6/99-00-06-02-02-06).

Згідно з п. 56.8 ст. 56 ПК України, контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов`язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, па адресу платника податків засобами поштового зв`язку (з повідомленням про вручення) чи електронного зв`язку (з дотриманням вимог, визначених пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу) або надати йому під розписку.

Абзацом першим пункту 56.9 статті 56 ПК України встановлено що, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денпий строк, визначений у пункті 56.8 цієї статті, але не більше 60 календарних днів, та письмово або в електронній формі засобами електронного зв`язку (з дотриманням вимог, визначених пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу) повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 цієї статті.

З урахуванням наведених нормам податкового законодавства, відповідач мав протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 серпня 2023 року, прийняти вмотивоване рішення та надіслати його підприємству, або продовжити строк розгляду скарги, про що повідомити ТОВ «КСК-Переробка». Варто зазначити, що будь-яким із способів, визначених ПК України, ДПС України не направляло товариству рішення за результатом розгляду скарги, які і не повідомляло про продовження строку розгляду скарги.

Абзацом другим та третім пункту 56.9 статті 56 ПК України визначено: якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків.

Скарга вважається також повністю задоволеною на користь платника податків, якщо рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу про продовження строків й розгляду не було надіслано платнику податків до закінчення 20-денного строку, зазначеного в абзаці першому цього пункту.

ТОВ «КСК - Переробка», не отримавши у встановлений профільним законодавством строк рішення за результатами розгляду скарги вважало, що ДПС України повністю було задоволено скаргу, в якій підприємство просило скасувати рішення ГУ ДПС у Харківській області від 25 жовтня 2022 року за № 1925/20-40-18-04-25 та прийняти нове рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, відповідно до поданої заяви від 19 вересня 2022 року.

Відповідно до положень пункту другого Розділу III Порядку № 225, у разі прийняття контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов`язку, визначеного цим Порядком, до такого платника податків не застосовується відповідальність, передбачена Кодексом або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання / несвоєчасне виконання.

03.01.2024 ТОВ «КСК-ПЕРЕРОБКА» в електронній формі засобами електронного зв`язку (через електронний кабінет платника податків) було отримано податкове повідомлення - рішення від 07.12.2023 за № 0391930411 (форми «Н») ГУ ДПС у Харківській області про застосування до підприємства штрафу в розмірі 508 867,49 гривень за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних та порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201 розділу V, абз. 3 пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10, згідно з абз. 5 пункту 1201. 1 статті 1201 розділу 5 Податкового кодексу України.

Зі змісту податкового повідомлення - рішення підприємству стало відомо про те, що його прийняття відбулось за наслідками проведення перевірки ТОВ «КСК-ПЕРЕРОБКА», за результатами якої контролюючим органом було складено акт № 33477/20-40-04-11-04/42145323 від 07.11.2023 з висновком про встановлення несвоєчасної реєстрації податкових накладних за лютий 2022 року, в порушення п. 201.10 ст. 201, п. 69, п. 89 розділу XX Податкового кодексу України.

Після виявлення вказаних обставин, ТОВ «КСК - Переробка» звернулось до ДПС України з листом від 12 лютого 2024 року (вих. № 2), в якому попросило повідомити про результати розгляду скарги, а також надіслати в електронній формі через Електронний кабінет платника податків копію прийнятого рішення, оскільки будь-якої інформації з приводу розгляду скарги підприємство не отримувало.

21.02.2024 ТОВ «КСК- Переробка» отримало в електронній формі через Електронний кабінет платника податків копію рішення ДПС про результати розгляду скарги від 18.08.2023 (вих. № 23617/6/99-00-06-03-01-06), яким залишено без змін рішення ГУ ДПС у Харківській області щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

Крім того суд зазначає, що наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 25.04.2022 № 75 затверджено Перелік територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 25.04.2022.

Редакція Наказу №75 змінювались із одночасним встановленням у заголовку нової дати, станом на яку відповідні території включені до переліку, із встановленням безпосереднього переліку територій.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 25.04.2022 № 75 (з останніми змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій № 297 від 15.12.2022) затверджено Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 10 грудня 2022 року, серед яких VII. Харківська область 4. Куп`янський район: 5) Куп`янська міська територіальна громада.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що податкова адреса підприємства позивача є такою, що знаходиться на території бойових дій станом на дату винесення спірного рішення.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, відповідно до якого:

- Території можливих бойових дій 1.8 Харківська область, Куп`янська міська територіальна громада, дата виникнення можливості бойових дій - 17.09.2022;

- Території активних бойових дій: 2.9. Харківська область, смт. Куп`янськ-Вузловий Куп`янської міської територіальної громади, дата початку бойових дій - 24.02.2022, дата завершення бойових дій - 17.09.2022.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364, яка набрала чинності 25.12.2022, установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони з урахуванням пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Після завершення окупації територіальної громади, в якій розташовано підприємство, господарська та виробнича діяльність ТОВ «КСК- Переробка» не була поновлена, оскільки безпекова ситуація в цьому регіоні, що є загальновідомим фактом, не дозволяє звичайне її ведення. Також, необхідно врахувати факт того, що земельна ділянка, на якій розташоване підприємство визнана такою, що є непридатною для використання у зв`язку з потенційною загрозою її забруднення вибухонебезпечними предметами.

Доказами цього є розпорядження Куп`янської міської військової адміністрації Куп`янського району Харківської області від 17.08.2023 № 337, від 04.09.2023 № 364, від 23.01.2024 №31 про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів, виданих ТОВ «Куп`янський силікатний комбінат» (код ЄДРПОУ: 41881447), як власнику нерухомого майна та орендарю земельних ділянок.

Варто зазначити, що товариство під час звернення до контролюючого орану із заявою від 17 вересня 2022 року (за вих. № 7) про неможливість своєчасного виконання податкового обов`язку з об`єктивних причин не надавало копії розпорядження Куп`янської міської військової адміністрації Куп`янського району Харківської області, оскільки їх прийняття уповноваженим органом відбулось пізніше.

Що стосується можливості виконання своїх податкових зобов`язань, ТОВ «КСК - Переробка» за відсутності безпечного доступу до майна підприємства у тому числі до первинної документації, оскільки територіальна громада на цей час відноситься до переліку територій можливих бойових дій, вжило необхідних заходів щодо відновлення документації лише у липні 2023 року, враховуючи реальну можливості посадових осіб контрагентів взяти участь у відновленні первинної документації.

Після отримання документального підтвердження здійснених господарських операцій, ТОВ «КСК- Переробка» невідкладно виконано усі свої податкові зобов`язання, у тому числі і щодо реєстрації в ЄРПН податкових накладних.

Підсумовуючи означене, ТОВ «КСК- Переробка» не мало можливості виконувати свої податкові зобов`язання в період з 24 лютого 2022 року по липень 2023 року.

Враховуючи підстави прийняття зазначеного контролюючим органом Рішення, яке не ґрунтується на принципі правової визначеності та вмотивованості, а також враховуючи норми Порядку, якими передбачено покладання обов`язку доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок на контролюючий орган, та встановлення причинно-наслідкового зв`язку між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії російської федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, суд дійшов висновку, що спірне Рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання Товариством з обмеженою відповідальністю «КСК- Переробка» своїх податкових обов`язків в період з 24 лютого 2022 року - по липень 2023 року, суд зазначає наступне.

Як випливає зі змісту Рекомендації №R (80) 2 Щодо здійснення дискреційних повноважень адміністративними органами, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке надає певний адміністративному органу ступінь свободи під час прийняття рішення, таким чином даючи йому змогу вибрати з кількох юридично допустимих рішень те, яке буде найбільш прийнятним.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності. Перевірка доцільності переступає компетенцію адміністративного суду і виходить за межі завдання адміністративного судочинства.

З системного аналізу положень ч. 1 ст. 2 та ч. 3 ст. 2 КАС України в кореспонденції з приписами ст.6 Конституції України, якою закріплений принцип розподілу державної влади, вбачається, що суд не може перебирати на себе функцій суб`єкта владних повноважень в реалізації відповідних управлінських функцій і вирішенні питань, віднесених до виключної компетенції такого суб`єкта.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про неможливість втручання в дискреційні повноваження відповідача, а отже, не вбачає правових підстав для задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання відповідача прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання Товариством з обмеженою відповідальністю «КСК- Переробка» своїх податкових обов`язків в період з 24 лютого 2022 року - по липень 2023 року.

Таким чином, для повного захисту порушеного права позивача у спірних правовідносинах, з урахуванням наявності у владного суб`єкта дискреційних повноважень у спірних правовідносинах та не обмежуючи обсягу адміністративного розсуду владного суб`єкта, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "КСК-ПЕРЕРОБКА" про неможливість своєчасного виконання податкового обов`язку від 17.09.2022 за вих. № 7, з урахуванням висновків суду у даній справі.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "КСК-ПЕРЕРОБКА" підлягають частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КСК-ПЕРЕРОБКА" (вул. Силікатна, буд. 1, с-ще Куп`янськ-Вузловий, Куп`янський р-н, Харківська обл., 63709, ЄДРПОУ 42145323) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Харківській області від 25 жовтня 2022 року за № 1925/20-40-18-04-25 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

Зобов`язати ГУ ДПС у Харківській області повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "КСК-ПЕРЕРОБКА" про неможливість своєчасного виконання податкового обов`язку від 17.09.2022 за вих. № 7, з урахуванням висновків суду у даній справі.

У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КСК-ПЕРЕРОБКА" (ЄДРПОУ 42145323) судові витрати в загальному розмірі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43983495).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2025
Оприлюднено07.02.2025
Номер документу124945816
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —520/23896/24

Рішення від 04.02.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 27.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні