Постанова
від 05.02.2025 по справі 160/12118/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 лютого 2025 року м. Дніпросправа № 160/12118/24

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача: Шальєвої В.А.

суддів: Чередниченка В.Є., Іванова С.М.,

секретар Дивнич Д.І.

за участі представника відповідача Гребенюк О.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Екотехпром Київ» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2024 року (суддя Ніколайчук С.В., повне судове рішення складено 19 вересня 2024 року) в справі № 160/12118/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Екотехпром Київ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Екотехпром Київ» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ПФУ) про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15 квітня 2024 року № 9521 про відповідність ТОВ «Екотехпром Київ» п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, зобов`язання виключити ТОВ «Екотехпром Київ» з переліку платників податку, які відповідають критеріям бази ризиковості платника податку.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2024 у задоволенні позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач просить скасувати рішення з підстав неправильного застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, невідповідності висновків суду обставинам справи, ухвалити нове рішення про задоволення позову.

Апелянтом зазначено, що судом першої інстанції вказано про те, що у рішенні від 15 квітня 2024 року № 9521 вказано код податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості, 07 недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарських операцій, тоді як у цьому рішення вказано інший код 14 постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбання товарів, не пов`язаних з господарською діяльність.

Судом першої інстанції досліджено та встановлено обставини, які не стосуються предмету доказування.

Відповідачем не доведено наявність факту постачання позивачем товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю, про такі факти не зазначено у жодному документі, відповідач не надав таку податкову інформацію й до суду.

Рішення прийнято не за наслідками подання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач просить залишити рішення суду першої інстанції без змін.

Представник позивача до судового засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутністю, у зв`язку з чим суд визнав за можливе розгляду справу за відсутності представника позивача.

В судовому засіданні представник відповідача просив в задоволенні апеляційної скарги відмовити.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд доходить висновку, що апеляційна скарга не може бути задоволена з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «Екотехпром Київ» є юридичною особою, є платником на додану вартість.

Видами діяльності позивача, що визначені в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є: 46.19 - Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (основний); 46.49 - Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.73 - Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарнотехнічним обладнанням; 46.90 - Неспеціалізована оптова торгівля; 46.15 - Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами; 46.16 - Діяльність посередників у торгівлі текстильними виробами, одягом, хутром, взуттям і шкіряними виробами; 46.18 - Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.41 - Оптова торгівля текстильними товарами; 46.42 - Оптова торгівля одягом і взуттям; 46.61 - Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням; 46.69 - Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; 68.10 - Купівля та продаж власного нерухомого майна; 68.20 - Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Рішенням від 15.04.2024 року № 9521 ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» віднесено до переліку платників податків, які відповідають п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Коди податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідь: платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку:

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарських операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутня інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарча операції.

14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

При прийнятті рішення відповідачем використана податкова інформація:

- протокол засідання комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.04.2024 року № 204;

- схема руху сум ПДВ за період 02.2023 - 04.2024 станом на 15.04.2024 року;

- рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 15.04.2024 року № 9521 ;

- аналітична довідка щодо відповідності/невідповідності Критеріям ризиковості ТОВ «Екотехпром Київ» від 15.04.2024 № 8290/04-36-04-11-09;

- інформаційна довідка від 15.04.2024 року № 1783/04-36-18-03-11.

З аналітичної довідки про відповідність/невідповідність Критеріям ризиковості ТОВ «Екотехпром Київ» від 15.04.2024 № 8290/04-36-04-11-09 видно, що ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» надало повідомлення про надання інформації та документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платнику податків 05.04.2024 року № 9082041293, а саме: пояснення щодо невідповідності платника податку на додану вартість критеріям ризикові 03.04.2024 р.; виписка з Єдиного державного реєстру від 23.12,2022 р.; довідки про наявність відкритих банківських рахунків; наказ про призначення на посаду директора №21-12/22 від 21.12.2022 р.; повідомлення про прийняття працівників на роботу/укладення гіг-контракту №бн від 03.03.2023 р.; штатний розклад від 01.04.2024 р.; договір суборенди нежитлового приміщення (офіс) №10051-23122022/2 від 23.06.2023 р.; договір оренди нежитлового приміщення (склад) №10/0123-1 від 10.01.2023 р.; платіжне доручення №1 від 16.01.2023 р.; форма № 20-ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (офіс) №бн від 06.03.2023 р.; форма № 20-ОПП повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (склад) №6н від 22.02.2023 р.; договір про надання транспортно-експедиційних послуг № 24/04-ЛО від 24,04.2023 р.; платіжні доручення № 95 від 08.08.2023 р.; контракт з «EXPOL MF Sp z.o.o.» (Польща) № 2612-23ЕК від 26.12.2022 р.; ВМД 23UА408020024306U2 від 09.04,2023 р.; ВМД 23UA408020025848U9 від 17.04.2023 р.; ВМД 23UA408020026133U1 від 18.04.2023 р.; ВМД 23UA408020026254U7 від 19.04.2023 р.; ВМД 23UA408020027630U4 від 25.04.2023 р.; ВМД 23UA408020027789U6 від 26.04.2023 р.; ВМД 23UA500080003002U2 від 06.05.2023 р.; -ВМД 23UA500080003164U5 від 11.05.2023 р.; ВМД 23UA500080003446U6 від 18.05.2023 р.; ВМД 23UA408020028672U4 від 02.05.2023 р.; ВМД 23UA408020032952U7 від 20.05.2023 р.; ВМД 23UA408020033314U7 від 22.05.2023 р.; контракт з «INNOVATION GOODS SUPPLY sp.z.o.o.» (Польща) №ECO2023/IGS від 25.04.2023 p.; ВМД 23UA408020035568U8 від 01.06.2023 p.; свіфти з 09.05.2023 р. по 12.07.2023 р.; договір комісії ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (Комітент) з ТОВ «СИТРІ ФАВОРИТ» (Комісіонер) №2904-2023 від 29.04.2023 р.; ВМД 23UA500020008314U9 від 23.06.2023 р.; платіжне доручення №93 від 08.08.2023 р., №123 від 11.09.2023 р.; договір комісії ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (Комітент) з ТОВ «КОМПЛІТ ПРОДАКТ (Комісіонер) №24072023 від 24.07.2023 р.; ВМД 23UA408020053229U3 від 31.08.2023 р.; платіжне доручення №122 від 11.09.2023 р.; договір комісії ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (Комітент) з ТОВ «ЕМІЛЕНТ» (Комісіонер) №24072023 від 24.07.2023 р.; ВМД 23UA100110529819U8 від 04.09.2023 р., ВМД 23UA100110529833U2 від 04.09.2023 р.; ВМД 23UA100110530595U5 від 19.09.2023 р.; ВМД 23UA10Q110530915U8 від 25.09.2023 р.; ВМД 23UA100110530984U0 від 27.09.2023 р.; ВМД 23UA100110531217U9 від 30.09.2023 р.; ВМД 23UA100110531365U0 від 04.10.2023 р.; ВМД 23UA100110531414U6 від 05.10.2023 р.; платіжні доручення №1-34 від 07.12.2023 р.; договір поставки № 78/05 від 11.05.2023 р., видаткові накладні № 12.05.2023 р., рахунки № 69 від 11.05.2023 р., № 77 від 12.05.2023 р.; договір поставки № 48/04 від 28.04.2023 р., видаткова накладна №42 Бід 26.04.2023 р.; договір поставки №2807/23 від 28.07,2023 р.; договір поставки №27/04 від 28.04.2023 р.; договір поставки №87/05 від 12.05.2023 р.; договір поставки №259/08 від 29.08.2023 р.; договір поставки №79/05 від 10.05.2023 р.; договір поставки №33/04 від 19.04.2023 р.; видаткові накладні; договір поставки №9/04 від 12.04.2023 р.; договір поставки №24/04/23 від 24.04.2023 р.; рахунки; платіжні доручення №29905 від 21.09.2023 р:, №29906 від 21.09.2023 р., №29907 від 21.09.2023 р., № 30499 від 26.09.2023 р.,№30500 від 26.09.2023 р.; договір поставки №25/04 від 20.04.2023 р.; договір поставки №75/04 від 28.04.2023 р.; договір поставки №6/03 від 22.03.2023 р.; договір поставки №277/08 від 31.08.2023 р.; договір поставки №43/04 БІД 28.04.2023 р.; договір поставки №273/08 від 21.08.2023 р.; товарно-транспортні накладні; договір поставки №151/06 від 12.06.2023р.

За результатами аналізу наданих документів та зареєстрованих податкових накладних податковий орган встановив, що підприємство ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (44534734) здійснювало операції постачання послуг / товарів - частини до коробок передач легкових автомобілів, електроустаткування для запалювання або пуску, препарати для догляду за шкірою, засоби для догляду за волоссям, крем тональний ймовірно за рахунок сформованого реєстраційного ліміту, у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку, а саме: імпортний товар - взуття на підошві з гуми, пластмаси, саквояжі, чемодани, дорожні дамські сумки, частини та пристрої моторних транспортних, косметичні препарати, насоси повітряні або вакуумні, повітряні, застібки- блискавки та їх частики, триколісні велосипеди, самокати, білизна постільна, столова, акумулятори електричні. Період здійснення господарських операцій - лютий 2023-січень 2024 року.

Також контролюючим органом встановлено, що згідно з фінансовою звітністю мікропідприємства за 2023 рік станом на 31.12.2023 рік у ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (44534734) наявні запаси на суму 192 236,5 тис грн. Проте підприємство суборендує офісні приміщення площею 20 кв.м. за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, пр-т Свободи, буд. 65, договір суборенди № 10051-23122022/2 від 23.06.2023 року, що свідчить про недостатність кількість складських приміщень для зберігання товарів.

В інформаційній довідці від 15.04.2024 року № 1783/04-36-18-03-11 орган контролю зазначив, що ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (44534734) подало звіт 4-ФД за березень 2024 року, з якого видно, що на підприємстві працює 1 особа, тобто, на думку податкового органу, недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарських операцій, є підставою для висновку податкового органу про відповідність платника податку на додану вартість п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (коди податкової інформації):

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарем операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутня інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарча операції.

14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Судом першої інстанції вказано про те, доказів на спростування вищенаведеного (зокрема доказів наявності в позивача достатньої кількості трудових ресурсів та реалізованого позивачем товару у спірний період) позивач не надав ні контролюючому органу, ні суду під час розгляду справи.

Оскільки в оскаржуваному рішенні зазначена підстава для віднесення платника податків критеріям ризиковості платника податку: «у зв`язку з виявленням обставин та/або отримання інформації контролюючим органом у процесі поточної інформації»; інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості є «ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку», в рядку «Податкова інформація» зазначено тип операції; період господарської операції; податковий номер платника податку; дату включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям, суд першої інстанції дійшов висновку, що оспорюване рішення містить обґрунтування підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку та є правомірним.

Суд визнає приведений висновок обґрунтованим, з огляду на наступне.

Судом встановлено ТОВ «Екотехпром Київ» є платником податку на додану вартість.

Видами господарської діяльності ТОВ «Екотехпром Київ», внесеними до ЄДР, є: 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (основний); 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарнотехнічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами; 46.16 Діяльність посередників у торгівлі текстильними виробами, одягом, хутром, взуттям і шкіряними виробами; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.41 Оптова торгівля текстильними товарами; 46.42 Оптова торгівля одягом і взуттям; 46.61 Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Позивач включений до переліку ризикових 05 жовтня 2023 року на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Так, рішенням комісії регіонального рівня від 05 жовтня 2023 року №18073 у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності прийнято рішення про відповідність платника податку ТОВ «Екотехпром Київ» критеріям ризиковості платника податку за пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку .

У рішенні вказано код податкової інформації, яка є підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

14 - постачання товарiв/послуг за рахунок сформованого реєстрацiйного лiмiту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарiв, не пов`язаних з господарською дiяльнiстю платника податку.

Позивачем 05 квітня 2024 року подано повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника критеріям ризиковості.

Рішенням комісії регіонального рівня про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 9521 від 15 квітня 2024 року з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 05 квітня 2024 року прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку за пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с. 77-78 т.2).

У рішенні зазначено код податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку:

« 14 постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку».

У рішенні вказана інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, а також про не надання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Контролюючим органом під час прийняття рішення врахована інформація, яка міститься в аналітичній довідці, інформаційній довідці, про що свідчить протокол засідання комісії регіонального рівня № 240 від 15 квітня 2024 року (а.с. 74-76, 79-83 т.2).

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

В силу пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Функціонування Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) відбувається в автоматизованому режимі за правилами, визначеними Порядком ведення єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246), а також Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року (далі - Порядок №569).

Зокрема, пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено, що саме в автоматизованому режимі здійснюється перевірка одержаної від платника податків податкової накладної на предмет наявності підстав для зупинення реєстрації.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі - Порядок № 1165).

За визначенням пункту 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.

При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:

актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту;

інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.

У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:

виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;

відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку набирає чинності у день засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком №1 до Порядку № 1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пункт 8 яких передбачає такий критерій: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з додатком 4 до Порядку №1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Крім того, формою рішення передбачено, що у разі ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку, контролюючий орган має зазначити, які документи платником не надано.

Судом встановлено, що у первісному рішенні вказано код податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

14 - постачання товарiв/послуг за рахунок сформованого реєстрацiйного лiмiту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарiв, не пов`язаних з господарською дiяльнiстю платника податку.

Крім того, у рішенні зазначена інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Позивачем задля прийняття рішення відповідачем про невідповідність критеріям ризиковості надавались пояснення та копії документів.

За результатами поданих платником податку пояснень та документів на підтвердження реальності господарської діяльності з метою прийняття рішення комісією про невідповідність товариства критеріям ризиковості рішенням комісії регіонального рівня про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку за пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку, при цьому підстава віднесення позивача до ризикових (код податкової інформації) є той самий - « 14».

Отже, відповідачем у рішенні, прийнятому за результатами розгляду документів, поданих платником, вказано той самий код податкової інформації та інформація про ризикові операції, як й первісно прийнятому рішенні. Крім того, контролюючим органом доповнено інформація про ризикові операції.

Суд зауважує, що контролюючий орган, отримавши повідомлення про подання інформації та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості, повинен здійснити їх перевірку у межах підстав, які слугували прийняттю рішення про віднесення позивача до ризикових в розрізі кодів податкової інформації, як в цьому випадку, в розрізі коду податкової інформації, вказаному у первісному рішенні від 05 жовтня 2023 року №18073 - « 14», що відповідачем й зроблено під час розгляду документів, поданих платником податку.

Також судом встановлено, що ТОВ «Екотехпром Київ» 05 квітня 2024 року подано до контролюючого органу інформацію та документи щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платнику податків, зокрема, пояснення щодо невідповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості; повідомлення про прийняття працівників на роботу/укладення гіг-контракту №бн від 03.03.2023 р.; штатний розклад від 01.04.2024 р.; договір суборенди нежитлового приміщення (офіс) №10051-23122022/2 від 23.06.2023 р.; договір оренди нежитлового приміщення (склад) №10/0123-1 від 10.01.2023 р.; платіжне доручення №1 від 16.01.2023 р.; форма № 20-ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (офіс) №бн від 06.03.2023 р.; форма № 20-ОПП повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (склад) №6н від 22.02.2023 р.; договір про надання транспортно-експедиційних послуг № 24/04-ЛО від 24,04.2023 р.; платіжне доручення № 95 від 08.08.2023 р.; контракт з «EXPOL MF Sp z.o.o.» (Польща) № 2612-23ЕК від 26.12.2022 р.; ВМД 23UА408020024306U2 від 09.04,2023 р.; ВМД 23UA408020025848U9 від 17.04.2023 р.; ВМД 23UA408020026133U1 від 18.04.2023 р.; ВМД 23UA408020026254U7 від 19.04.2023 р.; ВМД 23UA408020027630U4 від 25.04.2023 р.; ВМД 23UA408020027789U6 від 26.04.2023 р.; ВМД 23UA500080003002U2 від 06.05.2023 р.; ВМД 23UA500080003164U5 від 11.05.2023 р.; ВМД 23UA500080003446U6 від 18.05.2023 р.; ВМД 23UA408020028672U4 від 02.05.2023 р.; ВМД 23UA408020032952U7 від 20.05.2023 р.; ВМД 23UA408020033314U7 від 22.05.2023 р.; контракт з «INNOVATION GOODS SUPPLY sp.z.o.o.» (Польща) №ECO2023/IGS від 25.04.2023 p.; ВМД 23UA408020035568U8 від 01,06.2023 p.; свіфти з 09.05.2023 р. по 12.07.2023 р.; договір комісії між ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (комітент) та ТОВ «СИТРІ ФАВОРИТ» (комісіонер) №2904-2023 від 29.04.2023 р.; ВМД 23UA500020008314U9 від 23.06.2023 р.; платіжні доручення №93 від 08.08.2023 р., №123 від 11.09.2023 р.; договір комісії між ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (комітент) та ТОВ «КОМПЛІТ ПРОДАКТ (комісіонер) №24072023 від 24.07.2023 р.; ВМД 23UA408020053229U3 від 31.08.2023 р.; платіжне доручення №122 від 11.09.2023 р.; договір комісії між ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (комітент) та ТОВ «ЕМІЛЕНТ» (комісіонер) №24072023 від 24.07.2023 р.; ВМД 23UA100110529819U8 від 04.09.2023 р., ВМД 23UA100110529833U2 від 04.09.2023 р.; ВМД 23UA100110530595U5 від 19.09.2023 р.; ВМД 23UA10Q110530915U8 від 25.09.2023 р.; ВМД 23UA100110530984U0 від 27.09.2023 р.; ВМД 23UA100110531217U9 від 30.09.2023 р.; ВМД 23UA100110531365U0 від 04.10.2023 р.; ВМД 23UA100110531414U6 від 05.10.2023 р.; платіжні доручення №1-34 від 07.12.2023 р.; договір поставки № 78/05 від 11.05.2023 р.; видаткові накладні № 12.05.2023р., рахунки № 69 від 11.05.2023 р., № 77 від 12.05.2023 р.; договір поставки № 48/04 від 28.04.2023 р., видаткова накладна №42 Бід 26.04.2023 р.; договір поставки №2807/23 від 28.07,2023 р.; договір поставки №27/04 від 28.04.2023 р.; договір поставки №87/05 від 12.05.2023 р.; договір поставки №259/08 від 29.08.2023 р.; договір поставки №79/05 від 10.05.2023 р.; договір поставки №33/04 від 19.04.2023 р.; видаткові накладні; договір поставки №9/04 від 12.04.2023 р.; договір поставки №24/04/23 від 24.04.2023 р.; рахунки; платіжні доручення №29905 від 21.09.2023р:, №29906 від 21.09.2023р., №29907 від 21.09.2023р., № 30499 від 26.09.2023р.,№30500 від 26.09.2023р.; договір поставки №25/04 від 20.04.2023р.; договір поставки №75/04 від 28.04.2023р.; договір поставки .№6/03 від 22.03.2023р.; договір поставки №277/08 від 31.08.2023р.; договір поставки №43/04 БІД 28.04.2023р.; договір поставки №273/08 від 21.08.2023р.; товарно-транспортні накладні; договір, поставки №151/06 від 12.06.2023р.

Разом з тим, позивачем не надано інформації та документів на спростування зазначеного контролюючим органом у первісному рішенні податкової інформації (14 - постачання товарiв/послуг за рахунок сформованого реєстрацiйного лiмiту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарiв, не пов`язаних з господарською дiяльнiстю платника податку).

Крім того, наявність у контролюючого органу підстав для віднесення позивача до ризикових за пунктом 8 Критеріїв ризиковості, а також не спростування платником податку тверджень контролюючого органу, викладеному у первісному рішенні, підтверджено дослідженою комісією регіонального рівня податкової інформацією, про що свідчать надані відповідачем докази:

- протокол засідання комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15 квітня 2024 року № 204;

- схема руху сум ПДВ за період 02.2023 - 04.2024 станом на 15 квітня 2024 року;

- аналітична довідка щодо відповідності/невідповідності Критеріям ризиковості ТОВ «Екотехпром Київ» від 15 квітня 2024 року № 8290/04-36-04-11-09;

- інформаційна довідка від 15 квітня 2024 року № 1783/04-36-18-03-11.

Виходячи з цих документів, ТОВ «Екотехпром Київ» здійснювало операції постачання послуг / товарів - частини до коробок передач легкових автомобілів, електроустаткування для запалювання або пуску, препарати для догляду за шкірою, засоби для догляду за волоссям, крем тональний ймовірно за рахунок сформованого реєстраційного ліміту, у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку, а саме: імпортний товар - взуття на підошві з гуми, пластмаси, саквояжі, чемодани, дорожні дамські сумки, частини та пристрої моторних транспортних, косметичні препарати, насоси повітряні або вакуумні, повітряні, застібки- блискавки та їх частики, триколісні велосипеди, самокати, білизна постільна, столова, акумулятори електричні. Період здійснення господарських операцій - лютий 2023-січень 2024 року.

Крім того, згідно з фінансовою звітністю мікропідприємства за 2023 рік станом на 31 грудня 2023 року у ТОВ «Екотехпром Київ» (44534734) наявні запаси на суму 192 236,5 тис грн. Проте підприємство суборендує офісні приміщення площею 20 кв.м. за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, пр-т Свободи , буд. 65, договір суборенди № 10051-23122022/2 від 23.06.2023 року, що свідчить про недостатність кількість складських приміщень для зберігання товарів.

В інформаційній довідці від 15 квітня 2024 року № 1783/04-36-18-03-11 вказано, що позивач подав звіт 4-ФД за березень 2024 року, з якого видно, що на підприємстві працює 1 особа.

Враховуючи не спростування платником податку встановлених контролюючим органом обставин, які стали підставою для прийняття первісного рішення від 05 жовтня 2023 року № 18073, контролюючий орган мав підстави, передбачені Порядком № 1165, для прийняття спірного в цій справі рішення про відповідність позивача Критеріям ризиковості платника податку.

Доводи апелянта про те, що у рішенні від 15 квітня 2024 року № 9521 вказано код податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості, 07 недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарських операцій, тоді як у цьому рішення вказано інший код 14 постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбання товарів, не пов`язаних з господарською діяльність, є доречними, проте не спростовуються факту не спростування платником податку шляхом подання комісії регіонального рівня відповідних документів відсутності підстав для віднесення позивача до ризикових за кодом податкової інформації « 14».

Також суд відхиляє аргумент апелянта про те, що відповідачем не доведено наявність факту постачання позивачем товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю, про такі факти не зазначено у жодному документі, відповідач не надав таку податкову інформацію й до суду, позаяк відповідачем надано до матеріалів справи документи, які стали підтверджують наявність підстав для застосування коду податкової інформації « 14».

Стосовно зазначення апелянтом про те, що рішення від 15 квітня 2024 року № 9521 прийнято не за наслідками подання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, суд вказує, що спірні в цій справі рішення прийнято за наслідками розгляду поданих позивачем документів для прийняття комісією регіонального рівня про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, тоді як первісне рішення від 05 жовтня 2023 року № 18073 прийнято за наслідками подання позивачем 05 жовтня 2023 року на реєстрацію податкових накладних на суму податку на додану вартість 168,07 тис. грн, на реалізацію ТОВ «НВП «Телсис» (30672426) товару динамік (гучномовець).

Також суд відхиляє посилання апелянта на висновки, викладені Верховним Судом в постанові у справі №640/6130/20, позаяк такі висновки сформульовані Верховним Судом стосовно застосування Порядку № 1165 в первісній редакції, тоді як спірне у справі, що зараз переглядається в апеляційному порядку, рішення прийнято на підставі іншої редакції Порядку № 1165.

Враховуючи зазначене, суд погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для висновку про протиправність рішення від 15 квітня 2024 року № 9521 про відповідність ТОВ «Екотехпром Київ» п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.

Керуючись ст. ст. 6, 7, 8, 9, 242, 243, 308, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Екотехпром Київ» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2024 року в справі № 160/12118/24 залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2024 року в справі № 160/12118/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Екотехпром Київ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття 05 лютого 2025 року та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня його складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 06 лютого 2025 року.

Суддя-доповідачВ.А. Шальєва

суддяВ.Є. Чередниченко

суддяС.М. Іванов

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2025
Оприлюднено10.02.2025
Номер документу124981400
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/12118/24

Постанова від 05.02.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Постанова від 05.02.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 03.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Рішення від 03.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні