Постанова
від 06.02.2025 по справі 676/3587/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 лютого 2025 року

м. Хмельницький

Справа № 676/3587/23

Провадження № 22-ц/820/289/25

Хмельницький апеляційний суд у складі

колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

Янчук Т.О. (суддя-доповідач),

Грох Л.М., Ярмолюка О.І.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 08 серпня 2024 року (суддя Швець О.Д.) за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Грушевського,50» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з оплати членських внесків,

в с т а н о в и в :

У травні 2023 року Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Грушевського,50» звернулося в суд із позовом до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з оплати членських внесків.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 12.04.2016 року на загальних зборах власників квартир у багатоквартирному будинку АДРЕСА_1 було прийнято рішення про створення об?єднання співвласників багатоквартирного будинку «Грушевського,50», затверджено статут об`єднання, та зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб 27.04.2016 року.

ОСОБА_1 являється власником квартири за АДРЕСА_2 , загальною площею 48,5 кв.м, що підтверджується відомостями про права власності з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та має право на пільгу з оплати комунальних послуг.

Відповідними протоколами загальних зборів ОСББ «Грушевського,50» встановлювались розміри членських внесків на 2020, 2021, 2022 та 2023 роки.

ОСББ «Грушевського,50» було укладено договори щодо забезпечення власників та інших мешканців багатоквартирного будинку ліфтом (в тому числі технічним обслуговуванням та ремонтом), вивезенням побутових відходів, постачанням електроенергією (відповідної потужності), прибиранням будинку та прибудинкової території, технічне обслуговування.

За всі надані послуги ОСББ «Грушевського,50» здійснює відповідну оплату, яка формується із членських внесків, які сплачуються власниками квартир.

Оплата за надані послуги відповідачу здійснюється за рахунок відшкодування соціальної пільги, а також самим відповідачем, проте не в повному обсязі, в зв?язку з чим станом на 15 травня 2023 року утворилась заборгованість в розмірі 1102 грн. 60 коп.

Листи з вимогою сплати зазначеної заборгованості були направлені ОСОБА_1 15.02.2023 р. та 25.04.2023 р., що підтверджується копіями листів-звернень, журналу вихідної кореспонденції та повідомленням про вручення від 27.04.2023 р.

Будь-яких звернень від відповідача в установленому законодавством порядку з претензіями до ОСББ «Грушевського,50» щодо надання неякісних житлово-комунальних послуг або відсутності надання даних послуг не надходили.

Із урахуванням викладеного, позивач просив суд стягнути з ОСОБА_1 на користь ОСББ «Грушевського,50» 1102,60грн. заборгованості з членських внесків співвласників об`єднання на утримання будинку та прибудинкової території за період з 01.06.2020 року по 15.05.2023 року.

Рішенням Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 08 серпня 2024 року позов задоволено частково. Стягнуто з ОСОБА_1 на користь ОСББ «Грушевського,50» заборгованість з оплати членських внесків в сумі 734,25 грн.

Компенсовано ОСББ «Грушевського,50» за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України судовий збір в розмірі 1787,28 грн.

Задовольняючи позов частково, суд першої інстанції встановив, що підстави для стягнення заборгованості з оплати членських внесків за травень 2020 року грудень 2022 року відсутні, оскільки Департаментом соціального захисту населення Кам`янець-Подільської міської ради в повному розмірі відшкодована пільга по сплаті членських внесках. Дослідивши належні та допустимі докази, дійшов висновку про наявність заборгованості з оплати членських внесків за період січень-травень 2023 року в розмірі 734,25 грн., які підлягають стягненню з відповідача.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 , посилаючись на порушення судом норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Постановити окрему ухвалу.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що під час розгляду справи у суді першої інстанції у підсистемі «Електронний суд» ЄСІТС не створені електронні копії процесуальних та інших паперових документів поданих учасниками справи до суду, відсутні реєстраційні картки на всі вхідні документи, що надійшли до суду у справі №676/3587/23. В порушення вимог Положення про АСДС та Положення про ЄСІТС до підсистеми «Електронний суд» ЄСІТС та Єдиного державного реєстру судових рішень внесено неправдиві відомості щодо дати і факту реєстрації процесуальних документів у справі, набрання судовими рішеннями законної сили, доставки документів до електронного суду користувачам, номера судового провадження, що не відповідає фактичним обставинам справи, у зв`язку з чим, на думку апелянта, службовими особами суду вчинено службове підроблення, кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 366 КК України

Кам`янець-Подільським міськрайонним судом не розглянуті клопотання ОСОБА_1 від 04.12.2023 про визначення порядку з`ясування обставин справи та порядку дослідження доказів, клопотання ОСОБА_1 від 04.12.2023 про встановлення наявності/відсутності у юридичної особи ОСББ «Грушевського, 50» права на отримання пільг співвласників у грошовій безготівковій формі за період лютий 2021 - грудень 2022 та залучення до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача АТ «Ощадбанк».

Судом першої інстанції не вирішено питання про залучення третіх осіб і не визначено фактичний склад учасників судового процесу у справі в період 01.10.2019 - 31.12.2022; неправильно визначено зміст спірних правовідносин учасників судового процесу і закон, який їх регулює, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини; не визначено періоди відповідальності кожного учасника судового процесу на стороні відповідача щодо заявленої позивачем заборгованості за періоди 01.10.2019 - 31.12.2022, 01.01.2023 - 15.05.2023, та відповідно, неправильно розраховано суму заборгованості по сплаті членських внесків стосовно відповідача. У рішенні від 08.08.2024 судом першої інстанції не наведено доказів та не підтверджено матеріалами справи № 676/3587/23, що за період травень 2020 - грудень 2022 суми нарахованої Департаментом пільги відповідача і розмір фактично отриманих від Мінсоцполітики через АТ «Ощадбанк» позивачем сум зазначеної нарахованої пільги відповідача є тотожними. У мотивувальній частині рішення Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 08.08.2024 у справі № 676/3587/23 згідно листа АТ «Ощадбанк» №46/12-11/67977/2023-БТ від 13.10.2023 р. надано інформацію про операції, здійснені за обліковим записом пільговика ОСОБА_1 станом на грудень 2022 р. дата операції 23.01.2023.

Межі заявлених позовних вимог у справі: 01.06.2020 - 15.05.2023, при цьому в оскаржуваному рішенні розрахунок заборгованості зроблено судом за січень-травень 2023 року. Тобто, Кам`янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області, без наведення мотивів вийшов за межі позовних вимог, безпідставно додавши у проведений розрахунок заборгованості період з 16.05.2023 по 31.05.2023, чим порушив передбачений п. 5 ч. 3 ст. 2, ч. 1 ст. 13 ЦПК України основний принцип цивільного судочинства диспозитивність.

Також апелянт зазначив, що за період січень-травень 2023 року відповідач надав до суду у додатку до відзиву від 25.09.2023 року копії платіжних квитанцій по сплаті членських внесків за період січень-червень 2023 року та розрахунок відсутності боргу за січень-червень 2023 року, однак, зазначені докази відсутні у матеріалах судової справи. При цьому позивач не спростовував дані обставини у справі.

Відзиву на апеляційну скаргу від інших учасників по справі не надходило.

Відповідно до ч. 1 ст. 368 ЦПК України справа розглядається судом апеляційної інстанції за правилами, встановленими для розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, з особливостями, встановленими главою І розділу V ЦПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 369 ЦПК України апеляційні скарги на рішення суду у справах з ціною позову менше тридцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, крім тих, які не підлягають розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, розглядаються судом апеляційної інстанції без повідомлення учасників справи.

В силу ч.13 ст.7, ч.2 ст.247 ЦПК України у такому випадку судове засідання не проводиться, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши доповідь судді, перевіривши наведені в апеляційній скарзі доводи, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 367 ЦПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Відповідно до ст. 375 ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом встановлено,що 24червня 2014року ОСОБА_1 внесений доЄдиного державногоавтоматизованого реєструосіб,які маютьправо напільги,як інвалідвійни ІІгрупи (код12)та маєправо на100%знижку приоплаті закомунальні послугизгідно п.5ст.13Закон України«Про статусветеранів війни,гарантії їхсоціального захисту».Пільга такожпоширюється найого дружину ОСОБА_2 .

ОСОБА_1 являється власником квартири за АДРЕСА_2 , загальною площею 48,5 кв.м.

27 квітня 2016 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань здійснено запис про державну реєстрацію юридичної особи - ОСББ «Грушевського,50», створеного установчими зборами власників житлових приміщень будинку АДРЕСА_1 12.04.2016 р. Завданням та предметом діяльності об`єднання є: забезпечення реалізації прав співвласників на володіння та користування спільним майном; забезпечення належного утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території; сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами; забезпечення виконання співвласниками своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

16 червня 2016 року Кам`янець-Подільською міською радою прийняте рішення № 784 «Про передачу житлового будинку по АДРЕСА_3 , з 01 січня 2017 року будинок АДРЕСА_1 обслуговує позивач яким укладено договори з іншими підрядними організаціями.

Розмір тарифів на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території (прибирання прибудинкової території, вивезення побутових відходів, поточний ремонт внутрішньо-будинкових систем, поточний ремонт будинку і т. ін.) встановлені зборами співвласників багатоквартирного будинку.

Відповідно до протоколу загальних зборів ОСББ «Грушевського,50» за № 10 від 14.12.2019 року на 2020 рік оплата членських внесків до ОСББ «Грушевського,50» здійснюється у наступних розмірах: для помешкань з ліфтом - 4,50 грн. за 1 кв.м, без ліфта - 3,55 грн. за кв.м, нежитлові приміщення - 1,00 грн. за 1 кв.м.

Відповідно до протоколу загальних зборів ОСББ «Грушевського,50» за № 11 від 20.12.2020 року на 2021 рік оплата членських внесків до ОСББ «Грушевського,50» здійснюється у наступних розмірах: для помешкань з ліфтом - 5,30 грн. за 1 кв.м, без ліфта - 4,40 грн. за кв.м, нежитлові приміщення - 1,00 грн. за 1 кв.м.

Відповідно до протоколу загальних зборів ОСББ «Грушевського,50» за № 14 від 18.12.2021 року на 2022 рік оплата членських внесків до ОСББ «Грушевського,50» здійснюється у наступних розмірах: для помешкань з ліфтом - 5,50 грн. за 1 кв.м, без ліфта - 4,70 грн. за кв.м, нежитлові приміщення - 2,00 грн. за 1 кв.м.

Відповідно до протоколу загальних зборів ОСББ «Грушевського,50» за № 17 від 18.12.2022 року на 2023 рік оплата членських внесків до ОСББ «Грушевського,50» здійснюється у наступних розмірах: для помешкань з ліфтом - 5,50 грн. за 1 кв.м, без ліфта - 4,70 грн. за кв.м, нежитлові приміщення - 2,00 грн. за 1 кв.м.

Згідно листа Департамента соціального захисту населення Кам`янець-Подільської міської ради №234/02/01-04 від 11.01.2024 р. ОСОБА_1 нараховані пільги у грошовій безготівковій формі на витрати з управління багатоквартирним будинком по АДРЕСА_1 червень 2020 р. 236,25 грн., липень 2020 р. 236,25 грн., серпень 2020 р. 236,25 грн., вересень 2020 р. 236,25 грн., жовтень 2020 р. 236,25 грн., листопада 2020 р. 236,25 грн., грудень 2020 р. 236,25 грн. Всього за 2020 р. 1653,75 грн. Січень 2021 р. 278,25 грн., лютий 2021 р. 278,25 грн., березень 2021 р. 278,25 грн., квітень 2021 р. 278,25 грн., травень 2021 р. 278,25 грн., червень 2021 р. 278,25 грн., липень 2021 р. 278,25 грн., серпень 2021 р. 278,25 грн., вересень 2021 р. 278,25 грн., жовтень 2021 р. 278,25 грн., листопад 2021 р. 278,25 грн., грудень 2021 р. 278,25 грн. Всього за 2021 р. 3339,00 грн. Січень 2022 р. 288,75 грн., лютий 2022 р. 294,51 грн., березень 2022 р. 288,75 грн., квітень 2022 р. 170,36 грн., 118,39 грн., травень 2022 р. 83,71 грн., 205,01 грн., червень 2022 р. 83,71 грн., 205,01 грн., липень 2022 р. 288,75 грн., серпень 2022 р. 288,75 грн., вересень 2022 р. 288,75 грн., жовтень 2022 р. 288,75 грн., листопад 2022 р. 288,75 грн., грудень 2022 р. 288,75 грн. Всього за 2022 р. 3470,70 грн.

Згідно листа АТ «Ощадбанк» №46/12-11/67977/2023-БТ від 13.10.2023 р. надано інформацію про операції, здійснені за обліковим записом пільговика ОСОБА_1 , відповідно до положень Порядку № 373 щодо перерахування коштів, пільги на управління багатоквартирним будинком за адресою АДРЕСА_3 » у грошовій безготівковій формі: лютий 2020 р. дата операції 18.03.2020 р. 1175,59 грн., березень 2020 р. дата операції 16.04.2020 р. 219,78 грн., квітень 2020 р. дата операції 18.05.2020 р. 219,78 грн., травень 2020 р. 0,00 грн., червень 2020 р. дата операції 17.07.2020 р. 99,62 грн., липень 2020 р. дата операції 17.08.2020 р. 132,96 грн., серпень 2020 р. дата операції 18.09.2020 р. 105,22 грн., вересень 2020 р. дата операції 16.10.2020 р. 239,16 грн., жовтень 2020 р. дата операції 18.11.2020 р. 240,79 грн., листопад 2020 р. 0,00 грн., грудень 2020 р. дата операції 20.01.2021 р. 105,69 грн., січень 2021 р. дата операції 24.02.2021 р. 928,22 грн., лютий 2021 р. дата операції 22.03.2021 р. 424,24 грн., березень 2021 р. дата операції 19.04.2021 р. 258,85 грн., квітень 2021 р. дата операції 19.05.2021 р. 258,85 грн., травень 2021 р. 0,00 грн., червень 2021 р. дата операції 29.07.2021 р. 298,95 грн., липень 2021 р. дата операції 28.08.2021 р. 235,86 грн., серпень 2021 р. дата операції 30.09.2021 р. 380,16 грн., вересень 2021 р. 0,00 грн., жовтень 2021 р. 0,00 грн., листопад 2021 р. дата операції 22.12.2021 р. 156,09 грн., грудень 2021 р. дата операції 19.01.2022 р. 258,85 грн., січень 2022 р. дата операції 23.02.2022 р. 268,62 грн., лютий 2022 р. дата операції 22.03.2022 р. 268,62 грн., березень 2022 р. дата операції 19.04.2022 р. 268,62 грн., квітень 2022 р. дата операції 23.05.2022 р. 268,62 грн., травень 2022 р. дата операції 28.06.2022 р. 496,55 грн., червень 2022 р. дата операції 28.07.2022 р. 142,04 грн., липень 2022 р. дата операції 23.08.2022 р. 268,62 грн., серпень 2022 р. дата операції 22.09.2022 р. 268,62 грн., вересень 2022 р. дата операції 18.10.2022 р. 268,62 грн., жовтень 2022 р. дата операції 21.11.2022 р. 268,62 грн., листопад 2022 р. дата операції 19.12.2022 р. 268,62 грн., грудень 2022 р. дата операції 23.01.2023 р. 268,62 грн. Всього 9063,45 грн.

Виплата позивачу розрахованої суми пільги, встановленої Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», здійснюється відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 №373, у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок АТ «Ощадбанк».

АТ «Ощадбанк» на підставі отриманих реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам здійснює щомісяця до 18 числа перерахування коштів у розмірі нарахованих сум за спожиті послуги в попередньому місяці з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг з наданням реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам, у яких зазначається інформація про перерахування коштів.

Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг.

Пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Ті послуги, на які не вистачило коштів, пільговик повинен оплатити самостійно.

Відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою КМУ від 17.04.2019 №373, пільговику з січня 2023 року пільги на оплату житлово-комунальних послуг надаються в грошовій готівковій формі органами Пенсійного фонду України відповідно до інформації, вказаної в електронній особовій справі пільговика.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» особам з інвалідністю внаслідок війни надаються такі пільги: 100-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю).

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» при наданні житлово-комунальних послуг застосовуються державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування, встановлені законодавством.

Гранична норма витрат на управління житлом громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Передбачені законодавством пільги та субсидії на оплату житлово-комунальних послуг виплачуються споживачу в грошовій формі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» державні соціальні стандарти - встановлені законами, іншими нормативно-правовими актами соціальні норми і нормативи або їх комплекс, на базі яких визначаються рівні основних державних соціальних гарантій. Відповідно до ст. 9 цього Закону, державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування встановлюються з метою визначення державних соціальних гарантій щодо надання житлово-комунальних послуг та розмірів витрат на найм житла, управління житлом і оплату комунальних послуг, які забезпечують реалізацію конституційного права громадянина на житло. До державних соціальних нормативів належать: гранична норма витрат на управління житлом, оплату комунальних послуг, передбачених Законом України «Про житлово-комунальні послуги», залежно від отримуваного доходу; соціальна норма житла та соціальні нормативи користування комунальними послугами, з оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії громадянам; показники якості управління багатоквартирним будинком і надання комунальних послуг.

Постановою Кабінету Міністрів України №409 від 06.08.2014 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування», встановлено соціальну норму житла, в межах якої держава надає громадянам субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, а також, соціальні нормативи, в межах яких держава надає громадянам пільги або субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.

Так, відповідно до п. 2 цієї постанови, установлено соціальну норму житла, в межах якої держава надає громадянам пільги на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком для: оплати житлової послуги - послуги з управління багатоквартирним будинком; витрат на управління багатоквартирним будинком - 21 кв. метр загальної площі на одну особу та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю.

Конструкція пільги, передбаченої п. 4 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни,гарантії їх соціального захисту» передбачає не 100% покриття всіх можливих витрат особи з інвалідністю внаслідок війни, з оплати житлової послуги, а 100% витрат в межах певної розрахункової величини, визначеної державою, яку вона гарантує забезпечити пільгами.

Згідно з ст. 1 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» (далі Закон №2866-III) об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об`єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону №2866-III основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Відповідно до ч. 1, 3, 4ст. 22 Закону №2866-III для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об`єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення; визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори; виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.

За змістом ст. 23 Закону №2866-III внески на утримання і ремонт приміщень або іншого майна, що перебуває у спільній власності, визначаються статутом об`єднання та/або рішенням загальних зборів.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку визначено Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (далі Закон № 417-VIII), який регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління.

Обов`язки співвласників багатоквартирного будинку визначені ч. 1 ст. 7 Закону № 417-VIII, зокрема, такі: забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку; забезпечувати технічне обслуговування та у разі необхідності проведення поточного і капітального ремонту спільного майна багатоквартирного будинку; додержуватися вимог правил утримання багатоквартирного будинку і прибудинкової території, правил пожежної безпеки, санітарних норм; виконувати рішення зборів співвласників; своєчасно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги.

Кожний співвласник несе зобов`язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до його частки співвласника (ч. 2 ст. 7 Закону).

За приписами ст. 10 Закону № 417-VIII співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків. До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком. Рішення зборів співвласників є обов`язковими для всіх співвласників.

Таким чином, особа, яка є власником (співвласником) квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку, в тому числі у якому створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, зобов`язана здійснювати платежі та внески на утримання і ремонт спільного майна відповідно до розміру своєї частки та затверджених тарифів а також сплачувати вартість інших комунальних послуг.

Враховуючи зазначене, суд першої інстанції, встановивши, що за період з 01 червня 2020 року по 31 грудня 2022 року в безготівковій формі Департаментом соціального захисту населення в повному обсязі відшкодована позивачу оплата членських внесків ОСОБА_1 , як власника квартири АДРЕСА_2 , дійшов правильного висновку про відмову з задоволені позову в цій частині.

Щодо стягненнязаборгованості пооплаті членськихвнесків заперіод зсічня по15травня 2023року, враховуючи принципдиспозитивності, то пільговику з січня 2023 року пільги на оплату житлово-комунальних послуг надаються в грошовій готівковій формі органами Пенсійного фонду України відповідно до інформації, вказаної в електронній особовій справі пільговика.

В матеріалах справи наявні квитанції щодо сплати відповідачем ОСОБА_1 членських внесків на рахунок ОСББ «Грушевського,50» в сумі 66грн. - за березень, 266,75грн. - за квітень 2023, 266,75 грн. - за травень 2023 року (а.с. 126,127).

Судом при обчисленні розміру заборгованості було встановлено, що за період з січня 2023 року по травень 2023 року підлягало до сплати 1333,75грн. (266,75грн. щомісячний розмір внеску ? 5 місяців), врахувавши сплачені відповідачем кошти за березень, квітень, травень 2023 року на загальну суму 599,50грн., дійшов правильного висновку щодо розміру заборгованості за зазначений період 734,25 грн.

Доказів щодосплати ОСОБА_1 заборгованості зачленські внескиза січень2023,лютий 2023та частковоза березень2023року матеріалисправи немістять,до апеляційноїскарги апелянтомтакож ненадано.

Тобто, судом стягнуто заборгованість за комунальні послуги в межах заявлених позовних вимог за січень 2023, лютий 2023 та частково за березень 2023 року в розмірі 734,50 грн. в межах заявлених позовних вимог.

З огляду на зазначене, доводи апелянта в цій частині підлягають відхиленню, оскільки спростовуються вищезазначеними доказами.

Щодо доводів апеляційної скарги про відсутність у матеріалах справи доказів, наданих відповідачем, про сплату членських внесків, то такі не відповідають дійсності, оскільки зазначені в додатках до відзиву копії квитанцій про сплату наявні в матеріалах справи та враховані судом при обчисленні суми заборгованості.

Твердження апелянта щодо порушення судом першої інстанції норм процесуального права, не спростовують висновки суду першої інстанції, а тому підлягають відхиленню.

Порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення («Серявін та інші проти України», №4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).

За наслідками перегляду апеляційної скарги, колегія суддів не знаходить підстав для винесення окремої ухвали.

Оскаржуване судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, з повним з`ясуванням судами обставин, що мають значення для справи, відповідністю висновків суду обставинам справи, а доводи апеляційної скарги цих висновків не спростовують.

Відповідно до частини 13 статті 141 ЦПК України якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не передаючи справи на новий розгляд, змінює рішення або ухвалює нове, цей суд відповідно змінює розподіл судових витрат.

Оскільки апеляційну скаргу залишено без задоволення підстави для розподілу судових витрат у суді апеляційної інстанції відсутні.

Керуючись ст.ст. 374, 375, 382, 384, 389, 390 ЦПК України, апеляційний суд

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 08 серпня 2024 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, проте може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Судді Т.О. Янчук

Л.М. Грох

О.І. Ярмолюк

СудХмельницький апеляційний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2025
Оприлюднено10.02.2025
Номер документу125004567
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них

Судовий реєстр по справі —676/3587/23

Ухвала від 06.05.2025

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Талалай О. І.

Ухвала від 01.05.2025

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Талалай О. І.

Ухвала від 22.04.2025

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Талалай О. І.

Рішення від 21.03.2025

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Ухвала від 24.02.2025

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Постанова від 06.02.2025

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 20.12.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 20.12.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Рішення від 08.08.2024

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Ухвала від 05.10.2023

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні