Постанова
від 05.02.2025 по справі 751/10076/24
НОВОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Справа № 751/10076/24

Провадження №3/751/132/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2025 року місто Чернігів

Новозаводський районний суд міста Чернігова

в складі: головуючого судді Маслюк Н.В.

секретаря судового засідання Стрижак В.П.

з участю представників Чернігівської митниці - Стрижака А.І., Назарчук Т.В., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , захисника - Кривошей А.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Чернігові в режимі відеоконференції справу за поданням Чернігівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 -

В с т а н о в и в:

11.11.2024 року Чернігівська митниця звернулася до суду з поданням про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 за ст. 485 МК України.

Із протоколу про порушення митних правил №0080/10200/24 від 23.10.2024 вбачається, що 03.01.2023 о 08 год 37 хв через пункт пропуску «Угринів Долгобичув» Львівської митниці громадянином України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (паспорт НОМЕР_2 , також використовує паспорт НОМЕР_3 ), на митну територію України ввезено у якості гуманітарної допомоги транспортний засіб марки «FORD RANGER», реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 (країна реєстрації - Великобританія), VIN-код (номер кузова) НОМЕР_5 .

З метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України даного транспортного засобу Чернігівською митницею направлено запит до Львівської митниці від 18.06.2024 № 7.11-3/20-03/7/3130 щодо надання копій документів, на підставі яких транспортний засіб ввезено в Україну в якості гуманітарної допомоги.

Факт ввезення на митну територію України та оформлення у якості гуманітарної допомоги даного транспортного засобу підтверджується відомостями, що містяться у Автоматизованій системі митного оформлення «Інспектор» та копіями документів, які додані до відповіді Львівської митниці від 28.06.2024 №7.4-4/28-07-05/7/17926 (вх. Чернігівської митниці від 01.07.2024 №5279/7/7.11-3/12), а саме: копією Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 03.01.2023, копією звернення громадської організації «Перша волонтерська група ТРО» від 30.12.2022 № б/н, копією паспорта громадянина України ОСОБА_2 , копією реєстраційного документа на транспортний засіб реєстраційний номер НОМЕР_4 .

Відповідно до наданої інформації Львівської митниці (вх. Чернігівської митниці від 01.07.2024 № 5279/7/7.11-3/12) встановлено, що 03.01.2023 при ввезенні на митну територію України транспортного засобу марки FORD RANGER, VIN-код (номер кузова) НОМЕР_5 громадянин України ОСОБА_1 подав Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (за формою, встановленою додатком до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (зі змінами та доповненнями), у якій, зокрема, у графі 6 «Отримувач/Consignee» вказано «ГО «Перша волонтерська група ТРО» (код 44774302»), у графі 7 «Фактичне місце призначення розвантаження вантажу/Place of unloading of goods» вказано «м. Чернігів, Шевченка 29/20», у графі 9 «Вид допомоги/Type of assistance» вказано «FORD» WF0LMFE402W233307, 1шт, 1500 кг.

Чернігівською митницею з метою підтвердження чи спростування факту отримання даного транспортного засобу направлено запит до громадської організації «Перша волонтерська група ТРО» від 21.07.2023 №7.11-3/7.11-20- 03/14/3935, на який отримано відповідь від 07.02.2024 №б/н (вх. Чернігівської митниці від 07.02.2024 № 1043/14/7.11-3/7.11-10-11/6), де громадська організація «Перша волонтерська група ТРО» повідомляє, що замовляла вищевказаний транспортний засіб, але оскільки транспортний засіб перетнув кордон у несправному стані, громадська організація відмовилася його забирати.

18.06.2024 Чернігівською митницею було підготовлено та направлено лист керівникам митниць №7.11-3/20-03/7/3131, щодо проведення опитування ОСОБА_1 .

26.06.2024 листом Львівської митниці №7.4-4/28-07-05/7/17740 (вх. Чернігівської митниці від 26.06.2024 №5189/7/7.11-3/12) надіслано пояснення громадянина ОСОБА_1 , де він зазначає, що транспортний засіб марки FORD RANGER, VIN-код (номер кузова) НОМЕР_5 до громадської організації «Перша волонтерська група ТРО» доставлено не було, а вказаний транспортний засіб він передав за місцем свого проживання громадянину (представнику) ОСОБА_3 . Також пояснив, що підтверджуючі документи, щодо передачі транспортного засобу у нього відсутні. Подальше місце знаходження транспортного засобу йому не відоме, у чиєму володінні перебуває вказаний транспортний засіб він не знає.

16.07.2024 Чернігівською митницею, з метою з`ясування інформації щодо того чи працює (працював) громадянин (представник) ОСОБА_4 у ГО «Перша волонтерська група ТРО», до даної організації направлено запит №7.11-3/20-03/14/3672, на який отримано відповідь від 16.07.2024 №б/н (вх. Чернігівської митниці від 17.07.2024 № 5718/14/7.11- 3/10), що громадянин ОСОБА_4 не працює (і не працював) у ГО «Перша волонтерська група ТРО».

11.10.2024 у приміщенні Чернігівської митниці керівник громадської організації «Перша волонтерська група ТРО» ОСОБА_5 надав письмове пояснення щодо факту ввезення транспортного засобу марки FORD RANGER, VIN-код (номер кузова) НОМЕР_5 . Він вказав, що громадська організація замовляла транспортний засіб марки FORD RANGER, VIN-код (номер кузова) НОМЕР_5 з метою передачі в підрозділ ЗСУ, однак його до громадської організації «Перша волонтерська група ТРО» доставлено не було у зв`язку з поломкою, яка сталася під час переміщення територією України. Про це ОСОБА_6 повідомили у телефонному режимі. Також, по телефону ОСОБА_6 повідомили, що у зв`язку з тим, що вказаний транспортний засіб потребував тривалого і вартісного ремонту місцевий благодійний фонд (назва і дані фонду не відомі, територія діяльності м. Луцьк, Волинська обл.) погодився його відремонтувати та надати керівнику ГО «Перша волонтерська група ТРО» ОСОБА_7 всі необхідні дані для оформлення акту приймання-передачі транспортного засобу до фонду, який буде займатися ремонтом. Однак, на сьогоднішній день інформацію, щодо даних фонду керівник ГО «Перша волонтерська група ТРО» ОСОБА_5 не отримав, а місцезнаходження та подальша доля автомобіля йому не відомі. Також ОСОБА_5 у своїх поясненнях зазначив, що він нікого не уповноважував вчиняти будь - які дії з транспортним засобом FORD RANGER, VIN-код НОМЕР_5 , який до цього часу до ГО «Перша волонтерська група ТРО» передано так і не було.

18.06.2024 Чернігівською митницею громадянину ОСОБА_1 було направлено листи-запрошення вих. № 7.11-3/20-03/10/3127, вих. № 7.11-3/20-03/10/3126 та № 7.11-3/20-03/10/3125 з проханням з`явитись у строк до 12.07.2024 року до Чернігівської митниці для надання пояснень з приводу обставин переміщення вказаного транспортного засобу через митний кордон України або надіслати письмові пояснення на адресу Чернігівської митниці засобами поштового зв`язку або електронною поштою.

Відповідно до рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення з ідентифікаторами №0600933657660, №0600933658810 та №0600933661692 громадянин ОСОБА_1 26.06.2024 року особисто отримав відправлення з листом-запрошенням від 18.06.2024 №7.11-3/20-03/10/3127 та 27.06.2024 особисто отримав відправлення з листом-запрошенням від 18.06.2024 № 7.11-3/20-03/10/3126 але у вказаний термін до Чернігівської митниці не з`явився, про причини неявки не повідомив.

25.07.2024 Чернігівською митницею громадянину ОСОБА_8 було направлено листи вих. № 7.11-3/20-03/10/3841, вих. № 7.11-3/20-03/10/3849 та №7.11-3/20-03/10/3848 з проханням надати інформацію з приводу обставин передачі йому вказаного транспортного засобу громадянином ОСОБА_9 та інформацію щодо його місцезнаходження.

Станом на 23.10.2024 додаткових пояснень та будь-яких документів, щодо обставин ввезення, передачі та місцезнаходження транспортного засобу FORD RANGER, VIN-код (номер кузова) НОМЕР_5 до Чернігівської митниці від громадянина ОСОБА_2 та громадянина Оконського Назара не надійшло.

Згідно зі службовою запискою управління митних платежів, контролю митної вартості та митно - тарифного регулювання ЗЕД Чернігівської митниці від 16.07.2024 №15-02/15-01/3010 розмір митних платежів, які підлягали сплаті під час ввезення транспортного засобу FORD RANGER, VIN-код (номер кузова) НОМЕР_5 , станом на 03.01.2023 становить 166 117,78 грн (з яких ввізне мито - 15 360,09 грн; акцизний податок - 97 471,25 грн; ПДВ - 53 286,44 грн).

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 здійснив протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів на загальну суму 166 117,78 грн, шляхом використання товару: транспортний засіб «FORD RANGER», реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 , VIN-код (номер кузова) НОМЕР_5 , щодо якого було надано пільги зі сплати митних платежів, в інших цілях, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст.485 МК України.

У судовому засіданні представники Чернігівської митниці подання підтримали, просили притягнути до відповідальності за ст. 485 МК України ОСОБА_1 та накласти на нього стягнення у межах санкції ст. 485 МК України.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності у судовому засіданні вину не визнав та пояснив, що тривалий час привозив на прохання громадських організацій автомобілі для ЗСУ. Так в черговий раз 03.01.2023 на прохання знайомого волонтера ОСОБА_10 він ввіз на митну територію України, як гуманітарну допомогу автомобіль «FORD RANGER», реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 . При в`їзді на митну територію України він подав декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, зокрема автомобіль «FORD RANGER», зазначивши при цьому отримувача ГО «Перша волонтерська група ТРО». Також до митних органів він подав лист - звернення від даної громадської організації. Даний автомобіль разом з оформленими документами він передав вдома по місцю проживання ОСОБА_11 , якому до цього неодноразово передавав транспортні засоби. Проте наразі підтверджуючих документів передачі транспортного засобу у нього немає, місцезнеаходження автомобіля йому також не відоме.

Захисник у судовому засіданні просив закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, при цьому посилаючись на письмові пояснення (а.с.98-104). Вказав, що дії ОСОБА_1 перебували у правовому полі. Він ввіз на територію України транспортний засіб та передав представнику отримувача гуманітарної допомоги ГО «Перша волонтерська група ТРО». При цьому він сфотографував його паспорт і посвідчення благодійного фонду «Країна Кращих». Покази керівника ГО «Перша волонтерська група ТРО» вказують на те, що після перетину кордону транспортний засіб «FORD RANGER» повністю перейшов під контроль і розпорядження представників ГО «Перша волонтерська група ТРО». У матеріалах відсутні докази, які підтверджують, що ОСОБА_1 розумів та усвідомлено перевозив автомобіль з метою ухилення від митних платежів або їх зменшення. Крім того, вважає, що на день подачі справи до суду закінчився шестимісячний строк накладення адміністративного стягнення.

Вислухавши представника Чернігівської митниці, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, захисника, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Згідно ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.

Всі питання щодо пропуску через митний кордон України товарів регулюються Митним кодексом України, затвердженим Законом України №4496-VІ від 13.03.2012 року, а також іншими нормативно - правовими актами з питань митної справи.

Диспозиція статті 485 МК України передбачає адміністративну відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Отже, з об`єктивної сторони склад правопорушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України, характеризується наявністю дій, а з суб`єктивної у формі умислу. Склад адміністративного правопорушення, що визначений ст. 485 МК України передбачає спеціальну протиправну мету дій декларанта щодо заявлення неправдивих відомостей, а саме, неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, і наявність спеціальної протиправної мети в диспозиції вказаної норми свідчить про те, що зазначене правопорушення може бути вчинене з умисною формою вини.

Тобто, для притягнення до відповідальності згідно ст. 485 МК України, необхідно доведення факту заявлення в митній декларації неправдивих відомостей та/або надання документів, що містять неправдиві відомості та наявність прямого умислу (постанова Верховного Суду від 27 січня 2022 року у справі №569/8213/17).

Відповідно до ст. 262 МК України товари, що переміщуються через митний кордон України, декларуються митному органу, який здійснює митне оформлення цих товарів.

Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, на які накладено електронний підпис декларанта або уповноваженої ним особи.

Частиною 6 статті 264 МК України передбачено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом

Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставления на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо).

З моменту прийняття митним органом митної декларації вона с документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до ст.1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 №1192- XIV гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують й у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю. важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно 10 обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог стaттi 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації донорам.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України. без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги та підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, або в інших суб`єктах, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.

Відповідно п. 4-1 Прикінцевих та перехідних положень МК України та п. 32 підрозділу 2 розділу XX ПК України, на період проведення АТО та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії рф, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства звільняються від оподаткування ввізним митом товари, кінцевим отримувачем яких відповідно до сертифікатів кінцевого споживача або згідно з умовами договору визначено правоохоронні органи, МОУ, ЗСУ та інші військові формування, добровольчі формування територіальних громад, утворені відповідно до законів України, інші суб`єкти, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії рф проти України.

На підтвердження вини у вчиненні адміністративного правопорушення до протоколу додано відповіді на запит ГО «Перша волонтерська група ТРО» від 07.02.2024 та 16.07.2024, де зазначено, що транспортний засіб «FORD RANGER», реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 , VIN-код (номер кузова) НОМЕР_5 перетнув кордон України в несправному стані і його відмовилися забирати. Попередньо автомобіль був знайдений військовослужбовцем ОСОБА_12 і для перевезення його через митний кордон України був задіяний ОСОБА_1 . Одночасно вказано, що громадянин ОСОБА_13 не працює в ГО «Перша волонтерська група ТРО» (а.с.14-16, 31).

У той час, згідно указаних письмових пояснень керівника ГО «Перша волонтерська група ТРО» ОСОБА_5 вбачається, що вказаний вище транспортний засіб знайшов у Польщі військовослужбовець ОСОБА_12 ГО «Перша волонтерська група ТРО» підготувала звернення до митниці про визнання автомобіля «FORD RANGER» реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 гуманітарною допомогою для передачі в підрозділ ЗСУ. ОСОБА_12 дав керівнику фонду контакти особи, яка займалася пошуком водія для перевезення транспортного засобу. Таким виявився ОСОБА_1 . Для доставки автомобіля було залучено ОСОБА_14 , якому у подальшому повідомили, що авто несправне і до міста Чернігова не доїде. Надалі ОСОБА_15 поїхав на місце, де стояло авто, допоміг дістатися найближчого населеного пункту на СТО. Надалі було вирішено його залишити на СТО м. Луцьк для подальшого ремонту. Представник ОСОБА_16 через місяць повідомив керівника ГО «Перша волонтерська група ТРО», що знайшли благодійний фонд, який відремонтує автомобіль (а.с.34).

Отже, із наданих пояснень вбачається, що транспортний засіб, за згодою керівника ГО «Перша волонтерська група ТРО» ОСОБА_5 , а саме представника ОСОБА_14 , залишено на СТО м. Луцьк, що свідчить про те, що автомобіль перейшов у розпорядження представника ГО «Перша волонтерська група ТРО».

Разом з тим, при перетині державного кордону водієм ОСОБА_1 подано копію декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 03.01.2023, копію звернення громадської організації «Перша волонтерська група ТРО» від 30.12.2022 № б/н, копію паспорта громадянина України ОСОБА_2 , копією реєстраційного документа на транспортний засіб реєстраційний номер НОМЕР_4 (а.с.19-21).

Також згідно письмових пояснень ОСОБА_1 вбачається, що транспортний засіб «FORD RANGER», реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 , разом з декларацією про гуманітарну допомогу, належним чином оформлену в митних органах, він передав вдома представнику ОСОБА_11 (паспорт НОМЕР_6 ) (а.с.28).

Із розшукової бази МВС вбачається, що ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , є особою, яка переховується від органів досудового розслідування (а.с.69).

Крім того, за зверненнями громадських організацій ОСОБА_1 неодноразово перевозив через митний кордон, як гуманітарну допомогу, транспортні засоби для ЗСУ (а.с.75-86).

Таким чином, митним органом не доведено факт використання ОСОБА_1 транспортного засобу «FORD RANGER», реєстраційний номерний знак НОМЕР_4 ,стосовно якого було надано пільги щодо сплати митних платежів в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги та не було доведено, що зазначений автомобіль не перейшов у розпорядження представника ГО «Перша волонтерська група ТРО».

При цьому митних органом не вчинено будь-яких дій щодо допиту ОСОБА_17 та ОСОБА_14 з приводу з`ясування місцезнаходження транспортного засобу.

Відповідно ст.8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Норми Конституції є нормами прямої дії, а згідно ч.2 ст.62 Основного Закону усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться виключно на її користь, тобто суд може притягнути особу до адміністративної відповідальності лише на тих доказах, які спростовують усі розумні сумніви щодо вини особи. Докази, що викликають такі сумніви, суд має вмотивовано відхилити у своїй постанові.

Конституційний Суд України зауважує, що елементом принципу презумпції невинуватості є принцип «in dubio pro reo», згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості. Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов`язок доведення вини особи покладається на державу (абз. 1-3 п. 4 рішення ВП КСУ у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) ст. 368-2 КК від 26.02.2019№ 1-р/2019).

Зазначене узгоджується і з правовою позицією ЄСПЛ, згідно якої «доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом» (п. 43 рішення від 14.02.2008 у справі «Кобець проти України» (Kobets v. Ukraine), з відсиланням на п. 282 рішення у справі «Авшар проти Туреччини» (Avsar v. Turkey). Розумним є сумнів, який ґрунтується на певних обставинах та здоровому глузді, випливає зі справедливого та зваженого розгляду усіх належних та допустимих відомостей, визнаних доказами, або з відсутності таких відомостей і є таким, який змусив би особу втриматися від прийняття рішення у питаннях, що мають для неї найбільш важливе значення.

Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкриміноване правопорушення було вчинене і правопорушник є винним у його вчиненні. Поза розумним сумнівом має бути доведений кожний з елементів, які є важливими для правової кваліфікації діяння. Це питання має бути вирішено на підставі безстороннього та неупередженого аналізу наданих сторонами допустимих доказів, які свідчать за чи проти тієї або іншої версії подій.

Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи у цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення має пояснювати всі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду. Суд не може залишити без уваги ту частину доказів та встановлених на їх підставі обставин лише з тієї причини, що вони суперечать версії обвинувачення. Наявність таких обставин, яким версія обвинувачення не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.

Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом недостатньо, щоб версія обвинувачення була лише більш вірогідною за версію захисту. Необхідно, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення, був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною за пред`явленим обвинуваченням.

Таким чином, ретельно дослідивши та перевіривши в ході судового розгляду усі наявні в справі докази, суд дійшов переконання про відсутність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, оскільки належних, достовірних і допустимих доказів, яких було б достатньо для визнання його винуватим у вчиненні даного правопорушення в судовому засіданні встановлено не було. При цьому всі можливості для усунення сумнівів були вичерпані, а сукупність зібраних та проаналізованих у справі доказів не дозволяє їх спростувати у категоричній формі.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.

Отже, враховуючи вищевикладене в сукупності, суд дійшов висновку про закриття провадження у справі відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Відповідно до ч. 3 ст. 243 МК України, у разі припинення провадження у справі про порушення митних правил за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення витрати органу доходів і зборів на зберігання зазначених вище товарів, транспортних засобів власником цих товарів, транспортних засобів або уповноваженою ним особою не відшкодовуються.

Відповідно ст. 40-1 КУпАП судовий збір не справляється.

Керуючись ст.ст. 33, 247, 265, 283-285, 287, 289, 290 КУпАП, ст.ст. 103, 380, 485, 491, 511, 527-529 МК України, суд -

постановив:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст.485 МК України закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова суду може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена або митним органом до Чернігівського апеляційного суду через Новозаводський районний суд м. Чернігова протягом десяти днів з дня її винесення.

Повний текст постанови складено 08.02.2025.

Суддя: Н.В. Маслюк

СудНовозаводський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення05.02.2025
Оприлюднено11.02.2025
Номер документу125018643
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —751/10076/24

Постанова від 22.04.2025

Адмінправопорушення

Чернігівський апеляційний суд

Оседач М. М.

Постанова від 22.04.2025

Адмінправопорушення

Чернігівський апеляційний суд

Оседач М. М.

Постанова від 05.02.2025

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

Постанова від 05.02.2025

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

Постанова від 14.01.2025

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

Постанова від 12.12.2024

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні