Постанова
від 04.02.2025 по справі 640/16378/22
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/16378/22 Головуючий у 1 інстанції: Черникова А.О.

Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2025 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача Вівдиченко Т.Р.

Суддів Аліменка В.О.

Собківа Я.М.

За участю секретаря Заміхановської Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 листопада 2022 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни, третя особа - Політична партія «Всеукраїнська партія «Дітей війни» про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИЛА:

Позивач - ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни, третя особа - Політична партія «Всеукраїнська партія «Дітей війни», в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Державного реєстратора Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни від 16.09.2022 № 193/19.4 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про Політичну партію "Всеукраїнська партія "Дітей війни", що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми, зобов`язавши повторно розглянути подані 24.02.2021 документи для внесення змін до відомостей про Політичну партію "Всеукраїнська партія "Дітей війни" з урахуванням висновків суду.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 листопада 2022 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Державного реєстратора Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни від 16.09.2022 № 193/19.4 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про Політичну партію "Всеукраїнська партія "Дітей війни", що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми. Зобов`язано Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліну Анатоліївну повторно розглянути подані 24.02.2021 документи для внесення змін до відомостей про Політичну партію "Всеукраїнська партія "Дітей війни" з урахуванням висновків суду, наведених в мотивувальній частині даного рішення.

Не погодившись із рішенням суду, відповідач - Державний реєстратор Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліна Анатоліївна звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.

Зокрема, апелянт вказує, що зазначена у заяві від 20.02.2021 мета діяльності юридичної особи - Політичної партії «Всеукраїнська партія «Дітей війни» не відповідає меті, яка зазначена у новій редакції статуту Партії. Також, апелянт зазначає, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.05.2022 у справі № 640/19841/21 встановлено, що рішення державного реєстратора від 26.03.2021 № 126/19.4 в частині відмови в державній реєстрації зміни до відомостей про Партію, яка містить розбіжності щодо мети діяльності Партії, зазначеній у новій редакції статуту Партії, є обґрунтованим та правомірним.

25 грудня 2023 року до Шостого апеляційного адміністративного суду від позивача - ОСОБА_1 надійшов відзив на апеляційну скаргу, яким підтримує позицію суду першої інстанції.

Також, 25 грудня 2023 року до Шостого апеляційного адміністративного суду від третьої особи - Політична партія «Всеукраїнська партія «Дітей війни» надійшов відзив на апеляційну скаргу, яким підтримує позицію суду першої інстанції.

Згідно ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з`явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 20 лютого 2021 року рішенням З`їзду Політичної партії «Всеукраїнська партія «Дітей війни» було внесено зміни до найменування Партії (на ПП «КОНСЕРВАТИВНА ПАРТІЯ УКРАЇНИ»), змінено мету Партії, прийнято Статут та Програму в новій редакції, обрано новий склад керівних органів - зокрема Голову Партії ОСОБА_1 , змінено КВЕД, місцезнаходження та інформацію про зв`язок.

24 лютого 2021 року відповідні документи разом з заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу були подані для державної реєстрації в Міністерство юстиції України.

26 березня 2021 року Державним реєстратором Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліною Анатоліївною, посилаючись на статтю 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», було прийнято рішення № 126/19.4 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про Політичну партію Всеукраїнська партія «Дітей війни», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми.

Із повідомлення про відмову від 26 березня 2021 року №126/19.4 слідує, що підставою для відмови стали: суперечність документів Статуту, невідповідності відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним в документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

В обґрунтування відмови державний реєстратор в повідомленні про відмову вказує наступні причини:

- з поданих документів не можливо встановити, що З`їзд скликаний та проведений відповідно до статутних вимог, оскільки з поданого рішення (протокол № 3) З`їзду Партії неможливо визначити дату проведення засідання Ради Партії та не вбачається присутність членів Ради Партії на засіданні Ради Партії на якому прийнято рішення про скликання та встановлення норми представництва на З`їзд Партії;

- нова реакція програми Партії не містить цілей, завдань Партії, а також шляхів досягнення;

- в поданій Заяві зазначено мету діяльності сприяння формуванню та вираженню політичної волі громадян, участь у виборах та інших політичних заходах яка/містить розбіжності з метою діяльності Партії, зазначеній у новій редакції статуту Партії.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 травня 2022 року, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 серпня 2022 року, адміністративний позов у справі № 640/19841/21 задоволено повністю; визнано протиправним та скасовано рішення Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни від 26.03.2021 № 126/19.4 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про Політичну партію "Всеукраїнська партія "Дітей війни", що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми; зобов`язано Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни повторно розглянути подані 24.02.2021 документи для внесення змін до відомостей про Політичну партію "Всеукраїнська партія "Дітей війни" з урахуванням висновків суду, наведених в мотивувальній частині даного рішення.

Державний реєстратор Аліна Довгань Анатоліївна рішенням від 16 вересня 2022 року № 193/19.4 відмовила в державній реєстрації змін до відомостей про «Всеукраїнську партію «Дітей війни», посилаючись на розбіжність в тексті мети партії, яка вказана в заяві, протоколі та статуті, а саме, в поданій позивачем заяві зазначено мету діяльності: «сприяння формуванню та вираженню політичної волі громадян, участь у виборах та інших політичних заходах», а в протоколі та статуті: «сприяння формуванню та вираженню політичної волі громадян України, участь у виборах та інших політичних заходах.».

Не погоджуючись із даною відмовою, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Частиною 1 статті 3 вищевказаного Закону передбачено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Статтею 4 Закону № 755-IV визначено, що державна реєстрація базується на таких основних принципах: 1) обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; 2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; 3) врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; 4) державної реєстрації за заявницьким принципом; 6) єдності методології державної реєстрації; 7) об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; 8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; 9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

В силу вимог частини 2 статті 6 Закону № 755-IV, державний реєстратор: 1) приймає документи; 1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації; 2) перевіряє наявність у Єдиному державному реєстрі заборони вчинення реєстраційних дій; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 3-1) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; 3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей; 3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до частини 7 статті 25 Закону № 755-IV, порядок державної реєстрації, підготовки та оформлення рішень про реєстрацію громадських формувань, символіки та проведення інших реєстраційних дій визначається Міністерством юстиції України в Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.

Наказом Міністерства юстиції від 09 лютого 2016 року № 359/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 лютого 2016 року за № 200/28330, затверджено Порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи (далі - Порядок №359/5, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 1 розділу I Порядку №359/5 визначено, що цей Порядок визначає процедуру проведення відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон) державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи (далі - державна реєстрація), права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації.

Згідно абзаців 1-2 пункту 10 розділу ІІ Порядку № 359/5, передбачено, що державний реєстратор у строки, визначені законом, здійснює перевірку зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі документів на наявність підстав для зупинення їх розгляду та на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.

У разі наявності підстав для зупинення розгляду документів державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру вичерпний перелік таких підстав, передбачених законом.

В силу вимог абзацу 1 пункту 14 розділу ІІ Порядку № 359/5, державний реєстратор за наявності підстав для відмови у державній реєстрації, визначених статтею 28 Закону, за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру формує повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб`єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації, що за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру розміщується на порталі електронних сервісів у день відмови у державній реєстрації.

Особливості проведення державної реєстрації політичних партій передбачено розділом V Порядку № 359/5.

Згідно п. 1 розділу V Порядку № 359/5, державна реєстрація політичних партій проводиться на підставі правового висновку за результатами правової експертизи поданих для державної реєстрації документів.

За приписами пункту 2 розділу V Порядку № 359/5, правовий висновок готується державним реєстратором за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру в межах строку розгляду документів для державної реєстрації, встановленого Законом, але не пізніше ніж за 2 дні до закінчення такого строку.

Відповідно до пункту 3 розділу V Порядку № 359/5, правовий висновок повинен містити: дату: число, місяць, рік; прізвище, ім`я та по батькові державного реєстратора; назву поданої заяви відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 18.11.2016 №3268/5 Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань . У разі подання заяви для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, додатково зазначається вид (перелік) таких змін; прізвище, ім`я, по батькові заявника; найменування політичної партії; обґрунтування з посиланням на конкретні норми законодавства щодо відповідності вимогам Конституції та законів України, статуту (положенню) відповідної політичної партії документів, поданих для державної реєстрації. У разі державної реєстрації створення політичної партії також зазначається кількість підписів громадян України, зібраних на підтримку рішення про створення політичної партії не менш як у двох третинах районів не менш як двох третин областей України, міст Києва і Севастополя та не менш як у двох третинах районів Автономної Республіки Крим. У разі невідповідності вимогам Конституції та законів України поданих для державної реєстрації документів у висновку зазначаються відповідні положення законодавства, яким суперечать (з якими не узгоджуються) подані для державної реєстрації документи та/або норми статуту (положення), які порушені при прийнятті політичною партією відповідних рішень.

Пунктом 4 розділу V Порядку №359/5 передбачено, що правовий висновок в межах повноважень, визначених Законом, затверджується Міністром юстиції України або його заступником відповідно до розподілу повноважень.

Згідно пункту 6 розділу V Порядку №359/5, на підставі затвердженого правового висновку державний реєстратор приймає рішення про проведення державної реєстрації або про відмову в такій реєстрації, яке формується за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру в електронній формі, та підписує його.

Як вбачається з матеріалів справи, Державним реєстратором Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань А.А. прийнято рішення «Про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про Політичну партію «Всеукраїнська партія «Дітей війни», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми» від 16 вересня 2022 року № 193/19.4, яким відмовлено у державній реєстрації змін місцезнаходження, найменування, у складі керівних органів, до статуту та програми Партії, виду економічної діяльності Партії та інформації для здійснення зв`язку з Партією, прийнятих на підставі рішення З`їзду Партії від 20 лютого 2021 року (а.с. 7).

Відповідно до повідомлення про відмову від 16 вересня 2022 року № 193/19.4, у поданій до реєструючого органу заяві щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування Партії від 20 лютого 2021 року зазначено мету діяльності «сприяння формуванню та вираженню політичної волі громадян, участь у виборах та інших політичних заходах». Однак у протоколі З`їзду Партії від 20 лютого 2021 року (рішення (протокол) № 3) та новій редакції статуту Партії мета діяльності Партії зазначена як: «сприяння формуванню та вираженню політичної волі громадян України, участь у виборах та інших політичних заходах» (зворот а.с. 2 - а.с. 3).

Враховуючи викладене, відповідач дійшов висновку, що відомості, зазначені у заяві про державну реєстрацію, не відповідають відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про Партію.

Підстави для відмови у державній реєстрації закріплені статті 28 Закону № 755-IV, зокрема, пунктами 5,6 6 та 10-3 частини 1 вказаної норми передбачено, що підставою для відмови у державній реєстрації є:

- документи суперечать вимогам Конституції та законів України (пункт 5);

- документи суперечать статуту громадського формування (пункт 6);

- невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено Законом (пункт 10.3).

Разом з тим, апелянт вказує, що зазначена у заяві від 20.02.2021 мета діяльності юридичної особи - Політичної партії «Всеукраїнська партія «Дітей війни» не відповідає меті, яка зазначена у новій редакції статуту Партії.

При цьому, апелянт зазначає, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.05.2022 у справі № 640/19841/21 встановлено, що рішення державного реєстратора від 26.03.2021 № 126/19.4 в частині відмови в державній реєстрації зміни до відомостей про Партію, яка містить розбіжності щодо мети діяльності Партії, зазначеній у новій редакції статуту Партії, є обґрунтованим та правомірним.

Колегія суддів вважає вищевказані доводи апелянта необґрунтованими, з огляду на наступне.

Так, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 травня 2022 року у справі № 640/19841/21, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 серпня 2022 року, адміністративний позов ОСОБА_1 до Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни від 26.03.2021 р. № 126/19.4 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про Політичну партію "Всеукраїнська партія "Дітей війни", що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми. Зобов`язано Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни повторно розглянути подані 24.02.2021 документи для внесення змін до відомостей про Політичну партію "Всеукраїнська партія "Дітей війни" з урахуванням висновків суду, наведених в мотивувальній частині даного рішення.

В рішенні Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.05.2022 у справі № 640/19841/21 судом зазначено, що в новій редакції Статуту в якості мети діяльності Партії зазначено: участь у виробленні державної політики у сфері соціального захисту дітей війни, розбудови суверенної, правової, соціально-орієнтованої держави, утвердженні умов вільного розвитку особистості, захисту прав і свобод людини.

Разом з тим, такі посилання є помилковими, оскільки, згідно пункту 2 Статуту політичної партії «КОНСЕРВАТИВНА ПАРТІЯ УКРАЇНИ» (нова редакція), затвердженого З`їздом Партії (протокол №3 від 20.02.2021): «Метою діяльності Партії є сприяння формуванню та вираженню політичної волі громадян України, участь у виборах та інших політичних заходах.» (а.с. 67-90)

В свою чергу, в заяві позивача від 24.01.2021 метою партії зазначено: «сприяння формуванню та вираженню політичної волі громадян, участь у виборах та інших політичних заходах» (а.с.23-53).

Наведене спростовує доводи апелянта про наявність преюдиції.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що зазначення метою партії сприяння формуванню та вираженню політичної волі громадян, участь у виборах та інших політичних заходах, в розумінні приписів Закону № 755-IV, фактично не може вважатись невідповідністю.

Враховуючи вищезазначене, судом першої інстанції обґрунтовано визнано протиправним та скасовано рішення Державного реєстратора Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни від 16.09.2022 № 193/19.4 та зобов`язано відповідача повторно розглянути подані 24.02.2021 документи для внесення змін до відомостей про Політичну партію "Всеукраїнська партія «Дітей війни», з урахуванням висновків суду, наведених в мотивувальній частині даного рішення.

Решта доводів та заперечень апелянта висновків суду першої інстанції не спростовують.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог ОСОБА_1 та наявність правових підстав для їх задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

При цьому, доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ч. 3 ст. 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Довгань Аліни Анатоліївни залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 листопада 2022 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328-329 КАС України.

Суддя-доповідач Вівдиченко Т.Р.

Судді Аліменко В.О.

Собків Я.М.

Повний текст постанови виготовлено 10.02.2025 р.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2025
Оприлюднено11.02.2025
Номер документу125045120
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій 107000000), зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —640/16378/22

Постанова від 04.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 04.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 04.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 04.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Рішення від 17.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Черникова А.О.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Черникова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні