Народицький районний суд Житомирської області
Справа № 284/883/22
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 лютого 2025 року селище Народичі
Народицький районний суд Житомирської області в складі:
головуючого судді ОСОБА_1
з секретарем ОСОБА_2
з участю:
прокурора ОСОБА_3 ,
обвинувачених: ОСОБА_4 ,
ОСОБА_5 ,
ОСОБА_6 ,
захисників: ОСОБА_7 ,
ОСОБА_8 ,
ОСОБА_9 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 січня 2020 року за №12020060230000011, по обвинуваченню ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 367 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Досудовим розслідуванням встановлено, що рішенням першої сесії сьомою скликання Народицької селищної ради Житомирської області «Про обрання секретаря Народицької селищної р іди» від 17.11.2015 № 2 відповідно до п. 4 ст. 26, п. 3 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та протоколу лічильної комісії селищна рада вирішила обрати ОСОБА_4 секретарем Народицької селищної ради, на якого покладено обов`язки секретаря виконавчого комітету та присвоєно 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.3 ст.50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» секретар сільської, селищної, міської ради, серед іншого, у випадку, передбаченому ч.1 ст.42 цього Закону, здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, а також вирішує за дорученням сільського, селищного, міського голови або відповідної ради інші питання, пов`язані з діяльністю ради та її органів.
Згідно з ч.1 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» секретар відповідної сільської, селищної, міської ради здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови., зокрема, у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень.
Відповідно до ч.4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова має відповідні повноваження, у тому числі, забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; підписує рішення ради та її виконавчого комітету; вносить на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря ради; здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально- економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання.
Крім того, сільський, селищний, міський голова є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою; представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства; укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради; бере участь у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в межах тау спосіб, встановлені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»; здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів.
При цьому, сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.
Рішенням виконавчого комітету Народицької селищної ради Житомирської області № 1 від 29.01.2016 «Про розподіл обов`язків між селищним головою, секретарем селищної ради та заступі: иком селищного голови» встановлено, що секретар селищної ради ОСОБА_4 виконує всі обов`язки селищного голови з питань організації діяльності селищної ради, роботи постійних депутатських комісій селищної ради у разі його відсутності або неможливості виконування своїх обов`язків з інших причин.
Крім того, секретар селищної ради:
- забезпечує організацію роботи ради, координує діяльність її постійних комісій, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій;
- забезпечує співпрацю з обласною радою, іншими органами місцевого самовря дування;
- здійснює в установленому законом порядку організаційне та матеріально- технічне забезпечення виборів і референдумів, забезпечує організацію і проведення громадських слухань з найбільш важливих питань життєдіяльності громади;
- забезпечує реалізацію державної політики в галузі забезпечення законності та охорони правопорядку, висвітлення у засобах масової інформації, різних рівнів та форм власності діяльності селищної ради та її виконавчих органів;
- координує роботу та забезпечує співпрацю з управлінням Держтеокадастру у Народицькому районі Житомирської області;
- контролює та спрямовує діяльність відділів та управлінь селищної ради. За рішенням селищної ради, її виконавчого комітету очолює інші дорадчі та допоміжні органи при виконавчому комітеті селищної ради:
- відповідає за роботу освіти, відділу культури, Центру соціальних служб для сім`ї, дітей, та молоді, фінансового управління., територіального центру, закладів охорони здоров`я селищної ради, ДЮСШ;
- організовує співпрацю з реєстраційною службою Народицького районного управління юстиції, органом державної служби статистики. Овруцьким центром зайнятості населення;
- відає питаннями управління майном, яке перебуває у комунальній власності територіальної громади, організовує розробку програм йс о приватизації та контролює їх виконання;
- відповідає за розвиток підприємства, забезпечує активну співпрацю виконавчих з підприємницькими структурами;
- забезпечує підготовку до укладення контрактів з керівниками підпорядкованих підприємств, установ, організацій комунальної форми власності, закладів освіти та культури, підготовку внесення змін та доповнень до них;
- відповідає за підготовку та ви. онання регламенту роботи селищної ради, дотримання режиму роботи виконавчих органів ради, забезпечення трудової та виконавської дисципліни;
- виконує обов`язки секретаря виконавчого комітету селищної ради, організовує планування роботи виконкому, здійснює контроль за виконанням планів, контролює виконання делегованих повноважень виконавчими органами селищної ради.
- відповідає за розгляд звернень громадян, перевірку цієї роботи в структурних підрозділах виконкому, на підприємствах, в установах та організаціях.
Відповідно до п.2.1 рішення №1 від 29.01.2016 на період тривалої відсутності (відпустки, відрядженню, хвороби, тощо) обов`язки селищного голови ОСОБА_10 виконує секретар селищної ради ОСОБА_4 .
Відповідно до п.2 розпорядження селищного голови Народицької селищної ради Житомирської області № 24-од від 27.07.2018 «Про дотримання діючих нормативних документів, що застосовуються у бухгалтерському обліку» право першого підпису грошово-розрахункових документів та чеків по виконанню кошторису доходів та видатків установи делеговано Народицькому селищному голові ОСОБА_10 , заступнику селищного голови ОСОБА_11 та секретарю Народицької селищної ради ОСОБА_4 . Підписання господарських документів та документів для прийняття управлінських рішень на банківських і фінансових документах - залишити за особами, які мають право першого підпису.
Таким чином, обіймаючи посаду секретаря Народицької селищної ради Житомирської області, ОСОБА_4 наділений організаційно-розпорядчими функціями, а тому відповідно до ст. 18 КК України та положень п. 1 Примітки до ст.364 КК України є службовою особою.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» основними обов`язками посадових осіб місцевевого самоврядування, окрім іншого, є: додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; сумлінне ставлення до виконання службових обов`язків; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
Відповідно до п.12 ст.2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - це органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Згідно з п.47 ст.2 Бюджетного кодексу України розпорядником бюджетних коштів є бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов`язань, довгострокових зобов`язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету.
Відповідно до ч.1 ст. 49 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов`язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства України.
Встановлено, що рішенням 35 сесії VII скликання Народицької селищної ради Житомирської області від 10.12.2019 № 1169 внесено зміни до селищного бюджету Народицької селищної об`єднаної територіальної громади на 2019 рік, зокрема затверджено перелік розподілу коштів на капітальний ремонт частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Народицького району Житомирської області у розмірі 725 994 грн.
16.09.2019 розпорядженням селищного голови Народицької селищної ради Житомирської області ОСОБА_10 № 42-од затверджено проєктну документацію по робочому проекту «Капітальний ремонт частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Народицького району Житомирської області» кошторисною вартістю 725,591 тис. грн.
У подальшому встановлено, що між Народицькою селищною радою Житомирської області, що іменується у подальшому «Замовник», в особі секретаря ради ОСОБА_4 , що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», який виконував обов`язки голови Народицької селищної ради ОСОБА_10 , у зв`язку із перебуванням останнього на лікарняному, та ПП «СДБ», що іменується у подальшому «Підрядник», в особі директора ОСОБА_5 , діючого на підставі Статуту, 18.10.2019 укладено договір 55-25-09 на виконання робіт з капітального ремонту частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Житомирської області (далі - Договір).
Відповідно до п.1.2 Підрядник в межах договірної ціни, скоригованої по фактичним витратам з урахуванням ринкової вартості матеріалів та послуг, виконує на свій ризик власними силами і засобами всі передбачені цим договором роботи.
Відповідно до п.2.1 договірна ціна робіт, що доручені Підряднику тверда і складає 651 992,82 грн. (шістсот п`ятдесят одна тисяча дев`ятсот дев`яносто дві гривні 82 копійки), в тому числі з ПДВ 108 665,47 грн. (сто вісім тисяч шістсот шістдесят п`ять гривень 47 копійок); вартість робіт визначається як фактична вартість виконаних і прийнятих замовником робіт.
Відповідно до п.5.1 Договору Підрядник бере зобов`язання про своєчасне і якісне виконання робіт з застосуванням якісних матеріалів, які відповідають діючим вимогам ДБН, СОУ, ТУ, стандартів та іншим нормативним документам.
Відповідно до п.5.3 виявлені в процесі перевірок і випробувань неякісні роботи підлягають виправленню, а неякісні матеріали - заміні.
Відповідно до п.6.2 Договору замовник здійснює розрахунки за виконані роботи на підставі актів приймання виконаних підрядних робіт та довідок про вартість виконаних підрядних робіт (ф. КБ-2, КБ-3). Акт виконання підрядних робіт готує підрядник і передає для підписання уповноваженому представнику замовника. Уповноважений представник замовника протягом трьох днів перевіряє реальність акту і підписує його в частині фактично виконаних обсягів робіт.
Відповідно до п.п.8.4 та 8.5 за несвоєчасне і неякісне виконання робіт Підрядником він оплачує Замовнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на момент порушення від вартості робіт згідно договору. На всі виконані роботи за цим Договором Підрядник встановлює гарантію 3 роки.
Згідно з п.3 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» замовник - сторона договору підряду, яка за власним рішенням або за дорученням інвестора розміщує замовлення на виконання робіт (будівництво об`єкта), приймає закінчені роботи (об`єкт будівництва) та оплачує їх.
Підрядник - сторона договору підряду, яка виконує та передає замовнику закінчені роботи (об`єкт будівництва), передбачені договором підряду.
Відповідно до п.96 вказаної Постанови, підписання акта приймання-передачі є підставою для проведення остаточних розрахунків.
Пунктом 29 цієї Постанови передбачено, що замовник зобов`язаний забезпечити здійснення технічного нагляду протягом усього періоду будівництва об`єкта в порядку, встановленому законодавством.
Згідно норм ст.11 Закону України «Про архітектурну діяльність» (далі - Закон) під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює авторський або технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства. Порядок проведення авторського і технічного наглядів встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Крім того, відповідно до Закону технічний нагляд - це здійсненні замовником контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об`єкта містобудування.
Встановлено, що у достовірно невстановлений слідством час, але не пізніше жовтня 2019 року, Народицька селищна рада Житомирської області, в особі, ОСОБА_4 , діючого на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», надалі «Замовник» з однієї сторони, та ОСОБА_6 , інженер технічного нагляду (сертифікат АТ № 002745, виданий 07.10.2014), який діє як фізична особа- підприємець, надалі «Виконавець» з іншої сторони, дійшли згоди про здійснення Виконавцем технічного нагляду з утриманням служби Замовника та правом підпису форми КБ-2 по об`єкту: «Капітальний ремонт частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Житомирської області», що у подальшому оформлено договором № 9-9-ТН на виконання робіт по технічному нагляду, який 19.12.2019 зареєстровано в Управлінні державної казначейської служби України в Народицькому районі.
Згідно з п.1.1. Договору Замовник дає завдання, а Виконавець приймає на себе обов`язки у відповідності із завданням Замовника виконати роботи по технічному нагляду з утриманням служби Замовника та право підпису форми КБ-2 по об`єкту: «Капітальний ремонт частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Житомирської області».
Відповідно до п.2.1 Договору № 9-9-ТН сума договору складає 13 592,00 грн. без ПДВ.
Механізм здійснення технічного нагляду під час нового будівництьа, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а такстк технічного переоснащення діючих підприємств (далі - будівництво об`єкта) передбачено Порядком здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №903 від 11.07.2007 (надалі - Порядок).
Так, відповідно до п.2 Порядку технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об`єкта, з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами роб", виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта.
Окрім того, у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства, що передбачено п. 7 Порядку.
Відповідно до ч.1 ст.837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Поряд з цим, згідно з ч.1 ст.849 ЦК України замовник має право у будь-який час перевірити хід і якість роботи, не втручаючись у діяльність підрядника.
Згідно п.21.1 ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги Частина І. Проектування Частина II. Будівництво», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 234 від 21.09.2015 встановлено, що при прийманні закінчених робіт необхідно провести детальний огляд об`єкта та виконати контрольні заміри, перевірку результатів інструментальних вимірів і показників лабораторних випробувань з окремих видів робіт і порівняти їх з технічною документацією згідно з вимогами ДБН А 3.1 -5.
Також, відповідно до вищевказаного ДБН, якщо хоч один з показників по конкретному елементу не відповідає допустимому його значенню, тоді виконана робота по цьому елементу в обся ;і розповсюдження дефекту не підлягає прийманню і потребує необхідної доробки.
В порушення вказаних вимог законодавства, у достовірно невстановлений слідством час та місці, але не пізніше 15.11.2019, секретар Народицької селищної ради Житомирської області ОСОБА_4 , будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, передбачаючи можливість настання суспільно небезпечних наслідків свою діяння, але легковажно розраховуючи на їх відвернення, всупереч вимог ст. 8 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», п. 29 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, п. 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, ст. 849 ЦК України, умов договору № 55-25-09 від 18.10.2019, не забезпечив у встановленому законом порядку до початку проведення будівельних робіт здійснення сертифікованого технічного нагляду на об`єкті будівництва, а також самостійно не провів перевірку відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів, дотримання якості, обсягу та вартості фактично виконаних робіт, якості застосованих матеріалів на відповідність діючим вимогам ДБН. СОУ, ТУ, стандартів та іншим нормативним документам, а також виявлення відхилень, допущених під час будівництва об`єктів архітектури, а саме «Капітальний ремонт частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народи чі Житомирської області», та підписав Акт приймання виконаних будівельних робіт № 2 за листопад 2019 року (250_1_7-1__ПД_КБ2в), Акт приймання виконаних будівельних робіт № 3 за листопад 2019 року (250 _1_6-1_ПД_КБ2в), Довідку про вартість виконаних будівельних робіт іа витрати за листопад 2019 року (250 І ПДДКБЗКф чим остаточно надав так: м документам статусу офіційних та, будучи розпорядником бюджетних коштів, надав розпорядження щодо проведення остаточних розрахунків з підрядником.
На підставі цього, згідно платіжних доручень №18 від 21.10.2019, №22 від 15.11.2019, № 28 від 13.12.2019 з рахунку Народицької селищної ради №35427106429597 на рахунки ГІП «Сучасне дорожнє будівництво» №№ 371210995201302, 26001055806717 перераховано грошові кошти за виконані підрядні роботи на загальну суму 651 992.82 грн.
Водночас, роботи, зазначені в Акті приймання виконаних будівельних робіт № 2 за листопад 2019 року (250_1_7-1_ПД_КБ2в), а саме у: графі 4 «Улаштування покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей асфальтоукладальником при ширині смуги до 3,5 м (верхнього шару товщиною 50 мм)», графі 5 «Суміші асфальтобетонні гарячі і теплі (асфальтобетон щільний) (дорожні) (аеродромні), що застосовуються у верхніх шарах покриттів, дрібнозернисті, тип Б, марка 2 АСГ.Др.Щ.Б.НП.ІІБНД 60/90 по ДСТУ Б.В.2.7- 119-201І», графі 7 «Улаштування покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей асфальтоукладальником при ширині смуги до 3,5 м (верхнього шару товщиною 50 мм), у графі 8 «Суміші асфальтобетонні гарячі і теплі (асфальтобетон щільний) (дорожні) (аеродромні), що застосовуються у верхніх шарах покриттів, дрібнозернисті, тип Б, марка 2 АСГ.Др.Щ.Б.НП.ІІБНД 60/90 по ДСТУ Б В.2.7-119-2011» виконані неякісно, не відповідають вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011 для АСР.ДР.Щ.Б НП.1 та АСГ.Др.ШБ НП.П та ДБН В.2.3.-4:2015 на загальну суму 278 687 грн. без ПДВ.
Такі роботи відповідно до п.5.3 Договору № 55-25-09 від 18.10.2019 підлягають виправленню, а неякісні матеріали - заміні.
Також, до Акту приймання виконаних будівельних робіт №3 за листопад 2019 року (250_1_6-1_ ІІД_КБ2в) внесено неправильні відомості щодо обсягів використаних матеріалів, а саме графа 11 «Установлення бортових каменів бетонних і залізобетонних при інших видах покриттів» та графа 12 «Борт дорожній БР 100.30.15», що призвело до завищення ціни на загальну суму 8 149 грн. без ПДВ.
До того ж, роботи з капітального ремонту частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Народицького району Житомирської області частково не відповідають розробленій проектно-кошторисній документації. Зокрема фактично не виконано примикання до вулиці Героїв Пожежних, покриття дороги не виконано на ділянці довжиною 10 метрів у напрямку вулиці Ярослава Мудрого, натомість влаштовано покриття на ділянці площею 99,5 м кв з протилежної сторони вулиці Свято-Миколаївської, чого не передбачено проектною документацією. Також змінена марка асфальтобетонної суміші: в проекті вказано асфальтобетонна суміш типу Б марки І АСГ.Др.Щ.А-Б.НП.І.БНД 60/90 згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 5 см, а в актах приймання виконаних будівельних робіт - асфальтобетонна суміш типу Б марки П АСГ.Др.Щ.А-Б.НП.ІІ.БНД 60/90 згідно ДСТУ Б 8.2.7-119:2011. При цьому середня товщина верхнього шару асфальтобетонної суміші становить 43 .3 мм, тоді як проектом передбачена товщина, верхнього шару 50 мм.
Загалом вартість завищення обсягів та неякісно виконаних будівельних робіт при капітальному ремонті частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Народицького району Житомирської області відповідно до Акту приймання виконаних будівельних робіт №2 за листопад 2019 року (250_1_7-1_ПД_КБ2в) (Примірна форма КБ-2в) та Акту приймання виконаних будівельних робіт № 3 за листопад 2019 року (250_1_6-1__ДД_КБ2в) (Примірна форма КБ-2в) становить 346 484 грн. з ПДВ.
Таким чином, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді секретаря Народицької селищної ради Житомирської області, вчинив службову недбалість, що виразилась у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, внаслідок чого з місцевого бюджету на розрахункові рахунки ПП «Сучасне дорожнє будівництво» надмірно перераховано грошові кошти на загальну суму 346 484 грн. з урахуванням ПДВ.
У результаті необережних дій ОСОБА_4 державним інтересам в особі Народицької селищної ради Житомирської області спричинено матеріальну шкоду на вказану суму, яка у 250 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та відповідно до п.4 Примітки до ст.364 КК України є тяжкими наслідками.
Отже, ОСОБА_4 обвинувачується в тому, що своїми необережними діями, які виразились у вчиненні службової недбалості, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, він вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст. 367 КК України.
Адвокат ОСОБА_7 , який діє в інтересах обвинуваченого ОСОБА_4 , звернувся до суду з клопотанням про звільнення обвинуваченого ОСОБА_12 від кримінальної відповідальності за частиною 2 статті 367 КК України на підставі частини 1 статті 49 КК України у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, та закрити кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 січня 2020 року за №12020060230000011, в частині обвинувачення ОСОБА_4 за частиною 2 статті 367 КК України.
Крім цього, просить скасувати обраний щодо обвинуваченого ОСОБА_12 запобіжний захід у виді застави та повернути заставу заставодавцю.
Також просить скасувати арешт, накладений на автомобіль Chevrolet Aveo, належний обвинуваченому ОСОБА_12 , та цивільний позов, пред`явлений до останнього, залишити без задоволення.
В судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_12 та його захисник підтримали заявлене клопотання в повному обсязі.
Прокурор щодо задоволення клопотання адвоката ОСОБА_7 не заперечувала.
Суд, заслухавши думки сторін, дослідивши обвинувальний акт та додані до нього матеріали, прийшов до такого висновку.
Згідно з статтею 44 КК України особа, яка вчинила злочин, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом. Звільнення від кримінальної відповідальності здійснюється виключно судом.
Відповідно до частини 1 статті 285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності. Закриття кримінального провадження з цієї підстави не допускається, якщо обвинувачений проти цього заперечує (частина 8 статті 284 КПК України).
Положеннями статті 49 КК України визначено строки давності з огляду на тяжкість вчиненого злочину, після закінчення яких особа звільняється від кримінальної відповідальності; підстави такого звільнення від кримінальної відповідальності; обчислення перебігу строків давності, його відновлення, зупинення та переривання.
Строк давності - це передбачений статтею 49 КК України певний проміжок часу з дня вчинення злочину і до дня набрання вироком законної сили, закінчення якого є підставою звільнення особи, яка вчинила злочин, від кримінальної відповідальності.
Підставами звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є закінчення встановлених частиною 1 статті 49 КК України строків та відсутність обставин, що порушують їх перебіг (частини 2-4 статті 49 КК України).
Процесуально-правовими підставами звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є притягнення особи як обвинуваченого та згода обвинуваченого на закриття кримінального провадження (статті 284-288 КПК України).
На виконання вимог статті 285 КПК України Прокопенку роз`яснено суть обвинувачення, підставу звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності і право заперечувати про закриття кримінального провадження з цієї підстави. Обвинувачений надав свою згоду на закриття кримінального провадження.
У відповідності статті 12 КК України кримінальне правопорушення, передбачене частиною 2 статті 367 КК України, відноситься до нетяжких злочинів.
Пунктом 3 частини 1 статті 49 КК України визначено, що особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минуло п`ять років у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини.
Відповідно до частини 3 статті 288 КПК України суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Суд зважає на те, що в матеріалах кримінального провадження відсутні будь-які відомості про оголошення обвинуваченого в розшук, що свідчило б про ухилення останнім від досудового розслідування або суду, та про притягнення його до кримінальної відповідальності після вчинення зазначених правопорушень.
Порушення строків давності судом не встановлено.
З урахуванням викладеного та враховуючи те, що з моменту виявлення кримінального правопорушення, у вчиненні якого обвинувачується ОСОБА_12 , закінчився передбачений законом строк давності притягнення до кримінальної відповідальності, а також згоду останнього на закриттям кримінального провадження, суд вважає за можливе звільнити ОСОБА_12 від кримінальної відповідальності на підставі пункту 3 частини 1 статті 49 КК України, та кримінальне провадження в частині обвинувачення ОСОБА_12 за частиною 2 статті 367 КК закрити.
Згідно з частиною 4 статті 174 КПК України суд одночасно з ухваленням судового рішення, яким закінчується судовий розгляд, вирішує питання про скасування арешту майна.
Частиною 11 статті 182 КПК України визначено, що застава, яка не була звернена в дохід держави, повертається підозрюваному, обвинуваченому, заставодавцю після припинення дії цього запобіжного заходу.
Приймаючи до уваги наведене, суд вважає, що арешт, накладений на майно обвинуваченого, слід скасувати, та повернути внесену заставу заставодавцю.
Водночас, з огляду на те, що строк дії ухвали слідчого судді про застосування до Прокопенка запобіжного заходу у вигляді застави, сплив 29.10.2022 року, суд вважає, що в задоволенні клопотання адвоката ОСОБА_7 в частині скасування судом запобіжного заходу слід відмовити за безпідставністю.
Також, приймаючи до уваги, що нормами КПК України не передбачено можливості розгляду цивільного позову одночасно із закриттям кримінального провадження у зв`язку із закінченням строків давності, суд дійшов висновку про необхідність залишення цивільного позову, заявленого у кримінальному провадженні, без розгляду.
Керуючись статтями 12, 49 КК України, статтями 174, 182, 284-286, 288, 369-372, 376 КПК України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання адвоката ОСОБА_7 , який діє в інтересах обвинуваченого ОСОБА_4 , про звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку закінченням строків давності - задовольнити частково.
Звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за обвинуваченням у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 367 КК України, на підставі пункту 3 частини 1 статті 49 КК України у зв`язку із закінченням строків давності.
Закрити кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 січня 2020 року за №12020060230000011, в частині обвинувачення ОСОБА_4 за частиною 2 статті 367 КК України.
Скасувати арешт, накладений ухвалою слідчого судді Корольовського районного суду міста Житомира від 30 вересня 2022 року на рухоме майно, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , а саме, на автомобіль Chevrolet Aveo, 2006 року випуску, VIN НОМЕР_1 , державний номерний знак НОМЕР_2 .
Повернути ОСОБА_4 (р\р НОМЕР_3 в АТ КБ «ПРИВАТБАНК») заставу в розмірі 5200 (п`ять тисяч двісті) гривень 00 копійок, яку було внесено ним 07 вересня 2022 року на підставі ухвали Корольовського районного суду міста Житомира від 05 вересня 2022 року на рахунок ТУДСА України в Житомирській області, код отримувача 26278626, МФО 811039, банк ГУДКСУ в Житомирській області, р/р 37317006001562.
В задоволенні решти вимог клопотання відмовити за безпідставністю.
Цивільний позов, заявлений у кримінальному провадженні до ОСОБА_4 , залишити без розгляду.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Житомирського апеляційного суду через Народицький районний суд Житомирської області протягом семи днів з дня її оголошення.
Суддя:ОСОБА_13
Суд | Народицький районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2025 |
Оприлюднено | 12.02.2025 |
Номер документу | 125053802 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість |
Кримінальне
Народицький районний суд Житомирської області
Діброва О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні