Ухвала
від 07.02.2025 по справі 284/883/22
НАРОДИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Народицький районний суд Житомирської області

Справа № 284/883/22

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2025 року селище Народичі

Народицький районний суд Житомирської області в складі:

головуючого судді ОСОБА_1

з секретарем ОСОБА_2

з участю:

прокурора ОСОБА_3 ,

обвинувачених: ОСОБА_4 ,

ОСОБА_5 ,

захисників: ОСОБА_6 ,

ОСОБА_7 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 січня 2020 року за №12020060230000011, по обвинуваченню ОСОБА_4 та ОСОБА_5 та ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 367 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Досудовим розслідуванням встановлено, що протоколом загальних рів засновників ПП «СДБ» від 26.02.2019 № 13 прийнято рішення про означення ОСОБА_4 директором Приватного підприємства «Сучасне дорожнє будівництво» (далі - ПП «СДБ»), який відповідно до Наказу від 26.02.2019 № 4К приступив до виконання обов`язків директора з 26.02.2019.

Відповідно до Статуту ПП «СДБ» (нова редакція), затвердженою протоколом від 04.08.2017 № 10 Загальних Зборів Засновників ПП «СДБ», підприємство створюється для діяльності по виробництву продукції, виконанню робіт, зовнішньоекономічної та посередницької діяльності у працевлаштуванні і роботу за кордоном згідно чинного законодавства України, надання послуг та заняття торгівлею з метою одержання прибутку. У підприємстві створюється одноособовий виконавчий орган - Директор.

Відповідно до п. 4.9 Статуту директор Підприємства самостійно вирішує сі питання діяльності Підприємства, за винятком віднесених Статутом до виключної компетенції Загальних Зборів Засновників, зокрема:

- розробляє поточні плани діяльності Підприємства і заходи, що є необхідними для вирішення його завдань;

- затверджує штатний розклад, посадові оклади співробітників, встановлює показники, строки і розмір їх преміювання;

- приймає на роботу та звільняє з роботи співробітників Підприємства і застосовує до них заходи заохочення і накладення стягнення;

- затверджує ціни на продукцію та тарифи на послуги;

- видає накази, затверджує нормативні акти, що визначають відносини між підрозділами та філіями Підприємства;

- забезпечує виконання рішень Загальних Зборів Засновників;

- розпоряджається майном та коштами Підприємства в межах, що визначені Загальними Зборами Засновників Підприємства;

- укладає будь-які угоди та інші юридичні акти, видає довіреності, відкриває в банках поточний та інші рахунки;

- користується правом підпису фінансових документів Підприємства;

- обґрунтовує порядок розподілу прибутку, дивідендів, засобів покриття збитків;

- здійснює інші дії, спрямовані на досягнення мети Підприємства в межах його компетенції.

Відповідно до посадової інструкції, затвердженої 27.01.2016, ОСОБА_4 як директор ПП «СДБ», має такі завдання та обов`язки:

- визначає, формує, планує, здійснює і координує всі види діяльності підприємства;

- визначає напрямки розвитку підприємства у формуванні цінової, кредитно-банківської, податкової та страхової політики, соціальної та зовнішньо-економічної діяльності;

- організовує роботу і ефективну взаємодію служб, виробничих дільниць та інших структурних підрозділів підприємства, направляє їх діяльність на досягнення високих темпів розвитку і удосконалення виробництва та продукції

- забезпечує відповідність виконаних робіт, наданих послуг і продукції кращим світовим зразкам з метою задоволення потреб замовників і споживачів у відповідних видах продукції;

- забезпечує підвищення продуктивності праці, ефективності виробничого процесу і якості продукції на основі широкого запровадження нової техніки і прогресивних технологій, організації праці, виробництва і управління, удосконалення господарського механізму;

- направляє діяльність працівників на досягнення високих економічних та фінансових результатів;

- забезпечує виконання підприємством програми розширення переліку виконуваних робіт та оновлення продукції, планів капітального будівництва, обов`язків перед державним бюджетом, постачальниками, замовниками і банками;

- організовує виробничо-господарську діяльність підприємства на основі застосування методів обґрунтованого планування, нормативних матеріалів, фінансових і трудових витрат, широкого розповсюдження передового досвіду, а також шляхом максимальної мобілізації резервів виробництва досягнення високих техніко-економічних показників, підвищення технічного рівня і якості продукції, раціонального та економного витрачання всіх видів ресурсів;

- вживає заходів щодо забезпечення підприємства кваліфікованими кадрами, створення безпечних, нешкідливих та сприятливих умов праці, додержання вимог законодавства про працю, охорону праці, пожежну безпеку і охорону навколишнього середовища;

здійснює заходи з соціального розвитку колективу підприємства, забезпечує розроблення, укладання і виконання колективного договору та комплексних заходів по покращенню умов праці, проводить роботу щодо зміцнення трудової і виробничої дисципліни, сприяє розвитку творчої ініціативи і трудової активності працівників;

- забезпечує сполучення економічних та адміністративних методів керівництва, матеріальних і моральних стимулів підвищення ефективності виробництва, а також підсилення відповідальності кожного працівника за доручену йому справу;

- вирішує всі питання в межах наданих йому прав, доручає виконання окремих організаційно-господарських функцій іншим посадовим особам: заступникам директора, головним спеціалістам, керівникам виробничих підрозділів підприємства;

- безпосередньо здійснює керівництво службою охорони праці і забезпечує виконання заходів по покращенню стану охорони праці, пожежної безпеки та виробничої санітарії згідно з чинним законодавством України;

- забезпечує дотримання законності, активне використання правових засобів удосконалення управління, зміцнення договірної дисципліни і обліку, господарського розрахунку;

- забезпечує функціонування системи управління охороною прані шляхом розподілу обов`язків з питань охорони прані між працівниками підприємства і затвердженням посадових обов`язків, положень, інструкцій та інших нормативних актів з охорони праці, що діють в межах підприємства:

- встановлює за погодженням з профспілковими органами правила внутрішнього трудового розпорядку на підприємстві;

- забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків чи професійних захворювань та організовує проведення атестації робочих місць за умовами праці;

- здійснює постійний контроль за дотриманням працівниками технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог охорони праці, пожежної безпеки та безпеки дорожнього руху;

- здійснює заходи щодо соціального захисту колективу підприємства, забезпечення і збереження зайнятості працівників;

- контролює своєчасність подання підприємством податкової та статистичної звітності;

- представляє підприємство в судових органах та установах державної влади і управління, взаємовідносин з партнерами;

- щорічно на виконання Закону України «Про колективні договори» звітує перед загальними зборами колективу про хід виконання колективною договору;

- готує проекти нормативних документів, що вимагають затвердження загальними зборами акціонерів.

Відповідно до посадової інструкції, затвердженої 27.01.2016, ОСОБА_4 , як директор ПП «СДБ», несе відповідальність:

- за невиконання або неналежне виконання своїх посадових обов`язків, що передбачені цією посадовою інструкцією - в межах, визначених чинш Vі, законодавством України про працю;

- за порушення, скоєнні у процесі своєї діяльності - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України;

- за завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинні м цивільним законодавством та законодавством України про працю.

Директор підприємства несе персональну відповідальність за наслідки прийнятих ним рішень, що виходять за межі його повноважень, які визначені чинним законодавством, Статутом підприємства, іншими нормативно- правовими актами. Директор підприємства не звільняється від відповідальності, якщо дії, що тягнуть відповідальність, були здійснені особами, яким він делегував свої права.

Директор підприємства, який використовує майно та кошти підприємства недобросовісно, у власних інтересах, або в інтересах, протилежних інтересам засновників, несе відповідальність в межах, визначених цивільним, кримінальним чи адміністративним правом.

Таким чином, обіймаючи посаду директора ПП «СДБ», ОСОБА_4 здійснює організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а тому відповідно до ст.18 КК України та положень п.1 примітки до ст.364 КК України є службовою особою.

Встановлено, що рішенням 35 сесії VII скликання Народицької селищної ради Житомирської області від 10.12.2019 №1169 внесено зміни до селищного бюджету Народицької селищної об`єднаної територіальної громади на 2019 рік, зокрема, затверджено перелік розподілу коштів на капітальний ремонт частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Народицького району Житомирської області у розмірі 725 994 грн.

16.09.2019 розпорядженням селищного голови Народицької селищної ради Житомирської області ОСОБА_9 №42-од затверджено проектну документацію по робочому проекту «Капітальний ремонт частини дорожньо то покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Народицького району Житомирської області» кошторисною вартістю 725,591 тис. грн.

У подальшому встановлено, що між Народицького селищною радою Житомирської області, що іменується у подальшому «Замовник», в особі секретаря ради ОСОБА_8 , що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», який виконував обов`язки голови Народицької селищної ради Житомирської області ОСОБА_9 , у зв`язку із перебуванням останнього на лікарняному, та ПП «СДБ», що іменується у подальшому «Підрядник», в особі директора ОСОБА_4 , діючого на підставі Статуту, 18.10.2019 укладено договір № 55-25-09 на виконання робіт з капітального ремонту частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Житомирської області (далі - Договір).

Відповідно до п.1.2 Підрядник в межах договірної ціни, скоригованої по фактичним витратам з урахуванням ринкової вартості матеріалів та послуг, виконує на свій ризик власними силами і засобами всі передбачені цим договором роботи.

Відповідно до п. 2.1 договірна ціна робіт, що доручені Підряднику тверда І складає 651 992,82 грн. (шістсот п`ятдесят одна тисяча дев`ятсот дев`яносто дві гривні 82 копійки) в тому числі з ПДВ 108 665,47 грн. (сто вісім тисяч шістсот шістдесят п`ять гривень 47 копійок), вартість робіт визначається як фактична вартість виконаних і прийнятих Замовником робіт.

Відповідно до п.5.1 Договору Підрядник бере зобов`язання про своєчасне і якісне виконання робіт з застосуванням якісних матеріалів, які відповідають діючим вимогам ДБН, СОУ, ТУ, стандартів та іншим нормативним документам.

Відповідно до п.5.3 Договору виявлені в процесі перевірок і випробувань неякісні роботи підлягають виправленню, а неякісні матеріали заміні.

Відповідно до п.6.2 Договору Замовник здійснює розрахунки за виконані роботи на підставі актів приймання виконаних підрядних робіт та довідок про вартість виконаних підрядних робіт (ф. КБ-2, КБ-3). Акт виконання підрядних робіт готує підрядник і передає для підписання уповноваженому представнику Замовника. Уповноважений представник Замовника протягом трьох днів перевіряє реальність акту і підписує його в частині фактично виконаних обсягів робіт.

Згідно норм ст.11 Закону України «Про архітектурну діяльність» (далі - Закон) під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником га здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює авторський або технічний нагляд, повідомляє про це Замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства. Порядок проведення авторського і технічного наглядів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Крім того, відповідно до Закону технічний нагляд - це здійснення Замовником контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об`єкта містобудування.

Встановлено, що у достовірно невстановлений слідством час, але не пізніше жовтня 2019 року, Народицька селищна рада Житомирської області в особі ОСОБА_8 , діючого на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», надалі «Замовник», з однієї сторони, та ОСОБА_5 , інженер технічного нагляду (сертифікат АТ № 002745, виданий 07.10.2014), який діє як фізична особа-підприємець, надалі «Виконавець», з іншої сторони, дійшли згоди про здійснення Виконавцем технічного нагляду з утриманням служби Замовника та правом підпису форми КБ-2 по об`єкту: «Капітальний ремонт частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Житомирської області», що у подальшому оформлено договором № 9-9-ТН на виконання робіт по технічному нагляду, який 19.12.2019 зареєстровано в Управлінні державної казначейської служби України в Народицькому районі.

Згідно з п.1.1. Договору Замовник дає завдання, а Виконавець приймає на себе обов`язки у відповідності із завданням Замовника виконати роботи по технічному нагляду з утриманням служби Замовника та право підпису форми КБ-2 по об`єкту: «Капітальний ремонт частини дорожнього покриття вул. Гагаріна смт. Народичі Житомирської області».

Відповідно до п.2.1 Договору № 9-9-ТН сума договору складає 13 592,00 грн. без ПДВ.

Механізм здійснення технічного нагляду під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств (далі - будівництво об`єкта) передбачено Порядком здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007 (надалі - Порядок).

Так, відповідно до п.2 Порядку технічний нагляд забезпечує Замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об`єкта, з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта.

Окрім того, у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови Підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це Замовнику (забудовнику) і відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства, що передбачено п. 7 Порядку.

Відповідно до ч.1 ст.837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатиш виконану роботу.

Згідно п. 21.1 ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги Частина 1. Проектування Частина II. Будівництво», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 234 від 21.09.2015, встановлено, що при прийманні закінчених робіт необхідно провести детальний огляд об`єкта та виконати контрольні заміри, перевірку результатів інструментальних вимірів і показників лабораторних випробувань з окремих видів робіт і порівняти їх з технічною документацією згідно з вимогами ДБН А 3.1-5.

При цьому, якщо хоч один з показників по конкретному елементу не відповідає допустимому його значенню, тоді виконана робота по цьому елементу в обсязі розповсюдження дефекту не підлягає прийманню і потребує необхідної доробки.

В порушення вказаних вимог законодавства, у достовірно невстановлений слідством час та місці, але не пізніше 15.11.2019 директор ПП «СДБ» ОСОБА_4 , будучи службовою особою юридичної особи приватного права, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, передбачаючи можливість настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння, але легковажно розраховуючи на їх відвернення, порушуючи обов`язки, визначені посадовою інструкцією, затвердженою 27.01.2016, а також умови договору № 55-25-09 від 18.10.2019, не забезпечив якісне виконання робіт з застосуванням якісних матеріалів, які відповідають діючим вимогам ДБН, СОУ, ТУ, стандартів та іншим нормативним документам, виправлення виявлених в процесі перевірок і випробувань неякісних робіт та заміну неякісних матеріалів, підписав Акт приймання виконаних будівельних робіт № 2 за листопад 2019 року (250_1 7-1 _ПД_КБ2в), Акт приймання виконаних будівельних робіт № 3 за листопад 2019 року (250_1 _6-1_ПД_КБ2в), Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за листопад 2019 року (250_1_ПД_КБЗК), та передав їх для підписання інженеру технічного нагляду ФОП ОСОБА_5 та представнику замовника - Народицької селищної ради Житомирської області ОСОБА_8 .

На підставі вищевказаних Акту приймання виконаних будівельних робіт №2 за листопад 2019 року (250_1_7-1_ПД_КБ2в), Акту приймання виконаних будівельних робіт № 3 за листопад 2019 року (250_1_6-1_ПД__КБ2в), Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за листопад 2019 року (250_1_ПД_КБЗК), згідно платіжних доручень № 18 від 21.10.2019, № 22 від 15.11.2019 та № 28 від 13.12.2019 з рахунку Народипької селищної ради №35427106429597 на рахунки ПП «Сучасне дорожнє будівництво» № 371210995201302, № 26001055806717 перераховано грошові кошти за виконані підрядні роботи на загальну суму 651 992,82 грн.

Водночас, роботи, зазначені в Акті приймання виконаних будівельних робіт № 2 за листопад 2019 року (250_1_7-1_ПД_КБ2в), а саме: у графі 4 «Улаштування покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей асфальтоукладальником при ширині смути до 3,5 м (верхнього шару товщиною 50 мм)», графі 5 «Суміші асфальтобетонні гарячі і теплі (асфальтобетон щільний) (дорожні) (аеродромні), що застосовуються у верхніх шарах покриттів, дрібнозернисті, тип Б, марка 2 АСГ.Др.Щ.Б.НП.ПБНД 60/90 по ДСТУ Б.В.2.7-119-2011», графі 7 «Улаштування покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей асфальтоукладальником при ширині смути до 3,5 м (верхнього шару товщиною 50 мм), у графі 8 «Суміші асфальтобетонні гарячі і теплі (асфальтобетон щільний) (дорожні) (аеродромні), що застосовуються у верхніх шарах покриттів, дрібнозернисті, тип Б, марка 2 АСГ.Др.Щ.Б.НП.ПБНД 60/90 по ДСТУ Б.В.2.7-119-2011» виконані неякісно, не відповідають вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011 для АСР.ДР.Щ.Б НП.І та АСГ.Др.Щ.Б.НП.І та ДБН В.2.3.-4:2015 на загальну суму 278 687 грн. без ПДВ.

Такі роботи відповідно до п.5.3 Договору № 55-25-09 від 18.10.2019 підлягають виправленню, а неякісні матеріали - заміні.

Також, до Акту приймання виконаних будівельних робіт №3 за листопад 2019 року (250_1_6-1_ПД_КБ2в) внесено неправильні відомості щодо обсягів використаних матеріалів, а саме графа 11 «Установлення бортових каменів бетонних і залізобетонних при інших видах покриттів» та графа 12 «Борт дорожній БР 100.30.15», що призвело до завищення ціни на загальну суму 8 149 грн. без ПДВ.

Крім того, роботи з капітального ремонту частини дорожнього покриття вул.Гагаріна смт. Народичі Народицького району Житомирської області частково не відповідають розробленій проектно-кошторисній документації. Зокрема фактично не виконано примикання до вулиці Героїв Пожежних, покриття дороги не виконано на ділянці довжиною 10 метрів у напрямку вулиці Ярослава Мудрого, натомість влаштовано покриття на ділянці площею 99,5 м2 з протилежної сторони вулиці Свято-Миколаївської, чого не передбачено проектною документацією. Також змінена марка асфальтобетонної суміші: в проекті вказано асфальтобетонна суміш типу Б марки І АСГ.Др.Щ.А-Б.НП.І.БНД 60/90 згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 5 см, а в актах приймання виконаних будівельних робіт - асфальтобетонна суміш типу Б марки II АСГ.Др.Щ.А-Б.НП.П.БНД 60/90 згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011. При цьому, середня товщина верхнього шару асфальтобетонної суміші становить 43.3 мм, тоді як проектом передбачена товщина верхнього шару 50 мм.

Загалом вартість завищення обсягів та неякісно виконаних будівельних робіт при капітальному ремонті частини дорожнього покриття вул.Гагаріна смт. Народичі Народицького району Житомирської області відповідно до Акту приймання виконаних будівельних робіт № 2 за листопад 2019 року (250_1_7-1_ПД_КБ2в) (Примірна форма КБ-2в) та Акту приймання виконаних будівельних робіт №3 за листопад 2019 року (250_ ПД_КБ2в) (Примірна форма КБ-2в) становить 346 484 грн. з ПДВ.

Таким чином, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків директором Приватного підприємства «Сучасне дорожнє будівництво» ОСОБА_4 через несумлінне ставлення до них державі в особі Народицької селищної ради Житомирської області завдано матеріальну шкоду на суму 346 484, 00 гривень, що більше ніж в 250 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та відповідно до п.4 примітки до ст. 364 КК України спричинило тяжкі наслідки.

Отже, ОСОБА_4 обвинувачується в тому, що своїми необережними діями, які виразились у вчиненні службової недбалості, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, він вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України.

Адвокат ОСОБА_6 , який діє в інтересах обвинуваченого ОСОБА_4 , звернувся до суду з клопотанням про звільнення обвинуваченого ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за частиною 2 статті 367 КК України на підставі частини 1 статті 49 КК України у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, та закрити кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 січня 2020 року за №12020060230000011, в частині обвинувачення ОСОБА_4 за частиною 2 статті 367 КК України.

В судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_10 та його захисник підтримали заявлене клопотання в повному обсязі.

Прокурор щодо задоволення клопотання адвоката ОСОБА_6 не заперечувала.

Суд, заслухавши думки сторін, дослідивши обвинувальний акт та додані до нього матеріали, прийшов до такого висновку.

Згідно з статтею 44 КК України особа, яка вчинила злочин, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом. Звільнення від кримінальної відповідальності здійснюється виключно судом.

Відповідно до частини 1 статті 285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності. Закриття кримінального провадження з цієї підстави не допускається, якщо обвинувачений проти цього заперечує (частина 8 статті 284 КПК України).

Положеннями статті 49 КК України визначено строки давності з огляду на тяжкість вчиненого злочину, після закінчення яких особа звільняється від кримінальної відповідальності; підстави такого звільнення від кримінальної відповідальності; обчислення перебігу строків давності, його відновлення, зупинення та переривання.

Строк давності - це передбачений статтею 49 КК України певний проміжок часу з дня вчинення злочину і до дня набрання вироком законної сили, закінчення якого є підставою звільнення особи, яка вчинила злочин, від кримінальної відповідальності.

Підставами звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є закінчення встановлених частиною 1 статті 49 КК України строків та відсутність обставин, що порушують їх перебіг (частини 2-4 статті 49 КК України).

Процесуально-правовими підставами звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є притягнення особи як обвинуваченого та згода обвинуваченого на закриття кримінального провадження (статті 284-288 КПК України).

На виконання вимог статті 285 КПК України Прокопенку роз`яснено суть обвинувачення, підставу звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності і право заперечувати про закриття кримінального провадження з цієї підстави. Обвинувачений надав свою згоду на закриття кримінального провадження.

У відповідності статті 12 КК України кримінальне правопорушення, передбачене частиною 2 статті 367 КК України, відноситься до нетяжких злочинів.

Пунктом 3 частини 1 статті 49 КК України визначено, що особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минуло п`ять років у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини.

Відповідно до частини 3 статті 288 КПК України суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Суд зважає на те, що в матеріалах кримінального провадження відсутні будь-які відомості про оголошення обвинуваченого в розшук, що свідчило б про ухилення останнім від досудового розслідування або суду, та про притягнення його до кримінальної відповідальності після вчинення зазначених правопорушень.

Порушення строків давності судом не встановлено.

З урахуванням викладеного та враховуючи те, що з моменту виявлення кримінального правопорушення, у вчиненні якого обвинувачується ОСОБА_10 , закінчився передбачений законом строк давності притягнення до кримінальної відповідальності, а також згоду останнього на закриттям кримінального провадження, суд вважає за можливе звільнити Співака від кримінальної відповідальності на підставі пункту 3 частини 1 статті 49 КК України, та кримінальне провадження в частині обвинувачення Співака за частиною 2 статті 367 КК закрити.

Приймаючи до уваги, що нормами КПК України не передбачено можливості розгляду цивільного позову одночасно із закриттям кримінального провадження у зв`язку із закінченням строків давності, суд дійшов висновку про необхідність залишення без розгляду цивільного позову, заявленого у кримінальному провадженні до обвинуваченого Співака.

Керуючись статтями 12, 49 КК України, статтями 174, 182, 284-286, 288, 369-372, 376 КПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання адвоката ОСОБА_6 , який діє в інтересах обвинуваченого ОСОБА_4 , про звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку закінченням строків давності задовольнити.

Звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за обвинуваченням у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 367 КК України, на підставі пункту 3 частини 1 статті 49 КК України у зв`язку із закінченням строків давності.

Закрити кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 січня 2020 року за №12020060230000011, в частині обвинувачення ОСОБА_4 за частиною 2 статті 367 КК України.

Цивільний позов, заявлений у кримінальному провадженні до ОСОБА_4 , залишити без розгляду.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Житомирського апеляційного суду через Народицький районний суд Житомирської області протягом семи днів з дня її оголошення.

Суддя:ОСОБА_11

СудНародицький районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення07.02.2025
Оприлюднено12.02.2025
Номер документу125053804
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість

Судовий реєстр по справі —284/883/22

Ухвала від 07.02.2025

Кримінальне

Народицький районний суд Житомирської області

Діброва О. В.

Ухвала від 07.02.2025

Кримінальне

Народицький районний суд Житомирської області

Діброва О. В.

Ухвала від 07.02.2025

Кримінальне

Народицький районний суд Житомирської області

Діброва О. В.

Ухвала від 07.02.2025

Кримінальне

Народицький районний суд Житомирської області

Діброва О. В.

Ухвала від 07.02.2025

Кримінальне

Народицький районний суд Житомирської області

Діброва О. В.

Ухвала від 06.02.2025

Кримінальне

Народицький районний суд Житомирської області

Діброва О. В.

Ухвала від 18.12.2024

Кримінальне

Народицький районний суд Житомирської області

Діброва О. В.

Ухвала від 27.11.2024

Кримінальне

Народицький районний суд Житомирської області

Діброва О. В.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Народицький районний суд Житомирської області

Діброва О. В.

Ухвала від 12.11.2024

Кримінальне

Народицький районний суд Житомирської області

Діброва О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні