П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
11 лютого 2025 року справа 160/9960/24
Третій апеляційний адміністративний суду складі колегії:
головуючий суддя Суховаров А.В.
судді Ясенова Т.І., Головко О.В.,
при секретарі Личкатій Н.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.07.2024 (суддя Букіна Л.Є.) в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтаторг» до Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області про скасування податкових повідомлень-рішень
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтаторг» 16.04.2024 звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області, в якому просить визнати протиправними і скасувати податкові повідомлення-рішення:
- №0380290708 від 14.12.2023 про застосування фінансової санкції в сумі 5100гр за проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій без використання режиму програмування;
- №0382930712 від 15.12.2023 про збільшення зобов`язання з податку на прибуток основний платіж 887 959гр, штрафні санкції 221 989гр75к, всього 1?109?948гр75к;
- №0382940712 від 15.12.2023 про збільшення зобов`язання з податку на додану вартість основний платіж 1 529 664гр, штрафні санкції 382 416гр, всього 1?912?080гр;
- №0382950712 від 15.12.2023 про застосування штрафних санкцій в сумі 37824гр15к за відсутність реєстрації податкових накладних;
- №0383082410 від 15.12.2023 про накладання штрафу в розмірі 1020гр за неподання податкової звітності про суми, нараховані і виплачені фізичним особам за товари, роботи, послуги;
- №0383092410 від 15.12.2023 про накладання штрафу в розмірі 34408гр30к за несвоєчасне перерахування податку на доходи фізичних осіб (т1ас1).
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.07.2024 позов задоволений. Суд визнав безпідставними висновки податкової служби про неможливість підтвердити залишки дизельного пального 266 246л; про списання дизельного пального за ціною вище ціни придбання за методом фіфо оскільки списання здійснювалось за методом ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів; про завищення собівартості реалізованого товару по рахунку Дт902Кт281 на 1 276 270гр; про віднесення до витрат робіт з усунення перекосу і кріну наливних ємностей на автозаправній станції за адресою Дніпропетровська область, Павлоградський район, с.Богданівка, вул.Світла, 26; про включення до складу витрат дебіторської заборгованості по ТОВ «Гроссенергосервіс» в сумі 667 029гр43к; про реалізацію дизельного пального, бензину, абсорбенту газоконденсатного за ціною нижче ціни придбання; про списання бензину на власні автомобілі працівників; про завищення податкового кредиту у взаємовідносинах з ТОВ «Євробуд плюс»; про зменшення податкових зобов`язань внаслідок невключення до податкових розрахунків виплат фізичним особам підприємцям за придбані товари, отримані послуги; про несвоєчасне перерахування податку на доходи фізичних осіб з заробітної плати за період з березня по серпень 2022 року; про проведення через реєстратор розрахункових операцій №3000257493 без використання режиму попереднього програмування оскільки до акту перевірки не надані фіскальні чеки на конкретні розрахункові операції (т3ас21).
В апеляційній скарзі ГУ ДПС в Дніпропетровській області просить рішення суду скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог. Вказують, що до інвентаризації не були надані залишки дизельного пального 266 246л. Найбільша ціна придбання дизельного пального у першому півріччі 2023 року energy скретч картки була 27гр03к, а тому списання 140?714л за ціною 27гр81к за методом ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів є неможливим. З наданих журналів-ордерів пор рахунку 281 «товари на складі» відслідковується списання товарно-матеріальних цінностей в послідовності перших за часом придбаних товарів, тобто за методом фіфо. В 2022 році до витрат по рахунку 902 «собівартість реалізованих товарів» віднесено 212 328 676гр49к (Дт902Кт281). Водночас, згідно журналу ордеру по рахунку 281 «товари на складі» за 2022 рік собівартість реалізованих товарів (Кт281) в кореспонденції з рахунком 902 фактично дорівнює 211 048 406гр20к. Згідно головної книги по рахунку 791 «фінансовий результат», до витрат віднесено 212 332 676гр49к. ТОВ «Нафтаторг» завищено собівартість реалізованого товару (Дт902Кт281) на 1276 270гр. Безпідставно віднесені до витрат роботи з усунення перекосу і кріну наливних ємностей на автозаправній станції за адресою Дніпропетровська область, Павлоградський район, с.Богданівка, вул.Світла, 26 оскільки мало місце поліпшення основних засобів. В першому півріччі 2023 року ТОВ «Нафтаторг» дебіторську заборгованість ТОВ «Гроссенергосервіс» в сумі 667 029гр43к безпідставно віднесло до складу витрат по рахунку 952 «інші фінансові витрати». Дизельне пальне, бензин, абсорбент газоконденсатний реалізовувались за ціною нижче ціни придбання. Здійснювалось безпідставне списання бензину на власні автомобілі працівників. У взаємовідносинах з ТОВ «Євробуд плюс» завищений податковий кредит. Зменшені податкові зобов`язання внаслідок невключення до податкових розрахунків виплат фізичним особам підприємцям за придбані товари, отримані послуги. Несвоєчасно перераховувався податок на доходи фізичних осіб. Через реєстратор розрахункових операцій №3000257493 проводились операції без використання режиму попереднього програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії УКТ ЗЕД (т3ас38).
Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:
Згідно акту №3502/04-36-07-12/30815686 від 11.10.2023 документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Нафтаторг, проведеної ГУ ДПС в Дніпропетровській області, в результаті проведеної інвентаризації встановлена неможливість підтвердити залишки дизельного пального energy скетч картки 266 246л.
В журналі ордері по рахунку 281 «товари на складі» у першому півріччі 2023 року списане дизельне пальне energy скретч картки 140 714л за ціною 27гр81к на суму 3 913 602гр10к, при тому, що за податковими накладними дизельне пальне придбавалось за нижчими цінами:
податкова накладна №118 від 30.01.2020 кількість 17000л ціна 23гр33к обсяг 396 610гр;
податкова накладна №119 від 30.01.2020 кількість 20000л ціна 23гр33к обсяг 466 600гр;
податкова накладна №120 від 30.01.2020 кількість 15000л ціна 23гр33к обсяг 349 950гр;
податкова накладна №121 від 30.01.2020 кількість 19430л ціна 23гр33к обсяг 453 301гр90к;
податкова накладна №154 від 24.02.2020 кількість 22000л ціна 20гр00к обсяг 440 000гр;
податкова накладна №155 від 24.02.2020 кількість 20000л ціна 20гр00к обсяг 400 000гр;
податкова накладна №157 від 25.02.2020 кількість 25000л ціна 20гр00к обсяг 500 000гр;
податкова накладна №158 від 25.02.2020 кількість 23000л ціна 20гр00к обсяг 460 000гр;
податкова накладна №159 від 26.02.2020 кількість 21000л ціна 20гр00к обсяг 420 000гр;
податкова накладна №160 від 26.02.2020 кількість 14000л ціна 20гр00к обсяг 280 000гр;
податкова накладна №162 від 27.02.2020 кількість 20830л ціна 20гр00к обсяг 416 600гр;
податкова накладна №197 від 20.03.2020 кількість 25000л ціна 17гр65к обсяг 441 250гр;
податкова накладна №198 від 20.03.2020 кількість 23000л ціна 17гр65к обсяг 405 950гр;
податкова накладна №199 від 20.03.2020 кількість 24000л ціна 17гр65к обсяг 423 600гр;
податкова накладна №201 від 20.03.2020 кількість 23500л ціна 17гр65к обсяг 414 775гр;
податкова накладна №202 від 31.03.2020 кількість 24000л ціна 17гр65к обсяг 423 600гр;
податкова накладна №203 від 31.03.2020 кількість 25000л ціна 17гр65к обсяг 441 250гр;
податкова накладна №204 від 31.03.2020 кількість 25000л ціна 17гр65к обсяг 441 250гр;
податкова накладна №205 від 31.03.2020 кількість 19350л ціна 17гр65к обсяг 341 527гр50к;
податкова накладна №106/17 від 30.09.2020 кількість 5000л ціна16гр25к обсяг 81250гр
податкова накладна №2 від 07.06.2021 кількість 20950л ціна 20гр45к обсяг 428 427гр50к;
податкова накладна №3 від 08.06.2021 кількість 20000л ціна 20гр45к обсяг 409 000гр;
податкова накладна №1 від 01.11.2021 кількість 12080л ціна 22гр90к обсяг 276 632гр;
податкова накладна №2 від 03.11.2021 кількість 12100л ціна 22гр90к обсяг 277 090гр;
податкова накладна №3 від 05.11.2021 кількість 12210л ціна 0гр0к обсяг 279 731гр;
податкова накладна №10 від 10.01.2022 кількість 9200л ціна 27гр00к обсяг 248 400гр;
податкова накладна №12 від 11.01.2022 кількість 3920л ціна 27гр00к обсяг 105 840гр;
податкова накладна №13 від 12.01.2022 кількість 10100л ціна 27гр00к обсяг 272 700гр;
податкова накладна №14 від 12.01.2022 кількість 10600л ціна 27гр00к обсяг 286 200гр;
податкова накладна №15 від 13.01.2022 кількість 10800л ціна 27гр00к обсяг 291 600гр;
податкова накладна №16 від 14.01.2022 кількість 10800л ціна 27гр00к обсяг 291 600гр;
податкова накладна №17 від 14.01.2022 кількість 11400л ціна 27гр00к обсяг 307 800гр;
податкова накладна №18 від 14.01.2022 кількість 8030л ціна 27гр00к обсяг 216 810гр;
податкова накладна №19 від 14.01.2022 кількість 3080л ціна 27гр03к обсяг 832 252гр40к.
Враховуючи списання товарно-матеріальних цінностей за методом фіфо, залишок дизельного пального energy скретч картки станом на 01.01.2023 по рахунку 281 рахується 409 650гр:
податкова накладна №159 від 26.02.2020 кількість 21000л ціна 20гр00к обсяг 420 000гр;
податкова накладна №160 від 26.02.2020 кількість 4040л ціна 20гр00к обсяг 80 800гр;
податкова накладна №162 від 27.02.2020 кількість 20830л ціна 20гр00к обсяг 416 600гр;
податкова накладна №197 від 20.03.2020 кількість 25000л ціна 17гр65к обсяг 441 250гр;
податкова накладна №198 від 20.03.2020 кількість 23000л ціна 17гр65к обсяг 405 950гр;
податкова накладна №199 від 20.03.2020 кількість 24000л ціна 17гр65к обсяг 423 600гр;
податкова накладна №201 від 20.03.2020 кількість 23500л ціна 17гр65к обсяг 414 775гр;
податкова накладна №202 від 31.03.2020 кількість 24000л ціна 17гр65к обсяг 423 600гр;
податкова накладна №203 від 31.03.2020 кількість 25000л ціна 17гр65к обсяг 441 250гр;
податкова накладна №204 від 31.03.2020 кількість 25000л ціна 17гр65к обсяг 441 250гр;
податкова накладна №205 від 31.03.2020 кількість 19350л ціна 17гр65к обсяг 341 527гр50к;
податкова накладна №106/17 від 30.09.2020 кількість 5000л ціна 16гр25к обсяг 81 250гр;
податкова накладна №2 від 07.06.2021 кількість 20950л ціна 20гр45к обсяг 428 427гр50к;
податкова накладна №3 від 08.06.2021 кількість 20000л ціна 20гр45к обсяг 409 000гр;
податкова накладна №1 від 01.11.2021 кількість 12080л ціна 22гр90к обсяг 276 632гр;
податкова накладна №2 від 03.11.2021 кількість 12100л ціна 22гр90к обсяг 277 090гр;
податкова накладна №3 від 05.11.2021 кількість 12210л ціна 22гр91к обсяг 279 731гр10к;
податкова накладна №10 від 10.01.2022 кількість 9200л ціна 27гр00к обсяг 248 400гр;
податкова накладна №11 від 11.01.2022 кількість 14660л ціна 27гр00к обсяг 395 820гр;
податкова накладна №12 від 11.01.2022 кількість 3920л ціна 27гр00к обсяг 105 840гр;
податкова накладна №13 від 12.01.2022 кількість 10100л ціна 27гр00к обсяг 272 700гр;
податкова накладна №14 від 12.01.2022 кількість 10600л ціна 27гр00к обсяг 286 200гр;
податкова накладна №15 від 13.01.2022 кількість 10800л ціна 27гр00к обсяг 291 600гр;
податкова накладна №16 від 14.01.2022 кількість 10800л ціна 27гр00к обсяг 291 600гр;
податкова накладна №17 від 14.01.2022 кількість 11400л ціна 27гр00к обсяг 307 800гр;
податкова накладна №18 від 14.01.2022 кількість 8030л ціна 27гр00к обсяг 216 810гр;
податкова накладна №19 від 14.01.2022 кількість 3080л ціна 27гр03к обсяг 83 252гр40к.
Отже, списання протягом першого півріччя 2023 року дизельного пального energy скретч картки 140 714л повинно було бути на суму 2 591 396гр60к. ТОВ «Нафтаторг» завищена собівартість реалізованого товару Дт902Кт281, що призвело до заниження фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності за перше півріччя 2023 року на 1 322 205гр50к (3 913 602гр10к 2 591 396гр60к).
В 2022 році до витрат по рахунку 902 «собівартість реалізованих товарів» віднесено 212 328 676гр49к (Дт902Кт281). Водночас, згідно журналу ордеру по рахунку 281 «товари на складі» за 2022 рік собівартість реалізованих товарів (Кт281) в кореспонденції з рахунком 902) фактично дорівнює 211 048406гр20к. Згідно головної книги по рахунку 791 «фінансовий результат», до витрат віднесено 212 332 676гр49к. ТОВ «Нафтаторг» завищено собівартість реалізованого товару (Дт902Кт281) на 1276 270гр.
В червні 2022 року на замовлення ТОВ «Нафтаторг» виконувались роботи ТОВ «Євробуд плюс» з усунення перекосу і кріну наливних ємностей на автозаправній станції за адресою Дніпропетровська область, Павлоградський район, с.Богданівка, вул.Світла, 26 вартістю 1 667 600гр, податок на додану вартість 333 520гр, всього 2 001 120гр. Вартість виконаних робіт 1 667 600гр відображені у рахунку 9 «витрати на збут». Проте, виконані роботи є поліпшенням об`єкту основного засобу, що приведе до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об`єкта, та здійсненні для подальшого строку використання об`єкта. В бухгалтерському обліку вартість поліпшень, які призводять до зростання майбутніх економічних вигід (переобладнання, модернізація, реконструкція) підлягають амортизації в складі інших необоротних активів. Витрати на поліпшення об`єкта оренди підлягають капіталізації дебет рахунку 15 «капітальні інвестиції» з подальшим списанням в дебет рахунку 10 «основні засоби». Такі витрати зараховуються до складу основних засобів як первісна вартість нового об`єкта. ТОВ «Нафтаторг» завищені витрати на 1 667 600гр.
За договором від 18.02.2019 ТОВ «Нафтаторг» платіжним дорученням №2441 від 21.02.2019 перерахувало ТОВ «Гроссенергосервіс» 667 029гр43к, однак нафтопродукти так і не були отримані. За заявою ТОВ «Нафтаторг» 22.02.2019 відкрито кримінальне провадження №1209040370000423 за частиною 2 статті 190 КК України шахрайство, що завдало значної шкоди. Ухвалами Павлоградського міськрайонного суду від 22.02.2019 накладені арешти на розрахункові рахунки ТОВ «Гроссенергосервіс» та на автомобіль Вольво держномер НОМЕР_1 з напівпричепом цистерною держномер НОМЕР_2 з дизельним пальним ДП-З-Євро5 об`ємом 29917л, яке мало бути передано від ТОВ «Гроссенергосервіс» у власність ТОВ «Нафтаторг». В першому півріччі 2023 року ТОВ «Нафтаторг» дебіторську заборгованість ТОВ «Гроссенергосервіс» в сумі 667 029гр43к віднесло до складу витрат по рахунку 952 «інші фінансові витрати». ТОВ «Нафтаторг» безпідставно включило до складу витрат без створення резерву сумнівних боргів та без відображення в додатку до декларації з податку на прибуток за перше півріччя 2023 року дебіторської заборгованості по ТОВ «Гроссенергосервіс» в сумі 667 029гр43к.
Внаслідок заниження фінансового результату на 1 322 205гр50к, завищення витрат на 1 667 600гр, безпідставного включення до складу витрат 667 029гр43к, ТОВ «Нафтаторг» занижений податок на прибуток на 887 959гр.
Згідно журналу ордеру по рахунку 281 «товари на складі» протягом 2019 року ТОВ «Нафтаторг» придбано дизельне пальне ДП-Л-Євро5-ВО картки за ціною 23гр та залишки на 01.09.2019 рахуються по ціні 25гр50к. Протягом 2019 року реалізовано дизельне пальне ДП-Л-Євро5-ВО картки за ціною нижче ціни придбання на 84050гр, чим занижений податок на додану вартість на 16060гр:
ТОВ «Прогрес трейд агро» 30.01.2019 кількість 1500л ціна 23гр обсяг 34500гр;
ТОВ Брянс форм» 12.12.2019 кількість 4300л ціна 17гр50к обсяг 75250гр;
ТОВ Брянс форм» 12.12.2019 кількість 10300л ціна 17гр50к обсяг 180 250гр.
Протягом листопада 2019 року січня 2020 року ТОВ «Нафтаторг» придбано дизельне пальне energy скретч картки за ціною 23гр33к, в лютому 2020 року за ціною 20гр. Протягом 2020 року реалізовано дизельне пальне energy скретч картки за ціною нижче ціни придбання на 359 768гр10к, чим занижений податок на додану вартість на 71953гр61к:
ТОВ АТП «Омега строй» 14.05.2020 кількість 62000л ціна 20гр17к обсяг 1 250 333гр33к;
ТОВ ТК «Фенікс плюс» 01.07.2020 кількість 23580л ціна 17гр67к обсяг 416 579гр98к;
ТОВ ТК «Фенікс плюс» 10.09.2020 кількість 14000л ціна 17гр85к обсяг 249 900гр.
Протягом 2020 2021 років ТОВ «Нафтаторг» придбано бензин А-92 energy:
податкова накладна №4 від 29.05.2020 кількість 29550л ціна 15гр51к обсяг 458 320гр50к;
податкова накладна №5 від 29.05.2020 кількість 29550л ціна 15гр51к обсяг 458 320гр50к;
податкова накладна №5 від 10.06.2021 кількість 20420л ціна 16гр20к обсяг 330 804гр;
податкова накладна №10 від 11.06.2021 кількість 19000л ціна 16гр20к обсяг 307 800гр;
податкова накладна №42 від 28.12.2021 кількість 1165л ціна 23гр23к обсяг 27183гр33к;
податкова накладна №43 від 28.12.2021 кількість 6845л ціна 23гр23к обсяг 159 716гр70к;
податкова накладна №44 від 28.12.2021 кількість 7000л ціна 24гр17к обсяг 169 166гр70к;
податкова накладна №45 від 28.12.2021 кількість 8640л ціна 24гр17к обсяг 208 800гр;
податкова накладна №46 від 28.12.2021 кількість 8640л ціна 24гр17к обсяг 208 800гр;
податкова накладна №47 від 28.12.2021 кількість 5595л ціна 24гр17к обсяг 135 212гр50к;
протягом 2021 року першого півріччя 2023 року реалізований бензин А-92 energy:
ОСОБА_1 22.01.2021 кількість 3420л ціна 13гр13к обсяг 44887гр50к;
ТОВ «Юста» 07.06.2021 кількість 39420л ціна 16гр обсяг 630 720гр;
ТОВ «Запоріжкранзавод» 23.07.2021 кількість 8758л ціна 23гр17к обсяг 202 893гр67к;
ТОВ «Захід ойл» 28.07.2021 кількість 17985л ціна 23гр17к обсяг 416 652гр;
ОСОБА_1 18.11.2021 кількість 6040л ціна 24гр83к обсяг 149 993гр33к;
ОСОБА_1 30.11.2021 кількість 670л ціна 24гр83к обсяг 16638гр33к;
СФГ «Снятинське» 12.04.2022 кількість 400л ціна 33гр64к обсяг 13457гр94к;
ОСОБА_1 14.06.2022 кількість 5500л ціна 23гр36к обсяг 128 504гр67к;
ТОВ «Юста» 30.06.2022 кількість 20000л ціна 22гр обсяг 440 000гр;
неплатник 24.03.2023 кількість 5000л ціна 23гр36к обсяг 116 822гр43к;
неплатник 26.04.2023 кількість 5000л ціна 23гр36к обсяг 116 822гр43к;
неплатник 08.05.2023 кількість 5000л ціна 23гр36к обсяг 116 822гр43к;
неплатник 01.06.2023 кількість 5000л ціна 23гр36к обсяг 116 822гр43к.
ТОВ «Нафтаторг» реалізувало ОСОБА_1 бензин А-92 energy в кількості 3420л за ціною 13гр13к, в той час як на залишках бензин А-92 energy за ціною 15гр51к. ТОВ «Нафтаторг» реалізувало ТОВ «Юста» бензин А-92 energy в кількості 20000л за ціною 22гр, в той час як бензин А-92 energy був придбаний за ціною 23гр33к та 24гр17к. Протягом першого півріччя 2023 року бензин А-92 energy реалізований за ціною 23гр36к. Загалом, ТОВ «Нафтаторг» реалізувало бензин А-92 energy нижче ціни придбання на 48883гр50к та занизило зобов`язання з податку на додану вартість на 4482гр21к.
Протягом 2022 року ТОВ «Нафтаторг» придбано абсорбент газоконденсатний 50077л на суму 1 755 550гр47к (Дт281Кт631) та реалізовано 50077л на суму 1 540 980гр32к (Дт902Кт281), тобто нижче ціни придбання на 226 871гр94коп, чим занижений податок на додану вартість на 15881гр04к.
За договором оренди №2 від 24.12.2016 ОСОБА_1 передав ТОВ «Нафтаторг» автомобіль Subaru Legasy держномер НОМЕР_3 на три роки. За договором оренди №3 від 24.12.2016 ОСОБА_2 передав ТОВ «Нафтаторг» автомобіль Subaru Outback держномер НОМЕР_4 на три роки. За угодою №6-2502/1 від 25.02.2019 працівник товариства ОСОБА_3 використовує для потреб ТОВ «Нафтаторг» власний автомобіль Honda Accord держномер НОМЕР_5 до 31.12.2020. За угодою №6-2502/2 від 25.02.2019 працівник ОСОБА_2 використовує для потреб ТОВ «Нафтаторг» власний автомобіль Subaru Outback держномер НОМЕР_4 до 31.12.2020. За угодою №6-2502/3 від 25.02.2019 працівник ОСОБА_1 використовує для потреб ТОВ «Нафтаторг» власний автомобіль Hyundai elantra держномер НОМЕР_6 до 31.12.2020. За угодою №6-0201/1 від 02.01.2021 працівник ОСОБА_3 використовує для потреб ТОВ «Нафтаторг» власний автомобіль Honda Accord держномер НОМЕР_5 до 31.12.2022. За угодою №6-0201/2 від 02.01.2021 працівник ОСОБА_2 використовує для потреб ТОВ «Нафтаторг» власний автомобіль Subaru Outback держномер НОМЕР_4 до 31.12.2022. За угодою №6-0201/3 від 02.01.2021 працівник ОСОБА_1 використовує для потреб ТОВ «Нафтаторг» власний автомобіль Hyundai elantra держномер НОМЕР_6 до 31.12.2022. За угодою №6-0301/1 від 03.01.2023 працівник ОСОБА_3 використовує для потреб ТОВ «Нафтаторг» власний автомобіль Honda Accord держномер НОМЕР_5 до 31.12.2024. За угодою №6-0301/2 від 03.01.2023 працівник ОСОБА_2 використовує для потреб ТОВ «Нафтаторг» власний автомобіль Subaru Outback держномер НОМЕР_4 до 31.12.2024. За угодою №6-0301/3 від 03.01.2023 працівник ОСОБА_1 використовує для потреб ТОВ «Нафтаторг» власний автомобіль Ford F150 держномер НОМЕР_7 до 31.12.2024. Списання бензину на перелічені автомобілі проведено з відображенням в бухгалтерському обліку на суму 1 356 903гр83к. Крім подорожніх листів, в яких вказані дата, час, маршрут, пробіг, не надано інших документів, які б дозволили довести господарський характер службових поїздок. Списання палива є використанням в операціях, що не є господарською діяльністю, а тому ТОВ «Нафтаторг» повинно нарахувати податок на додану вартість 178 681гр33к виходячи з вартості придбання пального та зареєструвати податкові накладні.
Як зазначалось вище, надані до перевірки наряди-рапорти та акт надання послуг у взаємовідносинах з ТОВ «Євробуд плюс» за своїм змістом є неконкретними, а тому завищений податковий кредит на 333 520гр.
До податкових розрахунків нарахованих і виплачених доходів за формою 1-ДФ не включені виплати фізичним особам підприємцям за придбані товари, отримані послуги:
ОСОБА_4 27.07.2018 заправка картриджа 320гр;
ОСОБА_5 30.10.2018 щітка по металу 39гр80к;
ОСОБА_4 02.11.2018 заправка картриджа, ремонт 170гр;
ОСОБА_4 05.11.2018 заправка картриджа 160гр;
ОСОБА_4 08.11.2018 заправка тонером, папір 310гр;
ОСОБА_6 26.11.2018 фільтр повітряний, шланг 109гр;
ОСОБА_7 06.12.2018 господарчі товари, вентель 30гр;
ОСОБА_8 10.01.2019 запрака картриджа, ремонт 310гр;
ОСОБА_4 28.01.2019 заправка картриджу 110гр;
ОСОБА_8 30.01.2019 щітка по металі 142гр;
ОСОБА_4 11.02.2019 ремонт принтера 70гр;
ОСОБА_4 15.07.2019 ремонт картриджа, ремонт принтера 380гр;
ОСОБА_9 15.10.2019 господарчі товари 135гр;
ОСОБА_4 13.01.2020 заправка картриджа, ремонт 300гр;
ОСОБА_4 28.01.2020 заправка картриджа 100гр.
Згідно обігово-сальдової відомості по рахунках 6413, 311, 301 встановлено несвоєчасне перерахування податку на доходи фізичних осіб з заробітної плати на загальну суму 230 187гр20к по періодах:
сальдо на 01.03.2022 сума нарахованого податку 4541гр76к граничний термін сплати 10.03.2022 дата фактичної сплати 06.05.2022 сума несвоєчасно сплаченого податку 4541гр76к;
березень 2022 року сума нарахованого податку 34843гр82к граничний термін сплати 08.04.2022 дата фактичної сплати 20.05.2022 сума несвоєчасно сплаченого податку 34843гр82к;
квітень 2022 року сума нарахованого податку 36521гр14к граничний термін сплати 10.05.2022 дата фактичної сплати 03.06.2022 сума несвоєчасно сплаченого податку 36521гр14к;
травень 2022 року сума нарахованого податку 44349гр56к граничний термін сплати 07.06.2022 дата фактичної сплати 04.07.2022 сума несвоєчасно сплаченого податку 44349гр56к;
червень 2022 року сума нарахованого податку 47568гр86к граничний термін сплати 07.07.2022 дата фактичної сплати 03.08.2022 сума несвоєчасно сплаченого податку 47568гр86к;
липень 2022 року сума нарахованого податку 45848гр20к граничний термін сплати 06.08.2022 дата фактичної сплати 20.08.2022 сума несвоєчасно сплаченого податку 43021гр06к;
серпень 2022 року сума нарахованого податку 49334гр59к граничний термін сплати 20.08.2022 дата фактичної сплати 22.08.2022 сума несвоєчасно сплаченого податку 19341гр.
Через реєстратор розрахункових операцій №3000257493 проводились операції без використання режиму попереднього програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів, обліку їх кількості (т1ас30).
ГУ ДПС в Дніпропетровській області прийняті податкові повідомлення-рішення:
- №0380290708 від 14.12.2023 про застосування фінансової санкції в сумі 5100гр за проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій без використання режиму програмування (т1ас113);
- №0382930712 від 15.12.2023 про збільшення зобов`язання з податку на прибуток основний платіж 887 959гр, штрафні санкції 221 989гр75к, всього 1?109?948гр75к (т1ас115);
- №0382940712 від 15.12.2023 про збільшення зобов`язання з податку на додану вартість основний платіж 1 529 664гр, штрафні санкції 382 416гр, всього 1?912?080гр;
- №0382950712 від 15.12.2023 про застосування штрафних санкцій в сумі 37824гр15к за відсутність реєстрації податкових накладних (т1ас117);
- №0383082410 від 15.12.2023 про накладання штрафу в розмірі 1020гр за неподання податкової звітності про суми, нараховані і виплачені фізичним особам за товари, роботи, послуги (т1ас105);
- №0383092410 від 15.12.2023 про накладання штрафу в розмірі 34408гр30к за несвоєчасне перерахування податку на доходи фізичних осіб (т1ас107).
Відповідно пункту 14.1.36 статті 14 Податкового Кодексу України, господарська діяльність діяльність особи, що пов`язана з виробництвом та реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення, агентськими договорами.
Відповідно пункту 14.1.181 статті 14 Податкового Кодексу України, податковий кредит це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного періоду.
Відповідно до абзацу 1 пункту 44.1 статті 44 Податкового Кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат, інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до абзацу 2 пункту 44.1 статті 44 Податкового Кодексу України, платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом 1 цього пункту.
Відповідно до абзацу 1 пункту 44.2 статті 44 Податкового Кодексу України, для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку і фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Відповідно до абзацу 1 пункту 134.1.1 статті 134 Податкового Кодексу України, об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, визначенні положеннями цього Кодексу.
Відповідно до абзаців 2-4 пункту 134.1.1 статті 134 Податкового Кодексу України, якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).
Відповідно до абзаців 5-7 пункту 134.1.1 статті 134 Податкового Кодексу України, якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).
Відповідно до абзацу 10 пункту 134.1.1 статті 134 Податкового Кодексу України, для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Відповідно до пункту 136.1 статті 136 Податкового Кодексу України, на суму заниженого фінансового результату 1 322 205гр50к підлягає нарахуванню податок на прибуток в розмірі 18 відсотків, що становить 237 996гр99к. В частині цієї суми податкове повідомлення-рішення №0382930712 від 15.12.2023 є законним та скасування підлягає в частині суми 871 951гр76к.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового Кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку / небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку, дата оприбуткування коштів в касі платника податку, а в разі відсутності такої, дата інкасації готівки в банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена в самому документі як дата його складення відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.
Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового Кодексу України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані в разі здійснення операцій: а) придбання або виготовлення товарів і послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (в тому числі в зв`язку з придбанням або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ?) ввезення товарів або необоротних активів на митну територію України.
Відповідно до абзаців 1-3 пункту 198.2 статті 198 Податкового Кодексу України, датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулась раніше: дата списання коштів з рахунку платника податку в банку / небанківському надавачу платіжних послуг на оплату товарів/послуг, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, дата списання електронних грошей платника податків як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець постачальника; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Відповідно до абзаців 1-4 пункту 198.3 статті 198 Податкового Кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду в зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних засобів, в тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи; ввезенням товарів або необоротних активів на митну територію України.
Відповідно до абзацу 5 пункту 198.3 статті 198 Податкового Кодексу України, нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватись в оподатковуваних операціях в межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до абзацу 1 пункту 198.6 статті 198 Податкового Кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) в зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригувань до таких податкових чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до абзацу 2 пункту 198.6 статті 198 Податкового Кодексу України, в разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними в абзаці 1 цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до абзацу 3 пункту 198.6 статті 198 Податкового Кодексу України, податкові накладні, отримані з єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового Кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до абзацу 1 пункту 200.2 статті 200 Податкового Кодексу України, при позитивному значенні суми, розрахованої відповідно до пункту 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету в строки, встановлені цим розділом.
Відповідно до пункту 200.4 статті 200 Податкового Кодексу України, при від`ємному значенні суми, розрахованої відповідно до пункту 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (в тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу; б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника в сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг в попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на рахунок платника податку в банку / небанківському надавачу платіжних послуг або в рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового Кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 Податкового Кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до абзацу 2 пункту 201.10 статті 201 Податкового Кодексу України, податкова накладна, складена та зареєстрована в єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до абзацу 3 пункту 201.10 статті 201 Податкового Кодексу України, податкова накладна або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до абзацу 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового Кодексу України, якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також в разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді в текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до абзацу 12 пункту 201.10 статті 201 Податкового Кодексу України, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до абзацу 13 пункту 201.10 статті 201 Податкового Кодексу України, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно реєстраційних документів, основним видом діяльності ТОВ «Нафтаторг» є оптова та роздрібні торгівля твердим, рідким, газоподібним пальним (т1ас28).
Між ТОВ «Нафтаторг» та ТОВ «Євробуд плюс» укладений договір від 30.05.2022 про надання послуг технікою. Згідно нарядів-рапортів про роботу дорожньо-будівельної машини за період з 06.06.2022 по 30.06.2022, акту надання послуг №64 від 30.06.2022, податкової накладної №27 від 30.06.2022 в червні виконані роботи з усунення перекосу і кріну наливних ємностей на автозаправній станції за адресою Дніпропетровська область, Павлоградський район, с.Богданівка, вул.Світла, 26: автогрейдером SEM-922 тривалістю 176 годин, автогрейдером SEM-919 тривалістю 62 години, екскаватором JCB JS 200W T2 тривалістю 176 годин, екскаватором Caterpillar M317 D2 тривалістю 152 години вартістю 1 667 600гр, податок на додану вартість 333 520гр, всього 2 001 120гр. Згідно платіжних інструкцій №623 від 28.12.2022, №624 від 28.12.2022, №8275 від 29.12.2022 за виконані роботи позивач повністю розрахувався, в тому числі сплати податок на додану вартість в ціні виконаних робіт (т1ас168,178-199,т2ас84-87,т3ас109).
Вказуючи в акті перевірки, що надані до перевірки наряди-рапорти та акт надання послуг у взаємовідносинах з ТОВ «Євробуд плюс» за своїм змістом є неконкретними, а тому завищений податковий кредит на 333 520гр, податкова служба, водночас, визнає факт виконання робіт з усунення перекосу і кріну наливних ємностей на автозаправній станції за адресою Дніпропетровська область, Павлоградський район, с.Богданівка, вул.Світла, 26, яка орендується ТОВ «Нафтаторг» за договором оренди від 18.08.2020 з Дмитриченко Ю.О.
Податкові накладні, наряди-рапорти, акт надання послуг, оформлені відповідно до статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні», пункту 201.1 статті 201 Податкового Кодексу України. Податкові накладні зареєстровані в єдиному реєстрі податкових накладних. Інформація, що міститься в первинних бухгалтерських документах, відображена в рахунках бухгалтерського обліку.
Колегія суддів погоджується з окружним судом, що відповідно до абзацу 3 пункту 198.6 статті 198 Податкового Кодексу України, податкові накладні, отримані з єдиного реєстру податкових накладних, є для ТОВ «Нафтаторг» достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
ГУ ДПС в Дніпропетровській області виконані роботи ТОВ «Євробуд плюс» з усунення перекосу і кріну наливних ємностей на автозаправній станції за адресою Дніпропетровська область, Павлоградський район, с.Богданівка, вул.Світла, 26 вартістю 1 667 600гр помилково вважає поліпшенням об`єкту основного засобу, що приведе до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об`єкта, та здійсненні для подальшого строку корисного використання об`єкта.
Згідно службової записки начальника автозаправної станції Зимогляда Є.О. від 10.05.2022, при огляді парка наливних ємностей виявлено перекос і крін відносно початкового положення в результаті впливу грунтових вод (т1ас175).
Згідно наказу директора ТОВ «Нафтаторг» від 11.05.2022 створена комісія для обстеження парка наливних ємностей (т1ас176).
Згідно акту обстеження від 13.05.2022 зафіксовано порушення положення ємностей відносно початкового горизонтального положення, внаслідок чого має місце додаткове навантаження на трубопроводи. Комісією рекомендовано провести ремонтно-відновлювальні роботи по укріпленню грунтової основи під ємностями для забезпечення недопущення потрапляння паливно-мастильних матеріалів в грунт (т1ас177).
Суд першої інстанції правильно вказав, що мало місце не поліпшення об`єкту основного засобу, а виконання ремонтних робіт з усунення перекосу і кріну наливних ємностей.
Відповідно до пункту 15 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «основні засоби», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №92 від 27.04.2000, витрати, що здійснюються для підтримання об`єкта в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його виконання, включаються до складу витрат.
Роботи на суму 1 667600гр з усунення перекосу і кріну наливних ємностей на автозаправній станції не призвели до збільшення їх вартості, виконані не з метою збільшення майбутніх економічних вигід, а для підтримання автозаправної станції в робочому стані з метою щоб економічні вигоди залишились на первісному рівні, а тому правомірно віднесені до складу витрат.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій, бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок доказування правомірності свого рішення, дії, бездіяльності покладається на відповідача.
Колегія суддів погоджується з окружним судом що податковою службою не доказано що в журналі ордері по рахунку 281 «товари на складі» у першому півріччі 2023 року списане дизельне пальне energy скретч картки 140 714л за ціною 27гр81к на суму 3 913 602гр10к, при тому, що за податковими накладними дизельне пальне придбавалось за нижчими цінами.
ТОВ «Нафтаторг» надані податкові накладні, зазначені податковою службою в акті документальної планової виїзної перевірки (т2ас237-239,т3ас121-т4ас44). Дослідженням цих податкових накладних з`ясувалось, що в акті перевірки ціна придбаного дизельного пального з цих податкових накладних зазначена без врахування податку на додану вартість. Натомість, в акті перевірки не зазначено списання дизельного пального energy скретч картки 140 714л за ціною 27гр81к на суму 3 913 602гр10к в журналі ордері по рахунку 281 «товари на складі» у першому півріччі 2023 року здійснювалось з урахуванням податку на додану вартість чи без врахування податку на додану вартість. В судовому засіданні представники як позивача, так і відповідача пояснили що ціна 27гр81к взята з урахуванням податку на додану вартість. Таким чином, якщо до ціни придбання дизельного пального за переліченими податковими накладними додати 20 відсотків податку на додану вартість то ціна списання дизельного пального не буде перевищувати ціну придбання.
Стосовно висновків акту перевірки про неможливість підтвердити залишки дизельного пального energy скетч картки 266 246л, суд першої інстанції правильно послався на договір від 10.07.2023, та акт приймання-передачі від 10.07.2023 згідно якого ТОВ «Нафтаторг» передало ОСОБА_1 на відповідального зберігання скетч картки на дизельне пальне energy 266 246л (т1ас200-202).
Відповідно до пункту 14.1.32 Податкового Кодексу України, відповідальне зберігання господарська операція, що здійснюється платником податків і передбачає передачу згідно з договорами схову матеріальних цінностей на зберігання іншій фізичній чи юридичній особі без права використання в господарському обороті такої особи з подальшим поверненням таких матеріальних цінностей платнику податків без зміни якісних або кількісних характеристик.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про помилковість висновку акту перевірки що в першому півріччі 2023 року ТОВ «Нафтаторг» дебіторську заборгованість ТОВ «Гроссенергосервіс» в сумі 667 029гр43к віднесло до складу витрат по рахунку 952 «інші фінансові витрати» без створення резерву сумнівних боргів та без відображення в додатку до декларації з податку на прибуток за перше півріччя 2023 року дебіторської заборгованість по ТОВ «Гроссенергосервіс» в сумі 667 029гр43к.
Відповідно до пункту 5 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 10 «дебіторська заборгованість», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №237 від 08.10.1999, дебіторська заборгованість визнається активом, якщо існує ймовірність отримання підприємством майбутніх економічних вигід та може бути достовірно визначена її сума.
Відповідно до пункту 7 НП(С)О 10, поточна дебіторська заборгованість, яка є фінансовим активом (крім придбаної заборгованості та заборгованості, призначеної для продажу), включається до підсумку балансу за чистою реалізаційною вартістю. Для визначення чистої реалізаційної вартості на дату балансу обчислюється величина резерву сумнівних боргів.
Відповідно до пункту 8 НП(С)О 10, величина резерву сумнівних боргів визначається за одним із методів: застосування абсолютної суми сумнівної заборгованості; застосування коефіцієнта сумнівності. За методом застосування абсолютної суми сумнівної заборгованості величина резерву визначається на підставі аналізу платоспроможності окремих дебіторів. За методом застосування коефіцієнта сумнівності величина резерву розраховується множенням суми залишку дебіторської заборгованості на початок періоду на коефіцієнт сумнівності. Коефіцієнт сумнівності може розраховуватись такими способами: визначення питомої ваги безнадійних боргів в чистому доході; класифікації дебіторської заборгованості за строками непогашення; визначення середньої питомої ваги списаної протягом періоду дебіторської заборгованості в сумі дебіторської заборгованості на початок відповідного періоду за попередні 3 5 років. Визначена на основі класифікації дебіторської заборгованості величина сумнівних боргів на дату балансу становить залишок резерву сумнівних боргів на ту саму дату. Залишок резерву сумнівних боргів на дату балансу не може бути більшим, ніж сума дебіторської заборгованості на ту саму дату.
Відповідно до пункту 10 НП(С)О 10, нарахування суми резерву сумнівних боргів за звітний період відображається у звіті про фінансові результати у складі інших операційних витрат.
Відповідно до пункту 11 НП(С)О 10, виключення безнадійної дебіторської заборгованості з активів здійснюється з одночасним зменшенням величини резерву сумнівних боргів. В разі недостатності суми нарахованого резерву сумнівних боргів безнадійна дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги списується з активів на інші операційні витрати. Сума відшкодування раніше списаної безнадійної дебіторської заборгованості включається до складу інших операційних доходів. Поточна дебіторська заборгованість, щодо якої створення резерву сумнівних боргів не передбачено, у разі визнання її безнадійною списується з балансу з відображенням у складі інших операційних витрат.
Згідно заперечень на акт перевірки, підтверджених бухгалтерською довідкою №1043 від 30.06.2023, дебіторська заборгованість ТОВ «Гроссенергосервіс» в сумі 667 029гр43к не включалась до складу витрат по рахунку 952 «інші фінансові витрати». Заборгованість ТОВ «Гроссенергосервіс» в сумі 667 029гр43к рахується як попередня оплата по рахунку 371, де відображаються суми виданих авансів, попередньої оплати за товари, роботи, послуги. До податкової декларації з податку на прибуток за перше півріччя 2023 року не включені випрати в сумі 667 029гр43к (т1ас97,103,104,т2ас248).
Відповідно до пункту 16 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 «запаси», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №246 від 20.10.1999, при відпуску запасів у виробництво, з виробництва, продаж та іншому вибутті оцінка їх здійснюється за одним з таких методів: ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів, середньозваженої собівартості, собівартості перших за часом надходження запасів (фіфо), нормативних затрат, ціни продажу.
Відповідно до пункту 17, запаси, які відпускаються, та послуги, що виконуються для спеціальних замовлень і проектів, а також запаси, які не замінюють одне одного, оцінюються за ідентифікованою собівартістю.
Відповідно до пункту 20, оцінка запасів за методом ФІФО базується на припущенні, що запаси використовуються у тій послідовності, у якій вони надходили до підприємства (відображені у бухгалтерському обліку), тобто запаси, які першими відпускаються у виробництво (продаж та інше вибуття), оцінюються за собівартістю перших за часом надходження запасів.
В акті перевірки зазначено, що в журналі ордері по рахунку 281 «товари на складі» у першому півріччі 2023 року списане дизельне пальне energy скретч картки 140 714л за ціною 27гр81к (нижче ніж ціна придбання) на суму 3 913 602гр10к. Враховуючи списання товарно-матеріальних цінностей за методом фіфо, залишок дизельного пального energy скретч картки станом на 01.01.2023 по рахунку 281 рахується 409 650гр. Списання протягом першого півріччя 2023 року дизельного пального energy скретч картки 140 714гр повинно було бути на суму 2 591 396гр60к. ТОВ «Нафтаторг» завищена собівартість реалізованого товару Дт902Кт281, що призвело до заниження фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності за перше півріччя 2023 року на 1 322 205гр50к (3 913 602гр10к 2 591 396гр60к).
Також в акті перевірки зазначено про реалізацію дизельного пального ТОВ «Прогрес трейд агро», ТОВ Брянс форм», ТОВ АТП «Омега строй», ТОВ ТК «Фенікс плюс», про реалізацію бензину ОСОБА_1 , ТОВ «Юста», ТОВ «Запоріжкранзавод», ТОВ «Захід ойл», СФГ «Снятинське», про реалізацію абсорбенту газоконденсатного нижче ціни придбання.
Водночас, податковою службою такий висновок зроблений на підставі методу собівартості перших за часом надходження запасів (фіфо) та не було враховано, що наказом директора ТОВ «Нафтаторг» №201/1 від 02.01.2018 «Про організацію бухгалтерського і податкового обліку» передбачено, що при відпустку запасів їх оцінка здійснюється за методом ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів та згідно скарги на податкове повідомлення-рішення, ТОВ «Нафтаторг» обліковувало придбане пальне за кожною окремою одиницею та реалізовувало пальне за цінами згідно названого методу. Пальне, зазначене в акті документальної планової виїзної перевірки в таблиці за переліченими податковими накладними відрізняється від списаного пального за кодами УКТ ЗЕД та якісними характеристиками (т1ас127-132,т2ас9).
Зокрема, податковою службою не враховано, що ТОВ «Нафтаторг» в 2018 році було придбане дизельне пальне ДТ-3-К5 (інше найменування ДП-Л-Євро5-ВО) за ціною 18гр33к, що підтверджується податковими накладними №271 від 27.12.2018, №273 від 28.12.2018, №274 від 28.12.2018, №499 від 28.12.2018 (т3ас98-100). Ця ціна є нижчою від ціни реалізації дизельного пального на адресу ТОВ «Прогрес трейд агро», ТОВ АТП «Омега строй». Податковою службою вказано що дизельне пальне energy скретч картки реалізовано ТОВ ТК «Фенікс плюс» в кількості 23580л за ціною 17гр67к, в кількості 14000л за ціною 17гр85к. Однак з пдв ціна становить 21гр22к та 21гр42к. Крім того, ТОВ «Нафтаторг» згідно податкової накладної №285 від 11.12.2019 придбало дизельне пальне ДП-З-Євро5-ВО за ціною 16гр67к; згідно податкової накладної №42 від 06.05.2020 придбало дизельне пальне 29556л за ціною 12гр40к (т3ас101).
Податковою службою зроблений помилковий висновок про реалізацію в 2020 2021 роках бензину А-92 energy ТОВ «Юста» в кількості 20000л за ціною 22гр, ТОВ «Запоріжкранзавод» в кількості 8758л за ціною 23гр17к, ТОВ «Захід ойл» в кількості 17985л за ціною 23гр17к, СФГ «Снятинське» в кількості 400л за ціною 33гр64к нижче собівартості. Згідно податкових накладних №4 від 29.05.2020, №5 від 29.05.2020 бензин А-95 energy придбавався за ціною 15гр51к; згідно видаткової накладної №5293 від 03.09.2020 бензин А-95 energy придбавався за ціною 18гр20к (т3ас97); згідно податкових накладних №5 від 10.06.2021, №10 від 11.06.2021, бензин А-95 energy придбавався за ціною 16гр20к.
Щодо абсорбенту газоконденсатного в акті перевіри не наведені постачальники, ціни придбання; покупці, ціни реалізації.
Стосовно завищення витрат в 2022 році на 1 276 270гр суд першої інстанції обґрунтовано погодився з доводами позивача що внаслідок постійних перебоїв з електропостачанням відбувались збої в програмному забезпеченні, внаслідок чого некоректно відобразились відомості по рахунку 902 «собівартість реалізованих товарів» та рахунку 281 «товари на складі». В подальшому помилки в бухгалтерському обліку були відкориговані та не були внесені до декларації з податку на прибуток (т1ас102,т2ас248).
Суд першої інстанції обгрунтовано визнав помилковим висновок податкової служби про безпідставне списання бензину на суму 1 356 903гр83к внаслідок використання автомобілів Subaru Legasy держномер НОМЕР_3 , Subaru Outback держномер НОМЕР_4 , Honda Accord держномер НОМЕР_5 , Hyundai elantra держномер НОМЕР_6 , Ford F150 держномер НОМЕР_7 , належних працівникам ТОВ «Нафтоаторг».
Суд першої інстанції вірно врахував пояснення ТОВ «Нафтаторг» в запереченнях на акт перевірки та у скарзі на податкове повідомлення-рішення, що вони реалізують паливо-мастильні матеріали фермерським господарствам, які розташовані в Дніпропетровській, Запорізькій, Харківській, Донецькій, Полтавській, Львівській областях. Для оформлення документів та надання якісних послуг необхідно постійно відвідувати покупців палива. Поїздки здійснюються працівниками на власних автомобілях, а товариство забезпечує їх заправку за оформленими угодами та подорожніми листами, в яких вказані дата, час, маршрут, пробіг, витрачене пальне, дані про водіїв та автомобіль. Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції що власні автомобілі працівників використовувались для здійснення господарської діяльності ТОВ «Нафтаторг» (т1ас97,134,203-238).
Відповідно до пункту 119.1 статті 119 Податкового Кодексу України, неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари, роботи, послуги, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення або збільшення податкових зобов`язань платника податку або до зміни платника податку, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020гр.
Окружний суд правильно вказав що податковою службою не доведено що невключення до податкових розрахунків нарахованих і виплачених доходів за формою 1-ДФ виплати ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 за придбані товари, отримані послуги призвели до зменшення або збільшення податкових зобов`язань платника податку.
Колегія суддів погоджується з окружним судом що не відповідають дійсності дані акту перевірки про несвоєчасне перерахування податку на доходи фізичних осіб з заробітної плати на загальну суму 230 187гр20к. Податок за квітень 2022 року в сумі 36521гр14к перерахований згідно платіжної інструкції №7406 від 06.05.2022 (т1ас242).
Податок за травень 2022 року в сумі 44349гр56к перерахований згідно платіжних інструкцій №7404 від 06.05.2022, №7428 від 17.05.2022, №7432 від 19.05.2022, №7440 від 20.05.2022, №7477 від 03.06.2022 (т1ас243-247).
Податок за червень 2022 року в сумі 47568гр86к перерахований згідно платіжних інструкцій №7532 від 17.06.2022, №7578 від 07.07.2022 (т1ас250,т2ас1).
Податок за липень 2022 року в сумі 43021гр06к перерахований згідно платіжних інструкцій №7622 від 18.07.2022, №7646 від 25.07.2022, №7671 від 29.07.2022, №7690 від 03.08.2022 (т2ас4-7).
Податок за серпень 2022 року в сумі 19341гр перерахований згідно платіжної інструкції №7738 від 17.08.2022 (т2ас8).
Відповідно до пункту 11 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів, наданні послуг у сфері торгівлі, громадського харчування, послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів, обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія, номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
Відповідно до пункту 7 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари, послуги, за рішенням контролюючих органів застосовуються фінансові санкції в таких розмірах: триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару, обліку його кількості.
Вказуючи, що через реєстратор розрахункових операцій №3000257493 проводились операції без використання режиму попереднього програмування, податкова служба не зазначає дату та час таких операцій, по яким товарам проводились ці операції, в якій кількості, за якими цінами. За відсутності посилання на чеки, опису конкретних деталей та обставин порушення, тобто, без формулювання об`єктивної сторони, не можна вести мову щодо правомірності податкового повідомлення-рішення №0380290708 від 14.12.2023 про застосування фінансової санкції в сумі 5100гр за проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій без використання режиму програмування.
З урахуванням доводів і заперечень сторін, наданих ними доказів, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 241 245, 315, 317, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.07.2024 без змін.
Постанова набирає законної сили з 11.02.2025 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повної постанови.
Повну постанову складено 12.02.2025.
Головуючий суддяА.В. Суховаров
суддіТ.І. Ясенова
суддіО.В. Головко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2025 |
Оприлюднено | 17.02.2025 |
Номер документу | 125144037 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Букіна Лілія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Букіна Лілія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Букіна Лілія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні