Ухвала
від 14.02.2025 по справі 460/7723/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

14 лютого 2025 року м. Рівне№460/7723/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дудар О.М., розглянувши в письмовому провадженні процесуальне питання, пов`язане з розглядом справи за позовом

ОСОБА_1 доРівненської обласної МСЕК №2 Рівненського обласного центру медико-соціальної експертизи про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинення певних дій,В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася з позовом до Рівненської обласної МСЕК №2 Рівненського обласного центру медико-соціальної експертизи (далі - відповідач) про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинення певних дій.

Позивач просить суд:

- визнати неправомірним рішення суб`єкта владних повноважень Рівненського обласного центру медико-соціальної експертизи в Рівненській області Рівненська обласної МСЕК №2 щодо відмови у видачі довідки про встановлення причинного зв`язку онкологічного захворювання з Чорнобильською катастрофою у вигляді письмової відповіді від 24.05.2024 №455/05-31;

- зобов`язати Рівненський обласний центр медико-соціальної експертизи Рівненської обласної МСЕК №2 Рівненської області видати довідку про наявність причинного зв`язку онкологічного захворювання з Чорнобильською катастрофою.

Ухвалою суду від 31.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідно до ч.1 ст.42 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), учасниками справи є сторони, треті особи.

Згідно з ч.1 ст.46 КАС України, сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.

За приписами п.9 ч.1 ст.4 КАС України, відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Відповідно до ч.3 ст.46 КАС України, відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Частиною 3 статті 48 КАС України передбачено, що якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Відповідно до ч.4 ст.48 КАС України, якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.

Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача (ч.5 ст.48 КАС України).

Судом встановлено, що 22.10.2024 Радою національної безпеки і оборони України прийнято рішення "Щодо протидії корупційним та іншим правопорушенням під час встановлення інвалідності посадовим особам державних органів", згідно з пп. "д" п. 2 якого доручено Кабінету Міністрів України забезпечити розроблення та внесення на розгляд Верховної Ради України разом із Міністерством охорони здоров`я України у місячний строк законопроєкту про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження оцінювання особи з обмеженням повсякденного функціонування, розробленого з метою забезпечення невідкладного реформування системи медико-соціальної експертизи в Україні, передбачивши, зокрема, ліквідацію медико-соціальних експертних комісій з 31 грудня 2024 року.

Указом Президента України від 22.10.2024 №732/2024 зазначене рішення Ради національної безпеки і оборони України введено в дію.

Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи" від 15.11.2024 №1338 доручено обласним, Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити:

до 25 грудня 2024 року з визначеною такими органами періодичністю - передачу медико-соціальними експертними комісіями (обласними, центральними міськими, міськими, міжрайонними, районними) визначеним для кожної з них закладам охорони здоров`я всіх наявних у них направлень лікарсько-консультативних комісій для проведення медико-соціальної експертизи, розгляд яких не завершено медико-соціальними експертними комісіями та розгляд яких призначено після 1 січня 2025 р. або не був призначений;

у період до 10 січня 2025 року - передачу медико-соціальними експертними комісіями (обласними, центральними міськими, міськими, міжрайонними, районними) визначеним для кожної з них закладам охорони здоров`я всіх наявних в них медико-експертних справ, за якими розгляд медико-соціальними експертними комісіями був проведений до 31 грудня 2024 року.

Починаючи з 27 грудня 2024 року і до 31 грудня 2024 року включно медико-соціальні експертні комісії не розпочинають розгляд направлень лікарсько-консультативних комісій для проведення медико-соціальної експертизи, отриманих після зазначеної дати. Такі направлення готуються для передачі до відповідного закладу охорони здоров`я, визначеного для кожної медико-соціальної експертної комісії згідно з переліком закладів охорони здоров`я, в яких організовується проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженим розпорядженням начальника (голови) обласної, Київської міської державної адміністрації (військової адміністрації), разом з витягами.

За змістом п.6 вищевказаної постанови Уряду керівникам обласних, Київської міської державних адміністрацій (військових адміністрацій):

організувати та забезпечити процес передачі медико-експертних справ, визначених у пункті 4 цієї постанови, та забезпечити здійснення контролю за проведенням закладами охорони здоров`я заходів щодо формування експертних команд з оцінювання повсякденного функціонування особи та організаційного забезпечення їх діяльності;

протягом трьох робочих днів з дня набрання чинності цією постановою забезпечити затвердження переліку закладів охорони здоров`я, в яких організовується проведення оцінювання повсякденного функціонування особи. Перелік повинен містити інформацію, в який саме заклад охорони здоров`я передає документи кожна конкретна медико-соціальна експертна комісія, адреси зазначених закладів та контактні дані осіб, відповідальних за приймання документів;

забезпечити до 31 грудня 2024 року внесення до електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи відомостей і документів з направлень лікарсько-консультативних комісій для проведення медико-соціальної експертизи, розгляд яких не завершений медико-соціальними експертними комісіями та призначений на дати після 1 січня 2025 року, із збереженням черговості розгляду згідно з переданим витягом відповідно до форми первинної облікової документації №165/о, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров`я від 30 липня 2012 року №577, а також інформування рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) відповідних осіб, стосовно яких сформована медико-експертна справа, про зміну місця проведення розгляду.

20.12.2024 Рівненською обласною радою прийнято рішення №1026 "Про ліквідацію Рівненського обласного центру медико-соціальної експертизи" вирішено припинити юридичну особу Рівненський обласний центр медико-соціальної експертизи, шляхом ліквідації.

Розпорядженням голови Рівненської обласної військової адміністрації від 28.11.2024 №673 "Про затвердження Переліку закладів охорони здоров`я Рівненської області, в яких організовується проведення оцінювання повсякденного функціонування особи" затверджено Перелік закладів охорони здоров`я Рівненської області, в яких організовується проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, за змістом якого Комунальне підприємство "Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення" Рівненської обласної ради є закладом охорони здоров`я в якому організовується проведення оцінювання повсякденного функціонування особи та до якого передаються документи із закладу - Рівненської обласної МСЕК №2, якою відмовлено у видачі довідки про встановлення причинного зв`язку онкологічного захворювання з Чорнобильською катастрофою.

При цьому, правові підстави для заміни первісного відповідача у суду відсутні, оскільки відсутня згода на це позивача.

З огляду на наведене та беручи до уваги, що розгляд справи здійснюється у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), суд вважає за необхідне залучити Комунальне підприємство "Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення" Рівненської обласної ради до участі у справі як другого відповідача.

Під час розгляду справи судом встановлено, що долучених до матеріалів справи доказів недостатньо для повного, всебічного та об`єктивного вирішення спору.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи (ч.4 ст.9 КАС України).

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ч.1 ст.72 КАС України).

Відповідно до ст.73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (ч.1 ст.76 КАС України).

За приписами ч.3 ст.77 КАС України, докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Частиною 3 статті 80 КАС України передбачено, що про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Згідно з ч.6-8 ст.80 КАС України, будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.

Враховуючи викладене, суд з власної ініціативи вважає необхідним витребувати у Комунального підприємства "Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення" Рівненської обласної ради належним чином засвідчені та читабельні копії медико - експертної справи позивача, заяви "щодо видачі довідки для отримання чорнобильської пенсії, пов`язаної з онкологічним захворюванням", та заяви "щодо надання письмової аргументації у відмові чорнобильської пенсії, пов`язаної з онкологічним захворюванням".

Відповідно до ч.6 ст.48 КАС України, після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.

Керуючись статтями 2, 9, 72-76, 80, 241, 248, 256 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

Залучити до участі у справі як другого відповідача Комунальне підприємство "Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення" Рівненської обласної ради (вул.Чорновола, буд.79, м.Рівне, Рівненська область, 33015; ідентифікаційний код юридичної особи 02000116).

Запропонувати другому відповідачу упродовж п`ятнадцяти днів з дня вручення цієї ухвали подати відзив на позовну заяву та всі письмові докази, що підтверджують заперечення проти позову.

Розгляд справи №460/7723/24 розпочати спочатку.

Витребувати у Комунального підприємства "Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення" Рівненської обласної ради додаткові докази.

Зобов`язати Комунальне підприємство "Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення" Рівненської обласної ради в десятиденний строк з моменту отримання цієї ухвали надати суду належним чином засвідчені та читабельні копії:

- медико - експертної справи ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

- заяви ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 "щодо видачі довідки для отримання чорнобильської пенсії, пов`язаної з онкологічним захворюванням" та доданих до неї документів;

- заяви ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 "щодо надання письмової аргументації у відмові чорнобильської пенсії, пов`язаної з онкологічним захворюванням" від 24.05.2024 та доданих до неї документів.

Попередити осіб, на яких покладено обов`язок надати витребувані докази, про те, що у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд, відповідно до ст.149 КАС України, може застосувати заходи процесуального примусу шляхом постановлення ухвали про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідальної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Надіслати копію ухвали позивачу та Рівненській обласній МСЕК №2 Рівненського обласного центру медико-соціальної експертизи для відома, Комунальному підприємству "Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення" Рівненської обласної ради заявою з додатками - для виконання.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя О.М. Дудар

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2025
Оприлюднено17.02.2025
Номер документу125174069
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них медико-соціальної експертизи

Судовий реєстр по справі —460/7723/24

Ухвала від 14.02.2025

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 29.01.2025

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні