Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 листопада 2010 р. спра ва № 2а-23837/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді < Довідн ик >
при секретарі < Призв ище секретаря >
головуючого судді Лазарєва В.В.,
при секретарі Пальчиковій І.Г.,
представника позивача Чебаненка Є.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, ад міністративну справу за позо вом Донецького обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Центрум» про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць призначених для працевлашту вання інвалідів у розмірі 5878,73 грн., -
В С Т А Н О В И В:
18.10.2010 Донецьке обласне відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Центрум» про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій та пені за невикона ння нормативу робочих місць призначених для працевлашту вання інвалідів у розмірі 5783,94 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідач у порушення вимог За кону України „Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” і Постанови Каб інету Міністрів України „Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України „Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” від 31.01.2007 року за № 70 не виконав нормативи по створен ню 1-го робочого місця по праце влаштуванню інвалідів. Згідн о звіту про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік, складеного відповідаче м, середньооблікова чисельні сть штатних працівників облі кового складу становила 8 осі б, тобто на підприємстві пови нно бути працевлаштовано 1-го інваліда. Таким чином, відпов ідач мав сплатити адміністра тивно-господарські санкції з а невиконання нормативу робо чих місць, призначених для пр ацевлаштування інвалідів у 2 009 році у розмірі середньої рі чної заробітної плати на під приємстві. Згідно розрахунку , сума адміністративно-госпо дарських санкцій за невикона ння відповідачем нормативу робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів у 2009 році становить у розмір і 7293,75 грн. Відповідачем було ча стково сплачено визначену су му санкцій у розмірі 1786,96 грн., що підтверджується платіжним д орученням № 188 від 13.09.2010. Оскільки відповідач суму адміністрат ивно-господарських санкцій у повному обсязі своєчасно не сплатив, йому станом на 08.10.2010 бу ла нарахована пеня у розмірі 371,94 грн. Просив стягнути з відп овідача адміністративно-гос подарські санкції та пеню за невиконання нормативу робоч их місць призначених для пра цевлаштування інвалідів у за гальному розмірі 5783,94 грн.
Під час розгляду справи пре дставник позивача уточнив по зовні вимоги та просив стягн ути з товариства з обмеженою відповідальністю «Центрум» адміністративно-господарсь кі санкції та пеню за невикон ання нормативу робочих місць призначених для працевлашту вання інвалідів у загальному розмірі 5878,73 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав ут очнені позовні вимоги та про сив їх задовольнити з підста в викладених у позовній заяв і.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце слух ання справи повідомлявся суд ом належним чином, але конвер т повернувся з відміткою «за адресою не зареєстроване». З гідно із ч. 11 ст. 35 КАС України ро зписку про одержання повістк и (повістку у разі неможливос ті вручити її адресату чи від мови адресата її одержати) на лежить негайно повернути до адміністративного суду. У ра зі повернення поштового відп равлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежн их від суду причин, вважаєтьс я, що така повістка вручена на лежним чином. За таких обстав ин, суд приходить до висновку , що відповідач був належним ч ином повідомлений про розгля д справи, у зв' язку з чим вваж ає за можливе розглянути спр аву за його відсутності на пі дставі наявних у справі дока зів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги є обґрунтованими та пі длягають задоволенню.
Фонд соціального захисту і нвалідів відповідно до п.1 Пол оження про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України № 1434 від 26.09.2002р. (із наступними змінами та допов неннями) є урядовим органом д ержавного управління, який д іє у складі Мінпраці та підпо рядковується йому.
Згідно п. 3 зазначеного Поло ження, одним із завдань Фонду соціального захисту інвалід ів є контроль за виконанням п ідприємствами, установами, о рганізаціями, у тому числі пі дприємствами і організаціям и громадських організацій ін валідів, фізичними особами, я кі використовують найману пр ацю (далі - підприємства), норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів, уста новленого Законом України "П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні".
Також, згідно з п. п. 3 п. 4 цього Положення Фонд соціального захисту інвалідів відповідн о до покладених на нього завд ань здійснює контроль за вик онанням підприємствами норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів та сп латою ними адміністративно-г осподарських санкцій і пені, а також відповідно до п. п. 3 п. 5 П оложення має право проводити перевірку підприємств щодо реєстрації, подання ними зві тів про зайнятість і працевл аштування інвалідів, виконан ня нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів та сплати адміністративно -господарських санкцій і пен і, цільового використання на даних Фондом коштів.
Позивач - Донецьке обласне в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів відповідн о до п. 9 зазначеного Положення є територіальним органом Фо нду соціального захисту інва лідів, і діє на підставі Полож ення про Донецьке відділення Фонду соціального захисту і нвалідів.
Як встановлено у судовому з асіданні, відповідач - това риство з обмеженою відповіда льністю «Центрум» є юридично ю особою (ЄДРПОУ 31131926).
Відповідно до ст. 7 Закону Ук раїни „Про основи соціальної захищеності інвалідів”, зак онодавство про соціальну зах ищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону т а інших актів законодавства, що видаються відповідно до н ього.
Так, згідно ст. 17 цього Закон у, метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвал ідів та з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії їм забезпечується право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою ті іншою трудовою діяльні стю, яка не заборонена законо м.
Статтею 19 зазначеного Закон у встановлено, що для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , які використовують найману працю, установлюється норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів у розмі рі чотирьох відсотків середн ьооблікової чисельності шта тних працівників облікового складу за рік, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб, - у кількості одно го робочого місця. Підприємс тва, установи, організації, у т ому числі підприємства, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичні особ и, які використовують найман у працю, самостійно розрахов ують кількість робочих місць для працевлаштування інвалі дів відповідно до нормативу, встановленого частиною перш ою цієї статті, і забезпечуют ь працевлаштування інваліді в. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Як вбачаться зі Звіту відпо відача про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік (а.с. 4), що наданий відповід ачем позивачу, середньооблік ова кількість штатних праців ників облікового складу стан овить 8 осіб; кількість інвалі дів - штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до вимог статті 19 Закону України „Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні” визначена у звіті ст ановить 1 особу, що відповідає вимогам Закону. Відповідно д о приписів вказаної норми за кону має становити 1 особу. Фак тично на підприємстві не бул о працевлаштоване жодного ін валіда, чим порушуються вказ ані вище вимоги законодавств а.
Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичної особи, яка викор истовує найману працю, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом.
Таким чином, оскільки на під приємстві не працюють інвалі ди, воно згідно вимог ст. 20 вказ аного Закону мало сплатити п озивачу адміністративно-гос подарські санкції, сума яких визначається в розмірі сере дньої річної заробітної плат и на підприємстві за кожне ро боче місце, призначене для пр ацевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Відповідно до п 2 Порядку сп лати підприємствами, установ ами, організаціями та фізичн ими особами, що використовую ть найману працю, суми адміні стративно-господарських сан кцій та пені за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, обчислення с уми адміністративно-господа рських санкцій проводиться р оботодавцями самостійно згі дно з порядком заповнення зв іту про зайнятість і працевл аштування інвалідів, затверд женим Мінпраці за погодження м з Держкомстатом.
Так, у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалід ів за 2009 рік відповідач визнач ив суму адміністративно-госп одарських санкцій до сплати у розмірі 7293,75 грн. (а.с. 4).
Крім того, як встановлено у судовому засіданні відповід ачем було частково погашено визначену до сплати суму адм іністративно-господарських санкцій у розмірі 1786,96 грн., що п ідтверджується розрахунком суми адміністративно-господ арських санкцій (а.с. 7). Тобто, с ума адмінінстратино-господа рських санкцій належна до сп лати, становить 5506,79 грн.
Відповідачем у встановлен ий ст. 20 Закону України „Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні” строк (д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу) не були спла чені адміністративно-господ арські санкції у розмірі 5506,79 г рн., що дає підстави для нараху вання пені відповідно до ст. 20 вищезазначеного Закону і п. 4 Порядку сплати підприємства ми, установами, організаціям и та фізичними особами, що вик ористовують найману працю, с уми адміністративно-господа рських санкцій та пені за нев иконання нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 31 січня 2007 року № 70, яка о бчислюється виходячи з 120 відс отків річних облікової ставк и Національного банку Україн и, що діяла на момент сплати, н арахованої на повну суму нед оїмки за весь її строк.
За період з 16.04.2009 по 08.10.2010 розмір нарахованої пені становить 371,94 грн., що підтверджується ро зрахунком, наданим позивачем (а.с. 8).
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни, кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Разом з тим, відповідачем не було надано суду жодних дока зів, які б спростовували дово ди позивача.
Таким чином, з урахуванням т ого, що відповідач самостійн о та у встановлені строки у по вному обсязі не сплатив суму адміністративно-господарсь ких санкцій, суд приходить до висновку, що з відповідача на користь позивача підлягає с тягненню сума адміністратив но-господарських санкцій та пені за невиконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів у розмірі загальному розмірі 5878,73 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, судові витрати з відпов ідача не підлягають стягнен ню.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Донецького обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Центрум» про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць призначених для працевлашту вання інвалідів у розмірі 5878,73 грн., - задовольнити.
Стягнути з товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Центрум» на користь Держ авного бюджету України адмін істративно-господарські сан кції за невиконання норматив у робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів у 2009 році у сумі 5506,79 грн. та пе ню у сумі 371,94 грн., а всього стягн ути - 5878 (п' ять тисяч вісімсо т сімдесят вісім) грн. 73 коп. на р/р 31216230700001 в ГУДКУ в Донецькій об ласті, ЄДРПОУ 34686537, МФО 834016, код пла тежу 50070000.
Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше но її вступну та резолютивну частини 19 листопада 2010 року.
Повний текст постанови скл адений 23 листопада 2010 року.
Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Донец ького апеляційного адмініст ративного суду через Донецьк ий окружний адміністративни й суд. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду.
Апеляційна скарга на поста нову Донецького окружного ад міністративного суду подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення. У разі заст осування судом частини треть ої статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Суддя Лазарєв В.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2010 |
Оприлюднено | 01.12.2010 |
Номер документу | 12517450 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Лазарєв В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні