Постанова
від 18.11.2010 по справі 2а-8645/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 18 листопада 2010 року   о 12-45 годині,                                    Справа №  2а-8645/10/0870

 Запорізький   окружний  адміністративний  суд

у складі: головуючого – судді   Матяш О.В.,

розглянувши у  м. Запоріжжя в порядку письмового провадження

адміністративну справу за позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до комунального підприємства «Продюсерський центр «Аншлаг»

про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

позивач звернувся до суду з вказаним позовом та обґрунтовує свої вимоги тим, що, відповідно до звіту «Про зайнятість та працевлаштування інвалідів», затвердженого наказом Міністерства праці України №42 від 10.02.2007, наданого відповідачем, середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача за звітний період, склала 15 осіб, таким чином, середньооблікова кількість інвалідів, відповідно до нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон), на підприємстві повинна складати 1 особу, але, відповідно до списку, у 2009 році на підприємстві не працювало ні одного інваліда, що є порушенням установленого нормативу.    

Всупереч вимогам ст.20 Закону та Постанови КМУ №70 від 31.01.2007 «Про порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів», відповідачем до цього часу заявлену суму адміністративно-господарських санкцій  не сплачено.

        Представник позивача просить позов задовольнити та стягнути з КП «Продюсерський центр «Аншлаг» суму адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році в розмірі 17561,14 гривень, розглянувши справу без їх участі.

Представник відповідача позов визнав не визнав, в запереченнях зазначає,  що розрахунок Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарських санкцій та пені є невірним, оскільки,  відповідно до ст.20 Закону, для підприємств, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.

Вказує, що кількість штатних працівників за звітний період на їх підприємстві складає 15 осіб,  а середньорічна заробітна плата  штатного працівника – 16600 гривень, у  зв'язку   з цим сума санкцій, що належить до сплати КП «Продюсерський центр «Аншлаг», становить половину середньої річної заробітної плати, тобто 8300 гривень, а позивачем заявлено вимоги про стягнення санкцій у розмірі середньої річної заробітної плати.

У зв'язку з вищевикладеним, представник відповідача  просить суд у позові відмовити, розглянувши справу без їх участі,   в порядку письмового провадження.

Суд, відповідно до ст. 122 КАС України, розглянув справу у письмовому провадженні.

Згідно ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.  

Відповідно до ст.43 Конституції України, держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, і гарантує рівні можливості для його реалізації.

Частиною 1 ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.

Згідно ч.2 ст.19 Закону, підприємства, установи, організації самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ч.1 цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількості робочих місць округляється до цілого значення.

Статтею 20 Закону встановлено, що підприємства, установи, організації, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів є менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням ФСЗІ адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві,  за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом.

Для підприємств, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі,  якщо кількість штатних працівників  на підприємстві складає 15  та більше, то сума адміністративно-господарських  санкцій визначається в розмірі середньої річної заробітної плати.

Судом встановлено, що на  КП «Продюсерський центр «Аншлаг» середньооблікова кількість працівників у 2009 році становила 15 осіб, середньорічна заробітна плата одного штатного працівника – 16600 гривень, а тому  сума адміністративно-господарських  санкцій, яка підлягає  сплаті  відповідачем, становить  16600 гривень.

Окрім того, згідно ч.2 ст.20 Закону, порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.  

Пунктом 4 Постанови КМУ №70 від 31.01.2007 «Про порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів» зазначено, що порядок нарахування пені та встановлення строку її сплати затверджується Міністерством праці.

На виконання зазначеного положення Постанови КМУ №70 Наказом Міністерства праці №223 від 15.05.2007 було затверджено «Порядок нарахування пені та її сплати», згідно п.3.7 якого позивачем розраховано пеню на дату подання позову - з урахуванням  7,75%-ої ставки НБУ з 10.08.2010: розрахунковий розмір пені дорівнює 0,03%. Таким чином,  сума пені дорівнює 961,14  гривням ( 16600 х 0,03% х 193 днів).

З наведених вище підстав суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, й з відповідача необхідно стягнути 17561,14 гривень суми адміністративно-господарських санкцій та пені.

Керуючись ст.ст.17,122,128,158-163,167 КАС України, ст.ст.19,20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»,  суд

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити.

          Стягнути з комунального підприємства «Продюсерський центр «Аншлаг» (71100,   Запорізька область, м. Бердянськ, пл. I Бердянської ради, 3, код ЄДРПОУ 31979805) на користь Запорізького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році в  розмірі  17561 (сімнадцяти  тисяч п’ятиста шістдесяти  однієї) гривні  14  копійок.

Постанова може бути оскаржена у Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання постанови шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

   

Суддя                                                         О.В. Матяш

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2010
Оприлюднено01.12.2010
Номер документу12517802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8645/10/0870

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

Постанова від 18.11.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

Ухвала від 29.10.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні