ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
10.02.2025 Справа № 25/155А
Господарський суд Львівської області у складі судді Король М.Р., розглянувши матеріали заяви Львівського обласного центру зайнятості про заміну сторони у виконавчому провадженні
у справі №25/155 А
за позовом: Сокальського районного центру зайнятості
до відповідача: Шахта «Лісова» ДП «Львіввугілля»
про: стягнення заборгованості
ВСТАНОВИВ:
05.02.2025р. до Господарського суду Львівської області надійшла заява Львівського обласного центру зайнятості про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі №25/155 А за позовом Сокальського районного центру зайнятості до Шахти «Лісова» ДП «Львіввугілля» про стягнення заборгованості.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 05.02.2025р., заяву передано судді Король М.Р.
07.02.2025р. матеріали справи №25/155А повернуто Львівським окружним адміністративним судом на адресу Господарського суду Львівської області.
Відповідно до постанови Господарського суду Львівської області від 11.07.2008р., керуючись ст.ст. 2, 4, 7, 11, 14, 69-71, 86, 94, 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, п.п. 3, 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу, стягнуто з Шахти «Лісова» ДП «Львіввугілля» на користь Сокальського районного центру зайнятості 30247,22 грн заборгованості та 3,40 грн судового збору в дохід бюджету.
Так, господарський суд зазначає, що 01 вересня 2005р. набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України, який визначає повноваження адміністративних судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції, порядок звернення до адміністративних судів і порядок здійснення адміністративного судочинства.
Згідно з п. 13 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» КАС України (в редакції, що була чинною до 15.12.2017р.), Закони України та інші нормативно-правові акти до приведення їх у відповідність із цим Кодексом діють у частині, що не суперечить цьому Кодексу.
Відповідно до абзацу 1 пункту 6 розділу VIII «;Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній до 15.12.2017р.) до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з абзацами 3 та 5 пункту 6 розділу VIII «;Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, після початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні позови, подані до відповідних місцевих господарських судів у справах, що підсудні окружному адміністративному суду, передаються цими судами до окружного адміністративного суду, якщо провадження у справі ще не відкрито. Адміністративні справи, провадження в яких було відкрито місцевими та апеляційними господарськими судами до початку діяльності відповідного адміністративного суду, розглядаються і вирішуються цими судами відповідно до абзацу першого цього пункту.
Відповідно до пункту 2 Розділу II Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 29.09.2009р. № 01-08/530 «Про деякі питання, порушені у доповідних записках господарських судів України у першому півріччі 2009 року щодо застосування норм Господарського процесуального кодексу України» (із змінами) після початку діяльності окружних адміністративних судів повноваження місцевих господарських судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції припинено. Тому заяви (клопотання, скарги) в разі їх надходження до господарських судів мають передаватися ними (разом з матеріалами відповідних справ) на розгляд адміністративних судів за встановленими підвідомчістю та підсудністю.
Таким чином, розгляд Господарським судом Львівської області справ адміністративної юрисдикції здійснювався лише до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів. Повноваження господарських судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції відповідно до розділу VIIІ «;Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України поширювались виключно до завершення розгляду справи по суті. З початком діяльності окружних адміністративних судів, господарські суди не здійснюють судочинство за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
За таких обставин, на сьогодні припинені повноваження місцевого господарського суду щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції.
З 15.12.2017р. набрав чинності Закон України від 03.10.2017р. №2147 «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів». Статтею 19 Кодексу адміністративного судочинства України визначено юрисдикцію адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ.
Відповідно до ч. 2 ст.20 Кодексу адміністративного судочинства України окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених ч. 1 цієї статті.
Натомість частинами 1 та 3 статті 3 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Зі змісту статті 20 Господарського процесуального кодексу України, Прикінцевих та Перехідних положень цього Кодексу не вбачається права господарських судів розглядати заяви у справах, які відносяться до адміністративної юрисдикції.
Розгляд заяви про заміну стягувача у виконавчому листі, виданому у справі №25/155А за позовом Сокальського районного центру зайнятості до Шахти «Лісова» ДП «Львіввугілля» про стягнення заборгованості, належить до адміністративної юрисдикції, відповідні питання підлягають розгляду за нормами Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи зазначене, матеріали заяви підлягають передачі (направленню) до Львівського окружного адміністративного суду для розгляду в порядку Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 3, 20, 232, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1.Заяву Львівського обласного центру зайнятості про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі №25/155А, разом з матеріалами справи №25/155А передати до Львівського окружного адміністративного суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Інформацію по справі, яка розглядається можна отримати за наступною веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua/sud5015.
Суддя Король М.Р.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2025 |
Оприлюднено | 18.02.2025 |
Номер документу | 125190163 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань, з них |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Король М.Р.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні