Постанова
від 25.11.2010 по справі 2-а-20/10/0270
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-20/10/0270 (в 2-х тома) Головуючий у 1-й інстанц ії: Курко О.П.

Суддя-доповідач: Усенко В .Г.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"25" листопада 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у склад і колегії суддів:

Головуючого-судді Усенка В.Г.,

суддів: Зайцева М.П., Собківа Я.М.,

при с екретарі Лі томіній Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Державної податков ої інспекції у м. Вінниці на по станову Вінницького окружно го адміністративного суду ві д 19 квітня 2010 року у справі за ад міністративним позовом прив атного малого підприємства - фірма «Арконі»до Державної п одаткової інспекції у м. Вінн иці про визнання протиправни ми та скасування податкових повідомлень - рішень,-

ВСТАНОВИЛА:

Приватне мале підприє мство - фірма «Арконі»(далі - Позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інсп екції у м. Вінниці (далі - Відп овідачів) в якому просив визн ати протиправними та скасува ти податкові повідомлення - рішення від 23.12.2009р. №0003362310/0 та №0003352310.

Постановою Вінницького о кружного адміністративного суду від 19 квітня 2010 року адмін істративний позов задоволен о.

Суд першої інстанції визна в протиправними дії Державно ї податкової інспекції у м. Ві нниці щодо проведення позапл анової невиїзної документал ьної перевірки позивача та в изнав протиправними та скасу вав податкові повідомлення - рішення від 23.12.2009р. №0003362310/0 та №0003352310.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відпо відач звернувся з апеляційн ою скаргою, в якій просить ск асувати постанову суду першо ї інстанції прийняти нову по станову, якою відмовити у зад оволенні вимог адміністрати вного позову.

Апеляційна скарга мотивов ана тим, що прийняте судом пер шої інстанції рішення з непо вним з' ясуванням обставин, що мають значення для справи та з порушенням норм матеріа льного та процесуального пра ва, що призвело до неправильн ого вирішення справи.

До суду надійшло заперечен ня на апеляційну скаргу пози вача в якій він просить залиш ити апеляційну скаргу без за доволення, а рішення суду пер шої інстанції - без змін.

Заслухавши представника п озивача та представника відп овідача, що з' явились у судо ве засідання, перевіривши ма теріали справи, доводи апеля ційної скарги, колегія судді в вважає, що апеляційна скарг а відповідача підлягає задов оленню, виходячи з наступног о.

Відповідно до ст. 202 КАС Украї ни, - підставами для скасуванн я постанови або ухвали суду п ершої інстанції та ухвалення нового рішення є зокрема, по рушення норм матеріального а бо процесуального права, що п ризвело до неправильного вир ішення справи або питання.

Відповідно до ст. 159 КАС Украї ни судове рішення повинно бу ти законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм мат еріального права при дотрима нні норм процесуального прав а. Обґрунтованим є рішення, ух валене судом на підставі пов но і всебічно з' ясованих об ставин у адміністративній сп раві, підтверджених такими д оказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Задовольняючи вимоги адмі ністративного позову, суд пе ршої інстанції виходив з тог о, що ДПІ при проведенні перев ірки порушено вимоги законод авства.

Колегія суддів не погоджує ться з такою позицією суду пе ршої інстанції, зважаючи на н аступне.

Згідно ч.3 ст. 2 КАС України у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь, чи прийняті (вчинені) вони: н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; обґрунтован о, тобто з урахуванням усіх об ставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупередж ено); добросовісно; розсудлив о; з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Підпунктом 7.2.3. пункту 7.2 статт і 7 Закону України «Про подато к на додану вартість»передба чено, що податкова накладна є звітним податковим документ ом і одночасно розрахунковим документом.

Відповідно до абзацу 2 підпу нкту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість»у разі коли на мо мент перевірки платника пода тку органом державної податк ової служби суми податку, поп ередньо включені до складу п одаткового кредиту залишают ься не підтвердженими зазнач еними цим підпунктом докумен тами, платник податку несе ві дповідальність у вигляді фін ансових санкції встановлени х законодавством, нараховани х на суму податкового кредит у, не підтверджену зазначени ми цим підпунктом документам и.

При цьому жоден нормативни й акт не містить вказівок на з алежність права платника под атку на включення до свого по даткового кредиту сум податк у на додану вартість, фактичн о сплачених в ціні придбання товару, на підставі податков ої накладної, від дотримання контрагентами правил господ арської діяльності, оскільки згідно вимог чинного законо давства обов'язок контролюва ти звітність контрагента на суб'єктів підприємницької ді яльності не покладено, крім т ого суб'єкт підприємницької діяльності не має права конт ролювати звітність або своєч асність сплати податків інши ми особами.

Отже, якщо віднесення сум до складу податкового кредиту відбувається на підставі нал ежним чином оформлених розра хункових платіжних та інших документів, обов'язковість в едення яких передбачена прав илами ведення податкового об ліку, дії платника податку є п равомірними.

Згідно з пунктом 8 статті 19 Го сподарського кодексу Україн и усі суб'єкти господарюванн я зобов'язані самостійно зді йснювати первинний (оператив ний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, ск ладати статистичну інформац ію, а також надавати відповід но до вимог закону фінансову звітність та статистичну ін формацію щодо своєї господар ської діяльності, інші дані, в изначені законом. Забороняєт ься вимагати від суб'єктів го сподарювання надання статис тичної інформації та інших д аних, не передбачених законо м або з порушенням порядку, вс тановленого законом.

Відповідно до пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств»не належать до складу валових в итрат будь-які витрати, не під тверджені відповідними розр ахунковими, платіжними та ін шими документами, обов'язков ість ведення і зберігання як их передбачена правилами вед ення податкового обліку.

Первинний документ - докуме нт, який містить відомості пр о господарську операцію та п ідтверджує її здійснення (ст . 1 ЗУ «Про бухгалтерський облі к та фінансову звітність в Ук раїні»).

Згідно із ч. 1 ст. 9 ЗУ «Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні»підста вою для бухгалтерського облі ку господарських операцій є первинні документи, які фікс ують факти здійснення господ арських операцій. Первинні д окументи повинні бути складе ні під час здійснення господ арської операції, а якщо це не можливо - безпосередньо післ я її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатис я зведені облікові документи .

У відповідності до ч. 2 ст. 9 вк азаного Закону первинні та з ведені облікові документи мо жуть бути складені на паперо вих або машинних носіях і пов инні мати такі обов'язкові ре квізити: назву документа (фор ми); дату і місце складання; на зву підприємства, від імені я кого складено документ; зміс т та обсяг господарської опе рації, одиницю виміру господ арської операції; посади осі б, відповідальних за здійсне ння господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші да ні, що дають змогу ідентифіку вати особу, яка брала участь у здійсненні господарської оп ерації.

Згідно пп. 2.1 та пп. 2.4 п. 2 Положе ння про документальне забезп ечення записів у бухгалтерсь кому обліку, затвердженого н аказом Міністерства фінансі в України від 24.05.95 N 88, зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 05.06.95 за N 168/704, первинні до кументи - це письмові свідоцт ва, що фіксують та підтверджу ють господарські операції, в ключаючи дозволи адміністра ції (власника) на їх проведенн я. Первинні документи (на папе рових та машинозчитувальних носіях інформації) для надан ня їм юридичної сили і доказо вості повинні мати такі обов 'язкові реквізити, як назву пі дприємства, установи, від іме ні яких складено документ; на зву документа (форми), код форм и; дату і місце складання; зміс т господарської операції та її вимірники (у натуральному та вартісному виразі); посаду , прізвища і підписи осіб, відп овідальних за дозвіл та здій снення господарської операц ії і складання первинного до кумента.

Вказаними документами виз начені обов'язкові реквізити первинних документів для на дання їм юридичної сили. Одни м із основних реквізитів, від повідно до п. 2.4 Положення про д окументальне забезпечення з аписів у бухгалтерському обл іку, є зміст господарської оп ерації та її вимірники (у нату ральному і вартісному виразі ).

Отже, тільки матеріальні но сії та первинні документи (за писи, макети з маркетингових досліджень) засвідчують оде ржання, зберігання даної інф ормації, а отже є необхідною у мовою для відображення витра т на їх одержання в системі ра хунків бухгалтерського облі ку і дають право на віднесенн я суми витрат на витрати обіг у реалізованої продукції.

Окрім того, згідно до ст. 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні», о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право:

1) здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів), додержання валютног о законодавства юридичними о собами, їх філіями, відділенн ями, іншими відокремленими п ідрозділами, що не мають стат усу юридичної особи, а також ф ізичними особами, які мають с татус суб'єктів підприємниць кої діяльності чи не мають та кого статусу, на яких згідно і з законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків);

2) здійснювати контроль за:

- додержанням порядку прове дення готівкових розрахункі в за товари (послуги) у встанов леному законом порядку;

- наявністю свідоцтв про дер жавну реєстрацію суб'єктів п ідприємницької діяльності, л іцензій на провадження видів господарської діяльності, щ о підлягають ліцензуванню ві дповідно до закону, з наступн ою передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торг ових патентів.

За змістом ст. 11-1 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні», оскільки н енадання платнику податків а бо надання з порушенням вимо г, встановлених частиною пер шою цієї статті, направлення на перевірку, в якому зазнача ються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата п очатку та дата закінчення пе ревірки, посади, звання та прі звища посадових осіб органу державної податкової служби , які проводитимуть перевірк у є підставою для недопущенн я посадових осіб органу держ авної податкової служби до п роведення планової або позап ланової виїзної перевірки.

Таким чином, слід зазначити , що при проведенні спірної пе ревірки не було порушено пор ядок її проведення.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Ук раїни в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень обов 'язок щодо доказування право мірності свого рішення, дії ч и бездіяльності покладаєтьс я на відповідача, якщо він зап еречує проти адміністративн ого позову. На думку суду відп овідач довів правомірність с воїх дій.

З огляду на викладене, колег ія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції ріше ння прийнято з порушення нор м матеріального права та з не повним з' ясуванням обстави н справи.

В зв' язку з цим колегія су ддів вважає необхідним апеля ційну скаргу задовольнити, а постанову - скасувати в час тині.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суду, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції у м. Вінниці - задовольнити.

Постанову Вінницького окр ужного адміністративного су ду від 19 квітня 2010 року - скасу вати. Прийняти нову постанов у, якою у задоволенні вимог ад міністративного позову мало го підприємства - фірма «Арк оні»відмовити.

Постанова суду апеляційно ї інстанції набирає законної сили з моменту проголошення .

Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до Вищ ого адміністративного суду У країни протягом двадцяти дні в після набрання законної си ли судовим рішенням суду апе ляційної інстанції, а в разі с кладення постанови в повному обсязі відповідно до ст. 160 цьо го Кодексу - з дня складення по станови в повному обсязі.

Головуючий - судд я В.Г. Усенко

судді: М.П. Зайцев

Я.М. Собків

Постанову виго товлено в повному обсязі 30.11.2010р .

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2010
Оприлюднено01.12.2010
Номер документу12519900
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-20/10/0270

Постанова від 19.04.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Курко Олег Петрович

Ухвала від 07.04.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Курко Олег Петрович

Ухвала від 17.03.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Курко Олег Петрович

Постанова від 25.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Усенко В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні