Ухвала
від 18.02.2025 по справі 908/1363/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 18/84/24

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

18.02.2025 Справа № 908/1363/24

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Федько О.А.,

за участю секретаря судового засідання Самойленко О.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Запоріжжя клопотання Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України у справі № 908/1363/24

за позовом: Акціонерного товариства «Українська залізниця» (вул. Єжи Гедройца, буд. 5, м. Київ, 03150) в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» (пр. Дмитра Яворницького, 108, м. Дніпро, 49600)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТОДАС» (вул. Карпенка Карого, буд. 52, м. Запоріжжя, 69014)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Державна аудиторська служба України (вул. Петра Сагайдачного, буд. 4, м. Київ, 04070)

про стягнення 288757,82 грн.

за участю представників сторін:

від позивача: не з`явився

від відповідача: не з`явився

від третьої особи: не з`явився

УСТАНОВИВ:

Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» 06.05.2024 звернулось до Господарського суду Запорізької області з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТОДАС» 288757,82 грн збитків в результаті завищення вартості капітального ремонту колісних пар за договором від 05.12.2022 № ПР/П-22497/НЮ.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.05.2024 справу № 908/1363/24 передано на розгляд судді Левкут В.В.

Ухвалою суду від 21.08.2024 (суддя Левкут В.В.) клопотання товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТОДАС» про призначення по справі судової економічної експертизи задоволено. Призначено у справі № 908/1363/24 судову економічну експертизу, проведення якої доручено експертам Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (вул. Січеславська Набережна, 17,офіс 361, м. Дніпро, 49000, e-mail: dniprondise@ukr.net). Зупинено провадження у справі № 908/1363/24 на час проведення судової економічної експертизи.

16.01.2024 на адресу суду від Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України надійшли заяви:

- вх.№ 1174/08-08/25 про направлення клопотання експерта про надання додаткових матеріалів по справі №908/1363/24 (клопотання експерта №3445-24 від 03.01.2025);

- вх.№1176/08-08/25 про направлення листа щодо погодження строків проведення експертизи по справі №908/1363/24;

- вх.№1178/08-08/25 повідомлення суду про направлення рахунка для оплати вартості проведення судової експертизи (документи сформовані в системі «Електронний суд»).

Ураховуючи перебування судді Левкут В.В. у відпустці у зв`язку з вагітністю та пологами з 02.12.2024 по 06.04.2025, за Розпорядженням керівника апарату суду від 17.01.2025 №П-70/25, відповідно до пунктів 2.3.3, 2.3.47, 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду призначено повторний автоматизований розподіл судової справи №908/1363/24.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.01.2025 клопотання експерта про надання додаткових матеріалів, необхідних для проведення судової економічної експертизи, а також листів щодо оплати судової експертизи та погодження строків проведення експертизи по справі №908/1363/24 передано на розгляд судді Федько О.А.

Ухвалою суду від 21.01.2025 клопотання експерта про надання додаткових матеріалів, необхідних для проведення судової економічної експертизи по справі №908/1363/24 прийнято до розгляду; судове засідання призначено на 07.02.2025 об 11 год. 00 хв. Зобов`язано сторони надати суду у строк до 05.02.2025 документи/інформацію/пояснення згідно клопотання судового експерта.

Копію ухвали суду від 21.01.2025 експерту, позивачу та третій особі надіслано до електронного кабінету в системі Електронний суд, відповідачу - засобами поштового зв`язку.

05.02.2025 на адресу суду від позивача надійшла заява (документ сформований в системі «Електронний суд» 05.02.2025), до якої додані витребувані судом документи, а саме Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №1 від 16.02.2023, Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №2 від 20.02.2023, журнал-ордер за період з 01.01.2023 по 31.12.2023, журнал-ордер за період з 01.01.2023 по 31.12.2023.

У судовому засіданні 07.02.2025 представники сторін не заперечили проти клопотання експерта щодо продовження строків проведення судової економічної експертизи.

Представник відповідача зазначив, що відповідач рахунок на оплату експертизи не отримав, однак товариство здійснить оплату в найкоротший час. Просив суд відкласти судове засідання з метою надання суду витребуваних експертом документів.

З метою надання учасниками справи документів згідно клопотання судового експерта, судове засідання з розгляду клопотання експерта відкладено на 18.02.2025 о 14 год. 00 хв.

17.02.2025 від АТ «Українська залізниця» надійшли належним чином засвідчені копії документів: Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №1 від 16.02.2023, Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №2 від 20.02.2023, журнал-ордер за період з 01.01.2023 по 31.12.2023, журнал-ордер за період з 01.01.2023 по 31.12.2023.

18.02.2025 від ТОВ «Ремтодас» до суду надійшли документи на виконання ухвали суду від 21.01.2025 (сформовані в системі «Електронний суд»): Наказ про облікову політику ТОВ «РК «КВІК»; Положення про облікову політику ТОВ «РК «КВІК»; Наказ про затвердження штатного розпису; Оборотно-сальдова відомість (рах. 361); Оборотно-сальдова відомість (рах. 93); Оборотно-сальдова відомість (рах. 92); Оборотно-сальдова відомість (рах. 231); Оборотно-сальдова відомість (рах. 91); Акт надання послуг №0131.7 від 31.01.23р.; Акт надання послуг №0131.6 від 31.01.23р.; Акт надання послуг №1231.1 від 31.12.23р.; Акт надання послуг №0228.5 від 28.02.23р.; Акт надання послуг №0228.6 від 28.02.23р.; Акт надання послуг №1231.2 від 31.12.22р.; Договір оренди обладнання № 0429.1 від 29.04.21р.; Договір оренди приміщення № 0429.2 від 29.04.21р; Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №87 від 16.12.22р.; Рахунок №87 від 15.12.22р.; Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №81 від 13.12.22р.; Рахунок №81 від 13.12.22р.; Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №82 від 13.12.22р.; Рахунок №82 від 13.12.22р.; Договір поставки товару № 20221205.1 від 05.12.22р.; Рахунок № 5/12-003 від 05.12.22р.; Видаткова накладна № 5/12-003 від 05.12.22р.; Рахунок № 2 від 16.12.22р.; Видаткова накладна № 2 від 16.12.22р.; Рахунок № 3 від 16.12.22р.; Видаткова накладна № 3 від 16.12.22р.; Рахунок № 0112.4 від 12.01.22р.; Видаткова накладна № 0112.4 від 12.01.22р.; Договір надання послуг № 12-12/22 від 12.12.22р.; Акт надання послуг №1 від 17.02.23р.; ТТН №ОС-2022-12.1 від 13.01.22р.; ТТН №ОС-2023-17.2 від 17.02.23р.; Договір надання послуг № 20221212.1 від 12.12.22р.; Акт здачі-приймання робіт № ОУ-0802/1від 08.02.23р.; Рахунок № СФ-0802/1 від 08.02.23р.; Договір підряду №2022/112 від 20.12.22р.; Акт виконаних робіт № 632 від 10.02.23р.; Рахунок № 632 від 10.02.23р.; Калькуляція ремонту колісних пар ДГКу № 12115-55, 184 із заміною суцільнокатаних коліс; Калькуляція ремонту колісних пар ДГКу № 47, 141083 із заміною суцільнокатаних коліс; Калькуляція ремонту колісних пар ДГКу № 12115-55, 184 із заміною суцільнокатаних коліс; Калькуляція ремонту колісних пар ДГКу № 47, 141083 із заміною суцільнокатаних коліс.

Належним чином засвідчені копії документів, зазначених вище, 18.02.2025 подано відповідачем до суду разом з заявою про надання документів вх. №3704/08-08/25.

В судове засідання 18.02.2025 представники учасників справи не з`явились, від третьої особи надійшло клопотання про проведення судового засідання без участі представника Державної аудиторської служби України.

Оскільки явка учасників справи в судове засідання була визнана не обов`язковою, сторонами надано документи на виконання ухвали суду від 21.01.2025, суд вважає за можливе розглянути клопотання Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України у справі № 908/1363/24.

Розглянувши клопотання судового експерта Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України про погодження строку проведення експертизи в термін понад 90 календарних днів та надання учасниками справи додаткових матеріалів (згідно з наведеним переліком), заслухавши в судовому засіданні 07.02.2025 думку представників сторін, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання судового експерта із вказаних питань, виходячи з наступного.

У клопотанні щодо погодження строків проведення експертизи по справі №908/1363/24 експерт посилається на значне навантаження та перебування на його виконанні одночасно понад десяти експертиз різної категорії складності, зокрема й комісійних та комплексних експертиз, у зв`язку з чим призначена експертиза потребує більш тривалого часу на її проведення.

Строки проведення експертних досліджень та порядок встановлення цих строків у залежності від складності дослідження та з урахуванням експертного навантаження передбачено підпунктом 1.13 пункту 1 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 08.10.98 № 53/5.

Абзацом третім зазначеного підпункту Інструкції передбачено можливість встановлення у виняткових випадках більшого (порівняно із загальними) розумного строку за письмовою домовленістю з органом (особою), який призначив експертизу.

Оскільки процесуальним законом не передбачено форми такого погодження з боку суду, воно має здійснюватися (за наявності підстав для цього) шляхом винесення відповідної ухвали за результатами розгляду звернення експертної установи, - без поновлення провадження у справі і без повернення матеріалів справи із зазначеної установи, але, за необхідності, з викликом сторін для з`ясування їхньої думки з даного питання. При цьому необхідно враховувати, що відмова у погодженні запропонованого розумного строку проведення експертизи може потягти за собою наслідки, передбачені вказаним підпунктом Інструкції.

Отже, виходячи зі змісту листа №95/4-17/13-25 від 06.01.2025, у зв`язку із поточним навантаженням експерта з виконання експертиз різної категорії складності, провести експертизу за ухвалою суду від 21.08.2024 по справі №908/1363/24 у визначені законодавством строки не вбачається можливим.

Тому враховуючи велику експертну завантаженість у галузі економічної експертизи, суд дійшов висновку про необхідність погодження строку проведення експертизи у термін понад 90 календарних днів.

Також в клопотанні №3445-24 від 03.01.2025 судовий експерти просив суд надати додаткові матеріали:

1. Накази ТОВ «Ремонтна компанія «КВІК» про облікову політику (з додатками) за період проведення господарських операцій за Договором від 05.12.2022 № ПР/П-22497/НЮ, укладеним ТОВ «Ремонтна компанія «КВІК» зі структурним підрозділом «Синельниківська дистанція колії» регіональної філії «Придніпровська залізниця» АТ «Українська залізниця» (далі - Договір).

2. Аналітична інформація (розрахунок) щодо фактичних витрат ТОВ «РК «КВІК» при проведенні капітального ремонту колісних пар за Договором.

3. Акти звірки регіональної філії «Придніпровська залізниця» АТ «Українська залізниця», ТОВ «РК «КВІК» за Договором.

4. Регістри синтетичного та аналітичного обліку ТОВ «РК «КВІК» (оборотно-сальдові відомості, картки рахунків 361, 311, тощо) за контрагентом Регіональна філія «Придніпровська залізниця» у розрізі господарських операцій за Договором.

5. Оборотно-сальдову відомість ТОВ «РК «КВІК» по рахунку 231 «Витрати на виробництво» у розрізі виконання умов Договору із розшифровками статей витрат (сировина, матеріали, заробітна плата, послуги сторонніх організацій, загальновиробничі витрати).

6. Оборотно-сальдові відомості ТОВ «РК «КВІК» по рахунках: 91 «Загальновиробничі витрати», 92 «Адміністративні витрати», 93 «Витрати на збут», які відносяться до господарських операцій за Договором.

7. Документи (первинні, аналітичні, розрахункові), що підтверджують відображення у бухгалтерському обліку регіональної філії «Придніпровська залізниця» АТ «Українська залізниця», ТОВ «РК «КВІК» виконання умов Договору, у тому числі витрати на оренду нежитлових та виробничих приміщень, обладнання в частині виконання Договору.

8. Документи, що підтверджують відображення у бухгалтерському обліку ТОВ «РК «КВІК» залучення до виконання робіт за Договором сторонніх організацій та наявність у ТОВ «РК «КВІК» матеріальних цінностей, що використовувались для виконання робіт за Договором.

9. Інші документи, які стосуються господарських операцій за Договором.

Відповідно до п.2.3 Інструкції «Про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень», затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 08.01.1998 за №53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 за №1950/5), експерту забороняється самостійно збирати матеріали, які підлягають дослідженню, а також вибирати вихідні дані для проведення експертизи, якщо вони відображені в наданих йому матеріалах неоднозначно.

Згідно з п.2 ч.6 ст. 69 Господарського процесуального кодексу України, експерт має право заявляти клопотання про надання йому додаткових матеріалів і зразків, якщо експертиза призначена судом.

Аналогічні положення щодо права експерта подавати клопотання про надання додаткових матеріалів викладені у п.1 ч.1 ст. 13 Закону України «Про судову експертизу».

Пунктом 2.1 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 (із змінами та доповненнями) також передбачено, що експерт має право відповідно до процесуального законодавства заявляти клопотання про надання додаткових матеріалів і зразків та вчинення інших дій, пов`язаних із проведенням експертизи.

Таким чином, виходячи з зазначених приписів, експерт має право заявляти клопотання про надання додаткових матеріалів (документів), пов`язаних із проведенням експертизи.

Отже, на виконання клопотання судового експерта про надання додаткових матеріалів, позивачем та відповідачем надано суду документи відповідно до запитуваного переліку, а також відповідачем проведено оплату експертизи згідно виставленого рахунку, що підтверджується квитанцією до платіжної інструкції №48872842 від 18.02.2025 на суму 51 116, 40 грн.

З урахуванням наведеного, надані позивачем та відповідачем документи, а також докази проведення оплати експертизи згідно виставленого рахунка підлягають направленню до Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України для врахування при проведенні у справі № 908/1363/24 судової експертизи.

Крім того, суд зауважує, що оскільки, провадження у даній справі було поновлено для розгляду клопотань експерта Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України від 16.01.2024 про надання додаткових матеріалів та про погодження строку проведення експертизи, які були розглянуті судом, то провадження у справі № 908/1363/24 підлягає зупиненню, відповідно до п.6 ч.1 ст.229 Господарського процесуального кодексу України, на час проведення експертизи.

Керуючись ст. ст. 69, 228, 229, 232, 233, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання експерта Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України про погодження строку проведення експертизи в термін понад 90 календарних днів та надання додаткових матеріалів (згідно з наведеним переліком) у справі № 908/1363/24 задовольнити.

2. Погодити строк проведення судової експертизи по справі №908/1363/24 - понад 90 календарних днів.

3. Для проведення судової експертизи надати експерту додаткові матеріали, надані сторонами на виконання ухвали суду від 21.01.2025:

Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №1 від 16.02.2023, Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №2 від 20.02.2023, журнал-ордер за період з 01.01.2023 по 31.12.2023, журнал-ордер за період з 01.01.2023 по 31.12.2023;

Наказ про облікову політику ТОВ «РК «КВІК»; Положення про облікову політику ТОВ «РК «КВІК»; Наказ про затвердження штатного розпису; Оборотно-сальдова відомість (рах. 361); Оборотно-сальдова відомість (рах. 93); Оборотно-сальдова відомість (рах. 92); Оборотно-сальдова відомість (рах. 231); Оборотно-сальдова відомість (рах. 91); Акт надання послуг №0131.7 від 31.01.23р.; Акт надання послуг №0131.6 від 31.01.23р.; Акт надання послуг №1231.1 від 31.12.23р.; Акт надання послуг №0228.5 від 28.02.23р.; Акт надання послуг №0228.6 від 28.02.23р.; Акт надання послуг №1231.2 від 31.12.22р.; Договір оренди обладнання № 0429.1 від 29.04.21р.; Договір оренди приміщення № 0429.2 від 29.04.21р; Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №87 від 16.12.22р.; Рахунок №87 від 15.12.22р.; Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №81 від 13.12.22р.; Рахунок №81 від 13.12.22р.; Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №82 від 13.12.22р.; Рахунок №82 від 13.12.22р.; Договір поставки товару № 20221205.1 від 05.12.22р.; Рахунок № 5/12-003 від 05.12.22р.; Видаткова накладна № 5/12-003 від 05.12.22р.; Рахунок № 2 від 16.12.22р.; Видаткова накладна № 2 від 16.12.22р.; Рахунок № 3 від 16.12.22р.; Видаткова накладна № 3 від 16.12.22р.; Рахунок № 0112.4 від 12.01.22р.; Видаткова накладна № 0112.4 від 12.01.22р.; Договір надання послуг № 12-12/22 від 12.12.22р.; Акт надання послуг №1 від 17.02.23р.; ТТН №ОС-2022-12.1 від 13.01.22р.; ТТН №ОС-2023-17.2 від 17.02.23р.; Договір надання послуг № 20221212.1 від 12.12.22р.; Акт здачі-приймання робіт № ОУ-0802/1від 08.02.23р.; Рахунок № СФ-0802/1 від 08.02.23р.; Договір підряду №2022/112 від 20.12.22р.; Акт виконаних робіт № 632 від 10.02.23р.; Рахунок № 632 від 10.02.23р.; Калькуляція ремонту колісних пар ДГКу № 12115-55, 184 із заміною суцільнокатаних коліс; Калькуляція ремонту колісних пар ДГКу № 47, 141083 із заміною суцільнокатаних коліс; Калькуляція ремонту колісних пар ДГКу № 12115-55, 184 із заміною суцільнокатаних коліс; Калькуляція ремонту колісних пар ДГКу № 47, 141083 із заміною суцільнокатаних коліс;

квитанцію до платіжної інструкції №48872842 від 18.02.2025.

4. Копію ухвали направити до Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (49000, м. Дніпро, вул. Січеславська Набережна, 17 оф. 801) разом з наданими учасниками справи додатковими матеріалами.

5. Провадження у справі № 908/1363/24 зупинити на час проведення експертизи, призначеної ухвалою Господарського суду Запорізької області від 21.08.2024 по справі №908/1363/24.

Повний текст ухвали складено 18.02.2025.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня її підписання.

Суддя О.А. Федько

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення18.02.2025
Оприлюднено19.02.2025
Номер документу125223345
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші процесуальні питання

Судовий реєстр по справі —908/1363/24

Ухвала від 18.02.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федько О.А.

Ухвала від 07.02.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федько О.А.

Ухвала від 21.01.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федько О.А.

Постанова від 13.11.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 30.09.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 13.09.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 21.08.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 01.08.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 12.07.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні