ПОЛТАВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Справа № 554/8447/23 Номер провадження 11-сс/814/186/25Головуючий у 1-й інстанції ОСОБА_1 Доповідач ап. інст. ОСОБА_2
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 лютого 2025 року м. Полтава
КолегіясуддівСудовоїпалати з розглядукримінальних справ Полтавськогоапеляційного суду у складі:
головуючого суддіОСОБА_2 суддів: за участю: секретаря судового засідання прокурора захисника підозрюваного ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ОСОБА_5 ОСОБА_6 адвоката ОСОБА_7 ОСОБА_8
розглянувши у відкритому судовому засіданні провадженняза апеляційноюскаргоюзахисника ОСОБА_7 , в інтересах підозрюваного ОСОБА_8 , на ухвалу слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтава від 24 січня 2025 року,
в с т а н о в и л а:
Цією ухвалоюв кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07 липня 2023 року за №12023170580000307,
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Мокіївка Лубенського р-ну Полтавської обл., проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , не судимого, підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України,
відсторонено від посади заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради (комунальна та інвестиційна сфери) Чорнухинської селищної ради на строк 1 місяць.
Приймаючи такерішення, слідчий суддяврахував: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_8 кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, яка підтверджується вагомими доказами, ризику, визначеного в ч.1 ст.157 КПК України, а саме те, що підозрюваний, перебуваючи на посаді, може незаконними засобами впливати на свідків, обставини інкримінованого ОСОБА_8 кримінального правопорушення, тяжкість покарання, що загрожує йому в разі визнання винуватим, наявність правових підстав і необхідність відсторонення підозрюваного від посади для забезпечення кримінального провадження.
В апеляційній скарзі захисник ОСОБА_7 просить скасувати ухвалу слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтава від 24 січня 2025 року та постановити нову ухвалу, якою відмовити в задоволенні клопотання слідчого про відсторонення ОСОБА_8 від посади. Свої вимоги мотивує тим, що слідчий суддя не врахував те, що: стороною обвинувачення не було надано доказів на підтвердження викладених у клопотанні обставин, не доведено наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, ОСОБА_8 , який належним чином виконував свої посадові обов`язки, та існування ризиків, визначених у ч.1 ст.157 КПК України; підозрюваний має великий обсяг обов`язків, які підлягають виконанню, є єдиним заступником селищного голови й тією особою, яка може замістити його в питаннях діяльності виконавчих органів ради; клопотання органу досудового розслідування спрямоване на тиск на підозрюваного шляхом позбавлення його засобів для існування; слідчі дії в кримінальному провадженні тривають із середини 2023 року й ОСОБА_8 дотримувався належної процесуальної поведінки.
Колегія суддів Судової палати з розгляду кримінальних справ заслухаласуддю-доповідача, думку підозрюваного та його захисника на підтримку апеляційної скарги, заперечення прокурора проти апеляційної скарги, перевірила матеріали провадження, обговорила доводи апелянта та дійшла висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Статтею 404 КПК Українирегламентовано, що суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Згіднозі ст.370 КПК Українисудоверішення повинно бути законним, обґрунтованим і вмотивованим. Законним є рішення, ухваленекомпетентним судом згідно з нормами матеріального права з дотриманнямвимогщодокримінальногопровадження, передбаченихКПК України. Обгрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставіоб`єктивноз`ясованихобставин, якіпідтвердженідоказами, дослідженимипід час судового розгляду та оціненими судом відповідно до ст.94 КПК України Вмотивованим є рішення, в якомунаведеніналежні і достатнімотиви та підставийогоухвалення.
Заходами процесуального примусу, пов`язаними із обмеженням особистих або майнових прав особи, є заходи забезпечення кримінального провадження, передбаченіст.131 КПК України, що виступають важливим елементом механізму здійснення завдань кримінального провадження при розслідуванні злочинів.До заходів забезпечення кримінального провадження віднесено відсторонення від посади (п.4 ч.2 ст.131 КПК України), загальні засади застосування якого визначені у Главі 14 Розділу ІІ КПК України.
Частиною 1 ст.154 КПК Українипередбачено, щовідстороненнявід посади може бути здійсненощодо особи, яка підозрюється у вчиненнізлочину.
Відповідно до ч.5 ст.65-1 Закону України «Про запобігання корупції» особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.
Виходячи з положень ч.ч.1, 2ст.157 КПК України, для прийняття рішення про відсторонення підозрюваного від посади слідчий, прокурор повинен довести наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Ризиком же в контексті кримінального провадження є певна ступінь ймовірності того, що особа вдасться до вчинків, які будуть перешкоджати досудовому розслідуванню та судовому розгляду або ж створять загрозу суспільству.
Відповідні ризики слід уважати наявними за умови встановлення обґрунтованої ймовірності здійснення підозрюваним, перебуваючи на посаді, зазначених дій. При цьому, КПК України не вимагає доказів того, що підозрювана особа обов`язково (поза всяким сумнівом) здійснюватиме відповідні дії, однак вимагає доказів того, що, перебуваючи на посаді, вона матиме реальну можливість їх здійснити у конкретному кримінальному провадженні в майбутньому.
Наведений вище стандарт доказування (переконання) слідчий суддя, суд використовують при розгляді клопотання про відсторонення від посади.
При вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.
Під часапеляційного розглядувстановлено,що ГУНП у Полтавській області здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07липня 2023року за№12023170580000307 (а.п.6-7).
Досудовим розслідуванням установлено, що ОСОБА_8 , обіймаючи на підставі рішення Чорнухинської селищної ради Лубенського району Полтавської області №6 від 19 листопада 2020 року посаду заступника Чорнухинського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи службовою особою, вчинив службову недбалість, що спричинило тяжкі наслідки, за таких обставин.
Відповідно до функціональних обов`язків заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради (комунальна та інвестиційна сфери), затверджених розпорядженням Чорнухинського селищного голови №36 від 22 травня 2019 року ОСОБА_8 забезпечує реалізацію державної політики в галузях містобудування і архітектури, будівництва, житлово-комунального та шляхового господарства, газифікації, енергетики, землекористування, охорони природи й раціонального використання природних ресурсів, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами; координує роботу будівельних організацій та підприємств, які здійснюють роботи згідно з укладеними договорами; керує підготовкою проектів розпоряджень селищного голови, рішень виконавчого комітету та сесій ради з питань, що відносяться до його повноважень; здійснює контроль за станом благоустрою та озелененням прибудинкових територій незалежно від форми власності, охороною зелених насаджень і водоймищ, утриманням прибудинкових територій у належному санітарно-технічному стані; бере участь у обстеженні зелених насаджень на території громади; здійснює впорядкування парків, скверів, місць відпочинку громадян, пляжу, встановлення дитячих майданчиків і металевих конструкцій у населених пунктах територіальної громади.
За рішенням Чорнухинської селищної ради №302 від 08 вересня 2022 року було затверджено «Тимчасовий порядок видалення дерев, кущів та інших зелених насаджень за межами населених пунктів на території Чорнухинської селищної ради» (далі - Тимчасовий порядок).
Відповідно до п.ХV Тимчасового порядку дрова паливні передаються до закладів соціальної сфери Чорнухинської селищної ради. За результатами виконаних заходів із проведення видалення зелених насаджень заявник надає до Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради звіт щодо виконаних заходів із приводу проведення видалення зелених насаджень із додаванням копії акта прийому-передачі дров паливних до закладів соціальної сфери Чорнухинської селищної ради.
У зв`язку з цим, за рішенням Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради №59 від 31 серпня 2022 року створено комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості на території Чорнухинської селищної об`єднаної територіальної громади (далі - комісія), головою якої призначено ОСОБА_8
20 вересня 2022 року комісією проведено огляд і складено акт №40 обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню на території обслуговування Чорнухинської селищної ради Чорнухинської територіальної громади (далі - Чорнухинської ТГ) від 20 вересня 2022 року. Комісією, в тому числі ОСОБА_8 , зокрема, було оглянуто зелені насадження праворуч польової дороги в напрямку від с.Загребелля до с. Крутий Берег і встановлено, що дерева в кількості 473 шт. знаходяться в захисній зоні ліній електропередач, несуть загрозу працівникам-енергетикам і наносять великі збитки обслуговуючій організації. Зелені насадження в захисній зоні проходження лінії електропередач у напрямку від с. Загребелля до межі земель, належних Круто-Березькій громаді, підлягають видаленню, в повному обсязі без урахування їх відновної вартості. Наведені вище зелені насадження знаходяться на земельних ділянках сільськогосподарського призначення поза межами населеного пункту та є полезахисними лісосмугами.
За рішенням Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради від 28 листопада 2022 №98 «Про видалення зелених насаджень на території Чорнухинської територіальної громади в новій редакції» (далі рішення Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради), а саме п.3, п.п. 3.12, 3.13, 3.14 Положення про комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості на території Чорнухинської селищної територіальної громади заступнику Чорнухинського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради (комунальна та інвестиційна сфери) ОСОБА_8 доручено видати ордер на право видалення зелених насаджень відповідно до акта №40 визначення стану зелених насаджень від 20 вересня 2022 року: директору ТОВ "СМ ПРОМЕКСПОРТ" ОСОБА_9 236 зелених насаджень; ФОП " ОСОБА_10 " - 237 зелених насаджень.
Пунктом 4 рішення Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради передбачено використати дров`яну деревину на опалення адміністративних приміщень, шкіл, клубів, ФАПів, бібліотек на території обслуговування Чорнухинської селищної ради Чорнухинської ТГ.
На підставі рішення Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради 29 листопада 2022 року ОСОБА_8 видано 2 ордери на видалення зелених насаджень, якими, згідно з актом обстеження зелених насаджень з видалення дерев, кущів, газонів, квітників №40 від 20 вересня 2022 року, дозволено видалити зелені насадження на території Мелехівського старостинського округу праворуч польового шляху с. Загребелля - с. Крутий Берег уздовж двох високовольтних ліній електропередач: ФОП ОСОБА_10 - 237 дерев, зазначених в акті №40, і ТОВ «СМ ПРОМЕКСПОРТ» - 236 дерев, визначених в акті №40.
Затим Виконавчим комітетом Чорнухинської селищної ради в особі селищного голови ОСОБА_11 укладено 2 договори від 29 листопада 2022 року з ФОП ОСОБА_10 в особі ОСОБА_10 та ТОВ «СМ ПРОМЕКСПОРТ» в особі директора ОСОБА_9 .
Загальними положеннями цих договорів визначено, що Виконавець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у договорі, виконати за завданням Замовника з використанням свого спеціального обладнання, а Замовник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених договором, прийняти виконані роботи по видаленню зелених насаджень, які перевищують вікові межі та знаходяться в аварійному стані, фаутні й заражені омелою, також дерева, що ростуть в охоронній зоні повітряних ліній електропередач, із подальшим розпиленням дерев на частини та проведенням робіт із благоустрою території Чорнухинської селищної ради Лубенського району Полтавської області.
Виконавець виконує роботи, визначені договором згідно з підписаним сторонами графіком (п.3.1 договорів).
Відповідно до п.4.1.1 договорів Виконавець зобов`язаний виконати роботи в обсягах і в строки, передбачені цим договором і згідно з графіком за допомогою наявної в нього спеціальної техніки, та здати роботу Замовнику.
Виконавець зобов`язаний після завершення робіт по видаленню зелених насаджень подати Замовнику на підписання Акт здавання-приймання виконаної роботи (п.4.1.4 договорів).
Згадані вище договори вважаються укладеними і набирають чинності з моменту їх підписання сторонами та діють до 31 грудня 2022 року (п.7.1 договорів).
ОСОБА_8 , будучи достовірно обізнаним із Тимчасовим порядком, рішенням Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради, шляхом недбалого ставлення до своїх обов`язків, не проконтролював постачання дров`яної деревини до закладів соціальної сфери Чорнухинської селищної ради, складання актів здавання-приймання виконаних робіт до вказаних договорів від 29 листопада 2022 року та актів приймання-передачі деревини.
При цьому, відповідно до п.2.1 договорів за виконані роботи по спилюванню дерев Замовник розраховується з Виконавцем відходами видалених зелених насаджень, які залишилися внаслідок виконаних робіт.
Вартість виконаних робіт відповідає вартості відходів видалених зелених насаджень (п.2.2 договорів).
У ході оглядів земельних ділянок у захисній зоні проходження лінії електропередач у напрямку від с. Загребелля до с. Крутий Берег Чорнухинської ТГ встановлено обсяги спиляної дров`яної деревини 1 154 м3.
Разом з тим, на виконання умов договорів від 29 листопада 2022 року деревина дров`яна непромислового призначення породи «тополя» до адміністративних приміщень, шкіл, клубів, ФАПів, бібліотек на території обслуговування Чорнухинської селищної ради Чорнухинської ТГ, не поставлялась.
За таких умов та наданих повноважень ОСОБА_8 у період часу з 29 листопада 2022 року до 06 липня 2023 року, перебуваючи на своєму робочому місці, будучи обізнаним та ознайомленим із рішенням Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради, Тимчасовим порядком неналежно виконав свої службові обов`язки щодо перевірки об`ємів спиляної дров`яної деревини, її обліку та подальшої поставки до адміністративних приміщень, шкіл, клубів, ФАПів, бібліотек на території обслуговування Чорнухинської селищної ради Чорнухинської ТГ.
Як результат неналежного виконання ОСОБА_8 своїх службових обов`язків, що виразились у несумлінному ставленні до них, ним не було проконтрольовано поставлення на облік деревини дров`яної непромислового призначення породи «тополя», об`ємом 1 152 м3, унаслідок чого Чорнухинській селищній раді Лубенського району Полтавської області, завдано збитки в розмірі 832 896 гривень.
22 січня 2025 року слідчим ОСОБА_12 за погодженняміз прокурором ОСОБА_13 повідомлено ОСОБА_8 пропідозру увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.2ст.367КК України службової недбалості,тобтоненалежного виконанняслужбовою особоюсвоїх службовихобов`язківчерез несумліннеставлення доних,що спричинилотяжкі наслідки (а.п.88-93).
23 січня 2025 року слідчий ОСОБА_12 за погодженняміз прокурором ОСОБА_13 звернулась до слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтава з клопотанням про відсторонення ОСОБА_8 від посади заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради (комунальна та інвестиційна сфери) Чорнухинської селищної ради строком на 2 місяці (а.а.1-94).
Слідчий суддя за результатами розгляду клопотання слідчого відсторонив ОСОБА_8 від цієї посади на строк1місяць (а.п.129-132).
З таким рішенням погоджується і колегія суддів.
Факт обіймання ОСОБА_8 посади заступника селищногоголови зпитань діяльностівиконавчих органівради (комунальната інвестиційнасфери)Чорнухинської селищноїради в апеляційній скарзі не оспорюється та підтверджується в зазначеній скарзі й матеріалах провадження.
Однак доводи сторони захисту про відсутність підстав для відсторонення підозрюваного від посади є неспроможними.
За практикою Європейського суду з прав людини вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення.
У рішенні по справі Нечипорук та Йонкало проти України від 21 квітня 2011 року Європейський суд з прав людини виснував, що термін «обґрунтована підозра» означає існування фактів або інформації, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити злочин (також рішення Європейського суду з прав людини від 30 серпня 1990 року у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства»).
Обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_8 інкримінованого йому злочину, передбаченого ч.2ст.367 КК України, підтверджуєтьсязібраними вкримінальному провадженні вагомими доказами, зокрема, даними: повідомлення Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради Лубенського району Полтавської області №03-07/1530 від 12 жовтня 2023 року, яким підтверджено те, що до адміністративних приміщень, шкіл, клубів, ФАПів, бібліотек, які розміщені на території Чорнухинської селищної територіальної громади та опалюються деревиною, станом на 12 жовтня 2023 року не проводилось переміщення деревини, спиляної на ділянці між с. Загребелля та с. Крутий Берег Лубенського р-ну Полтавської обл. (а.п.6); протоколу допиту свідка ОСОБА_14 (працівника ФОП « ОСОБА_10 ) від 16 листопада 2023 року, який підтвердив те, що деревина породи «тополя», спиляна ФОП " ОСОБА_10 " за документацією Чорнухинської селищної ради між с. Загребелля та с. Крутий Берег Лубенського р-ну Полтавської обл., використовувалась ФОП " ОСОБА_10 " на власний розсуд і не поставлялась до закладів соціальної сфери (а.п.84-87); протоколу слідчого експерименту за участю свідка ОСОБА_15 від 02 серпня 2024 року, в ході якого зафіксовано місце порубки деревини в лісосмузі біля с. Загребелля та с. Крутий Берег на території Чорнухинської ТГ (а.п.9-11); довідки Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 10 червня 2024 року про те, що інформація, зазначена в листі Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради Лубенського району Полтавської області №02.1-05/744 від 28 травня 2024 року (відповідно до якого дров`яна деревина породи «тополя», спиляна в ході виконання договорів із ФОП " ОСОБА_10 " та ТОВ "СМ ПРОМЕКСПОРТ", передана останнім як оплата за надані послуги та її оприбуткування СКП "Зеленбуд" Чорнухинської територіальної громади не здійснювалось) суперечить положенням п.4 рішення Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради №98 від 28 листопада 2022 року, ордерів на видалення зелених насаджень від 29 листопада 2022 року та умовам договорів із ФОП " ОСОБА_10 " та ТОВ "СМ ПРОМЕКСПОРТ". Сторонами договорів від 29 листопада 2022 року, укладених між Виконавчим комітетом Чорнухинської селищної ради та ФОП " ОСОБА_16 ", ТОВ "СМ ПРОМЕКСПОРТ" допущено порушення положень п.4 рішення Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради №98 від 28 листопада 2022 року, ордерів на видалення зелених насаджень від 29 листопада 2022 року та умов цих договорів, ст.526 ЦК України, ч.1 ст.193 ГК України в частині проведення оплати за виконані роботи не в передбаченому вказаними документами порядку. За факту спилу ФОП " ОСОБА_10 " й ТОВ «СМ ПРОМЕКСПОРТ» зазначеного в листі Філії «Полтавське лісове господарство» ДП «Ліси України» №2264/28.2-2023 від 16 листопада 2023 року обсягу деревини, в порушення п.4 рішення Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради №98 від 28 листопада 2022 року, ордерів на видалення зелених насаджень від 29 листопада 2022 року та умов договорів від 29 листопада 2022 року, укладених між Виконавчим комітетом Чорнухинської селищної ради та ФОП " ОСОБА_10 ", ТОВ "СМ ПРОМЕКСПОРТ", ст.526 ЦК України, ч.1 ст.193 ГК України, кількість переданої дров`яної деревини вказаним підрядникам становить 1154 м3. Вартість 1152 м3 із них становить 832896 гривень. Унаслідок означених вище порушень Чорнухинській ТГ завдано майнової шкоди в розмірі 832896 гривень (а.п.12-19);висновку судової товарознавчої експертизи №3694 від 20 грудня 2023 року, відповідно до якого ринкова вартість 1152 м3 дров`яної деревини непромислового призначення складала 832896 гривень (із ПДВ) (а.п.20-29); висновку судової економічної експертизи №896 від 08 жовтня 2024 року про те, що за факту спилу деревини, об`ємом 1154 м3, та проведення оплати за виконані роботи за договорами від 29 листопада 2022 року, укладеними з ФОП " ОСОБА_10 ", ТОВ «СМ ПРОМЕКСПОРТ», не в передбаченому порядку, збитки, понесені Чорнухинською ТГ, підтверджуються в розмірі 832896 гривень (а.п.30-41); висновку судової почеркознавчої експертизи №307/1 від 05 грудня 2023 року, відповідно до якого підписи, розташовані у графах: «Проект рішення погоджено: Заступник селищного голови з питань виконавчих органів влади (комунальна та інвестиційна сфери)" на верхній частині першої сторінки на звороті Проекту рішення «Про видалення зелених насаджень на території обслуговування Чорнухинської територіальної громади в новій редакції»; «Голова комісії» на центральній частині третього аркуша Акта №40 обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню на території обслуговування Чорнухинської селищної ради Чорнухинської ТГ, від 20 вересня 2022 року; «Заступник Чорнухинського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів влади (комунальна та інвестиційна сфери)" на нижніх частинах ордерів на видалення зелених насаджень від 29 листопада 2022 року, виданих ТОВ "СМ ПРОМЕКСПОРТ" і ФОП " ОСОБА_10 ", виконані ОСОБА_8 (а.п.46-53); рішення Виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради Лубенського району Полтавської області №98 від 28 листопада 2022 року, згідно з яким було задоволено комерційну пропозицію ФОП « ОСОБА_10 » щодо надання послуг із видалення аварійних дерев на території Чорнухинської громади з наданням права на здійснення робіт, пов`язаних із їх видаленням, а також згідно з п.3, п.п. 3.12, 3.13, 3.14 Положення про комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості на території Чорнухинської селищної територіальної громади доручено ОСОБА_8 видати ордер на право видалення зелених насаджень відповідно до акта №40 визначення стану зелених насаджень від 20 вересня 2022 року: директору ТОВ «СМ ПРОМЕКСПОРТ» ОСОБА_9 236 зелених насаджень; ФОП ОСОБА_10 - 237 зелених насаджень, дров`яну деревину використати на опалення адміністративних приміщень, шкіл, клубів, ФАПів, бібліотек на території обслуговування Чорнухинської селищної ради Чорнухинської ТГ. При цьому, контроль за виконанням цього рішення покладено саме на голову комісії з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості на території Чорнухинської селищної територіальної громади заступника Чорнухинського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів влади (комунальна та інвестиційна сфери) ОСОБА_8 (а.п.67-68), та іншими доказами в кримінальному провадженні.
Колегія суддів зауважує, що на цьому етапі кримінального провадження не допускається вирішення тих питань, які повинен вирішувати суд під час розгляду по суті, а саме питань, пов`язаних з оцінкою доказів з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винуватою чи невинуватою у вчиненні злочину.
Ураховуючи надані стороною обвинувачення вагомі докази на підтвердження в зазначеному више кримінальному провадженні обґрунтованої підозри, колегія суддів погоджується з її наявністю. На підставі розумної оцінки сукупності наданих доказів убачається, що причетність ОСОБА_8 до вчинення злочину, підозра в якому йому повідомлена, є вірогідною та достатньою для застосування щодо нього обмежувального заходу.
У свою чергу, з фактичних обставин інкримінованої ОСОБА_8 кримінально протиправної діяльності вбачається, що саме з його перебуванням на посаді заступника Чорнухинського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради (комунальна та інвестиційна сфери) та наявними в нього повноваженнями пов`язується вчинення ним інкримінованого злочину. Посада, яку обіймає підозрюваний, є керівною, наділяє його широким колом організаційно-розпорядчих повноважень, зокрема, надає змогу впливати на підлеглих осіб і приймати важливі управлінські рішення.
Так, наявні в матеріалах справи факти та обставини, на які наявне посилання в клопотанні й доведені прокурором, дають достатні підстави вважати, що ОСОБА_8 , перебуваючи на вказаній вище посаді, використовуючи своє службове становище, авторитет та адміністративні можливості, може в незаконний спосіб прямо чи опосередковано впливати на свідків, із метою зміни їх показань на свою користь як форми позапроцесуальної протидії розслідуванню кримінального правопорушення.
Таким чином, перебування ОСОБА_8 на займаній посаді здатне негативно вплинути на процес розслідування, всебічне, повне й неупереджене дослідження всіх обставин справи та відсторонення від посади є необхідним для запобігання його протиправній поведінці.
На цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного шляхом вжиття ініційованого стороною обвинувачення заходу забезпечення кримінального провадження, а негативні наслідки відсторонення ОСОБА_8 від посади не перевищують необхідність та можливість досягнення завдань, передбачених ст.2 КПК України.
Також суд апеляційної інстанції враховує те,що в разі неможливості здійснення заступником селищного голови своїх повноважень його повноваження здійснюються іншою посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування, а тому відсторонення ОСОБА_8 від посади не перешкодить роботі Чорнухинської селищної ради Полтавської області та не призведе до настання негативних наслідків для інших осіб. Так, зокрема, за змістом долученої стороною захисту копії розпорядження Чорнухинської селищної ради Полтавської області №01-10/1 від 09 січня 2020 року (п.4) в разі відсутності заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів влади (комунальна та інвестиційна сфери) виконання обов`язків цього керівника здійснюється згідно з визначеною в додатку №2 схемою взаємозаміщення.
Таким чином, зазначені в апеляційній скарзі доводи та підстави, з яких ставиться питання про скасування оскаржуваної ухвали, не знайшли свого підтвердження, а тому апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.376, 404, 405, 407, 422 КПК України, колегія суддів апеляційного суду,
у х в а л и л а:
Апеляційну скаргу захисника ОСОБА_7 , в інтересах підозрюваного ОСОБА_8 , залишити без задоволення, а ухвалу слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтава від 24 січня 2025 року щодо ОСОБА_8 без зміни.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.
С у д д і:
ОСОБА_2 ОСОБА_3 ОСОБА_4
Суд | Полтавський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2025 |
Оприлюднено | 20.02.2025 |
Номер документу | 125235179 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Полтавський апеляційний суд
Корсун О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні